abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:51:20 #101
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221263899
Affijn, tijd voor rubberen kogels en een reële geweldsinstructie. Daarbij landelijk misschien iets beter formuleren aan welke principes de lokale driehoeken zich moeten houden zodat de grens niet vervaagt als er van die incompetente BM's als Halsema of Dijksma partijpolitiek boven het algemeen belang proberen te stellen zoals nu gebruikelijk lijkt te worden.
Life is what you make it.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:54:03 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263909
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:44 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja, ik snap de ME ook wel. Dat is ook helemaal het probleem niet. Ze kunnen en mogen niks. Politie nog veel minder en boa's hoeven we het helemaal niet over te hebben.
Ze zijn niet voor niets al tientallen jaren aan het zeuren dat er eigenlijk niets tussen de wapenstok en het dienstgeweer zit

Enfin, ze mogen nu wat aankloten met traangas de laatste jaren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:56:10 #103
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221263926
Stukje appeasement.

Feeding the crocodile in the hope it will eat you last.
pi_221263928
Obsessie met Marokkanen hier _O-
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:58:00 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221263932
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:56 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Marokaan gespot.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:58:26 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221263936
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:56 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Je kunt er om lachen, maar vind jij het wel normaal? Of behoor je tot hen?
pi_221263942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Er staat dat ze zich er bewust van zijn dat inzet kan leiden tot escalatie. Nergens wordt ook maar enig angstig sentiment door de ME uitgedrukt. Dat maakt de Telegraaf, Geenstijl en jullie er van.

Maar die nuance zal je de pet wel weer te boven gaan.
Ja, inzet van ME leidt vaak tot escalatie, dat is ook zo gebleken bij anti AZC, Corona demonstraties en alle andere 'rechtse' demonstraties. Waarbij m.i. ook ivm overtredingen van de wet terecht is opgetreden.

Ik snap daarom niet waarom bij deze wetsovertredingen (of die van de Pro-Palestina demonstraties, uni bezettingen of XR-wegbezettingen) er dan wel veel vaker geschermd wordt met 'niet escaleren, de-escaleren of rustig afwachten'.

Dat is hetgeen waar de onrust ontstaat. Een wetsovertreding is een wetsovertreding. Dan ga je handhaven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221263943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
NIet gaan ingrijpen bij het verstoren van de openbare orde om de lieve vrede maar te bewaren vind ik wel slap ja. Kennelijk kun je je dan van alles permitteren als je maar voldoende vriendjes hebt. Of dat nou boeren zijn of Marokkanen.
Tot op een zekere hoogte ja.

quote:
En als die relschoppers dan meer geweld gaan gebruiken dan zijn de verantwoordelijkheid en gevolgen echt voor henzelf. Het is niet of dat ze hulpeloos zijn en er niks aan kunnen doen.
Dat is dan ook al het geval.

Jij ziet dus liever een 'zero tolerance' ME die er vanaf het moment van aankomst vol op gaat, zelfs als dat de boel escaleert? Dus nog meer schade aan publieke en/of private eigendommen, nog meer 'ik liep er langs met mijn kinderen en kreeg opeens de wapenstok in mijn nek'?

Niet eerst dat stukje 'eens aankijken hoe het er voor staat'? Meteen rennend een charge vanuit de net aangekomen ME busjes? Onder het mom van 'iedereen die aanwezig was toen de ME arriveerde, is per definitie schuldig en verdient represailles?'
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:01:26 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221263953
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je kunt er om lachen, maar vind jij het wel normaal? Of behoor je tot hen?
Mensen die dit ok of wel geinig vinden, hebben geen enkele binding met Nederland.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:03:20 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221263962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Tot op een zekere hoogte ja.
[..]
Dat is dan ook al het geval.

Jij ziet dus liever een 'zero tolerance' ME die er vanaf het moment van aankomst vol op gaat, zelfs als dat de boel escaleert? Dus nog meer schade aan publieke en/of private eigendommen, nog meer 'ik liep er langs met mijn kinderen en kreeg opeens de wapenstok in mijn nek'?

Niet eerst dat stukje 'eens aankijken hoe het er voor staat'? Meteen rennend een charge vanuit de net aangekomen ME busjes? Onder het mom van 'iedereen die aanwezig was toen de ME arriveerde, is per definitie schuldig en verdient represailles?'
Met die snelheid hoeft het niet. Maar gezien wat de man zegt vermijden ze liever iedere confrontatie lijkt het.
pi_221263968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja, inzet van ME leidt vaak tot escalatie, dat is ook zo gebleken bij anti AZC, Corona demonstraties en alle andere 'rechtse' demonstraties. Waarbij m.i. ook ivm overtredingen van de wet terecht is opgetreden.

Ik snap daarom niet waarom bij deze wetsovertredingen (of die van de Pro-Palestina demonstraties, uni bezettingen of XR-wegbezettingen) er dan wel veel vaker geschermd wordt met 'niet escaleren, de-escaleren of rustig afwachten'.

Dat is hetgeen waar de onrust ontstaat. Een wetsovertreding is een wetsovertreding. Dan ga je handhaven.
Ik wel. Zodat de mensen die geen zin hebben in die escalatie, de ruimte hebben om nog op te zouten.

Wanneer de ME arriveert treffen ze nooit een groep van 100% relschoppers aan die allemaal zitten te wachten op nog meer rellen en geweld. Daar zitten altijd legio mensen tussen die zich het liefst uit de voeten maken.

En dat blijkt ook effectief; niet vanaf het eerste moment hard handhaven leidt tot minder escalatie, en dus minder schade.
pi_221263972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met die snelheid hoeft het niet. Maar gezien wat de man zegt vermijden ze liever iedere confrontatie lijkt het.
Is dat wat die man zegt, of is dat hoe de Telegraaf en Geenstijl het optekenen?

Die man zegt alleen maar dat ook de ME een afweging maakt tussen inzet en escalatie. En ik mag verdomme hopen dat elke (deel-)organisatie met een geweldsmonopolie die afweging maakt.
pi_221264036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik wel. Zodat de mensen die geen zin hebben in die escalatie, de ruimte hebben om nog op te zouten.

Wanneer de ME arriveert treffen ze nooit een groep van 100% relschoppers aan die allemaal zitten te wachten op nog meer rellen en geweld. Daar zitten altijd legio mensen tussen die zich het liefst uit de voeten maken.

En dat blijkt ook effectief; niet vanaf het eerste moment hard handhaven leidt tot minder escalatie, en dus minder schade.
Het gaat om het verschil van aanpak door de ME. Die verschilt nogal per groepering die overgaat tot wetsovertredingen. Zo ontstaat een beeld dat de ME bij met name 'rechtse' groepen sneller overgaat tot 'harde actie' dan bij andere groepen. En mogelijk kan dat best juist zijn, ik ben er niet bij, maar zoals gezegd 'het beeld ontstaat'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:18:12 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221264039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het gaat om het verschil van aanpak door de ME. Die verschilt nogal per groepering die overgaat tot wetsovertredingen. Zo ontstaat een beeld dat de ME bij met name 'rechtse' groepen sneller overgaat tot 'harde actie' dan bij andere groepen. En mogelijk kan dat best juist zijn, ik ben er niet bij, maar zoals gezegd 'het beeld ontstaat'.
De ME kan dan ook niet zoveel doen aan onjuiste beeldvorming, al dan niet aangewakkerd door korte filmpjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221264075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat zijn de keuzes. Of de ME is gemachtigd om wel een afweging te maken mbt inzet en escalatie (om nog meer geweld en schade te voorkomen, ook met in acht neming van de eigen veiligheid), of ze zijn dat niet wat dus betekent dat als ze arriveren, dat automatisch leidt tot inzet.

En ja, natuurlijk is er ook nog een middenweg; vanuit beleidsmakers de ME opleggen dat ze die afweging nog wel mogen maken, maar dan dus wel sneller voor inzet en escalatie moeten kiezen. Maar he, als je die keuze uit handen gaat nemen (of gaat beïnvloeden) van de professionals die op dat moment middenin die situatie zitten, dan is het wel zo netjes als die bureau-zittende beleidsmakers dan ook opdraaien voor de gevolgen. Daar zou ik als ME-leidinggevende dan ook voor passen. Dan mag men er bij escalatie, onnodig geweld, en onschuldige slachtoffers de betreffende beleidsmakers op aan gaan kijken / ze aanklagen.

En als de ME dan minder verantwoordelijkheid draagt over hun eigen handelen, omdat ze dus minder te zeggen hebben over hun eigen inzet, dan zie ik dat dus best wel leiden tot meer geweldsexcessen. Een voorbeeld daarvan is de qualified immunity van Amerikaanse agenten en hun daaruit voortvloeiende 'ik kan toch amper verantwoordelijk gehouden worden voor wat ik nu doe'.

Als de ME niet of minder verantwoordelijk gemaakt wordt voor hun eigen inzet, dan zijn ze dus ook niet of minder verantwoordelijk te houden voor hun eigen inzet (en diens gevolgen). En ik weet niet of dat iets is wat je moet willen bij een groep die een geweldsmonopolie heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 07-07-2026 14:40:17 ]
pi_221264094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Mensen met een bepaalde politieke en/of financiële agenda hebben er baat bij om dat beeld te doen ontstaan. Zoals in dit geval de Telegraaf en Geenstijl.

Maar hej, die 'rechtse groepen' kunnen er ook gewoon voor kiezen om geweld niet als pressiemiddel te gebruiken, en lekker (aan iets of elkaar vastgeketend) op de grond te gaan zitten protesteren totdat ze aangehouden worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 07-07-2026 14:36:15 ]
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:52:03 #117
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221264888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:49 schreef incel het volgende:

[..]
Bron: https://www.geenstijl.nl/(...)-rellende-marokkanen

Het is toch niet normaal? Marokkanen en XR mensen mogen hun gang gaan, maar zodra er een keer een demonstratie is tegen immigratie or AZC's dan grijpen ze wel kei en keihard in tegen de blanke autochtone bevolking.
ALS JE GAAT HANDHAVEN WORDT HET OORLOG?

GRAAG. De pleister kan er maar beter af zijn.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:58:06 #118
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221264940
Verder hoef ik geen oorlog hoor maar als de kaarten er blijkbaar zo bij liggen...
- vmi voor intimi -
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:00:23 #119
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_221264956
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Mensen die dit ok of wel geinig vinden, hebben geen enkele binding met Nederland.
Of zitten gewoon te zuigen en te jennen. Geen weldenkend mens die het normaal vindt dat men agenten belaagd met grofgeweld en of explosieven. En als zij dit wel echt normaal vinden dat weet je in ieder geval dat er weinig benul onder het schedeldak zit.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:09:36 #120
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221265031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen met een bepaalde politieke en/of financiële agenda hebben er baat bij om dat beeld te doen ontstaan. Zoals in dit geval de Telegraaf en Geenstijl.

Maar hej, die 'rechtse groepen' kunnen er ook gewoon voor kiezen om geweld niet als pressiemiddel te gebruiken, en lekker (aan iets of elkaar vastgeketend) op de grond te gaan zitten protesteren totdat ze aangehouden worden.
Ah gelukkig, het is gewoon de schuld van de T en GeenStijl dat er een gezagscrisis is die o.a. zwaar leunt op two tier policing. Nou, dan is de oplossing gemakkelijk: gewoon die vieze rechtse media verbieden. Dan zijn deze Marokkaanse jongeren ineens modelburgers.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:11:16 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221265037
Marokkanen op instagram: het zit ons gewoon in het bloed dat rellen. Klein mocrojoch: als we winnen lekker oorlog maken!

Deugers: schuld van de ME!!!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:12:42 #122
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221265046
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:11 schreef HeatWave het volgende:
Marokkanen op instagram: het zit ons gewoon in het bloed dat rellen. Klein mocrojoch: als we winnen lekker oorlog maken!

En van GeenStijl!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:13:36 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221265054
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:12 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
En van GeenStijl!
Oh ja, die ook nog. Arm zielig Marknokko, dan doen ze het, krijgen ze nog de schuld ook :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:14:36 #124
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221265062
Verbasteringen zijn voor kleuters ;)
- vmi voor intimi -
pi_221265063
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh ja, die ook nog. Arm zielig Marknokko, dan doen ze het, krijgen ze nog de schuld ook :').
Als troost maar gauw een bakje thee geven.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:38:26 #126
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_221265250
quote:

Op het AD nog zo'n filmpje. Pa uitgedost, kind van ca 8 bivakmutsje op en rellen... :r Jammer dat ik niet voluit kan posten wat ik het liefst met dat tuig zie gebeuren.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:47:27 #127
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221265327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:49 schreef incel het volgende:

[..]
Bron: https://www.geenstijl.nl/(...)-rellende-marokkanen

Het is toch niet normaal? Marokkanen en XR mensen mogen hun gang gaan, maar zodra er een keer een demonstratie is tegen immigratie or AZC's dan grijpen ze wel kei en keihard in tegen de blanke autochtone bevolking.
Ja, daar komen ze vanzelf wel achter in die steden. Daar hoef je eigenlijk niks voor te doen.

Ja, niet in een grote stad wonen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:58:51 #128
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221265412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vind je? Ik denk dat vrijwilligers die zien dat de handhaving en de gemeenschap het zelf niet redden en vooruit stappen om te helpen best iets waard zijn.

Het probleem zit hem niet bij die betrokken burgers, maar in het feit dat die snotjongens rondlopen zonder enig bijgebracht fatsoen. Daar proberen buurtvaders juist iets aan te doen.
Wat moeten die buurtvaders dan doen als de eigen ouders het al niet kunnen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221265474
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:33 schreef Caland het volgende:
De ME is er helemaal niet om mensen op te pakken en zullen inderdaad altijd de veiligheid van de eigen mensen voorop stellen. Bij relatief grootschalige rellen betekent dat eigenlijk altijd dat de tokkies redelijk vrij spel hebben

Zo was het 50 jaar geleden al en nu nog steeds.
Wat een onzin, 50 jaar geleden werden er bij de krakersrellen in Amsterdam, naast 1200 man ME, ook scherpschutters, Leopard tanks en pantserwagens ingezet.

https://onsamsterdam.nl/artikelen/tanks-in-de-vondelstraat
https://www.groene.nl/artikel/tanks-tegen-de-woningnood
Kunnen ze vandaag de dag ook gewoon doen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:08:27 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221265503
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:04 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Wat een onzin, 50 jaar geleden werden er bij de krakersrellen in Amsterdam, naast 1200 man ME, ook scherpschutters, Leopard tanks en pantserwagens ingezet.
[ afbeelding ]
https://onsamsterdam.nl/artikelen/tanks-in-de-vondelstraat
https://www.groene.nl/artikel/tanks-tegen-de-woningnood
Kunnen ze vandaag de dag ook gewoon doen.
Blijkbaar was er toen ook al een hevige gezagscrisis want dat ging nog wel even door
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221265568
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ah gelukkig, het is gewoon de schuld van de T en GeenStijl dat er een gezagscrisis is die o.a. zwaar leunt op two tier policing.
Die is er niet. En ja, dat jij dat denkt is oa de schuld van T en G.

quote:
Nou, dan is de oplossing gemakkelijk: gewoon die vieze rechtse media verbieden.
Dan zitten we nog steeds met achterlijk rechts volk wat huilt over two tier policing.

quote:
Dan zijn deze Marokkaanse jongeren ineens modelburgers.
Nee.
pi_221265622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 10:12 schreef Caland het volgende:
Gewoon altijd aanpakken dat soort rellende tokkies. Maar dat dat lang niet altijd mogelijk is is al zo oud als de weg naar Rome, heeft weinig met bepaalde kringen te maken.
Dat is wel degelijk mogelijk, is gewoon een kwestie van onwil.
pi_221265644
quote:

Deugers Boos-rechts: schuld van de ME!!!!!!
Zo, nu klopt het. De Telegraaf, Geenstijl en rechtse FoK!-ers zijn boos dat de ME niet harder op rellende Marokkanen in slaat. Zogenaamde deugers hebben daar geen ene fuck mee te maken.
pi_221265649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar dat zijn de keuzes. Of de ME is gemachtigd om wel een afweging te maken mbt inzet en escalatie (om nog meer geweld en schade te voorkomen, ook met in acht neming van de eigen veiligheid), of ze zijn dat niet wat dus betekent dat als ze arriveren, dat automatisch leidt tot inzet.

Dat is niet het probleem hier. De ME maakt de foute keuze, dat is het probleem.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:21:10 #135
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_221265701
Compleet gestoord dat de ME dit gewoon even zegt :')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:23:02 #136
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221265773
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:21 schreef S95Sedan het volgende:
Compleet gestoord dat de ME dit gewoon even zegt :')
Het is vooral lullig voor de slachtoffers. Stel je auto wordt in de fik gezet terwijl de politie niet ingrijpt; dan mag je bij een WA verzekering wel mooi zelf voor de kosten opdraaien, terwijl in principe hier door het niet ingrijpen de politie de kosten zou moeten vergoeden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221265799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is vooral lullig voor de slachtoffers. Stel je auto wordt in de fik gezet terwijl de politie niet ingrijpt; dan mag je bij een WA verzekering wel mooi zelf voor de kosten opdraaien, terwijl in principe hier door het niet ingrijpen de politie de kosten zou moeten vergoeden.
Correct. Nog een verdomd goede reden dat de ME afweegt of hun inzet mogelijk leidt tot escalatie, en dat nóg meer schade en slachtoffers creëert.

Maar he, als er dan 5 auto's in de fik staan ipv 3, dan kunnen die 2 extra eigenaren zich mooi troosten dat de ME er wel lekker op los gemept heeft. Kans is groot dat je de schade nog steeds niet kan verhalen omdat niet duidelijk is welke dader je bakkie in de fik heeft gestoken, maar he, dan is je wraakgevoel iig wat gestild.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:25:22 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221265823
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:17 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is wel degelijk mogelijk, is gewoon een kwestie van onwil.
Niet echt. Als je met een hele flinke groep besluit te rellen zal de politie altijd keuzes moeten maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221265849
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:08 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar was er toen ook al een hevige gezagscrisis want dat ging nog wel even door
Toen bleek dus ook al dat pappen en nathouden niet werkt. De enige taal die de sukkels begrijpen is geweld. Zie trouwens ook de uitstekende reacties van @Chadi
pi_221265874
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:25 schreef Caland het volgende:
Niet echt. Als je met een hele flinke groep besluit te rellen zal de politie altijd keuzes moeten maken.
Jij denkt in teveel problemen i.p.v. oplossingen. Desnoods zetten ze het leger in. Kunnen ze gelijk even 'practice shooten' op dat tuig.
pi_221265910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem hier. De ME maakt de foute keuze, dat is het probleem.
De beste stuurlui ..
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:35:48 #142
56749 BlaZ
pi_221265959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Correct. Nog een verdomd goede reden dat de ME afweegt of hun inzet mogelijk leidt tot escalatie, en dat nóg meer schade en slachtoffers creëert.
Als de ME correct wordt ingezet en de relschoopers gearresteerd worden is er niks mogelijk qua verdere escalatie. Het is niet normaal en kan ook niet normaal geacht worden dat er gevierd moet worden met geweldsuitingen en vernielingen, de politie moet dus hard ingezet worden als opvoedkundige functie.
Daarnaast gaat het verkeerd bij het straffen, bij de vorige ongereldheden werden diezelfde ochtend de gearresteerden direct vrijgelaten, dat hoort niet zo en geeft het verkeerde beeld; laat die mannen even twee weken uitrusten zodat ze ook de volgende wedstrijd missen en je geeft ze wellicht een stimulans om zich wat rustiger te gedragen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:37:53 #143
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_221265989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze hebben het gewoon veel te lang laten dooretteren, als ze dit meteen de kop in zouden drukken hadden we dit probleem niet gehad. Zelfde idee als met het constant maar mensen de snelweg laten blokkeren.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:39:54 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221266015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat moeten die buurtvaders dan doen als de eigen ouders het al niet kunnen?
Er zijn best mooie filmpjes en artikelen te vinden over wat ze doen. Vorig jaar nog dat er rellen waren aangekondigd in Amersfoort (dacht ik) en ze stuurden iedereen weg die niks te zoeken had in die wijk, want ze kennen de lokale jongens natuurlijk. Rellen kwamen er niet ^O^

Wat ze ook doen is ouders aanspreken als ze een jongen steeds aantreffen bij ongewenste zaakjes. Dus dan proberen ze het binnenskamers te sturen, wat goud waard is in die gemeenschap. Dan voorkom je namelijk a) dat zo'n jongen tegen de politie aanloopt op den duur en b) dat die ouders in een spasme schieten door het gezichtsverlies.

Of ze maken gewoon een praatje, waardoor jongeren bereikbaar blijven en ook via via door de politie te bereiken zijn. Of andersom: ze geven aan de politie door waar ze anders kunnen handelen.

Ik ben echt niet tegen rake klappen en harde aanpak als het escaleert, maar dat is alleen de achterkant maar. Aan de voorkant is veel meer winst te pakken.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:41:18 #145
56749 BlaZ
pi_221266046
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:37 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ze hebben het gewoon veel te lang laten dooretteren, als ze dit meteen de kop in zouden drukken hadden we dit probleem niet gehad. Zelfde idee als met het constant maar mensen de snelweg laten blokkeren.
Precies, je laat ze steeds de snelweg blokkeren en klaagt dan om capaciteitsproblemen omdat je ze steeds de snelweg laat blokkeren. Als je ze direct hard aanpakt denkt de helft toch wel even twee keer na voordat ze opnieuw de snelweg gaan bezetten.

Kijk, dat vieren van een overwinning op straat of met toeterende auto's, dat kan allemaal prima. Maar als het over gaat op vernielen moet de politie gewoon ingrijpen; dat is immers de taak van de politie.
pi_221266049
Ik zie online meer en meer filmpjes van "mensen van kleur" die geen strobreed in de weg gelegd wordt terwijl autochtone mensen hard aangepakt worden.
Zelfs in treinen wordt er vaak niet eens meer naar je kaartje gevraagd als je iets meer huidpigment hebt dan de originele bewoners van het land. (Vaak wel Amerikaanse en Engelse filmpjes overigens.)
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:44:22 #147
56749 BlaZ
pi_221266084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:41 schreef ToT het volgende:
Ik zie online meer en meer filmpjes van "mensen van kleur" die geen strobreed in de weg gelegd wordt terwijl autochtone mensen hard aangepakt worden.
Zelfs in treinen wordt er vaak niet eens meer naar je kaartje gevraagd als je iets meer huidpigment hebt dan de originele bewoners van het land. (Vaak wel Amerikaanse en Engelse filmpjes overigens.)
Als het Engels of Amerikaans is, is het niet echt toepasbaar op de Nederlandse situatie.
pi_221266187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, je laat ze steeds de snelweg blokkeren en klaagt dan om capaciteitsproblemen omdat je ze steeds de snelweg laat blokkeren. Als je ze direct hard aanpakt denkt de helft toch wel even twee keer na voordat ze opnieuw de snelweg gaan bezetten.

Kijk, dat vieren van een overwinning op straat of met toeterende auto's, dat kan allemaal prima. Maar als het over gaat op vernielen moet de politie gewoon ingrijpen; dat is immers de taak van de politie.
Je zit gewoon in een lastige spagaat met het demonstratierecht. Uiteraard betekent dat niet dat je dan maar vanalles moet gaan vernielen, maar je wil juist niet op voorhand (hard) ingrijpen.

Je kan natuurlijk prima aangeven dat je niet wil dat ze de A12 blokkeren en ze gewoon maar het Malieveld kunnen. Mochten ze dan alsnog de snelweg op gaan kun je ze eraf halen en op het Malieveld droppen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:52:46 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221266196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En dat gebeurt ook gewoon.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:52:56 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221266198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als het Engels of Amerikaans is, is het niet echt toepasbaar op de Nederlandse situatie.
Amerikaans wil ik je geven, maar het VK is echt wel degelijk vergelijkbaar met Nederland hoor, daar lopen ze alleen iets voor op ons qua ontwikkelingen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')