Dit is heel fijn om te lezen. Zit hier te zoemen van plezier.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:18 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, ik ben op straat nog nooit uitgescholden voor k.... hetero.
Bijvoorbeeld, mijn ouders waren niet teleurgesteld toen ik met meisjes om ging.
Bijvoorbeeld, ik heb in mijn hele leven mij nooit gediscrimineerd gevoeld.
Veel succes met het tegenhouden van voortschrijdende wetenschappelijke inzichten op het gebied van gentherapie, neurowetenschappen en AI. De wetenschap dendert voort, gelukkig zijn we (nog wel) in staat te kiezen. Als over 25 jaar een dan ongelukkige homo van zestien jaar oud denkt "ik wil geen homo zijn maar gelukkig is er technologie om mijn geaardheid te veranderen" .... wie ben jij dan wel om dat "gevaarlijk" te vinden en tegen te houden?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind dit heel gevaarlijke uitgangspunten.
Maar wel voor K...homo?quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:18 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, ik ben op straat nog nooit uitgescholden voor k.... hetero.
Bijvoorbeeld, mijn ouders waren niet teleurgesteld toen ik met meisjes om ging.
Bijvoorbeeld, ik heb in mijn hele leven mij nooit gediscrimineerd gevoeld.
Over 25 jaar is die techniek er niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:25 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Veel succes met het tegenhouden van voortschrijdende wetenschappelijke inzichten op het gebied van gentherapie, neurowetenschappen en AI. De wetenschap dendert voort, gelukkig zijn we (nog wel) in staat te kiezen. Als over 25 jaar een dan ongelukkige homo van zestien jaar oud denkt "ik wil geen homo zijn maar gelukkig is er technologie om mijn geaardheid te veranderen" .... wie ben jij dan wel om dat "gevaarlijk" te vinden en tegen te houden?
Wat een rare conclusies trek jij toch.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wel voor K...homo?
Maar uit je verhaal begrijp ik dat je alle diversiteit tussen mensen wilt opheffen, om zo te voorkomen dat ze kunnen wit gebruikt in scheldwoorden of discriminatie.
Dat jouw ouders teleurgesteld zouden zijn geweest als je homoseksueel bleek te zijn zegt veel over hoe je bent opgevoed en zo fel ageert tegen homoseksualiteit.
Gelukkig heb ik die ervaring niet.
Whatever. Vijftig jaar dan? Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over 25 jaar is die techniek er niet.
Het lijkt mij dat je geloven niet kan loskoppelen van gelovigen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 00:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt
geloven is mooi
gelovigen zijn het probleem
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over JOU. Ik vind jou een heel eng mannetje met jou nazi-Duitsland-ideeën.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:25 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Veel succes met het tegenhouden van voortschrijdende wetenschappelijke inzichten op het gebied van gentherapie, neurowetenschappen en AI. De wetenschap dendert voort, gelukkig zijn we (nog wel) in staat te kiezen. Als over 25 jaar een dan ongelukkige homo van zestien jaar oud denkt "ik wil geen homo zijn maar gelukkig is er technologie om mijn geaardheid te veranderen" .... wie ben jij dan wel om dat "gevaarlijk" te vinden en tegen te houden?
Nee, ook niet.quote:
Nee, die snelheid neemt niet exponentieel toe.quote:Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ook niet.
[..]
Nee, die snelheid neemt niet exponentieel toe.
Verder streef je naar een maatschappij waarbij eenieder die afwijkt moet worden aangepast om aan de norm te voldoen.
Dat idee hadden ze zo'n 100 jaar geleden ook in Europa.
En we weten hoe dat afliep.
Je lijkt te denken dat met een eenvoudige gentherapie je iemands persoonlijkheid met uiterste precisie kunt veranderen.
En dat binnen vijftig jaar.
Kijk eens naar futuristische filmpjes van 50 jaar geleden, hoe ze dachten dat onze wereld er nu uit zou zien.
Dat komt niet overeen met de werkelijkheid.
Nog los van de ethiek of het gewenst is om iemands persoonlijkheid te veranderen omdat je die vies vindt.
Ik streef helemaal nergens naar. Ik beschouw de ontwikkelingen en trek mijn conclusies. Dat jij dat anders ziet is prima.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ook niet.
[..]
Nee, die snelheid neemt niet exponentieel toe.
Verder streef je naar een maatschappij waarbij eenieder die afwijkt moet worden aangepast om aan de norm te voldoen.
Dat idee hadden ze zo'n 100 jaar geleden ook in Europa.
En we weten hoe dat afliep.
Je lijkt te denken dat met een eenvoudige gentherapie je iemands persoonlijkheid met uiterste precisie kunt veranderen.
En dat binnen vijftig jaar.
Kijk eens naar futuristische filmpjes van 50 jaar geleden, hoe ze dachten dat onze wereld er nu uit zou zien.
Dat komt niet overeen met de werkelijkheid.
Nog los van de ethiek of het gewenst is om iemands persoonlijkheid te veranderen omdat je die vies vindt.
En dromen zijn bedrog.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee niet zoals een pannenkoek bestaat.
God als concept bestaat wel. Net als een droom "bestaat".
Nou, laat die ontwikkeling eens zien.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:28 schreef Pixelman het volgende:
[..]
[..]
Ik streef helemaal nergens naar. Ik beschouw de ontwikkelingen en trek mijn conclusies. Dat jij dat anders ziet is prima.
De geaardheid wijzigingen naar de norm van de maatschappij.quote:Verder merk ik op dat jij uitstekend in staat bent foutieve gevolgtrekkingen te doen over iemand anders zijn ideeën. Allerlei grote woorden, misconcepties, verdachtmakingen en weet ik wat voor onzin.
Voorlopig leven we nog in een vrij land, hopelijk nog steeds over tientallen jaren. Homoseksuelen als jij hebben dan de mogelijkheid om hun geaardheid te wijzigen naar de norm van de maatschappij. Zo lang er geen nazi's aan de macht zijn om zo iemand te dwingen, is er niets aan de hand. Toch? Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.
Ik vind het mooi dat mensen kunnen geloven in iets ontastbaars dat groter is dan jezelfquote:
Het schurkt aan tegen het idee van de indeling in Unter- en Übermenschen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:21 schreef Pixelman het volgende:
Technologie is er gewoon en ontwikkelt zich. Wat mij betreft is iedereen vrij om te kiezen of hij die technologie omarmt of niet. Wat is daar voor extreemrechts aan?
Ik vind het intrigerend hoe iemand een verzinsel - anderen zouden zeggen "totale nonsens" - tot zijn kompas des levens maakt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat mensen kunnen geloven in iets ontastbaars dat groter is dan jezelf
Dat beaamt hij op verschillende manieren, onder door homoseksuelen destructief te noemen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Het schurkt aan tegen het idee van de indeling in Unter- en Übermenschen.
Oh the irony...quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:08 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vind het intrigerend hoe iemand een verzinsel - anderen zouden zeggen "totale nonsens" - tot zijn kompas des levens maakt.
Daar kan ik niks aan doen: technologie is er en ontwikkelt zich (snel). Dat technologie misbruikt kan worden is duidelijk. De uitvinding van het mes leidde tot een handig hulpje maar ook tot moord en doodslag.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Het schurkt aan tegen het idee van de indeling in Unter- en Übermenschen.
Ok?quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:08 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vind het intrigerend hoe iemand een verzinsel - anderen zouden zeggen "totale nonsens" - tot zijn kompas des levens maakt.
Hoezo bedrog? Dromen bestaan, dat kun je moeilijk ontkennen. Al kun je over het begrip bestaan filosoferen. Dromen komen voor.quote:
Nou ja, het is duidelijk dat jij er nogal nerveuze gedachten op na houdt. De huidige maatschappij is best kritisch tegenover homoseksualiteit. Dat jij dat niet leuk vindt is volkomen begrijpelijk. Ik ben slechts een duider die dit tegen jou vertelt. Don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat beaamt hij op verschillende manieren, onder door homoseksuelen destructief te noemen.
En nu weer met:
Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.
Dat maakt het eigenlijk nog erger: het dwingen om homoseksualiteit uit te bannen, onder het mom het beste met ze voor te hebben...
En vaak begint het bij het aanpakken bij bepaalde minderheid, en als dat succesvol is wordt dat uitgebreid naar andere groepen in de samenleving.
Totdat alles wat hij ongewenst vindt is uitgeroeid...
Ja goed, maar wil dat zeggen dat we (bijna) volwassen mensen moeten gaan modificeren op hun (al dan niet geïndoctrineerde) verzoek? Zoals "van bruine naar blauwe ogen"? Vind dat we ons met menselijke modificatie, zeker op zoiets "eigens" als gender-n en seksuele oriëntatie, op een hellend vlak begeven.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:48 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Whatever. Vijftig jaar dan? Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.
Als iemand doodongelukkig is met het homo-zijn (en daar zijn er genoeg van) dan is die technologie een zegen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja goed, maar wil dat zeggen dat we (bijna) volwassen mensen moeten gaan modificeren op hun (al dan niet geïndoctrineerde) verzoek? Zoals "van bruine naar blauwe ogen"? Vind dat we ons met menselijke modificatie, zeker op zoiets "eigens" als gender-n en seksuele oriëntatie, op een hellend vlak begeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |