abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:53:56 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221098885
Goh.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:00:53 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221098928
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:46 schreef vosss het volgende:

[..]
De hele wereld is klaar met Netanyahu.
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.
Trump heeft op eigen houtje een doorzichtige way-out deal gemaakt, zonder Israël daarin te betrekken en dan is niet verwachten dat de regering Netanyahu dat volgt.
Trump als veroorzaker van alles ("obliterate a civilization") , zal ook bemerken - vanwege de machtige lobby - hij dat zeker niet kan (be)sturen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221098947
Gvir en Smotrich zijn nazi’s.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:11:05 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221098991
Jammer wel dat de beurzen dicht zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221099030
quote:
18s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:00 schreef Vallon het volgende:

[..]
Israël kennelijk nog niet met (het door Iran, gesteunde) Hezbollah.
Trump heeft op eigen houtje een doorzichtige way-out deal gemaakt, zonder Israël daarin te betrekken en dan is niet verwachten dat de regering Netanyahu dat volgt.
Trump als veroorzaker van alles ("obliterate a civilization") , zal ook bemerken - vanwege de machtige lobby - hij dat zeker niet kan (be)sturen.
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.

Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
pi_221099067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dan moeten die zwakbegaafden stoppen met rakketen afvuren, opgelost ^O^
Eindelijk zeg je iets nuttigs, geef jij het door aan Bibi?
pi_221099080
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?
graag verwijderen
pi_221099124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Amerika slim is trekken ze de stekker een tijdje uit de Iron Dome dan gaat Israel wel luisteren.
Als ze dat doen ontstaat er chaos in Washington en kan het grote gevolgen hebben voor de politieke carriëres van die mensen daar. Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:37:15 #159
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221099153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als ik jouw hond 50 keer schop zeg je zeker ook dankjewel?
In jouw geval trekken we na de 1ste keer de stekker van je internet er uit.

Geen 72 berichtjes per dag meer, en geen maagden in het hiernamaals.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:37:41 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221099156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat jij dat zegt! Maar goed, daar zijn we het over eens iig. Veel Israeliers zullen het dan ook niet eens zijn met Ben-Gvir, maar wat kunnen zij daar aan doen? Het lijkt mij voor een democratisch land minder moeilijk dan de bevolking van een land als Iran die onder een verschrikkelijk regime lijdt. Daar wordt ook van gezegd, de bevolking moet er tegen in gaan, toch?
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Hij heeft het natuurlijk over Hezbollah. Of dat jij dat we nu een situatie hadden waarbij Israël niets mag doen, maar Hezbollah wel drones afvuren op Israël?
quote:

[..]
Israel heeft er zelf voor gekozen de Iran oorlog met Amerika te starten. Ze hadden het ook zonder Amerika kunnen proberen. Het is natuurlijk te verwachten dat Israel zich aan geen enkele afspraak houdt, dat doen ze al jaren niet. Begrijpelijk dat de Amerikanen dat bizar vinden.

Zodat Hezbollah of andere partijen zonder problemen op Israël kunnen afschieten zonder luchtverdediging? Bijzondere oplossing is dat. Ik denk dat het hier heel goed duidelijk wordt wát het punt is dat sommigen willen maken: Israël mag worden aangevallen, maar niets terugdoen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:40:55 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221099181
Eigenlijk wel bijzonder als je erover nadenkt:

'75% van de Palestijnen steunden de aanslagen van 7 oktober'

Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'

'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'

Reacties van sommigen: 'Ben-Gvir staat voor hoe heel veel Israëliërs denken.'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 juni 2026 @ 17:47:26 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221099220
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh.
Dingen die je niet verwacht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221099396
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:

Reactie van sommigen: 'Je moet een onderscheid maken tussen Hamas en de Palestijnen, Hamas zijn de Palestijnen niet'

'Partij van Ben-Gvir heeft 5% tot 7.5% support van de Israëlische stemgerechtigden'

In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.
Israel pretendeert een democratie te zijn in een democratie is de bevolking verantwoordelijk voor hun vertegenwoordiging.

Toch bijzonder dat Libanezen en Palestijnen alleen maar bommen mogen koppen en niet terugschieten.

Bekijk deze YouTube-video
Deze Israelische historicus legt goed uit hoe Israel precies dezelfde narratieven gebruikt als de Nazi's deden om de holocaust goed te praten.
pi_221099432
"Netanyahu has ordered to halt all military operations after pressure from Iran". Geef het wat tijd lol .Gelukkig heeft Bibi Gaza nog waar hij onbeperkt zijn gang kan...
Delegaties lijken toch naar Zwitserland te gaan, Trump wil echt dat deze deal doorgaat.
pi_221099500
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:40 schreef HowardRoark het volgende:

Die meneer draagt het nationale veiligheidsbeleid van het kabinet-Netanyahu uit.
Eventjes (begin 2025) was er een conflict, omdat hij tegen een wapenstilstand in Gaza was.

Daarna hebben ze het uitgepraat en heeft Bibi hem weer binnen gehaald.

Ben-Gvirs partij is beslist niet de grootste in de Knesseth.
Maar zijn veiligheidsbeleid wordt daar doorgaans gesteund door de meerderheid.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221099523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje radicalisering idd.
Social media bubbels maken de samenleving kapot.....
pi_221099664
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nog nergens iets positiefs over Ben-Gvir gezegd. Dat is een idioot eerste klas. Maar het idee heerst hier bij sommigen nogal dat als je pro-Israël bent, je dit soort mensen steunt, wat heel raar is want iedereen in Israël is pro-Israël en de overgrote meerderheid hekelt die man.

Jij adoreert zijn gedachtegang, maar je durft het alleen niet toe te geven.
pi_221101134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:11:58 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221101407
quote:

[..]

Los dat met Israël hier(over) geen afspraken zijn gemaakt noch opdrachten aanvaardt, (her)ontdekt menigeen - net zoals Trump nu - die het MiddenOosten wat beter kent, dat er geen sprake is van iemands (on)gelijk.

Degene die hier een foute afslag heeft genomen, is Trump die d8 met een paar bommen een zijn NObelprijs binnen te halen. Israël zelf, wat jij of ik er ook van vindt, heeft simpelweg geen andere keuze; al was het maar dat (ook) haar vijanden het er nooit bij zullen laten zitten. Zes maanden geleden stonden de zake er veel, en veel beter voor.

We kunnen de hele (pre)historie tot het conflict weer oprakelen met allerlei (on)recht maar er is & was geen andere aanpak dan - dat Trump sws had moeten - proberen, het slagveld beperkt te houden tot een status quo.
Zonder zijn rechtstreekse aanval op Iran, bi jvoorbaat kansloos met daarin zeer gewillig - wetend - Israël meenemen, was er iig niets verandert voor mensen zelf en konden we ons drukker maken over (de nu weggevaagde toekomstperspectieven) van hierdoor getroffenen.

Netanyahu, die herkozen wil cq moet worden door Israëliërs, heeft op de grote trommel gespeeld en USA kan zich (qua lobby in Senaat en Congress) simpelweg niet veroorloven om Israël in de stront te laten zakken.
De boel staat schaakmat waarbij USA haar paardenspel heeft verloren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:20:14 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221101705
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In Israel steunt zo'n 80% van de bevolking de genocide op de Palestijnen. Dat is geen fringe mening ofzo.
Israel pretendeert een democratie te zijn in een democratie is de bevolking verantwoordelijk voor hun vertegenwoordiging.

Toch bijzonder dat Libanezen en Palestijnen alleen maar bommen mogen koppen en niet terugschieten.

Deze Israelische historicus legt goed uit hoe Israel precies dezelfde narratieven gebruikt als de Nazi's deden om de holocaust goed te praten.
Dat is natuurlijk niet waar.

De huidige conflicten tussen Israël en de Palestijnse terreurgroeperingen en Hezbollah is op letterlijk geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust. Mensen die beweren van wel zijn historisch gezien ongeletterd.

Dat er desondanks mensen zijn, zelfs enkele historici die dan deze link toch proberen te leggen is bekend. Het perspectief van Bartov wordt enthousiast en gewillig aangegrepen door (radicaal) linkse media, zoals we hier ook met de VPRO zien, met als doel Israël te demoniseren en de publieke opinie te beïnvloeden.

Zo valt Bartov hier wederom terug op de vermeend 'genocidale' uitspraken van Israëlische leiders, uitspraken die bewust uit context zijn gehaald, zoals The Atlantic al had geconstateerd: What Did Top Israeli War Officials Really Say About Gaza?

Het meest bijzondere is nog dat hij het problematiseert dat Israëlische leiders zouden hebben gezegd dat de Palestijnse samenleving als collectief verantwoordelijk is voor 7 oktober, maar tegelijkertijd zegt hij dat iedereen in Israël schuldig is aan de zogenaamde genocide.

Hele bijzondere denkwijze. Wederom een gevalletje 'Do as I say, not as I do'.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:23:06 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221101806
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:52 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:59 schreef Peppert het volgende:

[..]
Zelfs genocide ondersteunende FOK!kers hebben klaarblijkelijk hun grenzen. Ben Gvir doet in extremisme niet onder voor de de meeste extreme nazi's en is bij uitstek een voorstander van genocidaal beleid.
Kun je hier enkele namen noemen? Welke users op FOK! ondersteunen een genocide?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:33:28 #172
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_221102043
quote:

[..]

En het feit dat hij dan toevallig minister is, wordt gebruikt als een argument om te doen alsof iedereen in Israël hem steunt. Zijn partij staat in de polls echter op tussen de wisselend 6 tot 9 zetels, wat neerkomt op 5% en 7.5% van de stemmen.
Oh, een land waar zo'n man 'toevallig minister' wordt is niet aan te spreken op hun gelegenheidskeuzes? Als dat je mening is, wat heeft het dan nog voor zin om beleidsconsequenties te bespreken op een discussieforum?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_221102283
quote:

[..]

[..]
Als je de Israëlische regering niet aan kunt spreken op uitspraken/beleid van Ben-Gvir kun je ook niet zeggen dat Palestijnen achter Hamas staan omdat er 20 jaar geleden op gestemd is.

Of beiden is geen argument, of beiden is wel een argument.
pi_221102989
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Waarom probeer je mij dan tóch een ander standpunt in de voeten te schuiven?

Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.

Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)

Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)

Shame on you man.
pi_221103402
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:22 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat leid ik af aan jouw posts op dit forum, it’s not rocket science. Ik heb er even snel twee opgezocht tussen het voetbal door en er zullen er vast meer zijn.

Deze slachtoffers vallen door de manier hoe de Palestijnen vechten. Al zouden het er 600.000 zijn, jammer dan. (#125 Gaza topic)

Sterker nog, Israël zou de Palestijnen nog veel en veel harder aan moeten pakken.#163 (en dat na tienduizenden gedode burgers)

Shame on you man.
Stoppen de Iraniërs en de Palestijnen met vechten en het is vrede.

SNAP JE DIT WEL?
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')