Ik zou het onlogisch vinden als God van de mens verlangt om homoseksualiteit te ontkennen. Als het enkel destructief is, zouden wij als mens er heel anders mee omgaan, denk ik.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:43 schreef hoatzin het volgende:
Als God bestaat en als God de mens heeft geschapen dan is alles wat menselijk is door God bedacht en door God ingebakken. Dus ook homoseksualiteit.
Derhalve kan hij dat de mens, ook al doet hij dit uit "vrije wil" , niet aanrekenen. Hooguit zichzelf.
"Verder sprak de Heere"quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt in leviticus geen quote van god vinden
Ja Paulus doet het nog eens dunnetjes over. Terwijl het in de Griekse wereld, waaruit hij afkomstig was, vrij gewoon was.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:11 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Volgens mij zegt het NT er ook wat over?
Aangezien mannen geen vagina hebben, is dat eigenlijk al onmogelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
klare taal.
I stand correctedquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:06 schreef hoatzin het volgende:
[..]
"Verder sprak de Heere"
Hier wordt God geciteerd.
Net letterlijk natuurlijk want God bestaat niet als zodanig.
Ik denk dat het vrij duidelijk is wat er bedoeld wordt: een man mag zijn piemel niet in de bips van een andere man stoppen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Aangezien mannen geen vagina hebben, is dat eigenlijk al onmogelijk.
Een man die anaal wordt geneukt door een andere man, hoeft zich daardoor niet persé minder man te voelen. Vaak is het juist het tegenovergestelde het geval.
Dat is een gebod op homoseksuele handelingen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
klare taal.
Want dat doe je normaliter bij een vrouw?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij duidelijk is wat er bedoeld wordt: een man mag zijn piemel niet in de bips van een andere man stoppen.
Ongeacht of dat lekker voelt of niet.
Ik snap het wel. Als .....quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:54 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan "als God bestaat"?
quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een gebod op homoseksuele handelingen.
Niet op homoseksualiteit.
Teksten dusdanig interpreteren dat ze niet langer zeggen wat er expliciet staat; ook religieuzen zijn daar meesters in.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want dat doe je normaliter bij een vrouw?
Dat is juist homoseksualiteit.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is een gebod op homoseksuele handelingen.
Niet op homoseksualiteit.
Romeinen 1:26-27,quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:08 schreef hoatzin het volgende:
Ja Paulus doet het nog eens dunnetjes over.
Wat de vrouw wil. En er zijn erbij die anaal heerlijk vinden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want dat doe je normaliter bij een vrouw?
Net of alle mannen dit wel in zich hebben zeg meer. Nou ik niet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Romeinen 1:26-27,
Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Wat ik vooral opvallend vind, is "dat god hen uitlevert aan die verlangens. Zo van "ik heb je als een hond aan het lijntje, je hebt al drie dagen geen eten gekregen en er ligt 10 meter verderop een stuk verse worst, nou laat ik de riem los"
En ojee als je die worst wordt opvreet
Ik vind dat een heel vreemde opvatting..quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik zou het onlogisch vinden als God van de mens verlangt om homoseksualiteit te ontkennen. Als het enkel destructief is, zouden wij als mens er heel anders mee omgaan, denk ik.
Homoseksualiteit op zich heeft zoals ik het zie geen verband met één van de hoofdzondes. Daartegenover staat haat tegen mensen die homoseksueel zijn, wel in verband met de grootste en meest destructieve zonde: hoogmoed. Het valt mij daarbij op dat religie vaak door mensen wordt gebruikt als excuus om hun eigen haat en geweld tegen anderen goed te praten.
Stel dat iemand die atheistisch is en expliciet niet in God of een hogere macht gelooft, na zijn/haar overlijden ervaart dat God wel degelijk bestaat. Het zou mij niet verbazen als uiteindelijk kan blijken dat die persoon tijdens het leven meer in contact met God is geweest dan iemand die juist heel religieus was (en het praktiseren van die religie beschouwde als geruststelling om na de dood in de hemel te komen, waardoor hij/zij zich niet voldoende bewust was hoe hij/zij anderen behandelde).
Ik geloof wel dat homoseksualiteit en dan met name de eenzaamheid en verdriet die iemand door zijn/haar geaardheid ervaart, een risico-factor is om zich over te geven aan gedrag wat wel als zondig beschouwd kan worden. Bijvoorbeeld als homoseksuele koppels elkaar gaan behandelen als mannetje-vrouwtje. Dat lijkt misschien onschuldig en als buitenstaander zou je kunnen zeggen "Dat moeten zij lekker zelf weten, zij doen daar niemand mee kwaad". Ik vind persoonlijk dat zij daarmee zichzelf vooral schade aanrichten, ook als zij daar zelf voor kiezen. Ik vind het om een voorbeeld te noemen heel respectloos om een lesbische vrouw die erg masculien is en zichzelf zo voelt, te behandelen alsof zij een man is. Ik bedoel niet dat ik haar zou moeten opdringen "Joh meid, trek een leuke jurk aan en doe wat lippenstift op en ga je gedragen als de vrouw die je eigenlijk zou moeten zijn!". Ook dat is respectloos; dan zou ik haar mijn interpretatie opdringen zoals ik haar wil zien. Het is niet aan mij om dat voor haar te bepalen. Evenmin zou ik haar beschadigen door haar als man te behandelen, want dat is zij niet. Dat verandert natuurlijk wel als zij zelf aangeeft op zo'n manier behandeld te willen worden: dan is het haar keus en is het ook aan haar om te ervaren of haar dat helpt of dat het op langere termijn toch destructiever blijkt uit te pakken dan zij zelf had ingeschat.
Dat ben ik echt niet met jou eens. Hoe iemand zich voelt, heeft grotendeels te maken met levenservaringen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:44 schreef Wantie het volgende:
Dat is gewoon in iemands persoonlijkheid ingebakken net zoals geaardheid.
En wellicht gekoppeld aan geaardheid.
Duh, dat begreep ik ook al dat ze dat ermee bedoelen. Maar als zij claimen dat dit de exacte woorden zijn van God, kunnen zij zich beter afvragen of Hij daadwerkelijk daarmee anale seks met een man bedoelt, of dat zij die boodschap daar vooral zelf uit willen interpreterenquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij duidelijk is wat er bedoeld wordt: een man mag zijn piemel niet in de bips van een andere man stoppen.
Ongeacht of dat lekker voelt of niet.
Maar nu omschrijf je toxische relaties.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met jou eens. Hoe iemand zich voelt, heeft grotendeels te maken met levenservaringen.
Ik ken ook geen homo-koppels waarbij letterlijk afgesproken is en ook naar buiten toe gepresenteerd wordt wie nou het mannetje en het vrouwtje is. Wat ik wél heel vaak merk, is dat ze in de praktijk teveel in een rol vallen die heel stereotype is, omdat de ene persoon daddy-issues heeft en/of de ander wil vooral controle over zijn partner. Als jij hierover zegt dat je dit nooit hebt meegemaakt, dan kijk je niet goed, want dit gebeurt opmerkelijk vaak. Ik zeg dus niet iedereen, maar een aanzienlijk groot deel wel.
Dat geaardheid diep zit, ben ik met jou eens. Maar ik vind het te stellig als erover wordt gezegd dat iemand ermee wordt geboren. Het komt overigens voor dat bij één-eïge tweelingen de ene persoon homoseksueel is en de ander niet. Dat maakt de één niet superieur over de ander, maar bewijst wel dat het veel complexer is.
Ik zie dit eerder zo: iedereen geniet een zekere mate van genade van God. Die beschermt ons in wezen tegen onszelf. Het is de rem van ons geweten, dat stemmetje dat zegt: stop. Maar hoe minder je naar dat stemmetje luistert, hoe harder het wordt om het te horen. En zo dwaal je beetje bij beetje verder af van God, zelfs als je hem niet bewust dient. En op een gegeven moment laat God je dan ook los en word je alleen nog geleid door je verlangens. Maar het bevredigen van die verlangens vult de leegte niet waar God moet zijn. En zo gaan mensen steeds verder en verder. Net zoals mensen steeds meer alcohol, drugs, extreme seks, eten, of wat ze dan ook nodig hebben om iets in hen te bevredigen proberen te stillen, maar steeds meer nodig hebben om nog iets te voelen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Romeinen 1:26-27,
Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Wat ik vooral opvallend vind, is "dat god hen uitlevert aan die verlangens. Zo van "ik heb je als een hond aan het lijntje, je hebt al drie dagen geen eten gekregen en er ligt 10 meter verderop een stuk verse worst, nou laat ik de riem los"
En ojee als je die worst opvreet
Hele legioenen mensen hebben geen geweten/geen empathisch vermogen/geen inlevingsvermogen/geen sociale binding. Dat heeft niet met het opperwezen te maken, maar alles met (een gebrek aan) aangeboren eigenschappen. Heeft ook niets met homoseksualiteit te maken; de homo's die ik ken zijn zeer empathische, sociale personen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zie dit eerder zo: iedereen geniet een zekere mate van genade van God. Die beschermt ons in wezen tegen onszelf. Het is de rem van ons geweten, dat stemmetje dat zegt: stop. Maar hoe minder je naar dat stemmetje luistert, hoe harder het wordt om het te horen. En zo dwaal je beetje bij beetje verder af van God, zelfs als je hem niet bewust dient. En op een gegeven moment laat God je dan ook los en word je alleen nog geleid door je verlangens.
"Geen geweten" is extreem, dan is er echt iets niet helemaal in orde in de bovenkamer. Dat weet je niet of dat per se is aangeboren. Zware mishandeling en andere sociale dingen kunnen dat ook beïnvloeden, omdat ze de ontwikkeling van de hersenen aantasten door constante overlevingsnood. Vaak is het een combinatie lijkt mij. Maar zelfs als iemand dergelijk gedrag vertoont, wil dat nog niet zeggen dat dat komt omdat God ze volledig heeft losgelaten. En soms misschien ook wel. Soms komen die mensen tot inkeer.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Hele legioenen mensen hebben geen geweten/geen empathisch vermogen/geen inlevingsvermogen/geen sociale binding. Dat heeft niet met het opperwezen te maken, maar alles met (een gebrek aan) aangeboren eigenschappen. Heeft ook niets met homoseksualiteit te maken; de homo's die ik ken zijn zeer empathische, sociale personen.
Enig idee van de recidive onder zedendelinquenten?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
"Geen geweten" is extreem, dan is er echt iets niet helemaal in orde in de bovenkamer. Dat weet je niet of dat per se is aangeboren. Zware mishandeling en andere sociale dingen kunnen dat ook beïnvloeden, omdat ze de ontwikkeling van de hersenen aantasten door constante overlevingsnood. Vaak is het een combinatie lijkt mij. Maar zelfs als iemand dergelijk gedrag vertoont, wil dat nog niet zeggen dat dat komt omdat God ze volledig heeft losgelaten. En soms misschien ook wel. Soms komen die mensen tot inkeer.
Psychopatische CEO'squote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Enig idee van de recidive onder zedendelinquenten?
Btw, ooit is er eens een onderzoek geweest naar de leidinggevende eigenschappen van managers; flink deel bleek daarvan bleek een volstrekt gewetenloos karakter te hebben.
Daar geloof ik niet in.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En op een gegeven moment laat God je dan ook los
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |