abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:12:41 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:10 schreef Gibson88 het volgende:
Zo spijtig dat ze niet met scherp mogen schieten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil absoluut geen doden hebben. Wat wel werkt is op niet vitale delen mikken meer afschrikt dan een blaffende poedel.

Het is toch te zot voor woorden dat men zich met vuurwerk om de oren moet laten schieten, bakstenen naar het hoofd en weet ik veel wat voor voorwerpen en de ME zich als makke lammetjes moet terug trekken of vluchten om een kudde terroristen.
Daar is nog een mooi nummer over gemaakt

Bekijk deze YouTube-video
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221263659
leger dus inzetten, liefst met scherp schieten

Geen headshot natuurlijk, gewoon op de knietjes
pi_221263682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 12:30 schreef gwn_een_user het volgende:
tja ik snap die extreemrechtse figuren nu onderhand wel. hier in nieuw-west is het elke avond weer raak met die marokkaanse kuthangjongeren. vannacht weer geen oog dicht kunnen doen vanwege marokkaanse hangjongeren die hier elke nacht urenlang weer de boel komen verzieken, en waar de gemeente, straatcoaches, en de politie helemaal niet voldoende tegen ingrijpen, ondanks talloze klachten en meldingen over een hele lange periode.

tegenwoordig slaap ik helemaal niet eens meer. hooguit twee uurtjes per nacht en dan pas vanaf 5 uur in de ochtend of zo
Ik vraag me steeds weer af wat dat jonge grut nog buiten doet om die tijd.
Midden in de nacht zie je nog jonge knullen van een jaar of 10 buiten lopen. Die horen op bed te liggen.

Vroeger werd je door oom agent thuis gebracht en kreeg je een draai om de oren van je ouders.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:19:36 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Yup, elke situatie vraagt om een andere aanpak. Als de gevolgen van hard ertegen in gaan groter worden geschat dan het probleem op zich dan lijkt me de te kiezen aanpak logisch. Dat kan dan gevoelsmatig absoluut krom lijken, maar ja, vanuit de geenstijl-papegaaiende onderbuik los je zulke dingen ook niet op.
ME heeft ook gewoon niet gek veel opties anders dan groepen verdrijven. Bij het voetbal ook vaak zat gezien, dan wordt zo’n rellende menigte gewoon verdreven naar een plek waar ze relatief weinig schade kunnen aanrichten en vervolgens wordt het een status quo. Met als verschil ten opzichte van heel vroeger dat de camerawagens wel overuren maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221263701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 12:57 schreef incel het volgende:

[..]
Volgens mij wel, maar waarom zou je nog agent willen worden? Volgens mij moet een agent altijd schieten VOOR ze moeten wegrennen.

Stand your ground zou in Nederland ook moeten gelden. WTF heb je uberhaupt aan een pistool als je ervoor kiest om weg te rennen in plaats van deze te gebruiken _O- wat is die hele geweldsinstructie dan?
Als ze pistool gebruiken moeten ze ook rennen alleen dan naar hun onderduik adres.

Zo ver zijn we al heen dat zelfs de politie niet meer veilig is, maar he we mogen er niks van zeggen want dan zijn we vuile racisten.
pi_221263702
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:57 schreef Mortaxx het volgende:
Als de ME geen oorlog aandurft is er sprake van een bezetting
Waar staat dat dan, dat ze dat niet aandurven?
"Pools are perfect for holding water"
pi_221263714
Wat een boel stemmingmakerij ook weer, zowel door de Telegraaf, Geenstijl én natuurlijk ook weer de boze FoK!-ers.

Er staat echt nergens dat de ME niet durft of niet wilt handhaven. Er staat alleen maar dat de ME zich er van bewust is dat wanneer ze ingrijpen, dat tot escalatie kan leiden. En dat ingrijpen daarmee een weloverwogen keuze wordt, gemaakt op jaren ervaring met dit soort ongeregeldheden.
pi_221263764
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 12:23 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Tja, ik vind die buurtvaders en straatcoaches dus sowieso al een knieval die een volledig verkeerd signaal afgeven. Alsof autoriteit alleen uit kan gaan van de eigen stam of cultuur. Ik hoef er toch ook niet mee aan te komen dat ik, als ik me misdraag (hypothetisch geval), alleen gecorrigeerd wil worden door blanke atheïsten? Een rechtsstaat is pas een rechtsstaat als iedereen die gelijke behandeling krijgt.
ben het met je eens maar vaak blijkt dat wel beter te werken dus zou ze niet zomaar op straat zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221263775
En hej, men mag best vinden dat de ME zich überhaupt niet meer met de-escalatie bezig zou moeten houden. Dat dat iets is voor wijkagenten en zo, maar dat wanneer ME inzet een reële optie wordt, de mogelijkheid van de-escalatie helaas al de deur uit is. Maar dan zal je dus bij de beleidsmakers moeten zijn. Daar gaat de uitvoerend commandant ook niet over. Die man heeft ook gewoon een geweldsinstructie opgelegd gekregen, en echt geen carte blanche om het maar naar eigen inzicht op te lossen.
pi_221263779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik vraag me steeds weer af wat dat jonge grut nog buiten doet om die tijd.
Midden in de nacht zie je nog jonge knullen van een jaar of 10 buiten lopen. Die horen op bed te liggen.

Vroeger werd je door oom agent thuis gebracht en kreeg je een draai om de oren van je ouders.
Als je nou al weet dat van school/werk niks terecht komt en je toch de criminilaliteit/ bijstand in gaat. Dan krijg je dus dit. Want ze hebben niks beters.
pi_221263782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:31 schreef probeer het volgende:
En hej, men mag best vinden dat de ME zich überhaupt niet meer met de-escalatie bezig zou moeten houden. Dat dat iets is voor wijkagenten en zo, maar dat wanneer ME inzet een reële optie wordt, de mogelijkheid van de-escalatie helaas al de deur uit is. Maar dan zal je dus bij de beleidsmakers moeten zijn. Daar gaat de uitvoerend commandant ook niet over. Die man heeft ook gewoon een geweldsinstructie opgelegd gekregen, en echt geen carte blanche om het maar naar eigen inzicht op te lossen.
Er geeft toch ook niemand de ME de schuld, maar inderdaad de overheid. Dat het zover is gekomen.
pi_221263787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:23 schreef probeer het volgende:
Wat een boel stemmingmakerij ook weer, zowel door de Telegraaf, Geenstijl én natuurlijk ook weer de boze FoK!-ers.

Er staat echt nergens dat de ME niet durft of niet wilt handhaven. Er staat alleen maar dat de ME zich er van bewust is dat wanneer ze ingrijpen, dat tot escalatie kan leiden. En dat ingrijpen daarmee een weloverwogen keuze wordt, gemaakt op jaren ervaring met dit soort ongeregeldheden.
Die escalatie is waar ze bang voor zijn.
pi_221263794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je nou al weet dat van school/werk niks terecht komt en je toch de criminilaliteit/ bijstand in gaat. Dan krijg je dus dit. Want ze hebben niks beters.
Ja idd.

Mentaliteit van niks. Ze gewoon makkelijk geld verdienen schijt aan anderen.
pi_221263798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:33 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Er geeft toch ook niemand de ME de schuld, maar inderdaad de overheid. Dat het zover is gekomen.
Dit hele topic, de Telegraaf én Geenstijl geeft de ME de schuld.

"Doodsbang, [..] durft niet in te grijpen"
pi_221263805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die escalatie is waar ze bang voor zijn.
Nee hoor. Er staat dat ze zich er bewust van zijn dat inzet kan leiden tot escalatie. Nergens wordt ook maar enig angstig sentiment door de ME uitgedrukt. Dat maakt de Telegraaf, Geenstijl en jullie er van.

Maar die nuance zal je de pet wel weer te boven gaan.
pi_221263821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit hele topic, de Telegraaf én Geenstijl geeft de ME de schuld.

"Doodsbang, [..] durft niet in te grijpen"
Nee dat is de oorzaak van falend beleid, als je even begrijpend gaat lezen. En daar komt het wel op neer. Ze toleren wangedrag en misdaad, omdat het anders nog erger wordt. Ja, dan ben je dus klaar als handhavers/ME en geef je een vrijbrief. En dat weet dat tuig ook dondersgoed. Ze gaan steeds verder.
pi_221263837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Er staat dat ze zich er bewust van zijn dat inzet kan leiden tot escalatie. Nergens wordt ook maar enig angstig sentiment door de ME uitgedrukt. Dat maakt de Telegraaf, Geenstijl en jullie er van.

Maar die nuance zal je de pet wel weer te boven gaan.
In dit topic lees ik vooral dat men de rellende Marokkanen de schuld geeft en dat de politie niet hard mag optreden.
Ze durven niks te doen omdat het dan gaat escaleren en ze daar ook niks aan mogen doen.
Er is gewoon een hele normale discussie bezig.
pi_221263843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Wat een slappe zak
Zie jij dit oprecht als 'een slappe zak zijn'?

Je hebt dus liever een ME commandant die zo'n afweging (mbt inzet en escalatie) dus helemaal niet maakt of zich er niet eens bewust van is, en gewoon meteen voor de volle 100% 'aan gaat'? Iemand die na afloop denkt "Huh, we gingen er toch vol in? Waarom escaleerde de boel dan?" Iemand zonder enig besef van actie-reactie?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:42:33 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee dat is de oorzaak van falend beleid, als je even begrijpend gaat lezen. En daar komt het wel op neer. Ze toleren wangedrag en misdaad, omdat het anders nog erger wordt. Ja, dan ben je dus klaar als handhavers/ME en geef je een vrijbrief. En dat weet dat tuig ook dondersgoed. Ze gaan steeds verder.
Dat is gewoon hoe de ME altijd te werk gaat

Men weegt altijd af in hoeverre optreden het erger maakt, ook in het kader van de veiligheid van eigen mensen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221263853
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Men weegt altijd af in hoeverre optreden het erger maakt, ook in het kader van de veiligheid van eigen mensen.
Ja, ik snap de ME ook wel. Dat is ook helemaal het probleem niet. Ze kunnen en mogen niks. Politie nog veel minder en boa's hoeven we het helemaal niet over te hebben.
pi_221263865
Ze kunnen mij gewoon vragen hoor, voor 5 tientjes per uur kom ik wel even een paar jochies in elkaar timmeren.

Als ze geen geld hoeven geef ik die 5 tientjes per uur wel aan een goed doel.
-nee-
pi_221263872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dus, "omdat rellende Marokkanen", is het beleid wat de ME al jaren zo niet decennia lang handhaaft, blijkbaar een vrijbrief?

Jouw mening is dat de ME er te allen tijde voor de volle 100% op moet (meppen)?
pi_221263876
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit dus ja.

Maar he, nu zijn het Marokkanen, dus SCHANDE!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:49:03 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221263879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Zie jij dit oprecht als 'een slappe zak zijn'?

Je hebt dus liever een ME commandant die zo'n afweging (mbt inzet en escalatie) dus helemaal niet maakt of zich er niet eens bewust van is, en gewoon meteen voor de volle 100% 'aan gaat'? Iemand die na afloop denkt "Huh, we gingen er toch vol in? Waarom escaleerde de boel dan?" Iemand zonder enig besef van actie-reactie?
NIet gaan ingrijpen bij het verstoren van de openbare orde om de lieve vrede maar te bewaren vind ik wel slap ja. Kennelijk kun je je dan van alles permitteren als je maar voldoende vriendjes hebt. Of dat nou boeren zijn of Marokkanen. En als die relschoppers dan meer geweld gaan gebruiken dan zijn de verantwoordelijkheid en gevolgen echt voor henzelf. Het is niet of dat ze hulpeloos zijn en er niks aan kunnen doen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:50:40 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit dus ja.

Maar he, nu zijn het Marokkanen, dus SCHANDE!
Hoog calimorogehalte
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')