Verder lezen:quote:Russia is planning an armed “provocation” on Polish soil to test Nato’s resolve, the United States has warned.
Polish critical infrastructure could be targeted by missiles and drones or Russian soldiers could cross the border into Nato territory.
Washington has issued several warnings to Warsaw about the plot, sources close to Karol Nawrocki, the Polish president, told Onet, the Polish news outlet, which, along with The Telegraph, is owned by Axel Springer and is part of its Global Reporters Network.
The goal of the Russian provocation would be to escalate tensions and force Western allies to suspend aid to Ukraine. It could be launched in a matter of months.
Polish security sources have also not ruled out a more conventional attack, such as a small ground incursion of Russian soldiers across Nato’s eastern flank.
According to Onet’s security sources, provocation scenarios could include a drone attack on critical infrastructure, such as power stations, or simulated air strikes that would force Poland to activate its air defence systems.
One Polish intelligence source said that in the most extreme scenario, a “hybrid attack in the border region” could occur.
The same source said an armed incursion involving Russian or Belarusian soldiers was conceivable.
This could be presented by Russia as an accidental straying into Polish territory because of a GPS failure, or as a dubious rescue mission to retrieve a helicopter suffering from a malfunction.
Russia would count on the fact that, instead of opening fire on Russian or Belarusian soldiers in such a situation, Poland would be forced by the US to negotiate with Russia or Belarus rather than respond forcefully, Polish sources told Onet.
A scenario in which the Russians would withdraw from Poland as a result of those negotiations, rather than because they were forced to do so by military means, would be seen as a win from Moscow’s perspective.
An end to Western support for Ukraine could even be a central Russian demand of such talks in return for withdrawal from Poland.
Ja ik ook, whaha. Nog een reden waarom ik alle opties open houd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem'
Ben je dan een wappie?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:07 schreef Haags het volgende:
Nu komen de wappies natuurlijk weer massaal zeggen dat het de Russen niet eens lukt om Oekraïne te veroveren en waar moeten ze de mensen vandaan halen? En waar halen ze alle wapens vandaan..
ze zullen niet doorstoten naar Scheveningen ofzoquote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ben je dan een wappie?
Want dit is toch gewoon de realiteit
Nouja dat het ze niet voor de wind gaat met Oekraïne veroveren is toch een feit? Dat wil niet zeggen dat ze niet achterlijk genoeg zijn het niet verder uit te breiden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:07 schreef Haags het volgende:
Nu komen de wappies natuurlijk weer massaal zeggen dat het de Russen niet eens lukt om Oekraïne te veroveren en waar moeten ze de mensen vandaan halen? En waar halen ze alle wapens vandaan..
Toen de VS begin 2022 waarschuwde voor een aanstaande Russische invasie van Oekraïne was dit precies het geluid dat je heel vaak hoorde.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:17 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet gewoon bangmakerij om Europa aan boord te krijgen vs Iran?
Maar wat hebben ze er mee te winnen? Je moet je aandacht dan ineens op twee fronten richten wat de situatie er niet overzichtelijker op gaat maken. En het is niet zo dat Polen een pushover is, die hebben zich al jaren fors lopen bewapenen en zijn binnen Europa mogelijk het best bewapende leger van de NAVO.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja dat het ze niet voor de wind gaat met Oekraïne veroveren is toch een feit? Dat wil niet zeggen dat ze niet achterlijk genoeg zijn het niet verder uit te breiden.
Dit idd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:33 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Toen de VS begin 2022 waarschuwde voor een aanstaande Russische invasie van Oekraïne was dit precies het geluid dat je heel vaak hoorde.
Zelfde als waarom Iran horizontaal escaleert.quote:
Lijkt me bijzonder sterk dat ze zo dom zijn dit te doen en daarmee WO3 te beginnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:50 schreef RotatoR het volgende:
De imperialistische russen zijn er krankzinnig genoeg voor om het te proberen.
Oekraine is heel wat anders dan de Navo he...denk niet dat de Russen suicidal zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:33 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Toen de VS begin 2022 waarschuwde voor een aanstaande Russische invasie van Oekraïne was dit precies het geluid dat je heel vaak hoorde.
Past wel bij de Russische strategie. Zoveel mogelijk doden aan eigen zijde creëren, want dan heb je steeds minder mannen die in opstand kunnen komen en heeft Putin de vrouwkes voor het uitkiezen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:52 schreef Hathor het volgende:
Welja joh, laten we gewoon een tweede front openen, want het eerste front verloopt al zo uitermate succesvol.
Ja dacht het niet. Wat een dom idee. Je onderhandelt niet direct met een bezetter, die probeer je er eerst uit te schieten. Ik kan me niet voorstellen dat Polen niet gaat terugschieten als ze daadwerkelijk worden aangevallen. Je geeft ze uit diplomatie de kans om op te rotten, en zo niet dan schiet je ze 1 voor 1 af tot ze toch gaan. Dat zijn de voorwaarden.quote:Russia would count on the fact that, instead of opening fire on Russian or Belarusian soldiers in such a situation, Poland would be forced by the US to negotiate with Russia or Belarus rather than respond forcefully, Polish sources told Onet.
A scenario in which the Russians would withdraw from Poland as a result of those negotiations, rather than because they were forced to do so by military means, would be seen as a win from Moscow’s perspective.
An end to Western support for Ukraine could even be a central Russian demand of such talks in return for withdrawal from Poland.
Dat was naïef. De VS en GB hadden bijna al hun inlichtingen geopenbaard om duidelijk te maken dat het serieus was. De troepen bewegingen lieten dit ook zien net zoals de geslonken gasvoorraden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem' om te denken dat dit niet serieus genomen hoefde te worden. Een conventionele oorlog leek zo onwaarschijnlijk ouderwets. Ik ben nu dus wel wat bezorgder.
Het is een hele slimme move van Poetin. En voor hem de enige kans om te overleven.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat hebben ze er mee te winnen? Je moet je aandacht dan ineens op twee fronten richten wat de situatie er niet overzichtelijker op gaat maken. En het is niet zo dat Polen een pushover is, die hebben zich al jaren fors lopen bewapenen en zijn binnen Europa mogelijk het best bewapende leger van de NAVO.
Het zou geen al te slimme move zijn van Poetin.
Ik weet ook niet in hoeverre we dit serieus moeten nemen verder, ik vind het niet helemaal ondenkbaar, tegelijk denk ik ook dat het Rusland geen zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat hebben ze er mee te winnen? Je moet je aandacht dan ineens op twee fronten richten wat de situatie er niet overzichtelijker op gaat maken. En het is niet zo dat Polen een pushover is, die hebben zich al jaren fors lopen bewapenen en zijn binnen Europa mogelijk het best bewapende leger van de NAVO.
No shit. Achteraf is het natuurlijk makkelijk me naïef te noemen, maar ok, die neem ik. Jij hebt het echter over de laatste weken, zo rond de Olympische spelen in Peking. Ruim daarvoor (in het najaar van 2021) was Oekraïne al geïnformeerd door Washington, nog voor die echt grootschalige troepenverzameling.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat was naïef. De VS en GB hadden bijna al hun inlichtingen geopenbaard om duidelijk te maken dat het serieus was. De troepen bewegingen lieten dit ook zien net zoals de geslonken gasvoorraden.
Het past bij de stunt die de poolse president heeft uitgehaald, richting Zelensky. hij voert een anti oekraine campagne.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:20 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ja dacht het niet. Wat een dom idee. Je onderhandelt niet direct met een bezetter, die probeer je er eerst uit te schieten. Ik kan me niet voorstellen dat Polen niet gaat terugschieten als ze daadwerkelijk worden aangevallen. Je geeft ze uit diplomatie de kans om op te rotten, en zo niet dan schiet je ze 1 voor 1 af tot ze toch gaan. Dat zijn de voorwaarden.
Nee, ze spelen het over het algemeen vrij slim.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:50 schreef RotatoR het volgende:
Dus eerst zegt de VS, volkomen onterecht, dat de NAVO hen in de steek gelaten heeft met dat hele Straat van Hormuz debacle van episch achterlijke proporties en als de NAVO dan werkelijk aangevallen zou worden dan zou de VS proberen om een artikel 5 van Polen te voorkomen???quote:Rusland zou erop rekenen dat Polen, in plaats van het vuur te openen op Russische of Wit-Russische soldaten, door de VS gedwongen zou worden om met Rusland of Wit-Rusland te onderhandelen in plaats van gewelddadig te reageren, aldus Poolse bronnen tegenover Onet.
Mogelijke tactiek.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:50 schreef RotatoR het volgende:
Welke staatsgrepen?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.
Voor Polen geldt dit allemaal niet. Integendeel zelfs. Uitstekend EU lid, sterke NAVO partner. En goed landsbestuur.
Het zou niet logisch zijn.
Dat de zittende president is weggestuurd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke staatsgrepen?
Oekraine ligt naast 3 of 4 eu lidstaten.
Omdat ze hun poepertje samen knijpen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:33 schreef Korenfok het volgende:
Opvallend ook dat de bekende trollen allemaal niet massaal dit bericht wegwuiven als onzin.
Huh?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mogelijke tactiek.
Er voor zorgen dat de Navo direct betrokken raakt bij de oorlog, dus verplicht zijn om tenstrijde te trekken en Polen te verdedigen. Daarna gaat Poetin dreigen met kernwapens. Daarna een deal voor stellen dat hij vrede wil sluiten met Navo op voorwaarde dat hij Oekraine of de oost Oekraine krijgt.
En dan in oude staat herstellen. Het was ooit een prachtige stad.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:01 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon Kaliningrad inpikken.
Moet je verder niet te veel woorden meer aan vuilmaken.
Snap ook niet dat Japan niet de Koerilen inpikt. Gouden kans is dit.
Timing voor Rusland is ook niet heel ongelukkig. De VS heeft al wat kruid verschoten, Iran zal de zijde van Rusland kiezen, en Europa is nog aan het vergaderen hoe ze zich op laaaaange termijn op een eVeNtuElE dreiging zouden kunnen voorbereiden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:19 schreef cherrycoke het volgende:
Amerika heeft veel ingezet in Iran, een provocatie met rusland zou niet zo slim zijn
Dat ligt er maar helemaal aan wat ze in willen zetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in hoeverre we dit serieus moeten nemen verder, ik vind het niet helemaal ondenkbaar, tegelijk denk ik ook dat het Rusland geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Of hij zegt tegen Poetin: weet je wat, pak jij de helft van Europa en ik neem die andere helft.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:37 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast gokt Poetin wellicht ook dat de VS aka solist Trump zal zeggen "Tja, jullie hielpen mij ook niet met Iran, dus wat verwacht je nou"
De tactiek is er van uitgaande dat de NATO helemaal geen zin heeft in oorlog. Wat klopt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Huh?![]()
Wat is daaraan 'taktisch'??
Dat Poeting gaat "dreigen met kernwapens" is nu niet bepaald de meesterzet die jij lijkt te denken dat het is.... en ik wil je niet doen schrikken, maar dat dreigen doen de russen al vanaf het begin... ondertussen s het vooral lachwekkend bijna geworden...
En nee, als Poetin een NATO lidstaat zou aanvallen en NATO artikel 5 in werking stelt, betekent dat niet dat de hele NATO geheel in de pekraine oorlog zelf aktief wordt, maar vooral dat rusland een probleem met de NATO heeft over polen...
en dat zal rusland moeten oplossen... als ze dat dan niet doen, hebben de NATO-landen een redelijk eenvoudige optie om een bondgenootschap met oekraine te sluiten dat dan ook hun militaire akties tegen Rusand zou betreffen die ze sowieso al dankzij artikel 5 dan kunnen ondernemen...
het zou de perfecte backdoor zijn om wel ook militair aktief in oekraine te kunnen worden, zonder alle politieke hausse over 'toestemming' (die dan al door een lid gevetoed kan worden)
Misschien even AI raadplegen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Het is niet mijn tactiek. Maar ik zou zelf ook geen andere reden weten waarom Poetin gaat doen wat hij gaat doen (volgens de VS inlichtingen).
Toen de troepenmacht aan de grens een zekere grootte bereikte wist ik wel hoe laat het was. Wat extra troepen en materiaal plaatsen als provocatie of signaal aan de andere kant is tot daar aan toe. Maar zodra landen een hele invasiemacht aan de grens verzamelen loopt dat 9 van de 10 keer ook uit op een daadwerkelijke invasie historisch gezien.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem' om te denken dat dit niet serieus genomen hoefde te worden. Een conventionele oorlog leek zo onwaarschijnlijk ouderwets. Ik ben nu dus wel wat bezorgder.
Als het gaat om meningen, filosofie, politiek of wereldpolitiek heb ik een hekel aan AI.quote:
Woorden er aan vuil maken zal Rusland dan inderdaad niet doen. Die laten de nukes dan spreken. Even vergeten dat daar nukes staan?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:01 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon Kaliningrad inpikken.
Moet je verder niet te veel woorden meer aan vuilmaken.
Ach, dan vallen wij onder de Amerikaanse helft. Lijkt me ook weer niet zo vreselijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:50 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Of hij zegt tegen Poetin: weet je wat, pak jij de helft van Europa en ik neem die andere helft.
Ik denk dat we eerder op onze hoede moeten zijn voor een false flag attack van de VSquote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.
Voor Polen geldt dit allemaal niet. Integendeel zelfs. Uitstekend EU lid, sterke NAVO partner. En goed landsbestuur.
Het zou niet logisch zijn.
Nou, die pier, daar mag best een raketje op landen hoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zullen niet doorstoten naar Scheveningen ofzo
Als de EU denkt dat het op de rand van oorlog met Rusland staat, dan zullen ze niks naar Iran sturen. Zou dus heel dom zijn van de VS. Met de huidige regering in de VS klinkt het dus wel plausibel dat dit het doel is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:17 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet gewoon bangmakerij om Europa aan boord te krijgen vs Iran?
beetje domme analyse ... NATO heeft geen eigen mening, het is een samenwerkingsverband van partjen die zelf verschilende belangen hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De tactiek is er van uitgaande dat de NATO helemaal geen zin heeft in oorlog. Wat klopt.
Als ze de oorlog dan kunnen beëindigen door tenminste een deel van Oekraïne op te offeren dan zouden ze dat kunnen doen.
Het is niet mijn tactiek. Maar ik zou zelf ook geen andere reden weten waarom Poetin gaat doen wat hij gaat doen (volgens de VS inlichtingen).
Oke.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
beetje domme analyse ... NATO heeft geen eigen mening, het is een samenwerkingsverband van partjen die zelf verschilende belangen hebben.
De VS gebruikt nu bv dreigementen over het uitreden als Leverage, als onderhandelingstrategie de andere bondgenoten tot handelingen te dwingen...
punt daarbij is echter dat die positie verloren zou gaan als de VS daadwerkelijk uit NATO zou treden en het amerikaanse leger zelf zal dat helemaal niet graag zien... NATO heeft voor het leger namelijk wel degelijk een onmisbare rol.
De VS kan dus nooit zomaar eventjes uit de NATO nu treden.
Momenteel zullen wel genoeg NATO-leden absoluut niet actiever in de oekraine oorlog betrokken willen geraken, dus politiek gezien zal de NATO nooit tot een overeenstemming komen dat te doen... maar dat staat los van artikel 5 ...
Als rusland een NATO staat daadwerkelijk aanvalt, ontkomt men er niet aan om artikel 5 uit te roepen, en dat zou voor de VS absoluut geen ruimte laten dat te weigeren, mits ze idd niet kunnen uittreden... het zou een ultiem do-or-die moment zijn en de VS zou zichzelf buitenspel plaatsen als ze dat dan weigeren.
Overigens, je tweede denkfout is dat je stelt dat oekraine gelijk een rol speelt in een conflict tussen nato en rusland... dat doet het gewoon niet, het zal erom draaien of die aanval op Polen plaatsvind en draaien om Polen...
het zou een tweede stap zijn om oekraine ein te betrekken, en het zou de deur wel wagenwijd open plaatsen voor verdere militaire deelname in oekraine zelf... echter het is volledig in NATO handen...
Je claim dat daarna plots rusland oekraine in onderhandelingen kan betrekken als leverage en daar plots ook een sterke positie in zou hebben (dat hebben ze allerminst, aangezien ook nu hun positie in de oekraine en economisch gezien thuis niet sterk staat ... rusland zou zich eerder verzwakken als ze op twee fronten moeten vechten)...
Het zou misschien voor rusland hooguit grond zijn een totale mobilisatie af te kondigen, iets dat nu heel gevoelig ligt en ook voorheen al iets is dat ze vermeen hebben wegens de oekraine... maar, de kans is groot dat het russische publiek dat helemaal niet juichend zal accepteren, eerder daartegen in protest zal komen en dat een interne opstand oproept.
Daar ontbreekt iedere logica aan. Het lijkt lukraak wat in de ruimte roepen te zijn, terwijl je niet serieus de scenarios doorneemt... wat als je dat 'taktiek' noemt toch wel een eerste vereistte is.
in onderhandelingen tussen Rusland en Polen, waarbij NATO met een artikel 5 geheel militair aan de poolse zijde staat, staat Rusland gewoon absoluut zwak en juist het gegeven dat ze ook nog op een tweede frond aktief zijn maakt hun onderhandelingspositie daarin nog zwakker
Dat stukje is hartstikke gezellig.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, die pier, daar mag best een raketje op landen hoor.
Ja, het was een goede zet van die kleine oorlogzoeker. Even in een paar dagen Oekraïne inpikken.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Verliezen van Oekraïne is een gigantische domper voor Rusland, dus dan maar verliezen van de NAVO na een kernwapenoorlog. Het kost hoe dan ook beide Poetin z'n leven.
Die pier lijkt mij wel wat voor Hennie van der Most.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat stukje is hartstikke gezellig.
Ik ga bijna elk jaar naar het Kurhaus. Oud krakkemikkig 5 sterren hotel, maar het heeft toch wat.
Op die pier ben ik twee jaar terug een hele avond met 3 dronken Duitsers opgetrokken. Zelden zo gelachen.
Nee Scheveningen is voor mij zowat het enige gebied boven de rivieren waar geen bom op mag vallen. De rest wel.
Een motie van wantrouwen is alles behalve een staatsgreep. Het is juist het hoogte punt van democratie.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat de zittende president is weggestuurd.
Oekraine ligt dus niet ver van de eu vandaan.quote:Voor de rest snap ik de relevantie niet van je laatste zin. Want dat geldt voor steeds meer landen naarmate de EU groeit.
Ja boeiend. Dan is het een 'democratische staatsgreep'. Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen is alles behalve een staatsgreep. Het is juist het hoogte punt van democratie.
Alle democratische landen kun je de zittende regering naar huisturen, zodra je de meerderheid hebt.
[..]
Oekraine ligt dus niet ver van de eu vandaan.
Ditquote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Niemand zegt dat het logisch isquote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja boeiend. Dan is het een 'democratische staatsgreep'. Wat jij wilt.
Daarnaast gaat het nu over Polen en niet Oekraïne. Ik geef alleen aan dat ik een aanval op Polen niet logisch acht.
Logica, gezond verstand en vooral redelijkheid is ook niet iets waar je Rusland van kan betichten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarnaast gaat het nu over Polen en niet Oekraïne. Ik geef alleen aan dat ik een aanval op Polen niet logisch acht.
Maar wat willen ze daar dan mee bereiken?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Logica, gezond verstand en vooral redelijkheid is ook niet iets waar je Rusland van kan betichten.
Ik zie het ze dus nog wel doen ook.
Tja, dat is een lastige, want dat weet natuurlijk alleen Putin zelf, want die is uiteraard initiatiefnemer.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar wat willen ze daar dan mee bereiken?
De vraag is echt of Polen dan de NAVO meekrijgt. En dat gaan wij, maar ook Poetin, dus zien met een mogelijke speldeprik, testaanval op Polen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:17 schreef Cockwhale het volgende:
Zou wel echt een domme zet zijn om uitgerekend Polen te gaan aanvallen.
Dat gaan ze niet doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Woorden er aan vuil maken zal Rusland dan inderdaad niet doen. Die laten de nukes dan spreken. Even vergeten dat daar nukes staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |