abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:19:31 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221103670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.

Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?

[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 20-06-2026 22:27:30 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221104157
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?

Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:55:48 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221104232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?
Wat is volgens jou 'de waarheid' hier dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik had in mijn snelle reageren ook niet gezien dat de post van jou kwam, maar dacht dat het wederom AFA2022 betrof. Daar is die eenzijdigheid wel van sprake namelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221105749
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221105770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
graag verwijderen
pi_221105867
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Trump heeft tot de oorlog besloten zonder de Europese bondgenoten zelfs maar in te lichten.

Toen enkele bondgenoten daarna twijfelden of ze steun moesten verlenen was de reactie van Trump:
"We don't need people that join wars after we've already won!”
(8 maart j.l.)

Na de totale mislukking in Afghanistan en de leugens mbt Irak, was Europa terecht wel klaar met de Grote Politieagent overzees.

De lafaards in dit verhaal zijn de chronische aarslikkers die altijd kritiekloos achter de VS zullen aanlopen, zonder zich te willen realiseren dat er sprake is van een zoveelste zinloze zeikoorlog.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221105891
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

[..]
Correct.

Thanks for proving my point.
pi_221105895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Mischien kun jij je aanmelden bij het IDF? Weet zeker dat poging nummer 7 om de Ali Al-Tahir Hill in te nemen dan wel een succes wordt.
pi_221106295
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
pi_221106973
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Amerika heeft een aantal dagen geleden een voorlopige overeenkomst getekend zonder daarbij bondgenoot Israël te betrekken.
Eén van de voorwaarden in die overeenkomst is dat Israël dient te stoppen met gevechtshandelingen in Libanon.

Hoe is de steun van de VS naar Israël onvoorwaardelijk?

Door Israël, zonder onderling overleg, een dictaat op te leggen?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221107024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Palestijnse moeders die trots op hun zoon zijn die hen live mee laten kijken met martelingen, verkrachtingen en moorden.

Reset en uplift dit volk of vernietig het compleet aub.
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
pi_221107118
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
Laten we hem koesteren. Hij is de enige held die Europa nog rijk is. Druk scheldend vanachter z'n toetsenbord, in z'n stoere hoodie & met z'n heldhaftige gezichtsmaskertje op.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:51:46 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje radicalisering idd.
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 11:53:30 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107153
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Als het in de praktijk gaat beteken dat Israël pas iets mag doen tegen terreurgroeperingen met de toestemming van de VS, dan is deze relatie klaar. De relatie tussen de VS en Israël is ook niet van alle tijden geweest en kwam pas echt opgang in de jaren 1970 en 1980 en de verwachting is per definitie al dat deze de komende decennia weer flink minder zal worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107156
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
De enige AIVD-er die geïnteresseerd is in FOK! heet waarschijnlijk... Henk.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:55:57 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107167
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.

Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 11:56:21 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107170
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
lol, ze weten niet eens wat het doel is van de hele operatie, laat staan dat het een succes had kunnen zijn

Europa heeft groot gelijk dat het er niet aan meedoet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 11:59:56 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107189
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
ja letterlijk niemand denkt dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:03:12 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107204
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.

Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Daar lijkt het idd op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221107214
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen.
Onwaar.
De naam Rabin (voorzover mensen die naam nog kennen) is hier wel degelijk genoemd.
En er zijn nog steeds Israëliërs die zijn - na lange aarzeling gekozen - benadering zouden prefereren. Maar het is een kleine minderheid geworden.
Rabin heeft destijds heel wat woede moeten wegslikken om een man die wat hem betreft een terrorist was de hand te schudden.
Uiteindelijk moest hij een kogel wegslikken, met fatale gevolgen, van een Joodse Israëliër.

Daarna is de situatie alleen maar beroerder geworden.
Doordat aan beide zijden de haat weer voorrang heeft gekregen.

Van mij mogen ze, lang leve de haat nietwaar, als je je er maar lekker en superieur bij voelt.
Maar het westen hoeft zich er niet meer mee te bemoeien.
Zo lang er geen Rabins (of Sadats) in die regio opstaan, is de regio sowieso verloren.
Zinloze oorlogen, begonnen door welke partij dan ook, gaan niks oplossen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:04:48 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107220
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja letterlijk niemand denkt dat
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.
...toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 12:05:30 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107239
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja letterlijk niemand denkt dat
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:06:09 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107262
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221107303
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar lijkt het idd op.
'Lijken' is idd het woord dat hier wel eens van toepassing zou kunnen zijn.
Voor de regio geldt het zelfs in meerdere betekenissen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:07:29 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107304
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Onwaar.
De naam Rabin (voorzover mensen die naam nog kennen) is hier wel degelijk genoemd.
En er zijn nog steeds Israëliërs die zijn - na lange aarzeling gekozen - benadering zouden prefereren. Maar het is een kleine minderheid geworden.
Rabin heeft destijds heel wat woede moeten wegslikken om een man die wat hem betreft een terrorist was de hand te schudden.
Uiteindelijk moest hij een kogel wegslikken, met fatale gevolgen, van een Joodse Israëliër.

Daarna is de situatie alleen maar beroerder geworden.
Doordat aan beide zijden de haat weer voorrang heeft gekregen.

Van mij mogen ze, lang leve de haat nietwaar, als je je er maar lekker en superieur bij voelt.
Maar het westen hoeft zich er niet meer mee te bemoeien.
Zo lang er geen Rabins (of Sadats) in die regio opstaan, is de regio sowieso verloren.
Zinloze oorlogen, begonnen door welke partij dan ook, gaan niks oplossen.
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:07:53 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107319
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.
...toch?
das al een hele andere stelling maar Israel gaat sws niet weg dus het is wel erg hypothetisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:08:36 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107344
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denkt
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107394
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 12:10:25 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107398
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De users AFA2022 en Lord-Rondraai bijvoorbeeld.
volgens mij niet maar laten we het ze vragen

@AFA2022 en @Lord-Ronddraai vinden jullie dat Israel niets terug mag doen als het aangevallen wordt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:11:12 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107424
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?
Nee, dat doe ik niet. Bovendien beantwoord je de eerder gestelde vraag niet:
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')