Tja, Joodse instellingen worden wel beschermd en de islamitische gemeenschap wordt weer achtergesteld. Wat ik trouwens nergens terug kan vinden is hoe en wanneer de overheid ons nou eens tegen de islam gaat beschermen, want dat wordt om de een of andere reden nog steeds genegeerd.quote:Hakenkruizen en vandalisme: grote zorgen bij moslimorganisaties na incidenten
Hakenkruizen en racistische leuzen op de muur, haatbrieven en vernielingen: na meerdere incidenten in korte tijd maken islamitische belangenorganisaties zich zorgen om de veiligheid rond moskeeën. De organisaties spreken van een verslechterend klimaat voor moslims.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) start een meldpunt voor vandalisme en geweld tegen moskeeën. Ook pleit de organisatie voor geld vanuit de overheid voor de bescherming van islamitische gebedshuizen.
Hakenkruizen
Vorig weekend was de Noeroel Islam Moskee uit Den Haag doelwit. Het gebouw werd beklad met hakenkruizen en racistische leuzen.
Al jaren zijn er zo nu en dan gevallen van vandalisme en intimidatie rond moskeeën. Hoewel de incidenten niet centraal worden bijgehouden, zeggen CMO en de Islamitische Stichting Nederland dat moskeeën de afgelopen jaren vaker doelwit zijn.
CMO-voorzitter Muhsin Köktaş linkt dat aan de verharding van het politieke klimaat. Haat tegen moslims wordt openlijker geuit, ook online. "In Nederland zijn meer dan een miljoen moslims. In elke gemeenschap heb je rotte appels. Maar die worden zo uitvergroot alsof 1,2 miljoen moslims zo zijn."
De organisaties willen dat de incidenten wél centraal worden bijgehouden, om duidelijk te krijgen hoe vaak moskeeën doelwit zijn. De gebeurtenissen hebben namelijk grote impact op de moslimgemeenschap, zeggen de organisaties.
Zoals in Rotterdam, waar eind mei de Mevlana-moskee werd bekogeld. Veel mensen vinden daar dat de politiek de negatieve opvattingen over moslims aanwakkert. "Ik houd m'n hart vast voor het sentiment dat ontstaat."
1:45 'Ik kan niet geloven dat echte mensen dit zeggen' (zie filmpje in de link)
Burgemeester Carola Schouten ziet het klimaat voor moslims verslechteren: "We hebben een meldpunt voor moslimdiscriminatie in de stad. Daar zien we een stijging van het aantal meldingen. Dat geeft aan dat het een wezenlijk verzet probleem is."
Bij de Mevlana-moskee kwam de politie pas na twee uur langs, volgens het moskeebestuur na meerdere telefoontjes. Schouten: "Daar hebben we meteen van gezegd: dit had anders gemoeten."
Ministerie: geen extra geld
Het CMO start volgende maand met hun meldpunt. Voorzitter Köktas zou ook graag meer actie zien vanuit het kabinet. Dat zet al geld opzij voor de beveiliging van synagogen vanwege toegenomen antisemitisme. "Ik snap die gevoeligheid van de overheid bij joodse instellingen. Iedereen moet beschermd worden. Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Het ministerie laat Nieuwsuur weten dat financiering voor moskeebescherming "niet aan de orde" is. "De beslissing om instellingen aanvullend te beveiligen wordt altijd gemaakt op basis van actuele dreigingsinformatie en risicobeoordeling en niet op basis van de identiteit van de instelling", zegt een woordvoerder. "Dat uitgangspunt geldt voor alle religieuze gemeenschappen gelijkelijk. De verantwoordelijkheid voor het treffen van aanvullende maatregelen ligt bij het lokaal bevoegd gezag."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)saties-na-incidenten
Er zijn nou eenmaal geen Merkellego's en andere barricaden nodig bij de iftars.quote:Het CMO start volgende maand met hun meldpunt. Voorzitter Köktas zou ook graag meer actie zien vanuit het kabinet. Dat zet al geld opzij voor de beveiliging van synagogen vanwege toegenomen antisemitisme. "Ik snap die gevoeligheid van de overheid bij joodse instellingen. Iedereen moet beschermd worden. Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Dat is ook wel een interessante.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Voorzitter Köktas zou ook graag meer actie zien vanuit het kabinet. Dat zet al geld opzij voor de beveiliging van synagogen vanwege toegenomen antisemitisme. "Ik snap die gevoeligheid van de overheid bij joodse instellingen. Iedereen moet beschermd worden.
Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Ik heb nou niet bepaald het idee dat de islam model staat voor gelijke behandeling, dus waarom vindt je dan dat anderen wel die gelijkheidwaardigheid naar jou toe moeten leveren?quote:Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Ik denk dat de meeste moslims vooral hun eigen ongelijkwaardigheid naar andere mensen niet zien, kunnen zien of willen zien of denken dat zij dat vanwege hun geloofsovertuigen maar gewoon wel ok is.quote:Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Tja. 100% eens hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is ook wel een interessante.
[..]
Ik heb nou niet bepaald het idee dt de islam model staat voor gelijke behandeling, dus waarom vindt je dan dat anderen wel die gelijkheidwaardigheid naar jou toe moeten leveren?
En als er een klein beetje gelijke behandeling met intimidatie wordt geleverd dan gaan ze gelijk klagen
[..]
Ik denk dat de meeste moslims vooral hun eigen ongelijkwaardigheid naar andere mensen niet ziet, kan zien of wil zien.
We hebben in Nederland ook No Surrender opgedoekt en verboden, omdat we een gezellige club van mensen zeker niet willen ontmoedigen, maar niet zitten te wachten op geweldadige initiatieven die de samenleving en deze maatschappij ontwrichten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:11 schreef MMaRsu het volgende:
Tja. 100% eens hoor.
Maar wat wil je eraan doen?
Eens, maar nogmaals, wtf wil je er tegen doen?quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
We hebben in Nederland ook No Surrender opgedoekt en verboden, omdat we een gezellige club van mensen zeker niet willen ontmoedigen, maar niet zitten te wachten op geweldadige initiatieven die de samenleving en deze maatschappij ontwrichten.
En proefondervindelijk weten we inmiddels wel wat de intenties van de islam zijn en wordt het onderhand wel tijd om conclusies te gaan trekken voordat het te laat is.
Het is net als stoppen met roken. Je zult eerst een stukje consensus, volledig bewustzijn en commitment moeten hebben dat je met iets bezig bent dat niet goed voor je gezondheid is, voordat je de fase in gaat om er daadwerkelijk mee te gaan stoppen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:18 schreef MMaRsu het volgende:
Eens, maar nogmaals, wtf wil je er tegen doen?
De politiek lijkt van de islam te houden.
En helaas is dat voor de Islam nog veel groter. Er is een veel groter drijfvlak voor mensen die religie aanhangen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is net als stoppen met roken. Je zult eerst een stukje consensus, volledig bewustzijn en commitment moeten hebben dat je met iets bezig bent dat niet goed voor je gezondheid is, voordat je de fase in gaat om er daadwerkelijk mee te gaan stoppen.
En er zijn nog steeds te veel mensen die denken dat "roken geen kwaad kan" en dat het vooral gezellig en sociaal is en het dus gewoon moet kunnen.
Maar de religie of het geloofssysteem nihilisme of rechtsextremisme wordt in Nederland toch ook niet geaccepteerd. Dat zijn toch dingen die we niet willen, die niet goed zijn voor de mensheid, en waar we iets tegen ondernemen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:28 schreef MMaRsu het volgende:
En helaas is dat voor de Islam nog veel groter. Er is een veel groter draagvlak voor mensen die religie aanhangen.
Klopt maar zo zien mensen de islam niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar de religie of het geloofssysteem nihilisme of rechtsextremisme wordt in Nederland toch ook niet geaccepteerd. Dat zijn toch dingen die we niet willen, die niet goed zijn voor de mensheid, en waar we iets tegen ondernemen.
NWS / Kind aangehouden voor plannen terreurdaad uit 'nihilistisch extremisme
Zou eigenlijk wel passend zijn om hetzelfde soort veiligheisplannen en maatregelen te eisen bij islamitische samenkomsten en events.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil best wel even komen melden waarom ik de islam haat.
[..]
Er zijn nou eenmaal geen Merkellego's en andere barricaden nodig bij de iftars.
Sommige gelovigen zijn volksmenners, die altijd wel volgelingen vinden om het beleid in een land te kunnen bepalen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Eens, maar nogmaals, wtf wil je er tegen doen?
De politiek lijkt van de islam te houden.
Dat is dan zeer onverstandig en grenzeloos naief.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Klopt maar zo zien mensen de islam niet.
Het is hier ook vrij rechts geworden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:39 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, hier gaan we. Dit gedrag zie je inmiddels in het klein op FOK!.
De bewijslast tegen de islam wordt onhoudbaar, we worden inmiddels op letterlijk dagelijkse basis geconfronteerd met geweld en moord vanuit die hoek. Dus uiteraard gaan ze janken en krijsen om censuur en een verbod op moslimkritiek.
Hier janken ze in FB dat FOK! zooohoooo rechts is geworden en landelijk ga je dit soort praktijken zien.
Allemaal erg voorspelbaar, al 1400 jaar de tactiek, maar laten we er in Nederland gewoon intrappen joh, fuck de geschiedenis, waarom zouden we daarvan leren.
Onzin, de frequentie van topics waarin men verontwaardigt reageert op de inmiddels dagelijkse incidenten is toegenomen, niet de toon of de "rechtsheid'.quote:
Dan ben je een racist en beland je in een discussie en worden er allerlei nare benamingen en gebeurtenissen bij getrokken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, de frequentie van topics waarin men verontwaardigt reageert op de inmiddels dagelijkse incidenten is toegenomen, niet de toon of de "rechtsheid'.
Het is inmiddels dagelijkse kost en dat zie je terug.
Ik snap het prima, kijk maar naar de wereld buiten FOK!, krijsen over rassiesme en fobie etc werkt helaas.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dan ben je een racist en beland je in een discussie en worden er allerlei nare benamingen en gebeurtenissen bij getrokken.
Ik snap die hele gedachten gang niet.
Ja, dat komt bij diezelfde islamitische propaganda en gaslighting vandaan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Dan ben je een racist en beland je in een discussie en worden er allerlei nare benamingen en gebeurtenissen bij getrokken.
Ik snap die hele gedachten gang niet.
Ja idd de realiteit ontkennen, criminaliteit verdedigen en van daders slachtoffers maken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap het prima, kijk maar naar de wereld buiten FOK!, krijsen over rassiesme en fobie etc werkt helaas.
En het mag ook gewoon nog.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dat komt bij diezelfde islamitische propaganda en gaslighting vandaan.
Het zijn de islamisten die islamofobia van de homo's en homofobie hebben afgekeken en zagen dat dat werkte. Zo is islamofobie ontstaan. Het is een copycat die handig van pas komt in de te volgen islamitische strategie.
Bekijk deze YouTube-video
Het principe van - een brutaal mens heeft de halve wereld -.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
En het mag ook gewoon nog.![]()
Er is veel te veel toe gestaan, nu denken die extremisten dat ze alles kunnen doen en zeggen en ze hebben er in veel gevallen nog gelijk in ook.
Sja, dat is er jarenlang ingeramd met de campagnes waarin, uiteraard overtrokken van mijn kant, er werd beweerd dat rassiesme en fobie etc heul veul erger zijn dan geweld en moord. Er is een collectief schuldgevoel gecreëerd en een zogenaamde suïcidale empathie voor alles dat niet "wit" is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja idd de realiteit ontkennen, criminaliteit verdedigen en van daders slachtoffers maken.
Toch bizar dat je dat uit je snoet kan krijgen.
Jullie willen geen gelijke behandeling, jullie willen meer.quote:Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet.
Precies. Islamofobie is een regelrechte leugen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:48 schreef quo_ het volgende:
Volslagen idioot om een meldpunt in te richten voor het beschermen van een religie die zelf bol staat van de haat en er op uit is ongelovigen of anders-gelovigen te vernietigen.
Deze is een stuk uitgebreider eigenlijkquote:
Ja dat.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het principe van - een brutaal mens heeft de halve wereld -.
Klopt. In dit filmpje zie je ook de exacte overeenkomsten zoals Brigitten Gabriel ze beschrijft die nog geen 50 jaar geleden in Libanon ook voorkwamen. Daar werden in de (Christelijk) parel van het Midden Oosten ook de moslims verwelkomd en moesten de oorspronkelijke Christenen uiteindelijk zelf vluchten uit hun eigen land.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Belangrijk kantelpunt: Libanese Burgeroorlog (1975–1990)
De echte grote verandering kwam door de burgeroorlog:
Veel christenen emigreerden tijdens en na de oorlog.
De sjiitische bevolking groeide sterk (mede door hogere geboortecijfers en interne migratie).
De oorlog en Israëlische en Syrische invloeden veranderden ook de machtsverhoudingen.
Daarna (na 1990)
De politieke structuur bleef gebaseerd op religieuze verdeling (confessioneel systeem).
Maar in de praktijk zijn de moslimbevolkingsgroepen tegenwoordig groter in aantal dan de christelijke groepen.
Ja precies, het heeft niks meer met gelijkheid te maken.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat is er jarenlang ingeramd met de campagnes waarin, uiteraard overtrokken van mijn kant, er werd beweerd dat rassiesme en fobie etc heul veul erger zijn dan geweld en moord. Er is een collectief schuldgevoel gecreëerd en een zogenaamde suïcidale empathie voor alles dat niet "wit" is.
Sja, helaas is de pro islam campagne, vermomd als FRIE PELLESTAIN!!!! succesvoller dan daadwerkelijke geschiedenislessen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. In dit filmpje zie je ook de exacte overeenkomsten zoals Brigitten Gabriel ze beschrijft die nog geen 50 jaar geleden in Libanon ook voorkwamen. Daar werden in de (Christelijk) parel van het Midden Oosten ook de moslims verwelkomd en moesten de oorspronkelijke Christenen uiteindelijk zelf vluchten uit hun eigen land.
Eigenlijk zou iedere Europeaan dit filmpje van slecht 5 minuten verplicht moeten kijken.
[..]
Er is zelfs een angstcultuur gecreëerd, mensen zijn bang voor hun carrière of sociale leven als men het verkeerde zegt. Dat heeft de gutmensch toch weer goed voor elkaar gekregen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat is er jarenlang ingeramd met de campagnes waarin, uiteraard overtrokken van mijn kant, er werd beweerd dat rassiesme en fobie etc heul veul erger zijn dan geweld en moord. Er is een collectief schuldgevoel gecreëerd en een zogenaamde suïcidale empathie voor alles dat niet "wit" is.
Kortom Libanon is in slechts 15 jaar tijd verwoest en veranderd in een terroristennest.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, helaas is de pro islam campagne, vermomd als FRIE PELLESTAIN!!!! succesvoller dan daadwerkelijke geschiedenislessen.
Blijf je uitspreken, maar laat je niet opnaaien.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar helaas is hij slechts een vertegenwoordiging van wat er in Nederland, voornamelijk in de politiek en de media lijkt te spelen.
Of ze weten het oprecht niet en zijn incompetent of ze weten het wel en zijn kwaadaardig, meer smaken zijn er niet.
Je kunt moslims niet kwalijk nemen dat ze vinden dat ze moslima's mogen slaan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is ook wel een klassieker WMB.
Dat doe ik op FOK! vrijwel nooit hoor, ik zit hier voor mijn lolquote:Op woensdag 1 juli 2026 12:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Blijf je uitspreken, maar laat je niet opnaaien.
Goed zo. Als ik eerlijk ben; de tijd van een inhoudelijke discussie is wat mij betreft al lang voorbij. Het is bijvoorbeeld gestoord dat de Zwarte Piet- draad ergens in deeltje 200 zit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doe ik op FOK! vrijwel nooit hoor, ik zit hier voor mijn lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |