Waar zouden de Palestijnen of omringende Arabische en Islamitische landen eigenlijk zijn zonder politieke en militaire steun?quote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zonder de politieke en militaire steun was Israël opgedoekt en zaten er een hoop in Den Haag voor een tribunaal.
10,5% en vervelend he dat domme generaliseren.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:13 schreef HowardRoark het volgende:
Nu ben ik benieuwd, waarom voel jij de noodzaak dit soort feiten te bagatelliseren, maar vervolgens wel de 5-7% Israëlische stemmers aan te grijpen die op Ben-Gvir stemt en dat te generaliseren naar de rest van het land of tenminste te doen alsof er hierdoor een vergelijking knip onzin.
Dat eerste weet ik niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zonder de politieke en militaire steun was Israël opgedoekt en zaten er een hoop in Den Haag voor een tribunaal.
Haat is, zeker als je naar de wereldgeschiedenis kijkt, niet zo uitzonderlijk. Net als tegenwerken. Rabin is ook vermoord door zijn eigen landgenoten.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In het Midden-Oosten bestaat de 1948-en-daarna-situatie. Waarbij Israël door de VN als rechtmatig land werd erkend.
Een situatie die in 1953 bijvoorbeeld ook werd erkend door de toenmalige regering van Iran, als één van de weinige Arabisch/Islamitische landen. Voordat de VS en het VK de sjah aan de macht hielpen. Overigens erkende de sjah ook Israël. Geen onbelangrijk detail, ondanks het feit dat hij een dictator was.
Ook Sadat deed een stap, in 1977. Ongetwijfeld ook na een pittige interne strijd. En hij bood Israël meerdere handreikingen in het vooruitschiet, maar uiteraard werd hij door vredelievende haters tegengewerkt. Uiteindelijk werd hij door een paar van die haters afgeknald.
Haat, haat, haat. Ze zijn er dol op in die regio.
Laat ze barsten.
Het gaat mij er niet om of het uitzonderlijk is of niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Haat is, zeker als je naar de wereldgeschiedenis kijkt, niet zo uitzonderlijk. Net als tegenwerken. Rabin is ook vermoord door zijn eigen landgenoten.
De partij van Ben-Gvir staat in de peilingen wisselend tussen de 6 en 9 zetels wat neerkomt op 5% en 7.5% van alle kiezers. Dus nee, geen 10.5%. Bovendien is het veelzeggend dat je mijn vragen negeert.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
10,5% en vervelend he dat domme generaliseren.
Hoe wordt vanuit het Westen haat precies gefaciliteerd?quote:Op zondag 21 juni 2026 16:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om of het uitzonderlijk is of niet.
En de constatering over Rabin is hier al meerdere keren gemaakt.
Zoals ooit ook Sadat door eigen mensen is afgeknald.
En Arafat niet over geluk te klagen had dat hij een natuurlijke dood is gestorven. Er waren genoeg radicale Palestijnen des duivels op hem omdat hij, naar hun inzichten, de Palestijnse idealen in de uitverkoop wilde doen.
Mij gaat het erom of je vanuit het westen al die haat moet faciliteren.
Geen enkele regio op deze aardkloot is gevrijwaard van haat. Ook in Europa niet. Maar we mogen ons in Europa gelukkig prijzen dat er in de meeste gevallen toch nog overleg en diplomatie blijft plaatsvinden. Omdat we, sinds 1945, een groot gedeelte van de tijd blijven proberen om zinvolle lessen te trekken uit 2 afschuwelijke wereldoorlogen.
Perfect wordt het nooit, maar rücksichtlos haten lost sowieso niets op. En rücksichtlos haat faciliteren ook niet.
https://en.idi.org.il/isr(...)rties/elections/2022quote:Op zondag 21 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De partij van Ben-Gvir staat in de peilingen wisselend tussen de 6 en 9 zetels wat neerkomt op 5% en 7.5% van alle kiezers. Dus nee, geen 10.5%. Bovendien is het veelzeggend dat je mijn vragen negeert.
Jij houdt van generaliseren, als het in je straatje past. En nu deed ik dan ook maar aan dom generaliseren. Dat is alles.quote:Nu ben ik benieuwd, waarom voel jij de noodzaak dit soort feiten te bagatelliseren, maar vervolgens wel de 5-7% Israëlische stemmers aan te grijpen die op Ben-Gvir stemt en dat te generaliseren naar de rest van het land of tenminste te doen alsof er hierdoor een vergelijking is met de Palestijnen.
Ik zie geen vraag, alleen een constatering. Toch? En het is niet zo dat je per se ongelijk hebtquote:Het betreft het negeren van feiten en het optuigen van een valse vergelijking, om op die manier de Palestijnen beter te doen laten lijken dan dat deze zijn en de Israëliërs slechter dan dat deze zijn.
Ze discussieren nog steeds. Waarschijnlijk meet Trump in inches en de Ayatollah in cm. Dan kom je er natuurlijk nooit uit. (sorry no offence)quote:Op zondag 21 juni 2026 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu weer gedreig dat Iran weer aangevallen wordt.
Worden ze nu nooit eens moe van zichzelf, allemaal?
Zo ziet elke stad in Nederland er uit over 30 jaar.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Khomeini portretten en vlaggen van het terroristische Iraanse regime. Walgelijke vertoning weer.
Met geld en wapens.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe wordt vanuit het Westen haat precies gefaciliteerd?
We steunen onze bondgenoten daar. Dat is niet het faciliteren van geweld.quote:
Dat was het 3 maanden geleden al.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:49 schreef heywoodu het volgende:
Even niet echt het nieuws gevolgd de laatste tijd, maar is het Iraanse regime inmiddels al op de knieën, het leger compleet vernietigd, de wereldwijde crisis opgelost en de oorlog gewonnen?
We doen zaken met Israëlhatende regimes.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We steunen onze bondgenoten daar. Dat is niet het faciliteren van geweld.
Ik vind dit oprecht wel een bijzondere take. Als je bijvoorbeeld Israël als voorbeeld neemt, toen Israël was opgericht werd het direct van alle kanten aangevallen. Maar dan zou het probleem zijn dat Israël wapens kreeg van Tsjechoslowakije?
Dat je al die moeite neemt om nog te reageren. Tip: neem je onderschrift serieus..quote:Op zondag 21 juni 2026 19:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We doen zaken met Israëlhatende regimes.
Van Soennitische en Sji'itische snit.
We doen zaken met bijvoorbeeld Qatar, en de sjeiks aldaar financieren Hamas en bieden terroristen onderdak. Daar wil het westen echter niet al te moeilijk over doen, want het is goed zakendoen met die lui. En die sjeiks vinden het ook niet erg, want de centen zijn mooi meegenomen en ze kunnen fijn de Arabisch/Palestijnse zaak blijven financieren en steunen.
De pré-overeenkomst van vorige week tussen de VS en Iran was een goed voorbeeld van een poging tot officieel gedocumenteerde westerse mede-financiering van een haatregime. Maar het mag, want het is goed voor de eigen economie en de eigen portemonnee. Israël moet zijn mond houden, was het devies van de heren Trump en Vance.
Het gedachtengoed van haat van de klup van Ben-Gvir is al enige tijd verworden tot officieel Israëlisch veiligheidsbeleid. Check het enorme geweld tegen burgers van de laatste jaren. (Ga jij niet doen, want het is immers gerechtvaardigd.)
Ondanks dit officieel geworden haatbeleid, denk ik dat er nog steeds aardig wat centen vanuit het westen gaan naar Israël.
Je vindt overigens wederom iets 'oprecht'. Stop maar met die toevoeging. Als iemand hier een mening poneert, dan ga ik er sowieso wel vanuit dat die mening oprecht is.
Al -tig keer.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:49 schreef heywoodu het volgende:
Even niet echt het nieuws gevolgd de laatste tijd, maar is het Iraanse regime inmiddels al op de knieën, het leger compleet vernietigd, de wereldwijde crisis opgelost en de oorlog gewonnen?
Ik ben heel rustig.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat je al die moeite neemt om nog te reageren. Tip: neem je onderschrift serieus..
Dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo ziet elke stad in Nederland er uit over 30 jaar.
en ik lees dit in de liveblog van ADquote:Op zondag 21 juni 2026 19:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Al -tig keer.
Ik las zojuist dat Vance heeft gemeld dat de besprekingen heel goed verlopen.
https://nieuws.nl/buitenl(...)-gesprekken-met-iran
De VS en Iran gaan elkaar de hand reiken. Ontroerend. En dat meen ik oprecht.
quote:De Iraanse delegatie heeft in Zwitserland de locatie van de onderhandelingen met de Verenigde Staten verlaten, melden Iraanse persbureaus Tasnim en Fars op basis van bronnen. De Iraniërs zouden zijn vertrokken uit protest tegen het dreigement dat de Amerikaanse president Donald Trump tijdens de gesprekken uitte om Iran opnieuw aan te vallen.
Trump schreef op Truth Social dat Iran het Libanese Hezbollah in bedwang zou moeten houden en dat hij Iran anders weer zou aanvallen. Israël heeft Hezbollah beschuldigd van schendingen van een bestand, maar volgens Hezbollah is het juist Israël dat de afspraken negeert door door te gaan met grootschalige aanvallen op het zuiden van Libanon.
Een einde aan de Israëlische aanvallen is een harde eis voor Iran in de deal met de VS. Trump draait die eis nu om door naar Hezbollah te wijzen.
Het Iraanse onderhandelingsteam benadrukte tegen staatsmedia dat er niet over andere zaken kan worden onderhandeld zolang het geweld in Libanon aanhoudt.
Als ik het straatbeeld van 30 jaar geleden vergelijk met nu...quote:Op zondag 21 juni 2026 19:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al.
Net als die atoombom die door Iran op Israël wordt gegooid.
Het was 30 jaar geleden al 5 voor 12.
Zei Bibi.
Nou, dat verbaast me wel, moet ik zeggen.quote:
Ja, je zal toch in Nederland wonen.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als ik het straatbeeld van 30 jaar geleden vergelijk met nu...
Wat hebben wij onszelf aangedaan.
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.quote:
Netjes van zequote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
Nou, maar hopen voor Fens dat het geen toverfondue is.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Nahh die komen zo terug joh. Ze zijn eindelijk buiten Iran, waarschijnlijk gewoon even wat lekkere chocolade en kaasfondue halen.
De baas zit de boel gewoon lekker te saboteren terwijl zijn adjudant aan het onderhandelen is.quote:
Fens is de sukkelige loopjongen.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De baas zit de boel gewoon lekker te saboteren terwijl zijn adjudant aan het onderhandelen is.
Dat is wel degelijk relevant. Dat het terreurstaatje erkend wordt, betekent niet dat het betreffende gebied niet met geweld en terreur is ingenomen. Daarnaast is de VN geen moreel kompas, noch handelt de organisatie vanuit wat rechtvaardig is. De organisatie bestaat uit lidstaten die hun eigen belangen en politieke agenda’s nastreven. Vooral westerse landen beïnvloeden besluiten via diplomatieke en economische drukmiddelen. In de praktijk leidt dit dan ook tot dubbele standaarden en selectieve verontwaardiging, afhankelijk van welke landen betrokken zijn en hoeveel politieke of economische macht zij hebben.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de staat Israel is gewoon erkent door de VN dus hoe het tot stand is gekomen is weinig relevant bij de vraag of het zich mag verdedigen en ja een seriemoordenaar heeft gewoon het recht om terug te slaan als hij wordt aangevallen
net als iedereen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |