Zoals deze mijnheer Benali?:quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En dan worden deze relmarokkaantjes in de media ook nog de hand boven het hoofd gehouden door prominente (Marokkaanse) personen die het allemaal bagatelliseren omdat Feyenoord supporters in 2015 ook in Rome wat uitgespookt hebben. Deze personen zouden als rolmodel moeten fungeren maar zijn ook onderdeel van het probleem.
Bron: https://www.trouw.nl/opin(...)eid-maken~b4e747380/quote:De VVD wil van het pesten van feestende Marokkanen overheidsbeleid maken
Zie een groepje jonge knullen, in de vroege puberteit, zich een weg banen naar de Tweede Kamer. Ze worden tegengehouden door de politie, ze komen verhaal halen bij de politici, want Den Haag is bezig met snode plannen voor de hardwerkende boeren. Met pesterige zinnetjes dagen ze de politie uit, ze maken ongepaste opmerkingen. Het is quasi onschuldig, maar het brandt wel. De jochies komen op voor hun groep, de boeren. Ik snap het wel, maar waarom stuur je je eigen grut hierheen?
Ondertussen houden de politieagenten zich rustig, sommigen zijn op de fiets. De kinderen maken er grappen over, maar onschuldige grappen zijn het niet. Het geweld knettert eronder, is passief-agressief aanwezig. Het is een kat-en-muisspel – best geraffineerd hoe goed deze kinderen dit spel al kunnen spelen. Ze komen op voor zichzelf, de boeren. Sommigen dragen boerenklompen, de meesten sneakers, en houthakkershemden. Ze willen mannen zijn, maar ik wens ze een kindertijd toe.
Veel vrouwelijke energie
Ik rijd door België, Frankrijk, Spanje, en ben overweldigd door de natuurpracht, de diepe dalen, rotsen, oude kerkjes op massieve bergen. Onze voorruit wordt vies van de natuur, iets wat in Nederland al jarenlang niet meer is gebeurd; we hebben de insecten uitgebannen. De natuur is verdwenen uit Nederland, natuur is in Nederland vermorzeld door de lobby en het kapitaal. Welke toekomst heeft de grutto nog in dit land als een kind hem niet meer kan zien?
Dan een paar dagen later. Het is feest. Marokko wint van Canada. Marokkaans Nederland gaat de straat op. Ik ben dan al in Tanger, waar mensen ook de straat opgaan. Marokkaanse uitbundigheid betekent dat alle kinderen uit het dakraam van de wagen van hun ouders hangen. Ik wist niet dat Tanger zoveel auto’s met dakramen had.
Ik verbaas me over al die meisjes en vrouwen die dansen, zingen, vuurwerk afsteken. Ze hebben de straat overgenomen met hun uitzinnige vrolijkheid – taferelen die ik ook in Nederland zag. Dat verlegen, bescheiden meisje dat zichzelf achteraan zette om anderen voor te laten gaan is niet meer. Dit is hun wereld. Komt het doordat ik twee dochters heb dat ik vanavond zoveel vrouwelijke energie zie? Wat verandert dit land toch in rap tempo.
Racisme als verdienmodel
In de Nederlandse steden wordt ook feestgevierd, terecht. Jongens rellen, het zou eens niet. Er wordt vuurwerk afgestoken. Onmiddellijk grijpen extreemrechtse partijen dit aan om de burgeroorlog uit te roepen. Hooligangeweld kost de Nederlandse staat miljoenen aan belastinggeld. Hooligangeweld is wit geweld. Maar extreemrechts grijpt de feestelijkheden aan om Marokkanen te brandmerken. Eenpitter Mona Keijzer stelt met de nonchalance van een maffioos voor om gericht te schieten op Marokkaanse benen.
Het meest erger ik me aan de VVD. Die wil een verbod op toeteren, want dat leidt tot irritatie. De VVD wil van Marokkanen pesten overheidsbeleid maken. Ondertussen worden zwarte spelers van Oranje racistisch belaagd op de sociale media. De VVD is er stil over. Jonge knulletjes met nog geen baardgroei minachten het gezag, de VVD is er stil over.
De VVD heeft besloten om een extreemrechtse partij te worden en is daarom gestopt met politiek bedrijven. Ze is een cynisch reclamebureau geworden dat de racistische onderstroom van dit land wil gebruiken om er haar verdienmodel van te maken. Het enige wat ze ermee bereikt is dat Nederland afglijdt richting pariastaat, waar geluk en vrolijkheid worden beantwoord met repressie en benepenheid. Liberalisme is gestorven in Nederland.
Ik ben in Marokko geweest. Daar flikken ze dit niet hoor. Gaat er iets anders aan toe dan, foei.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zoals deze mijnheer Benali?:
[..]
Bron: https://www.trouw.nl/opin(...)eid-maken~b4e747380/
Ah Benali, dat was dezelfde die Omvolking juist toejuichde.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zoals deze mijnheer Benali?:
[..]
Bron: https://www.trouw.nl/opin(...)eid-maken~b4e747380/
Marokkanen zijn ook gewoon mensen, geen engelen; ook onder hen heb je tuig, zoals in elke bevolkingsgroep. Het probleem is dat rechts misbruik maakt van dit soort incidenten door te generaliseren en haat te zaaien. Hierdoor voelt een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap zich gedwongen om geen kant te kiezen en zich niet uit te spreken, om zo het geluid van rechtsextremisten niet te versterken. Dat zie je hier ook: op NWS staan nu een stuk of drie topics over Marokkanen. Het artikel in de OP had prima in het andere, nota bene centrale, topic gepast, maar er is toch een apart topic aangemaakt voor maximale aandacht en uitvergroting, zodat er hier ook gal gespuwd kan worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wij zijn al heel erg lang klaar met ze, maar dat wordt publiekelijk zelden uitgesproken. Je hebt een loyaliteits-conflict omdat je de ouders niet wil afvallen vanuit cultureel perspectief. Want dat hoort niet. Maar het hoort ook niet om je kind als bagger op te voeden en het een last te laten zijn omdat je zelf liever andere hobby's uitvoert dan oog hebben voor je kind. De koek is bij de gemeenschap ook op omdat het altijd dezelfde lui zijn en een hele hoge impact hebben en ontwrichtend werken naar onze gemeenschap en een slecht voorbeeld zijn voor onze kinderen.
Het is gewoon al een hele lange tijd klaar en het is wachten tot het ontploft. De overheid daar hoef je niet op te rekenen want die gaan weer eindeloos het gesprek aan. Ik heb maar een mensen leven en dat ga ik niet af zitten wachten totdat de bureaucratie het opgelost heeft. We hebben altijd al gezegd vanuit de gemeenschap pak ze gewoon kei en keihard aan. Zero tolerance, wel fairplay. Zij die willen switchen en normaal willen doen, prima welkom. Maar zij die volharden en misbruik maken van een open samenleving en ontwrichtend werken gewoon geen genade!
Waarom kunnen de meeste van deze sukkels zich wel gedragen als ze in Marokko zijn? Ja , omdat ze weten dat je daar geen grappen moet maken. Acties hebben gevolgen en direct! Hier weten ze hooguit een broodje kaas en papa die toch te druk is met andere zaken en anders ga je wel zielig doen bij de rechter. Who cares?
Dat mag dan weer niet volgens de wet hebben ze recht op hulp.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Hulpdiensten in die wijken nodig? jammer joh te gevaarlijk.
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat het erger wordt als ze ingrijpen. Maar leg de schuld vooral weer bij de ME.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:20 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Marokkanen zijn ook gewoon mensen, geen engelen; ook onder hen heb je tuig, zoals in elke bevolkingsgroep. Het probleem is dat rechts misbruik maakt van dit soort incidenten door te generaliseren en haat te zaaien. Hierdoor voelt een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap zich gedwongen om geen kant te kiezen en zich niet uit te spreken, om zo het geluid van rechtsextremisten niet te versterken. Dat zie je hier ook: op NWS staan nu een stuk of drie topics over Marokkanen. Het artikel in de OP had prima in het andere, nota bene centrale, topic gepast, maar er is toch een apart topic aangemaakt voor maximale aandacht en uitvergroting, zodat er hier ook gal gespuwd kan worden.
Daarbij laten we buiten beschouwing dat dit soort ongeregeldheden vaak door de ME wordt uitgelokt. Dat staat nota bene in de tekst zelf:
"Wij realiseren ons dat zodra wij in Amsterdam-West ingrijpen, we mogelijk de hele avond bezig zijn met ongeregeldheden, waarbij ruiten worden ingegooid en auto’s in brand worden gestoken." En over een agent die werd belaagd door gappies op scooters en fatbikes: "Hoewel het niet normaal is, is het helaas wel de realiteit: als je gaat handhaven, wordt het oorlog."
Dit is een patroon dat je bij talloze andere rellen ziet die niets met Marokkanen te maken hebben, of het nu gaat om demonstraties van links- of rechtsextremisten of om protesten van boeren. Het is vaak de ME die denkt met geweld iets te kunnen oplossen, wees dan niet verbaasd als dat geweld met tegenreacties wordt beantwoord.
Ja hoor, het ligt weer eens aan iedereen behalve de mocros zelfquote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:20 schreef -Stranger- het volgende:
Het probleem is dat rechts misbruik maakt van dit soort incidenten door te generaliseren en haat te zaaien
Het zijn gewoon allemaal hele lieve jongens, en wat buiten gebeurd is een probleem voor buiten.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:55 schreef Momo het volgende:
Maar geef je gewoon geen neuk als je zoon een raam ingooit of dingen vernield? Of hebben we dan een reflex van oh dat zou mijn zoon nooit doen? Of is het dan een tokkieflex van Oh jongens zijn soms gewoon een beetje ondeugend, ze mogen wel plezier hebben toch? Ben wel benieuwd hoe de Marokkaanse gemeenschap dit soort dingen beleeft met die reltrappers want het gaat om de imago van alle Marokkanen in Nederland als dit soort dingen weer gebeuren en Geert Wilders staat natuurlijk te springen daar om.
Welk land doet dit?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In een normaal functionerend land zou het zo gaan.
"Och andere jongens doen dat ook weleens."quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:55 schreef Momo het volgende:
Maar geef je gewoon geen neuk als je zoon een raam ingooit of dingen vernield? Of hebben we dan een reflex van oh dat zou mijn zoon nooit doen? Of is het dan een tokkieflex van Oh jongens zijn soms gewoon een beetje ondeugend, ze mogen wel plezier hebben toch? Ben wel benieuwd hoe de Marokkaanse gemeenschap dit soort dingen beleeft met die reltrappers want het gaat om de imago van alle Marokkanen in Nederland als dit soort dingen weer gebeuren en Geert Wilders staat natuurlijk te springen daar om.
Tja, ik vind die buurtvaders en straatcoaches dus sowieso al een knieval die een volledig verkeerd signaal afgeven. Alsof autoriteit alleen uit kan gaan van de eigen stam of cultuur. Ik hoef er toch ook niet mee aan te komen dat ik, als ik me misdraag (hypothetisch geval), alleen gecorrigeerd wil worden door blanke atheïsten? Een rechtsstaat is pas een rechtsstaat als iedereen die gelijke behandeling krijgt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook het geluid dat ik steeds krijg bij de Marokkanen in mijn omgeving. Het vervelende is alleen dat een hoop mensen alleen Marokkanen opvallen als ze dit op straat (of op Twitter) zien en dat ze geen tegenwicht hebben van bijvoorbeeld een collega die gewoon blij is bij het voetbal en waarvan de zoons niet rellend over straat schuimen.
Wat ook niet helpt is dat de vertegenwoordigers van de gemeenschap die zich actief inzetten zoals buurtvaders en straatcoaches de ondankbare taak hebben om aan de ene kant andermans tuig te reguleren terwijl ze ook nog uitgekotst worden door de buitenstaanders.
En als laatste helpt het niet dat de politie niet kan/mag/wil ingrijpen als je last hebt van straattuig en als je het zelf doet je consequenties hebt en jij iets te verliezen hebt (een baan, je reputatie) terwijl schele Mo lachend doorettert en uiteindelijk aan de vrouw geholpen wordt in de hoop dat hij serieus wordt en zo weer de volgende generatie niet opgevoed tuig de wereld in helpt.
Ja je kunt dan vragen gaan stellen bij het geweldmonopolie en de rechtspraak als dit beleid wordt.quote:
Een land wat zich niet laat overlopen met buitenlanders.quote:
En vooral niet bij de daders. Want dat zijn het. Je bent zélf verantwoordelijk voor wat je doet.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:23 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat het erger wordt als ze ingrijpen. Maar leg de schuld vooral weer bij de ME.
Volgens mij wel, maar waarom zou je nog agent willen worden? Volgens mij moet een agent altijd schieten VOOR ze moeten wegrennen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:32 schreef Telefoonvork het volgende:
Heeft de politie geen pistool meer op zak?
Zat daar iets in wat beschadigd kon raken?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die mevrouw heeft daar nog een schedelbasisfractuur aan overgehouden.
Vind je? Ik denk dat vrijwilligers die zien dat de handhaving en de gemeenschap het zelf niet redden en vooruit stappen om te helpen best iets waard zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Tja, ik vind die buurtvaders en straatcoaches dus sowieso al een knieval die een volledig verkeerd signaal afgeven. Alsof autoriteit alleen uit kan gaan van de eigen stam of cultuur. Ik hoef er toch ook niet mee aan te komen dat ik, als ik me misdraag (hypothetisch geval), alleen gecorrigeerd wil worden door blanke atheïsten? Een rechtsstaat is pas een rechtsstaat als iedereen die gelijke behandeling krijgt.
Yup, elke situatie vraagt om een andere aanpak. Als de gevolgen van hard ertegen in gaan groter worden geschat dan het probleem op zich dan lijkt me de te kiezen aanpak logisch. Dat kan dan gevoelsmatig absoluut krom lijken, maar ja, vanuit de geenstijl-papegaaiende onderbuik los je zulke dingen ook niet op.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon altijd aanpakken dat soort rellende tokkies. Maar dat dat lang niet altijd mogelijk is is al zo oud als de weg naar Rome, heeft weinig met bepaalde kringen te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |