abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:16:43 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221225706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien even AI raadplegen.
Als het gaat om meningen, filosofie, politiek of wereldpolitiek heb ik een hekel aan AI.

Ik gebruik dat alleen voor kennis. Als ik moet weten welke groentes een varken niet mag eten bijvoorbeeld, en zelfs dan ga ik een nacontrole doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221225756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:01 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon Kaliningrad inpikken.
Moet je verder niet te veel woorden meer aan vuilmaken.
Woorden er aan vuil maken zal Rusland dan inderdaad niet doen. Die laten de nukes dan spreken. Even vergeten dat daar nukes staan?
pi_221225757
Alles wat vanuit Amerikaanse intelligence wordt gelekt, wordt gelekt met een reden. Dus of Polen is serieus fucked, of er is 5-level chess bezig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221225765
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:50 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Of hij zegt tegen Poetin: weet je wat, pak jij de helft van Europa en ik neem die andere helft. _O-
Ach, dan vallen wij onder de Amerikaanse helft. Lijkt me ook weer niet zo vreselijk.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:40:09 #55
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221225837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.

Voor Polen geldt dit allemaal niet. Integendeel zelfs. Uitstekend EU lid, sterke NAVO partner. En goed landsbestuur.

Het zou niet logisch zijn.
Ik denk dat we eerder op onze hoede moeten zijn voor een false flag attack van de VS
De Nordstream is gesloopt door Oekraine maar we weten allemaal dat die dat nooit zonder toestemming van de VS zou doen. We moesten toen ook geloven dat de Russen er achter zaten
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:45:24 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221225882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze zullen niet doorstoten naar Scheveningen ofzo
Nou, die pier, daar mag best een raketje op landen hoor.
pi_221225897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 15:17 schreef AFA2022 het volgende:
Is dit niet gewoon bangmakerij om Europa aan boord te krijgen vs Iran?
Als de EU denkt dat het op de rand van oorlog met Rusland staat, dan zullen ze niks naar Iran sturen. Zou dus heel dom zijn van de VS. Met de huidige regering in de VS klinkt het dus wel plausibel dat dit het doel is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:49:51 #58
33189 RM-rf
1/998001
pi_221225912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De tactiek is er van uitgaande dat de NATO helemaal geen zin heeft in oorlog. Wat klopt.
Als ze de oorlog dan kunnen beëindigen door tenminste een deel van Oekraïne op te offeren dan zouden ze dat kunnen doen.

Het is niet mijn tactiek. Maar ik zou zelf ook geen andere reden weten waarom Poetin gaat doen wat hij gaat doen (volgens de VS inlichtingen).
beetje domme analyse ... NATO heeft geen eigen mening, het is een samenwerkingsverband van partjen die zelf verschilende belangen hebben.

De VS gebruikt nu bv dreigementen over het uitreden als Leverage, als onderhandelingstrategie de andere bondgenoten tot handelingen te dwingen...
punt daarbij is echter dat die positie verloren zou gaan als de VS daadwerkelijk uit NATO zou treden en het amerikaanse leger zelf zal dat helemaal niet graag zien... NATO heeft voor het leger namelijk wel degelijk een onmisbare rol.

De VS kan dus nooit zomaar eventjes uit de NATO nu treden.
Momenteel zullen wel genoeg NATO-leden absoluut niet actiever in de oekraine oorlog betrokken willen geraken, dus politiek gezien zal de NATO nooit tot een overeenstemming komen dat te doen... maar dat staat los van artikel 5 ...

Als rusland een NATO staat daadwerkelijk aanvalt, ontkomt men er niet aan om artikel 5 uit te roepen, en dat zou voor de VS absoluut geen ruimte laten dat te weigeren, mits ze idd niet kunnen uittreden... het zou een ultiem do-or-die moment zijn en de VS zou zichzelf buitenspel plaatsen als ze dat dan weigeren.

Overigens, je tweede denkfout is dat je stelt dat oekraine gelijk een rol speelt in een conflict tussen nato en rusland... dat doet het gewoon niet, het zal erom draaien of die aanval op Polen plaatsvind en draaien om Polen...
het zou een tweede stap zijn om oekraine ein te betrekken, en het zou de deur wel wagenwijd open plaatsen voor verdere militaire deelname in oekraine zelf... echter het is volledig in NATO handen...

Je claim dat daarna plots rusland oekraine in onderhandelingen kan betrekken als leverage en daar plots ook een sterke positie in zou hebben (dat hebben ze allerminst, aangezien ook nu hun positie in de oekraine en economisch gezien thuis niet sterk staat ... rusland zou zich eerder verzwakken als ze op twee fronten moeten vechten)...
Het zou misschien voor rusland hooguit grond zijn een totale mobilisatie af te kondigen, iets dat nu heel gevoelig ligt en ook voorheen al iets is dat ze vermeen hebben wegens de oekraine... maar, de kans is groot dat het russische publiek dat helemaal niet juichend zal accepteren, eerder daartegen in protest zal komen en dat een interne opstand oproept.

Daar ontbreekt iedere logica aan. Het lijkt lukraak wat in de ruimte roepen te zijn, terwijl je niet serieus de scenarios doorneemt... wat als je dat 'taktiek' noemt toch wel een eerste vereistte is.

in onderhandelingen tussen Rusland en Polen, waarbij NATO met een artikel 5 geheel militair aan de poolse zijde staat, staat Rusland gewoon absoluut zwak en juist het gegeven dat ze ook nog op een tweede frond aktief zijn maakt hun onderhandelingspositie daarin nog zwakker
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:53:38 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221225932
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
beetje domme analyse ... NATO heeft geen eigen mening, het is een samenwerkingsverband van partjen die zelf verschilende belangen hebben.

De VS gebruikt nu bv dreigementen over het uitreden als Leverage, als onderhandelingstrategie de andere bondgenoten tot handelingen te dwingen...
punt daarbij is echter dat die positie verloren zou gaan als de VS daadwerkelijk uit NATO zou treden en het amerikaanse leger zelf zal dat helemaal niet graag zien... NATO heeft voor het leger namelijk wel degelijk een onmisbare rol.

De VS kan dus nooit zomaar eventjes uit de NATO nu treden.
Momenteel zullen wel genoeg NATO-leden absoluut niet actiever in de oekraine oorlog betrokken willen geraken, dus politiek gezien zal de NATO nooit tot een overeenstemming komen dat te doen... maar dat staat los van artikel 5 ...

Als rusland een NATO staat daadwerkelijk aanvalt, ontkomt men er niet aan om artikel 5 uit te roepen, en dat zou voor de VS absoluut geen ruimte laten dat te weigeren, mits ze idd niet kunnen uittreden... het zou een ultiem do-or-die moment zijn en de VS zou zichzelf buitenspel plaatsen als ze dat dan weigeren.

Overigens, je tweede denkfout is dat je stelt dat oekraine gelijk een rol speelt in een conflict tussen nato en rusland... dat doet het gewoon niet, het zal erom draaien of die aanval op Polen plaatsvind en draaien om Polen...
het zou een tweede stap zijn om oekraine ein te betrekken, en het zou de deur wel wagenwijd open plaatsen voor verdere militaire deelname in oekraine zelf... echter het is volledig in NATO handen...

Je claim dat daarna plots rusland oekraine in onderhandelingen kan betrekken als leverage en daar plots ook een sterke positie in zou hebben (dat hebben ze allerminst, aangezien ook nu hun positie in de oekraine en economisch gezien thuis niet sterk staat ... rusland zou zich eerder verzwakken als ze op twee fronten moeten vechten)...
Het zou misschien voor rusland hooguit grond zijn een totale mobilisatie af te kondigen, iets dat nu heel gevoelig ligt en ook voorheen al iets is dat ze vermeen hebben wegens de oekraine... maar, de kans is groot dat het russische publiek dat helemaal niet juichend zal accepteren, eerder daartegen in protest zal komen en dat een interne opstand oproept.

Daar ontbreekt iedere logica aan. Het lijkt lukraak wat in de ruimte roepen te zijn, terwijl je niet serieus de scenarios doorneemt... wat als je dat 'taktiek' noemt toch wel een eerste vereistte is.

in onderhandelingen tussen Rusland en Polen, waarbij NATO met een artikel 5 geheel militair aan de poolse zijde staat, staat Rusland gewoon absoluut zwak en juist het gegeven dat ze ook nog op een tweede frond aktief zijn maakt hun onderhandelingspositie daarin nog zwakker
Oke.
Zullen we dit even door de Google sputnik vertaler halen en dan opsturen naar het Kremlin?
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:56:17 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221225953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou, die pier, daar mag best een raketje op landen hoor.
Dat stukje is hartstikke gezellig.
Ik ga bijna elk jaar naar het Kurhaus. Oud krakkemikkig 5 sterren hotel, maar het heeft toch wat.

Op die pier ben ik twee jaar terug een hele avond met 3 dronken Duitsers opgetrokken. Zelden zo gelachen.

Nee Scheveningen is voor mij zowat het enige gebied boven de rivieren waar geen bom op mag vallen. De rest wel.
pi_221225967
Dit zou dan toch het doodvonnis voor Rusland worden? Ze zitten nou al diep in de shit, wat gaat dit Poetin nou brengen?
pi_221225989
Verliezen van Oekraïne is een gigantische domper voor Rusland, dus dan maar verliezen van de NAVO na een kernwapenoorlog. Het kost hoe dan ook beide Poetin z'n leven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221226033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Verliezen van Oekraïne is een gigantische domper voor Rusland, dus dan maar verliezen van de NAVO na een kernwapenoorlog. Het kost hoe dan ook beide Poetin z'n leven.
Ja, het was een goede zet van die kleine oorlogzoeker. Even in een paar dagen Oekraïne inpikken. :N
  vrijdag 3 juli 2026 @ 20:07:41 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221226078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat stukje is hartstikke gezellig.
Ik ga bijna elk jaar naar het Kurhaus. Oud krakkemikkig 5 sterren hotel, maar het heeft toch wat.

Op die pier ben ik twee jaar terug een hele avond met 3 dronken Duitsers opgetrokken. Zelden zo gelachen.

Nee Scheveningen is voor mij zowat het enige gebied boven de rivieren waar geen bom op mag vallen. De rest wel.
Die pier lijkt mij wel wat voor Hennie van der Most.
pi_221226173
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat de zittende president is weggestuurd.

Een motie van wantrouwen is alles behalve een staatsgreep. Het is juist het hoogte punt van democratie.

Alle democratische landen kun je de zittende regering naar huisturen, zodra je de meerderheid hebt.

quote:
Voor de rest snap ik de relevantie niet van je laatste zin. Want dat geldt voor steeds meer landen naarmate de EU groeit.
Oekraine ligt dus niet ver van de eu vandaan.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 20:24:17 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221226259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 20:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een motie van wantrouwen is alles behalve een staatsgreep. Het is juist het hoogte punt van democratie.

Alle democratische landen kun je de zittende regering naar huisturen, zodra je de meerderheid hebt.
[..]
Oekraine ligt dus niet ver van de eu vandaan.
Ja boeiend. Dan is het een 'democratische staatsgreep'. Wat jij wilt.

Daarnaast gaat het nu over Polen en niet Oekraïne. Ik geef alleen aan dat ik een aanval op Polen niet logisch acht.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 3 juli 2026 @ 20:51:48 #67
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221226519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem' om te denken dat dit niet serieus genomen hoefde te worden. Een conventionele oorlog leek zo onwaarschijnlijk ouderwets. Ik ben nu dus wel wat bezorgder.
Dit
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 3 juli 2026 @ 20:52:14 #68
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221226526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja boeiend. Dan is het een 'democratische staatsgreep'. Wat jij wilt.

Daarnaast gaat het nu over Polen en niet Oekraïne. Ik geef alleen aan dat ik een aanval op Polen niet logisch acht.
Niemand zegt dat het logisch is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 3 juli 2026 @ 20:55:17 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221226559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:

Logica, gezond verstand en vooral redelijkheid is ook niet iets waar je Rusland van kan betichten.

Ik zie het ze dus nog wel doen ook.
pi_221226648
Amerikaanse inlichtingen waarschuwden ook als eersten en enigen voor de invasie van Oekraïne.
Wat best sneu was voor de Europese landen, of het is bewust verzwegen of de inlichtingen waren echt slecht. Beide is niet goed.
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juli 2026 @ 21:25:24 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221226959
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 20:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Logica, gezond verstand en vooral redelijkheid is ook niet iets waar je Rusland van kan betichten.

Ik zie het ze dus nog wel doen ook.
Maar wat willen ze daar dan mee bereiken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 3 juli 2026 @ 22:11:41 #72
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221227392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 21:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar wat willen ze daar dan mee bereiken?
Tja, dat is een lastige, want dat weet natuurlijk alleen Putin zelf, want die is uiteraard initiatiefnemer.

Maar als ik het zou invullen komt het bij mij over als powerplay. Tot nu toe heeft heel Europa laten zien dat wij werkelijk niets durven en willen doen tegen Rustland op militair gebied. Wij hebben gewoon die bereidheid niet en houden het op wat sancties en onze neus ophalen voor Rusland, maar daar blijft het wel bij.

Rusland gaat met deze move mogelijk kijken of het nog verder de grens op kan zoeken en wij nog steeds niets gaan doen, wat heel goed mogelijk is want nog steeds zit niemand in Europa op oorlog te wachten. En ook Trump heeft geen enkele behoefte om in een oorlogje aan de overkant van de oceean te participeren als er voor de VS geen belang mee gemoeid is.

Eigenlijk heeft Poetin waarschijnlijk dus redelijk vrij spel en met een casual aanval op Polen kan Rusland dus even kijken hoe ver het kan gaan. En zo kan Rusland steeds verder opschuiven door hun macht uit te oefenen op Europa en krijgen ze daarmee een meer gunstige positie qua wisselgeld aangaande Oekraine.

Wij willen geen oorlog, wij willen "praten en onderhandelen" en Oekraine komt dan aan bod in die "vredesbesprekingen". Rusland kan Europa zo dus onder druk krijgen om een betere deal af te sluiten aangaande Oekraine als het het mes op de keel zet bij Europa.

En ik vermoed dat dat is wat er achter zit, want Poetin zit waarschijnlijk niet te wachten op een echte WOII, maar hij wil wel die driedaagse operatie een keer zo succesvol mogelijk afronden.

Dat is in ieder geval my take en wat ik me er bij kan voorstellen.
pi_221227450
Zou wel echt een domme zet zijn om uitgerekend Polen te gaan aanvallen.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 22:23:00 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221227510
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 22:17 schreef Cockwhale het volgende:
Zou wel echt een domme zet zijn om uitgerekend Polen te gaan aanvallen.
De vraag is echt of Polen dan de NAVO meekrijgt. En dat gaan wij, maar ook Poetin, dus zien met een mogelijke speldeprik, testaanval op Polen.

Let's see what you got zeg maar. Ik denk dat het een uitprobeersel is. Plus dat Poetin kan blijven dreigen met zijn atoomwapens wat tot nu toe nog steeds redelijk gewerkt heeft, want we durven nog niet eens wapens aan Oekraine te leveren waar ze Moskou mee mogen bestoken. We zijn gewoon heel erg voorzichtig geweest en wellicht gaat Poetin daar nu op een andere manier gebruik van maken. Daar ligt gewoon ruimte immers.

En ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik probeer me even in te leven wat hier zeg maar achter zou kunnen zitten omdat @inslagenreuring dat vroeg. En laten we eerlijk zijn, Poetin is wel heel erg "goed" om dit type spelletjes te spelen. Je kunt rustig zeggen dat de hele wereld voor hem buigt, En nu gaat hij daarom wellicht nog wat verder. De grens opzoeken en kijken of je daar voordeel uit kunt halen.
pi_221227543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Woorden er aan vuil maken zal Rusland dan inderdaad niet doen. Die laten de nukes dan spreken. Even vergeten dat daar nukes staan?
Dat gaan ze niet doen.
Je begint met die enclave te verwurgen. Dan sleep je al je anti intercontinentale missile raketten er heen. En waneer het moment daar is pik je het in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')