quote:Op zondag 19 juli 2026 13:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Testen is belangrijk, maar alleen als het mij uitkomt
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ers-kans-in-de-alpen
Tijd om even een nachtelijk bezoekje te brengen aan bad guy R.EV dus.quote:Remco Evenepoel, die niet 's nachts op doping werd getest, vindt het niet kunnen dat Vingegaard en Pogacar midden in de nacht zijn gecontroleerd. "Dat mag niet", zei hij voor de start bij Sporza.
Wat hij zelf zou doen als de controleurs bij hem voor de deur stonden om 2.00 uur 's nachts? "Niks, want ik zou gewoon doorslapen."
Voor de renners zelf is het natuurlijk geen pretje, voor de sport is het dan juist weer nuttig. Een out of competition test op het moment dat je het niet verwacht is net het hele idee.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:11 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Iemand die strijd voor het podium om 2:00 van zijn bed lichten uren voor een belangrijke bergetappe is inderdaad heel normaal en wenselijk.
Een gefaalde controle staat gelijk aan een positieve test geloof ikquote:Op zondag 19 juli 2026 13:12 schreef Zorro het volgende:
En als je niet opendoet?
Ik zou daar serieus dik doorheen slapen hoor.
Mo Farah vindt dit leuk.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:12 schreef Zorro het volgende:
En als je niet opendoet?
Ik zou daar serieus dik doorheen slapen hoor.
Dus het is mijn schuld als ik toevallig een diepe slaper ben?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een gefaalde controle staat gelijk aan een positieve test geloof ik![]()
Maar het is kennelijk nogal wat, het HOOFDARTIKEL op Nos.nl. Of heel Kyiv nou platgebrand wordt of niet.
Wat wil je dan horen?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus het is mijn schuld als ik toevallig een diepe slaper ben?
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wil je dan horen?Clementie? "Oh meneer de spuiter we begrijpen dat het ongelegen komt, bel maar even als alles uitgewerkt is. Als het schikt komen we nog wel een keer"?
quote:
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus eigenlijk niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor de renners zelf is het natuurlijk geen pretje, voor de sport is het dan juist weer nuttig. Een out of competition test op het moment dat je het niet verwacht is net het hele idee.
Waar staat dat volgens jou dan? Want dat is natuurlijk het eerste wat iedereen roept "MAG DIT WEL??!!" En het antwoord is overal "Ja".quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.
Ik lees overal (en dat zegt VLAB ook) dat het 's nachts juist wel mag, sinds 2016.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is wel een dingetje dat dit volgens de officiële UCI-reglementen dus eigenlijk niet mag. Maar goed, UCI-goden geven geen fuck om hun eigen regels.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staat dat volgens jou dan? Want dat is natuurlijk het eerste wat iedereen roept "MAG DIT WEL??!!" En het antwoord is overal "Ja".
nos.nlquote:Mag het, midden in de nacht controleren op doping? Ja
Ja, het is toegestaan. En wie voert die controles eigenlijk uit? Die worden uitgevoerd door het International Testing Agency (ITA) namens de internationale wielerunie UCI. In de reglementen die zij samen opstelden, staat het volgende:
"Controles mogen bij iedereen en op elk moment durende de drieweekse race plaatsvinden, niet alleen na de finish."
Wat vannacht is gebeurd, mag. Maar neemt niet weg dat het ongebruikelijk is en niet welkom voor de renners.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik lees overal (en dat zegt VLAB ook) dat het 's nachts juist wel mag, sinds 2016.
Worden we hier voorgelogen door Sporza?quote:Artikel 5.2.2
"De UCI kan van elke renner over wie zij testbevoegdheid heeft en die zijn carričre niet heeft beëindigd, met inbegrip van renners die een periode van schorsing uitzitten, verlangen dat hij op elk moment en op elke plaats een staal afstaat."
Toelichting bij artikel 5.2.2:
"De UCI kan bijkomende bevoegdheid verkrijgen om dopingcontroles uit te voeren via bilaterale of multilaterale overeenkomsten met andere ondertekenaars van de Wereldantidopingcode."
"Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt."
"Een betwisting over de vraag of de UCI voldoende aanleiding had om tijdens die nachtelijke periode een controle uit te voeren, kan niet worden ingeroepen als verweer tegen een overtreding van de antidopingregels die voortvloeit uit die controle of een poging daartoe."
Dan zou het opvallen als ze alleen Seixas overslaanquote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan alleen 1 en 2 testen en niet bijvoorbeeld de hele top 10
Misschien hadden ze ernstige en specifieke verdenking.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan alleen 1 en 2 testen en niet bijvoorbeeld de hele top 10
Wat een lulformulering. Waarom zou je dat hele verhaal erbij zetten? Tenzij dit maar tenzij dat bla bla misschien soms maar je kan geen rechten bla bla. Waarom zou je als UCI je eigen bevoegdheid inperken?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Worden we hier voorgelogen door Sporza?
Ja de rest van de etappe is meestal te lang voor zequote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Idisrom het volgende:
De Alpecinrenners hebben het maar vrij gemakkelijk; elke dag zo'n 17 kilometer koersen.
Dat is na vandaag dan weer wel voorbijquote:Op zondag 19 juli 2026 13:26 schreef Idisrom het volgende:
De Alpecinrenners hebben het maar vrij gemakkelijk; elke dag zo'n 17 kilometer koersen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |