Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja daarom, bij crimineel gedrag is dit geen probleem.
Wel lekker duidelijk ook dat onze remigratie lefhebbers de doelgroep bij iedere post lijken aan te passen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Ja, dan moeten eerst de mensenrechten de deur uit.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je vraagt serieus wat het probleem is voor wat betreft het deporteren van mensen op basis van arbitraire criteria? Wat dacht je van dat je daarvoor het hele fundament van je rechtssysteem waarbij alle Nederlanders voor de wet gelijk zijn onderuit schopt?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.
Het deporteren van criminele asielzoekers + criminelen met een dubbel paspoort is een uitstekend begin.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Winquote:Op zaterdag 25 juli 2026 04:21 schreef michaelmoore het volgende:
Nou we gaan helemaal niemand remigreren dat moet op basis van vrijwilligheid, net als emigreren en immigreren
ik ben er wel voor dat buitenlanders makkelijker een werkvisum krijgen en we afstappen van dat asielzoeker verhaal met advocaten en bezwaarschriften
Gewoon tijdelijke werk visa van 3 jaar via bedrijven
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Wie bedoel jij met criminelen? Mensen die zware bepaalde vergrijpen begaan, of iedereen die iets crimineels doet? Mensen in de asielprocedure, mensen met een verblijfsstatus, mensen met een migratieachtergrond die het Nederlanderschap bezitten? En welke migratieachtergrond? Zelf migrant zijn, kind of zelfs kleinkind van migranten zijn? Zitten imo toch grote verschillen tussen.
Daarnaast, breder .. waar vind jij dat criminelen hun straffen uit moeten zitten, kijkend naar aspecten als vergelding, afschrikking en rechtvaardigheid? Er valt volgens mij best wat voor te zeggen dat criminelen hun straf uitzitten in het land waarin ze hun criminele daden begaan. Een voorbeeld van een omgekeerde situatie; ik hoef bijvoorbeeld een Joran van der Sloot ook niet in een Nederlandse gevangenis, die mag zijn straffen in die landen uitzitten. En van terroristen valt imo ook best te stellen dat ze hun straf moeten ondergaan in het land wat ze terroriseerden. Als iemand, wie dan ook, in Nederland Nederlandse wetten overtreedt en vervolgens volgens het Nederlandse strafrecht berecht wordt, past daar ook een straf in het Nederlandse institutionele systeem bij. Dus vindt die uitzetting dan voor of na de straf plaats? Is een uitzetting dan een extra straf, die er achteraf nog bovenop komt?
Daarnaast een stukje gelijkheid onder criminelen; gaan we criminelen met een migratieachtergrond anders behandelen dan criminelen zonder migratieachtergrond?
Ik zie echt genoeg morele bezwaren. Maar eh, concreet; wat zou jij dan precies willen veranderen aan onze huidige wetgeving mbt criminaliteit en asiel? Wat doen we nu nog niet, maar zouden we wel moeten doen?
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, dus ook nog eens de grenzen compleet dicht? Geen asielopvang meer? Omdat criminelen zich lastig uit laten zetten, dat hele asiel-gedoe gewoon helemaal niet meer doen?
Dat gaat niet , dat weet jij ookquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Win
we zitten in de EU met vrij verkeer van goederen en personenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat niet , dat weet jij ook
Dat kan niet en dat mag niet
en ook als samenleving willen we dat niet en gaat het niet gebeuren, dus ander plan svpquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?
Dan lijkt het er meer op dat je een discussie aan het voeren bent met het geprojecteerde beeld wat je van mij hebt. Nederlanders met een migratieachtergrond kan je nergens naar terug sturen.
2: Vooral de procedures moeten sneller. Verder zijn je vragen terecht, waar ik ook niet direct antwoord op heb. Maar naar mijn inziens gaat het ook om de basis, waarin je als land duidelijk maakt dat als je hier komt, en niet de bedoeling is dat je de boel komt verzieken.
3: Bij asielzoekers kan je als 'straf' de uitzetting gebruiken. Bij Nederlanders met een migratieachtergrond niet. Want dat zijn (juridisch) gezien Nederlanders en vallen onder het Nederlandse rechtssysteem.
Snap niet goed dat je die groep erbij haalt.
Nee. Dat duurt een eeuwigheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.
Verder hebben we al jarenlang wetgeving die de afwijzing en uitzetting regelt van asielzoekers die criminaliteit van een bepaalde orde begaan.
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.quote:
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.
Maar dat komt niet omdat wij geen wetten hebben die de procedures van criminele asielzoekers kunnen afwijzen. Dat komt voornamelijk omdat andere landen niet meewerken.
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.
Maar OK, wat bedoel je dan wél?
Ik ook niet. Maar een goed begin lijkt me om flink te investeren in het IND, COA en DTenV.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.
Kan jij mij de oplossing wel geven?
Dat heeft geen zin want de EU is bezig met toetreden tot het EVRM.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:18 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
En, tot slot, het opzeggen van het EVRM. Dat kan zonder dat we uit de EU of de VN stappen. Het zal geen wondermiddel zijn, maar het haalt allicht wat blokkades die gelden bij remigratie weg.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.
Ben je nou wel of niet voor het verplicht uitzetten van Nederlanders met een migratieachtergrond die iets crimineels doen? In de ene post beweer je van niet, in de andere weer wel.
Dit is dus precies die onduidelijkheid waar Hexa een paar posts terug ook al naar refereert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |