abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:45:45 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221423923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja daarom, bij crimineel gedrag is dit geen probleem.
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 00:14:09 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221424210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Wel lekker duidelijk ook dat onze remigratie lefhebbers de doelgroep bij iedere post lijken aan te passen.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 01:29:43 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221424307
quote:

[..]
Ja, dan moeten eerst de mensenrechten de deur uit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 03:03:51 #104
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221424371
quote:

[..]
Wat bedoel je?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 25 juli 2026 @ 04:21:49 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221424391
Nou we gaan helemaal niemand remigreren dat moet op basis van vrijwilligheid, net als emigreren en immigreren

ik ben er wel voor dat buitenlanders makkelijker een werkvisum krijgen en we afstappen van dat asielzoeker verhaal met advocaten en bezwaarschriften

Gewoon tijdelijke werk visa van 3 jaar via bedrijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221424726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.
Je vraagt serieus wat het probleem is voor wat betreft het deporteren van mensen op basis van arbitraire criteria? Wat dacht je van dat je daarvoor het hele fundament van je rechtssysteem waarbij alle Nederlanders voor de wet gelijk zijn onderuit schopt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221425089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Het deporteren van criminele asielzoekers + criminelen met een dubbel paspoort is een uitstekend begin.
pi_221425269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:43 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:00:08 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221425376
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 04:21 schreef michaelmoore het volgende:
Nou we gaan helemaal niemand remigreren dat moet op basis van vrijwilligheid, net als emigreren en immigreren

ik ben er wel voor dat buitenlanders makkelijker een werkvisum krijgen en we afstappen van dat asielzoeker verhaal met advocaten en bezwaarschriften

Gewoon tijdelijke werk visa van 3 jaar via bedrijven
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Win
"Hoka Hey!"
pi_221425426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Wie bedoel jij met criminelen? Mensen die zware bepaalde vergrijpen begaan, of iedereen die iets crimineels doet? Mensen in de asielprocedure, mensen met een verblijfsstatus, mensen met een migratieachtergrond die het Nederlanderschap bezitten? En welke migratieachtergrond? Zelf migrant zijn, kind of zelfs kleinkind van migranten zijn? Zitten imo toch grote verschillen tussen.

Daarnaast, breder .. waar vind jij dat criminelen hun straffen uit moeten zitten, kijkend naar aspecten als vergelding, afschrikking en rechtvaardigheid? Er valt volgens mij best wat voor te zeggen dat criminelen hun straf uitzitten in het land waarin ze hun criminele daden begaan. Een voorbeeld van een omgekeerde situatie; ik hoef bijvoorbeeld een Joran van der Sloot ook niet in een Nederlandse gevangenis, die mag zijn straffen in die landen uitzitten. En van terroristen valt imo ook best te stellen dat ze hun straf moeten ondergaan in het land wat ze terroriseerden. Als iemand, wie dan ook, in Nederland Nederlandse wetten overtreedt en vervolgens volgens het Nederlandse strafrecht berecht wordt, past daar ook een straf in het Nederlandse institutionele systeem bij. Dus vindt die uitzetting dan voor of na de straf plaats? Is een uitzetting dan een extra straf, die er achteraf nog bovenop komt?

Daarnaast een stukje gelijkheid onder criminelen; gaan we criminelen met een migratieachtergrond anders behandelen dan criminelen zonder migratieachtergrond?

Ik zie echt genoeg morele bezwaren. Maar eh, concreet; wat zou jij dan precies willen veranderen aan onze huidige wetgeving mbt criminaliteit en asiel? Wat doen we nu nog niet, maar zouden we wel moeten doen?
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?

Dan lijkt het er meer op dat je een discussie aan het voeren bent met het geprojecteerde beeld wat je van mij hebt. Nederlanders met een migratieachtergrond kan je nergens naar terug sturen.

2: Vooral de procedures moeten sneller. Verder zijn je vragen terecht, waar ik ook niet direct antwoord op heb. Maar naar mijn inziens gaat het ook om de basis, waarin je als land duidelijk maakt dat als je hier komt, en niet de bedoeling is dat je de boel komt verzieken.

3: Bij asielzoekers kan je als 'straf' de uitzetting gebruiken. Bij Nederlanders met een migratieachtergrond niet. Want dat zijn (juridisch) gezien Nederlanders en vallen onder het Nederlandse rechtssysteem.

Snap niet goed dat je die groep erbij haalt.
pi_221425432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah, dus ook nog eens de grenzen compleet dicht? Geen asielopvang meer? Omdat criminelen zich lastig uit laten zetten, dat hele asiel-gedoe gewoon helemaal niet meer doen?
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:28:10 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221425628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef matspontius het volgende:

[..]
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Win
Dat gaat niet , dat weet jij ook
Dat kan niet en dat mag niet

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.
we zitten in de EU met vrij verkeer van goederen en personen
en we blijven in de EU

dus ander idee
men komt hier om geld te verdienen , niet voor een kop soep of omdat ze allemaal homo zijn , ze komen ok niet allemaal naar Nederland omdat ze gevlucht zijn 5000 km verderop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:31:06 #113
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221425641
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat gaat niet , dat weet jij ook
Dat kan niet en dat mag niet
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.
"Hoka Hey!"
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:32:26 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221425643
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.
en ook als samenleving willen we dat niet en gaat het niet gebeuren, dus ander plan svp
pi_221426052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?

Dan lijkt het er meer op dat je een discussie aan het voeren bent met het geprojecteerde beeld wat je van mij hebt. Nederlanders met een migratieachtergrond kan je nergens naar terug sturen.

2: Vooral de procedures moeten sneller. Verder zijn je vragen terecht, waar ik ook niet direct antwoord op heb. Maar naar mijn inziens gaat het ook om de basis, waarin je als land duidelijk maakt dat als je hier komt, en niet de bedoeling is dat je de boel komt verzieken.

3: Bij asielzoekers kan je als 'straf' de uitzetting gebruiken. Bij Nederlanders met een migratieachtergrond niet. Want dat zijn (juridisch) gezien Nederlanders en vallen onder het Nederlandse rechtssysteem.

Snap niet goed dat je die groep erbij haalt.
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.

Verder hebben we al jarenlang wetgeving die de afwijzing en uitzetting regelt van asielzoekers die criminaliteit van een bepaalde orde begaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221426058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.

Verder hebben we al jarenlang wetgeving die de afwijzing en uitzetting regelt van asielzoekers die criminaliteit van een bepaalde orde begaan.
Nee. Dat duurt een eeuwigheid.
pi_221426075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Dat duurt een eeuwigheid.
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.

Maar dat komt niet omdat wij geen wetten hebben die de procedures van criminele asielzoekers kunnen afwijzen. Dat komt voornamelijk omdat andere landen niet meewerken.
pi_221426086
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.

Maar dat komt niet omdat wij geen wetten hebben die de procedures van criminele asielzoekers kunnen afwijzen. Dat komt voornamelijk omdat andere landen niet meewerken.
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.
pi_221426098
En om antwoord te geven op je initiële reactie; er lijkt vrij weinig discutabel aan het uitzetten van criminele asielzoekers. Dat vinden de meeste mensen wel prima.

Al lijkt dat voor mensen als de TS dus bij lange na niet genoeg. Die rept immers ook al over statushouders en genaturaliseerde Nederlanders die op een of andere manier toch weer weg zouden moeten.
pi_221426104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.

Maar OK, wat bedoel je dan wél?
pi_221426150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.

Maar OK, wat bedoel je dan wél?
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.

Kan jij mij de oplossing wel geven?
pi_221426173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.

Kan jij mij de oplossing wel geven?
Ik ook niet. Maar een goed begin lijkt me om flink te investeren in het IND, COA en DTenV.

Maarja, dan heb je ook weer een groep mensen (zo'n beetje heel Schoof-1 en iedereen die die troep steunde) die lijkt te denken dat als de procedures hier te soepel lopen, dat juist weer meer asielzoekers aantrekt. En dus moest alles zo kut en langdurig mogelijk. En dan zie je dat de wachttijden en problematiek mbt de procedures weer uit de klauwen loopt.
pi_221426680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:18 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

En, tot slot, het opzeggen van het EVRM. Dat kan zonder dat we uit de EU of de VN stappen. Het zal geen wondermiddel zijn, maar het haalt allicht wat blokkades die gelden bij remigratie weg.
Dat heeft geen zin want de EU is bezig met toetreden tot het EVRM.
pi_221426681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.

Ben je nou wel of niet voor het verplicht uitzetten van Nederlanders met een migratieachtergrond die iets crimineels doen? In de ene post beweer je van niet, in de andere weer wel.

Dit is dus precies die onduidelijkheid waar Hexa een paar posts terug ook al naar refereert.
pi_221426690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:42 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.

Ben je nou wel of niet voor het verplicht uitzetten van Nederlanders met een migratieachtergrond die iets crimineels doen? In de ene post beweer je van niet, in de andere weer wel.

Dit is dus precies die onduidelijkheid waar Hexa een paar posts terug ook al naar refereert.
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.
pi_221426787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.
Gaat nooit gebeuren zolang onze grondwet is wat hij is. Artikel 1 rept over gelijke behandeling.

Dan gaat een verkrachtende Nederlander die ook een Turks paspoort heeft geen celstraf + uitzetting krijgen, terwijl een verkrachtende Nederlander alleen celstraf krijgt.

Moet dan volgens jou de grondwet aangepast worden?
pi_221426788
Burgermeester Bruls brulde ook al dat het jammer was dat we hier geen ICE hebben.

Hoe kut we Trump ook vinden, een harder beleid en ICE achtige instantie die als enige taak heeft mensen buiten de grenzen afleveren kan het tij doen keren.

Al zal dit in bepaalde kringen heel veel demonstraties en tegenstand opwerpen.
Maar wat zou iedereen smullen als een groepje iedereen lastig vallende Marokkanen keihard worden aangepakt en met familie en al de woestijn in worden gevlogen.
Doe je best maar in eigen land. Daag. :W
Vakman pur sang
pi_221426991
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Burgermeester Bruls brulde ook al dat het jammer was dat we hier geen ICE hebben.

Hoe kut we Trump ook vinden, een harder beleid en ICE achtige instantie die als enige taak heeft mensen buiten de grenzen afleveren kan het tij doen keren.

Maar wat zou iedereen smullen als een groepje iedereen lastig vallende Marokkanen keihard worden aangepakt en met familie en al de woestijn in worden gevlogen.
Leuk hoor, jouw gewelds/autoriteitsfantasie.

Maar ik mag hopen dat de meerderheid daar niet van zou smullen, maar zich eerder zorgen gaat maken over hoe de overheid omgaat met zowel diens bevolking als de rechtstaat.

Criminelen én diens onschuldige familieleden, onrechtmatig uitzetten door ze illegaal in een ander land te droppen.

Wanneer mensen daar geen moeite mee hebben zegt dat zeer veel over hun complete gebrek aan waardering voor onze rechtstaat, normen en waarden. Triest dat die mensen zichzelf nog Nederlanders durven te noemen, want ze hebben blijkbaar he-le-maal niets met de waarden waarop dit land gebaseerd is. Wetten en rechten aan de laars lappen, onschuldigen straffen, andere landen zonder toestemming betreden. Je moet het maar willen zeg. Eng.
pi_221427049
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Leuk hoor, jouw gewelds/autoriteitsfantasie.

Maar ik mag hopen dat de meerderheid daar niet van zou smullen, maar zich eerder zorgen gaat maken over hoe de overheid omgaat met zowel diens bevolking als de rechtstaat.

Criminelen én diens onschuldige familieleden, onrechtmatig uitzetten door ze illegaal in een ander land te droppen.

Wanneer mensen daar geen moeite mee hebben zegt dat zeer veel over hun complete gebrek aan waardering voor onze rechtstaat, normen en waarden. Triest dat die mensen zichzelf nog Nederlanders durven te noemen, want ze hebben blijkbaar he-le-maal niets met de waarden waarop dit land gebaseerd is. Wetten en rechten aan de laars lappen, onschuldigen straffen, andere landen zonder toestemming betreden. Je moet het maar willen zeg. Eng.
Je kunt dat rechtsmatig en democratisch doen, en alleen bij de nl ongewenste bevolkingsgroepen.

Ik weet zeker dat 80% van de mensen daar heel blij van zou worden. Iig wel de mensen die ik spreek uit allerlei lagen van de bevolking, ook de hogere opgeleiden en zeker gezinsmensen.
Waarvan kinderen regelmatig en gevaarlijke situaties komen door dit soort gangs.

En ik heb het niet over concentratiekampen maar de mensen de kans gunnen in hun eigen land een mooi leven op te bouwen en mee te werken aan de economie aldaar.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juli 2026 @ 12:59:10 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221427062
quote:

klopt dat gaan we niet doen

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
we gaan dat helemaal niet doen
pi_221427083
Aan de andere kant .. als er echt zoveel mensen zijn die het geen probleem vinden om een overheid te hebben die op zo'n manier opereert, dan snap ik wel hun angst voor een linkse regering een stukje beter. Als een linkse regering dat soort methoden zou hanteren, zouden ze zelf ook niet veilig meer zijn.
pi_221427095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt dat gaan we niet doen
[..]
we gaan dat helemaal niet doen
Dit gaat vroeg of laat zeker gebeuren.
Vakman pur sang
pi_221427252
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt dat rechtsmatig en democratisch doen, en alleen bij de nl ongewenste bevolkingsgroepen.
Vertel ...?
pi_221427341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Vertel ...?
Nou gewoon een wet voor instellen. We willen geen tuig met 2 paspoorten wat zich misdraagt, slecht geïntrigeerd is en crimineel is. Maken afspraken met Marokko onder anderen en maken een organisatie die de uitzet, zakje geld mee, en onder begeleiding verzamelen in toestellen en droppen.
Net zoals de VS doet met Mexicanen en Colombianen
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juli 2026 @ 13:41:33 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221427792
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit gaat vroeg of laat zeker gebeuren.
Nee dat gaat helemaal nooit gebeuren , dat kan niet

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou gewoon een wet voor instellen. We willen geen tuig met 2 paspoorten wat zich misdraagt, slecht geïntrigeerd is en crimineel is. Maken afspraken met Marokko onder anderen en maken een organisatie die de uitzet, zakje geld mee, en onder begeleiding verzamelen in toestellen en droppen.
Net zoals de VS doet met Mexicanen en Colombianen
mits jij dictator van Nederland zal worden, dan wel denk ik
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:45:58 #136
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221428381
quote:

Marokkanen zien hier meestal legaal, daar gaat een ICE niet zoveel tegen doen.
Blaf me vol
pi_221428474
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren zolang onze grondwet is wat hij is. Artikel 1 rept over gelijke behandeling.

Dan gaat een verkrachtende Nederlander die ook een Turks paspoort heeft geen celstraf + uitzetting krijgen, terwijl een verkrachtende Nederlander alleen celstraf krijgt.

Moet dan volgens jou de grondwet aangepast worden?
Alles kan wanneer men het noodzakelijk genoeg acht. Zag je ook met corona.
pi_221428582
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Marokkanen zien hier meestal legaal, daar gaat een ICE niet zoveel tegen doen.
Alles kan als je maar wil.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juli 2026 @ 16:39:48 #139
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221429787
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alles kan als je maar wil.
Moet je eerst uit de EU. Vervolgens kan je artikel 1 anders gaan vormgeven.
enkelband
  zaterdag 25 juli 2026 @ 16:54:40 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221429944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:39 schreef recidivist het volgende:

[..]
Moet je eerst uit de EU.V
dat gaat niet gebeuren

nooit
pi_221429976
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Raw85 op 25-07-2026 16:59:39 ]
pi_221430184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat gaat niet gebeuren

nooit
Dat zeiden ze ook over de energietransitie.
Alles kan als je maar je best doet
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:42:15 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221430644
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zeiden ze ook over de energietransitie.
Alles kan als je maar je best doet
Nederland gaat niet uit de EU , nooit

Dat gaan we niet doen
Zou heel erg dom zijn
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:58:17 #144
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221430744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
dat gaat niet gebeuren

nooit
Dan is het allemaal geneuzel in de marge. Wellicht implodeert de EU van binnenuit
enkelband
  zaterdag 25 juli 2026 @ 19:24:45 #145
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221430884
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:58 schreef recidivist het volgende:

[..]
Dan is het allemaal geneuzel in de marge. Wellicht implodeert de EU van binnenuit
DE EU is een economische vrijhandelsmarkt, geen afgedwongen partnerland als de USSR was
DE USSR is in 1990 uiteengevallen en voormalige leden grepen hun vrijheid en willen die graag houden

Met de EU heeft ieder land die vrijheid om te gaan en staan waar men wil , met de NATO ook

Een lid dat uit de EU wil die kan dat doen, net als de UK , de EU blijft de EU tot het laatste lid uitstapt
Ieder EU lid doet zelfstandig zaken, OOK met leden buiten de markt
De EU heeft vrij verkeer van mensen en goederen binnen de EU, dat kenmerkt deze interne vrijhandelsmarkt en is haar grote kracht
De EU is de grootste vrijhandelsmarkt van het westelijk halfrond.
De EU is democratisch , dictatorlanden kent de EU niet
De EU kan niet imploderen, wel kan dat leden hun interesse verliezen voor deze samenwerking, maar er zijn meer gegadigden voor toetreding dan dat er leden opstappen

Vergelijk de EU maar met een markt, dat is het meest van toepassing
Gaat er een lid weg , die een betere markt weet, als de UK, ok prima, daaaag

Bij de EU is niemand de baas
quote:
AI-overzicht
Het roterende voorzitterschap (de president) van de EU geldt specifiek voor de Raad van de Europese Unie en wisselt elke zes maanden tussen de 27 EU-lidstaten.

Tijdens deze periode van zes maanden leidt de aangewezen lidstaat de ministeriële vergaderingen in Brussel, bepaalt de agenda en bemiddelt bij het sluiten van compromissen over Europese wetgeving.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-07-2026 09:04:19 ]
  zondag 26 juli 2026 @ 08:49:23 #146
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221433890
Ik zou beginnen met de echte criminelen, Oostblokkers. Alcoholisten en ruziezoekers, allemaal. Weg ermee.
  zondag 26 juli 2026 @ 09:02:57 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221433951
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 08:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zou beginnen met de echte criminelen, Oostblokkers. Alcoholisten en ruziezoekers, allemaal. Weg ermee.
Ja klopt , en er zijn veel meer gegadigden voor uitzetting uit Nederland ,

Hoeren , voetbalsupporters , mensen die savond te laat uit de kroeg komen , mensen die vissen zonder visakte,
hardrijders binnen bebouwde kom, oude mensen sowieso, blinden, homo's en LBQTYS, alle zwarten, die in stacaravan wonen
Mensen die drugs slikken, alle mensen bij de rijdende rechter, dikke mensen, flatbewoners , gehandicapten, zigeuners
voordringers bij de supermarkt

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-07-2026 21:01:59 ]
pi_221447639
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Remigratie van wie?
Dit is de belangrijkste vraag. Want ik hoop niet dat dat alleen de wappiedefinitie is die FvD voorstaat. Dan kun je beter een andere term gebruiken.

Immigranten terugsturen die overlast en/of crimineel gedrag vertonen lijkt me een open deur. Daar is inmiddels iedereen wel voorstander van. Daar heb je dan de EU voor nodig, want een oprotpremie gaat daar niet bij helpen.

Migranten eventueel terugsturen die te weinig inzet tonen bij de inburgering en participatie wordt al veel moeilijker. Dat lijkt me ook een kwestie van de regels aanscherpen in EU-verband en dan is het nog maar de vraag hoe goed dit te handhaven is.

Het liefst zou ik ook migranten terugsturen die duidelijk vijandige denkbeelden tegen de westerse samenleving op na houden. Maar dat lijkt me gewoon een onmogelijke zaak, zelfs de meer autoritaire staten krijgen dit moeilijk van de grond.

Als laatste natuurlijk de overheid uitbreiden, want als de DTenV en IND meer taken moeten uitvoeren moeten ze ook meer personeel krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frikandelbroodje op 27-07-2026 21:23:51 ]
Incelfrikandel
pi_221463831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 19:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Bedreiging van openbare orde door mensen die elkaar broer / broeder noemen
Zeg broer, zit er een steekje los of lul je maar wa ...om de boel op stang te jagen.
Maar jij wil mij dus nav hoe ik je noem, oppakken , gevangen zetten eerst, nederlands nationaliteit afpakken en dan deporteren. ?

Wat nou, als ik je 'zus' noem ?
pi_221464164
Heeft iemand nog ideeën over de voorgestelde etnische zuiveringen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')