abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221089199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Waarom lieg jij dan constant?
Om zichzelf te beschermen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221089246
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wat een rotstreek.

Is dat die superieure westerse beschaving?
twitter



quote:
Vertaling

Om ons Israël-beleid in context te plaatsen: stel je voor dat Rusland Oekraïne binnenvalt, duizenden burgers doodt, en wanneer een van de binnenvallende soldaten wordt gedood, we onze solidariteit zouden uitspreken en oproepen om heel Oekraïne als legitieme verdediging plat te branden.
twitter


quote:
Vertaling

Israël is al bezig met het plannen van een oorlog tegen Turkije. Wat Syrië betreft, het bezet al Syrisch grondgebied en is van plan meer te bezetten.


[ Bericht 11% gewijzigd door Peppert op 19-06-2026 16:14:51 ]
pi_221089344
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de realiteit dan?
[..]
Waar komt jouw aversie tegen het Westen eigenlijk vandaan? Oprechte vraag dit.
[..]
De Westerse beschaving is inderdaad superieur, de keus van Trump om nu 'vrede' te sluiten met Iran is daarentegen geen superieure maar een domme keuze.
De eerste vraag is retorisch.

De tweede vraag slaat nergens op. Er wordt gewoon een historisch feit gepresenteerd. Dat vertegenwoordigers van de VS al vanaf het begin van hun bestaan hun eigen afspraken negeren en niet nakomen als ze dat nodig achten. Ongetwijfeld als bewijs van de vermeende westerse superioriteit. Niks om je zorgen over te maken overigens. Alle zogenaamde superieure beschavingen maken zich er schuldig aan.

Deel 1 van je laatste punt kan door een waslijst aan historische feiten worden weerlegd..
Eén van die feiten werd dus door Peppert benoemd.

Deel 2: de domme keuze was de keuze om een oorlog te beginnen.
Daar komt bij: Trump heeft Duitse en Schotse roots, toch? En hij is toch de leider van de hedendaagse westerse beschaving?
(Dit zijn retorische vragen; ik meld het maar vast.)
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:17:11 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:07 schreef Peppert het volgende:

[..]
[ x ]
[..]
[ x ]
[..]

Deze man draait hier de situatie om.

Waar Rusland Oekraïne is binnengevallen, zijn Palestijnse terreurgroeperingen (met training en financiering van het Iraanse regime), Israël binnengevallen. Nadien begon Hezbollah, een door Iran volledig bestuurde terreurgroepering in Libanon, ook Israël aan te vallen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:20:11 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089403
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De eerste vraag is retorisch.
Nee, ik ben oprecht benieuwd hoe deze user dat ziet. Hij wekt namelijk de indruk te denken dat Israël doelbewust zoveel mogelijk slachtoffers zou willen maken en het hen helemaal niet om een beweging als Hezbollah gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De tweede vraag slaat nergens op. Er wordt gewoon een historisch feit gepresenteerd. Dat vertegenwoordigers van de VS al vanaf het begin van hun bestaan hun eigen afspraken negeren en niet nakomen als ze dat nodig achten. Ongetwijfeld als bewijs van de vermeende westerse superioriteit. Niks om je zorgen over te maken. Alle zogenaamde superieure beschavingen maken zich er schuldig aan.
De tweede vraag slaat op het feit dat deze user regelmatig standpunten tegen het Westen inneemt, ook mensen volgt die uitgesproken anti-Westers zijn, maar hier helaas elke vorm van discussie over mijdt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Deel 2: de domme keuze was de keuze om een oorlog te beginnen.
Daar komt bij: Trump heeft Duitse en Schotse roots, toch? En hij is toch de leider van de hedendaagse westerse beschaving?
(Dit zijn retorische vragen; ik meld het maar vast.)
Het was alles behalve een domme keuze om deze oorlog te beginnen. Het was wel een domme keuze om vervolgens mee te gaan met de eisen van Iran bij een vredesdeal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221089421
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

Wat is volgens jou de realiteit dan?

Daar waar jij tot op het ziekelijke af het onnodig doden van tienduizenden burgers goedpraat, keur ik het af, samen met bijna de hele wereld. En het mooiste is dat zelfs de grootste bondgenoot die Israel ooit heeft gehad het nu ook afkeurt. Ik was oprecht trots op Trump dat hij eindelijk eens de waarheid sprak. Nu jij nog (al is dat ijdele hoop).

Hij maakt weer vrienden _O-

De Italiaanse buitenlandminister Antonio Tajani heeft zijn bezoek aan de Verenigde Staten afgezegd vanwege "ernstige en beledigende" uitspraken van Donald Trump. De Amerikaanse president zei dat hij uit medelijden met premier Giorgia Meloni op de foto ging, omdat ze er "enorm om smeekte".
pi_221089436
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik ben oprecht benieuwd hoe deze user dat ziet. Hij wekt namelijk de indruk te denken dat Israël doelbewust zoveel mogelijk slachtoffers zou willen maken en het hen helemaal niet om een beweging als Hezbollah gaat.
[..]
De tweede vraag slaat op het feit dat deze user regelmatig standpunten tegen het Westen inneemt, ook mensen volgt die uitgesproken anti-Westers zijn, maar hier helaas elke vorm van discussie over mijdt.
[..]
Het was alles behalve een domme keuze om deze oorlog te beginnen. Het was wel een domme keuze om vervolgens mee te gaan met de eisen van Iran bij een vredesdeal.
Je bent nergens oprecht benieuwd naar, want je hebt toch altijd gelijk.

Daarom zou ik zeggen: wees eens wat minder zogenaamd benieuwd en vier toch ook eens een feestje van vrede! Bewerkstelligd door de grote westerse leider en tevens het grootste stabiele genie dat er op deze aardkloot rondloopt: Donald J. Trumpie.
Die eerder al dat alles behalve domme idee had om een oorlog te beginnen.
Superieur.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 16:26:14 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221089452
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221089493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Deel 1: ja.

Deel 2: ik moet het nog zien. De 3e partij en tevens bondgenoot van 1 van de 2 partijen die dit voorontwerp hebben ondertekend, is niets gevraagd. Ook dat is volgens mij een oliedomme keuze.
Dit verhaal gaat nog heel lang duren. Zoals eind februari reeds hier en daar werd voorspeld.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:49:20 #110
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Wie heeft de keuze gemaakt dat is de vraag. Want blijkbaar kon VS toen niet anders dan meedoen maar nu kunnen ze ineens wel anders. Ik verwacht nog een plottwist. Kompromat (maar daar geloof jij niet in dat weet ik).
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:55:54 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221089658
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Hij had gehoopt op een interne opstand in Iran. Zie de speech na de eerste aanvallen.

Hij was te laat daarmee, momentum was er intern niet meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221089884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij had gehoopt op een interne opstand in Iran. Zie de speech na de eerste aanvallen.

Hij was te laat daarmee, momentum was er intern niet meer.
Klopt en ze rekende ook op de Koerden, maar die lieten zich dit keer niet piepelen.
pi_221089931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:24 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Klopt en ze rekende ook op de Koerden, maar die lieten zich dit keer niet piepelen.
Volgens mij sneren ze al anderhalf jaar dat ze niemands hulp nodig hebben.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:44:26 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221090049
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Volgens mij sneren ze al anderhalf jaar dat ze niemands hulp nodig hebben.
Logisch ook, want alles is obliterated *O*

Ze hebben nog net wat Iraniërs gevonden om die 300 miljard aan te geven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221090144
Trump heeft een mooie deal voor Iran uit de onderhandelingen weten te slepen :)
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:57:33 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221090160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:55 schreef Hugo862 het volgende:
Trump heeft een mooie deal voor Iran uit de onderhandelingen weten te slepen :)
Make Iran Great Again :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221090454
Oh, we zijn weer terug naar OBLITERATEDtm |:)?

Quelle surprise....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221090959
Wapenstilstand volgens Hezbollah,

June 17th:
10:15 - 1 IED
10:57 - 2 Explosive UAVs
12:35 - 9 Rockets
12:37 - 2 Rockets
12:51 - 1 Missile
12:56 - 2 Rockets
13:04 - 6 Rockets
16:53 - 2 Rockets
17:31 - 3 Rockets
17:38 - 1 Rocket
18:24 - 2 Rockets
18:39 - 5 Rockets
18:50 - 5 Rockets
18:54 - 2 Rockets
19:12 - 5 Rockets
19:21 - 4 Rockets
19:37 - 3 Rockets
19:46 - 6 Rockets
20:56 - 6 Rockets

June 18th:
01:00 - 5 terrorists approached forward defense line
06:57 - 1 Explosive UAV
07:28 - 1 Explosive UAV
08:16 - 2 Explosive UAVs
08:23 - 1 Explosive UAV
08:51 - IED explosion...
graag verwijderen
pi_221091731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:07 schreef UitStraling het volgende:
Wapenstilstand volgens Hezbollah,

June 17th:
10:15 - 1 IED
10:57 - 2 Explosive UAVs
12:35 - 9 Rockets
12:37 - 2 Rockets
12:51 - 1 Missile
12:56 - 2 Rockets
13:04 - 6 Rockets
16:53 - 2 Rockets
17:31 - 3 Rockets
17:38 - 1 Rocket
18:24 - 2 Rockets
18:39 - 5 Rockets
18:50 - 5 Rockets
18:54 - 2 Rockets
19:12 - 5 Rockets
19:21 - 4 Rockets
19:37 - 3 Rockets
19:46 - 6 Rockets
20:56 - 6 Rockets

June 18th:
01:00 - 5 terrorists approached forward defense line
06:57 - 1 Explosive UAV
07:28 - 1 Explosive UAV
08:16 - 2 Explosive UAVs
08:23 - 1 Explosive UAV
08:51 - IED explosion...
Waren die ook niet uitgenodigd?

Wat weer dom, ja.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:25:09 #120
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221091853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:26 schreef sp3c het volgende:
Het was wel echt een oliedomme keuze om die oorlog te beginnen en die 'deal' is de enige uitweg
Het is oliedom van de hele wereld om te pikken dat Iran zaken eist als het op Libanon aankomt.

Daar hebben ze in de basis geen moer mee te maken, behoudens dan dat ze anti-israel terroristen financieren en bewapenen.

Nu heb je door iedere scheet in het MO heibel in de keet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221092014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nu heb je door iedere scheet in het MO heibel in de keet.
Dat is al eeuwen en eeuwen zo. 't Is gewoon een stinkende regio.
Soms zonder 'onze' bemoeienis, soms dankzij 'onze' bemoeienis.

Mijn advies is: mooi laten stinken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221092133
VS is echt zwaar vernederd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221092422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:43 schreef Discombobulate het volgende:
VS is echt zwaar vernederd.
Het is nog lang niet gedaan.

Bibi mag nu kiezen: kiest hij voor de blijvende harde lijn van zijn orthodoxe kabinetsvrienden? Die van geen deal willen weten en dus de boosheid opwekken van Trump en Vance?
Of geef-ie Trump en de voorlopige overeenkomst toch een kans?
Dat laatste zou misschien onvermijdelijk zijn, maar het komt totaal niet overeen met Netanyahu's invulling van het waarborgen van Israëls veiligheid.

En bij keuze 1 is er ook nog het risico dat woedende orthodoxen uit het kabinet gaan stappen. Politieke crisis, misschien weer juridisch gelazer voor hemzelf, en wat al niet.

De VS is vernederd, en momenteel vernedert de VS Israël. That's what friends are for.

Complete onvoorspelbare chaos (opnieuw).
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221095423
Het is nog lang niet gedaan. Dus.

Eerst ervoor tekenen, en 2 dagen later zeggen dat Iran geen cent krijgt.
Lijkt me een goeie start.

twitter
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221095917
Trump heeft echt Rusland geholpen, door Iran te bombaderen. Sterker nog Iran is stuk sterker en machtiger en rijker uit de strijd gekomen. En dat voor de dood van wat 90 jarigen.

Echt bizar. plus Hesbollah gaat rustig door met aanvallen op israel, en Trump (Wie de aanval volledig op eigen intiatief inzette, Israel wilde niet, maar konden niet weigeren, zoals Italie) heeft israel nog moeilijke positie gebracht dan ze al zaten.

Echt de grootse geopolitieke blunder aller tijden. De autocraten lachen en feesten dankzij Trump.
pi_221095921
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is nog lang niet gedaan.

Bibi mag nu kiezen: kiest hij voor de blijvende harde lijn van zijn orthodoxe kabinetsvrienden? Die van geen deal willen weten en dus de boosheid opwekken van Trump en Vance?
Of geef-ie Trump en de voorlopige overeenkomst toch een kans?
Dat laatste zou misschien onvermijdelijk zijn, maar het komt totaal niet overeen met Netanyahu's invulling van het waarborgen van Israëls veiligheid.

En bij keuze 1 is er ook nog het risico dat woedende orthodoxen uit het kabinet gaan stappen. Politieke crisis, misschien weer juridisch gelazer voor hemzelf, en wat al niet.

De VS is vernederd, en momenteel vernedert de VS Israël. That's what friends are for.

Complete onvoorspelbare chaos (opnieuw).
trump heeft KGB geholpen,
pi_221095936
Amerika gaat nu expliciet indirect helpen dat er geen vrijheid komt voor de bevolking.


Afgelopen week kreeg nog een vrouw 40 zweepslagen voor het zingen zonder hoofddoekje.


Echt te bizar, en mensen maar denken dat het Israel was.

Epistein. Zat ook russische agenten in. De vader van Maxwell was een KGB spion, maar goed.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:05:11 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221096231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:07 schreef UitStraling het volgende:
Wapenstilstand volgens Hezbollah,

June 17th:
10:15 - 1 IED
10:57 - 2 Explosive UAVs
12:35 - 9 Rockets
12:37 - 2 Rockets
12:51 - 1 Missile
12:56 - 2 Rockets
13:04 - 6 Rockets
16:53 - 2 Rockets
17:31 - 3 Rockets
17:38 - 1 Rocket
18:24 - 2 Rockets
18:39 - 5 Rockets
18:50 - 5 Rockets
18:54 - 2 Rockets
19:12 - 5 Rockets
19:21 - 4 Rockets
19:37 - 3 Rockets
19:46 - 6 Rockets
20:56 - 6 Rockets

June 18th:
01:00 - 5 terrorists approached forward defense line
06:57 - 1 Explosive UAV
07:28 - 1 Explosive UAV
08:16 - 2 Explosive UAVs
08:23 - 1 Explosive UAV
08:51 - IED explosion...
Jamaaaaar israel!!!!

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221096247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jamaaaaar israel!!!!

:')
Moeilijk he om een schending of schendingen van een wapenstilstand te veroordelen :')
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:21:23 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221096333
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Moeilijk he om een schending of schendingen van een wapenstilstand te veroordelen :')
Volgens mij is dat de shit van hezbollah he. Niet van israel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221096417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat de shit van hezbollah he. Niet van israel.
Precies. Deze keer gaat het om Hezbollah. Een schending van een wapenstilstand blijft een schending, ongeacht wie hem pleegt. Dat je daar meteen sarcastisch op reageert met “ja maar Israël” in plaats van die schending gewoon te veroordelen, zegt genoeg. Als dezelfde norm niet voor beide partijen geldt dan meet je met twee maten.
pi_221096435
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
Het doel van Israël is toch niet om zoveel slachtoffers te maken?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:43:54 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221096444
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Precies. Deze keer gaat het om Hezbollah. Een schending van een wapenstilstand blijft een schending, ongeacht wie hem pleegt. Dat je daar meteen sarcastisch op reageert met “ja maar Israël” in plaats van die schending gewoon te veroordelen, zegt genoeg. Als dezelfde norm niet voor beide partijen geldt dan meet je met twee maten.
Mij gaat het er om dat wie het ook doet, er altijd naar israel wordt gekeken. Zoals van de week al een paar keer aangegeven door verschillende user oa mijzelf.

Dat is mijn punt van die post.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221096621
quote:
Ik zal hem voor je aanvullen.

In a post on X, Ben Gvir said, “For every tear of an Israeli mother, a thousand Lebanese mothers must weep. All of Lebanon must burn.”

Israeli Minister of Defence:
“We have flattened the entire first line of villages in Southern Lebanon. All their houses have been destroyed and the residents will never see them standing again. The 200.000 residents of Southern Lebanon will never return, not a single one.”
pi_221096750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:12 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik zal hem voor je aanvullen.

In a post on X, Ben Gvir said, “For every tear of an Israeli mother, a thousand Lebanese mothers must weep. All of Lebanon must burn.”

Israeli Minister of Defence:
“We have flattened the entire first line of villages in Southern Lebanon. All their houses have been destroyed and the residents will never see them standing again. The 200.000 residents of Southern Lebanon will never return, not a single one.”
Dan moeten die zwakbegaafden stoppen met rakketen afvuren, opgelost ^O^
graag verwijderen
pi_221096754
Dat eeuwige laffe gejank van links en moslims krijg je echt de kriegel van :')
graag verwijderen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:58:49 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221097426
quote:
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:01:16 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221097438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:39 schreef UitStraling het volgende:
Dat eeuwige laffe gejank van links en moslims krijg je echt de kriegel van :')
Het mooie is dat zij dus proberen het wereldbeeld van een fringe figuur in Israël die het om redenen om een meerderheid te creëren, bij de regering is betrokken generaliseren naar heel Israël. En dit zijn dan vaak dezelfde mensen die zeggen dat je niet moet generaliseren als het over de Palestijnen of andere soortgelijke groeperingen gaat.

Kortom: generaliseren mag, maar dan wel over Israël en niet over de andere partijen in dit gebied.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221097465
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?
Dat jij dat zegt! Maar goed, daar zijn we het over eens iig. Veel Israeliers zullen het dan ook niet eens zijn met Ben-Gvir, maar wat kunnen zij daar aan doen? Het lijkt mij voor een democratisch land minder moeilijk dan de bevolking van een land als Iran die onder een verschrikkelijk regime lijdt. Daar wordt ook van gezegd, de bevolking moet er tegen in gaan, toch?
pi_221098596
twitter


Lekker gewerkt Trump. Hij probeert nu maar de aandacht af te leiden door MeloniGodin te bashen. Erg doorzichtig.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:13:01 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221098602
Intussen dus weer gesloten LOL

Misschien moeten ze maar een enorme slagboom plaatsen daar :P

Man man man.

Dit open en dicht gebeuren is misschien nog wel slechter dan gewoon dicht. Als vrachtship wil je niet aan een reis beginnen van 2-3 weken als je niet zeker weet of je wel de straat in kan als je er eenmaal bent.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221098688
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tweet van mafklapper Ben-Gvir en nu?
Hij is inderdaad een mafklapper, en hij is minister van nationale veiligheid.
Dus vertegenwoordigt hij de regering van Israël.

En nu?

Niks denk ik.
Dit standpunt van de regering van Israël was al bekend.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221098739
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij is inderdaad een mafklapper, en hij is minister van nationale veiligheid.
Dus vertegenwoordigt hij de regering van Israël.

En nu?

Niks denk ik.
Dit standpunt van de regering van Israël was al bekend.
Howard probeert altijd te doen alsof Ben Gvir een random Israelier is. Hij is naturulijk onderdeel van de regering en een groot deel van Israel denkt precies zoals hij.
pi_221098786
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Howard probeert altijd te doen alsof Ben Gvir een random Israelier is. Hij is naturulijk onderdeel van de regering en een groot deel van Israel denkt precies zoals hij.
Welk deel van Israel denkt zo als hij?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:41:17 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221098790
Iran is er weer helemaal klaar mee.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221098798
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welk deel van Israel denkt zo als hij?
Dat zal wel het deel zijn dat het kabinetsbeleid inzake nationale veiligheid steunt.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:43:19 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221098805
twitter


Straat weer dicht
pi_221098807
Gaan we weer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221098826
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:41 schreef Perrin het volgende:
Iran is er weer helemaal klaar mee.
[ x ]
De hele wereld is klaar met Netanyahu.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221098869
"SchipperIran mag ik overvaren, ja of nee? Moet ik dan ook tol betalen, ja of nee?"
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:53:56 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221098885
Goh.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:00:53 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221098928
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:46 schreef vosss het volgende:

[..]
De hele wereld is klaar met Netanyahu.
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.
Trump heeft op eigen houtje een doorzichtige way-out deal gemaakt, zonder Israël daarin te betrekken en dan is niet verwachten dat de regering Netanyahu dat volgt.
Trump als veroorzaker van alles ("obliterate a civilization") , zal ook bemerken - vanwege de machtige lobby - hij dat zeker niet kan (be)sturen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221098947
Gvir en Smotrich zijn nazi’s.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:11:05 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221098991
Jammer wel dat de beurzen dicht zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221099030
quote:
18s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:00 schreef Vallon het volgende:

[..]
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.
Trump heeft op eigen houtje een doorzichtige way-out deal gemaakt, zonder Israël daarin te betrekken en dan is niet verwachten dat de regering Netanyahu dat volgt.
Trump als veroorzaker van alles ("obliterate a civilization") , zal ook bemerken - vanwege de machtige lobby - hij dat zeker niet kan (be)sturen.
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.

Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
pi_221099067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dan moeten die zwakbegaafden stoppen met rakketen afvuren, opgelost ^O^
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
pi_221099080
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?
graag verwijderen
pi_221099124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
Als ze dat doen ontstaat er chaos in Washington en kan het grote gevolgen hebben voor de politieke carriëres van die mensen daar. Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:37:15 #159
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221099153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?
In jouw geval trekken we na de 1ste keer de stekker van je internet er uit.

Geen 72 berichtjes per dag meer, en geen maagden in het hiernamaals.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:37:41 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221099156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat jij dat zegt! Maar goed, daar zijn we het over eens iig. Veel Israeliers zullen het dan ook niet eens zijn met Ben-Gvir, maar wat kunnen zij daar aan doen? Het lijkt mij voor een democratisch land minder moeilijk dan de bevolking van een land als Iran die onder een verschrikkelijk regime lijdt. Daar wordt ook van gezegd, de bevolking moet er tegen in gaan, toch?
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
Hij heeft het natuurlijk over Hezbollah. Of dat jij dat we nu een situatie hadden waarbij Israël niets mag doen, maar Hezbollah wel drones afvuren op Israël?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.

Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
Zodat Hezbollah of andere partijen zonder problemen op Israël kunnen afschieten zonder luchtverdediging? Bijzondere oplossing is dat. Ik denk dat het hier heel goed duidelijk wordt wát het punt is dat sommigen willen maken: Israël mag worden aangevallen, maar niets terugdoen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:40:55 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221099181
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:

'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'

Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'

'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'

Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:47:26 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221099220
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh.
Dingen die je niet verwacht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221099396
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:

'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'

Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'

'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'

Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.
Israel pretendeert een democratie te zijn in een democratie is de bevolking verantwoordelijk voor hun vertegenwoordiging.

Toch bijzonder dat Libanezen en Palestijnen alleen maar bommen mogen koppen en niet terugschieten.

Bekijk deze YouTube-video
Deze Israelische historicus legt goed uit hoe Israel precies dezelfde narratieven gebruikt als de Nazi's deden om de holocaust goed te praten.
pi_221099432
"Netanyahu has ordered to halt all military operations after pressure from Iran". Geef het wat tijd lol .Gelukkig heeft Bibi Gaza nog waar hij onbeperkt zijn gang kan...
Delegaties lijken toch naar Zwitserland te gaan, Trump wil echt dat deze deal doorgaat.
pi_221099500
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:

'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'

Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'

'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'

Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
Die meneer draagt het nationale veiligheidsbeleid van het kabinet-Netanyahu uit.
Eventjes (begin 2025) was er een conflict, omdat hij tegen een wapenstilstand in Gaza was.

Daarna hebben ze het uitgepraat en heeft Bibi hem weer binnen gehaald.

Ben-Gvirs partij is beslist niet de grootste in de Knesseth.
Maar zijn veiligheidsbeleid wordt daar doorgaans gesteund door de meerderheid.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221099523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje radicalisering idd.
Social media bubbels maken de samenleving kapot.....
pi_221099664
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
pi_221101134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:11:58 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221101407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.

Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
Los dat met Israël hier(over) geen afspraken zijn gemaakt noch opdrachten aanvaardt, (her)ontdekt menigeen - net zoals Trump nu - die het MiddenOosten wat beter kent, dat er geen sprake is van iemands (on)gelijk.

Degene die hier een foute afslag heeft genomen, is Trump die d8 met een paar bommen een zijn NObelprijs binnen te halen. Israël zelf, wat jij of ik er ook van vindt, heeft simpelweg geen andere keuze; al was het maar dat (ook) haar vijanden het er nooit bij zullen laten zitten. Zes maanden geleden stonden de zake er veel, en veel beter voor.

We kunnen de hele (pre)historie tot het conflict weer oprakelen met allerlei (on)recht maar er is & was geen andere aanpak dan - dat Trump sws had moeten - proberen, het slagveld beperkt te houden tot een status quo.
Zonder zijn rechtstreekse aanval op Iran, bi jvoorbaat kansloos met daarin zeer gewillig - wetend - Israël meenemen, was er iig niets verandert voor mensen zelf en konden we ons drukker maken over (de nu weggevaagde toekomstperspectieven) van hierdoor getroffenen.

Netanyahu, die herkozen wil cq moet worden door Israëliërs, heeft op de grote trommel gespeeld en USA kan zich (qua lobby in Senaat en Congress) simpelweg niet veroorloven om Israël in de stront te laten zakken.
De boel staat schaakmat waarbij USA haar paardenspel heeft verloren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:20:14 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221101705
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.
Israel pretendeert een democratie te zijn in een democratie is de bevolking verantwoordelijk voor hun vertegenwoordiging.

Toch bijzonder dat Libanezen en Palestijnen alleen maar bommen mogen koppen en niet terugschieten.

Deze Israelische historicus legt goed uit hoe Israel precies dezelfde narratieven gebruikt als de Nazi's deden om de holocaust goed te praten.
Dat is natuurlijk niet waar.

De huidige conflicten tussen Israël en de Palestijnse terreurgroeperingen en Hezbollah is op letterlijk geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust. Mensen die beweren van wel zijn historisch gezien ongeletterd.

Dat er desondanks mensen zijn, zelfs enkele historici die dan deze link toch proberen te leggen is bekend. Het perspectief van Bartov wordt enthousiast en gewillig aangegrepen door (radicaal) linkse media, zoals we hier ook met de VPRO zien, met als doel Israël te demoniseren en de publieke opinie te beïnvloeden.

Zo valt Bartov hier wederom terug op de vermeend 'genocidale' uitspraken van Israëlische leiders, uitspraken die bewust uit context zijn gehaald, zoals The Atlantic al had geconstateerd: What Did Top Israeli War Officials Really Say About Gaza?

Het meest bijzondere is nog dat hij het problematiseert dat Israëlische leiders zouden hebben gezegd dat de Palestijnse samenleving als collectief verantwoordelijk is voor 7 oktober, maar tegelijkertijd zegt hij dat iedereen in Israël schuldig is aan de zogenaamde genocide.

Hele bijzondere denkwijze. Wederom een gevalletje 'Do as I say, not as I do'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:23:06 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221101806
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:59 schreef Peppert het volgende:

[..]
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.
Kun je hier enkele namen noemen? Welke users op FOK! ondersteunen een genocide?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:33:28 #172
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_221102043
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
Oh, een land waar zo'n man 'toevallig minister' wordt is niet aan te spreken op hun gelegenheidskeuzes? Als dat je mening is, wat heeft het dan nog voor zin om beleidsconsequenties te bespreken op een discussieforum?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_221102283
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.

Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
pi_221102989
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?

Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.

Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)

Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)

Shame on you man.
pi_221103402
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.

Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)

Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)

Shame on you man.
Stoppen de Iraniërs en de Palestijnen met vechten en het is vrede.

SNAP JE DIT WEL?
graag verwijderen
pi_221103451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Stoppen de Iraniërs en de Palestijnen met vechten en het is vrede.

SNAP JE DIT WEL?
Het is hilarisch dat je dit zegt nadat Israël duidelijk heeft gemaakt geen enkele zin te hebben in die deal.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:07:46 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221103521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)
Correct.

Als zij bereid zijn zoveel van hun eigen burgers op te offeren, is dat een keus die zij zelf maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)
Correct.

Dat had ook gemoeten gezien het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Shame on you man.
Mijn gewenste situatie is slechts dat Israël als land rustig kan voortbestaan, zonder elke keer aangevallen te worden en overal groepen of landen om zich heen te hebben die vanuit misplaatste gevoelens van etnische en religieuze suprematie vinden dat Israël niet zou mogen bestaan en hier geen Joden zouden mogen leven. Ik zou niet weten waarom ik mij daarvoor zou moeten schamen. Sterker nog, het is moreel de enige juiste positie om in te nemen.

Als Israël de wapens neerlegt of geen wapens zou hebben, wordt het land bij kans vandaag nog vernietigd. Als de Palestijnse terreurgroeperingen en Hezbollah geen wapens meer hebben en het Iraanse regime deze niet meer kan toesturen, pas dan is er kans op duurzame vrede.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221103544
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is hilarisch dat je dit zegt nadat Israël duidelijk heeft gemaakt geen enkele zin te hebben in die deal.
Israël is het land dat al bijna 80 jaar onder dreiging van genocide onder aanval ligt.
graag verwijderen
pi_221103595
Je gelijk krijgen is niet altijd leuk, maar hier heb ik dus voor gewaarschuwd. Iran zal de straat van Hormuz nu te pas en te onpas sluiten, voor het minst geringste.

Het is nu echt zaak om niet meer afhankelijk te zijn van deze straat en daarna zo nodig Iran keihard aan te pakken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221103598
Stoppen met hulp aan de Palestijnen zou ook helpen, van de steun die ze krijgen kopen ze springstof en Kalasjnikovs, laat ze genoeg lijden zodat ze sla, tomaten en olijven gaan kweken om voort te kunnen bestaan, de Westerse deugbuikerij speelt terrorisme in de hand.
graag verwijderen
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:19:31 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221103670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.

Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?

[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 20-06-2026 22:27:30 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221104157
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het argument dat er mbt de Palestijnen vooral wordt gemaakt is dat 75% van de burgers de aanslagen van 7 oktober steunde en men met vele duizenden juichend in straten stonden om doodgemartelde Israëlische burgers en (gewonde) gijzelaars te ontvangen. Daarnaast is er niet een Israëlische gijzelaar geholpen door Palestijnse burgers. Sterker nog, sommige Israëliërs zijn gegijzeld door Palestijnse burgers. Hoe komt het eigenlijk jij dit soort aspecten volledig negeert en het probleem eenzijdig bij Israël probeert te leggen?
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?

Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:55:48 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221104232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe komt het dat jij stelselmatig de waarheid negeert en iemand die het niet met je eens is probeert te framen?
Wat is volgens jou 'de waarheid' hier dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:49 schreef beefkeek het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat het probleem eenzijdig bij Israël ligt, ik ben gewoon allergisch voor die gigantische blinde vlek die jij en anderen voor Israël hebben. Die drang om elke smet goed te praten is bijzonder droevig.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik had in mijn snelle reageren ook niet gezien dat de post van jou kwam, maar dacht dat het wederom AFA2022 betrof. Daar is die eenzijdigheid wel van sprake namelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221105749
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221105770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind je het trouwens nog steeds een groot succes?
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
graag verwijderen
pi_221105867
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Trump heeft tot de oorlog besloten zonder de Europese bondgenoten zelfs maar in te lichten.

Toen enkele bondgenoten daarna twijfelden of ze steun moesten verlenen was de reactie van Trump:
"We don't need people that join wars after we've already won!”
(8 maart j.l.)

Na de totale mislukking in Afghanistan en de leugens mbt Irak, was Europa terecht wel klaar met de Grote Politieagent overzees.

De lafaards in dit verhaal zijn de chronische aarslikkers die altijd kritiekloos achter de VS zullen aanlopen, zonder zich te willen realiseren dat er sprake is van een zoveelste zinloze zeikoorlog.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221105891
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

[..]
Correct.

Thanks for proving my point.
pi_221105895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
Mischien kun jij je aanmelden bij het IDF? Weet zeker dat poging nummer 7 om de Ali Al-Tahir Hill in te nemen dan wel een succes wordt.
pi_221106295
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
pi_221106973
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Amerika heeft een aantal dagen geleden een voorlopige overeenkomst getekend zonder daarbij bondgenoot Israël te betrekken.
Eén van de voorwaarden in die overeenkomst is dat Israël dient te stoppen met gevechtshandelingen in Libanon.

Hoe is de steun van de VS naar Israël onvoorwaardelijk?

Door Israël, zonder onderling overleg, een dictaat op te leggen?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221107024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Palestijnse moeders die trots op hun zoon zijn die hen live mee laten kijken met martelingen, verkrachtingen en moorden.

Reset en uplift dit volk of vernietig het compleet aub.
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
pi_221107118
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik blijf me verbazen dat je dit soort troep uit je toetsenbord kunt krijgen.
Laten we hem koesteren. Hij is de enige held die Europa nog rijk is. Druk scheldend vanachter z'n toetsenbord, in z'n stoere hoodie & met z'n heldhaftige gezichtsmaskertje op.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:51:46 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje radicalisering idd.
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 11:53:30 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107153
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:38 schreef Chadi het volgende:
De vriendschap tussen VS en Israël wordt hier getest. De steun van de VS naar Israël is onvoorwaardelijk. Is het omgekeerde ook waar als het erop aan komt?
Als het in de praktijk gaat beteken dat Israël pas iets mag doen tegen terreurgroeperingen met de toestemming van de VS, dan is deze relatie klaar. De relatie tussen de VS en Israël is ook niet van alle tijden geweest en kwam pas echt opgang in de jaren 1970 en 1980 en de verwachting is per definitie al dat deze de komende decennia weer flink minder zal worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221107156
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
De enige AIVD-er die geïnteresseerd is in FOK! heet waarschijnlijk... Henk.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:55:57 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221107167
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Discriminatie, verheerlijking van terrorisme, schelden met k.
Idd, radicalisering.

En niet van uitstraling.
Goudmijntje voor de aivd inmiddels dit topic.
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.

Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 11:56:21 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107170
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het had een eclatant succes kunnen zijn als woke Europa niet bang achter de bank was gaan zitten.
lol, ze weten niet eens wat het doel is van de hele operatie, laat staan dat het een succes had kunnen zijn

Europa heeft groot gelijk dat het er niet aan meedoet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 11:59:56 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221107189
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
ja letterlijk niemand denkt dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:03:12 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221107204
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen. Het is natuurlijk prima om te vinden dat een land dingen totaal verkeerd doet, maar kom dan tenminste met een alternatief.

Waar het eigenlijk op uit lijkt te draaien is dat sommigen simpelweg vinden dat Israël maar moet leven met aanvallen van de proxies van Iran, Iran aan (kern)wapens mag knutselen en Israël vooral maar niets terug mag doen, want die vergelding, dáár zit volgens zulke mensen het echte probleem.
Daar lijkt het idd op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221107214
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat degenen die eenzijdig Israël bekritiseren nooit eens met een goed alternatief komen.
Onwaar.
De naam Rabin (voorzover mensen die naam nog kennen) is hier wel degelijk genoemd.
En er zijn nog steeds Israëliërs die zijn - na lange aarzeling gekozen - benadering zouden prefereren. Maar het is een kleine minderheid geworden.
Rabin heeft destijds heel wat woede moeten wegslikken om een man die wat hem betreft een terrorist was de hand te schudden.
Uiteindelijk moest hij een kogel wegslikken, met fatale gevolgen, van een Joodse Israëliër.

Daarna is de situatie alleen maar beroerder geworden.
Doordat aan beide zijden de haat weer voorrang heeft gekregen.

Van mij mogen ze, lang leve de haat nietwaar, als je je er maar lekker en superieur bij voelt.
Maar het westen hoeft zich er niet meer mee te bemoeien.
Zo lang er geen Rabins (of Sadats) in die regio opstaan, is de regio sowieso verloren.
Zinloze oorlogen, begonnen door welke partij dan ook, gaan niks oplossen.
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')