SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Slobeend op 19-07-2026 13:39:24 ]Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Vanmiddag de onvermijdelijke nieuwe messteek in de rug van het wielrennen en vanavond zullen de Argentijntjes vast ook wel weer op walgelijke wijze naar de titel glibberen. Dit gaat geen leuke sportdag worden, ik begin alvast aan de meltdown.quote:Op zondag 19 juli 2026 10:24 schreef DeeBee het volgende:
Feliciteer hier Pogaicar met een nieuwe zege
[ afbeelding ]
Gelukkig is er Formule 1!!quote:Op zondag 19 juli 2026 10:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vanmiddag de onvermijdelijke nieuwe messteek in de rug van het wielrennen en vanavond zullen de Argentijntjes vast ook wel weer op walgelijke wijze naar de titel glibberen. Dit gaat geen leuke sportdag worden, ik begin alvast aan de meltdown.
En dan Max ook nog met een defecte motor.. ah nee, auto rijden is geen sportquote:Op zondag 19 juli 2026 10:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vanmiddag de onvermijdelijke nieuwe messteek in de rug van het wielrennen en vanavond zullen de Argentijntjes vast ook wel weer op walgelijke wijze naar de titel glibberen. Dit gaat geen leuke sportdag worden, ik begin alvast aan de meltdown.
Inderdaad erg curieus, dat wil ik wel eens zienquote:Op zondag 19 juli 2026 07:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Etappe 15: Champagnole - Plateau de Solaison, 183,9 km
Vlak voor we passeren in het skistation van Les Rousses rijden we ook nog even langs La Cure, een curieus dorpje. We bevinden ons hier op een steenworp afstand van de Zwitserse grens. La Cure is een Zwitsers dorpje, maar enkele dorpjes van dit huis liggen over de grens, zo dan!
https://nos.nl/liveblog/2(...)ers-kans-in-de-alpenquote:Gebroken nacht Pogacar en Vingegaard door dopingcontroles
De nummers één en twee in het klassement, Pogacar en Vingegaard, hadden een gebroken nacht. De heren werden midden in de nacht gewekt voor een onaangekondigde dopingcontrole. Pogacar was om 05.00 uur aan de beurt. Bij Vingegaard stonden ze om 02.00 uur voor de deur.
Bij Visma-Lease a Bike en UAE-Emirates zijn ze kwaad over de dopingcontrole, in de nacht voor een zware bergrit. Sinds 2016 is het toegestaan om tussen 23.00 en 6.00 uur onaangekondigd te controleren. Pogacar heeft na het bezoek van de controleurs niet meer kunnen slapen.
Pogacar en Vingegaard zijn nog vermoeider... dopingcontroles om 5.00 en 2.00..quote:Op zondag 19 juli 2026 10:00 schreef TAmaru het volgende:
Vraag me af of iemand vandaag iets durft op die Col du Croissant van 11, 12%. 60 km voor de meet, maar ja, misschien iemand met ballen?
Ik weet niet of UAE weer zin heeft om dit te controleren voor de ritwinst vandaag en als Carapaz net zo sterk is als gisteren, vind ik hem een goede kandidaat. Blijkbaar hadden ze gisteren na de rit nog een transfer van 3 uur waardoor ze pas rond 23 uur in het hotel waren, dus kan me voorstellen dat iedereen wel moe is. Maar ja, je weet het nooit. Op die slotklim kunnen ze ook nog minuten goedmaken natuurlijk.
Visma zou ook gewoon Piganzoli of Kuss moeten meesturen.
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ers-kans-in-de-alpen
De UCI-controleurs staan in elk geval op punt. Erg mooi.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat schandalig en gewoon pestgedrag. Doe het dan na vandaag met de rustdag morgen.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pogi is boos, dat wordt een kwartier.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nu nog de gendarmerie die hem van z'n bed licht de komende weekquote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Testen is belangrijk, maar alleen als het mij uitkomt
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tijd om even een nachtelijk bezoekje te brengen aan bad guy R.EV dus.quote:Remco Evenepoel, die niet 's nachts op doping werd getest, vindt het niet kunnen dat Vingegaard en Pogacar midden in de nacht zijn gecontroleerd. "Dat mag niet", zei hij voor de start bij Sporza.
Wat hij zelf zou doen als de controleurs bij hem voor de deur stonden om 2.00 uur 's nachts? "Niks, want ik zou gewoon doorslapen."
Voor de renners zelf is het natuurlijk geen pretje, voor de sport is het dan juist weer nuttig. Een out of competition test op het moment dat je het niet verwacht is net het hele idee.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:11 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Iemand die strijd voor het podium om 2:00 van zijn bed lichten uren voor een belangrijke bergetappe is inderdaad heel normaal en wenselijk.
Een gefaalde controle staat gelijk aan een positieve test geloof ikquote:Op zondag 19 juli 2026 13:12 schreef Zorro het volgende:
En als je niet opendoet?
Ik zou daar serieus dik doorheen slapen hoor.
Mo Farah vindt dit leuk.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:12 schreef Zorro het volgende:
En als je niet opendoet?
Ik zou daar serieus dik doorheen slapen hoor.
Dus het is mijn schuld als ik toevallig een diepe slaper ben?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een gefaalde controle staat gelijk aan een positieve test geloof ik![]()
Maar het is kennelijk nogal wat, het HOOFDARTIKEL op Nos.nl. Of heel Kyiv nou platgebrand wordt of niet.
Wat wil je dan horen?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus het is mijn schuld als ik toevallig een diepe slaper ben?
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wil je dan horen?Clementie? "Oh meneer de spuiter we begrijpen dat het ongelegen komt, bel maar even als alles uitgewerkt is. Als het schikt komen we nog wel een keer"?
quote:
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus eigenlijk niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor de renners zelf is het natuurlijk geen pretje, voor de sport is het dan juist weer nuttig. Een out of competition test op het moment dat je het niet verwacht is net het hele idee.
Waar staat dat volgens jou dan? Want dat is natuurlijk het eerste wat iedereen roept "MAG DIT WEL??!!" En het antwoord is overal "Ja".quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.
Ik lees overal (en dat zegt VLAB ook) dat het 's nachts juist wel mag, sinds 2016.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus eigenlijk niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staat dat volgens jou dan? Want dat is natuurlijk het eerste wat iedereen roept "MAG DIT WEL??!!" En het antwoord is overal "Ja".
nos.nlquote:Mag het, midden in de nacht controleren op doping? Ja
Ja, het is toegestaan. En wie voert die controles eigenlijk uit? Die worden uitgevoerd door het International Testing Agency (ITA) namens de internationale wielerunie UCI. In de reglementen die zij samen opstelden, staat het volgende:
"Controles mogen bij iedereen en op elk moment durende de drieweekse race plaatsvinden, niet alleen na de finish."
Wat vannacht is gebeurd, mag. Maar neemt niet weg dat het ongebruikelijk is en niet welkom voor de renners.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik lees overal (en dat zegt VLAB ook) dat het 's nachts juist wel mag, sinds 2016.
Worden we hier voorgelogen door Sporza?quote:Artikel 5.2.2
"De UCI kan van elke renner over wie zij testbevoegdheid heeft en die zijn carrière niet heeft beëindigd, met inbegrip van renners die een periode van schorsing uitzitten, verlangen dat hij op elk moment en op elke plaats een staal afstaat."
Toelichting bij artikel 5.2.2:
"De UCI kan bijkomende bevoegdheid verkrijgen om dopingcontroles uit te voeren via bilaterale of multilaterale overeenkomsten met andere ondertekenaars van de Wereldantidopingcode."
"Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt."
"Een betwisting over de vraag of de UCI voldoende aanleiding had om tijdens die nachtelijke periode een controle uit te voeren, kan niet worden ingeroepen als verweer tegen een overtreding van de antidopingregels die voortvloeit uit die controle of een poging daartoe."
Dan zou het opvallen als ze alleen Seixas overslaanquote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan alleen 1 en 2 testen en niet bijvoorbeeld de hele top 10
Misschien hadden ze ernstige en specifieke verdenking.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan alleen 1 en 2 testen en niet bijvoorbeeld de hele top 10
Wat een lulformulering. Waarom zou je dat hele verhaal erbij zetten? Tenzij dit maar tenzij dat bla bla misschien soms maar je kan geen rechten bla bla. Waarom zou je als UCI je eigen bevoegdheid inperken?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Worden we hier voorgelogen door Sporza?
Ja de rest van de etappe is meestal te lang voor zequote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Idisrom het volgende:
De Alpecinrenners hebben het maar vrij gemakkelijk; elke dag zo'n 17 kilometer koersen.
Dat is na vandaag dan weer wel voorbijquote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Idisrom het volgende:
De Alpecinrenners hebben het maar vrij gemakkelijk; elke dag zo'n 17 kilometer koersen.
Morgen kunnen ze het ook nog wel opbrengen denk ikquote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is na vandaag dan weer wel voorbij
Ze hadden denk je een Max Hauke op het oog?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien hadden ze ernstige en specifieke verdenking.
"Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt."quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Dit roept wel op tot Seixas complotten.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:28 schreef kilon het volgende:
[..]
"Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt."
Woensdag willen ze er juist voor gaanquote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is na vandaag dan weer wel voorbij
Dan is het de vraag waarom ze er door zakken.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
Maar stel je voor dat Pogacar en Vingegaard er vandaag door zakken. Dan heb je wel een enorme rel.
Waarschijnlijk teken je er als deelnemer aan een koers voor dat je in die uren getest kunt worden.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Raar hoor, waarom niet gewoon om 07:00 ofzo?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles voor een eerlijke sportquote:Op zondag 19 juli 2026 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
Maar stel je voor dat Pogacar en Vingegaard er vandaag door zakken. Dan heb je wel een enorme rel.
Ik kan absoluut niet tegen dat iets te hoge geschreeuw. Of het nou is om te melden dat ze door het stadje Mijoux rijden, dat Affini een bidon ophaalt of dat Vingegaard Pogacar lost, het is allemaal op standje fantastisch.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:35 schreef AllesKaputt het volgende:
Minstens de helft van de zendtijd van Sebas op de motor gaat over Sebas op de motor. Hier valt nog wel wat te kaasschaven, @:XanderVanDerW
Waarschijnlijk zit hij de hele dag in de herrie, dan krijg je dat vanzelf.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik kan absoluut niet tegen dat iets te hoge geschreeuw. Of het nou is om te melden dat ze door het stadje Mijoux rijden, dat Affini een bidon ophaalt of dat Vingegaard Pogacar lost, het is allemaal op standje fantastisch.
Ik snap dat hij over het lawaai moetquote:Op zondag 19 juli 2026 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik kan absoluut niet tegen dat iets te hoge geschreeuw. Of het nou is om te melden dat ze door het stadje Mijoux rijden, dat Affini een bidon ophaalt of dat Vingegaard Pogacar lost, het is allemaal op standje fantastisch.
Als je bijvoorbeeld microdosissen EPO naar binnen gooit is dat 's morgens waarschijnlijk al niet meer traceerbaar.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar hoor, waarom niet gewoon om 07:00 ofzo?
Als ze vermoeden dat zoiets speelt, gaan ze binnenkort ook andere toppers in de nacht testen neem ik aan.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld microdosissen EPO naar binnen gooit is dat 's morgens waarschijnlijk al niet meer traceerbaar.
Toen Radio Tour nog rullevant was (toen de tv-uitzendingen pas later in de middag begonnen) was dat veel minder.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit hij de hele dag in de herrie, dan krijg je dat vanzelf.
Hij klinkt als een slechte André van Duin imitator.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je kunt best wat toevoegen, zeker voor mensen die alleen de radio hebben. Alleen dat gebeurt zelden.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:41 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik snap dat hij over het lawaai moet
schreeuwen met nog een helm op ook maar het voegt gewoon echt helemaal niks toe.
Zie je de renners? Ja ik zie de renners rijden!
Dat gebeurt hem ongeveer 12x per uitzending, geloof ikquote:Op zondag 19 juli 2026 13:52 schreef TLC het volgende:
Jeroen zei per ongeluk Karsten tegen Bobbie hihihi
Gisteren de fout maken door je lead-out niet te volgen en vandaag dat kunstje herhalen!quote:
Kom op, midden in de nacht is idioot.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Testen is belangrijk, maar alleen als het mij uitkomt
Als het daadwerkelijk je doel is om vals spel tegen te gaan zouden ze dat juist vaker moeten doen.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Kom op, midden in de nacht is idioot.
Maar is er een middel dat je 's nachts wel oppikt en 's ochtends vroeg om 06:30 niet?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk je doel is om vals spel tegen te gaan zouden ze dat juist vaker moeten doen.
Jij hebt nog nooit gehoord van het concept microdosering?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar is er een middel dat je 's nachts wel oppikt en 's ochtends vroeg om 06:30 niet?
Dan hadden er twee bovenaan gestaan die niet of nauwelijks aan de tussensprints meedoen.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zonder tussensprints had Mads in ieder geval niet in het groen gestaan
Niet een middel denk ik maar wel een bepaalde dosis. Dus als je bepaalde microdoses van dingen neemt om middernacht, dan kan het bijvoorbeeld na 2 of 3 uur al niet meer vindbaar zijn. Vroeger deden die renners toch ook van die testosteronpatches op hun lichaam voor het slapengaan en dan was dat 's ochtends niet meer detecteerbaar. Maar dan nog, dit moet je echt niet willen.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar is er een middel dat je 's nachts wel oppikt en 's ochtends vroeg om 06:30 niet?
Er zijn sowieso middelen die binnen een paar uur uit je systeem zijn ja.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Alcoholquote:Op zondag 19 juli 2026 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er zijn sowieso middelen die binnen een paar uur uit je systeem zijn ja.
Dit is een cryptische zinquote:Op zondag 19 juli 2026 14:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Arensman komt toch wel echt heel graag over.
Als je dat niet test, dan weet je het niet ook hequote:Op zondag 19 juli 2026 14:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is alleen in de voorbereiding, lijkt me (als alternatief voor een hoogtestage)quote:Op zondag 19 juli 2026 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Slapen ze tegenwoordig nog in die zuurstof tenten?
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk je doel is om vals spel tegen te gaan zouden ze dat juist vaker moeten doen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)troleurs/ar-AA28dQE6quote:Volgens de regels van de UCI is het inderdaad toegestaan dat renners op ieder moment getest kunnen worden. Daar komt wel een kanttekening bij. 'Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt', zo klinkt het in de regels.
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)troleurs/ar-AA28dQE6
Is vast al besproken, maar het is wel interessant.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk teken je er als deelnemer aan een koers voor dat je in die uren getest kunt worden.
Ik begreep uit dat artikel dat Jonas geen toestemming had gegeven.quote:
Hoe concludeer je dat hieruit? Hij was niet op de hoogte dat het tijdens deze uren mocht, maar alle betrokkenen zeggen nu achteraf dat dit mag.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik begreep uit dat artikel dat Jonas geen toestemming had gegeven.
"Ik dacht dat dat niet toegestaan was, maar blijkbaar mag dat wel volgens de regels. Het is goed dat ze ons testen, maar als het je prestatie beïnvloedt, dan vind ik het niet goed meer."
Ik concludeer dat omdat er voor die tijdstippen speciale regels en redenen gelden. En je quoot zelf dat er voor die uren blijkbaar door renners zelf getekend moet/kan worden.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe concludeer je dat hieruit? Hij was niet op de hoogte dat het tijdens deze uren mocht, maar alle betrokkenen zeggen nu achteraf dat dit mag.
Buiten koers zou wat anders zijn, maar ook daar mag het dus. In dat geval wel enkel mits ze een ernstige verdenking hebben.
Nou dan nietquote:Op zondag 19 juli 2026 14:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niet helemaal waar!
https://www.hln.be/tour-d(...)in-de-tour~a467f2f6/
Het probleem is een beetje dat bij de strijd tegen oneigenlijke beïnvloeding van de prestaties de controle zelf nu ook de prestaties oneigenlijk beïnvloed.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Pogacar daar dan heel professioneel op reageert. Beetje naar Eminem geluisterd, extra koffietje gedronken, rustig aan gedaan, lekker lange ochtend gehad ... als het echt zo is, dan maakt hij zich niet zo druk. En Mathieu maakte zich op dat moment juist wel gigantisch druk. Misschien kost dat wel de meeste energie.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat bij de strijd tegen oneigenlijke beïnvloeding van de prestaties de controle zelf nu ook de prestaties oneigenlijk beïnvloed.
En ik ben het met je eens dat dit wellicht noodzakelijk is voor opsporing, maar uit eerlijke competitie is hier matuurlijk wel een spanningsveld.
Matje ging bijvoorbeeld ook niet zo lekker toen hij bij het WK zijn slaap voor het cachot had verruild.
Toch is er geen enkele fan die een poster van een dopingcontroleur boven zijn bed heeft hangen.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.
Het maakt nu een willekeurige (stoere) indruk.
Kijk eens even, hoe hard we die lui aanpakken!
Als het tegen de regels was dan was hier echt wel meer ophef over geweest, zowel bij de regelneukers op de social media, als bij types als Plugge en co.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik concludeer dat omdat er voor die tijdstippen speciale regels en redenen gelden. En je quoot zelf dat er voor die uren blijkbaar door renners zelf getekend moet/kan worden.
Als Vingegaard voor de speciale tijdstippen zou hebben getekend, dan zou hij hebben gezegd: "ik heb voor deze tijdstippen zelf getekend." En dat zegt hij niet; hij zegt dat hij vindt dat het te ver gaat.
Dus: 1. of je tekent voor deze speciale tijdstippen.
2. Of het doet er helemaal niet toe of je ervoor tekent, want het mag sowieso op ieder tijdstip.
Indien 2: dan is jouw eerdere quote, waarop ik reageerde, inhoudsloos.
Soort Teletubbies van Temuquote:Op zondag 19 juli 2026 14:40 schreef Makamba_ het volgende:
Pikachu geluiden bij 3 personen die verkleed zijn als eekhoorn. Dit had de tour nodig.
Misschien een enkele oude Fransman die nog steeds boos is om de affaire(s) Virenque. En denk eens aan de stand in het algemeen klassement wanneer je Pogi & Vinge eruithaalt. Dan heb je in Frankrijk geen posters nodig om een feestje te vieren.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is er geen enkele fan die een poster van een dopingcontroleur boven zijn bed heeft hangen.
Dat laatste klopt. Dat heb ik ook nooit ontkend.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als het tegen de regels was dan was hier echt wel meer ophef over geweest, zowel bij de regelneukers op de social media, als bij types als Plugge en co.
Hier teken je dus voor als je tekent voor deelname aan een koers. Zie ook regel 1.16 uit het reglement van de Tour.
Je gaat nu volledig af op het artikeltje dat een redacteur van Sporza in elkaar heeft geflanst.
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit, misschien onnozel, dat Vingegaards reactie juist is weergegeven.
Ze lijken het te willen controleren tot de Croisette.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:47 schreef Faraday01 het volgende:
EF op weg naar een Chasse Patate baracchi special ?
Daar hebben ze toch helemaal niet genoeg mannen voor? Ze willen gewoon mee met de volgende kopgroepquote:Op zondag 19 juli 2026 14:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze lijken het te willen controleren tot de Croisette.
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dan zijn we eruit.
quote:2. Of het doet er helemaal niet toe of je ervoor tekent, want het mag sowieso op ieder tijdstip.
Dat is tegenwoordig bij elke zender. De rubrieken zijn belangrijker dan de koers.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:56 schreef Remco het volgende:
Het koersverloop zit het NOS draaiboek met 20 vooropgenomen filmpjes vervelend in de weg vandaag.
Op dit terrein is het lastig om weg te komen. Richie kan zich beter sparen voor de Croisette.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch helemaal niet genoeg mannen voor? Ze willen gewoon mee met de volgende kopgroep
Lekker naar de Dauphine van 2022 zitten kijken en ineens is er geen kopgroep meerquote:Op zondag 19 juli 2026 14:56 schreef Remco het volgende:
Het koersverloop zit het NOS draaiboek met 20 vooropgenomen filmpjes vervelend in de weg vandaag.
Hij moet voor het komend seizoen op koudestage op de Zuidpool.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het kwik is onder de 30 graden gezakt en Wim Tellens wordt als een baksteen gelost.
Je kunt zijn team het niet aandoen om nog vijftig kilometer te laten controleren.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op dit terrein is het lastig om weg te komen. Richie zich beter sparen voor de Croisette.
Altijd tegen Thymen?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
EF heeft het gat gedicht. Ach, Thymen.
Het is wel bijzonder, maar toegestaan. Daar hoef je ook niet speciaal voor te tekenen. Er is een koersreglement waar je mee akkoord gaat bij het deelnemen aan een koers, waar dit dus een onderdeel van is.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]![]()
En dan is er dus blijkbaar niets speciaals aan deze tijdstippen.
Je hoeft er dus ook niet speciaal voor te tekenen.
Zoals ik hier al zei:
[..]
Nu er doorheen zakken geeft in de laatste week nog een goede kans op een ritzege.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lenny weer rotslecht als ik het goed zag.
Die arme Thymen heeft geen gelukkige timing met zijn aanvallen en leeglopers.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
Pidcock is maar weer eens mee.
Verder onder meer Bernal, Voisard en Yates.
Van Wilder en Rubio ook. Sterke groep.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
Pidcock is maar weer eens mee.
Verder onder meer Bernal, Voisard en Yates.
Dat doen ze zodat Jonas gewoon nog een extra tukje kan doen.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:11 schreef wimderon het volgende:
Visma met Campenaerts en Armirail mee, wat zou daar voor droomplaan uitgetekend zijn?
Pidcock krijgt ook dubbel betaald.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:02 schreef Toby56 het volgende:
Sebas doet zijn zoveelste nauwelijks iets toevoegende radioverslag.
Krijgt hij dubbel betaald?
Dan kan er wel wat vanaf.
(Hoewel ik best geloof dat hij een aardige meneer is verder.)
Ik zie wel niet in waarom je als Bahrain, Lidl, Red Bull zou wachten met rijden totdat het 5 minuten is om paniekerig achter Pidcock aan te gaan rijden.quote:
Omdat je elkaars bordje wil leegeten.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie wel niet in waarom je als Bahrain, Lidl, Red Bull zou wachten met rijden totdat het 5 minuten is om paniekerig achter Pidcock aan te gaan rijden.
Kan je wel uittekenen.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zul je zien dat zo'n Adam Yates hier ineens wint
Voor UAE maakt het weinig uit of Pidcock voorin zit of niet. Heb eerder het idee dat Pogacar op elke bergop aankomst wilt winnenquote:Op zondag 19 juli 2026 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pidcock rijdt het karretje in de poep van de koplopers.
Dan bel je even met elkaar en zet je alle drie een mannetje in.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat je elkaars bordje wil leegeten.
Ofzo.
Waarom zit er niet betere klimmers in de kopgroep.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom sturen ze Kuss niet mee?
Die zal wel nodig zijn in het peloton voor het plan. Jorgenson probeerde wel steeds te springen, Kuss echt geen enkele keer gezien.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom sturen ze Kuss niet mee?
Is die ergens van de fiets gedonderd?quote:Op zondag 19 juli 2026 15:27 schreef wimderon het volgende:
Van Asbroeck rijdt al op 16 minuten achterstand, die heeft geen een groot probleem.
Die loste bij het eerste stukje klim van de etappe (zonder val) en reed bovenaan al 4 minuten achter.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is die ergens van de fiets gedonderd?
De vloek van Sammy.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:27 schreef wimderon het volgende:
Van Asbroeck rijdt al op 16 minuten achterstand, die heeft geen een groot probleem.
Alles voor Adam Yates.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Peloton doet het wel écht rustig aan. Dit kan nog wel eens voor de groep zijn. Uiteraard precies als Richie niet mee zit, altijd tegen hem
Zonder Pidcock was ik er wel zeker van geweest. Maar nu zal er toch nog wat paniek zijnquote:Op zondag 19 juli 2026 15:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alles voor Adam Yates.
Al zie ik straks Decathlon nog wel weer doortrekken.
Die hebben even gewacht op de bus, nu mag Affini eerst nog.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Peloton doet het wel écht rustig aan. Dit kan nog wel eens voor de groep zijn. Uiteraard precies als Richie niet mee zit, altijd tegen hem
Goed punt.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die hebben even gewacht op de bus, nu mag Affini eerst nog.
Als je daar bang voor bent, dan kun je beter gelijk afstappen. Geloof best dat Visma een alles of niets poging wil doen.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Angst voor Pidders is een droomplan?
Pidders is leuk bezig hoor. Rijdt geen saaie Tour. Maar gaat er uiteindelijk toch aardig doorheen zakken in het hooggebergte. Daar zal Visma niet wakker van liggenquote:Op zondag 19 juli 2026 15:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je daar bang voor bent, dan kun je beter gelijk afstappen. Geloof best dat Visma een alles of niets poging wil doen.
Als uae daar angst voor had, reden ze het gat nu wel een stuk dicht zodat de 2 Visma's op die muur zeker terug waaienquote:Op zondag 19 juli 2026 15:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je daar bang voor bent, dan kun je beter gelijk afstappen. Geloof best dat Visma een alles of niets poging wil doen.
Er is niet echt een vallei waar Visma iets kan doen. Die renners daar zijn echt nutteloos.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als uae daar angst voor had, reden ze het gat nu wel een stuk dicht zodat de 2 Visma's op die muur zeker terug waaien
Straks na het klimmetje komen de toppers aansluiten.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vino jr is vertrokken voor een epische solo.
Voor de slotklim toch ongeveer 15k waar deze 2 brommers van nut kunnen zijn als je Pogacar zou kunnen lossenquote:Op zondag 19 juli 2026 15:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er is niet echt een vallei waar Visma iets kan doen. Die renners daar zijn echt nutteloos.
Unforgettable!quote:Op zondag 19 juli 2026 15:49 schreef AllesKaputt het volgende:
[ afbeelding ]
De passage door deze negorij wordt mede mogelijk gemaakt door Tanzania.
Denk ook niet dat dat de bedoeling is, als je nog iets aan Armirail en Campenaerts wil hebben.quote:
4,5k tegen 11% en dan nog 2k tegen 7,5%. Het is zelfs kantje boord of dit voldoende is als ze er vroeg op de klim al aan beginnenquote:Op zondag 19 juli 2026 15:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk ook niet dat dat de bedoeling is, als je nog iets aan Armirail en Campenaerts wil hebben.
Ja, zoiets. Of zie jij een ander droomplan?quote:Op zondag 19 juli 2026 16:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dus het idee is dat Vingegaard Pogi gaat lossen en dat Campenaerts en Armirail hem dan door de vallei heen rijden?
Of andere concurrenten op achterstand te zetten, bijvoorbeeld Evenepoel.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dus het idee is dat Vingegaard Pogi gaat lossen en dat Campenaerts en Armirail hem dan door de vallei heen rijden?
Jij hebt je twijfels bij deze tactiek?quote:Op zondag 19 juli 2026 16:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit lijkt me waterdicht.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij hebt je twijfels bij deze tactiek?
Ze kunnen gewoon wachten tot de vallei en dan als ze nog mannetjes hebben 15k gas geven tot de slotklimquote:
In Spanje pakken ze dat tuig wel goed aan.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:07 schreef AllesKaputt het volgende:
Mee-ren-tuig. Schiet die knieën kapot.
Ja dat is wel een mini toppertjequote:
Die gaat straks enorm ploffen.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waar haalt Simmons dit vandaan?
In die rit met Matje was ie dan weer matig. Heel apart.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:16 schreef H.Vviv het volgende:
Captain America altijd goed in de Tour en op het NK, voor de rest niet.
Die vallei gaat hem straks nekkenquote:Op zondag 19 juli 2026 16:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die gaat straks enorm ploffen.
Altijd een leuke rubriek dit, van die gare types die 13e in het AK staan en dan in een ontsnapping bergop door minstens 8 man er van gefietst wordt.quote:
Nouja, show verkopen, hij wilde gewoon een bidon aannemen.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:25 schreef The_Undertone het volgende:
Evenepoel die nu show verkoopt op de eerste rij: straks lossen.
En dan 300 meter voor de finish weer aanhaken.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:25 schreef The_Undertone het volgende:
Evenepoel die nu show verkoopt op de eerste rij: straks lossen.
quote:
Tsja hij is half dood gevallen, dan kom je niet meer terug op niveau, of heeft hij iets verkeerd gedaan volgens jullie?quote:
Laten we blij zijn dat het nog steeds een goede renner is na die verschrikkelijke valquote:Op zondag 19 juli 2026 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Tsja hij is half dood gevallen, dan kom je niet meer terug op niveau, of heeft hij iets verkeerd gedaan volgens jullie?
@AllesKaputt kent ook nog iemand met een smerig snorretje.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |