abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:56:31 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221470795
O, en gefeliciteerd natuurlijk GM! Jouw oudste wordt al een echte dame O+
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:57:37 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221470808
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:06 schreef exode het volgende:
Ah joh, het gaat inmiddels veel verder. Het is blijkbaar een raskat die absoluut de tuin niet uit mag. En oh ja, inderdaad de tuin 'moeten' we ook bijhouden.
20 Appjes kreeg verloofde vannacht van ze :o

Maar goed, als ze weer thuiskomen is de kat in leven, het huis gesloopt want de kat moet ergens zijn energe kwijt, de tuin zal half dood zijn maar de post ligt op tafel.

Wij gaan echt niet meer doen dan eten geven (1x per dag niet de gewenste 2x per dag), water verversen en dus de zichtbare drollen uit de kattenbak scheppen en die deponeren we in hun groene container.
Meer niet. Dat is ook al geAppt dus ze zoeken het verder maar uit.

Van een noodoplossing 3 daagjes een kat eten geven naar een heel schema voor 10 dagen, die mensen zijn niet goed bij hun hoofd.

Ze weten dat wij een pup krijgen en 2 kinderen hebben en ook daagjes weg zullen gaan (gesplitst vanwege de pup).

Heb de oude bewoners van dat huis geAppt aan wat voor weirdo's ze hun huis hebben verkocht.
:') WTF denken die wel niet???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221470946
Wij hebben een aantal keren voor de kat van de vorige bewoners van dat huis gezorgd. Die had artrose en moest medicatie 2x per dag. Dat werd echt wel uitgebreid gevraagd destijds en besproken. Hun directe buren gaven de kat altijd eten maar durfden dat niet aan met medicatie.

Maar zij waren ook onze plan B voor onze katten. Ze hebben ook een keer 3 weken voor onze katten gezorgd en de tuin bijgehouden.

Wij hadden jaren Plan A tm D voor onze katten en vroegen het ver vantevoren al. Je wilt toch dat je kat goed verzorgd wordt?

Wij als vreemden gaan ook je huis in, ik zou dat zelf dus echt nooit doen.

Maar let it goooooo!
Ik ga de tuin maar eens snoeien, alles is ontploft.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:47:17 #204
176471 oh-oh
pi_221471143
Hier is alles dood in de tuin.
En de hittegolf heeft nog geen einddatum :+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221471163
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:56 schreef mousemicky het volgende:
O, en gefeliciteerd natuurlijk GM! Jouw oudste wordt al een echte dame O+
Ja een dame in de dop..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:51:43 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221471168
Dafuq @exode echt wtf.... wat bezielt die mensen.

GM gefeliciteerd!

Onze tuin was sowieso al ontploft. Er staat al een week een tent op het (mini) gazon dus dat gras zal ook wel (weer) dood zijn. D1 slaapt al bijna een week in haar eentje in de tuin O+ :D
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:53:20 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221471176
Aah GM wat een flapdrol. Arm meisje.... Echt heel erg sneu. ;(
pi_221471197
Nee joh GM, wat naar! Het meisje :'(

Hier staat echt alles zo mooi in bloei, het wemelt van de hommels, bijen en vlinders en blijf padden en kikkers tegenkomen als ik in de tuin werk O+ En onze achtertuin is echt niet zo groen als ik zou willen met veel te veel tegels, maar blijkbaar toch genoeg voor ze om gezellig in onze tuin te vliegen en springen.

Meteen alles even goed gesnoeid en weggehaald wat op puppy pak hoogte zit. >:) En ik weet echt wel dat ze van alles gaat vinden om op te bijten of in te graven maar even de illusie dat ik het prima op orde heb zo.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 12:14:43 #209
176471 oh-oh
pi_221471296
:D At least you tried @exode !
Feli nog GM, wel knap lullig van haar pa idd -O-
( Groucho Marx )
pi_221471357
Gefeliciteerd met je mooie meid GM! Wat ontzettend rot van haar vader, geen wonder dat ze daar verdrietig van wordt ;(

Kyara, kamperen in de tuin, geweldig O+

Exode wat bizar die buren. Doet mij denken aan onze buren van onze vorige woning. Daar hadden we weliswaar prima contact mee, maar die gingen in de kraamweek van onze oudste dochter op vakantie en vroegen ons op de kat te passen. Geen kattenluik dus dagelijks 2 keer in en uit laten, kattenbak dagelijks verschonen en eten en drinken geven. Vrouwlief had ingestemd maar ik was vooral verbaas dat ze het überhaupt vroegen terwijl ik 2 dagen daarvoor was bevallen van ons 1e kind..
  vrijdag 31 juli 2026 @ 12:40:41 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221471467
Gefeliciteerd GM, en wat triest voor haar dat haar vader zo laat zien wie hij is.

@exode hoe dan? Een nagenoeg wildvreemde voor je zogenaamde raskat laten zorgen, bijna 2 weken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 14:29:21 #212
176471 oh-oh
pi_221472960
Nou mijn keuken is er *O*
Het is 37 graden hier, en ik mocht alles zelf in de garage slepen, dus ik ga nu even mijn zwembadje in :')
#dead
( Groucho Marx )
pi_221473002
@gewoonmezelf87
Wat een lapzwans van een vent inderdaad! :(
pi_221473058
Eens kijken of ik dit simpel kan uitleggen.

Mijn ouders waren onlangs 45 jaar getrouwd.
Zus, broertje en ik hebben in samenspraak een kasteel kamer geboekt voor in september.
Ieder bijna ¤200.

Ik heb de boeking gedaan en moet half augustus betalen. Broertje en zus betalen mij.

Mijn zus had ergens een heel ander kasteel in haar hoofd (haar vergissing) dus dat was kritiek 1.
Zij woont in Zweden en beweerd dat ze alle boekingsgegevens moet weten met totaalbedrag en arrangement voordat zij mij haar deel van het geld wil geven.
I wonder why. :?
Zij zegt dat het met de Zweedse belasting te maken heeft. Die willen dat allemaal weten.

Waarom wil de Zweedse belastingdienst weten waarom zij haar zusje ¤200 geeft? :+
En waarom is dan mijn totaalbedrag belangrijk?

Nee, die gegevens krijgt ze dus niet want het voelt een beetje als wantrouw of bemoeienis over wat er exact is geboekt. En vanwege het eerdere gezeik word ik daar nogal opstandig van. :')
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:01:30 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221473317
Wat vaag joh, met haar "voor de belastingen".
Wil ze deze gift aftrekken als zorgkosten voor haar ouders ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:02:30 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221473335
@gewoonmezelf87 Gefeliciteerd! *O*
En wat een lul-met-vingers is jouw ex toch… :X

Bij ons deden mijn ouders onze katten (maar die zijn er dus niet meer ;) ) en dus vond ik het heel ingewikkeld deze zomer want ik kan niet zo goed andere mensen vragen of ze iets voor me willen doen. :@
Dus ik heb 3 automatische voedertorens gekocht en een waterfontein en aan een vriend van mij gevraagd of hij eens in de paar dagen even langs wil lopen om te zien of er geen dode beesten in de woonkamer liggen ofzo en om die voedermachines waar nodig bij te vullen.
De katten kunnen alledrie in en uit wanneer ze willen en ze laten zich sws nooit zien; mijn moeder was ook altijd bang dat ze dood waren want zij zag 3wk lang geen kat. Het is dat het voer op was dat ze wist dat er toch gegeten werd. :+

En wij kijken af en toe op de camera bij de voordeur en zien alledrie de katten dan naar huis lopen dus vooralsnog redden ze zich wel.
pi_221473413
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:01 schreef Leandra het volgende:
Wat vaag joh, met haar "voor de belastingen".
Wil ze deze gift aftrekken als zorgkosten voor haar ouders ofzo?
Ik denk eerder aan die reiki praktijk die ze heeft. :')
Of ze wil iets toevoegen aan de boeking en of die naar haar zin is.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:14:17 #218
176471 oh-oh
pi_221473423
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik denk eerder aan die reiki praktijk die ze heeft. :')
Of ze wil iets toevoegen aan de boeking en of die naar haar zin is.
Iets toevoegen, je gelooft het echt he...
Die wil dat hele bedrag ergens indienen!
( Groucho Marx )
pi_221473449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:14 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Iets toevoegen, je gelooft het echt he...
Die wil dat hele bedrag ergens indienen!
Ja, in eerste instantie hè! Of alsnog…iets met dat geld.
pi_221474305
Wow wat een bijzondere buren @exode! Ik zou daar ook erg opstandig van worden. Kat prima, maar wel op jullie voorwaarden.
Wij hadden het geluk dat A niet mee was op vakantie anders had ik de vakantiedienst van Kattenzorg ingeschakeld. Dan betaal je de verzorger 4 euro per keer dat ze komen.
Als we een korte periode weg zijn vraag ik de buren. Zien ze het niet zitten, dan weer Kattenzorg.

Och @Ynske wat heftig!

@GM gefeliciteerd met je dochter en je ex is echt een Hunter.

@ohoh yeah voor de keuken!

Bijzonder @vencodark

Wij zijn weer thuis.. helaas
Woensdag om 23.30 NL tijd werden we opgehaald. We hadden een privé transfer. Heerlijk! Niemand ophalen. Op de luchthaven verliep het voorspoedig. Ik had horrorverhalen gelezen over Punta Cana maar het was prima te doen.
Helaas uur vertraging want technische problemen met het vliegtuig. We hadden een overstap op Madrid. Wat een vaag vliegveld. "Normaal" blijf je bij een transfer binnen de poort van de luchthaven. Nu moesten we er helemaal af, 30 minuten lopen, toen weer opnieuw door de security.
Boarden ging, in eerste instantie, voorspoedig. We moesten met een bus want vliegtuig zat niet aan de slurf. Omdat we voorin zaten gingen we als een van de laatste de bus in. En toen gebeurde er niks.. de bus heeft zeker een half uur staan wachten op passagiers die niet kwamen. Uiteindelijk naar het vliegtuig maar omdat we dus het slot gemist hadden mochten we niet vertrekken. Dat kon tot 45 minuten duren. Uiteindelijk met uur vertraging geland. Uur later zaten we in de taxi. Laat gaan slapen, om 8.15 wakker. Hopelijk niet al te veel last van een jetlag.
Niks van bosbranden gemerkt trouwens. We zijn ook lang de kust gevlogen ipv eroverheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221474654
Jarenlang sliep een vriend van ons in ons huis als we op vakantie waren. Dat was ideaal. Maar dat werd voor hem steeds lastiger met werk etc. Ze zijn vervolgens 1 keer naar een pension geweest maar dat vonden ze vreselijk. Ze kwamen depressief thuis.
Daarna zo'n kattendienst ingeschakeld maar zij zat altijd zo vol en je moest ver vooraf reserveren. Onze buurvrouw bood het toen aan. Ze hebben nu een hondje maar hadden altijd katten.

Onze buren zijn ook van die types die de gordijnen regelmatig dicht doen en weer open om het bewoond te laten lijken. O+

De andere buren zouden het ook wel doen als we het vragen, maar die heb ik liever niet in huis. O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door exode op 31-07-2026 19:29:45 ]
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:55:52 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221475115
Wij zijn al in geen 10 jaar meer op vakantie geweest, maar toen we nog wel eens gingen, paste mijn buurvrouw op de katten. En toen onze kat suikerziekte kreeg en 2x per insuline ingespoten moest worden, was mijn buurvrouw gelukkig bereid om dat te doen op de dagen dat wij echt niet op tijd thuis konden zijn (elke dag op dezelfde tijd is nogal belangrijk bij het insuline spuiten).

Ze zal het misschien 5 x hebben gedaan in de 2 jaar dat we er mee worstelden, maar het was wel enorm fijn dat ze dat wilde doen. Dat kun je echt niet zomaar aan iemand vragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2026 @ 20:57:10 #223
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221476168
Wat een hufter GM!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221477040
Wat een rare buren Exode… goed dat jullie duidelijk zijn geweest over wat je niet doet. Ik had vaak een van mijn scoutingpubers die voor de katten zorgde. Was voor hen een klein zakcentje (tientje per vakantie denk ik), maar vooral: een eigen huis en tv zonder zeurende ouders. Was win/win voor beide. Ik paste ook graag op de katten van m’n zus als puber (en die had wat problemen waarvoor ze regelmatig maanden in opname zat, dus ik was daar vrij vaak).

Venco, ik zou persoonlijk exact ¤200 pp wel raar vinden, dus puur wat dat betreft begrijp ik de vraag van je zus wel, maar een exact bedrag zou voldoende moeten zijn ipv een nota. En ik zou bij mijn familie dan eerder denken dat degene die het regelt meer dan die ¤200 op zich neemt ipv dat mijn zus me probeert te naaien. Maar ik zou hier niet moeilijk over doen denk ik, en gewoon de rekening doorsturen, en desnoods een watermerk van een penis-afbeelding oid erover, naast het weglakken van de naam (of wijzigen in naam van je man). En tegen zus zeggen dat zij het volgende keer moet regelen en je dan ook graag de originele nota tegemoet ziet.

Gefeliciteerd GM! En wat sneu voor haar van haar vader. Onbegrijpelijk dat iemand zo met zijn kind om kan gaan. Zulke figuren gun ik over een jaar of 20 een eenzame oude dag waarbij ze zich met spijt realiseren waarom hun kinderen nooit langskomen.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 06:15:24 #225
176471 oh-oh
pi_221477302
X-Files LEGO is besteld 😅
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 07:35:56 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221477350
Misschien ben ik nu raar, maar als ik 200 euro bijleg aan een cadeautje, zou ik ook wel willen weten wat er precies gegeven wordt, het precieze arrangement vragen vind ik dus niet zo gek eigenlijk.

Wij hebben dag één van castlefest erop zitten. Het is hier fijn! Ik weet alleen niet of ik dit volgend jaar nog doe. We zitten in het goedkoopste hotel in de omgeving, maar zelfs dat kost 300 euro voor twee nachtjes. En dan nog 240 euro kaartjes, de munten voor op het terrein, de benzine en de oppas en ik ben zo 750 euro kwijt. Voor drie dagen, da’s eigenlijk echt wel totaal belachelijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221477388
Is niet perse raar natuurlijk maar het betreffende kasteel was van tevoren besproken en overlegd. Net als het bedrag en inclusief ontbijt.
Kijk, jullie kennen mijn zus niet dus andere factoren zorgen voor mij ook voor weerstand. Alsof ze toch controle wil houden of invloed wil hebben over iets wat ik geregeld heb. In samenspraak! Ik wist niet anders dan dat dit allemaal duidelijk was.
Er kwam al kritiek en nu wil ze allerlei gegevens en info.
Waarom niet gewoon vertrouwen?
Overigens is het ¤198,56. :+ En het belasting verhaal klinkt gewoon als kletskoek.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:07:32 #228
176471 oh-oh
pi_221477406
Het is gek dat ze dat allemaal nu nodig heeft terwijl het nog niet betaald is en het dan op de Zweedse belasting gooit.

750 euro voor een weekend waar je het naar je zin hebt vind ik niet duur. Maar ja als het je niet waard is.
Moet je eens naar Pinkpop gaan of zo 😂.
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:30:55 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221477460
Toen wij iets soortgelijks regelden gaven we aan dit arrangement op die website. Schoonzus bekeek het, was akkoord en betaalde aan manlief. De boekingsgegevens overhandigen was nergens voor nodig. Ik vind het een enorme vote van wantrouwen maar past wel bij het beeld van de “band” die je vaker besproken hebt Venco.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:02:47 #230
176471 oh-oh
pi_221477553
Ik denk dat zij denkt dat ze het op een of andere manier kan gebruiken bij haar belastingen voor korting. En daarom het hele bedrag wil hebben.
Maar zo werkt dat niet en ze moeten zelfs nog betalen 😂
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:34:53 #231
244125 laziness
pi_221477655
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk dat zij denkt dat ze het op een of andere manier kan gebruiken bij haar belastingen voor korting. En daarom het hele bedrag wil hebben.
Maar zo werkt dat niet en ze moeten zelfs nog betalen 😂
Maar het is de zomer, die IB is ver weg.. Die gegevens komen dan nog wel. Zeggen dat je niet wilt betalen zonder is op zijn minst apart.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:56:52 #232
176471 oh-oh
pi_221477962
Ja zeker, ook aangezien ze alle info wel gewoon weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door oh-oh op 01-08-2026 10:09:35 ]
( Groucho Marx )
pi_221478543
De afgelopen maanden gaan er continue Tikkies heen en weer tussen mijn moeder, zus, broer en mij. Dingen die zijn voorgeschoten voor het huis etc. Nog nooit een bon gevraagd of gegeven.

Maar inderdaad de situatie en relatie bij Venco is heel anders. Kan je met AI niet iets hilarisch fabriceren of is het dan echt ruzie?

Verloofde heeft net de wastafel in de badkamer ontkoppeld om goed schoon te maken. Maar dat deed ze iets te hardhandig dus nu zit er een scheur in de afvoer die uit de muur komt....nu maar een emmer eronder en hopen dat de loodgieter snel tijd heeft.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:11:51 #234
176471 oh-oh
pi_221478557
Ik zou in elk geval iets maken waaruit duidelijk blijkt dat ze maar 1/3 betaalt en niet het hele bedrag, en pas na betalen.
Want serieus, stel dat zij dit wil opgeven bij de belasting daar, en daar voordeel bij heeft,stel dat dat het echt is...
Dan zeg je toch meteen tegen je zus en broer van joh als ik dat hier opgeef bij de belasting heb ik daar zus en zo voordeel bij, mag ik dan het hele bedrag doen?
En dan kan ik me weer niet voorstellen dat daar iemand problemen over maakt toch?
Is alles al puppy proof @exode?
( Groucho Marx )
pi_221478563
Enig kind zijn heeft zo zijn voordelen zo te lezen....
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:19:30 #236
176471 oh-oh
pi_221478580
Met mijn broertje echt nooit gedoe, en hij is echt niet de braafste.
Met mijn zusje botst het soms wel, we zijn zo verschillend als maar kan, maar we houden van elkaar en zorgen voor elkaar, ik zou het echt niet anders willen.
( Groucho Marx )
pi_221478683
Ik ben juist enorm blij met mijn zus en broer :)
Zeker bij alles wat de afgelopen jaren is gebeurd en wat de afgelopen maanden geregeld moest worden.

We zijn enorm verschillend maar de laatste ruzie was uit onze kindertijd.
pi_221478746
Bijna ohoh, komen zo nog wat dingen binnen, Juul gaat daarna haar honden rondje doen. (Op handen en knieën door de woonkamer en tuin op zoek naar risico's)

Wij gaan vanmiddag spontaan naar Beter bed om matrassen te testen. Ons Auping matras is al ruim 16 jaar oud en we komen inmiddels nogal gebroken ons bed uit.
We twijfelen tussen een aantal merken dus we gaan proefliggen. En.....we gaan van een 1.40 bed naar 1.60.....
pi_221478749
Ik vind het juist relaxt als een van mn zussen of broer zoiets regelt, dat is een van de grote voordelen van niet enigskind zijn :D maar je zus doet raar Venco, ligt niet aan jou.

Maar ik denk toch dat ik de buren van Exode nog raarder vind.

Wanneer komt de pup nu Exode? Komende week al?

Wij vertrekken eind volgende week pas op vakantie, maar door wat kleinere uitjes heb ik wel het idee dat ik er al drie weken vakantie op heb zitten, terwijl ik ook gewoon gewerkt heb. Heerlijk!
pi_221478890
De overburen blijken dus een irrigatiesysteem voor de tuin te hebben maar die hebben ze uitgezet omdat ze bang zijn voor lekkage. Dat vertelde hun buurman net die tot 5 augustus de kat in leven houdt. Hij kan de sproeier niet gebruiken want dan gaat dat systeem in een error dus hij moet met zijn eigen (!) gieter water geven.

Stapelgek.

Ik hoop voor ze dat het regent vanaf 5 augustus want dan nemen wij het dus over.

De pup gaan we morgenochtend halen FF!
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:01:07 #241
244125 laziness
pi_221479089
Het wordt idioter en idioter met die buren.
Mijn punt van een irrigatiesysteem is mijn vakantie.
En lekker in error laten gaan, systeem staat toch niet aan :')
De mijne heeft trouwens een knop manueel en dan kan ik de tuinslang er aan koppelen.

No way dat ik met een gieter aan de slag ging.
Dat er uberhaupt buren zijn die meegaan in al die eisen :{w
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:06:34 #242
176471 oh-oh
pi_221479110
Oh wacht dus jullie doen niet alleen 10 dagen ipv 3, ze zijn nog langer weg? En dat water is echt idioot.
Maaaaaar je buren dat contact kun je verbreken, je zus is je zus...
Mijn zus en ik ondertekenen briefjes en appjes naar elkaar en ons broertje altijd met Jezus.
:')
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:07:25 #243
176471 oh-oh
pi_221479113
Ik ga naar Pride kijken op tv.
Het is te warm om te bewegen buiten.
( Groucho Marx )
pi_221479870
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:01 schreef laziness het volgende:
Het wordt idioter en idioter met die buren.
Mijn punt van een irrigatiesysteem is mijn vakantie.
En lekker in error laten gaan, systeem staat toch niet aan :')
De mijne heeft trouwens een knop manueel en dan kan ik de tuinslang er aan koppelen.

No way dat ik met een gieter aan de slag ging.
Dat er uberhaupt buren zijn die meegaan in al die eisen :{w
Ik wilde graag een regenton in de tuin want klimaatverandering, waterbesparing, dit dat. Maar ik heb even over het hoofd gezien dat je dan dus ook met een gieter aan de gang moet. Pokkenwerk ja. En voor de gieter weer vol zit…. Goed klusje om je zen-modus te oefenen :X.

Ik doe nog even een spuit 11 voor de rare buren en rare zus.

Zussen en ik doen regelmatig dingen samen die we onderling verrekenen. Het enige dat ik lastig vind, is inschatten wat zij een acceptabel bedrag vinden. We hebben best uiteenlopende portemonnees, zeg maar.

En hoi :W! We zijn weer terug van vakantie, Canada is geweldig mooi! Zoveel oogverblindende meren en spectaculaire watervallen gezien en dat zonder hordes toeristen. Vaak wel bij de uitkijkpunten, maar als je 10 meter verder loopt kom je bijna niemand meer tegen. Zo gek!

Ik heb nu wel een jetlag from hell. De laatste nacht in een hotel was al klote wegens slecht bed. Toen een nachtvlucht waar ik misschien 30 min heb kunnen slapen. En nu wordt ik steeds om 3 uur wakker en lukt het niet meer om in slaap te vallen. Nu 5 nachten zonder slaapzzzzz ;(.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221479877
Die buren zijn ook veel te lief, ze hebben 3 kinderen waarvan 1 baby van een maand of 4. Dus druk genoeg maar ze doen bij 3 huizen de kat en tuin tot ze zelf op vakantie gaan.

Zo nog even cadeau voor de fokker en mama hond gehaald om morgen te geven. Volgens mij zijn wij de laatste die komen. Dat lijkt me ook raar, van een huis vol naar een stuk leger. Alhoewel ze houdt zelf 1 teefje, heeft nog 3 honden, paarden, kippen, schapen, katten en geiten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:07:51 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221479882
Regenton sluit in de tuinslang op aan, geen gieter nodig.

T blijft zo onwerkelijk dat ze niet meer buiten zit.
Een van de katten is ontsnapt toen de hulpdiensten kwamen, nog niet gespot.
En de verhalen die rondgaan :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221479911
Pfff dat maakt het niet makkelijker Ynske zeker niet voor de kinderen.

Ik ben wel team gieter, heerlijk werkje. Maar met dit weer pak ik wel de sproeier, het is zo droog. Dan moet ik 100 keer lopen.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:15:48 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221479916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 11:47 schreef exode het volgende:
De overburen blijken dus een irrigatiesysteem voor de tuin te hebben maar die hebben ze uitgezet omdat ze bang zijn voor lekkage. Dat vertelde hun buurman net die tot 5 augustus de kat in leven houdt. Hij kan de sproeier niet gebruiken want dan gaat dat systeem in een error dus hij moet met zijn eigen (!) gieter water geven.

Stapelgek.

Ik hoop voor ze dat het regent vanaf 5 augustus want dan nemen wij het dus over.

De pup gaan we morgenochtend halen FF!
WTF, niet alleen een paar dagen voor hun "raskat" zorgen maar 10 dagen, nadat andere buren er ook al dagenlang voor gezorgd hebben?
En dan je irrigatiesysteem uitzetten.
Echt... no way dat ik daar met een gieter aan de gang ging, maar alles bij elkaar opgeteld ging ik daar sowieso niets doen, na deze ene keer dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221480003
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
WTF, niet alleen een paar dagen voor hun "raskat" zorgen maar 10 dagen, nadat andere buren er ook al dagenlang voor gezorgd hebben?
En dan je irrigatiesysteem uitzetten.
Echt... no way dat ik daar met een gieter aan de gang ging, maar alles bij elkaar opgeteld ging ik daar sowieso niets doen, na deze ene keer dan.
Zo staan wij er ook in hoor. Die kat houden we in leven en laten we niet in zijn eigen drollen leven verder doen we niets. Dat weten ze inmiddels ook.

En de eerste en meteen laatste keer.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:34:15 #250
176471 oh-oh
pi_221480025
Ik heb een waterput in de tuin 💜
( Groucho Marx )
pi_221480037
@exode Potverdorie, morgenochtend al je pup ophalen! *O* *O*
pi_221480130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:03 schreef Phaidra het volgende:
Maar ik heb even over het hoofd gezien dat je dan dus ook met een gieter aan de gang moet. Pokkenwerk ja. En voor de gieter weer vol zit…. Goed klusje om je zen-modus te oefenen .
Hoeft niet. Er kan een slang aan het kraantje. Daar zit dan geen druk achter maar het water stroomt wel mooi door.
Of je neemt een regentonpomp.
pi_221480155
Die ene keer dat iemand wel onze tuin water gegeven had met de sproei installatie maar die vastgelopen was en we dus één groene baan gras hadden in een verdorde rechthoek heb ik dat niemand kwalijk genomen _O- Was al lang blij dat iemand het wilde doen, naast het voeren van de konijnen en de post.
pi_221480288
Help, kledingwinkeladvies gezocht!

D1 is (door medicatie) aan de stevige kant. Ze is daardoor ook de kindermaten ontgroeid. Ze denkt dat alleen oversized kleding haar leuk staat. Omdat we nu naar volwassen winkels moeten, ben ik even de weg kwijt.

Ze komt nu graag bij de New Yorker. Berschka lijkt vooral kort en strak te hebben en dat wil ze absoluut niet. Ik zoek dus merken/winkel die ook leuke kleding voor een forser postuur hebben (maat 40/maat M). Wel graag fysieke winkels ivm passen maar online kan wellicht ook. Ik hoop dat we dan ook iets anders kunnen vinden dan grote hoodies en overzised t-shirts.

Iemand een idee?
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:38:53 #255
176471 oh-oh
pi_221480293
Oh ik kocht veel bij Berschia altijd. Die hebben toch juist ook baggy?
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:36 schreef vencodark het volgende:
@:exode Potverdorie, morgenochtend al je pup ophalen! *O* *O*
Al??
Duurt al maaaaaanden , eindelijk is het zo ver 😅🎉
( Groucho Marx )
pi_221480368
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een waterput in de tuin 💜
Love it! ❤️

Ik word stoma. Maar ik mag het niet op fb delen, dus dan maar hier. (Het is wel al bekend hoor.)
pi_221480376
@Tink89 hoe was castlefest? Toch nog een beetje kunnen genieten?

@Ynske wat heftig van de overburen :* en dan ook nog de praatjes erbij... bah mensen zijn echt nare wezens soms.

@oh-oh lekker je eigen huis weer terug!

@exode, ik vind het al bijzonder dat ze jullie vragen voor 3 dagen, maar dan zonder overleg even mededelen dat het er 10 worden en een hele wensenlijst neerleggen vind ik erg brutaal!
Nog 1 nachtje slapen tot jullie de pup kunnen ophalen O+

@gewoonmezelf87 nog gefeliciteerd met je 12 jarige! O+ wat een sukkel zeg, haar vader... :{

@-Spring, stoma? Stiefoma, neem ik aan? Gefeliciteerd *O* O+ :*
Fake it till you make it...
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:42:57 #258
244125 laziness
pi_221480681
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:35 schreef Kyara het volgende:

D1 is (door medicatie) aan de stevige kant. Ze is daardoor ook de kindermaten ontgroeid. Ze denkt dat alleen oversized kleding haar leuk staat. Omdat we nu naar volwassen winkels moeten, ben ik even de weg kwijt.

Ze komt nu graag bij de New Yorker. Berschka lijkt vooral kort en strak te hebben en dat wil ze absoluut niet. Ik zoek dus merken/winkel die ook leuke kleding voor een forser postuur hebben (maat 40/maat M). Wel graag fysieke winkels ivm passen maar online kan wellicht ook. Ik hoop dat we dan ook iets anders kunnen vinden dan grote hoodies en overzised t-shirts.

Iemand een idee?
Only, Vero Moda, Pieces, Mango
pi_221480783
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:38 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik kocht veel bij Berschia altijd. Die hebben toch juist ook baggy?
[..]
Al??
Duurt al maaaaaanden , eindelijk is het zo ver 😅🎉
:D
Maar ineens is het al morgen!
Gaat wel sneller dan die verbouwing.
:+
pi_221480809
Alles gaat sneller dan de verbouwing ;)

Matras uitgekozen maar even bijkomen van het prijskaartje. En daarbij nog een nieuwe bedombouw, lattenbodem, dekbed en beddengoed.
Rib uit ons lijf zeg maar.
pi_221480899
Weekday, H&M de WE
pi_221480919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Weekday, H&M de WE
Weekday ken ik niet. WE vind ik de damescollectie wat minder geschikt voor jonge meiden tbh.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:40:27 #263
176471 oh-oh
pi_221481069
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 15:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D
Maar ineens is het al morgen!
Gaat wel sneller dan die verbouwing.
:+
Die pup halen is nog maar het begin 💜
( Groucho Marx )
pi_221481180
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Die pup halen is nog maar het begin 💜
Chaos incoming!
pi_221481409
quote:

Iemand een idee?
Zelfde probleem met mn dochter. New yorker, primark, c&a kik... maar ook wel shein...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:12:29 #266
37150 livelink
pi_221481527
Ik vind C&A nog wel een prima fysieke winkel voor de wat grotere maten.
pi_221481539
Ja en die hebben die jeugdlijn ook nog, dus dan is t niet gelijk zo volwassen op die meiden

https://www.c-and-a.com/n(...)SearchGender%3ADames

De trend is volgens mij trouwens wel gewoon ook een beetje baggy...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:44:11 #268
244125 laziness
pi_221481675
De trend is zeker baggy :Y maar 40 is een hele gemiddelde damesmaat dus ze kan in ieder geval gewoon in de winkelstraat terecht.

Clockhouse van C&A is voor jongeren volgens mij.

Tuunte heeft ook een paar hippere merkjes in hun collectie maar die zit geloof ik echt alleen hier in het verre oosten.
pi_221482165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:57 schreef exode het volgende:

[..]
Chaos incoming!
Ik moet denken aan die Page reclames van vroeger. O+
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 20:47:57 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221482387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:52 schreef Elleska het volgende:

[..]
Hoeft niet. Er kan een slang aan het kraantje. Daar zit dan geen druk achter maar het water stroomt wel mooi door.
Of je neemt een regentonpomp.
Grappig, ik ben terwijl ik dit lees net bij m’n moeder de tuinslang (die we inderdaad aan de regenton gekoppeld hebben) af en toe aan het verplaatsen, het water stroomt er niet heel hard uit maar goed te doen.
in de haak.
pi_221482485
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 18:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja en die hebben die jeugdlijn ook nog, dus dan is t niet gelijk zo volwassen op die meiden

https://www.c-and-a.com/n(...)SearchGender%3ADames

De trend is volgens mij trouwens wel gewoon ook een beetje baggy...
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 18:44 schreef laziness het volgende:
De trend is zeker baggy :Y maar 40 is een hele gemiddelde damesmaat dus ze kan in ieder geval gewoon in de winkelstraat terecht.

Clockhouse van C&A is voor jongeren volgens mij.

Tuunte heeft ook een paar hippere merkjes in hun collectie maar die zit geloof ik echt alleen hier in het verre oosten.
Oh ja, C&A Clockhouse is idd wel een gpede. Thanks.

Ja, zeker gemiddeld qua maat maar alleen nog geen heupen en nauwelijks borst dus wat dat betreft is het minder gemiddelde vrouw.
pi_221483539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 20:47 schreef trui het volgende:

[..]
Grappig, ik ben terwijl ik dit lees net bij m’n moeder de tuinslang (die we inderdaad aan de regenton gekoppeld hebben) af en toe aan het verplaatsen, het water stroomt er niet heel hard uit maar goed te doen.
Ik heb een druppelslang op de regenton aangesloten voor de moestuin. Dat werkt ook heel goed ik moet alleen niet vergeten om het kraantje weer dicht te doen.
Een watertimer waarbij het water na een tijd vanzelf stopt zou nog makkelijker.
pi_221483850
Puppydag voor Exode *O* geniet er van!

En gefeliciteerd aanstaande stoma *O* al zou ik toch voor een andere koosnaam kiezen…

Ben ik een loedertuinder als ik de plantjes in de tuin nooit water geef? Alleen als ik echt iets heb groeien zoals komkommers dan krijgt dat stukje extra water, maar dit jaar staan alleen de vaste hortensia’s er, en de gladiolen die elk jaar met steeds meer stengels komen. Van de rest weet ik niet eens of het onkruid of uitlopers oid zijn :D ik krijg vanuit de buren van alle kanten ook allerlei dingen de tuin in kruipen.
pi_221483966
quote:

Iemand een idee?
C&A, Myjewellery, Mostwanted (al is dat volgens mij alleen online of store in Rotterdam), Pieces.

En als online een optie is zou je jurkjes.com en fashionmusthaves ook kunnen overwegen voor de trendy kleding :)
  zondag 2 augustus 2026 @ 06:37:35 #275
176471 oh-oh
pi_221484234
Veel plezier vandaag @exode!
( Groucho Marx )
  zondag 2 augustus 2026 @ 08:42:59 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221484401
quote:

Iemand een idee?
Baggy is ook gewoon hip.
Ik ben met Soneal vorige week naar Uniqlo geweest (en voor mezelf oofk eea aangeschaft).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221485306
@exode Je zal maar zo’n leuke Goldie puppy mogen ophalen. O+ *O*
  zondag 2 augustus 2026 @ 11:36:56 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221485444
Jaaaaaa @exode puppy dag! *O* *O* *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 augustus 2026 @ 12:05:14 #279
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221485611
Fotospam!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221485703
Ik vrees dat ze eerst zelf al het moois eraf kijken en helemaal smelten voordat er hier een fotospam zal verschijnen... ;) .
Veel plezier exode en gezin O+
Fake it till you make it...
pi_221485813
Yay @exode, puppytijd *O*

@-Spring, gefeliciteerd!

En Uniqlo O+ Daar waren de kinderen in Londen nooit uit weg te slaan. Heel fijn dat die nu ook in Nederland zit.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221485839
Heren for the puppy spam O+
S. 2014
J. 2016
pi_221486441
Leuke, spannende dag voor @exode *O* Geniet van jullie gezinsuitbreiding! O+
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:24:44 #284
37150 livelink
pi_221486466
Succes Exode. Zo'n eerste dag (en nacht) is wel altijd extra spannend voor zowel nieuwe eigenaar als puppy. Ik heb het een paar keer meegemaakt bij mijn buurvrouw en dat was altijd wel een tikje stressvol. Kan ook aan mijn buurvrouw liggen. Maar zoals ik het hoor zijn jullie goed voorbereid.
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:27:21 #285
37150 livelink
pi_221486481
Ik geef vanavond een bbq voor vrienden. Het idee is altijd leuk, totdat je in de hitte bezig bent met tuin en huis schoon te maken :X

En ik moest ook nog naar mijn vader, dus ik was vanochtend voor 10.00 al de deur uit. Rond 13.00 weer thuis en toen volop in de schoonmaak. Nu alleen nog maar de wc goed schoonmaken en dan zijn we klaar voor het bezoek *O*
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:29:16 #286
176471 oh-oh
pi_221486491
Succes Livelink!
Ik begin met deze temperaturen vroeg en beweeg na 11 uur niet meer 😅
( Groucho Marx )
  zondag 2 augustus 2026 @ 14:57:54 #287
37150 livelink
pi_221486595
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 14:29 schreef oh-oh het volgende:
Succes Livelink!
Ik begin met deze temperaturen vroeg en beweeg na 11 uur niet meer 😅
Dat is ook het beste. Wij laten ons allemaal gek maken door de drukte en het van alles moeten. Als ik niks doe voel ik me meteen schuldig, want huis moet nog schoon en ik moet nog naar mijn vader enz. enz.
pi_221486976
Altijd als het tegen de 30 graden loopt heb ik spijt van mijn keuze in de huishoudelijke hulp te werken. :')
In sommige aanleunwoningen is het zo warm. ;(
pi_221487349
@exode veel plezier met jullie pup.
En mocht je ooit in de buurt zijn en ze is groter, hebben we een leuk speelkameraadje voor d'r.
  zondag 2 augustus 2026 @ 23:16:47 #290
37150 livelink
pi_221489576
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:00 schreef vencodark het volgende:
Altijd als het tegen de 30 graden loopt heb ik spijt van mijn keuze in de huishoudelijke hulp te werken. :')
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. En dan is al het werk snel te veel. Hopelijk is de ergste hitte snel voorbij.
  Redactie Frontpage zondag 2 augustus 2026 @ 23:26:57 #291
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221489602
Iedereen zit te wachten op de foto's he :D

Gaaf eigenlijk. En dan zeggen ze dat internet niet sociaal is :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221489644
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:26 schreef Troel het volgende:

Gaaf eigenlijk. En dan zeggen ze dat internet niet sociaal is :D
Wie zegt dat? Ik zie toch vaak hele mooie en leuke kanten van ‘het internet’. :P
Wat een boomer opmerking. ;) o|O
pi_221489678
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:26 schreef Troel het volgende:
Ze hebben het veel te druk nu ;)
  Redactie Frontpage zondag 2 augustus 2026 @ 23:59:53 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221489707
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:39 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Ik zie toch vaak hele mooie en leuke kanten van ‘het internet’. :P
Wat een boomer opmerking. ;) o|O
Ja, boomers zeggen dat :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 00:00:04 #295
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221489708
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:48 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ze hebben het veel te druk nu ;)
Geloof me, dat weet ik :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221490224
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:00 schreef vencodark het volgende:
Maar in de winter ben je er weer heel blij mee, dan is het daar ook 22 graden binnen! Tenminste, bij mijn schoonmoeder wel
pi_221490263
Het is zo'n moppie O+
En jullie zijn lief :)

Ophalen ging goed, dochter van de fokker moest wel flink huilen want Lizzie was echt haar favoriet.

In de auto was een minuut of 20 enorm onrustig, veel piepen, weg willen komen, hijgen. Maar ze werd uiteindelijk rustig.

Verder ging het hartstikke goed. Ze heeft wel duidelijke voorkeuren:
B is om te stoeien
Juul is om te spelen
Verloofde is om dingen te leren
En met mij wil ze de hele tijd knuffelen

Ze heeft op elke plek die mogelijk is al gepoept en geplast _O- Vooral de convectorput is favoriet :? Dus daar maar plasmatjes opgelegd.

Vannacht supergoed geslapen, B en verloofde lagen in de woonkamer, Lizzie sliep om half 10 en ze maakten haar om 1 uur wakker voor een plas en daarna sliep ze weer tot half 7.
Dat was ook haar ritme bij de fokker.

Vannacht slaap ik beneden dus hopelijk net zo'n goede nacht. B en verloofde zijn terug naar bed. Dat is wel heel fijn van vakantie hebben nu.

pi_221490270
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:20 schreef exode het volgende:
Het is zo'n moppie O+
En jullie zijn lief :)

Ophalen ging goed, dochter van de fokker moest wel flink huilen want Lizzie was echt haar favoriet.

In de auto was een minuut of 20 enorm onrustig, veel piepen, weg willen komen, hijgen. Maar ze werd uiteindelijk rustig.

Verder ging het hartstikke goed. Ze heeft wel duidelijke voorkeuren:
B is om te stoeien
Juul is om te spelen
Verloofde is om dingen te leren
En met mij wil ze de hele tijd knuffelen

Ze heeft op elke plek die mogelijk is al gepoept en geplast _O- Vooral de convectorput is favoriet :? Dus daar maar plasmatjes opgelegd.

Vannacht supergoed geslapen, B en verloofde lagen in de woonkamer, Lizzie sliep om half 10 en ze maakten haar om 1 uur wakker voor een plas en daarna sliep ze weer tot half 7.
Dat was ook haar ritme bij de fokker.

Vannacht slaap ik beneden dus hopelijk net zo'n goede nacht. B en verloofde zijn terug naar bed. Dat is wel heel fijn van vakantie hebben nu.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Awww O+ :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221490367
O+ ahha wat lief.
  maandag 3 augustus 2026 @ 08:42:56 #300
176471 oh-oh
pi_221490504
Klinkt heerlijk, lekker genieten, en idd in de vakantie is echt ideaal met dat slapen!
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')