abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2026 @ 22:41:50 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221210156
Niet mijn OP.

quote:
Hakenkruizen en vandalisme: grote zorgen bij moslimorganisaties na incidenten

Hakenkruizen en racistische leuzen op de muur, haatbrieven en vernielingen: na meerdere incidenten in korte tijd maken islamitische belangenorganisaties zich zorgen om de veiligheid rond moskeeën. De organisaties spreken van een verslechterend klimaat voor moslims.

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) start een meldpunt voor vandalisme en geweld tegen moskeeën. Ook pleit de organisatie voor geld vanuit de overheid voor de bescherming van islamitische gebedshuizen.

Hakenkruizen
Vorig weekend was de Noeroel Islam Moskee uit Den Haag doelwit. Het gebouw werd beklad met hakenkruizen en racistische leuzen.

Al jaren zijn er zo nu en dan gevallen van vandalisme en intimidatie rond moskeeën. Hoewel de incidenten niet centraal worden bijgehouden, zeggen CMO en de Islamitische Stichting Nederland dat moskeeën de afgelopen jaren vaker doelwit zijn.

CMO-voorzitter Muhsin Köktaş linkt dat aan de verharding van het politieke klimaat. Haat tegen moslims wordt openlijker geuit, ook online. "In Nederland zijn meer dan een miljoen moslims. In elke gemeenschap heb je rotte appels. Maar die worden zo uitvergroot alsof 1,2 miljoen moslims zo zijn."

De organisaties willen dat de incidenten wél centraal worden bijgehouden, om duidelijk te krijgen hoe vaak moskeeën doelwit zijn. De gebeurtenissen hebben namelijk grote impact op de moslimgemeenschap, zeggen de organisaties.

Zoals in Rotterdam, waar eind mei de Mevlana-moskee werd bekogeld. Veel mensen vinden daar dat de politiek de negatieve opvattingen over moslims aanwakkert. "Ik houd m'n hart vast voor het sentiment dat ontstaat."

1:45 'Ik kan niet geloven dat echte mensen dit zeggen' (zie filmpje in de link)

Burgemeester Carola Schouten ziet het klimaat voor moslims verslechteren: "We hebben een meldpunt voor moslimdiscriminatie in de stad. Daar zien we een stijging van het aantal meldingen. Dat geeft aan dat het een wezenlijk verzet probleem is."

Bij de Mevlana-moskee kwam de politie pas na twee uur langs, volgens het moskeebestuur na meerdere telefoontjes. Schouten: "Daar hebben we meteen van gezegd: dit had anders gemoeten."

Ministerie: geen extra geld
Het CMO start volgende maand met hun meldpunt. Voorzitter Köktas zou ook graag meer actie zien vanuit het kabinet. Dat zet al geld opzij voor de beveiliging van synagogen vanwege toegenomen antisemitisme. "Ik snap die gevoeligheid van de overheid bij joodse instellingen. Iedereen moet beschermd worden. Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."

Het ministerie laat Nieuwsuur weten dat financiering voor moskeebescherming "niet aan de orde" is. "De beslissing om instellingen aanvullend te beveiligen wordt altijd gemaakt op basis van actuele dreigingsinformatie en risicobeoordeling en niet op basis van de identiteit van de instelling", zegt een woordvoerder. "Dat uitgangspunt geldt voor alle religieuze gemeenschappen gelijkelijk. De verantwoordelijkheid voor het treffen van aanvullende maatregelen ligt bij het lokaal bevoegd gezag."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)saties-na-incidenten
Tja, Joodse instellingen worden wel beschermd en de islamitische gemeenschap wordt weer achtergesteld. Wat ik trouwens nergens terug kan vinden is hoe en wanneer de overheid ons nou eens tegen de islam gaat beschermen, want dat wordt om de een of andere reden nog steeds genegeerd.

En wat ik ook vreemd vind is dat de islam graag het monopolie op haat en geweld wil houden en dat dit vanuit de Koran nog steeds als legitiem wordt bevonden en geaccepteerd in Europa.

Filmje in de link.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 juli 2026 @ 22:42:01 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221210161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:24 schreef Chillegast het volgende:

[..]
[..]
Nee. Moslims worden in het algemeen niet op hun daden afgerekend, maar louter en alleen omdat ze moslim zijn.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je dit over Joden zou zeggen zou de wereld te klein zijn.
Je slaat de plank volledig mis.

Moslims worden juist bekritiseerd op hun gedrag, dat benoem ik dus ook in mijn post die je quote. Ik bekritiseer hen niet omdat zij moslim zijn, maar vanwege het antisemitisme en afkeer van de Westerse cultuur dat breed verspreid zit in de Islamtische gemeenschappen. Dat gaat dus om opvattingen, normen en waarden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221210276
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je slaat de plank volledig mis.

Moslims worden juist bekritiseerd op hun gedrag, dat benoem ik dus ook in mijn post die je quote. Ik bekritiseer hen niet omdat zij moslim zijn, maar vanwege het antisemitisme en afkeer van de Westerse cultuur dat breed verspreid zit in de Islamtische gemeenschappen. Dat gaat dus om opvattingen, normen en waarden.
Nee, _alle_ moslims worden in het algemeen afgerekend op de daden van een aantal jihadisten en andere probleemfiguren. Dat zie je ook in dit topic waar teksten staan als "ik haat moslims" en "moslims horen hier niet". Moslims dus, zonder enig onderscheid. Iedere moslim.
  woensdag 1 juli 2026 @ 23:00:50 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221210426
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:49 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nee, _alle_ moslims worden in het algemeen afgerekend op de daden van een aantal jihadisten en andere probleemfiguren.
Migranten uit Islamitische landen kennen een enorme negatieve oververtegenwoordiging op talloze negatieve manieren en ook de eerder genoemde denkbeelden die haaks staan op het Westen zitten breed verspreid in de Islamitische samenleving. Ja, zoals al aangegeven is de uiterst vorm van moslimfundamentalisme (Jihadisme) gelukkig beperkt tot een kleinere groep, maar het probleem is dus veel groter dan alleen Jihadisten.
quote:

[..]
Dat zie je ook in dit topic waar teksten staan als "ik haat moslims" en "moslims horen hier niet". Moslims dus, zonder enig onderscheid. Iedere moslim.
Dat zijn niet mijn woorden en je zet mijn post daar wel tussen, daarmee schep je dus bewust een verkeerd beeld en zet je mijn kritiek op de Islam die volledig gerechtvaardigd is op gelijke voet met andere posts.
  woensdag 1 juli 2026 @ 23:03:17 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221210444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedere beschuldiging is een bekentenis bij jou dus als je iemand een kereltje noemt zie ik een dwegje voor mij.
Die doe je vaker. Maar helaas mannetje, die doe je alleen maar om makkelijk onder de discussie uit te komen. Alles wat je zegt naar een ander ben je zelf +1.

Derhalve weer een stukje projectie en daarbij smerige vuile huichelachtige lafheid.

Wat een niveau :')
Je kan echt beter. Bedenkelijk naar wat je aan het afglijden bent.

Wat een tt trouwens. Hakenkruizen tegen moslims :')
Die zetten ze zelf. En wijzen dan naar een ander als slachtoffer. Precies hetzelfde als goebels en putin doen: de vijand beschuldigen van je eigen gedrag.

Weet je ook in welk rijtje je zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221210590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die doe je vaker. Maar helaas mannetje, die doe je alleen maar om makkelijk onder de discussie uit te komen. Alles wat je zegt naar een ander ben je zelf +1.

Derhalve weer een stukje projectie en daarbij smerige vuile huichelachtige lafheid.

Wat een niveau :')
Je kan echt beter. Bedenkelijk naar wat je aan het afglijden bent.

Wat een tt trouwens. Hakenkruizen tegen moslims :')
Die zetten ze zelf. En wijzen dan naar een ander als slachtoffer. Precies hetzelfde als goebels en putin doen: de vijand beschuldigen van je eigen gedrag.

Weet je ook in welk rijtje je zit.
Wat een crash out. Ik ben erachter gekomen dat je een kabouter bent, dus ben ik een Poetin Goebbels.

Koekoek
pi_221210628
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Migranten uit Islamitische landen kennen een enorme negatieve oververtegenwoordiging op talloze negatieve manieren en ook de eerder genoemde denkbeelden die haaks staan op het Westen zitten breed verspreid in de Islamitische samenleving. Ja, zoals al aangegeven is de uiterst vorm van moslimfundamentalisme (Jihadisme) gelukkig beperkt tot een kleinere groep, maar het probleem is dus veel groter dan alleen Jihadisten.
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Moslims worden volgens jou op hun daden afgerekend en ik laat zien dat dat niet zo is.

quote:
Dat zijn niet mijn woorden en je zet mijn post daar wel tussen, daarmee schep je dus bewust een verkeerd beeld en zet je mijn kritiek op de Islam die volledig gerechtvaardigd is op gelijke voet met andere posts.
Ach kom op man, jij zegt dat Joden gehaat worden omdat ze Joods zijn en moslims vanwege hun daden. Ik laat zien dat dat laatste niet waar. Laten we er geen metadiscussie van maken. Het is glashelder. Niet nodig om af te leiden door langzaam van onderwerp te veranderen.
  woensdag 1 juli 2026 @ 23:25:27 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221210795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat een crash out. Ik ben erachter gekomen dat je een kabouter bent, dus ben ik een Poetin Goebbels.

Koekoek
Craah out ben jij al een tijdje mee bezig en wil dat projecteren op anderen...

We hebben het al wel door hoor. Doe geen moeite verder.
1947-2016
pi_221211046
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:24 schreef Chillegast het volgende:

Nee. Moslims worden in het algemeen niet op hun daden afgerekend, maar louter en alleen omdat ze moslim zijn.
Nee, op basis van hun sprookjesboek. Dat is de verbindende factor.

En dat is precies hetzelfde voor alle geloven met schadelijke boekjes.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221211330
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:15 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat is het punt helemaal niet. Moslims worden volgens jou op hun daden afgerekend en ik laat zien dat dat niet zo is.
[..]
Ach kom op man, jij zegt dat Joden gehaat worden omdat ze Joods zijn en moslims vanwege hun daden. Ik laat zien dat dat laatste niet waar. Laten we er geen metadiscussie van maken. Het is glashelder. Niet nodig om af te leiden door langzaam van onderwerp te veranderen.
Het punt is dat Howard niet alleen de moslims als inferieur ziet, maar hun geloof, de Islam. Het Joodse geloof staat daarboven, want Howard vind tdat in de kern geen haatdragend geloof. Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.

Zowel onder moslims, joden, grissenen en ongelovigen worden misdaden gepleegd. Het hoogste aantal misdaden vaak onder de armste bevolking, kijk daar eens naar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 02-07-2026 00:07:57 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:08:11 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221211450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het punt is dat Howard niet alleen de moslims als inferieur ziet, maar hun geloof, de Islam. Het Joodse geloof staat daarboven, want Howard vind dat in de kern geen haatdragend geloof. Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.
Hmm.

Bijzondere post dit. Je legt een boel woorden in de mond. Laten we met de eerste claim eens beginnen, waar precies heb ik gezegd dat moslims inferieur zijn?

En als in de kern geen geloof haatdragend kan zijn, waarom wordt er in Islamitische religieuze geschriften dan opgeroepen tot het doden van een andere groep religieuzen? En waarom zijn niet-moslims in andere Islamitische landen altijd (en soms nog) per wet gedegradeerd tot tweederangsburgers?
quote:

[..]
Zowel onder moslims, joden, grissenen en ongelovigen worden misdaden gepleegd. Het hoogste aantal misdaden vaak onder de armste bevolking, kijk daar eens naar.
Grissenen?
pi_221211490
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Bijzondere post dit. Je legt een boel woorden in de mond. Laten we met de eerste claim eens beginnen, waar precies heb ik gezegd dat moslims inferieur zijn?

En als in de kern geen geloof haatdragend kan zijn, waarom wordt er in Islamitische religieuze geschriften dan opgeroepen tot het doden van een andere groep religieuzen? En waarom zijn niet-moslims in andere Islamitische landen altijd (en soms nog) per wet gedegradeerd tot tweederangsburgers?
Eigenlijk geef je nu al antwoord op je eigen vraag. Je zit hier al weetikveel hoelang te beweren dat de Islam een inferieure haatdragende religie is en je helemaal begrijpt waarom gelovige Joodse mensen zich moeten verdedigen.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:17:31 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221211541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eigenlijk geef je nu al antwoord op je eigen vraag. Je zit hier al weetikveel hoelang te beweren dat de Islam een inferieure haatdragende religie is en je helemaal begrijpt waarom gelovige Joodse mensen zich moeten verdedigen.
Ik stel vragen op basis van een van jouw aantijgingen. Jij stelde immers dat ik moslims (als mensen dus) inferieur zou vinden, waarbij je ook aangaf zelf te denken dat geen religie in de kern haatdragend kan zijn.

Het eerste is een onjuiste aantijging en het tweede naïef en niet feitelijk. Daarom stel ik daar twee vragen over. En in plaats om die claim wat beter te onderbouwen door op die vragen in te gaan, pak je die vragen als bewijs voor jouw eigen ongefundeerde aantijging. Rare manier van discussiëren dit.

Ten slotte vind ik het ook weer opmerkelijk om te zien hoe je met een dedain naar Christenen moet verwijzen, je kunt daar het gewone woord voor gebruiken. 'Christenen', niet 'Grissenen'.

Dat laatste is in bepaalde contreien bijna de norm: enorm gepikeerd als mensen geen respect hebben voor de Islam, maar tegelijkertijd zelf altijd zonder respect over het Christendom en Christenen spreken.
pi_221211591
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik stel vragen op basis van een van jouw aantijgingen. Jij stelde immers dat ik moslims (als mensen dus) inferieur zou vinden, waarbij je ook aangaf zelf te denken dat geen religie in de kern haatdragend kan zijn.

Het eerste is een onjuiste aantijging en het tweede naïef en niet feitelijk. Daarom stel ik daar twee vragen over. En in plaats om die claim wat beter te onderbouwen door op die vragen in te gaan, pak je die vragen als bewijs voor jouw eigen ongefundeerde aantijging. Rare manier van discussiëren dit.
Rare manier? Ongefundeerd? Vind jij dan niet dat de Koran bestaat uit inferieure haatdragende teksten en onze Bijbel helemaal niet? Laat staan de teksten uit de Tora?
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:22:39 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221211597
quote:
Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.
Deze user heeft zich duidelijk nog nooit verdiept in de koran, en doet dezelfde onwetende uitspraken als vele anderen hier; users die geen enkele behoefte hebben aan inhoudelijke kennis, maar intussen wel iedereen willen vertellen hoe het 'werkelijke' zit. En dit zegt hij in zijn bovenstaande zin dan ook letterlijk. Echt ongelofelijk.
pi_221211625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Deze user heeft zich duidelijk nog nooit verdiept in de koran, en doet dezelfde onwetende uitspraken als vele anderen hier; users die geen enkele behoefte hebben aan inhoudelijke kennis, maar intussen wel iedereen willen vertellen hoe het 'werkelijke' zit. En dit zegt hij in deze zin dan ook letterlijk. Echt ongelofelijk.
Oh crisis, ik ken niet eens de bijbel van achter naar voren, laat staan de koran of de torah, maar kennelijk weet jij dat beter en kent de koran uit je hoofd.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:31:17 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221211702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Rare manier? Ongefundeerd? Vind jij dan niet dat de Koran bestaat uit inferieure haatdragende teksten en onze Bijbel helemaal niet? Laat staan de teksten uit de Tora?
Ik vind de Islam zeker een aantoonbaar haatdragende en zelfs zeer gevaarlijke religie waarbij het voor de Islam bijna altijd noodzakelijk is om de totale macht te willen hebben, daarom komt de Islam ook overal waar het land in conflict met andere religies. Daar zit het gevaar dan ook.

De Islam is in tegenstelling tot het Jodendom (wetgevend, maar zonder bekeringsdrang) en het Christendom (niet wetgevend maar een grote bekeringsdrang) zowel wetgevend als expansionistisch, waarbij de leer zichzelf ook presenteert als de enige juist een laatste, universele en alomvattende religie. Dit zorgt dan ook voor het totalitaire karakter van de Islam.

Niemand stelt verder dat het Christendom en het Jodendom perfect zijn, wel kan er eenvoudig worden geconstateerd dat de effecten van deze twee religies, zeker anno 2026, in de samenleving heel anders zijn dan de Islam.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:32:28 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221211712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh crisis, ik ken niet eens de bijbel van achter naar voren, laat staan de koran of de torah, maar kennelijk weet jij dat beter en kent de koran uit je hoofd.
Bijzonder. Hoe weet je dan zo zeker dat de Islam geen gevaarlijke religie of religie vol haat is?
pi_221211721
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ten slotte vind ik het ook weer opmerkelijk om te zien hoe je met een dedain naar Christenen moet verwijzen, je kunt daar het gewone woord voor gebruiken. 'Christenen', niet 'Grissenen'.

Dat laatste is in bepaalde contreien bijna de norm: enorm gepikeerd als mensen geen respect hebben voor de Islam, maar tegelijkertijd zelf altijd zonder respect over het Christendom en Christenen spreken.
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:37:22 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221211779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het punt is niet wat er in de verschillende schriften staat. In alle heilige boeken staan de meest vreselijke dingen. De Bijbel in het oude testament, De Tora en de Koran schrijven voor bepaalde zaken steniging, lijfstraffen of andere straffen voor.

Het gaat erom dat we in het westen een renaissance hebben gekend. Een periode van verlichting waarin de interesse weer naar de klassieke wereld ging. Mensen kritisch leerden denken waardoor het autoritaire van de kerk afviel. En humanisme belangrijk werd. Waar we nu veel rechten aan te danken hebben.

Dit hoofdstuk heeft de hele islamitische wereld overgeslagen.
In die zin is het racistisch om te verwachten dat ze onze normen en waarden delen. Die mensen weten niet beter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221211885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het punt is niet wat er in de verschillende schriften staat. In alle heilige boeken staan de meest vreselijke dingen. De Bijbel in het oude testament, De Tora en de Koran schrijven voor bepaalde zaken steniging, lijfstraffen of andere straffen voor.

Het gaat erom dat we in het westen een renaissance hebben gekend. Een periode van verlichting waarin de interesse weer naar de klassieke wereld ging. Mensen kritisch leerden denken waardoor het autoritaire van de kerk afviel. En humanisme belangrijk werd. Waar we nu veel rechten aan te danken hebben.

Ja? En nu? Met gebalde vuist de islamitische wereld even wakker schudden vanuit het westers christelijk perspectief?
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:41:18 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221211889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.
Dat is opmerkelijk, heb je dit wel voor de Islam en moslims? Daar heeft het veel weg van in elk geval.
quote:

[..]
Hilarisch.

Ik lees mij tenminste in over onderwerpen en baseer mijn standpunten op aantoonbare feiten.

Jij komt hier daarentegen op basis van een pruttelende onderbuik de discussie voeren, waar je het idee probeert te bestrijden dat de Islam problematisch of haatdragend zou zijn, maar tegelijkertijd geef je aan niets van de drie monotheïstische religies te weten en zelfs de Bijbel niet goed te kennen, laat staan de Torah of de Koran. De onwetendheid zit dus bij jouzelf, niet bij mij.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:41:22 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221211891
quote:

[..]

Overgeslagen? Ze zijn er nooit aan begonnen!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:43:20 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221211941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja? En nu? Met gebalde vuist de islamitische wereld even wakker schudden vanuit het westers christelijk perspectief?
Geen idee. Hoe denk jij er eeuwen aan westerse beschaving in te kunnen schudden?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221211943
quote:

[..]

Kan ook niet anders. Je kunt ook niet verwachten dat de moslims ineens met een reuzensprong dit gat dichten.
Het christendom heeft er ruim 2000 jaar overgedaan om te transformeren van bloeddorstige kruisridders tot vredelievende andere-wang-toekerende lieverds.

Evolutie is nu eenmaal een ontzettend langzaam proces.
pi_221211995
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is opmerkelijk, heb je dit wel voor de Islam en moslims? Daar heeft het veel weg van in elk geval.
[..]
Hilarisch.

Ik lees mij tenminste in over onderwerpen en baseer mijn standpunten op aantoonbare feiten.

Jij komt hier daarentegen op basis van een pruttelende onderbuik de discussie voeren, waar je het idee probeert te bestrijden dat de Islam problematisch of haatdragend zou zijn, maar tegelijkertijd geef je aan niets van de drie monotheïstische religies te weten en zelfs de Bijbel niet goed te kennen, laat staan de Torah of de Koran. De onwetendheid zit dus bij jouzelf, niet bij mij.
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.
pi_221212017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen idee. Hoe denk jij er eeuwen aan westerse beschaving in te kunnen schudden?
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.

En neem die 'eeuwen aan westerse beschaving' maar met een flinke korrel zout.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:50:47 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221212087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.

En neem die 'eeuwen aan westerse beschaving' maar met een flinke korrel zout.
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?
pi_221212123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?
Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:53:26 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221212128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen ook niet van 1000 jaar geleden. Iedereen kan nu, anno 2026, zien welke invloed de Islam heeft op mensen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard en het gevaar van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet?

En ook ontwijk je hier weer vragen. Zo gaf je aan geen respect te hebben voor het Christendom, ik vraag hoe dat met de Islam zit en geen antwoord meer. Dan lijkt mijn aanname daar toch bevestigd te worden.
pi_221212158
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen niet van 1000 jaar geleden. Je bent nu simpelweg aan het bazelen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet.

En ook ontwijk je hier weer vragen. Zo gaf je aan geen respect te hebben voor het Christendom, ik vraag hoe dat met de Islam zit en geen antwoord meer. Dan lijkt mijn aanname daar toch bevestigd te worden.
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.

Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
pi_221212202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.

Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren toen Khomeiny op 14 feb. 1989 een wereldwijde fatwa uitsprak tegen Salman Rushdie vanwege een boek.
Rushdie moest halsoverkop onderduiken en heeft meer dan 10 jaar lang op geheime adressen gewoond.

Nog niet zo lang geleden werd Salman toch nog te grazen genomen en is nu blind aan een oog en kan een hand niet meer gebruiken.

Dat zijn ook feiten. Nou ja, een klein feitje dan.
pi_221212210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren toen Khomeiny op 14 feb. 1989 een wereldwijde fatwa uitsprak tegen Salman Rushdie vanwege een boek.
Rushdie moest halsoverkop onderduiken en heeft meer dan 10 jaar lang op geheime adressen gewoond.

Nog niet zo lang geleden werd Salman toch nog te grazen genomen en is nu blind aan een oog en kan een hand niet meer gebruiken.

Dat zijn ook feiten. Nou ja, een klein feitje dan.
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.
  donderdag 2 juli 2026 @ 01:25:11 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221212214
quote:

[..]

quote:

[..]
Discussie heeft op deze manier geen zin.
pi_221212230
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Discussie heeft op deze manier geen zin.
Context uit elkaar trekken ben je goed in, nu de feiten nog.
pi_221212233
Het feit dat religie bij wet een status heeft is al volkomen belachelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221212235
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:29 schreef raptorix het volgende:
Nou, vrijheid van geloofsovertuiging vind ik dan wel weer een goede wet.
pi_221212240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is wat anders als religie, dat iemand de vrijheid neemt om met zijn vrienden samen te komen om dat te doen is prima, maar zo zit de wet niet in elkaar.
pi_221212241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.
Nee, je snapt het niet, denk ik.
Ik gaf je een voorbeeld van een actie van één enkele haatbaard die toch wereldwijd de moslims aanzette om een heksenjacht te organiseren op Rushdie. Een soort startschot dus zogezegd.

Jouw voorbeeld van mensen die opstaan tegen (communistische) dictators is appels met zonnebrillen vergelijken.
Je had beter dan een voorbeeld kunnen noemen van een grote groep moslims die massaal protesteert tegen een islamitisch regime. Zoals nu in Iran om maar wat te noemen.
pi_221212247
Als mijn religie bijvoorbeeld aangeeft dat we onze verlosser op Zondagmorgen moeten eren met luide Brassband muziek dan steekt de wet daar mooi een stokje voor, en daarmee is de wet selectief naar gelovigen in Nederland.
pi_221212255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:36 schreef raptorix het volgende:
Als mijn religie bijvoorbeeld aangeeft dat we onze verlosser op Zondagmorgen moeten eren met luide Brassband muziek dan steekt de wet daar mooi een stokje voor, en daarmee is de wet selectief naar gelovigen in Nederland.
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
pi_221212259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
Dat is geen burenherrie, er is specifieke wetgeving dat je dat niet op Zondag mag doen.
pi_221212266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.
pi_221212267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, je snapt het niet, denk ik.
Ik gaf je een voorbeeld van een actie van één enkele haatbaard die toch wereldwijd de moslims aanzette om een heksenjacht te organiseren op Rushdie. Een soort startschot dus zogezegd.

Jouw voorbeeld van mensen die opstaan tegen (communistische) dictators is appels met zonnebrillen vergelijken.
Je had beter dan een voorbeeld kunnen noemen van een grote groep moslims die massaal protesteert tegen een islamitisch regime. Zoals nu in Iran om maar wat te noemen.
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.
pi_221212268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.
Waar is dat in Nederland?
pi_221212269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.
Nou ja, als je gaat lopen draaien, dan heeft deze discussie geen zin.
pi_221212273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waar is dat in Nederland?
Wat? Het gebeier van kerkklokken of dat hysterisch gejank uit een moskee?
Ik woon in Noord-Brabant en ik ben (godzijdank O-) ) gevrijwaard van die ooraids.
pi_221212276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?
pi_221212277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?
Niet bij mij in de buurt, maar ik heb het wel beluisterd op een of ander YouTube clipje.

Bekijk deze YouTube-video

;( ;( ;(
pi_221212416
quote:

[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond.
quote:

[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 04:26:10 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221212425
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221212545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Craah out ben jij al een tijdje mee bezig en wil dat projecteren op anderen...

We hebben het al wel door hoor. Doe geen moeite verder.
Zullen we anders een boswandeling maken om nader tot elkaar te komen? Ik kan je wel ophalen met de auto en ik neem een kinderzitje mee.
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:04:06 #53
182233 thedeedster
pi_221212641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:29 schreef raptorix het volgende:
Sterker nog; ze hebben voorrechten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:22:36 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221212724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 04:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
[..]
Geenszins serieus te nemen dus. Lekker laten brabbelen.
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:24:39 #55
182233 thedeedster
pi_221212734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 08:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geenszins serieus te nemen dus. Lekker laten brabbelen.
Klopt, maar dat hadden ze ook wel wat eerder kunnen beseffen. Desalniettemin vond ik het allemaal erg vermakelijk. :)
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:49:44 #56
483584 incel
they/them
pi_221212816
Tsja ik keur het niet goed, maar heb er inmiddels wel begrip voor.
pi_221213505
quote:

[..]

De feiten zijn dat niet gelovigen en Crhistenen in ieder Islamitisch land de lul zijn. Om over Joden maar helemaal niet te beginnen Uigezonderd Oost-Europa met Bosnie en Albanie. Daar lopen ze een stukje voor op die 3e wereldlanden. Van uitsluiting, tot aan onderdrukking en moord. Van Afrika tot aan Azie. En geen Islamitische bevolking wat hiervoor in opstand komt. Dus vertel mij nogmaals, waarom moeten we dit hier binnen willen halen? Dit zijn namelijk de feiten.

https://www.opendoors.nl/388miljoen/
pi_221213563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik woon in Noord-Brabant en ik ben (godzijdank O-) ) gevrijwaard van die ooraids.

Ik werd toen in Indonesie iedere ochtend om 05:00 wakker. De tering hey. Kon je alleen wel vroeg aan de koffie.

Wel van geleerd om daarna wat kritischer te kijken m.b.t. de locatie van een hotel.
  donderdag 2 juli 2026 @ 11:38:56 #59
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221214344
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2026 10:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik werd toen in Indonesie iedere ochtend om 05:00 wakker. De tering hey. Kon je alleen wel vroeg aan de koffie.

Wel van geleerd om daarna wat kritischer te kijken m.b.t. de locatie van een hotel.
Waarom ga jij met vakantie naar een islamitisch land als je zo'n hekel aan ze hebt?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221214682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 11:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waarom ga jij met vakantie naar een islamitisch land als je zo'n hekel aan ze hebt?
Waarom komen er zoveel moslims naar het westen terwijl ze zo'n hekel aan hebben?
@Niels0Kurovski

[ Bericht 9% gewijzigd door Hiddendoe op 02-07-2026 13:22:21 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 13:08:04 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221214738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 07:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zullen we anders een boswandeling maken om nader tot elkaar te komen? Ik kan je wel ophalen met de auto en ik neem een kinderzitje mee.
Ik wil echt niet weten waarom jij met kinderzitjes in je auto naar het bos wil rijden...
1947-2016
pi_221214775
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 12:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom komen er zoveel moslims naar het westen terwijl ze zo'n hekel aan hebben?
Om te koloniseren. Dat is de reden.
pi_221214804
quote:

[..]
Gratis geld en knielende deugmensen die ze op een voetstuk plaatsen.
Volledig betaald en maximaal gefaciliteerd koloniseren van de ongelovigen, meer valt er niet te wensen.
-
pi_221214815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Context uit elkaar trekken ben je goed in, nu de feiten nog.
Hij gaf de feiten. Twee berichten van jouw hand waarin je jezelf compleet tegenspreekt.
pi_221215121
quote:

[..]
En dat is nu precies de kern van de zaak. Vrijheid van religie is prima, alleen is het zo jammer dat de gemiddelde fundamentalistische moslim hier niks van wil weten.

Vaders die, zonder met hun ogen te knipperen, hun eigen dochter gruwelijk verminken of vermoorden omdat dochterlief zich niet houdt aan de wetten en regels van het thuisland maar zich gedraagt als een westerse vrouw.
  donderdag 2 juli 2026 @ 13:49:26 #66
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221215216
quote:

[..]
@:Niels0Kurovski
Zoalng er grote welvaartsverschillen bestaan zal er migratie zijn, maar wat ik niet begrijp is dat iemand die een hekel aan ze heeft notabene met vakantie naar uitgerekend het land met de meeste moslims gaat en bovendien geld komt brengen. Da's gewoon dom. :D
pi_221215357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zoalng er grote welvaartsverschillen bestaan zal er migratie zijn, maar wat ik niet begrijp is dat iemand die een hekel aan ze heeft notabene met vakantie naar uitgerekend het land met de meeste moslims gaat en bovendien geld komt brengen. Da's gewoon dom. :D
Misschien heeft ze een band met dit land, en er wonen ook heel veel Indonesiërs in Nederland. Die hebben nog nooit overlast gegeven.

Er zijn zoveel users hier die ook een hekel hebben aan de islam en toch op vakantie gaan naar Turkije, de Maladiven, Marokko, Egypte enz. Waarom?
pi_221215408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Misschien heeft ze een band met dit land, en er wonen ook heel veel Indonesiërs in Nederland. Die hebben nog nooit overlast gegeven.

Er zijn zoveel users hier die ook een hekel hebben aan de islam en toch op vakantie gaan naar Turkije, de Maladiven, Marokko, Egypte enz. Waarom?
Nee, nee dat boeit niet.
Moslims zijn moslims en moslims zijn het allergrootste kwaad ter wereld dat uitgeroeid moet worden.

Aldus dat soort figuren :|W :|W
  donderdag 2 juli 2026 @ 14:02:48 #69
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221215450
quote:

[..]

Oh ja, die heb je ook nog: PVV-stemmers die naar Turkije gaan met vakantie. Dan spoor je dubbel niet.
Het is inconsequent en hypocriet in mjn optiek.
pi_221215477
quote:

[..]
Ik vind dat ook prima maar zou wel graag zien dat de rechten van mensen zonder religie beter geborgd worden.

Het maakt mij helemaal niet uit in wat voor verzonnen opperwezen je wilt geloven, welk sprookjesboek je er op na houdt en welke dogma's je je korte leven op aarde laat bepalen.

Maar laat mij met rust en val me niet lastig met allerlei idioterie die jouw religie met zich meebrengt.
Achter de eigen voordeur en achter de gesloten deuren van het clubhuis doe je maar wat je wilt maar hou alle religie uit de openbare ruimte.

Stuur maar een whatsapp of SMS als het tijd is om te verzamelen, dus geen lawaai van klokken en luidsprekers.
Als je wilt bidden ga je gang maar niet waar ik bij ben.
Als je meent dat je niks mag eten of drinken, prima maar breng mij niet in gevaar in het verkeer met je gevaarlijke bloedsuikerspiegel. En probeer vooral niet door te drammen dat ik niks mag eten omdat jij dat niet mag.
Ik stel geen prijs op ongevraagde acquisitie voor jouw geloof. Donder op met je blijde boodschap en blijf bij mijn voordeur vandaan. Zet maar een advertentie of maak een website.
Als ik naar de winkel wil op zondag en de winkelier wil mij wat verkopen, bemoei je er dan niet mee met achterlijke gemeentelijk verordeningen.

En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. Religie moeten we zien als een toegestane afwijking maar seculariteit is de norm.
-
pi_221215501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, nee dat boeit niet.
Moslims zijn moslims en moslims zijn het allergrootste kwaad ter wereld dat uitgeroeid moet worden.

Aldus dat soort figuren :|W :|W
Moslims zijn over het algemeen geen vredelievende mensen om het maar eens heel eufemistisch te zeggen.
Wat dat 'uitroeien' betreft, dat zijn de moslims ook heel goed in.
Religieuze leiders die zonder pardon een groot deel van de bevolking (laten) afmaken, mannen/vaders die hun eigen vrouw/dochter afslachten, moslims die andere moslims afmaken vanwege een of miniem verschilletje in het boek. Soennieten versus sjiieten of zoiets.
pi_221215527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oh ja, die heb je ook nog: PVV-stemmers die naar Turkije gaan met vakantie. Dan spoor je dubbel niet.
Aan de andere kant: het zijn juist deze eigenschappen (tegenstrijdigheid en hypocrisie) die de mens een mens maken.
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:12:56 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221216066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 10:48 schreef quo_ het volgende:
Volslagen idioot om een meldpunt in te richten voor het beschermen van een religie die zelf bol staat van de haat en er op uit is ongelovigen of anders-gelovigen te vernietigen.
72 inmiddels. Dat is zelfs voor fok! nws begrippen en op de schaal van Straatcommando. best pittig.
1947-2016
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:17:51 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221216089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is nu precies de kern van de zaak. Vrijheid van religie is prima, alleen is het zo jammer dat de gemiddelde fundamentalistische moslim hier niks van wil weten.

Vaders die, zonder met hun ogen te knipperen, hun eigen dochter gruwelijk verminken of vermoorden omdat dochterlief zich niet houdt aan de wetten en regels van het thuisland maar zich gedraagt als een westerse vrouw.
Uit een ander topic:

quote:
88s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
goed verhaal man
Ben niet de enige met dat soort 'verhalen' Spec.
1947-2016
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:18:44 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221216094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:12 schreef Red_85 het volgende:
72 inmiddels. Dat is zelfs voor fok! nws begrippen en op de schaal van Straatcommando. best pittig.
Tijd voor een meldpunt om moslim terreur aan te melden dus.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:22:52 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221216112
quote:

[..]
Syrische 'vluchtelingen' die hier een status krijgen om vervolgens terug te gaan op 'vakantie' naar het land van herkomst. .. zelfs de lieden van de zieligheidsindustrie zelf vinden dat wat onverstandig en zelfs de kati en bontenbal vonden dan niet zo'n best idee. .

Dus ja, dan vakantie vieren als zo'n vermaledijde pvv-stemmert in een turkse badplaats is zo idioot nog niet als het lijkt.
1947-2016
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 16:12:19 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221216349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Uit een ander topic:
[..]
Ben niet de enige met dat soort 'verhalen' Spec.
dat zal best, je mist alleen volledig het punt dat ik probeerde te maken
pi_221216360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik wil echt niet weten waarom jij met kinderzitjes in je auto naar het bos wil rijden...
Ook linkswappies hebben 'bijzondere' hobbies.
pi_221216373
quote:
Om de prachtige overblijfselen van het oude Egypte te zien, voor de barbaren daar hun intrede deden.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 16:24:45 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221216402
quote:

[..]
omdat hij een kleuter is en ergens moet zitten

jij mag rijden
pi_221216416
quote:
Terechte vraag, waarom zou je zulke landen sponsoren met je zuurverdiende vakantiegeld?
Ben wel in Albanië en Bosnië geweest, die zijn nog niet helemaal verloren dankzij het atheïstische communistische verleden.
  donderdag 2 juli 2026 @ 16:31:40 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221216442
quote:

[..]
quote:

[..]
Wat een onzin zeg. Prima als mensen elkaars landen bezoeken en aan elkaars cultuur snuffelen (waardeer je die van je zelf weer wat meer bij terugkomst)
Als iedereen aan het eind van de rit maar weer opdondert naar z'n eigen stek
pi_221216448
quote:

[..]
Nee, _alle_ moslims worden in het algemeen afgerekend op de daden van een aantal jihadisten en andere probleemfiguren. Dat zie je ook in dit topic waar teksten staan als "ik haat moslims" en "moslims horen hier niet". Moslims dus, zonder enig onderscheid. Iedere moslim.
Niemand haat goed geïntegreerde moslims die hun vrouwenonderdrukkende en homohatende attitude gedag zeggen.
pi_221216465
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Niemand haat goed geïntegreerde moslims die hun vrouwenonderdrukkende en homohatende attitude gedag zeggen.
In dit topic wel hoor.
  donderdag 2 juli 2026 @ 16:55:27 #85
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221216555
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Helaas is dat percentage in die groepen miniem. Bovendien worden die vaak zelf nog uitgekotst door hun groep ook omdat de "verkaasd" zouden zijn. Zo houden ze hun zieke parallelle wereldje in stand. Zelfs als je het goed wilt doen ben je je leven niet zeker vanuit notabene je eigen groep. :')
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:20:25 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221216749
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
omdat hij een kleuter is en ergens moet zitten

jij mag rijden
_O-
1947-2016
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:22:00 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221216761
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zal best, je mist alleen volledig het punt dat ik probeerde te maken
Ik snapte je punt daar wel hoor, ik snapte alleen je reactie niet.
1947-2016
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:35:50 #88
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221216825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Wat een onzin zeg. Prima als mensen elkaars landen bezoeken en aan elkaars cultuur snuffelen (waardeer je die van je zelf weer wat meer bij terugkomst)
Als iedereen aan het eind van de rit maar weer opdondert naar z'n eigen stek
roflmao Nee hoor. Jij wil gewoon zo goedkoop mogelijk op een all-in resort zitten want waarom zou je aan die vermeend haatpredikende cultuur willen snuffelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 02-07-2026 23:32:39 (typo) ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:40:54 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221216841
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
roflmao Nee hoor. Jij wil gewoon zo godkoop mogelijk op een all-in resort zitten want waarom zou je aan die vermeende haatpredikende cultuur willen snuffelen?
Ik ben ooit een keer in Turkye geweest en dat was vanwege de zon zekerheid en omdat het daar goedkoop was, lijken me een prima reden. Geen last van de islam gehad in Alanya
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 17:46:36 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221216859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik snapte je punt daar wel hoor, ik snapte alleen je reactie niet.
er werd een heel verhaal gehouden dat Nederlanders zo enorm racistisch zijn

dat is niet zo, dat is de omgekkeerde were; dat was mijn punt

jij gooit er dan een paar scheppen bovenop en dan denk ik, niet echt nodig maar goed verhaal man, ik ontken niks maar jij wil het ergens anders over hebben
  donderdag 2 juli 2026 @ 18:21:13 #91
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221216966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik ben ooit een keer in Turkye geweest en dat was vanwege de zon zekerheid en omdat het daar goedkoop was, lijken me een prima reden. Geen last van de islam gehad in Alanya
Ik ben ooit een keer geweest omdat de vriendengroep wilde. Maar dat is echt meer dan 20jaar geleden toen walgelijke islamofiel Erdolul nog niet aan de macht was. Ik vond het toen al mwoa. En ik zou er nu zeker niet meer heen gaan. Voor nog geen ¤1000,- toe. En lekker hip naar Marrakech of andere islamitische landen ook voor geen goud. :r
  donderdag 2 juli 2026 @ 18:34:15 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221217018
quote:

[..]
Dit is natuurlijk een slecht argument.

Verschillen in welvaart zijn er al vele eeuwen, met name tussen (delen van( Europa en de rest van de wereld. De migratie die we tegenwoordig echter zien is echt iets van de laatste decennia. En het toelaten van zulke kansarme klaplopers uit allerlei niet-Westerse landen is natuurlijk ook een keuze. Die mensen krijgen hier voet aan de grond omdat men wordt toegelaten.
pi_221217054
quote:

[..]
Omdat jij zo klein bent.
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:14:40 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221217690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 18:21 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik ben ooit een keer geweest omdat de vriendengroep wilde. Maar dat is echt meer dan 20jaar geleden toen walgelijke islamofiel Erdolul nog niet aan de macht was. Ik vond het toen al mwoa. En ik zou er nu zeker niet meer heen gaan. Voor nog geen ¤1000,- toe. En lekker hip naar Marrakech of andere islamitische landen ook voor geen goud. :r
Voor mij is het 30 jaar geleden dus ik loop er de deur ook niet echt plat maar wat merk je er als toerist van dat Erdogan aan de macht is?
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:03:01 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221218179
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
er werd een heel verhaal gehouden dat Nederlanders zo enorm racistisch zijn

dat is niet zo, dat is de omgekkeerde were; dat was mijn punt

jij gooit er dan een paar scheppen bovenop en dan denk ik, niet echt nodig maar goed verhaal man, ik ontken niks maar jij wil het ergens anders over hebben
Ik geef alleen maar aan hoe er idd naar gekeken wordt en ook naar de consequenties voor die meiden. Hoe ziek het is gesteld. Dus een combi van wat je zegt :)
1947-2016
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:05:39 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221218231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat jij zo klein bent.
Slechte poging tot come back.
Nou ja, we hebben inmiddels wel wat je van plan bent. Dus ik pas ff vandaag.
1947-2016
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 22:13:04 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221219331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik geef alleen maar aan hoe er idd naar gekeken wordt en ook naar de consequenties voor die meiden. Hoe ziek het is gesteld. Dus een combi van wat je zegt :)
Ja het is goed met je man
  donderdag 2 juli 2026 @ 22:41:56 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221219821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
roflmao Nee hoor. Jij wil gewoon zo goedkoop mogelijk op een all-in resort zitten want waarom zou je aan die vermeende haatpredikende cultuur willen snuffelen?
Hoeveel islam krijg je mee in een plek als Side of Alanya waar je je 24 uur per dag kunt klem zuipen, geen moskeeën zijn, de wereld aan imitatie westerse kledij ligt en je omringd bent met westerse mensen die ook op vakantie zijn?
  vrijdag 3 juli 2026 @ 01:50:45 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221220465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja het is goed met je man
Nou nou..
1947-2016
pi_221220483
quote:
Die lui zitten veertien dagen in een all-in resort. Die hebben niet eens in de gaten dat ze in Turkije zitten.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 09:48:06 #101
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221230680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:14 schreef the-eye het volgende:

[..]
Voor mij is het 30 jaar geleden dus ik loop er de deur ook niet echt plat maar wat merk je er als toerist van dat Erdogan aan de macht is?
Het gaat er toch niet om wat je er van merkt? Ik wil gewoon niet naar een land met een dictatoriaal regime. Zo zou ik naar heel veel andere landen ook niet gaan. En zeker niet als dat regime ook nog eens islamitisch is. :r
  zaterdag 4 juli 2026 @ 09:55:05 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221230744
quote:

[..]
Je hebt toch ook zat progressieven die een city trip naar Boedapest of Warschau maken? Dit terwijl men het conservatisme en gebrek aan diversiteit van zulke landen verafschuwd.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 10:30:22 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221231036
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 09:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Het gaat er toch niet om wat je er van merkt? Ik wil gewoon niet naar een land met een dictatoriaal regime. Zo zou ik naar heel veel andere landen ook niet gaan. En zeker niet als dat regime ook nog eens islamitisch is. :r
Ik vraag me alleen af hoever dat gaat; Was Hongarije onder Orban ook een no go of is de VS door Trump momenteel "onbereikbaar" voor je? Spanje is een democratie maar daar zetten ze de poorten weid open voor Afrika, ga je daar dan momenteel ook niet heen?
Was Oekraine voor de oorlog een optie? Zgn een democratie maar in werkelijkheid een grote corrupte bende met nazi's aan boord
  zaterdag 4 juli 2026 @ 10:41:47 #104
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221231164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 10:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik vraag me alleen af hoever dat gaat; Was Hongarije onder Orban ook een no go of is de VS door Trump momenteel "onbereikbaar" voor je? Spanje is een democratie maar daar zetten ze de poorten weid open voor Afrika, ga je daar dan momenteel ook niet heen?
Was Oekraine voor de oorlog een optie? Zgn een democratie maar in werkelijkheid een grote corrupte bende met nazi's aan boord
Ik ik zou inderdaad niet naar Amerika gaan met idioot Trump aan de macht en onder Orban zou ik zeker niet naar Hongarije gegaan zijn nee. Je bewering over Spanje snap ik niet helemaal de regering is gewoon democratisch dus als zij die mensen willen legaliseren vind ik dat oliedom, maar geen reden om niet meer naar prachtige stad Madrid te gaan bijvoorbeeld. Oekraïne zou ik ook niet snel heen gaan nee, niet voor de oorlog en zeker nu niet.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. En waarom interesseert het jou zoveel welke landen er wel en niet op mijn to visit lijstje staan? Wil je nu een "aha nu heb ik je!" Momentje voor jezelf creëren ofzo? :')
  zaterdag 4 juli 2026 @ 10:47:08 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221231176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 10:41 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik ik zou inderdaad niet naar Amerika gaan met idioot Trump aan de macht en onder Orban zou ik zeker niet naar Hongarije gegaan zijn nee. Je bewering over Spanje snap ik niet helemaal de regering is gewoon democratisch dus als zij die mensen willen legaliseren vind ik dat oliedom, maar geen reden om niet meer naar prachtige stad Madrid te gaan bijvoorbeeld. Oekraïne zou ik ook niet snel heen gaan nee, niet voor de oorlog en zeker nu niet.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. En waarom interesseert het jou zoveel welke landen er wel en niet op mijn to visit lijstje staan? Wil je nu een "aha nu heb ik je!" Momentje voor jezelf creëren ofzo? :')
Ik begreep en begrijp je standpunt niet helemaal en vraag dan om wat toelichting maar als het zo is dat jij op mijn reactie kan reageren en ik daarna m'n mond moet houden kan je mooi mn kont kussen hoor Pleurt effe gauw op zeg :')
  zaterdag 4 juli 2026 @ 11:23:23 #106
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221231511
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 10:47 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik begreep en begrijp je standpunt niet helemaal en vraag dan om wat toelichting maar als het zo is dat jij op mijn reactie kan reageren en ik daarna m'n mond moet houden kan je mooi mn kont kussen hoor Pleurt effe gauw op zeg :')

Het standpunt is: niet naar landen waar een dictatoriaal of overduidelijk corrupt regime heerst. Dat is niet zo ingewikkeld. En dat snapte je best, je dacht alleen iemand te kunnen pakken met een: "ha zie je wel, hypocriet!" Daarom snap ik je rare vraag over Spanje ook niet. Dat heeft niks met de overheids situatie te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')