abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 12:04:48 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107220
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja letterlijk niemand denkt dat
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.
...toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 12:05:30 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107239
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja letterlijk niemand denkt dat
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:06:09 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107262
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221107303
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar lijkt het idd op.
'Lijken' is idd het woord dat hier wel eens van toepassing zou kunnen zijn.
Voor de regio geldt het zelfs in meerdere betekenissen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:07:29 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107304
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Onwaar.
De naam Rabin (voorzover mensen die naam nog kennen) is hier wel degelijk genoemd.
En er zijn nog steeds Israëliërs die zijn - na lange aarzeling gekozen - benadering zouden prefereren. Maar het is een kleine minderheid geworden.
Rabin heeft destijds heel wat woede moeten wegslikken om een man die wat hem betreft een terrorist was de hand te schudden.
Uiteindelijk moest hij een kogel wegslikken, met fatale gevolgen, van een Joodse Israëliër.

Daarna is de situatie alleen maar beroerder geworden.
Doordat aan beide zijden de haat weer voorrang heeft gekregen.

Van mij mogen ze, lang leve de haat nietwaar, als je je er maar lekker en superieur bij voelt.
Maar het westen hoeft zich er niet meer mee te bemoeien.
Zo lang er geen Rabins (of Sadats) in die regio opstaan, is de regio sowieso verloren.
Zinloze oorlogen, begonnen door welke partij dan ook, gaan niks oplossen.
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:07:53 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107319
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.
...toch?
das al een hele andere stelling maar Israel gaat sws niet weg dus het is wel erg hypothetisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:08:36 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107344
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denkt
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107394
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:10:25 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107398
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De users AFA2022 en Lord-Rondraai bijvoorbeeld.
volgens mij niet maar laten we het ze vragen

@AFA2022 en @Lord-Ronddraai vinden jullie dat Israel niets terug mag doen als het aangevallen wordt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:11:12 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107424
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?
Nee, dat doe ik niet. Bovendien beantwoord je de eerder gestelde vraag niet:
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107522
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet. Bovendien beantwoord je de eerder gestelde vraag niet:
[..]

Dat doe je wel. Er werd om 1 persoon gevraagd.

Jouw vraag had ik nog niet gelezen.

Mijn antwoord is: ik adviseer je om de situatie van Rabin vs Arafat nog eens te herlezen.
Er was geen sprake van eenzijdige concessies.
Als je dat echt denkt, dan maak je jezelf aan dezelfde simplistische eenzijdigheid schuldig die je anderen verwijt.

En ja: soms moet je concessies doen om de kansen op vrede te vergroten.

In hoeverre de 'linksheid' van Rabin doorslaggevend was, durf ik niet te suggereren.
Hij werd sowieso aan beide zijden van het Israëlische politieke spectrum als een oorlogsheld beschouwd. Dat maakte hem voor veel Likud-politici dan ook acceptabel.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:20:13 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107592
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die vraag had ik nog niet gelezen.

Mijn antwoord is: ik adviseer je om de situatie van Rabin vs Arafat nog eens te herlezen.
Er was geen sprake van eenzijdige concessies.
En ja: soms moet je concessies doen om de kansen op vrede te vergroten.

In hoeverre de 'linksheid' van Rabin doorslaggevend was, durf ik niet te suggereren.
Hij werd sowieso aan beide zijden van het Israëlische politieke spectrum als een oorlogsheld beschouwd.
De Palestijnen zouden stoppen met terrorisme. Dat is nooit gebeurt. Sterker nog, na de Oslo-akkoorden volgende een golf van enorme terreuraanslagen die vele Israëliërs het leven hebben gekost. Dit is ook de reden dat uiteindelijk niet de opvolger van Rabin, Peres, maar Netanyahu verkozen werd. Zie ook:
quote:
Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.

Bron
En zo komen we ook uit bij de essentiële kern: je kunt geen concessies doen tegenover mensen die jouw land niet als legitiem zien en willen vernietigen omdat elke concessie zal worden opgevat als een stap dichterbij wat zij willen.

Het is ook niet voor niets dat Arafat verwees naar de Oslo-akkoorden als een 'tijdelijke oplossing', met andere woorden: tot de rest van Israël vernietigen. Zie ook:
quote:
Our basic aim is to liberate the land from the Mediterranean Seas to the Jordan River.... The Palestinian revolution's basic concern is the uprooting of the Zionist entity from our land and liberating it. — Yasser Arafat, 1970

The PLO has complex, often contradictory attitudes to peace with Israel. Officially, the PLO accepted Israel's right to exist in peace, which was the first of the PLO's obligations under the Oslo Accords. In Yasser Arafat's 9 September 1993 letter to Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin, as part of the first Oslo Accord, Arafat stated that

"The PLO recognizes the right of the State of Israel to exist in peace and security." These remarks from Arafat were seen as a shift from one of the PLO's previous primary aims—the destruction of Israel.

However, during the 1990s and 2000s the PLO leadership has stated that it considered any peace with Israel was to be temporary until the dream of Israel's destruction could be realized.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107772
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen zouden stoppen met terrorisme. Dat is nooit gebeurt. Sterker nog, na de Oslo-akkoorden volgende een golf van enorme terreuraanslagen die vele Israëliërs het leven hebben gekost. Dit is ook de reden dat uiteindelijk niet de opvolger van Rabin, Peres, maar Netanyahu verkozen werd. Zie ook:
[..]
En zo komen we ook uit bij de essentiële kern: je kunt geen concessies doen tegenover mensen die jouw land niet als legitiem zien en willen vernietigen omdat elke concessie zal worden opgevat als een stap dichterbij wat zij willen.

Het is ook niet voor niets dat Arafat verwees naar de Oslo-akkoorden als een 'tijdelijke oplossing', met andere woorden: tot de rest van Israël vernietigen. Zie ook:
[..]

Ik heb het over inhoud van de Oslo-akkoorden, waarvan het 1e sowieso slechts een startdocument was.

Ik heb het niet over wat de haters aan beide zijden ervan bleven vinden. Waardoor ze het de vertegenwoordigers van beide partijen alleen maar moeilijker tot zelfs onmogelijk maakten.

De haters hebben uiteindelijk, zeker na de 2e intifada, de overhand gekregen.
Vanaf dat moment hoefde wat mij betreft het westen zich niet meer met die wederzijdse haters te bemoeien.

Zolang ze uit eigen gelederen geen stap meer gaan doen, is iedere westerse bemiddeling, cent of kogel voor welke zaak dan ook verspilde moeite.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221107778
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

En zo komen we ook uit bij de essentiële kern: je kunt geen concessies doen tegenover mensen die jouw land niet als legitiem zien en willen vernietigen omdat elke concessie zal worden opgevat als een stap dichterbij wat zij willen.

En we zitten in een iran topic, met deze logica moet dus de deal van trump met zijn vele consessies tov iran moet wel de meest slechte uitkomst voor jou zijn.
pi_221107852
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij niet maar laten we het ze vragen

@:afa2022 en @:lord-ronddraai vinden jullie dat Israel niets terug mag doen als het aangevallen wordt?
Het bestaan van Israël is het gevolg van het aanvallen, uitmoorden, verdrijven en onteigenen van inheemse volkeren. Dat was in de oudheid al zo, volgens de eigen Bijbelse geschiedenis, en dat patroon herhaalt zich sinds 1948 weer. De vraag of Israël zichzelf mag verdedigen wanneer het wordt aangevallen, is daarom vergelijkbaar met de vraag of een seriemoordenaar het recht heeft om terug te slaan als hij wordt aangevallen.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:34:10 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107868
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:30 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Het bestaan van Israël is het gevolg van het aanvallen, uitmoorden, verdrijven en onteigenen van inheemse volkeren. Dat was in de oudheid al zo, volgens de eigen Bijbelse geschiedenis, en dat patroon herhaalt zich sinds 1948 weer. De vraag of Israël zichzelf mag verdedigen wanneer het wordt aangevallen, is daarom vergelijkbaar met de vraag of een seriemoordenaar het recht heeft om terug te slaan als hij wordt aangevallen.
de staat Israel is gewoon erkent door de VN dus hoe het tot stand is gekomen is weinig relevant bij de vraag of het zich mag verdedigen en ja een seriemoordenaar heeft gewoon het recht om terug te slaan als hij wordt aangevallen

net als iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:34:22 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107870
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik heb het over inhoud van de Oslo-akkoorden, waarvan het 1e sowieso slechts een startdocument was.

Ik heb het niet over wat de haters aan beide zijden ervan bleven vinden. Waardoor ze het de vertegenwoordigers van beide partijen alleen maar moeilijker tot zelfs onmogelijk maakten.

De haters hebben uiteindelijk, zeker na de 2e intifada, de overhand gekregen.
Vanaf dat moment hoefde wat mij betreft het westen zich niet meer met die wederzijdse haters te bemoeien.

Zolang ze uit eigen gelederen geen stap meer gaan doen, is iedere westerse bemiddeling, cent of kogel voor welke zaak dan ook verspilde moeite.
De acties van die 'haters' hebben natuurlijk wel degelijk een effect op het draagvlak voor een vreedzamen samenleven.

Bovendien is er in de Palestijnse samenleving nog nooit een vredesbeweging geweest zoals die er in Israël wél is geweest. Hoe komt dat denk je?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:30 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Het bestaan van Israël is het gevolg van het aanvallen, uitmoorden, verdrijven en onteigenen van inheemse volkeren. Dat was in de oudheid al zo, volgens de eigen Bijbelse geschiedenis, en dat patroon herhaalt zich sinds 1948 weer. De vraag of Israël zichzelf mag verdedigen wanneer het wordt aangevallen, is daarom vergelijkbaar met de vraag of een seriemoordenaar het recht heeft om terug te slaan als hij wordt aangevallen.
Dat is een hele bijzondere claim, want Israël bestaat uit de inheemse bewoners van dit gebied.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:34:57 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107871
maar I stand corrected, niet letterlijk niemand denkt dat

@-Knapzak- is de uitzondering op de regel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221107879
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen.
na het bloedbad van 7 oktober stond meer dan 90% van de Israëliërs achter de beslissing om Hamas in Gaza aan te vallen. De diverse oorlogsmisdaden die ICJ onderzoekt en de dood van 10.000 jonge kinderen
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:38:27 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107888
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
na het bloedbad van 7 oktober stond meer dan 90% van de Israëliërs achter de beslissing om Hamas in Gaza aan te vallen. De diverse oorlogsmisdaden die ICJ onderzoekt en de dood van 10.000 jonge kinderen
zou een beetje gek zijn als het niet zo was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:38:53 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107889
Het blijft ook wel hilarisch dat de Palestijn, een volk dat bestaat uit mensen van over de hele regio en zelfs Noord-Afrika, als collectief als inheemse bewoners worden weggezet. Dit nog naast het feit dat zij een cultuur, taal en religie omarmen afkomstig uit het Arabisch Schiereiland.
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
na het bloedbad van 7 oktober stond meer dan 90% van de Israëliërs achter de beslissing om Hamas in Gaza aan te vallen. De diverse oorlogsmisdaden die ICJ onderzoekt en de dood van 10.000 jonge kinderen
Het omgaat mij volledig welk punt probeer je hier probeert te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107898
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
zou een beetje gek zijn als het niet zo was
Jup, maar ik geloof niet dat die 90% van de Israëliërs het plegen van oorlogsmisdaden en het doden van 10.000 jonge kinderen steunt
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:40:38 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107903
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup, maar ik geloof niet dat die 90% van de Israëliërs het plegen van oorlogsmisdaden en het doden van 10.000 jonge kinderen steunt
denk dat niemand dat doet

schien @-Knapzak-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221107953
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:30 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Het bestaan van Israël is het gevolg van het aanvallen, uitmoorden, verdrijven en onteigenen van inheemse volkeren. Dat was in de oudheid al zo, volgens de eigen Bijbelse geschiedenis, en dat patroon herhaalt zich sinds 1948 weer. De vraag of Israël zichzelf mag verdedigen wanneer het wordt aangevallen, is daarom vergelijkbaar met de vraag of een seriemoordenaar het recht heeft om terug te slaan als hij wordt aangevallen.
In het Midden-Oosten bestaat de 1948-en-daarna-situatie. Waarbij Israël door de VN als rechtmatig land werd erkend.
Een situatie die in 1953 bijvoorbeeld ook werd erkend door de toenmalige regering van Iran, als één van de weinige Arabisch/Islamitische landen. Voordat de VS en het VK de sjah aan de macht hielpen. Overigens erkende de sjah ook Israël. Geen onbelangrijk detail, ondanks het feit dat hij een dictator was.

Ook Sadat deed een stap, in 1977. Ongetwijfeld ook na een pittige interne strijd. En hij bood Israël meerdere handreikingen in het vooruitschiet, maar uiteraard werd hij door vredelievende haters tegengewerkt. Uiteindelijk werd hij door een paar van die haters afgeknald.

Haat, haat, haat. Ze zijn er dol op in die regio.

Laat ze barsten.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221107972
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk dat niemand dat doet

schien @:-knapzak-
Het is hetzelfde frame als Howard gebruikt. Howard beweert dat 75% van de Palestijnen achter het bloedbad van 7 oktober staat terwijl dat niet de vraag was waar 75% van de inwoners in Gaza bevestigend op reageerde.

Natuurlijk staat meer dan 90% van de Israëliërs achter de aanval op Hamas. Wie niet vraag ik me af. Alleen dat iemand die tegenaanval op Hamas steunt betekent niet dat die 90% dus het plegen van de (vermeende) oorlogsmisdaden door IDF steunt.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:52:59 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221108024
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is hetzelfde frame als Howard gebruikt. Howard beweert dat 75% van de Palestijnen achter het bloedbad van 7 oktober staat terwijl dat niet de vraag was waar 75% van de inwoners in Gaza bevestigend op reageerde.

Natuurlijk staat meer dan 90% van de Israëliërs achter de aanval op Hamas. Wie niet vraag ik me af. Alleen dat iemand die tegenaanval op Hamas steunt betekent niet dat die 90% dus het plegen van de (vermeende) oorlogsmisdaden door IDF steunt.
Moeten we de videos er weer bij gaan halen van de vele duizenden juichende mensen in de straat? Het was natuurlijk voor de Palestijnen heel duidelijk wat er was gebeurt die dag. Het draagvlak van 75% lijkt nog een voorzichtige inschatting.

En is het ook opgevallen dat geen enkele Israëlische gijzelaar hulp heeft gekregen of dat er geen enkele vorm van verzet was? De Palestijnse samenleving heeft ook nooit een vredesbeweging gekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221108330
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moeten we de videos er weer bij gaan halen van de vele duizenden juichende mensen in de straat? Het was natuurlijk voor de Palestijnen heel duidelijk wat er was gebeurt die dag. Het draagvlak van 75% lijkt nog een voorzichtige inschatting.

En is het ook opgevallen dat geen enkele Israëlische gijzelaar hulp heeft gekregen of dat er geen enkele vorm van verzet was? De Palestijnse samenleving heeft ook nooit een vredesbeweging gekend.
Hier in Nederland was op 7 oktober niet duidelijk wat er gebeurt was, maar in het primitieve Gaza op hetzelfde moment was het wel duidelijk? Ik vind dat heel moeilijk te geloven

Als die duizenden iets zegt over alle twee miljoen inwoners, vraag ik me oprecht af waarom je dit zelfde principe niet op rechts of op Israël toepast. Zoals dat ongeveer 10% van de Israëliërs stemde op de combinatie partij van terrorist Gvir
pi_221108361
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hier in Nederland was op 7 oktober niet duidelijk wat er gebeurt was, maar in het primitieve Gaza op hetzelfde moment was het wel duidelijk? Ik vind dat heel moeilijk te geloven

Als die duizenden iets zegt over alle twee miljoen inwoners, vraag ik me oprecht af waarom je dit zelfde principe niet op rechts of op Israël toepast. Zoals dat ongeveer 10% van de Israëliërs stemde op de combinatie partij van terrorist Gvir
Terrorist?
Minister van Nationale Veiligheid.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221108522
twitter


Art of the deal!
pi_221108625
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Art of the deal!
De financiële markten zijn weer even beïnvloed en de centen zijn geteld.
Dat er weer een bondgenoot belazerd is, zal Trumpie worst wezen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:57:32 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221108631
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
das al een hele andere stelling maar Israel gaat sws niet weg dus het is wel erg hypothetisch
Dat is dan ook een doorn in het oog van velen. Dat het een hypothese blijft...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221108860
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij niet maar laten we het ze vragen

@:afa2022 en @:lord-ronddraai vinden jullie dat Israel niets terug mag doen als het aangevallen wordt?
Iedereen mag zich tegen aanvallen verdedigen, dat houdt in ook Israel en Israeliers.

Ook bij verdediging is niet alles geoorloofd. Dat zal ik verduidelijken, bij verdediging probeer je onschuldige slachtoffers te voorkomen. Iets wat Israel volledig nalaat, hun doel is juist zo veel mogelijk slachtoffers maken. Dat doen ze nu ook al zo lang zonder enige consequentie dat lui als Ben Gvir dit nu ook publiek durven uitspreken.

Maar mogen Palestijnen en Libanezen zich eigenlijk verdedigen @HowardRoark?
In het geval dat dat mag welke voorwaarden gelden daar dan voor?
pi_221108868
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Terrorist?
Minister van Nationale Veiligheid.
Precies, daarom is Israel ook een terroristenland. Onbegrijpelijk dat IDF en ben Gvir nog niet op de terrorismelijst staan.
pi_221109428
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk dat niemand dat doet

schien @:-knapzak-
Dat is apart. Heb je gemist dat de Israelische minister van Veiligheid zegt dat heel Libanon moet branden?

In Israel is het zeldzaam dat mensen een probleem hebben met oorlogsmisdaden.

Dat komt bijvoorbeeld doordat de meeste mensen in het IDF hebben gezeten of kinderen hebben die erin zitten. Omdat hun slachtoffers zo gedemoniseerd worden zien ze het niet als oorlogsmidaden. Zelfde idee hoe mensen bij de Wehrmacht zich niet als de baddies zagen.
pi_221109461
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij niet maar laten we het ze vragen

@:afa2022 en @:lord-ronddraai vinden jullie dat Israel niets terug mag doen als het aangevallen wordt?
De discussie ging over het grote aantal onnodige burgerslachtoffers dat hij normaal vindt en zelfs goedpraat (ala Ben Gvir), dan ben je voor mij moreel failliet.

"Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan".

En natuurlijk mag Israel zich verdedigen, daar ging de discussie helemaal niet over, maar ja Howard he....
pi_221109640
Trump to negotiators: “If you close the Strait of Hormuz, you won’t have a country. You won’t even make it back to your own fucking country." _O-
pi_221109742
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
Trump to negotiators: “If you close the Strait of Hormuz, you won’t have a country. You won’t even make it back to your own fucking country." _O-
tijd voor een impeachment.

maar de "demorats" hebben geen ballen
  zondag 21 juni 2026 @ 16:11:59 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221109751
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:56 schreef AFA2022 het volgende:
Trump to negotiators: “If you close the Strait of Hormuz, you won’t have a country. You won’t even make it back to your own fucking country." _O-
Wat een onderhandelaar hè.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221109758
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Amerika heeft een aantal dagen geleden een voorlopige overeenkomst getekend zonder daarbij bondgenoot Israël te betrekken.
Eén van de voorwaarden in die overeenkomst is dat Israël dient te stoppen met gevechtshandelingen in Libanon.

Hoe is de steun van de VS naar Israël onvoorwaardelijk?

Door Israël, zonder onderling overleg, een dictaat op te leggen?
Zonder de politieke en militaire steun was Israël opgedoekt en zaten er een hoop in Den Haag voor een tribunaal.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:13:48 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221109766
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hier in Nederland was op 7 oktober niet duidelijk wat er gebeurt was, maar in het primitieve Gaza op hetzelfde moment was het wel duidelijk? Ik vind dat heel moeilijk te geloven
Dit is wel een hele vreemde claim. Er waren nota bene talloze liveblogs van grote media die alles volgden op de voet vanaf de eerste aanslagen vroeg in de ochtend. Je kunt er de topics hier op FOK! op teruglezen. Natuurlijk was dit wel duidelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als die duizenden iets zegt over alle twee miljoen inwoners, vraag ik me oprecht af waarom je dit zelfde principe niet op rechts of op Israël toepast. Zoals dat ongeveer 10% van de Israëliërs stemde op de combinatie partij van terrorist Gvir
Nee hoor, het is een optelsom:

• De Palestijnen hebben nooit vrede met Israël gewild, elke mogelijkheid hiertoe is van tafel geveegd
• De Palestijnen hebben in hun samenleving nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest.
• Een merendeel van de Palestijnen, ondanks soms kritisch op het bewind van Hamas, steunen een gewelddadige strijd.

Het is dan ook niet voor niets dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde. En die poll is niet op de dag zelf gehouden maar weken nadien.

Nu ben ik benieuwd, waarom voel jij de noodzaak dit soort feiten te bagatelliseren, maar vervolgens wel de 5-7% Israëlische stemmers aan te grijpen die op Ben-Gvir stemt en dat te generaliseren naar de rest van het land of tenminste te doen alsof er hierdoor een vergelijking is met de Palestijnen.

Het betreft het negeren van feiten en het optuigen van een valse vergelijking, om op die manier de Palestijnen beter te doen laten lijken dan dat deze zijn en de Israëliërs slechter dan dat deze zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 juni 2026 @ 16:14:30 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221109773
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zonder de politieke en militaire steun was Israël opgedoekt en zaten er een hoop in Den Haag voor een tribunaal.
Waar zouden de Palestijnen of omringende Arabische en Islamitische landen eigenlijk zijn zonder politieke en militaire steun?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221109819
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

Nu ben ik benieuwd, waarom voel jij de noodzaak dit soort feiten te bagatelliseren, maar vervolgens wel de 5-7% Israëlische stemmers aan te grijpen die op Ben-Gvir stemt en dat te generaliseren naar de rest van het land of tenminste te doen alsof er hierdoor een vergelijking knip onzin.
10,5% en vervelend he dat domme generaliseren.
pi_221109914
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zonder de politieke en militaire steun was Israël opgedoekt en zaten er een hoop in Den Haag voor een tribunaal.
Dat eerste weet ik niet.
Dat tweede sowieso niet, want zonder politieke en militaire steun was de huidige politiek van Israël grotendeels niet mogelijk geweest.

Je verleent steun of niet.

Wat ik persoonlijk ook van de politiek van Israël mag vinden, ze zijn te kakken gezet door de VS. Zelfs als ik daar niet eens al te rouwig om zou zijn, dan nog blijft het verraad. Wie zijn eigen oorlogspartner niet betrekt in vredesonderhandelingen met de vijand en die partner daarbij zelfs zaken gaat opleggen, is als bondgenoot geen knip voor de neus waard.
Bovendien maak je er je eigen politieke en militaire steun belachelijk mee.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221109973
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In het Midden-Oosten bestaat de 1948-en-daarna-situatie. Waarbij Israël door de VN als rechtmatig land werd erkend.
Een situatie die in 1953 bijvoorbeeld ook werd erkend door de toenmalige regering van Iran, als één van de weinige Arabisch/Islamitische landen. Voordat de VS en het VK de sjah aan de macht hielpen. Overigens erkende de sjah ook Israël. Geen onbelangrijk detail, ondanks het feit dat hij een dictator was.

Ook Sadat deed een stap, in 1977. Ongetwijfeld ook na een pittige interne strijd. En hij bood Israël meerdere handreikingen in het vooruitschiet, maar uiteraard werd hij door vredelievende haters tegengewerkt. Uiteindelijk werd hij door een paar van die haters afgeknald.

Haat, haat, haat. Ze zijn er dol op in die regio.

Laat ze barsten.
Haat is, zeker als je naar de wereldgeschiedenis kijkt, niet zo uitzonderlijk. Net als tegenwerken. Rabin is ook vermoord door zijn eigen landgenoten.
Incelfrikandel
pi_221110006
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Haat is, zeker als je naar de wereldgeschiedenis kijkt, niet zo uitzonderlijk. Net als tegenwerken. Rabin is ook vermoord door zijn eigen landgenoten.
Het gaat mij er niet om of het uitzonderlijk is of niet.
En de constatering over Rabin is hier al meerdere keren gemaakt.
Zoals ooit ook Sadat door eigen mensen is afgeknald.
En Arafat niet over geluk te klagen had dat hij een natuurlijke dood is gestorven. Er waren genoeg radicale Palestijnen des duivels op hem omdat hij, naar hun inzichten, de Palestijnse idealen in de uitverkoop wilde doen.

Mij gaat het erom of je vanuit het westen al die haat moet faciliteren.
Geen enkele regio op deze aardkloot is gevrijwaard van haat. Ook in Europa niet. Maar we mogen ons in Europa gelukkig prijzen dat er in de meeste gevallen toch nog overleg en diplomatie blijft plaatsvinden. Omdat we, sinds 1945, een groot gedeelte van de tijd blijven proberen om zinvolle lessen te trekken uit 2 afschuwelijke wereldoorlogen.

Perfect wordt het nooit, maar rücksichtlos haten lost sowieso niets op. En rücksichtlos haat faciliteren ook niet.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:48:55 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221110055
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
10,5% en vervelend he dat domme generaliseren.
De partij van Ben-Gvir staat in de peilingen wisselend tussen de 6 en 9 zetels wat neerkomt op 5% en 7.5% van alle kiezers. Dus nee, geen 10.5%. Bovendien is het veelzeggend dat je mijn vragen negeert.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:37 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het gaat mij er niet om of het uitzonderlijk is of niet.
En de constatering over Rabin is hier al meerdere keren gemaakt.
Zoals ooit ook Sadat door eigen mensen is afgeknald.
En Arafat niet over geluk te klagen had dat hij een natuurlijke dood is gestorven. Er waren genoeg radicale Palestijnen des duivels op hem omdat hij, naar hun inzichten, de Palestijnse idealen in de uitverkoop wilde doen.

Mij gaat het erom of je vanuit het westen al die haat moet faciliteren.
Geen enkele regio op deze aardkloot is gevrijwaard van haat. Ook in Europa niet. Maar we mogen ons in Europa gelukkig prijzen dat er in de meeste gevallen toch nog overleg en diplomatie blijft plaatsvinden. Omdat we, sinds 1945, een groot gedeelte van de tijd blijven proberen om zinvolle lessen te trekken uit 2 afschuwelijke wereldoorlogen.

Perfect wordt het nooit, maar rücksichtlos haten lost sowieso niets op. En rücksichtlos haat faciliteren ook niet.
Hoe wordt vanuit het Westen haat precies gefaciliteerd?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 juni 2026 @ 16:54:06 #247
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221110081
Nu weer gedreig dat Iran weer aangevallen wordt.
Worden ze nu nooit eens moe van zichzelf, allemaal?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221110147
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De partij van Ben-Gvir staat in de peilingen wisselend tussen de 6 en 9 zetels wat neerkomt op 5% en 7.5% van alle kiezers. Dus nee, geen 10.5%. Bovendien is het veelzeggend dat je mijn vragen negeert.
https://en.idi.org.il/isr(...)rties/elections/2022
Is toch dik 10%?

OK en mbt je vragen
quote:
Nu ben ik benieuwd, waarom voel jij de noodzaak dit soort feiten te bagatelliseren, maar vervolgens wel de 5-7% Israëlische stemmers aan te grijpen die op Ben-Gvir stemt en dat te generaliseren naar de rest van het land of tenminste te doen alsof er hierdoor een vergelijking is met de Palestijnen.
Jij houdt van generaliseren, als het in je straatje past. En nu deed ik dan ook maar aan dom generaliseren. Dat is alles.
Geen idee wat je bedoelt met 'alsof er een vergelijking is met de Palestijnen'. Ik koos voor een onderwerp om te generaliseren omdat ik wist dat je generaliseren dan niet trekt.

quote:
Het betreft het negeren van feiten en het optuigen van een valse vergelijking, om op die manier de Palestijnen beter te doen laten lijken dan dat deze zijn en de Israëliërs slechter dan dat deze zijn.
Ik zie geen vraag, alleen een constatering. Toch? En het is niet zo dat je per se ongelijk hebt
pi_221110180
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu weer gedreig dat Iran weer aangevallen wordt.
Worden ze nu nooit eens moe van zichzelf, allemaal?
Ze discussieren nog steeds. Waarschijnlijk meet Trump in inches en de Ayatollah in cm. Dan kom je er natuurlijk nooit uit. (sorry no offence)
pi_221110719
twitter


Khomeini portretten en vlaggen van het terroristische Iraanse regime. Walgelijke vertoning weer.
pi_221110793
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Khomeini portretten en vlaggen van het terroristische Iraanse regime. Walgelijke vertoning weer.
Zo ziet elke stad in Nederland er uit over 30 jaar.
pi_221110810
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe wordt vanuit het Westen haat precies gefaciliteerd?
Met geld en wapens.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:47:57 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221110835
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met geld en wapens.
We steunen onze bondgenoten daar. Dat is niet het faciliteren van geweld.

Ik vind dit oprecht wel een bijzondere take. Als je bijvoorbeeld Israël als voorbeeld neemt, toen Israël was opgericht werd het direct van alle kanten aangevallen. Maar dan zou het probleem zijn dat Israël wapens kreeg van Tsjechoslowakije?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 juni 2026 @ 18:49:55 #254
284411 crew  heywoodu
pi_221110841
Even niet echt het nieuws gevolgd de laatste tijd, maar is het Iraanse regime inmiddels al op de knieën, het leger compleet vernietigd, de wereldwijde crisis opgelost en de oorlog gewonnen?
pi_221110864
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:49 schreef heywoodu het volgende:
Even niet echt het nieuws gevolgd de laatste tijd, maar is het Iraanse regime inmiddels al op de knieën, het leger compleet vernietigd, de wereldwijde crisis opgelost en de oorlog gewonnen?
Dat was het 3 maanden geleden al.
pi_221110895
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We steunen onze bondgenoten daar. Dat is niet het faciliteren van geweld.

Ik vind dit oprecht wel een bijzondere take. Als je bijvoorbeeld Israël als voorbeeld neemt, toen Israël was opgericht werd het direct van alle kanten aangevallen. Maar dan zou het probleem zijn dat Israël wapens kreeg van Tsjechoslowakije?
We doen zaken met Israëlhatende regimes.
Van Soennitische en Sji'itische snit.
We doen zaken met bijvoorbeeld Qatar, en de sjeiks aldaar financieren Hamas en bieden terroristen onderdak. Daar wil het westen echter niet al te moeilijk over doen, want het is goed zakendoen met die lui. En die sjeiks vinden het ook niet erg, want de centen zijn mooi meegenomen en ze kunnen fijn de Arabisch/Palestijnse zaak blijven financieren en steunen.

De pré-overeenkomst van vorige week tussen de VS en Iran was een goed voorbeeld van een poging tot officieel gedocumenteerde westerse mede-financiering van een haatregime. Maar het mag, want het is goed voor de eigen economie en de eigen portemonnee. Israël moet zijn mond houden, was het devies van de heren Trump en Vance.

Het gedachtengoed van haat van de klup van Ben-Gvir is al enige tijd verworden tot officieel Israëlisch veiligheidsbeleid. Check het enorme geweld tegen burgers van de laatste jaren. (Ga jij niet doen, want het is immers gerechtvaardigd.)

Ondanks dit officieel geworden haatbeleid, denk ik dat er nog steeds aardig wat centen vanuit het westen gaan naar Israël.

Je vindt overigens wederom iets 'oprecht'. Stop maar met die toevoeging. Als iemand hier een mening poneert, dan ga ik er sowieso wel vanuit dat die mening oprecht is.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221110925
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
We doen zaken met Israëlhatende regimes.
Van Soennitische en Sji'itische snit.
We doen zaken met bijvoorbeeld Qatar, en de sjeiks aldaar financieren Hamas en bieden terroristen onderdak. Daar wil het westen echter niet al te moeilijk over doen, want het is goed zakendoen met die lui. En die sjeiks vinden het ook niet erg, want de centen zijn mooi meegenomen en ze kunnen fijn de Arabisch/Palestijnse zaak blijven financieren en steunen.

De pré-overeenkomst van vorige week tussen de VS en Iran was een goed voorbeeld van een poging tot officieel gedocumenteerde westerse mede-financiering van een haatregime. Maar het mag, want het is goed voor de eigen economie en de eigen portemonnee. Israël moet zijn mond houden, was het devies van de heren Trump en Vance.

Het gedachtengoed van haat van de klup van Ben-Gvir is al enige tijd verworden tot officieel Israëlisch veiligheidsbeleid. Check het enorme geweld tegen burgers van de laatste jaren. (Ga jij niet doen, want het is immers gerechtvaardigd.)

Ondanks dit officieel geworden haatbeleid, denk ik dat er nog steeds aardig wat centen vanuit het westen gaan naar Israël.

Je vindt overigens wederom iets 'oprecht'. Stop maar met die toevoeging. Als iemand hier een mening poneert, dan ga ik er sowieso wel vanuit dat die mening oprecht is.
Dat je al die moeite neemt om nog te reageren. Tip: neem je onderschrift serieus.. ;)
pi_221110926
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:49 schreef heywoodu het volgende:
Even niet echt het nieuws gevolgd de laatste tijd, maar is het Iraanse regime inmiddels al op de knieën, het leger compleet vernietigd, de wereldwijde crisis opgelost en de oorlog gewonnen?
Al -tig keer.

Ik las zojuist dat Vance heeft gemeld dat de besprekingen heel goed verlopen.

https://nieuws.nl/buitenl(...)-gesprekken-met-iran

De VS en Iran gaan elkaar de hand reiken. Ontroerend. En dat meen ik oprecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 21-06-2026 19:15:44 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221110942
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat je al die moeite neemt om nog te reageren. Tip: neem je onderschrift serieus.. ;)
Ik ben heel rustig.
Het is te warm voor onrust.

Ik blijf derhalve glimlachen en ik blijf rustig.

Maar zo af en toe zal ik een woordje doen tegen de zoveelste zinloze oorlog en tegen de zoveelste uiting van haat.
Daar beleef ik nou lol aan, mijnheer. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221111014
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zo ziet elke stad in Nederland er uit over 30 jaar.
Dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al.

Net als die atoombom die door Iran op Israël wordt gegooid.
Het was 30 jaar geleden al 5 voor 12.
Zei Bibi.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 19:18:14 #261
54593 Olga
Cheese
pi_221111018
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Al -tig keer.

Ik las zojuist dat Vance heeft gemeld dat de besprekingen heel goed verlopen.

https://nieuws.nl/buitenl(...)-gesprekken-met-iran

De VS en Iran gaan elkaar de hand reiken. Ontroerend. En dat meen ik oprecht.
en ik lees dit in de liveblog van AD
quote:
De Iraanse delegatie heeft in Zwitserland de locatie van de onderhandelingen met de Verenigde Staten verlaten, melden Iraanse persbureaus Tasnim en Fars op basis van bronnen. De Iraniërs zouden zijn vertrokken uit protest tegen het dreigement dat de Amerikaanse president Donald Trump tijdens de gesprekken uitte om Iran opnieuw aan te vallen.

Trump schreef op Truth Social dat Iran het Libanese Hezbollah in bedwang zou moeten houden en dat hij Iran anders weer zou aanvallen. Israël heeft Hezbollah beschuldigd van schendingen van een bestand, maar volgens Hezbollah is het juist Israël dat de afspraken negeert door door te gaan met grootschalige aanvallen op het zuiden van Libanon.

Een einde aan de Israëlische aanvallen is een harde eis voor Iran in de deal met de VS. Trump draait die eis nu om door naar Hezbollah te wijzen.

Het Iraanse onderhandelingsteam benadrukte tegen staatsmedia dat er niet over andere zaken kan worden onderhandeld zolang het geweld in Libanon aanhoudt.

Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_221111047
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al.

Net als die atoombom die door Iran op Israël wordt gegooid.
Het was 30 jaar geleden al 5 voor 12.
Zei Bibi.
Als ik het straatbeeld van 30 jaar geleden vergelijk met nu...

Wat hebben wij onszelf aangedaan.
pi_221111067
quote:
11s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:18 schreef Olga het volgende:

[..]
en ik lees dit in de liveblog van AD
[..]

Nou, dat verbaast me wel, moet ik zeggen. 8)7
Zou Vance dan hebben gelogen?
Of iets niet hebben begrepen?
Een boodschap van Trump wellicht?

Dat kan toch niet!

Dan moet ik mijn antwoord aan Heywoodu herstellen:

Al -tig keer.

Zo las ik eerder vanmiddag dat Vance heeft gemeld dat de besprekingen heel goed verlopen.

https://nieuws.nl/buitenl(...)-gesprekken-met-iran

De VS en Iran gaan elkaar de hand reiken, zegt-ie. Ontroerend. En dat meen ik
oprecht.

Aan de andere kant: het meest recente nieuws is dat Trump weer is gaan dreigen en dat de Libanon/Hezbollah-kwestie een sta-in-de-weg blijft. Dus is Iran weer weggelopen uit het overleg.

Kortom: de oorlog was al -tig keer gewonnen, het conflict was al-tig keer (bijna) opgelost, en nog meer -tig keer ook weer niet.


(Sorry, @heywoodu.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 21-06-2026 19:35:20 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221111101
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als ik het straatbeeld van 30 jaar geleden vergelijk met nu...

Wat hebben wij onszelf aangedaan.
Ja, je zal toch in Nederland wonen.
Een hel.

Ik denk dat ik Lenny Kuhr maar achterna ga.
Straks lekker bruinen op het Gaza-strand.
Omaha Beach is er nix bij.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221111318
quote:
11s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:18 schreef Olga het volgende:

[..]
en ik lees dit in de liveblog van AD
[..]

Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:05:38 #266
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221111368
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
Netjes van ze *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221111377
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
Nou, maar hopen voor Fens dat het geen toverfondue is.
Dat heeft het ooit machtige ROME ook eens opgebroken in HELVETIA.

(Leest: Asterix en de Helvetiërs.)

Maar stiekem hopen we natuurlijk dat een haatbaard een stukje brood in de fondue laat vallen.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 20:10:06 #268
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221111402
quote:
11s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:18 schreef Olga het volgende:

[..]
en ik lees dit in de liveblog van AD
[..]

De baas zit de boel gewoon lekker te saboteren terwijl zijn adjudant aan het onderhandelen is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221111415
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De baas zit de boel gewoon lekker te saboteren terwijl zijn adjudant aan het onderhandelen is.
Fens is de sukkelige loopjongen.

Rubio, die eigenlijk buitenlandse zaken in de portefeuille heeft, wrijft zich intussen in de pollen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221111417
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
de staat Israel is gewoon erkent door de VN dus hoe het tot stand is gekomen is weinig relevant bij de vraag of het zich mag verdedigen en ja een seriemoordenaar heeft gewoon het recht om terug te slaan als hij wordt aangevallen

net als iedereen
Dat is wel degelijk relevant. Dat het terreurstaatje erkend wordt, betekent niet dat het betreffende gebied niet met geweld en terreur is ingenomen. Daarnaast is de VN geen moreel kompas, noch handelt de organisatie vanuit wat rechtvaardig is. De organisatie bestaat uit lidstaten die hun eigen belangen en politieke agenda’s nastreven. Vooral westerse landen beïnvloeden besluiten via diplomatieke en economische drukmiddelen. In de praktijk leidt dit dan ook tot dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging, afhankelijk van welke landen betrokken zijn en hoeveel politieke of economische macht zij hebben.

En nee, een seriemoordenaar heeft niet het recht om terug te vechten wanneer zijn slachtoffers besluiten hem aan te vallen. Dat je dat wel denkt, toont enkel aan dat je morele kompas defect is.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:30:07 #271
54593 Olga
Cheese
pi_221111583
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
Nou heb ik zin in kaasfondue
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 21 juni 2026 @ 20:36:07 #272
54593 Olga
Cheese
pi_221111613
Nu.nl meldt overigens dit

quote:
Onduidelijk of Iran is weggelopen van onderhandelingen
De gesprekken tussen Iran en de VS zouden zijn gepauzeerd, maar nog niet zijn beëindigd. Dat meldt een Iraanse bron aan persbureau Reuters. Het is onduidelijk of Iran nou wel of niet van de onderhandelingstafel is weggelopen. Twee Iraanse persbureaus melden van wel, een Iraanse bron aan Reuters en een journalist van Axios zeggen dat dit niet het geval is.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_221111619
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:30 schreef Olga het volgende:

[..]
Nou heb ik zin in kaasfondue
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221111625
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:36 schreef Olga het volgende:
Nu.nl meldt overigens dit
[..]

Er verandert nix (Doe Maar, 1979)

Bekijk deze YouTube-video
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:40:15 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221111649
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:11 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Dat is wel degelijk relevant. Dat het terreurstaatje erkend wordt, betekent niet dat het betreffende gebied niet met geweld en terreur is ingenomen. Daarnaast is de VN geen moreel kompas, noch handelt de organisatie vanuit wat rechtvaardig is. De organisatie bestaat uit lidstaten die hun eigen belangen en politieke agenda’s nastreven. Vooral westerse landen beïnvloeden besluiten via diplomatieke en economische drukmiddelen. In de praktijk leidt dit dan ook tot dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging, afhankelijk van welke landen betrokken zijn en hoeveel politieke of economische macht zij hebben.

En nee, een seriemoordenaar heeft niet het recht om terug te vechten wanneer zijn slachtoffers besluiten hem aan te vallen. Dat je dat wel denkt, toont enkel aan dat je morele kompas defect is.
Hmmmm, wie is hier de seriemoordenaar en zo ja, dienen slachtoffers zich allereerst aan het door hun gewenste recht als moreel kompas te houden.

Verder zinloos om te spreken over allerhande zienswijzen met dat Israël iig een soeverein land is dat - door haar verkozen democratie - hier geheel zelf bepaalt met wat haar regering en parlement zichzelf goeddunkt.
Aangaande VN, heeft die idd meermalen duidelijk gemaakt dat het haar niet gaat om (on)recht aangaande burgers maar om invloed uit te oefenen op een - kansloos gemaakte - bevolking die zij zich van haar afhankelijk maakt.

Wellicht beter de discussie terugbrengen op een verderfelijk land als Iran dat niet terugdeinst om naast eigen burgers te onderdrukken, andere groepen in te zetten om te voorkomen dat zij het door de islam beloofde wereldrijk verliest door toe te staan dat Israël bestaat.
Het dilemma heeft één en alleen te maken met een compleet verknipte religie die meent dat zij de macht tot recht in pacht heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221111722
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:37 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het gaat mij er niet om of het uitzonderlijk is of niet.
En de constatering over Rabin is hier al meerdere keren gemaakt.
Zoals ooit ook Sadat door eigen mensen is afgeknald.
En Arafat niet over geluk te klagen had dat hij een natuurlijke dood is gestorven. Er waren genoeg radicale Palestijnen des duivels op hem omdat hij, naar hun inzichten, de Palestijnse idealen in de uitverkoop wilde doen.

Mij gaat het erom of je vanuit het westen al die haat moet faciliteren.
Geen enkele regio op deze aardkloot is gevrijwaard van haat. Ook in Europa niet. Maar we mogen ons in Europa gelukkig prijzen dat er in de meeste gevallen toch nog overleg en diplomatie blijft plaatsvinden. Omdat we, sinds 1945, een groot gedeelte van de tijd blijven proberen om zinvolle lessen te trekken uit 2 afschuwelijke wereldoorlogen.

Perfect wordt het nooit, maar rücksichtlos haten lost sowieso niets op. En rücksichtlos haat faciliteren ook niet.
Het is relevant voor de vraag of diplomatie nut & waarde heeft. Gezien het conflict tussen Israël en Palestina ook sterke invloed heeft op Europa zie ik daarvoor wel enige noodzaak voor ons om er, tot op zekere hoogte, mee te bemoeien. Dan volgt de vraag in hoeverre diplomatie nut heeft. Hoewel ik de Palestijnen best een kutvolk vind, is het geen bijzonder volk of conflict. Als je naar de wereldgeschiedenis kijkt, inclusief de recente, is het Israëlisch-Palestijns conflict nou niet bijzonder langdurend, gewelddadig of dodelijk. Nou draag je zelf Europa aan maar ons continent, hoewel een stuk rustiger, heeft (ook) de afgelopen 40 jaar heel wat bloed gezien.
Incelfrikandel
  zondag 21 juni 2026 @ 20:56:26 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221111798
Trump, blijft een aparte manier van onderhandelen te hebben.
Zelfs als je moet toegeven zorgen dat je (hier Iran, vanwege gezichtsverlies) niet zult toegeven.
quote:
bron: cnn
President Donald Trump threatened the Iranian delegation and drew a sharp rebuke from Iran’s top negotiator. Back-channel dialogues are underway in hopes of the delegations returning to the talks at a Swiss mountain resort.
Dreigen heeft alleen zin als er iets te bedreigen valt. Iran heeft de (Hormus) kaarten en dat besef, lijkt nog niet te zijn doorgedrongen.

Maar goed, hij (Trump) heeft geen enkel respect en is vooral op zoek naar een way-out waarbij iedereen buiten zijn aandoening, dan schuldig is te maken voor zijn megalomanie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 21 juni 2026 @ 21:03:40 #278
88831 Shreyas
De beste
pi_221111889
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:56 schreef Vallon het volgende:
Trump, blijft een aparte manier van onderhandelen te hebben.
Zelfs als je moet toegeven zorgen dat je (hier Iran, vanwege gezichtsverlies) niet zult toegeven.
[..]
Dreigen heeft alleen zin als er iets te bedreigen valt. Iran heeft de (Hormus) kaarten en dat besef, lijkt nog niet te zijn doorgedrongen.

Maar goed, hij (Trump) heeft geen enkel respect en is vooral op zoek naar een way-out waarbij iedereen buiten zijn aandoening, dan schuldig is te maken voor zijn megalomanie.
Ik snap je kritiek op Trump, maar vanwaar je pro-Iraanse houding eigenlijk? Een radicaal, extremistisch en terroristisch land dat al ruim 50.000 eigen mensen (demonstranten) heeft vermoord, vrouwen onderdrukt, minacht en tot slavinnen maakt, anders geaarden of anders gelovigen worden gemarteld, vernederd en vermoord.

En maar lachen hoor dat die Trump afgaat. Het zou om te lachen zijn als de keerzijde van die munt niet zo gitzwart was. Het is een humanitaire ramp, letterlijk, dat Iran de straat van Hormuz controleert. Dat besef is bij niemand in de wereld aanwezig, behalve bij Trump.

En de rest van de wereld blijft zijn kop in het zand steken, want de Trump-haat is blijkbaar groter.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:14:55 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221112084
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik snap je kritiek op Trump, maar vanwaar je pro-Iraanse houding eigenlijk? Een radicaal, extremistisch en terroristisch land dat al ruim 50.000 eigen mensen (demonstranten) heeft vermoord, vrouwen onderdrukt, minacht en tot slavinnen maakt, anders geaarden of anders gelovigen worden gemarteld, vernederd en vermoord.

En maar lachen hoor dat die Trump afgaat. Het zou om te lachen zijn als de keerzijde van die munt niet zo gitzwart was. Het is een humanitaire ramp, letterlijk, dat Iran de straat van Hormuz controleert. Dat besef is bij niemand in de wereld aanwezig, behalve bij Trump.

En de rest van de wereld blijft zijn kop in het zand steken, want de Trump-haat is blijkbaar groter.
Kritiek op Trump =/= pro Iran...

Vermoeiend dit spelletje steeds
pi_221112141
Opiniepeiling: 92% van de Israëli’s is van mening dat Iran als winnaar uit de strijd is gekomen na de oorlog en de overeenkomst met de VS. Uit de enquête bleek dat zelfs onder kiezers die het rechtse blok onder leiding van misdadiger Netanyahu steunen, 93,1% van mening was dat Iran had gewonnen.
pi_221112447
quote:
18s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm, wie is hier de seriemoordenaar en zo ja, dienen slachtoffers zich allereerst aan het door hun gewenste recht als moreel kompas te houden.

Verder zinloos om te spreken over allerhande zienswijzen met dat Israël iig een soeverein land is dat - door haar verkozen democratie - hier geheel zelf bepaalt met wat haar regering en parlement zichzelf goeddunkt.
Aangaande VN, heeft die idd meermalen duidelijk gemaakt dat het haar niet gaat om (on)recht aangaande burgers maar om invloed uit te oefenen op een - kansloos gemaakte - bevolking die zij zich van haar afhankelijk maakt.

Wellicht beter de discussie terugbrengen op een verderfelijk land als Iran dat niet terugdeinst om naast eigen burgers te onderdrukken, andere groepen in te zetten om te voorkomen dat zij het door de islam beloofde wereldrijk verliest door toe te staan dat Israël bestaat.
Het dilemma heeft één en alleen te maken met een compleet verknipte religie die meent dat zij de macht tot recht in pacht heeft.
Schuld van de moslims en de Islam.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:39:54 #282
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221112546
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik snap je kritiek op Trump, maar vanwaar je pro-Iraanse houding eigenlijk? Een radicaal, extremistisch en terroristisch land dat al ruim 50.000 eigen mensen (demonstranten) heeft vermoord, vrouwen onderdrukt, minacht en tot slavinnen maakt, anders geaarden of anders gelovigen worden gemarteld, vernederd en vermoord.

En maar lachen hoor dat die Trump afgaat. Het zou om te lachen zijn als de keerzijde van die munt niet zo gitzwart was. Het is een humanitaire ramp, letterlijk, dat Iran de straat van Hormuz controleert. Dat besef is bij niemand in de wereld aanwezig, behalve bij Trump.

En de rest van de wereld blijft zijn kop in het zand steken, want de Trump-haat is blijkbaar groter.
Waar(in) en hoe lees je mijn pro_Iraanse houding ? ; anders dan dat Trump hoe dan ook met het verderfelijke regimes door de straat zal moeten.

Trump nu met zijn openlijke denigrerende en ronduit uitdagend alfa gedrag, zorgt er voor dat het Iraanse regime niet anders kan dan elke aanbod weigeren. Dat kan ook omdat bewezen is dat Iran succesvol controle uit kan oefenen op haar (olie)omgeving en - buiten bommen - geen steun meer is te verwachten voor de mensen zelf.

Het was al fout van Trump om te denken dat hij met alleen geweld, Iran - een onherbergzaam land & onbuigzame ideologie - kan onderwerpen. Ik mag toch aannemen dat Afghanistan die les aan de 5D schakers opnieuw heeft geleerd.
De enige manier, die Trump overtuigd van zichzelf niet heeft willen nemen, was niet mis te verstane steun geven aan de burgers die af wilden van de onderdrukking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221112584
Maar geen woord over Joodse radicalen. Want die zijn democratisch gekozen. Dan mag alles. En kunnen we dat niet op het conto van het Jodendom schrijven.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:50:48 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221112716
quote:
99s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:32 schreef Badada het volgende:

[..]
Schuld van de moslims en de Islam.
Nee, het is de schuld van mensen die daaraan hun eigen toekomst willen (cq moeten) verbinden.
Mensen (wanhopig) op zoek naar hun vredig bestaan door die met geweld, anderen te ontzeggen.

De islam zelf is een verwerpelijke doctrine omdat zij mensen ten doel tot haar instrument vermaakt om anderen te ontdoen van hun vrijheden en rechten zelf keuzes te maken.
En nee, het is nooit en te nimmer een keus om op straffe van consequenties, onderdrukt te 'willen' worden en te worden ontdaan van (je) rechten. Mij boeit het geen zier wat iemand aanhangt met dat wmb onmiddellijk stopt wanneer een ideologie gaat bepalen hoe mensen hun eigen en laat staan mijn leefwijze gaat voorschrijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221112720
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waar(in) en hoe lees je mijn pro_Iraanse houding ? ; anders dan dat Trump hoe dan ook met het verderfelijke regimes door de straat zal moeten.

Trump nu met zijn openlijke denigrerende en ronduit uitdagend alfa gedrag, zorgt er voor dat het Iraanse regime niet anders kan dan elke aanbod weigeren. Dat kan ook omdat bewezen is dat Iran succesvol controle uit kan oefenen op haar (olie)omgeving en - buiten bommen - geen steun meer is te verwachten voor de mensen zelf.

Het was al fout van Trump om te denken dat hij met alleen geweld, Iran - een onherbergzaam land & onbuigzame ideologie - kan onderwerpen. Ik mag toch aannemen dat Afghanistan die les aan de 5D schakers opnieuw heeft geleerd.
De enige manier, die Trump overtuigd van zichzelf niet heeft willen nemen, was niet mis te verstane steun geven aan de burgers die af wilden van de onderdrukking.
En Iran stikt van de raketten en cheapo drones, terwijl de Golfstaten nauwelijks aan Patriots kunnen komen. Een grote faal. Dat Hegseth nog een baan heeft.
  zondag 21 juni 2026 @ 22:11:25 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221113019
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:42 schreef Badada het volgende:
Maar geen woord over Joodse radicalen. Want die zijn democratisch gekozen. Dan mag alles. En kunnen we dat niet op het conto van het Jodendom schrijven.
Joden worden niet gekozen maar daar door anderen op grond van hun onvermijdelijke afkomst zo gekentekend met als enig doel ze als groep - het Jodendom - aansprakelijk te kunnen stellen voor zelf aangedaan leed en lijden. Staaltje van onvervalst antisemitisme.

Je bedoelt in je generalisatie ws - islam tartend - Israël dat idd een democratie is waar haar gekozen parlement bepaalt wie er hoe met welk mandaat in recht, regeert.

Daar kan je het dan mee (on)eens zijn wat verder geen lor te maken heeft met religie of haar burgers. Hooguit dat die democratie kiest voor vermeend onrecht dat je dan als zodanig moet ondergaan of accepteren. Wanneer je het niet eens bent met gekozen beleid: stel het ter discussie, richt een partij op en neem functies in om daarmee je stem te laten gelden.
Hoofdprobleem van o.a. islam is dat zij als idelogie onverenigbaar is met democratische beginselen die haar doctrine immer ter discussie kan stellen en laat staan, haar in dat (mensen)recht ondergeschikt maakt aan andere waarden.

En nee, het is geen onrecht dat daar Israël bestaat en haar burgers zelf bepalen wat - ongeacht iemands afkomst of leefwijze - hun grondrechten zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221113119
quote:
18s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, het is de schuld van mensen die daaraan hun eigen toekomst willen (cq moeten) verbinden.
Mensen (wanhopig) op zoek naar hun vredig bestaan door die met geweld, anderen te ontzeggen.

De islam zelf is een verwerpelijke doctrine omdat zij mensen ten doel tot haar instrument vermaakt om anderen te ontdoen van hun vrijheden en rechten zelf keuzes te maken.
En nee, het is nooit en te nimmer een keus om op straffe van consequenties, onderdrukt te 'willen' worden en te worden ontdaan van (je) rechten. Mij boeit het geen zier wat iemand aanhangt met dat wmb onmiddellijk stopt wanneer een ideologie gaat bepalen hoe mensen hun eigen en laat staan mijn leefwijze gaat voorschrijven.
Jouw interpretatie van hun ideologie is echter niet relevant in dit verhaal. Die van de 2 miljard individuele moslims een stuk meer. En aangezien die nogal divers is kan ik je simplistische interpretatie, gekozen vanuit je eigen overtuiging, niet echt serieus nemen.

We gaan ook niet het Jodendom als duivels afschilderen vanwege Ben Gvir en consorten.
pi_221113264
quote:
18s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, het is de schuld van mensen die daaraan hun eigen toekomst willen (cq moeten) verbinden.
Mensen (wanhopig) op zoek naar hun vredig bestaan door die met geweld, anderen te ontzeggen.

De islam zelf is een verwerpelijke doctrine omdat zij mensen ten doel tot haar instrument vermaakt om anderen te ontdoen van hun vrijheden en rechten zelf keuzes te maken.
En nee, het is nooit en te nimmer een keus om op straffe van consequenties, onderdrukt te 'willen' worden en te worden ontdaan van (je) rechten. Mij boeit het geen zier wat iemand aanhangt met dat wmb onmiddellijk stopt wanneer een ideologie gaat bepalen hoe mensen hun eigen en laat staan mijn leefwijze gaat voorschrijven.
Ahhh weer zo'n social media theoloog.

Ik zou mij druk maken om de VS. Die willen al een tijdje Groenland annexeren samen met hun pedofiele machtgeile president.
pi_221113276
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh weer zo'n social media theoloog.

Ik zou mij druk maken om de VS. Die willen al een tijdje Groenland annexeren samen met hun pedofiele machtgeile president.
Komt je moeder van Groenland of zo?
graag verwijderen
pi_221113281
Strik eromheen en aan Trumpje geven.
graag verwijderen
pi_221113319
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Joden worden niet gekozen maar daar door anderen op grond van hun onvermijdelijke afkomst zo gekentekend met als enig doel ze als groep - het Jodendom - aansprakelijk te kunnen stellen voor zelf aangedaan leed en lijden. Staaltje van onvervalst antisemitisme.
Onnavolgbare kronkel die je hier maakt. We hebben het hier over de religie niet de Joodse afkomst.

quote:
Je bedoelt in je generalisatie ws - islam tartend - Israël dat idd een democratie is waar haar gekozen parlement bepaalt wie er hoe met welk mandaat in recht, regeert.
Islam tartend, is dat het bestaansrecht van de staat Israel? Wat ik bedoel is dat een democratie niets zegt over de mate waarin mensenrechten gerespecteerd worden. Zero.

quote:
Daar kan je het dan mee (on)eens zijn wat verder geen lor te maken heeft met religie of haar burgers. Hooguit dat die democratie kiest voor vermeend onrecht dat je dan als zodanig moet ondergaan of accepteren. Wanneer je het niet eens bent met gekozen beleid: stel het ter discussie, richt een partij op en neem functies in om daarmee je stem te laten gelden.
We hebben her hier over ernstige mensenrechtenschendingen en genocide. Ingegeven door onder andere orthodox religieuze wanen. Ja, onderga dat maar even.

quote:
Hoofdprobleem van o.a. islam is dat zij als idelogie onverenigbaar is met democratische beginselen die haar doctrine immer ter discussie kan stellen en laat staan, haar in dat (mensen)recht ondergeschikt maakt aan andere waarden.
Dat is je eigen interpretatie en volledig irrelevant voor hoe individuele moslims daar naar kijken. Laat staan dat je hen daar als groep maar even zo kunt wegzetten als aanhangers van ondemocratisch gedachtegoed. Of de walgelijke implicitie gedachtegang daarachter dat de acties van Israel in dat licht rechtmatig of verdedigbaar zouden zijn. Beetje untermensch idee.

quote:
En nee, het is geen onrecht dat daar Israël bestaat en haar burgers zelf bepalen wat - ongeacht iemands afkomst of leefwijze - hun grondrechten zijn.
Wel als die grondrechten botsen met internationale rechten. Niet voor niets dat we supranationale instituten hebben die daar iets van vinden. Ze kunnen heel veel zelf bepalen, maar bepalen dat anderen maar dood moeten of dat bepaalde gebieden platgebombardeerd moeten worden voor extra lebensraum is toch net een tandje te ver.
pi_221113328
twitter
Incelfrikandel
pi_221113460
twitter


Belgische voetbalcommentator _O_
  zondag 21 juni 2026 @ 22:41:18 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221113560
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:17 schreef Badada het volgende:

[..]
Jouw interpretatie van hun ideologie is echter niet relevant in dit verhaal. Die van de 2 miljard individuele moslims een stuk meer. En aangezien die nogal divers is kan ik je simplistische interpretatie, gekozen vanuit je eigen overtuiging, niet echt serieus nemen.

We gaan ook niet het Jodendom als duivels afschilderen vanwege Ben Gvir en consorten.
Tuurlijk want het match niet met een overtuiging en of er nu 1 of 220.000.0000biljart overtuigden zijn die willen zo bepalen wat de ander moet vinden, maakt dat nog niet dat zij daarmee bepalen wat iemands verkozen leefwijze moet zijn. En dan nog, kan ik en wil ik zelfs leven in een democratie van moslims mits zij mij in mijn fundamentele (mensen)rechten en vrijheden beschermt.

En nee, ik heb geen overtuiging anders dan dat iedereen zelf mag weten hoe die het eigen leven inricht zonder daarmee met die keuze dat van de ander te schaden. Aanbid je whatever overtuiging en laat mij buiten jouw denken.
En dan kan je idd zeggen dat het geloof - gelijk islam - als keuze iemand dwingt om te ander te moeten overtuigen. Maar goed, het concept vrijheid in (en niet van) overtuiging, is een lastige voor heb die het niet wil begrijpen en het reduceert tot duivels.

Ontopic: Iran wenst Israël en die haar helpen te bestaan, te vernietigen dat haar (staats)religie als doctrine immers vereist. Zonder dat doel, zou het regime dat burgers onderdrukt immers geen bestaansrecht hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 21-06-2026 22:47:26 (spells) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 21 juni 2026 @ 22:44:19 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221113614
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:29 schreef Badada het volgende:

[..]
Onnavolgbare kronkel die je hier maakt. We hebben het hier over de religie niet de Joodse afkomst.
[..]
Islam tartend, is dat het bestaansrecht van de staat Israel? Wat ik bedoel is dat een democratie niets zegt over de mate waarin mensenrechten gerespecteerd worden. Zero.
[..]
We hebben her hier over ernstige mensenrechtenschendingen en genocide. Ingegeven door onder andere orthodox religieuze wanen. Ja, onderga dat maar even.
[..]
Dat is je eigen interpretatie en volledig irrelevant voor hoe individuele moslims daar naar kijken. Laat staan dat je hen daar als groep maar even zo kunt wegzetten als aanhangers van ondemocratisch gedachtegoed. Of de walgelijke implicitie gedachtegang daarachter dat de acties van Israel in dat licht rechtmatig of verdedigbaar zouden zijn. Beetje untermensch idee.
[..]
Wel als die grondrechten botsen met internationale rechten. Niet voor niets dat we supranationale instituten hebben die daar iets van vinden. Ze kunnen heel veel zelf bepalen, maar bepalen dat anderen maar dood moeten of dat bepaalde gebieden platgebombardeerd moeten worden voor extra lebensraum is toch net een tandje te ver.
Je maakt er een potje van en beter je best doen om een discussie - jij begint over joden - pogen af te leiden en te laten verzanden in (je) eigen aannames en zienswijzen om je ongenoegen te kunnen afstralen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221113629


Mimimimimi Meloni.
pi_221113646
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je maakt er een potje van en beter je best doen om een discussie - jij begint over joden - pogen af te leiden en te laten verzanden in (je) eigen aannames en zienswijzen om je ongenoegen te kunnen afstralen.
Jij begint over moslims en hun verknipte religie. Sterker nog jij wil bewust de discussie daar specifiek over laten gaan. Daar reageerde ik op. Misschien even zelf eerst je eigen shit opruimen. Wel anderen wegzetten en daarna huilen over vermeend antisemitisme maakt het allemaal niet geloofwaardig.
pi_221113720
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Khomeini portretten en vlaggen van het terroristische Iraanse regime. Walgelijke vertoning weer.
Walgelijk. En als ik zo kijk ziet bijna niemand er Iraans uit. Zijn vooral Pakistanen, Irakezen en Afghanen zo op het eerste gezicht.
pi_221113871
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Walgelijk. En als ik zo kijk ziet bijna niemand er Iraans uit. Zijn vooral Pakistanen, Irakezen en Afghanen zo op het eerste gezicht.
Hoe zie jij het verschil? Alleen al in Afghanistan wonen aardig wat Perzen namelijk. Verschil met Pakistanen is wel wat duidelijker. Maar Irak en Afghanistan is toch wel een stuk ingewikkelder.
pi_221114017
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:59 schreef Badada het volgende:

[..]
Hoe zie jij het verschil? Alleen al in Afghanistan wonen aardig wat Perzen namelijk. Verschil met Pakistanen is wel wat duidelijker. Maar Irak en Afghanistan is toch wel een stuk ingewikkelder.
Ik kom er zelf vandaan, dan zie je het verschil. Net zoals dat mijn Nederlandse vrouw het verschil ziet tussen Nederlanders, Belgen, Duitsers, Fransen enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')