abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221278280
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Was het leven maar zo simpel, maar al zet je een SP'er als MinFin neer - God zij met ons -, dat gaat niet gebeuren.
Een SP'er zou misschien wel op de centen letten. Geen idee waarom je denkt dat accounting trucjes om belasting te ontwijken zo cruciaal zijn voor de maatschappij.
pi_221278351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een SP'er zou misschien wel op de centen letten. Geen idee waarom je denkt dat accounting trucjes om belasting te ontwijken zo cruciaal zijn voor de maatschappij.
Ze zijn niet cruciaal voor de maatschappij - verre van - maar een onvermijdbaar gevolg van de complexe wetgeving enerzijds en de nutteloosheid van unilateraal handelen als Nederlandje anderzijds.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221278800
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:25 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
er is al belasting over betaald. Dat is volgens mij nu al 10x verteld hier. Waarom zou er, ongeacht wie het is, nog een berg belasting over moeten komen?
Over alle geld is al ontelbaar keer belasting over betaald. Elke keer als het van eigenaar wisselt, zoals een erfenis.

Waarom zou erven daarvoor uitgezonderd moeten zijn?

Vermogensbelasting dan ook maar afschaffen? Ik heb al loonbelasting over dat geld betaald. En BTW ook, want het geld waar ik producten mee koop heb ik ook al loonbelasting over betaald.
pi_221278847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:10 schreef archito het volgende:

[..]
Over alle geld is al ontelbaar keer belasting over betaald. Elke keer als het van eigenaar wisselt, zoals een erfenis.

Vermogensbelasting dan ook maar afschaffen? Ik heb al loonbelasting over dat geld betaald. En BTW ook, want het geld waar ik producten mee koop heb ik ook al loonbelasting over betaald.
je hoeft niet iedereen en zijn moeder elke x enorm veel te belasten. Het is wel goed zo.
pi_221278968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:10 schreef archito het volgende:

[..]

Wie pleit daar voor? De erfbelasting bestaat al he.
pi_221280307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wie pleit daar voor? De erfbelasting bestaat al he.
Echt letterlijk de poster die ik quote vindt dat er geen belasting over betaald zou moeten worden omdat er al belasting over is betaald.
pi_221280314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je hoeft niet iedereen en zijn moeder elke x enorm veel te belasten. Het is wel goed zo.
Prima als dat je standpunt is hoor, maar ik snap niet waarom je dan juist erfbelasting niet zou willen. Ik zou het logischer vinden om dan juist loonbelasting en/of BTW omlaag te doen bijvoorbeeld.
  donderdag 9 juli 2026 @ 09:19:24 #183
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221280344
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:12 schreef archito het volgende:

[..]
Prima als dat je standpunt is hoor, maar ik snap niet waarom je dan juist erfbelasting niet zou willen. Ik zou het logischer vinden om dan juist loonbelasting en/of BTW omlaag te doen bijvoorbeeld.
Misschien omdat over een erfenis al tig keer belasting is betaald? Het geld moet ergens vandaan komen en elk inkomen in Nederland is belast. Is het dan ook nog een substantiële erfenis, dan is er de voorgaande jaren ook al vermogensbelasting over betaald. Ik zie ook niet in waarom het feit dat mijn oma mij wat geld nalaat reden moet zijn voor de overheid om te zeggen: 'Hee, daar willen wij ook een deel van!'. Het was toch niet hún oma?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221280365
quote:
18s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien omdat over een erfenis al tig keer belasting is betaald? Het geld moet ergens vandaan komen en elk inkomen in Nederland is belast. Is het dan ook nog een substantiële erfenis, dan is er de voorgaande jaren ook al vermogensbelasting over betaald. Ik zie ook niet in waarom het feit dat mijn oma mij wat geld nalaat reden moet zijn voor de overheid om te zeggen: 'Hee, daar willen wij ook een deel van!'. Het was toch niet hún oma?
Zoals ik al zei, elke keer als geld van eigenaar wisselt wordt er belasting over betaald. Waarom zou dat anders zijn met een erfenis?
pi_221280503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:25 schreef archito het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, elke keer als geld van eigenaar wisselt wordt er belasting over betaald. Waarom zou dat anders zijn met een erfenis?
Voor mensen die dat zeggen is het meer een mantra dan dat ze er ooit over na hebben gedacht volgens mij.
pi_221280707
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:12 schreef archito het volgende:

[..]
Hoeft voor mij niet perse helemaal weg en er mag sowieso wel kritischer worden gekeken naar belastingen.
pi_221280766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Voor mensen die dat zeggen is het meer een mantra dan dat ze er ooit over na hebben gedacht volgens mij.
Het mantra wat ik meestal zie is juist tegen erfbelasting: 'omdat je er al belasting over hebt betaald'. Dit is daar een reactie op. Het is eerder een ontkrachting van een ander mantra dus.
  donderdag 9 juli 2026 @ 10:02:03 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221280796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:25 schreef archito het volgende:

[..]
erfenissen, dat betreft voor 95% overwaarde, daar is nooit belasting over betaald
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 9 juli 2026 @ 10:55:45 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221281249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
erfenissen, dat betreft voor 95% overwaarde, daar is nooit belasting over betaald
Wel eens van OZB gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 juli 2026 @ 11:21:21 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221281562
quote:
18s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wel eens van OZB gehoord?
en HRA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221281814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:58 schreef archito het volgende:

[..]
Het mantra wat ik meestal zie is juist tegen erfbelasting: 'omdat je er al belasting over hebt betaald'. Dit is daar een reactie op. Het is eerder een ontkrachting van een ander mantra dus.
Ja mijn opmerking ging er enkel over de mensen die zeggen 'er is al belasting over betaald' dat meer doen als een pavloviaanse reactie bij een discussie erfbelasting. Dat hebben ze vaker gehoord en dus herhalen ze het.
Natuurlijk als je vervolgens vraagt hoe is het dan al belast, dan blijkt dat die persoon dat op geen enkele manier kan uitleggen. Omdat ze niet na hebben gedacht over '' er is al belasting over betaald' dat is bij ze geprogrammeerd.

Ironisch genoeg lijkt het ook het meest gehoorde argument in deze discussie.
pi_221282478
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:55 schreef Bofjijff het volgende:
Hoeft voor mij niet perse helemaal weg en er mag sowieso wel kritischer worden gekeken naar belastingen.
Je weet één ding zeker in het leven; dood en tot die tijd belasting.
pi_221282491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:11 schreef archito het volgende:

[..]
Echt letterlijk de poster die ik quote vindt dat er geen belasting over betaald zou moeten worden omdat er al belasting over is betaald.
Nee, dat zegt hij niet.
  donderdag 9 juli 2026 @ 12:35:17 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221282501
Bestaat de term Oost-Indisch blind al?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_221287811
Wat is dat toch met die uiterst rechtse lieden en de klimaatverandering.
Net doen alsof die er niet is.Waarom dat ontkennen ?
quote:
Maar Duk dan, die niet had gekeken naar EenVandaag. “Ze doen nu net of dit zo uniek is, maar wij hebben de jaren zeventig nog meegemaakt. Toen had je toch ook van dit soort zomers, met dit soort temperaturen?” En verder: “Nee, maar serieus: als je al die klimaatwetenschappers nu ziet op sociale media, een en al paniek, ‘het is nooit zo erg geweest in de geschiedenis, Europa staat nu voor een totaal ander tijdperk’. Dan denk ik: 35, 36 graden, dat is het toch vroeger ook weleens geweest?’
https://www.parool.nl/han(...)%2Fwww.google.com%2F
In hetzelfde artikel dit:
quote:
Het KNMI heeft het zwart op wit: vorige eeuw waren er 26 dagen met temperaturen boven de 35 graden, sinds 2000 zijn het er al 41. En dan moest de hittekoepel waar we nu in vertoeven nog komen
Trump in 2018:
quote:
Trump heeft klimaatverandering in tal van eerdere gevallen niet alleen afgedaan als een hoax, maar ook als een Chinees verzinsel en als een manier om veel geld te verdienen aan de Verenigde Staten
https://nos.nl/artikel/22(...)over-rol-van-de-mens

Trump in 2025;
quote:
President Donald Trump rebuked world leaders for being overly concerned about climate change during a speech to the United Nations in which he called global warming a “con job.”
Trump, who spoke for nearly an hour at the U.N. General Assembly in New York, argued that renewable energy such as wind and solar are a “scam” that should be eliminated. He urged nations instead to buy more American oil and gas, while also increasing nuclear energy.
https://www.eenews.net/ar(...)n-speech-on-climate/

[ Bericht 16% gewijzigd door Bluesdude op 09-07-2026 22:22:58 ]
  zaterdag 11 juli 2026 @ 15:43:57 #196
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221303402
quote:
Nieuws & Politiek•10 jul 06:15•Aangepast op 10 jul 06:16
Vijlbrief: hogere vermogensbelasting mag geen taboe zijn

Auteur: Marlijn Peuker

Hans Vijlbrief, minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, wil de optie op tafel houden om de vermogensbelasting te verhogen als de geplande miljardenbezuinigingen op sociale zekerheid niet rondkomen. Dat zegt Vijlbrief in een interview tegen het Financieele Dagblad.

Vijlbrief zegt met vakbonden en werkgevers tot een sociaal akkoord te willen komen. 'Dat zal wellicht niet voor de bedragen gaan die in de bijlage van het coalitieakkoord staan.' Dus zal er dan een andere manier gevonden moeten worden om die rekening te dekken. Een hogere belasting op vermogen mag daarbij volgens Vijlbrief 'geen taboe' zijn.

Vijlbrief zoekt liever meer inkomsten om de rekening te dekken, dan dat er andere plannen geschrapt worden. 'Dan krijg je een kabinet dat aan beide kanten niets doet. Ik heb liever een kabinet dat aan beide kanten wel wat doet.' De minister noemt als voorbeeld het plan voor gratis kinderopvang. 'Ik vind zelf dat we min of meer wel verplicht zijn dit nu een keer te doen.'

VVD is het er niet mee eens
Coalitiepartner VVD is doorgaans geen voorstander van hogere lasten op vermogen. De VVD heeft eerder laten weten dat de partij vindt dat de miljardbezuinigingen moeten doorgaan. Dat begrijpt Vijlbrief, 'maar er zijn ook dingen die wij als D66 niet willen'.

Sociale zekerheid
De onderhandelingen over sociale zekerheid tussen het kabinet en de vakbonden en werkgevers lopen erg stroef. De geplande bezuinigingen op de begroting zullen onder andere gevolgen hebben voor de AOW, de werkloosheidsuitkeringen (WW) en de regelingen voor arbeidsongeschikten (WIA).
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-mag-geen-taboe-zijn
pi_221306611
Dan is de lijn van Heijnen een stuk beter. Als het niet lukt om op A te bezuinigen dan bespaar je dat ergens anders ipv meer geld van werkend Nederland op te halen.

Zeker als je als minderheidskabinet zulke niet haalbare doelen stelt.
Of hadden ze echt verwacht dat ze steun zouden krijgen voor de bezuinigingen op sociale zekerheid?
  zaterdag 11 juli 2026 @ 22:19:01 #198
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221307366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan is de lijn van Heijnen een stuk beter. Als het niet lukt om op A te bezuinigen dan bespaar je dat ergens anders ipv meer geld van werkend Nederland op te halen.
Het wordt niet opgehaald bij werkend Nederland maar bij vermogend Nederland.
pi_221307562
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 22:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
En terecht
  zaterdag 11 juli 2026 @ 22:43:04 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221307789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 22:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
was dat maar waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')