Dat is alleen in de voorbereiding, lijkt me (als alternatief voor een hoogtestage)quote:Op zondag 19 juli 2026 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Slapen ze tegenwoordig nog in die zuurstof tenten?
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk je doel is om vals spel tegen te gaan zouden ze dat juist vaker moeten doen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)troleurs/ar-AA28dQE6quote:Volgens de regels van de UCI is het inderdaad toegestaan dat renners op ieder moment getest kunnen worden. Daar komt wel een kanttekening bij. 'Tenzij de renner een testvenster van zestig (60) minuten heeft opgegeven tussen 23.00 uur en 06.00 uur, of uitdrukkelijk heeft ingestemd met een controle tijdens die periode, zal de UCI geen dopingcontrole uitvoeren tussen die uren, tenzij zij beschikt over een ernstige en specifieke verdenking dat de renner zich met doping bezighoudt', zo klinkt het in de regels.
quote:Op zondag 19 juli 2026 14:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)troleurs/ar-AA28dQE6
Is vast al besproken, maar het is wel interessant.
quote:Op zondag 19 juli 2026 13:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk teken je er als deelnemer aan een koers voor dat je in die uren getest kunt worden.
Ik begreep uit dat artikel dat Jonas geen toestemming had gegeven.quote:
Hoe concludeer je dat hieruit? Hij was niet op de hoogte dat het tijdens deze uren mocht, maar alle betrokkenen zeggen nu achteraf dat dit mag.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik begreep uit dat artikel dat Jonas geen toestemming had gegeven.
"Ik dacht dat dat niet toegestaan was, maar blijkbaar mag dat wel volgens de regels. Het is goed dat ze ons testen, maar als het je prestatie beīnvloedt, dan vind ik het niet goed meer."
Ik concludeer dat omdat er voor die tijdstippen speciale regels en redenen gelden. En je quoot zelf dat er voor die uren blijkbaar door renners zelf getekend moet/kan worden.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe concludeer je dat hieruit? Hij was niet op de hoogte dat het tijdens deze uren mocht, maar alle betrokkenen zeggen nu achteraf dat dit mag.
Buiten koers zou wat anders zijn, maar ook daar mag het dus. In dat geval wel enkel mits ze een ernstige verdenking hebben.
Nou dan nietquote:Op zondag 19 juli 2026 14:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niet helemaal waar!
https://www.hln.be/tour-d(...)in-de-tour~a467f2f6/
Het probleem is een beetje dat bij de strijd tegen oneigenlijke beīnvloeding van de prestaties de controle zelf nu ook de prestaties oneigenlijk beīnvloed.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk je doel is om vals spel tegen te gaan zouden ze dat juist vaker moeten doen.
Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Pogacar daar dan heel professioneel op reageert. Beetje naar Eminem geluisterd, extra koffietje gedronken, rustig aan gedaan, lekker lange ochtend gehad ... als het echt zo is, dan maakt hij zich niet zo druk. En Mathieu maakte zich op dat moment juist wel gigantisch druk. Misschien kost dat wel de meeste energie.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat bij de strijd tegen oneigenlijke beīnvloeding van de prestaties de controle zelf nu ook de prestaties oneigenlijk beīnvloed.
En ik ben het met je eens dat dit wellicht noodzakelijk is voor opsporing, maar uit eerlijke competitie is hier matuurlijk wel een spanningsveld.
Matje ging bijvoorbeeld ook niet zo lekker toen hij bij het WK zijn slaap voor het cachot had verruild.
Toch is er geen enkele fan die een poster van een dopingcontroleur boven zijn bed heeft hangen.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.
Het maakt nu een willekeurige (stoere) indruk.
Kijk eens even, hoe hard we die lui aanpakken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |