Tja, Joodse instellingen worden wel beschermd en de islamitische gemeenschap wordt weer achtergesteld. Wat ik trouwens nergens terug kan vinden is hoe en wanneer de overheid ons nou eens tegen de islam gaat beschermen, want dat wordt om de een of andere reden nog steeds genegeerd.quote:Hakenkruizen en vandalisme: grote zorgen bij moslimorganisaties na incidenten
Hakenkruizen en racistische leuzen op de muur, haatbrieven en vernielingen: na meerdere incidenten in korte tijd maken islamitische belangenorganisaties zich zorgen om de veiligheid rond moskeeën. De organisaties spreken van een verslechterend klimaat voor moslims.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) start een meldpunt voor vandalisme en geweld tegen moskeeën. Ook pleit de organisatie voor geld vanuit de overheid voor de bescherming van islamitische gebedshuizen.
Hakenkruizen
Vorig weekend was de Noeroel Islam Moskee uit Den Haag doelwit. Het gebouw werd beklad met hakenkruizen en racistische leuzen.
Al jaren zijn er zo nu en dan gevallen van vandalisme en intimidatie rond moskeeën. Hoewel de incidenten niet centraal worden bijgehouden, zeggen CMO en de Islamitische Stichting Nederland dat moskeeën de afgelopen jaren vaker doelwit zijn.
CMO-voorzitter Muhsin Köktaş linkt dat aan de verharding van het politieke klimaat. Haat tegen moslims wordt openlijker geuit, ook online. "In Nederland zijn meer dan een miljoen moslims. In elke gemeenschap heb je rotte appels. Maar die worden zo uitvergroot alsof 1,2 miljoen moslims zo zijn."
De organisaties willen dat de incidenten wél centraal worden bijgehouden, om duidelijk te krijgen hoe vaak moskeeën doelwit zijn. De gebeurtenissen hebben namelijk grote impact op de moslimgemeenschap, zeggen de organisaties.
Zoals in Rotterdam, waar eind mei de Mevlana-moskee werd bekogeld. Veel mensen vinden daar dat de politiek de negatieve opvattingen over moslims aanwakkert. "Ik houd m'n hart vast voor het sentiment dat ontstaat."
1:45 'Ik kan niet geloven dat echte mensen dit zeggen' (zie filmpje in de link)
Burgemeester Carola Schouten ziet het klimaat voor moslims verslechteren: "We hebben een meldpunt voor moslimdiscriminatie in de stad. Daar zien we een stijging van het aantal meldingen. Dat geeft aan dat het een wezenlijk verzet probleem is."
Bij de Mevlana-moskee kwam de politie pas na twee uur langs, volgens het moskeebestuur na meerdere telefoontjes. Schouten: "Daar hebben we meteen van gezegd: dit had anders gemoeten."
Ministerie: geen extra geld
Het CMO start volgende maand met hun meldpunt. Voorzitter Köktas zou ook graag meer actie zien vanuit het kabinet. Dat zet al geld opzij voor de beveiliging van synagogen vanwege toegenomen antisemitisme. "Ik snap die gevoeligheid van de overheid bij joodse instellingen. Iedereen moet beschermd worden. Daar horen wij ook bij. Wij willen een gelijke behandeling, maar dat zien wij niet."
Het ministerie laat Nieuwsuur weten dat financiering voor moskeebescherming "niet aan de orde" is. "De beslissing om instellingen aanvullend te beveiligen wordt altijd gemaakt op basis van actuele dreigingsinformatie en risicobeoordeling en niet op basis van de identiteit van de instelling", zegt een woordvoerder. "Dat uitgangspunt geldt voor alle religieuze gemeenschappen gelijkelijk. De verantwoordelijkheid voor het treffen van aanvullende maatregelen ligt bij het lokaal bevoegd gezag."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)saties-na-incidenten
Je slaat de plank volledig mis.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:24 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
Nee. Moslims worden in het algemeen niet op hun daden afgerekend, maar louter en alleen omdat ze moslim zijn.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je dit over Joden zou zeggen zou de wereld te klein zijn.
Nee, _alle_ moslims worden in het algemeen afgerekend op de daden van een aantal jihadisten en andere probleemfiguren. Dat zie je ook in dit topic waar teksten staan als "ik haat moslims" en "moslims horen hier niet". Moslims dus, zonder enig onderscheid. Iedere moslim.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je slaat de plank volledig mis.
Moslims worden juist bekritiseerd op hun gedrag, dat benoem ik dus ook in mijn post die je quote. Ik bekritiseer hen niet omdat zij moslim zijn, maar vanwege het antisemitisme en afkeer van de Westerse cultuur dat breed verspreid zit in de Islamtische gemeenschappen. Dat gaat dus om opvattingen, normen en waarden.
Migranten uit Islamitische landen kennen een enorme negatieve oververtegenwoordiging op talloze negatieve manieren en ook de eerder genoemde denkbeelden die haaks staan op het Westen zitten breed verspreid in de Islamitische samenleving. Ja, zoals al aangegeven is de uiterst vorm van moslimfundamentalisme (Jihadisme) gelukkig beperkt tot een kleinere groep, maar het probleem is dus veel groter dan alleen Jihadisten.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:49 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nee, _alle_ moslims worden in het algemeen afgerekend op de daden van een aantal jihadisten en andere probleemfiguren.
Dat zijn niet mijn woorden en je zet mijn post daar wel tussen, daarmee schep je dus bewust een verkeerd beeld en zet je mijn kritiek op de Islam die volledig gerechtvaardigd is op gelijke voet met andere posts.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:49 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat zie je ook in dit topic waar teksten staan als "ik haat moslims" en "moslims horen hier niet". Moslims dus, zonder enig onderscheid. Iedere moslim.
Die doe je vaker. Maar helaas mannetje, die doe je alleen maar om makkelijk onder de discussie uit te komen. Alles wat je zegt naar een ander ben je zelf +1.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere beschuldiging is een bekentenis bij jou dus als je iemand een kereltje noemt zie ik een dwegje voor mij.
Wat een crash out. Ik ben erachter gekomen dat je een kabouter bent, dus ben ik een Poetin Goebbels.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die doe je vaker. Maar helaas mannetje, die doe je alleen maar om makkelijk onder de discussie uit te komen. Alles wat je zegt naar een ander ben je zelf +1.
Derhalve weer een stukje projectie en daarbij smerige vuile huichelachtige lafheid.
Wat een niveau
Je kan echt beter. Bedenkelijk naar wat je aan het afglijden bent.
Wat een tt trouwens. Hakenkruizen tegen moslims![]()
Die zetten ze zelf. En wijzen dan naar een ander als slachtoffer. Precies hetzelfde als goebels en putin doen: de vijand beschuldigen van je eigen gedrag.
Weet je ook in welk rijtje je zit.
Dat is het punt helemaal niet. Moslims worden volgens jou op hun daden afgerekend en ik laat zien dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Migranten uit Islamitische landen kennen een enorme negatieve oververtegenwoordiging op talloze negatieve manieren en ook de eerder genoemde denkbeelden die haaks staan op het Westen zitten breed verspreid in de Islamitische samenleving. Ja, zoals al aangegeven is de uiterst vorm van moslimfundamentalisme (Jihadisme) gelukkig beperkt tot een kleinere groep, maar het probleem is dus veel groter dan alleen Jihadisten.
[..]
Ach kom op man, jij zegt dat Joden gehaat worden omdat ze Joods zijn en moslims vanwege hun daden. Ik laat zien dat dat laatste niet waar. Laten we er geen metadiscussie van maken. Het is glashelder. Niet nodig om af te leiden door langzaam van onderwerp te veranderen.quote:Dat zijn niet mijn woorden en je zet mijn post daar wel tussen, daarmee schep je dus bewust een verkeerd beeld en zet je mijn kritiek op de Islam die volledig gerechtvaardigd is op gelijke voet met andere posts.
Craah out ben jij al een tijdje mee bezig en wil dat projecteren op anderen...quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een crash out. Ik ben erachter gekomen dat je een kabouter bent, dus ben ik een Poetin Goebbels.
Koekoek
Nee, op basis van hun sprookjesboek. Dat is de verbindende factor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:24 schreef Chillegast het volgende:
Nee. Moslims worden in het algemeen niet op hun daden afgerekend, maar louter en alleen omdat ze moslim zijn.
Het punt is dat Howard niet alleen de moslims als inferieur ziet, maar hun geloof, de Islam. Het Joodse geloof staat daarboven, want Howard vind tdat in de kern geen haatdragend geloof. Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:15 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Moslims worden volgens jou op hun daden afgerekend en ik laat zien dat dat niet zo is.
[..]
Ach kom op man, jij zegt dat Joden gehaat worden omdat ze Joods zijn en moslims vanwege hun daden. Ik laat zien dat dat laatste niet waar. Laten we er geen metadiscussie van maken. Het is glashelder. Niet nodig om af te leiden door langzaam van onderwerp te veranderen.
Hmm.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het punt is dat Howard niet alleen de moslims als inferieur ziet, maar hun geloof, de Islam. Het Joodse geloof staat daarboven, want Howard vind dat in de kern geen haatdragend geloof. Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.
Grissenen?quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zowel onder moslims, joden, grissenen en ongelovigen worden misdaden gepleegd. Het hoogste aantal misdaden vaak onder de armste bevolking, kijk daar eens naar.
Eigenlijk geef je nu al antwoord op je eigen vraag. Je zit hier al weetikveel hoelang te beweren dat de Islam een inferieure haatdragende religie is en je helemaal begrijpt waarom gelovige Joodse mensen zich moeten verdedigen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Bijzondere post dit. Je legt een boel woorden in de mond. Laten we met de eerste claim eens beginnen, waar precies heb ik gezegd dat moslims inferieur zijn?
En als in de kern geen geloof haatdragend kan zijn, waarom wordt er in Islamitische religieuze geschriften dan opgeroepen tot het doden van een andere groep religieuzen? En waarom zijn niet-moslims in andere Islamitische landen altijd (en soms nog) per wet gedegradeerd tot tweederangsburgers?
Ik stel vragen op basis van een van jouw aantijgingen. Jij stelde immers dat ik moslims (als mensen dus) inferieur zou vinden, waarbij je ook aangaf zelf te denken dat geen religie in de kern haatdragend kan zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je nu al antwoord op je eigen vraag. Je zit hier al weetikveel hoelang te beweren dat de Islam een inferieure haatdragende religie is en je helemaal begrijpt waarom gelovige Joodse mensen zich moeten verdedigen.
Rare manier? Ongefundeerd? Vind jij dan niet dat de Koran bestaat uit inferieure haatdragende teksten en onze Bijbel helemaal niet? Laat staan de teksten uit de Tora?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik stel vragen op basis van een van jouw aantijgingen. Jij stelde immers dat ik moslims (als mensen dus) inferieur zou vinden, waarbij je ook aangaf zelf te denken dat geen religie in de kern haatdragend kan zijn.
Het eerste is een onjuiste aantijging en het tweede naïef en niet feitelijk. Daarom stel ik daar twee vragen over. En in plaats om die claim wat beter te onderbouwen door op die vragen in te gaan, pak je die vragen als bewijs voor jouw eigen ongefundeerde aantijging. Rare manier van discussiëren dit.
Deze user heeft zich duidelijk nog nooit verdiept in de koran, en doet dezelfde onwetende uitspraken als vele anderen hier; users die geen enkele behoefte hebben aan inhoudelijke kennis, maar intussen wel iedereen willen vertellen hoe het 'werkelijke' zit. En dit zegt hij in zijn bovenstaande zin dan ook letterlijk. Echt ongelofelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:59 schreef Firuze60 het volgende:
Zelf denk ik dat een geloof/religie sowieso nooit in de kern haatdragend is, maar ja, maak dat maar eens iemand wijs.
Oh crisis, ik ken niet eens de bijbel van achter naar voren, laat staan de koran of de torah, maar kennelijk weet jij dat beter en kent de koran uit je hoofd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Deze user heeft zich duidelijk nog nooit verdiept in de koran, en doet dezelfde onwetende uitspraken als vele anderen hier; users die geen enkele behoefte hebben aan inhoudelijke kennis, maar intussen wel iedereen willen vertellen hoe het 'werkelijke' zit. En dit zegt hij in deze zin dan ook letterlijk. Echt ongelofelijk.
Ik vind de Islam zeker een aantoonbaar haatdragende en zelfs zeer gevaarlijke religie waarbij het voor de Islam bijna altijd noodzakelijk is om de totale macht te willen hebben, daarom komt de Islam ook overal waar het land in conflict met andere religies. Daar zit het gevaar dan ook.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rare manier? Ongefundeerd? Vind jij dan niet dat de Koran bestaat uit inferieure haatdragende teksten en onze Bijbel helemaal niet? Laat staan de teksten uit de Tora?
Bijzonder. Hoe weet je dan zo zeker dat de Islam geen gevaarlijke religie of religie vol haat is?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh crisis, ik ken niet eens de bijbel van achter naar voren, laat staan de koran of de torah, maar kennelijk weet jij dat beter en kent de koran uit je hoofd.
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik stel vragen op basis van een van jouw aantijgingen. Jij stelde immers dat ik moslims (als mensen dus) inferieur zou vinden, waarbij je ook aangaf zelf te denken dat geen religie in de kern haatdragend kan zijn.
Het eerste is een onjuiste aantijging en het tweede naïef en niet feitelijk. Daarom stel ik daar twee vragen over. En in plaats om die claim wat beter te onderbouwen door op die vragen in te gaan, pak je die vragen als bewijs voor jouw eigen ongefundeerde aantijging. Rare manier van discussiëren dit.
Ten slotte vind ik het ook weer opmerkelijk om te zien hoe je met een dedain naar Christenen moet verwijzen, je kunt daar het gewone woord voor gebruiken. 'Christenen', niet 'Grissenen'.
Dat laatste is in bepaalde contreien bijna de norm: enorm gepikeerd als mensen geen respect hebben voor de Islam, maar tegelijkertijd zelf altijd zonder respect over het Christendom en Christenen spreken.
Het punt is niet wat er in de verschillende schriften staat. In alle heilige boeken staan de meest vreselijke dingen. De Bijbel in het oude testament, De Tora en de Koran schrijven voor bepaalde zaken steniging, lijfstraffen of andere straffen voor.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh crisis, ik ken niet eens de bijbel van achter naar voren, laat staan de koran of de torah, maar kennelijk weet jij dat beter en kent de koran uit je hoofd.
Ja? En nu? Met gebalde vuist de islamitische wereld even wakker schudden vanuit het westers christelijk perspectief?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het punt is niet wat er in de verschillende schriften staat. In alle heilige boeken staan de meest vreselijke dingen. De Bijbel in het oude testament, De Tora en de Koran schrijven voor bepaalde zaken steniging, lijfstraffen of andere straffen voor.
Het gaat erom dat we in het westen een renaissance hebben gekend. Een periode van verlichting waarin de interesse weer naar de klassieke wereld ging. Mensen kritisch leerden denken waardoor het autoritaire van de kerk afviel. En humanisme belangrijk werd. Waar we nu veel rechten aan te danken hebben.
Dit hoofdstuk heeft de hele islamitische wereld overgeslagen.
Dat is opmerkelijk, heb je dit wel voor de Islam en moslims? Daar heeft het veel weg van in elk geval.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.
Hilarisch.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet, ik tolereer de gelovige Christenen, net zoals wiewatook voor religie wil aanhangen. Wat ik niet tolereer is het opzetten tegen elkaar, alsof de ene religie beter is dan de andere. Jij hebt werkelijk geen idee wat je doet om mensen tegen elkaar op te zetten uit je eigen onwetenheid en onkunde of zelfs misschien gewoon angst.
Overgeslagen? Ze zijn er nooit aan begonnen!quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het punt is niet wat er in de verschillende schriften staat. In alle heilige boeken staan de meest vreselijke dingen. De Bijbel in het oude testament, De Tora en de Koran schrijven voor bepaalde zaken steniging, lijfstraffen of andere straffen voor.
Het gaat erom dat we in het westen een renaissance hebben gekend. Een periode van verlichting waarin de interesse weer naar de klassieke wereld ging. Mensen kritisch leerden denken waardoor het autoritaire van de kerk afviel. En humanisme belangrijk werd. Waar we nu veel rechten aan te danken hebben.
Geen idee. Hoe denk jij er eeuwen aan westerse beschaving in te kunnen schudden?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? En nu? Met gebalde vuist de islamitische wereld even wakker schudden vanuit het westers christelijk perspectief?
Kan ook niet anders. Je kunt ook niet verwachten dat de moslims ineens met een reuzensprong dit gat dichten.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk, heb je dit wel voor de Islam en moslims? Daar heeft het veel weg van in elk geval.
[..]
Hilarisch.
Ik lees mij tenminste in over onderwerpen en baseer mijn standpunten op aantoonbare feiten.
Jij komt hier daarentegen op basis van een pruttelende onderbuik de discussie voeren, waar je het idee probeert te bestrijden dat de Islam problematisch of haatdragend zou zijn, maar tegelijkertijd geef je aan niets van de drie monotheïstische religies te weten en zelfs de Bijbel niet goed te kennen, laat staan de Torah of de Koran. De onwetendheid zit dus bij jouzelf, niet bij mij.
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Geen idee. Hoe denk jij er eeuwen aan westerse beschaving in te kunnen schudden?
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In ieder geval niet door korans in de fik steken of bloederige varkenskoppen bij een moskee te leggen.
En neem die 'eeuwen aan westerse beschaving' maar met een flinke korrel zout.
Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan kun je beter roven, stelen, (ouderen) mishandelen en minderjarige meisjes proberen te verkrachten wil je zeggen?
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen ook niet van 1000 jaar geleden. Iedereen kan nu, anno 2026, zien welke invloed de Islam heeft op mensen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard en het gevaar van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet?quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Manoman, toch, als er een uit de onderbuik spreekt ben jij het wel, met je feiten uit de geschiedenis van 1000 jaar geleden. We leven nu, beste man. En het helpt niemand om groepen gelovigen tegen elkaar op te zetten.
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik baseer mij dus op feiten, dat is het tegenovergestelde en die komen niet van 1000 jaar geleden. Je bent nu simpelweg aan het bazelen. Ook speel ik niemand tegen elkaar uit, ik benoem simpelweg de aard van de Islam. Ik zou mijzelf afvragen als ik jou was waarom je dat zo graag wilt bestrijden, terwijl je dus eigenlijk niets van de Islam weet.
En ook ontwijk je hier weer vragen. Zo gaf je aan geen respect te hebben voor het Christendom, ik vraag hoe dat met de Islam zit en geen antwoord meer. Dan lijkt mijn aanname daar toch bevestigd te worden.
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.
Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat is zijn goed recht. Vrijheid van meningsuiting.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik herinner me nog als de dag van gisteren toen Khomeiny op 14 feb. 1989 een wereldwijde fatwa uitsprak tegen Salman Rushdie vanwege een boek.
Rushdie moest halsoverkop onderduiken en heeft meer dan 10 jaar lang op geheime adressen gewoond.
Nog niet zo lang geleden werd Salman toch nog te grazen genomen en is nu blind aan een oog en kan een hand niet meer gebruiken.
Dat zijn ook feiten. Nou ja, een klein feitje dan.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond, zoals je wel vaker doet, niet alleen bij mij. Je benoemt de aard van de Islam simpelweg, ok, man, haatdragende teksten tegen anders gelovigen kun je ook vinden in de Bijbel en de Torah, kom maar met de feiten dan.
Het feit is wel, dat jij heel erg duidelijk jouw mening hebt gegeven over de mensen die geloven in de Koran.
Discussie heeft op deze manier geen zin.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Context uit elkaar trekken ben je goed in, nu de feiten nog.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Discussie heeft op deze manier geen zin.
Nou, vrijheid van geloofsovertuiging vind ik dan wel weer een goede wet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:29 schreef raptorix het volgende:
Het feit dat religie bij wet een status heeft is al volkomen belachelijk.
Dat is wat anders als religie, dat iemand de vrijheid neemt om met zijn vrienden samen te komen om dat te doen is prima, maar zo zit de wet niet in elkaar.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, vrijheid van geloofsovertuiging vind ik dan wel weer een goede wet.
Nee, je snapt het niet, denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jesus, ja, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van mensen die tegen een regime in gingen, gif etc door Poetin bijv. Trek nu eens dat uit elkaar, ja.
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:36 schreef raptorix het volgende:
Als mijn religie bijvoorbeeld aangeeft dat we onze verlosser op Zondagmorgen moeten eren met luide Brassband muziek dan steekt de wet daar mooi een stokje voor, en daarmee is de wet selectief naar gelovigen in Nederland.
Dat is geen burenherrie, er is specifieke wetgeving dat je dat niet op Zondag mag doen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, dat is burenherrie. Waar in Nederland hoor je nog kerkklokken op zondagochtend?
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet, denk ik.
Ik gaf je een voorbeeld van een actie van één enkele haatbaard die toch wereldwijd de moslims aanzette om een heksenjacht te organiseren op Rushdie. Een soort startschot dus zogezegd.
Jouw voorbeeld van mensen die opstaan tegen (communistische) dictators is appels met zonnebrillen vergelijken.
Je had beter dan een voorbeeld kunnen noemen van een grote groep moslims die massaal protesteert tegen een islamitisch regime. Zoals nu in Iran om maar wat te noemen.
Waar is dat in Nederland?quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik. Elke zondag. En ik vind het prachtig. Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat mensen die dichtbij een moskee wonen schijtziek worden van dat kattengejank zes keer per dag. Elektronisch versterkt ook nog eens.
Nou ja, als je gaat lopen draaien, dan heeft deze discussie geen zin.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, niet, want die wonen in een land met een regime onder een dictator en die vind je niet alleen in moslimlanden.
Wat? Het gebeier van kerkklokken of dat hysterisch gejank uit een moskee?quote:
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat? Het gebeier van kerkklokken of dat hysterisch gejank uit een moskee?
Niet bij mij in de buurt, maar ik heb het wel beluisterd op een of ander YouTube clipje.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het hysterisch gejank uit een moskee om 4 uur in de ochtend, in Turkije kan er wel tegen, maar waar hier dan?
quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke feiten? Ik heb ook nergens beweerd dat ik geen respect heb voor het Christendom, jij legt dus nu weer woorden in mijn mond.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Respect voor het Christendom? Nee, dat heb ik niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |