abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:28:13 #101
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221072041
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus in feite voer je een discussie over iets dat, als het ooit mogelijk zou zijn, zo ver in de toekomst ligt dat je geen idee hebt hoe dan de maatschappij in elkaar zit en wat dan de vraagstukken zijn.

Wie weet heeft men dan eindelijk een manier gevonden om van het mannelijk geslacht af te komen, en alle ongemakken die daarbij horen.
Heel goed van jou, eindelijk geef je eens een voorbeeld van out-of-the-box denken. Dat past binnen dit filosofisch subforum waar elke vraag gesteld en elk idee gelanceerd mag worden.
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:34:21 #102
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221072128
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die technologie komt er niet.

quote:
Waar is het bewijs? Ik heb aangetoond dat ongedachte dingen er toch zijn gekomen.
En wat voor maatschappij creëer je als je per se homoseksualiteit wilt zien als destructief en een belediging voor de evolutie, waarbij homoseksuelen het beste een zeer ingrijpende persoonlijkheidsverandering moetet doorgaan, anders is het hun eigen schuld dat ze een tragisch en ongewenst leven leiden.

En wat voor precedent schep je voor andere kenmerken die mensen graag willen veranderen.

quote:
Zo lang het uit vrije wil gebeurt, is het moreel gezien volledig aanvaardbaar. Veel succes met het verbieden van technologie
Waarom niet gewoon iedereen accepteren zoals hij is.

quote:
Utopisch denken is kinderachtig en geeft blijk van het niet begrijpen van de psyche van de mens. De mensheid zal altijd minderheden vervolgen. Behalve als technologie daar een oplossing voor geeft. Maar dat zie jij niet zitten dus veel plezier met je verdere leven

[ Bericht 0% gewijzigd door Pixelman op 17-06-2026 19:40:51 ]
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:40:09 #103
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221072215
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:03 schreef dop het volgende:
De norm is, dat we allemaal afwijken van de norm.
Enige afwijking is statistisch gezien altijd aanwezig. Een sterke afwijking kan problematisch zijn.
pi_221072433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:24 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Mijn overtuiging is gestoeld op het idee dat technologie er is om de mens volledige controle te geven over zijn eigen wezen en om de beperkingen van "het toeval" (zoals genetica) te overstijgen. Er is niks mis mee met het aanpassen van biologie voor levensgeluk. Het risico dat je daarmee een essentieel onderdeel van wie je bent, verliest acht ik niet zo groot. Alles went, ook een andere geaardheid.
Dan herhaal ik deze post, die je misschien over het hoofd had gezien:
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:52 schreef OllieA het volgende:
Eugenetica is geen goed idee.
Moreel verwerpelijk, en als je af zou willen zien van de moraliteit zou eugenetica leiden tot een samenleving die steeds verder zou worden versmald, want er zijn per definitie altijd mensen die van de norm afwijken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221072474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:34 schreef Pixelman het volgende:

Waar is het bewijs? Ik heb aangetoond dat ongedachte dingen er toch zijn gekomen.

Dit is niet ongedacht.

quote:
Zo lang het uit vrije wil gebeurt, is het moreel gezien volledig aanvaardbaar.
Het gebeurt niet uit vrije wil, omdat je een maatschappij voor ogen hebt waarbij homoseksualiteit moeizaam en treurig iets is, homofiele kinderen hun ouders teleurstellen, homo's niets toevoegen aan de maatschappij, en gediscrimineerd worden..

Om maar enkele van je punten te noemen.

Dan is er geen sprake meer van vrijwilligheid.

quote:
Veel succes met het verbieden van technologie
De technologie wordt niet verboden.

quote:
Utopisch denken is kinderachtig en geeft blijk van het niet begrijpen van de psyche van de mens.
En toch wordt homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd.

Waarom wil je dat veranderen?

quote:
De mensheid zal altijd minderheden vervolgen. Behalve als technologie daar een oplossing voor geeft. Maar dat zie jij niet zitten dus veel plezier met je verdere leven
Nee, juist als de technologie denkt een oplossing te hebben.

In jouw wereld worden dan minderheden gedwongen om hun lichaam aan te passen aan wat jij als de norm ziet.

Dus huid bleken, ogen kleuren, persoonlijkheid veranderen, lichaamslengte aanpassen, etc.

Alles in het keurslijf dat door de massa wordt opgedrongen.

Jouw utopie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221072784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:34 schreef Pixelman het volgende:
[ afbeelding ] Op woensdag 17 juni 2026 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die technologie komt er niet.
[..]
En wat voor maatschappij creëer je als je per se homoseksualiteit wilt zien als destructief en een belediging voor de evolutie, waarbij homoseksuelen het beste een zeer ingrijpende persoonlijkheidsverandering moetet doorgaan, anders is het hun eigen schuld dat ze een tragisch en ongewenst leven leiden.

En wat voor precedent schep je voor andere kenmerken die mensen graag willen veranderen.
[..]
Waarom niet gewoon iedereen accepteren zoals hij is.
[..]

Hoe kom je erbij dat homoseksuele mensen persé een tragisch en ongewenst leven leiden?

Er zijn ook veel heteroseksuele relaties waaruit geen kinderen zijn verwekt. Hebben zij ook een tragisch en ongewenst leven?

Om kinderen te kunnen verwekken, is het inderdaad wel handig om heteroseksueel te zijn en je seksueel aangetrokken te voelen tot het andere geslacht. Als die kinderen worden geboren, moet je ook een goede ouder kunnen zijn om voor die kinderen te zorgen en hen op te voeden. Niet alle mensen zijn daar heel goed in - en geaardheid speelt daarin geen rol.

~~~~

Ik snap niet waarom jij zo idealistisch bent over AI en gen-therapie. Ik snap niet waarom jij als heteroseksuele man het idealiseert dat homoseksuele mannen uiteindelijk ook uitsluitend willen neuken met vrouwen.

Vind je het raar dat ik vermoedens krijg dat jij misschien zelf degene bent die in ieder geval bezorgd is dat hij stiekem homoseksueler is dan hij wilt toegeven? (Ik heb overigens vernomen dat het heel vaak voorkomt onder heteroseksuele mannen dat ze ooit een keer aan hun geaardheid twijfelen en er vervolgens achterkomen toch hetero te zijn. Angst voor jezelf is meestal sowieso niet nodig.)
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:24:08 #107
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221072962
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is niet ongedacht.

quote:
Jawel.
[..]
Het gebeurt niet uit vrije wil, omdat je een maatschappij voor ogen hebt waarbij homoseksualiteit moeizaam en treurig iets is, homofiele kinderen hun ouders teleurstellen, homo's niets toevoegen aan de maatschappij, en gediscrimineerd worden..

Om maar enkele van je punten te noemen.

Dan is er geen sprake meer van vrijwilligheid.

quote:
Het gebeurt wel uit vrije wil. Elk mens is op zoek naar geluk en het laten voortduren van een ongelukkig leven is moreel verwerpelijk. Ik vind jouw mening dus heel erg bekrompen.

quote:
Dus?
[..]
En toch wordt homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd.

Waarom wil je dat veranderen?

quote:
Geloof je dat zelf? Je ziet de wereld door een roze bril. Een knalroze dus (!).

Ik wil niks veranderen, ik voorspel wel veranderingen.
[..]
Nee, juist als de technologie denkt een oplossing te hebben.

In jouw wereld worden dan minderheden gedwongen om hun lichaam aan te passen aan wat jij als de norm ziet.

Dus huid bleken, ogen kleuren, persoonlijkheid veranderen, lichaamslengte aanpassen, etc.

Alles in het keurslijf dat door de massa wordt opgedrongen.

quote:
Ik stel geen normen. De maatschappij stelt normen en stelt heteroseksualiteit als de norm. Logisch, want die norm heeft een evolutionaire basis.
Jouw utopie.

quote:
Jijbak, zwak argument dus.
pi_221073726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:24 schreef Pixelman het volgende:

[..]
[..]
Dit is niet ongedacht.

Jawel.
Nee, want jij denkt aan die mogelijkheid.

Dus niet ongedacht.

quote:
[..]

Het gebeurt wel uit vrije wil. Elk mens is op zoek naar geluk en het laten voortduren van een ongelukkig leven is moreel verwerpelijk. Ik vind jouw mening dus heel erg bekrompen.

Nee, het gebeurt niet uit vrije wil, maar uit dwang.

quote:

Dus?

Dus is het argument waardeloos.

quote:
[..]
Geloof je dat zelf? Je ziet de wereld door een roze bril. Een knalroze dus (!).
Nope.
Ik zie uit eerste ervaring hoe dat is.
Jij niet.

Jij schetst een voor jouw wenselijk beeld.

Dat is heel wat anders.

quote:
.

Ik stel geen normen. De maatschappij stelt normen
Jij bent onderdeel van die maatschappij, en jij besluit om heteroseksualiteit als norm te zetten, ipv individuele vrijheid.

quote:
en stelt heteroseksualiteit als de norm. Logisch, want die norm heeft een evolutionaire basis.
Nee, want homoseksualiteit bestaat nog steeds.
Als homoseksualiteit geen evolutionaire basis had, dan was het verdwenen middels natuurlijke selectie.

En ik heb verschillende voorbeelden gegeven van evolutionaire basissen.

quote:
Jouw utopie.

Jijbak, zwak argument dus.
Nope.

Want jij wil die technologie inzetten om menselijke variaties die je als onwenselijk ziet te dwingen zich aan te passen.

Je zou die technologie ook kunnen gebruiken om de persoonlijkheid van mensen die onverdraagzaam zijn aan te passen.

Maar dat doe je niet.

Onverdraagzaamheid wordt de norm in jouw utopische samenleving, waarbij mensen die van de norm afwijken zullen worden aangepast.

In de lijn van hoe Nazi Duitsland dat zag.
Maar dan door mensen geestelijk te verminken, ipv vernietigen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 21:52:13 #109
545 dop
:copyright: dop
pi_221074048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:40 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Enige afwijking is statistisch gezien altijd aanwezig. Een sterke afwijking kan problematisch zijn.
Het is niet de statistiek die het problematisch maakt. Het problematische is de geen die ze niet weet te interpreteren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221076792
Video die uitlegt hoe homoseksualiteit is ontstaan bij de mens en wat van oudsher de functie ervan is..

Tl;dw: evolutie en overleven als soort is veel complexer dan de rechte lijn van voortplanting die tegenstanders van homoseksualiteit hier schetsen.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 23% gewijzigd door Wantie op 18-06-2026 07:23:11 ]
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:43:49 #111
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221078175
Als God bestaat en als God de mens heeft geschapen dan is alles wat menselijk is door God bedacht en door God ingebakken. Dus ook homoseksualiteit.

Derhalve kan hij dat de mens, ook al doet hij dit uit "vrije wil" , niet aanrekenen. Hooguit zichzelf.
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:32:16 #112
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221078496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:43 schreef hoatzin het volgende:
Als God bestaat en als God de mens heeft geschapen dan is alles wat menselijk is door God bedacht en door God ingebakken. Dus ook homoseksualiteit.

Derhalve kan hij dat de mens, ook al doet hij dit uit "vrije wil" , niet aanrekenen. Hooguit zichzelf.
God heeft er niks mee te maken omdat God een verzinsel is. Als God een verzinsel is dan bewerkstelligt Hij niets fysieks. Ik zie het zo: de norm - of drijvende kracht van de natuur is voortplanting. Mannetje zoekt vrouwtje en v.v.. Variaties op dit thema zijn grappige aberraties maar verschrikkelijk contraproductief voor de mensheid als geheel.
pi_221078516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:32 schreef Pixelman het volgende:

[..]
God heeft er niks mee te maken omdat God een verzinsel is. Als God een verzinsel is dan bewerkstelligt Hij niets fysieks. Ik zie het zo: de norm - of drijvende kracht van de natuur is voortplanting. Mannetje zoekt vrouwtje en v.v.. Variaties op dit thema zijn grappige aberraties maar verschrikkelijk contraproductief voor de mensheid als geheel.
En dat zie je dus verkeerd.

Je kijkt veel te nauw naar de evolutie als je denkt dat het voortbestaan van een soort voor 100% leunt op voortplanting.

Verschrikkelijk contraproductief...

En ondertussen zijn er 8 miljard mensen op deze planeet.
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:40:11 #114
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221078535
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat zie je dus verkeerd.

Je kijkt veel te nauw naar de evolutie als je denkt dat het voortbestaan van een soort voor 100% leunt op voortplanting.

Verschrikkelijk contraproductief...

En ondertussen zijn er 8 miljard mensen op deze planeet.
Dat zijn er inderdaad teveel. Ik zeg ook niet dat "voortplanting" tot het oneindige onbelemmerd zijn gang moet gaan. Maar het ontkennen van "voortplanting" als de norm van de natuur is mal.
pi_221078553
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:40 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dat zijn er inderdaad teveel. Ik zeg ook niet dat "voortplanting" tot het oneindige onbelemmerd zijn gang moet gaan. Maar het ontkennen van "voortplanting" als de norm van de natuur is mal.
Maar dat verklaart wèl je opvatting:
Je ziet het heel zwartwit.

Ontkenning van voortplanting....
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:51:13 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_221078587
Oprechte vraag: boeit het wat God denkt? Zijn mening wordt toch nooit als waarheid beschouwd en er moet toch een religie sausje overheen van fragiele onzekere mannen.

En daarnaast heeft God mijzelf een weldenkend brein gegeven zodat ikzelf kan inzien dat er genoeg bewijs in de wereld (door hem gecreëerd) dat homoseksualiteit normaal is.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:54:14 #117
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221078596
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:32 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Wat snap jij niet aan "als God bestaat"?
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 12:55:04 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221078602
Als je de bijbel leest vind je nergems dat god er een probleem mee heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:58:14 #119
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221078652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:55 schreef sp3c het volgende:
Als je de bijbel leest vind je nergems dat god er een probleem mee heeft
Dan moet je Leviticus eens lezen, de hoofdstukken 18 en 20.
pi_221078876
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Volgens mij zegt het NT er ook wat over?
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 13:12:04 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221078878
quote:

[..]
Je kunt in leviticus geen quote van god vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221078882
quote:
Mijn overtuiging is gestoeld op het idee dat technologie er is om de mens volledige controle te geven over zijn eigen wezen
In jouwe perceptie krijgt de technologie (welke eigenlijk) controle over de mens; soort van DNA-spoeling.

quote:
om de beperkingen van "het toeval" (zoals genetica) te overstijgen.
Er is niks met "het toeval". Sterker nog: zonder "toeval", noem het in jouw bewoordingen "afwijkingen van de norm", zou de evolutie niets anders dan reproductie zijn en zouden we nog de zelfde oerwezens zijn al 104 jaar geleden.

quote:
Het risico dat je daarmee een essentieel onderdeel van wie je bent, verliest acht ik niet zo groot.
Juist de afwijking van het gemiddelde, de massa , de doorsnee bevolking maakt je uniek.

quote:
Alles went, ook een andere geaardheid.
Ik zou er niet aan moeten denken, een andere geaardheid (homo) te zijn of te worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221078902
quote:

[..]
Daar staat niet homoseksualiteit an sich genoemd.
pi_221078910
quote:

[..]
Hoe kom je erbij? Mijn overtuiging is gestoeld op het idee dat technologie er is om de mens volledige controle te geven over zijn eigen wezen en om de beperkingen van "het toeval" (zoals genetica) te overstijgen. Er is niks mis mee met het aanpassen van biologie voor levensgeluk. Het risico dat je daarmee een essentieel onderdeel van wie je bent, verliest acht ik niet zo groot. Alles went, ook een andere geaardheid.
Ben er inderdaad aan gewend.
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:04:10 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221079397
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar staat niet homoseksualiteit an sich genoemd.
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

klare taal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')