abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:22:00 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221068741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:18 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld, ik ben op straat nog nooit uitgescholden voor k.... hetero.
Bijvoorbeeld, mijn ouders waren niet teleurgesteld toen ik met meisjes om ging.
Bijvoorbeeld, ik heb in mijn hele leven mij nooit gediscrimineerd gevoeld.
Dit is heel fijn om te lezen. Zit hier te zoemen van plezier.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:25:40 #52
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221068761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 22:16 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vind dit heel gevaarlijke uitgangspunten.
Veel succes met het tegenhouden van voortschrijdende wetenschappelijke inzichten op het gebied van gentherapie, neurowetenschappen en AI. De wetenschap dendert voort, gelukkig zijn we (nog wel) in staat te kiezen. Als over 25 jaar een dan ongelukkige homo van zestien jaar oud denkt "ik wil geen homo zijn maar gelukkig is er technologie om mijn geaardheid te veranderen" .... wie ben jij dan wel om dat "gevaarlijk" te vinden en tegen te houden?
pi_221068826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:18 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld, ik ben op straat nog nooit uitgescholden voor k.... hetero.
Bijvoorbeeld, mijn ouders waren niet teleurgesteld toen ik met meisjes om ging.
Bijvoorbeeld, ik heb in mijn hele leven mij nooit gediscrimineerd gevoeld.
Maar wel voor K...homo?

Maar uit je verhaal begrijp ik dat je alle diversiteit tussen mensen wilt opheffen, om zo te voorkomen dat ze kunnen wit gebruikt in scheldwoorden of discriminatie.

Dat jouw ouders teleurgesteld zouden zijn geweest als je homoseksueel bleek te zijn zegt veel over hoe je bent opgevoed en zo fel ageert tegen homoseksualiteit.

Gelukkig heb ik die ervaring niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221068886
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:25 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Veel succes met het tegenhouden van voortschrijdende wetenschappelijke inzichten op het gebied van gentherapie, neurowetenschappen en AI. De wetenschap dendert voort, gelukkig zijn we (nog wel) in staat te kiezen. Als over 25 jaar een dan ongelukkige homo van zestien jaar oud denkt "ik wil geen homo zijn maar gelukkig is er technologie om mijn geaardheid te veranderen" .... wie ben jij dan wel om dat "gevaarlijk" te vinden en tegen te houden?
Over 25 jaar is die techniek er niet.
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:44:29 #55
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221070465
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wel voor K...homo?

Maar uit je verhaal begrijp ik dat je alle diversiteit tussen mensen wilt opheffen, om zo te voorkomen dat ze kunnen wit gebruikt in scheldwoorden of discriminatie.

Dat jouw ouders teleurgesteld zouden zijn geweest als je homoseksueel bleek te zijn zegt veel over hoe je bent opgevoed en zo fel ageert tegen homoseksualiteit.

Gelukkig heb ik die ervaring niet.
Wat een rare conclusies trek jij toch.
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:48:56 #56
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221070494
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over 25 jaar is die techniek er niet.
Whatever. Vijftig jaar dan? Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.
pi_221070721
quote:
88s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt

geloven is mooi

gelovigen zijn het probleem
Het lijkt mij dat je geloven niet kan loskoppelen van gelovigen.
En dan is geloven dus ook een probleem, omdat het gelovigen zijn die het doen, geloven.
Ik vind er danook niet zoveel moois aan, aan geloven. Vooral omdat veel gelovigen eigenlijk graag willen dat anderen hetzelfde geloven als zij. En daar dan een beetje drammerig over worden.

Geloof ik...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 16:09:39 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221070736
Kan prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221070760
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:25 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over JOU. Ik vind jou een heel eng mannetje met jou nazi-Duitsland-ideeën.
pi_221070777
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:48 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Whatever. Vijftig jaar dan?
Nee, ook niet.

quote:
Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.
Nee, die snelheid neemt niet exponentieel toe.

Verder streef je naar een maatschappij waarbij eenieder die afwijkt moet worden aangepast om aan de norm te voldoen.

Dat idee hadden ze zo'n 100 jaar geleden ook in Europa.

En we weten hoe dat afliep.

Je lijkt te denken dat met een eenvoudige gentherapie je iemands persoonlijkheid met uiterste precisie kunt veranderen.

En dat binnen vijftig jaar.

Kijk eens naar futuristische filmpjes van 50 jaar geleden, hoe ze dachten dat onze wereld er nu uit zou zien.

Dat komt niet overeen met de werkelijkheid.

Nog los van de ethiek of het gewenst is om iemands persoonlijkheid te veranderen omdat je die vies vindt.
pi_221070800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:09 schreef sp3c het volgende:
Kan prima
Wat vind je mooi aan geloven, dan?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 17 juni 2026 @ 16:28:50 #62
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221070834
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ook niet.
[..]

Verder streef je naar een maatschappij waarbij eenieder die afwijkt moet worden aangepast om aan de norm te voldoen.

Je lijkt te denken dat met een eenvoudige gentherapie je iemands persoonlijkheid met uiterste precisie kunt veranderen.

Kijk eens naar futuristische filmpjes van 50 jaar geleden, hoe ze dachten dat onze wereld er nu uit zou zien.

Nog los van de ethiek of het gewenst is om iemands persoonlijkheid te veranderen omdat je die vies vindt.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ook niet.
[..]

Ik streef helemaal nergens naar. Ik beschouw de ontwikkelingen en trek mijn conclusies. Dat jij dat anders ziet is prima.

Verder merk ik op dat jij uitstekend in staat bent foutieve gevolgtrekkingen te doen over iemand anders zijn ideeën. Allerlei grote woorden, misconcepties, verdachtmakingen en weet ik wat voor onzin.

Voorlopig leven we nog in een vrij land, hopelijk nog steeds over tientallen jaren. Homoseksuelen als jij hebben dan de mogelijkheid om hun geaardheid te wijzigen naar de norm van de maatschappij. Zo lang er geen nazi's aan de macht zijn om zo iemand te dwingen, is er niets aan de hand. Toch? Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.
pi_221070963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Nee niet zoals een pannenkoek bestaat.

God als concept bestaat wel. Net als een droom "bestaat".
En dromen zijn bedrog.
pi_221070973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:28 schreef Pixelman het volgende:

[..]
[..]
Ik streef helemaal nergens naar. Ik beschouw de ontwikkelingen en trek mijn conclusies. Dat jij dat anders ziet is prima.
Nou, laat die ontwikkeling eens zien.

Want volgens mij komt het allemaal uit je grote duim, gedreven door je hoop dat een destructieve levenswijze die een belediging is voor de evolutie verdwijnt.

quote:
Verder merk ik op dat jij uitstekend in staat bent foutieve gevolgtrekkingen te doen over iemand anders zijn ideeën. Allerlei grote woorden, misconcepties, verdachtmakingen en weet ik wat voor onzin.

Voorlopig leven we nog in een vrij land, hopelijk nog steeds over tientallen jaren. Homoseksuelen als jij hebben dan de mogelijkheid om hun geaardheid te wijzigen naar de norm van de maatschappij. Zo lang er geen nazi's aan de macht zijn om zo iemand te dwingen, is er niets aan de hand. Toch? Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.
De geaardheid wijzigingen naar de norm van de maatschappij.

De huidige norm is dat je geaardheid er niet toe doet.

Waarom wil je die norm wijzigen?

En wie betaalt voor die niet-bestaande therapie die de persoonlijkheid van iemand kan aanpassen?
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 16:59:14 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221071008
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:22 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat vind je mooi aan geloven, dan?
Ik vind het mooi dat mensen kunnen geloven in iets ontastbaars dat groter is dan jezelf

Religie en de regeltjesdrang die erbij komt van allerlei vogels die zich belangrijker vinden dan de rest heb ik een broertje dood aan
pi_221071034
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:21 schreef Pixelman het volgende:
Technologie is er gewoon en ontwikkelt zich. Wat mij betreft is iedereen vrij om te kiezen of hij die technologie omarmt of niet. Wat is daar voor extreemrechts aan?
Het schurkt aan tegen het idee van de indeling in Unter- en Übermenschen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:08:59 #67
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221071056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind het mooi dat mensen kunnen geloven in iets ontastbaars dat groter is dan jezelf
Ik vind het intrigerend hoe iemand een verzinsel - anderen zouden zeggen "totale nonsens" - tot zijn kompas des levens maakt.
pi_221071064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:04 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat beaamt hij op verschillende manieren, onder door homoseksuelen destructief te noemen.

En nu weer met:

Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.

Dat maakt het eigenlijk nog erger: het dwingen om homoseksualiteit uit te bannen, onder het mom het beste met ze voor te hebben...

En vaak begint het bij het aanpakken bij bepaalde minderheid, en als dat succesvol is wordt dat uitgebreid naar andere groepen in de samenleving.
Totdat alles wat hij ongewenst vindt is uitgeroeid...
pi_221071067
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:08 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik vind het intrigerend hoe iemand een verzinsel - anderen zouden zeggen "totale nonsens" - tot zijn kompas des levens maakt.
Oh the irony...
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:11:43 #70
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221071074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:04 schreef blomke het volgende:

[..]
Daar kan ik niks aan doen: technologie is er en ontwikkelt zich (snel). Dat technologie misbruikt kan worden is duidelijk. De uitvinding van het mes leidde tot een handig hulpje maar ook tot moord en doodslag.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 17:12:15 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221071079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:08 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ok?
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:13:00 #72
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_221071084
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:51 schreef Moass het volgende:

[..]
En dromen zijn bedrog.
Hoezo bedrog? Dromen bestaan, dat kun je moeilijk ontkennen. Al kun je over het begrip bestaan filosoferen. Dromen komen voor.

Zelfde geldt een beetje voor God. Hij bestaat niet maar komt voor in velerlei vormen of denkbeelden.
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:17:56 #73
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221071120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat beaamt hij op verschillende manieren, onder door homoseksuelen destructief te noemen.

En nu weer met:

Want laten we wel zijn, homo-zijn is uiteindelijk toch maar een moeizaam en treurig iets met al die weerstand in de maatschappij.

Dat maakt het eigenlijk nog erger: het dwingen om homoseksualiteit uit te bannen, onder het mom het beste met ze voor te hebben...

En vaak begint het bij het aanpakken bij bepaalde minderheid, en als dat succesvol is wordt dat uitgebreid naar andere groepen in de samenleving.
Totdat alles wat hij ongewenst vindt is uitgeroeid...
Nou ja, het is duidelijk dat jij er nogal nerveuze gedachten op na houdt. De huidige maatschappij is best kritisch tegenover homoseksualiteit. Dat jij dat niet leuk vindt is volkomen begrijpelijk. Ik ben slechts een duider die dit tegen jou vertelt. Don't shoot the messenger.

Niemand moet worden uitgeroeid en zeker de technologie niet die het straks mogelijk maakt om UIT VRIJE WIL van homoseksuelen normale en gelukkige personen te maken.
pi_221071131
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:48 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Whatever. Vijftig jaar dan? Jij onderschat duidelijk de snelheid waarmee wetenschappelijke kennis en toepassingen toeneemt. Wie had in 1976 kunnen denken wat nu allemaal mogelijk is? En die snelheid neemt exponentieel toe.
Ja goed, maar wil dat zeggen dat we (bijna) volwassen mensen moeten gaan modificeren op hun (al dan niet geïndoctrineerde) verzoek? Zoals "van bruine naar blauwe ogen"? Vind dat we ons met menselijke modificatie, zeker op zoiets "eigens" als gender-n en seksuele oriëntatie, op een hellend vlak begeven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:20:45 #75
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221071138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja goed, maar wil dat zeggen dat we (bijna) volwassen mensen moeten gaan modificeren op hun (al dan niet geïndoctrineerde) verzoek? Zoals "van bruine naar blauwe ogen"? Vind dat we ons met menselijke modificatie, zeker op zoiets "eigens" als gender-n en seksuele oriëntatie, op een hellend vlak begeven.
Als iemand doodongelukkig is met het homo-zijn (en daar zijn er genoeg van) dan is die technologie een zegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')