Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.
Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?
Wat is volgens jou 'de waarheid' hier dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik had in mijn snelle reageren ook niet gezien dat de post van jou kwam, maar dacht dat het wederom AFA2022 betrof. Daar is die eenzijdigheid wel van sprake namelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?quote:
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
Trump heeft tot de oorlog besloten zonder de Europese bondgenoten zelfs maar in te lichten.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Mischien kun jij je aanmelden bij het IDF? Weet zeker dat poging nummer 7 om de Ali Al-Tahir Hill in te nemen dan wel een succes wordt.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Amerika heeft een aantal dagen geleden een voorlopige overeenkomst getekend zonder daarbij bondgenoot Israël te betrekken.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnse moeders die trots op hun zoon zijn die hen live mee laten kijken met martelingen, verkrachtingen en moorden.
Reset en uplift dit volk of vernietig het compleet aub.
Laten we hem koesteren. Hij is de enige held die Europa nog rijk is. Druk scheldend vanachter z'n toetsenbord, in z'n stoere hoodie & met z'n heldhaftige gezichtsmaskertje op.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.quote:
Als het in de praktijk gaat beteken dat Israël pas iets mag doen tegen terreurgroeperingen met de toestemming van de VS, dan is deze relatie klaar. De relatie tussen de VS en Israël is ook niet van alle tijden geweest en kwam pas echt opgang in de jaren 1970 en 1980 en de verwachting is per definitie al dat deze de komende decennia weer flink minder zal worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
De enige AIVD-er die geïnteresseerd is in FOK! heet waarschijnlijk... Henk.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.
En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.
En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
lol, ze weten niet eens wat het doel is van de hele operatie, laat staan dat het een succes had kunnen zijnquote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
ja letterlijk niemand denkt datquote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Daar lijkt het idd op.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Onwaar.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen.
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.quote:
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.quote:
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denktquote:Op zondag 21 juni 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, we hebben hier al posts voorbij zien komen die het probleem eenzijdig bij Israël leggen. Zelfs een oproep om de Iron Dome maar aan banden te leggen, een standpunt dat zoals we weten ook in de contreien van PRO nogal populair is. Daaruit blijkt wel degelijk dat het probleem eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
'Lijken' is idd het woord dat hier wel eens van toepassing zou kunnen zijn.quote:
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Onwaar.
De naam Rabin (voorzover mensen die naam nog kennen) is hier wel degelijk genoemd.
En er zijn nog steeds Israëliërs die zijn - na lange aarzeling gekozen - benadering zouden prefereren. Maar het is een kleine minderheid geworden.
Rabin heeft destijds heel wat woede moeten wegslikken om een man die wat hem betreft een terrorist was de hand te schudden.
Uiteindelijk moest hij een kogel wegslikken, met fatale gevolgen, van een Joodse Israëliër.
Daarna is de situatie alleen maar beroerder geworden.
Doordat aan beide zijden de haat weer voorrang heeft gekregen.
Van mij mogen ze, lang leve de haat nietwaar, als je je er maar lekker en superieur bij voelt.
Maar het westen hoeft zich er niet meer mee te bemoeien.
Zo lang er geen Rabins (of Sadats) in die regio opstaan, is de regio sowieso verloren.
Zinloze oorlogen, begonnen door welke partij dan ook, gaan niks oplossen.
das al een hele andere stelling maar Israel gaat sws niet weg dus het is wel erg hypothetischquote:Op zondag 21 juni 2026 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als israel nou gewoon weg is, hoeft het ook niet meer te leven met continue aanvallen.
...toch?
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk is dat wel waar, noem mij 1 persoon die zo denkt
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?quote:Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De users AFA2022 en Lord-Ronddraai bijvoorbeeld. En dan limiteer ik het tot bijdrages in dit topic, elders hebben we veel meer users gezien die dergelijk gedachtegoed omarmen.
volgens mij niet maar laten we het ze vragenquote:Op zondag 21 juni 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De users AFA2022 en Lord-Rondraai bijvoorbeeld.
Nee, dat doe ik niet. Bovendien beantwoord je de eerder gestelde vraag niet:quote:Op zondag 21 juni 2026 12:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Suggereer jij hier dat die 2 eigenlijk 1 persoon zijn?
quote:Op zondag 21 juni 2026 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou een type Rabin een oplossing zijn? Je vraagt daarmee dus eenzijdig aan Israël om concessies te doen. Israël moet een linkse premier hebben die dus wil meerwerken aan de creatie van een Palestijnse staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |