Ze zijn niet voor niets al tientallen jaren aan het zeuren dat er eigenlijk niets tussen de wapenstok en het dienstgeweer zitquote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ja, ik snap de ME ook wel. Dat is ook helemaal het probleem niet. Ze kunnen en mogen niks. Politie nog veel minder en boa's hoeven we het helemaal niet over te hebben.
Ja, inzet van ME leidt vaak tot escalatie, dat is ook zo gebleken bij anti AZC, Corona demonstraties en alle andere 'rechtse' demonstraties. Waarbij m.i. ook ivm overtredingen van de wet terecht is opgetreden.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Er staat dat ze zich er bewust van zijn dat inzet kan leiden tot escalatie. Nergens wordt ook maar enig angstig sentiment door de ME uitgedrukt. Dat maakt de Telegraaf, Geenstijl en jullie er van.
Maar die nuance zal je de pet wel weer te boven gaan.
Tot op een zekere hoogte ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
NIet gaan ingrijpen bij het verstoren van de openbare orde om de lieve vrede maar te bewaren vind ik wel slap ja. Kennelijk kun je je dan van alles permitteren als je maar voldoende vriendjes hebt. Of dat nou boeren zijn of Marokkanen.
Dat is dan ook al het geval.quote:En als die relschoppers dan meer geweld gaan gebruiken dan zijn de verantwoordelijkheid en gevolgen echt voor henzelf. Het is niet of dat ze hulpeloos zijn en er niks aan kunnen doen.
Mensen die dit ok of wel geinig vinden, hebben geen enkele binding met Nederland.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je kunt er om lachen, maar vind jij het wel normaal? Of behoor je tot hen?
Met die snelheid hoeft het niet. Maar gezien wat de man zegt vermijden ze liever iedere confrontatie lijkt het.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Tot op een zekere hoogte ja.
[..]
Dat is dan ook al het geval.
Jij ziet dus liever een 'zero tolerance' ME die er vanaf het moment van aankomst vol op gaat, zelfs als dat de boel escaleert? Dus nog meer schade aan publieke en/of private eigendommen, nog meer 'ik liep er langs met mijn kinderen en kreeg opeens de wapenstok in mijn nek'?
Niet eerst dat stukje 'eens aankijken hoe het er voor staat'? Meteen rennend een charge vanuit de net aangekomen ME busjes? Onder het mom van 'iedereen die aanwezig was toen de ME arriveerde, is per definitie schuldig en verdient represailles?'
Ik wel. Zodat de mensen die geen zin hebben in die escalatie, de ruimte hebben om nog op te zouten.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, inzet van ME leidt vaak tot escalatie, dat is ook zo gebleken bij anti AZC, Corona demonstraties en alle andere 'rechtse' demonstraties. Waarbij m.i. ook ivm overtredingen van de wet terecht is opgetreden.
Ik snap daarom niet waarom bij deze wetsovertredingen (of die van de Pro-Palestina demonstraties, uni bezettingen of XR-wegbezettingen) er dan wel veel vaker geschermd wordt met 'niet escaleren, de-escaleren of rustig afwachten'.
Dat is hetgeen waar de onrust ontstaat. Een wetsovertreding is een wetsovertreding. Dan ga je handhaven.
Is dat wat die man zegt, of is dat hoe de Telegraaf en Geenstijl het optekenen?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met die snelheid hoeft het niet. Maar gezien wat de man zegt vermijden ze liever iedere confrontatie lijkt het.
Het gaat om het verschil van aanpak door de ME. Die verschilt nogal per groepering die overgaat tot wetsovertredingen. Zo ontstaat een beeld dat de ME bij met name 'rechtse' groepen sneller overgaat tot 'harde actie' dan bij andere groepen. En mogelijk kan dat best juist zijn, ik ben er niet bij, maar zoals gezegd 'het beeld ontstaat'.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik wel. Zodat de mensen die geen zin hebben in die escalatie, de ruimte hebben om nog op te zouten.
Wanneer de ME arriveert treffen ze nooit een groep van 100% relschoppers aan die allemaal zitten te wachten op nog meer rellen en geweld. Daar zitten altijd legio mensen tussen die zich het liefst uit de voeten maken.
En dat blijkt ook effectief; niet vanaf het eerste moment hard handhaven leidt tot minder escalatie, en dus minder schade.
De ME kan dan ook niet zoveel doen aan onjuiste beeldvorming, al dan niet aangewakkerd door korte filmpjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil van aanpak door de ME. Die verschilt nogal per groepering die overgaat tot wetsovertredingen. Zo ontstaat een beeld dat de ME bij met name 'rechtse' groepen sneller overgaat tot 'harde actie' dan bij andere groepen. En mogelijk kan dat best juist zijn, ik ben er niet bij, maar zoals gezegd 'het beeld ontstaat'.
Maar dat zijn de keuzes. Of de ME is gemachtigd om wel een afweging te maken mbt inzet en escalatie (om nog meer geweld en schade te voorkomen, ook met in acht neming van de eigen veiligheid), of ze zijn dat niet wat dus betekent dat als ze arriveren, dat automatisch leidt tot inzet.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met die snelheid hoeft het niet. Maar gezien wat de man zegt vermijden ze liever iedere confrontatie lijkt het.
Mensen met een bepaalde politieke en/of financiële agenda hebben er baat bij om dat beeld te doen ontstaan. Zoals in dit geval de Telegraaf en Geenstijl.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil van aanpak door de ME. Die verschilt nogal per groepering die overgaat tot wetsovertredingen. Zo ontstaat een beeld dat de ME bij met name 'rechtse' groepen sneller overgaat tot 'harde actie' dan bij andere groepen. En mogelijk kan dat best juist zijn, ik ben er niet bij, maar zoals gezegd 'het beeld ontstaat'.
ALS JE GAAT HANDHAVEN WORDT HET OORLOG?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:49 schreef incel het volgende:
[..]
Bron: https://www.geenstijl.nl/(...)-rellende-marokkanen
Het is toch niet normaal? Marokkanen en XR mensen mogen hun gang gaan, maar zodra er een keer een demonstratie is tegen immigratie or AZC's dan grijpen ze wel kei en keihard in tegen de blanke autochtone bevolking.
Of zitten gewoon te zuigen en te jennen. Geen weldenkend mens die het normaal vindt dat men agenten belaagd met grofgeweld en of explosieven. En als zij dit wel echt normaal vinden dat weet je in ieder geval dat er weinig benul onder het schedeldak zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen die dit ok of wel geinig vinden, hebben geen enkele binding met Nederland.
Ah gelukkig, het is gewoon de schuld van de T en GeenStijl dat er een gezagscrisis is die o.a. zwaar leunt op two tier policing. Nou, dan is de oplossing gemakkelijk: gewoon die vieze rechtse media verbieden. Dan zijn deze Marokkaanse jongeren ineens modelburgers.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Mensen met een bepaalde politieke en/of financiële agenda hebben er baat bij om dat beeld te doen ontstaan. Zoals in dit geval de Telegraaf en Geenstijl.
Maar hej, die 'rechtse groepen' kunnen er ook gewoon voor kiezen om geweld niet als pressiemiddel te gebruiken, en lekker (aan iets of elkaar vastgeketend) op de grond te gaan zitten protesteren totdat ze aangehouden worden.
En van GeenStijl!quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:11 schreef HeatWave het volgende:
Marokkanen op instagram: het zit ons gewoon in het bloed dat rellen. Klein mocrojoch: als we winnen lekker oorlog maken!
Deugers: schuld van de ME!!!!!!
Oh ja, die ook nog. Arm zielig Marknokko, dan doen ze het, krijgen ze nog de schuld ookquote:
Als troost maar gauw een bakje thee geven.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, die ook nog. Arm zielig Marknokko, dan doen ze het, krijgen ze nog de schuld ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |