abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221224871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem' om te denken dat dit niet serieus genomen hoefde te worden. Een conventionele oorlog leek zo onwaarschijnlijk ouderwets. Ik ben nu dus wel wat bezorgder.
Dat was naïef. De VS en GB hadden bijna al hun inlichtingen geopenbaard om duidelijk te maken dat het serieus was. De troepen bewegingen lieten dit ook zien net zoals de geslonken gasvoorraden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221224948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar wat hebben ze er mee te winnen? Je moet je aandacht dan ineens op twee fronten richten wat de situatie er niet overzichtelijker op gaat maken. En het is niet zo dat Polen een pushover is, die hebben zich al jaren fors lopen bewapenen en zijn binnen Europa mogelijk het best bewapende leger van de NAVO.

Het zou geen al te slimme move zijn van Poetin.
Het is een hele slimme move van Poetin. En voor hem de enige kans om te overleven.

Hij krijgt nooit uitgelegd dat hij van ukraine heeft verloren. Maar de navo is een ander verhaal.
-
  vrijdag 3 juli 2026 @ 16:49:23 #28
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_221224968
Laat maar komme, laat maar komme

Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 3 juli 2026 @ 17:16:55 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221225097
quote:

[..]
Maar wat hebben ze er mee te winnen? Je moet je aandacht dan ineens op twee fronten richten wat de situatie er niet overzichtelijker op gaat maken. En het is niet zo dat Polen een pushover is, die hebben zich al jaren fors lopen bewapenen en zijn binnen Europa mogelijk het best bewapende leger van de NAVO.

Ik weet ook niet in hoeverre we dit serieus moeten nemen verder, ik vind het niet helemaal ondenkbaar, tegelijk denk ik ook dat het Rusland geen zoden aan de dijk gaat zetten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221225125
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat was naïef. De VS en GB hadden bijna al hun inlichtingen geopenbaard om duidelijk te maken dat het serieus was. De troepen bewegingen lieten dit ook zien net zoals de geslonken gasvoorraden.
No shit. Achteraf is het natuurlijk makkelijk me naïef te noemen, maar ok, die neem ik. Jij hebt het echter over de laatste weken, zo rond de Olympische spelen in Peking. Ruim daarvoor (in het najaar van 2021) was Oekraïne al geïnformeerd door Washington, nog voor die echt grootschalige troepenverzameling.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 3 juli 2026 @ 17:31:55 #31
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221225161
De beste manier om hier op te reageren is om Rusland te laten weten dat we op de hoogte zijn van de plannen en bereid zullen zijn om eensgezind en met volle kracht te reageren. En dat we ook niet trappen in kutsmoesjes zoals GPS storingen enz.
pi_221225211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 16:20 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Ja dacht het niet. Wat een dom idee. Je onderhandelt niet direct met een bezetter, die probeer je er eerst uit te schieten. Ik kan me niet voorstellen dat Polen niet gaat terugschieten als ze daadwerkelijk worden aangevallen. Je geeft ze uit diplomatie de kans om op te rotten, en zo niet dan schiet je ze 1 voor 1 af tot ze toch gaan. Dat zijn de voorwaarden.
Het past bij de stunt die de poolse president heeft uitgehaald, richting Zelensky. hij voert een anti oekraine campagne.

we moeten even terug naar trumps zijn nieuwe plan voor de wereld Orde. Hij wil de EU uit elkaar drijven (officieel document) dat willen ze doen dmv oa Polen te versterken.

Pis is heel pro amerika en anti eu, zo veto de poolse president tegen om mee te doen met een europees defensie arsenal op bouw.

Dus PiS is heel afhankelijk van support van de VS om hun geloofwaardigheid anti rusland hoog te houden.

rusland dreigt met invallen in Polen.

Amerika gaat roepen, Europa los het zelf op, wij schalen af.

PiS gaat roepen, we moeten Amerika onboard houden.

Amerika roept, er moet een deal komen in Oekraine.

Polen roept: sorry oekraine.
pi_221225304
Gewoon Kaliningrad inpikken.
Moet je verder niet te veel woorden meer aan vuilmaken.

Snap ook niet dat Japan niet de Koerilen inpikt. Gouden kans is dit.
pi_221225315
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 15:50 schreef RotatoR het volgende:
De imperialistische russen zijn er krankzinnig genoeg voor om het te proberen.
Nee, ze spelen het over het algemeen vrij slim.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:25:21 #35
369251 Geralt
of Rivia
pi_221225440
quote:
Rusland zou erop rekenen dat Polen, in plaats van het vuur te openen op Russische of Wit-Russische soldaten, door de VS gedwongen zou worden om met Rusland of Wit-Rusland te onderhandelen in plaats van gewelddadig te reageren, aldus Poolse bronnen tegenover Onet.
Dus eerst zegt de VS, volkomen onterecht, dat de NAVO hen in de steek gelaten heeft met dat hele Straat van Hormuz debacle van episch achterlijke proporties en als de NAVO dan werkelijk aangevallen zou worden dan zou de VS proberen om een artikel 5 van Polen te voorkomen??? 8)7

Flikker op met die kutyanks, die hebben we niet nodig. Dan trappen we die tyfusrussen zelf wel terug de grens over
Houdoe!

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:28:32 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221225457
quote:

[..]

Mogelijke tactiek.
Er voor zorgen dat de Navo direct betrokken raakt bij de oorlog, dus verplicht zijn om tenstrijde te trekken en Polen te verdedigen. Daarna gaat Poetin dreigen met kernwapens. Daarna een deal voor stellen dat hij vrede wil sluiten met Navo op voorwaarde dat hij Oekraine of de oost Oekraine krijgt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:31:19 #37
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221225475
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 15:50 schreef RotatoR het volgende:
De imperialistische russen zijn er krankzinnig genoeg voor om het te proberen.
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.

Voor Polen geldt dit allemaal niet. Integendeel zelfs. Uitstekend EU lid, sterke NAVO partner. En goed landsbestuur.

Het zou niet logisch zijn.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221225482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Situatie Oekraïne was zeer ambigue. Geen NAVO lid, ver weg van de EU, staatsgrepen en omvergeworpen presidenten.

Voor Polen geldt dit allemaal niet. Integendeel zelfs. Uitstekend EU lid, sterke NAVO partner. En goed landsbestuur.

Het zou niet logisch zijn.
Welke staatsgrepen?

Oekraine ligt naast 3 of 4 eu lidstaten.
pi_221225493
Opvallend ook dat de bekende trollen allemaal niet massaal dit bericht wegwuiven als onzin.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:34:44 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221225499
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Welke staatsgrepen?

Oekraine ligt naast 3 of 4 eu lidstaten.
Dat de zittende president is weggestuurd.

Voor de rest snap ik de relevantie niet van je laatste zin. Want dat geldt voor steeds meer landen naarmate de EU groeit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:35:29 #41
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221225506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:33 schreef Korenfok het volgende:
Opvallend ook dat de bekende trollen allemaal niet massaal dit bericht wegwuiven als onzin.
Omdat ze hun poepertje samen knijpen.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:36:16 #42
33189 RM-rf
1/998001
pi_221225514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mogelijke tactiek.
Er voor zorgen dat de Navo direct betrokken raakt bij de oorlog, dus verplicht zijn om tenstrijde te trekken en Polen te verdedigen. Daarna gaat Poetin dreigen met kernwapens. Daarna een deal voor stellen dat hij vrede wil sluiten met Navo op voorwaarde dat hij Oekraine of de oost Oekraine krijgt.
Huh? :?

Wat is daaraan 'taktisch'??
Dat Poeting gaat "dreigen met kernwapens" is nu niet bepaald de meesterzet die jij lijkt te denken dat het is.... en ik wil je niet doen schrikken, maar dat dreigen doen de russen al vanaf het begin... ondertussen s het vooral lachwekkend bijna geworden...

En nee, als Poetin een NATO lidstaat zou aanvallen en NATO artikel 5 in werking stelt, betekent dat niet dat de hele NATO geheel in de pekraine oorlog zelf aktief wordt, maar vooral dat rusland een probleem met de NATO heeft over polen...
en dat zal rusland moeten oplossen... als ze dat dan niet doen, hebben de NATO-landen een redelijk eenvoudige optie om een bondgenootschap met oekraine te sluiten dat dan ook hun militaire akties tegen Rusand zou betreffen die ze sowieso al dankzij artikel 5 dan kunnen ondernemen...
het zou de perfecte backdoor zijn om wel ook militair aktief in oekraine te kunnen worden, zonder alle politieke hausse over 'toestemming' (die dan al door een lid gevetoed kan worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221225516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:01 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon Kaliningrad inpikken.
Moet je verder niet te veel woorden meer aan vuilmaken.

Snap ook niet dat Japan niet de Koerilen inpikt. Gouden kans is dit.
En dan in oude staat herstellen. Het was ooit een prachtige stad.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:37:12 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221225518
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 16:19 schreef cherrycoke het volgende:
Amerika heeft veel ingezet in Iran, een provocatie met rusland zou niet zo slim zijn
Timing voor Rusland is ook niet heel ongelukkig. De VS heeft al wat kruid verschoten, Iran zal de zijde van Rusland kiezen, en Europa is nog aan het vergaderen hoe ze zich op laaaaange termijn op een eVeNtuElE dreiging zouden kunnen voorbereiden.

Daarnaast gokt Poetin wellicht ook dat de VS aka solist Trump zal zeggen "Tja, jullie hielpen mij ook niet met Iran, dus wat verwacht je nou :') "
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:42:16 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221225546
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 17:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik weet ook niet in hoeverre we dit serieus moeten nemen verder, ik vind het niet helemaal ondenkbaar, tegelijk denk ik ook dat het Rusland geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Dat ligt er maar helemaal aan wat ze in willen zetten.
pi_221225583
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:37 schreef Tengano het volgende:

Daarnaast gokt Poetin wellicht ook dat de VS aka solist Trump zal zeggen "Tja, jullie hielpen mij ook niet met Iran, dus wat verwacht je nou :') "
Of hij zegt tegen Poetin: weet je wat, pak jij de helft van Europa en ik neem die andere helft. _O-
pi_221225602
Poetin kan bij een "echte" oorlog dienstplichtigen inzetten. Oekraïne is een "speciale militaire operatie" en daar kan hij dit dus nog niet doen.

Kat in het nauw maakt rare sprongen?
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 3 juli 2026 @ 18:59:50 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221225625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Huh? :?

Wat is daaraan 'taktisch'??
Dat Poeting gaat "dreigen met kernwapens" is nu niet bepaald de meesterzet die jij lijkt te denken dat het is.... en ik wil je niet doen schrikken, maar dat dreigen doen de russen al vanaf het begin... ondertussen s het vooral lachwekkend bijna geworden...

En nee, als Poetin een NATO lidstaat zou aanvallen en NATO artikel 5 in werking stelt, betekent dat niet dat de hele NATO geheel in de pekraine oorlog zelf aktief wordt, maar vooral dat rusland een probleem met de NATO heeft over polen...
en dat zal rusland moeten oplossen... als ze dat dan niet doen, hebben de NATO-landen een redelijk eenvoudige optie om een bondgenootschap met oekraine te sluiten dat dan ook hun militaire akties tegen Rusand zou betreffen die ze sowieso al dankzij artikel 5 dan kunnen ondernemen...
het zou de perfecte backdoor zijn om wel ook militair aktief in oekraine te kunnen worden, zonder alle politieke hausse over 'toestemming' (die dan al door een lid gevetoed kan worden)

De tactiek is er van uitgaande dat de NATO helemaal geen zin heeft in oorlog. Wat klopt.
Als ze de oorlog dan kunnen beëindigen door tenminste een deel van Oekraïne op te offeren dan zouden ze dat kunnen doen.

Het is niet mijn tactiek. Maar ik zou zelf ook geen andere reden weten waarom Poetin gaat doen wat hij gaat doen (volgens de VS inlichtingen).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 19:09:33 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221225673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Het is niet mijn tactiek. Maar ik zou zelf ook geen andere reden weten waarom Poetin gaat doen wat hij gaat doen (volgens de VS inlichtingen).
Misschien even AI raadplegen.
pi_221225704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Diezelfde Amerikaanse inlichtingendiensten wisten ook een paar maanden vooraf dat Rusland plannen had om Oekraïne binnen te vallen. Ik was destijds ook 'kamp Maarten van Rossem' om te denken dat dit niet serieus genomen hoefde te worden. Een conventionele oorlog leek zo onwaarschijnlijk ouderwets. Ik ben nu dus wel wat bezorgder.
Toen de troepenmacht aan de grens een zekere grootte bereikte wist ik wel hoe laat het was. Wat extra troepen en materiaal plaatsen als provocatie of signaal aan de andere kant is tot daar aan toe. Maar zodra landen een hele invasiemacht aan de grens verzamelen loopt dat 9 van de 10 keer ook uit op een daadwerkelijke invasie historisch gezien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')