quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat een rotstreek.
Is dat die superieure westerse beschaving?
quote:Vertaling
Om ons Israël-beleid in context te plaatsen: stel je voor dat Rusland Oekraïne binnenvalt, duizenden burgers doodt, en wanneer een van de binnenvallende soldaten wordt gedood, we onze solidariteit zouden uitspreken en oproepen om heel Oekraïne als legitieme verdediging plat te branden.
quote:Vertaling
Israël is al bezig met het plannen van een oorlog tegen Turkije. Wat Syrië betreft, het bezet al Syrisch grondgebied en is van plan meer te bezetten.
De eerste vraag is retorisch.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de realiteit dan?
[..]
Waar komt jouw aversie tegen het Westen eigenlijk vandaan? Oprechte vraag dit.
[..]
De Westerse beschaving is inderdaad superieur, de keus van Trump om nu 'vrede' te sluiten met Iran is daarentegen geen superieure maar een domme keuze.
Deze man draait hier de situatie om.quote:
Nee, ik ben oprecht benieuwd hoe deze user dat ziet. Hij wekt namelijk de indruk te denken dat Israël doelbewust zoveel mogelijk slachtoffers zou willen maken en het hen helemaal niet om een beweging als Hezbollah gaat.quote:
De tweede vraag slaat op het feit dat deze user regelmatig standpunten tegen het Westen inneemt, ook mensen volgt die uitgesproken anti-Westers zijn, maar hier helaas elke vorm van discussie over mijdt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De tweede vraag slaat nergens op. Er wordt gewoon een historisch feit gepresenteerd. Dat vertegenwoordigers van de VS al vanaf het begin van hun bestaan hun eigen afspraken negeren en niet nakomen als ze dat nodig achten. Ongetwijfeld als bewijs van de vermeende westerse superioriteit. Niks om je zorgen over te maken. Alle zogenaamde superieure beschavingen maken zich er schuldig aan.
Het was alles behalve een domme keuze om deze oorlog te beginnen. Het was wel een domme keuze om vervolgens mee te gaan met de eisen van Iran bij een vredesdeal.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Deel 2: de domme keuze was de keuze om een oorlog te beginnen.
Daar komt bij: Trump heeft Duitse en Schotse roots, toch? En hij is toch de leider van de hedendaagse westerse beschaving?
(Dit zijn retorische vragen; ik meld het maar vast.)
Daar waar jij tot op het ziekelijke af het onnodig doden van tienduizenden burgers goedpraat, keur ik het af, samen met bijna de hele wereld. En het mooiste is dat zelfs de grootste bondgenoot die Israel ooit heeft gehad het nu ook afkeurt. Ik was oprecht trots op Trump dat hij eindelijk eens de waarheid sprak. Nu jij nog (al is dat ijdele hoop).quote:
Je bent nergens oprecht benieuwd naar, want je hebt toch altijd gelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik ben oprecht benieuwd hoe deze user dat ziet. Hij wekt namelijk de indruk te denken dat Israël doelbewust zoveel mogelijk slachtoffers zou willen maken en het hen helemaal niet om een beweging als Hezbollah gaat.
[..]
De tweede vraag slaat op het feit dat deze user regelmatig standpunten tegen het Westen inneemt, ook mensen volgt die uitgesproken anti-Westers zijn, maar hier helaas elke vorm van discussie over mijdt.
[..]
Het was alles behalve een domme keuze om deze oorlog te beginnen. Het was wel een domme keuze om vervolgens mee te gaan met de eisen van Iran bij een vredesdeal.
Deel 1: ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Wie heeft de keuze gemaakt dat is de vraag. Want blijkbaar kon VS toen niet anders dan meedoen maar nu kunnen ze ineens wel anders. Ik verwacht nog een plottwist. Kompromat (maar daar geloof jij niet in dat weet ik).quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Hij had gehoopt op een interne opstand in Iran. Zie de speech na de eerste aanvallen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Klopt en ze rekende ook op de Koerden, maar die lieten zich dit keer niet piepelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij had gehoopt op een interne opstand in Iran. Zie de speech na de eerste aanvallen.
Hij was te laat daarmee, momentum was er intern niet meer.
Volgens mij sneren ze al anderhalf jaar dat ze niemands hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:24 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt en ze rekende ook op de Koerden, maar die lieten zich dit keer niet piepelen.
Logisch ook, want alles is obliteratedquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij sneren ze al anderhalf jaar dat ze niemands hulp nodig hebben.
Make Iran Great Againquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:55 schreef Hugo862 het volgende:
Trump heeft een mooie deal voor Iran uit de onderhandelingen weten te slepen
Waren die ook niet uitgenodigd?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:07 schreef UitStraling het volgende:
Wapenstilstand volgens Hezbollah,
June 17th:
10:15 - 1 IED
10:57 - 2 Explosive UAVs
12:35 - 9 Rockets
12:37 - 2 Rockets
12:51 - 1 Missile
12:56 - 2 Rockets
13:04 - 6 Rockets
16:53 - 2 Rockets
17:31 - 3 Rockets
17:38 - 1 Rocket
18:24 - 2 Rockets
18:39 - 5 Rockets
18:50 - 5 Rockets
18:54 - 2 Rockets
19:12 - 5 Rockets
19:21 - 4 Rockets
19:37 - 3 Rockets
19:46 - 6 Rockets
20:56 - 6 Rockets
June 18th:
01:00 - 5 terrorists approached forward defense line
06:57 - 1 Explosive UAV
07:28 - 1 Explosive UAV
08:16 - 2 Explosive UAVs
08:23 - 1 Explosive UAV
08:51 - IED explosion...
Het is oliedom van de hele wereld om te pikken dat Iran zaken eist als het op Libanon aankomt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Dat is al eeuwen en eeuwen zo. 't Is gewoon een stinkende regio.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nu heb je door iedere scheet in het MO heibel in de keet.
Het is nog lang niet gedaan.quote:
trump heeft KGB geholpen,quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is nog lang niet gedaan.
Bibi mag nu kiezen: kiest hij voor de blijvende harde lijn van zijn orthodoxe kabinetsvrienden? Die van geen deal willen weten en dus de boosheid opwekken van Trump en Vance?
Of geef-ie Trump en de voorlopige overeenkomst toch een kans?
Dat laatste zou misschien onvermijdelijk zijn, maar het komt totaal niet overeen met Netanyahu's invulling van het waarborgen van Israëls veiligheid.
En bij keuze 1 is er ook nog het risico dat woedende orthodoxen uit het kabinet gaan stappen. Politieke crisis, misschien weer juridisch gelazer voor hemzelf, en wat al niet.
De VS is vernederd, en momenteel vernedert de VS Israël. That's what friends are for.
Complete onvoorspelbare chaos (opnieuw).
Jamaaaaar israel!!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:07 schreef UitStraling het volgende:
Wapenstilstand volgens Hezbollah,
June 17th:
10:15 - 1 IED
10:57 - 2 Explosive UAVs
12:35 - 9 Rockets
12:37 - 2 Rockets
12:51 - 1 Missile
12:56 - 2 Rockets
13:04 - 6 Rockets
16:53 - 2 Rockets
17:31 - 3 Rockets
17:38 - 1 Rocket
18:24 - 2 Rockets
18:39 - 5 Rockets
18:50 - 5 Rockets
18:54 - 2 Rockets
19:12 - 5 Rockets
19:21 - 4 Rockets
19:37 - 3 Rockets
19:46 - 6 Rockets
20:56 - 6 Rockets
June 18th:
01:00 - 5 terrorists approached forward defense line
06:57 - 1 Explosive UAV
07:28 - 1 Explosive UAV
08:16 - 2 Explosive UAVs
08:23 - 1 Explosive UAV
08:51 - IED explosion...
Volgens mij is dat de shit van hezbollah he. Niet van israel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Moeilijk he om een schending of schendingen van een wapenstilstand te veroordelen
Precies. Deze keer gaat het om Hezbollah. Een schending van een wapenstilstand blijft een schending, ongeacht wie hem pleegt. Dat je daar meteen sarcastisch op reageert met “ja maar Israël” in plaats van die schending gewoon te veroordelen, zegt genoeg. Als dezelfde norm niet voor beide partijen geldt dan meet je met twee maten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de shit van hezbollah he. Niet van israel.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
Het doel van Israël is toch niet om zoveel slachtoffers te maken?
Mij gaat het er om dat wie het ook doet, er altijd naar israel wordt gekeken. Zoals van de week al een paar keer aangegeven door verschillende user oa mijzelf.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies. Deze keer gaat het om Hezbollah. Een schending van een wapenstilstand blijft een schending, ongeacht wie hem pleegt. Dat je daar meteen sarcastisch op reageert met “ja maar Israël” in plaats van die schending gewoon te veroordelen, zegt genoeg. Als dezelfde norm niet voor beide partijen geldt dan meet je met twee maten.
Ik zal hem voor je aanvullen.quote:
Dan moeten die zwakbegaafden stoppen met rakketen afvuren, opgelostquote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik zal hem voor je aanvullen.
In a post on X, Ben Gvir said, “For every tear of an Israeli mother, a thousand Lebanese mothers must weep. All of Lebanon must burn.”
Israeli Minister of Defence:
“We have flattened the entire first line of villages in Southern Lebanon. All their houses have been destroyed and the residents will never see them standing again. The 200.000 residents of Southern Lebanon will never return, not a single one.”
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?quote:
Het mooie is dat zij dus proberen het wereldbeeld van een fringe figuur in Israël die het om redenen om een meerderheid te creëren, bij de regering is betrokken generaliseren naar heel Israël. En dit zijn dan vaak dezelfde mensen die zeggen dat je niet moet generaliseren als het over de Palestijnen of andere soortgelijke groeperingen gaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:39 schreef UitStraling het volgende:
Dat eeuwige laffe gejank van links en moslims krijg je echt de kriegel van
Dat jij dat zegt! Maar goed, daar zijn we het over eens iig. Veel Israeliers zullen het dan ook niet eens zijn met Ben-Gvir, maar wat kunnen zij daar aan doen? Het lijkt mij voor een democratisch land minder moeilijk dan de bevolking van een land als Iran die onder een verschrikkelijk regime lijdt. Daar wordt ook van gezegd, de bevolking moet er tegen in gaan, toch?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?
Hij is inderdaad een mafklapper, en hij is minister van nationale veiligheid.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?
Howard probeert altijd te doen alsof Ben Gvir een random Israelier is. Hij is naturulijk onderdeel van de regering en een groot deel van Israel denkt precies zoals hij.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij is inderdaad een mafklapper, en hij is minister van nationale veiligheid.
Dus vertegenwoordigt hij de regering van Israël.
En nu?
Niks denk ik.
Dit standpunt van de regering van Israël was al bekend.
Welk deel van Israel denkt zo als hij?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Howard probeert altijd te doen alsof Ben Gvir een random Israelier is. Hij is naturulijk onderdeel van de regering en een groot deel van Israel denkt precies zoals hij.
Dat zal wel het deel zijn dat het kabinetsbeleid inzake nationale veiligheid steunt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welk deel van Israel denkt zo als hij?
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
De hele wereld is klaar met Netanyahu.
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.
Trump heeft op eigen houtje een doorzichtige way-out deal gemaakt, zonder Israël daarin te betrekken en dan is niet verwachten dat de regering Netanyahu dat volgt.
Trump als veroorzaker van alles ("obliterate a civilization") , zal ook bemerken - vanwege de machtige lobby - hij dat zeker niet kan (be)sturen.
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan moeten die zwakbegaafden stoppen met rakketen afvuren, opgelost
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
Als ze dat doen ontstaat er chaos in Washington en kan het grote gevolgen hebben voor de politieke carriëres van die mensen daar. Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
In jouw geval trekken we na de 1ste keer de stekker van je internet er uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat jij dat zegt! Maar goed, daar zijn we het over eens iig. Veel Israeliers zullen het dan ook niet eens zijn met Ben-Gvir, maar wat kunnen zij daar aan doen? Het lijkt mij voor een democratisch land minder moeilijk dan de bevolking van een land als Iran die onder een verschrikkelijk regime lijdt. Daar wordt ook van gezegd, de bevolking moet er tegen in gaan, toch?
Hij heeft het natuurlijk over Hezbollah. Of dat jij dat we nu een situatie hadden waarbij Israël niets mag doen, maar Hezbollah wel drones afvuren op Israël?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
Zodat Hezbollah of andere partijen zonder problemen op Israël kunnen afschieten zonder luchtverdediging? Bijzondere oplossing is dat. Ik denk dat het hier heel goed duidelijk wordt wát het punt is dat sommigen willen maken: Israël mag worden aangevallen, maar niets terugdoen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.
Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
Dingen die je niet verwacht.quote:
In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:
'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'
Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'
'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'
Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
Die meneer draagt het nationale veiligheidsbeleid van het kabinet-Netanyahu uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:
'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'
Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'
'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'
Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
Los dat met Israël hier(over) geen afspraken zijn gemaakt noch opdrachten aanvaardt, (her)ontdekt menigeen - net zoals Trump nu - die het MiddenOosten wat beter kent, dat er geen sprake is van iemands (on)gelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.
Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.
Israel pretendeert een democratie te zijn in een democratie is de bevolking verantwoordelijk voor hun vertegenwoordiging.
Toch bijzonder dat Libanezen en Palestijnen alleen maar bommen mogen koppen en niet terugschieten.
Deze Israelische historicus legt goed uit hoe Israel precies dezelfde narratieven gebruikt als de Nazi's deden om de holocaust goed te praten.
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
Kun je hier enkele namen noemen? Welke users op FOK! ondersteunen een genocide?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:59 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.
Oh, een land waar zo'n man 'toevallig minister' wordt is niet aan te spreken op hun gelegenheidskeuzes? Als dat je mening is, wat heeft het dan nog voor zin om beleidsconsequenties te bespreken op een discussieforum?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.
En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
[..]
Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?
Stoppen de Iraniërs en de Palestijnen met vechten en het is vrede.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.
Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)
Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)
Shame on you man.
Het is hilarisch dat je dit zegt nadat Israël duidelijk heeft gemaakt geen enkele zin te hebben in die deal.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stoppen de Iraniërs en de Palestijnen met vechten en het is vrede.
SNAP JE DIT WEL?
Correct.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)
Correct.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)
Mijn gewenste situatie is slechts dat Israël als land rustig kan voortbestaan, zonder elke keer aangevallen te worden en overal groepen of landen om zich heen te hebben die vanuit misplaatste gevoelens van etnische en religieuze suprematie vinden dat Israël niet zou mogen bestaan en hier geen Joden zouden mogen leven. Ik zou niet weten waarom ik mij daarvoor zou moeten schamen. Sterker nog, het is moreel de enige juiste positie om in te nemen.quote:
Israël is het land dat al bijna 80 jaar onder dreiging van genocide onder aanval ligt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is hilarisch dat je dit zegt nadat Israël duidelijk heeft gemaakt geen enkele zin te hebben in die deal.
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 20:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.
Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?
Wat is volgens jou 'de waarheid' hier dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik had in mijn snelle reageren ook niet gezien dat de post van jou kwam, maar dacht dat het wederom AFA2022 betrof. Daar is die eenzijdigheid wel van sprake namelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?quote:
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
Trump heeft tot de oorlog besloten zonder de Europese bondgenoten zelfs maar in te lichten.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Mischien kun jij je aanmelden bij het IDF? Weet zeker dat poging nummer 7 om de Ali Al-Tahir Hill in te nemen dan wel een succes wordt.quote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Amerika heeft een aantal dagen geleden een voorlopige overeenkomst getekend zonder daarbij bondgenoot Israël te betrekken.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnse moeders die trots op hun zoon zijn die hen live mee laten kijken met martelingen, verkrachtingen en moorden.
Reset en uplift dit volk of vernietig het compleet aub.
Laten we hem koesteren. Hij is de enige held die Europa nog rijk is. Druk scheldend vanachter z'n toetsenbord, in z'n stoere hoodie & met z'n heldhaftige gezichtsmaskertje op.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.quote:
Als het in de praktijk gaat beteken dat Israël pas iets mag doen tegen terreurgroeperingen met de toestemming van de VS, dan is deze relatie klaar. De relatie tussen de VS en Israël is ook niet van alle tijden geweest en kwam pas echt opgang in de jaren 1970 en 1980 en de verwachting is per definitie al dat deze de komende decennia weer flink minder zal worden.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
De enige AIVD-er die geïnteresseerd is in FOK! heet waarschijnlijk... Henk.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.
En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.
En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
lol, ze weten niet eens wat het doel is van de hele operatie, laat staan dat het een succes had kunnen zijnquote:Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
ja letterlijk niemand denkt datquote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Daar lijkt het idd op.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Onwaar.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |