Daarin geeft je dus aan dat er een keuze is en daar kan je wel wat in doen (wie zei ook al weer: "wir haben es nicht gewußt"?) door die technologie niet op modificatie van iemands identiteit toe te passen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:11 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Daar kan ik niks aan doen: technologie is er en ontwikkelt zich (snel). Dat technologie misbruikt kan worden is duidelijk. De uitvinding van het mes leidde tot een handig hulpje maar ook tot moord en doodslag.
Ben toch wel benieuwd of dat jouw maatschappij is en welkde dat dan specifiek is?quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:17 schreef Pixelman het volgende:
De huidige maatschappij is best kritisch tegenover homoseksualiteit.
Echt, dit zijn moreel verwerpelijke ideeen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:17 schreef Pixelman het volgende:
Niemand moet worden uitgeroeid en zeker de technologie niet die het straks mogelijk maakt om UIT VRIJE WIL van homoseksuelen normale en gelukkige personen te maken.
In jouw perceptie. Ik ken genoeg homo's die gelukkiger zijn dan vele al dan niet praktiserende hetero'squote:Op woensdag 17 juni 2026 17:20 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als iemand doodongelukkig is met het homo-zijn (en daar zijn er genoeg van) .......
Hoe wil jij die trend tegenhouden?quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarin geeft je dus aan dat er een keuze is en daar kan je wel wat aan doen (wie zei ook al weer: "wir haben es nicht gewußt"?) door die technologie niet op modificatie van iemands identiteit toe te passen.
Eigenlijk ben ik blij dat jij niet aan de knoppen van de welzijnszorg zit.
Technologie om je geaardheid te veranderen is er niet en ontwikkelt zich dus ook nietquote:Op woensdag 17 juni 2026 17:31 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Hoe wil jij die trend tegenhouden?
Ik wil helemaal niet aan wat voor knoppen dan ook zitten. Ik observeer trends en zie mogelijkheden. AI biedt legio kansen voor goede maatschappelijke ontwikkelingen (medische wetenschap, informatie-technologie, economie, etc.) maar heeft ook risico's voor minder gewenste ontwikkelingen (privacy, wapentechnologie, etc.). Maar hoe wil je dat managen dan? Mijn visie: technologie is er en ontwikkelt zich. Wen er maar aan en bereid je voor.
Stel jij nou dat homo's geen enkel "probleem" ervaren in de maatschappij? Welig tierende homohaat en discriminatie ..... het is allemaal onzin volgens jou?quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:28 schreef blomke het volgende:
[..]
In jouw perceptie. Ik ken genoeg homo's die gelukkiger zijn dan vele al dan niet praktiserende hetero's
Nog niet. In de middeleeuwen zeiden ze dat ook over "apparaten waarmee mensen op afstand met elkaar kunnen praten en bewegende beelden kunnen bekijken".quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Technologie om je geaardheid te veranderen is er niet en ontwikkelt zich dus ook niet
Trend niet tegenhouden, maar sturen conform morele waarden. homogenezing is verboden (meen dat de EK net een wetsvoorstel heeft goedgekeurd?) en jouw toepassing (als het al kan btw) & ideeën vallen daaronder; .quote:
Doe nou niet alsof ik achterlijk ben. Ik kom net bij Thales vandaan en heb de nieuwste technologische snufjes op gebied van radardetectie en drone-ontwikkeling gezien. Wordt met > 2000 man aan gewerkt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:31 schreef Pixelman het volgende:
Mijn visie: technologie is er en ontwikkelt zich. Wen er maar aan en bereid je voor.
Ik vind je niet achterlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Trend niet tegenhouden, maar sturen conform morele waarden. homogenezing is verboden (meen dat de EK net een wetsvoorstel heeft goedgekeurd?) en jouw toepassing (als het al kan btw) & ideeën vallen daaronder; .
[..]
Doe nou niet alsof ik achterlijk ben. Ik kom net bij Thalens vandaan en heb de nieuwste technologische snufjes op gebied van radardetectie en drone-ontwikkeling gezien. Wordt met > 2000 man aan gewerkt.
Dat is een maatschappelijk probleem ja en ontken ik niet gezien de vele meldingen die bij COC binnenkomen, Het is een probleem van de (jouw) maatschappij. Denk dat als je alle mannen die zich bezighouden met homohaat en/of die haat praktiseren, het land uitschopt, de problemen een stuk minder zouden zijn en we er als samenleving op vooruit zouden gaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:34 schreef Pixelman het volgende:
Stel jij nou dat homo's geen enkel "probleem" ervaren in de maatschappij? Welig tierende homohaat en discriminatie ..... het is allemaal onzin volgens jou?
Lijkt me vrij sterkquote:Op woensdag 17 juni 2026 17:35 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nog niet. In de middeleeuwen zeiden ze dat ook over "apparaten waarmee mensen op afstand met elkaar kunnen praten en bewegende beelden kunnen bekijken".
Je maakt een onderscheid tussen geloven en religie, als ik je goed begrijp. Dat kan ik wel navoelen, en ook dat je geloven dan wel mooi vindt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat mensen kunnen geloven in iets ontastbaars dat groter is dan jezelf
Religie en de regeltjesdrang die erbij komt van allerlei vogels die zich belangrijker vinden dan de rest heb ik een broertje dood aan
Geloof niet dat ze het idee konden bevatten laat staan besprekenquote:
Ik ben niet gelovig verder hoor maar het idee vind ik wel mooiquote:Op woensdag 17 juni 2026 17:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je maakt een onderscheid tussen geloven en religie, als ik je goed begrijp. Dat kan ik wel navoelen, en ook dat je geloven dan wel mooi vindt.
Er zijn ook wel dingen waar ik in geloof. Maar niet in een soort godheid. Eerder in bepaalde levenshoudingen, leefregels van mijn part, waar ik me aan probeer te houden. Niet bewijsbaar goed, dus ook geloof. Maar niet opgelegd door een hoger iets.
Dat was ook het geval in de middeleeuwen en het bestaan van de mobiele telefoon. Het is moeilijk om je dingen voor te stellen die in zijn geheel nog 'geboren' moeten worden. Toch zijn er oneindig veel voorbeelden te noemen van 'dingen' die er toch zijn gekomen. Dus hoe weet jij zo zeker dat mijn visie nooit gerealiseerd zal worden?quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geloof niet dat ze het idee konden bevatten laat staan bespreken
De technologie waar jij het over hebt is er niet en is niet in ontwikkeling en geloof niet dat het uberhaupt mogelijk is
Ik weet het niet zeker, ik zie het persoonlijk niet gebeuren maar ik heb geen glazen bolquote:Op woensdag 17 juni 2026 18:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat was ook het geval in de middeleeuwen en het bestaan van de mobiele telefoon. Het is moeilijk om je dingen voor te stellen die in zijn geheel nog 'geboren' moeten worden. Toch zijn er oneindig veel voorbeelden te noemen van 'dingen' die er toch zijn gekomen. Dus hoe weet jij zo zeker dat mijn visie nooit gerealiseerd zal worden?
Die technologie komt er niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:20 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als iemand doodongelukkig is met het homo-zijn (en daar zijn er genoeg van) dan is die technologie een zegen.
Dus in feite voer je een discussie over iets dat, als het ooit mogelijk zou zijn, zo ver in de toekomst ligt dat je geen idee hebt hoe dan de maatschappij in elkaar zit en wat dan de vraagstukken zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat was ook het geval in de middeleeuwen en het bestaan van de mobiele telefoon. Het is moeilijk om je dingen voor te stellen die in zijn geheel nog 'geboren' moeten worden. Toch zijn er oneindig veel voorbeelden te noemen van 'dingen' die er toch zijn gekomen. Dus hoe weet jij zo zeker dat mijn visie nooit gerealiseerd zal worden?
Jouw visie is een vorm van eugenetica waarvan ik hoop en toch ook wel verwacht dat die nooit gerealiseerd gaat worden omdat het moreel verwerpelijk is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Mijn overtuiging is gestoeld op het idee dat technologie er is om de mens volledige controle te geven over zijn eigen wezen en om de beperkingen van "het toeval" (zoals genetica) te overstijgen. Er is niks mis mee met het aanpassen van biologie voor levensgeluk. Het risico dat je daarmee een essentieel onderdeel van wie je bent, verliest acht ik niet zo groot. Alles went, ook een andere geaardheid.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jouw visie is een vorm van eugenetica waarvan ik hoop en toch ook wel verwacht dat die nooit gerealiseerd gaat worden omdat het moreel verwerpelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |