https://www.geenstijl.nl/(...)nen-bestormen-spanjequote:Op donderdag 30 juli 2026 13:22 schreef Bluesdude het volgende:
Heeft iemand nog ideeën over de voorgestelde etnische zuiveringen ?
Waarom moet dit in Europa? Waarom moet bijvoorbeeld Syriër naar Nederland, waarom kan dit niet elders?quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een hoop systematische problemen zijn in de gehele keten die dit lastig maken. Als we dat even volledig negeren zou dit denk ik wel (redelijk) eerlijk zijn:
• Mensen die hier komen om een oorlog te ontvluchten zijn welkom om asiel aan te vragen, waarna op Europees niveau gekeken wordt of we die mensen hier tijdelijk kunnen huisvesten. Die huisvesting is dan tot die oorlog beslecht is, of tot er een veilig en wenselijk ander onderkomen gevonden kan worden.
• Een verblijfsvergunning is van tijdelijke aard en onderhevig aan beperkingen. Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
• Een verblijfsvergunning is afhankelijk van je bijdrage aan de staat. Na het verkrijgen van je verblijfsvergunning heb je (bijvoorbeeld) 12 maanden de tijd om betaald werk te vinden. Vind je dat niet binnen 12 maanden of wordt duidelijk dat je daar geen intentie in hebt, wordt een procedure bij de rechter gestart om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
• Mocht je je baan verliezen start het traject om een baan te krijgen weer en heb je een jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden, waarna het weer richting rechter gaat.
• Een tijdelijke verblijfsvergunning wordt na 10 jaar (bewezen) positieve bijdrage (bijv door te werken) omgezet naar een definitieve.
• Gezinsmigratie lijkt me logisch. Als jij probeert een beter leven te beginnen doe je dat voor je gezin, niet alleen voor jezelf.
• Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de taal. Als je naar de gemiddelde grote stad gaat spreekt een groot deel ervan Engels, ook omdat we zoveel seizoenswerkers hebben. Doe gewoon je best, probeer te integreren en doe gewoon een beetje mee. Ik verwacht niet van iemand dat ze hun huidige geloof of wat ook afzweren, maar ik verwacht wel dat ze zich aan onze normen en waarden houden.
• Dubbele paspoorten heb ik niet zo'n moeite mee, mits het andere land er ook niet van die rare eisen op nahoudt. Je zou per land moeten bepalen welke paspoorten wel of niet gecombineerd kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van mensen ergens anders droppen, of mensen aan hun lot overlaten. Op het moment dat iemand hier komt voor hulp vind ik dat we die hulp moeten proberen te bieden. Als duidelijk wordt dat we diegene niet kunnen helpen kunnen we diegene overdragen aan iemand die dat wel kan. Als duidelijk wordt dat diegene niet geholpen kan worden, sturen we diegene terug.
Ik inmiddels wel. Die mensen zijn onze verantwoordelijkheid helemaal niet en wij zijn jegens hen niets verplicht. Zij maken zelf de keuze naar hier te komen. Deur dichthouden en zoek het maar uit, anders overleef je niet als land en cultuur. Polen deed dat fantastisch, zie je al die mensen in de bossen staan omdat Polen ze niet toelaat. Zó pak je dat aan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een hoop systematische problemen zijn in de gehele keten die dit lastig maken. Als we dat even volledig negeren zou dit denk ik wel (redelijk) eerlijk zijn:
• Mensen die hier komen om een oorlog te ontvluchten zijn welkom om asiel aan te vragen, waarna op Europees niveau gekeken wordt of we die mensen hier tijdelijk kunnen huisvesten. Die huisvesting is dan tot die oorlog beslecht is, of tot er een veilig en wenselijk ander onderkomen gevonden kan worden.
• Een verblijfsvergunning is van tijdelijke aard en onderhevig aan beperkingen. Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
• Een verblijfsvergunning is afhankelijk van je bijdrage aan de staat. Na het verkrijgen van je verblijfsvergunning heb je (bijvoorbeeld) 12 maanden de tijd om betaald werk te vinden. Vind je dat niet binnen 12 maanden of wordt duidelijk dat je daar geen intentie in hebt, wordt een procedure bij de rechter gestart om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
• Mocht je je baan verliezen start het traject om een baan te krijgen weer en heb je een jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden, waarna het weer richting rechter gaat.
• Een tijdelijke verblijfsvergunning wordt na 10 jaar (bewezen) positieve bijdrage (bijv door te werken) omgezet naar een definitieve.
• Gezinsmigratie lijkt me logisch. Als jij probeert een beter leven te beginnen doe je dat voor je gezin, niet alleen voor jezelf.
• Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de taal. Als je naar de gemiddelde grote stad gaat spreekt een groot deel ervan Engels, ook omdat we zoveel seizoenswerkers hebben. Doe gewoon je best, probeer te integreren en doe gewoon een beetje mee. Ik verwacht niet van iemand dat ze hun huidige geloof of wat ook afzweren, maar ik verwacht wel dat ze zich aan onze normen en waarden houden.
• Dubbele paspoorten heb ik niet zo'n moeite mee, mits het andere land er ook niet van die rare eisen op nahoudt. Je zou per land moeten bepalen welke paspoorten wel of niet gecombineerd kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van mensen ergens anders droppen, of mensen aan hun lot overlaten. Op het moment dat iemand hier komt voor hulp vind ik dat we die hulp moeten proberen te bieden. Als duidelijk wordt dat we diegene niet kunnen helpen kunnen we diegene overdragen aan iemand die dat wel kan. Als duidelijk wordt dat diegene niet geholpen kan worden, sturen we diegene terug.
Dat gebeurt vooral elders. Verreweg de meeste Syrische vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Met name in Turkije, Libanon en Jordanië.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moet dit in Europa? Waarom moet bijvoorbeeld Syriër naar Nederland, waarom kan dit niet elders?
Dit beantwoord de vraag niet. Waarom moeten ze hierheen? En ondanks dat het merendeel elders is heengegaan, zijn nog altijd miljoenen naar het Westen en Europa gekomen. Dat zijn enorme aantallen. Bijna 1% van Nederland is nu Syrisch.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:53 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat gebeurt vooral elders. Verreweg de meeste Syrische vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Met name in Turkije, Libanon en Jordanië.
Dat is niet ons probleem. Die mensen moeten hun eigen problemen oplossen, dat is niet onze verantwoordelijkheid. Daarnaast vormt je post geen antwoord op de vraag waarom die mensen dus hierheen moeten in nog altijd grote getale. Want zoals we weten, dit is niet slechts vluchtelingen opvangen, het is de permanente absorptie van grote aantallen van zulke mensen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 23:03 schreef 0.8% is bijna 1% ja.
Chillegast het volgende:
0,8%
Dat is niet "bijna 1 procent" tenzij je een kwart er bij "bijna" vindt.
Kan ke nagaan hoe groot het vluchtelingenprobleem is als verreweg de meesten al in de regio worden opgevangen.
quote:Duizenden Syrische asielzoekers moeten land verlaten, maar dwingen mag niet:
’Onbekend deel gaat illegaliteit in, anderen vragen opnieuw asiel aan’
Veel Syrische asielzoekers krijgen deze maanden te horen dat ze niet in Nederland mogen blijven.
Omdat ze voorlopig niet gedwongen mogen worden teruggestuurd naar Syrië, probeert Nederland ze met flyers, informatiebijeenkomsten en geld te overtuigen om ook écht te vertrekken.
Emile Kossen Verslaggever migratie en integratie
Tien jaar achtereen waren Syriërs de grootste groep asielzoekers in ons land en mochten veruit de meesten hier blijven.
Daar is verandering in gekomen, want na de val van dictator Assad eind 2024 is het land voor grote groepen aantoonbaar veiliger geworden.
Het gevolg: vorig jaar werden 72 procent van de behandelde Syrische aanvragen afgewezen door de IND.
Ik snap daar echt niets van. Dus ze mogen niet blijven, maar ze mogen ook niet gedwongen worden teruggestuurd? Wat is dat voor onzin?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 05:54 schreef michaelmoore het volgende:
NIET dus
Ook niet met geld en goede woorden
De meesten zullen wel homo worden , dan mag je wel blijven
bewijs het , roept de ambtenaar dan
https://www.telegraaf.nl/(...)l-aan/159381741.html
[..]
Ze hebben geen zin om tussen het puin te gaan wonen, zonder drinkwater , en sommigen hebben hier al een knap neukerdje ook he en werk op een ID van een ander of zwart werk n de kassenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 06:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik snap daar echt niets van. Dus ze mogen niet blijven, maar ze mogen ook niet gedwongen worden teruggestuurd? Wat is dat voor onzin?
quote:Deel gaat naar ander EU-land, deel gaat de illegaliteit in
Wat er in de praktijk gebeurt met vreemdelingen die een afwijzing te verwerken krijgen, aldus Schrover: ,,
Een deel verdwijnt naar België of Duitsland, bijvoorbeeld als ze daar nog familie hebben.
Een deel vraagt hier opnieuw asiel aan, omdat ze nieuwe feiten zeggen te hebben.
En een groep gaat onder de radar in Nederland. Hoeveel mensen de illegaliteit ingaan, weten we simpelweg niet.”
Instroom migranten daalt sinds jaren onder de honderdduizend, maar nog geen schot in gedwongen terugkeer
Het migratiesaldo komt voor het afgelopen jaar voor het eerst sinds 2020 weer onder de honderdduizend uit., aldus minister Bart van den Brink (Asiel en Migratie).
Terugkeer is dus meestal géén kwestie van een vliegtuig charteren en mensen onder dwang uitzetten. In het geval van Syrië is er überhaupt nog geen sprake van gedwongen terugkeer, daarvoor zijn diplomatieke banden nodig.
Voor de langere termijn is het kabinet er wel mee bezig; in juni sprak asielminister Bart van den Brink (CDA) met het nieuwe regime in Damascus, hoewel nog zonder doorbraak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |