abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221211995
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is opmerkelijk, heb je dit wel voor de Islam en moslims? Daar heeft het veel weg van in elk geval.
[..]
Hilarisch.

Ik lees mij tenminste in over onderwerpen en baseer mijn standpunten op aantoonbare feiten.

Jij komt hier daarentegen op basis van een pruttelende onderbuik de discussie voeren, waar je het idee probeert te bestrijden dat de Islam problematisch of haatdragend zou zijn, maar tegelijkertijd geef je aan niets van de drie monotheïstische religies te weten en zelfs de Bijbel niet goed te kennen, laat staan de Torah of de Koran. De onwetendheid zit dus bij jouzelf, niet bij mij.
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.
pi_221212017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen idee. Hoe denk jij er eeuwen aan westerse beschaving in te kunnen schudden?
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.

En neem die 'eeuwen aan westerse beschaving' maar met een flinke korrel zout.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:50:47 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221212087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.

En neem die 'eeuwen aan westerse beschaving' maar met een flinke korrel zout.
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221212123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?
Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:53:26 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221212128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen ook niet van 1000 jaar geleden. Iedereen kan nu, anno 2026, zien welke invloed de Islam heeft op mensen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard en het gevaar van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet?

En ook ontwijk je hier weer vragen. Zo gaf je aan geen respect te hebben voor het Christendom, ik vraag hoe dat met de Islam zit en geen antwoord meer. Dan lijkt mijn aanname daar toch bevestigd te worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221212158
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen niet van 1000 jaar geleden. Je bent nu simpelweg aan het bazelen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet.

En ook ontwijk je hier weer vragen. Zo gaf je aan geen respect te hebben voor het Christendom, ik vraag hoe dat met de Islam zit en geen antwoord meer. Dan lijkt mijn aanname daar toch bevestigd te worden.
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.

Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
pi_221212202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.

Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren toen Khomeiny op 14 feb. 1989 een wereldwijde fatwa uitsprak tegen Salman Rushdie vanwege een boek.
Rushdie moest halsoverkop onderduiken en heeft meer dan 10 jaar lang op geheime adressen gewoond.

Nog niet zo lang geleden werd Salman toch nog te grazen genomen en is nu blind aan een oog en kan een hand niet meer gebruiken.

Dat zijn ook feiten. Nou ja, een klein feitje dan.
pi_221212210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren toen Khomeiny op 14 feb. 1989 een wereldwijde fatwa uitsprak tegen Salman Rushdie vanwege een boek.
Rushdie moest halsoverkop onderduiken en heeft meer dan 10 jaar lang op geheime adressen gewoond.

Nog niet zo lang geleden werd Salman toch nog te grazen genomen en is nu blind aan een oog en kan een hand niet meer gebruiken.

Dat zijn ook feiten. Nou ja, een klein feitje dan.
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.
  donderdag 2 juli 2026 @ 01:25:11 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221212214
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.
Discussie heeft op deze manier geen zin.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221212230
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Discussie heeft op deze manier geen zin.
Context uit elkaar trekken ben je goed in, nu de feiten nog.
pi_221212233
Het feit dat religie bij wet een status heeft is al volkomen belachelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221212235
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:29 schreef raptorix het volgende:
Het feit dat religie bij wet een status heeft is al volkomen belachelijk.
Nou, vrijheid van geloofsovertuiging vind ik dan wel weer een goede wet.
pi_221212240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, vrijheid van geloofsovertuiging vind ik dan wel weer een goede wet.
Dat is wat anders als religie, dat iemand de vrijheid neemt om met zijn vrienden samen te komen om dat te doen is prima, maar zo zit de wet niet in elkaar.
pi_221212241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.
Nee, je snapt het niet, denk ik.
Ik gaf je een voorbeeld van een actie van één enkele haatbaard die toch wereldwijd de moslims aanzette om een heksenjacht te organiseren op Rushdie. Een soort startschot dus zogezegd.

Jouw voorbeeld van mensen die opstaan tegen (communistische) dictators is appels met zonnebrillen vergelijken.
Je had beter dan een voorbeeld kunnen noemen van een grote groep moslims die massaal protesteert tegen een islamitisch regime. Zoals nu in Iran om maar wat te noemen.
pi_221212247
Als mijn religie bijvoorbeeld aangeeft dat we onze verlosser op Zondagmorgen moeten eren met luide Brassband muziek dan steekt de wet daar mooi een stokje voor, en daarmee is de wet selectief naar gelovigen in Nederland.
pi_221212255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:36 schreef raptorix het volgende:
Als mijn religie bijvoorbeeld aangeeft dat we onze verlosser op Zondagmorgen moeten eren met luide Brassband muziek dan steekt de wet daar mooi een stokje voor, en daarmee is de wet selectief naar gelovigen in Nederland.
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
pi_221212259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
Dat is geen burenherrie, er is specifieke wetgeving dat je dat niet op Zondag mag doen.
pi_221212266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.
pi_221212267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, je snapt het niet, denk ik.
Ik gaf je een voorbeeld van een actie van één enkele haatbaard die toch wereldwijd de moslims aanzette om een heksenjacht te organiseren op Rushdie. Een soort startschot dus zogezegd.

Jouw voorbeeld van mensen die opstaan tegen (communistische) dictators is appels met zonnebrillen vergelijken.
Je had beter dan een voorbeeld kunnen noemen van een grote groep moslims die massaal protesteert tegen een islamitisch regime. Zoals nu in Iran om maar wat te noemen.
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.
pi_221212268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.
Waar is dat in Nederland?
pi_221212269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.
Nou ja, als je gaat lopen draaien, dan heeft deze discussie geen zin.
pi_221212273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waar is dat in Nederland?
Wat? Het gebeier van kerkklokken of dat hysterisch gejank uit een moskee?
Ik woon in Noord-Brabant en ik ben (godzijdank O-) ) gevrijwaard van die ooraids.
pi_221212276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat? Het gebeier van kerkklokken of dat hysterisch gejank uit een moskee?
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?
pi_221212277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?
Niet bij mij in de buurt, maar ik heb het wel beluisterd op een of ander YouTube clipje.

Bekijk deze YouTube-video

;( ;( ;(
pi_221212416
quote:

[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')