abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221048276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 00:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Nog steeds beetje aan het afschakelen van de dag. Lig jij nog wakker van je emoties danwel piekeren over de situatie? Of 'gewoon' en/of weet je niet waarvan precies?
Ik lig wakker van de emoties. B is tussendoor even wakker geweest en zei dat ik van schermen af moest gaan (ik was een boek aan het herlezen op de ereader) want zo zou ik nooit slapen, maar het lukt me zonder afleiding niet om kalm te blijven. Ik probeer zo nu en dan of het wel lukt om kalm te blijven, maar het gaat tot nu toe niet.

B wilde dat ik hem uit zou leggen wat er was maar voordat ik de juiste woorden had, sliep hij alweer :')

Hij heeft morgen na werk nog cursus tot 21:00 dus ik kan hem eigenlijk ook niet wakker houden.
pi_221048277
Kan me voorstellen dat het een tijdje kost na zo'n intense dag @vlindertje89 maar ik hoop dat je snel slaap vindt :*
pi_221048421
Goedemorgen :). Het regent, het is koud.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221048427
Volgens mij loop jij vast op 'afspraken' die helemaal geen afspraken waren maar beslissingen van B waarin jij probeert mee te veren in het piepkleine beetje ruimte wat je hebt gekregen @Tele6. Wat vervolgens niet lukt (goh!) Waar B last van heeft is dat hij wil dat alles op zíjn manier gaat en ontdekt dat dat niet zo werkt als je samenwoont (of eigenlijk ontdekt hij dat pas als je het hem vertelt). Ik denk niet dat het kwaadaardige opzet is maar wel dat hij absoluut niet door heeft hoe bepalend hij kan zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221048492
Goedemorgen

Wij hebben dus ook Claude, juist naar toe geswitched en ChatGPT opgezegd vanwege dat ze niet mee wilden in de voorwaarden van de Amerikaanse overheid, en ChatGPT wel.
pi_221048493
Wat @Clubsoda hier zegt is inderdaad een mooie en een stuk kortere en bondigere versie (uiteraard :P ) van wat ik gisteravond in mn laatste inhoudelijke post probeerde te zeggen, met een klein nuanceverschil: ik denk dat B vooral last heeft van dat hij totaal niet door heeft hoe bepalend hij is, waardoor hij je reacties niet begrijpt en daar dan weer onrustig van wordt. Ik denk dat het óók voor B dus helpt als hij een keer duidelijk van jou hoort wat er nu gebeurt. Zodat hij het begrijpt, en jullie samen naar compromissen kunnen kijken. Dan heb jij er minder last van dat niks gaat zoals jij wil, en hij heeft er minder last van dat hij jouw reacties niet snapt.

En ik denk dat we ons allemaal beseffen dat het van de zijlijn veel makkelijker roepen is dan het voor jou is om daadwerkelijk te doen, @Tele6, maar dat we het toch met zijn allen blijven roepen omdat we vinden dat je dat waard bent. En we het je gunnen dat de situatie beter wordt, omdat jullie samen het daadwerkelijke probleem gaan aanpakken (dat hij alles zomaar beslist) ipv dat jij jezelf nóg meer gaat wegcijferen wat er én voor zorgt dat jij je nog ellendiger gaat voelen, én het probleem niet oplost.

Ik ben vrij snel na mn laatste post toch alsnog in slaap gevallen. Hopelijk jij ook. En als jij op zo'n moment schermen nodig hebt om je koppie kalm te houden, dan is dat wat het is. Met niet-kalm-koppie ga je namelijk óók niet in slaap vallen. Dus juist goed dat je iets bent gaan doen wat je daarbij helpt!
pi_221048495
Oh, mijn post van vanochtend is weg.

Mij lijkt het niet echt belangrijk of @Tele6 “terecht” gefrustreerd is. Tele, je hebt voortdurend spijt, je voelt je stom, je denkt dat jij dingen fout doet. Jij bent jij, jij doet de dingen op jouw manier, er is daarin geen “fout”. Maar als je steeds spijt hebt en je stom voelt, gaat het wel fout.

Pas op jezelf!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221048500
Ik ben dit weekend op een uhmmm alternatieve manier beneden gekomen de laatste helft van de trap.
Heb me toch een spierpijn
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 09:03:14 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221048596
Oh ik vertelde ja over allerlei simulaties van Kloot. Kunnen we nu niet meer, is blijkbaar alleen voor staatsburgers van een land met vette-op-krediet-kopende-wapendragers :r

Hebben er een duur abonnement bij. Uit principe zou ik dat gewoon allemaal opzeggen. Apenland
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221048724
@Kaatje1 hoe ging de 2e nacht?
pi_221048759
Mogge! Mijn nacht was goed, ruim 8.30 uur geslapen, Teuntje hield zich ook rustig, kwam wel 2 haarballen tegen vanochtend

Au @Goitske hopelijk is het bij spierpijn gebleven?

En wat @vlindertje89 zegt, B kan natuurlijk geen gedachten lezen (@Tele6 ook niet) en voor hem gaat alles misschien wel prima “want we hebben het erover gehad”
We have far more in common than that which devides us..
pi_221049038
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Claude is van Anthropic. En is echt wel de top van de LLM's momenteel. Het kan inderdaad ongelofelijk veel op technisch vlak. Het gedraagt zich ook een stuk minder alsof je een kleuter bent en voor elke zin een emoji nodig hebt.

Anthropic wordt ook door o.a. Amerikaanse defensie gebruikt. Maar in het contract had Antropic bepaalde stipulaties opgenomen met betrekking tot o.a. het volgen en selecteren van mensen en de zelfstandigheid van bepaald wapentuig. Uiteraard vonden Trump en co dat hun partners niets te eisen hebben en die hele deal is opgeblazen.

Anthropic wilde laatst zijn nieuwste LLM (Fable) lanceren maar dat is zo krachtig dat er te veel mensen er kwaad mee kunnen doen. Ze hebben het ingetrokken en alleen ter beschikking gesteld aan geselecteerde bedrijven zodat zij hun producten beter konden beveiligen. De nieuwe Claude kan namelijk veel lekken binnen software opsporen. En toen kregen ze de opdracht van de Amerikaanse overheid het regime om binnen een uur hun software uit de lucht te halen. Dat lijkt op een wraakactie. Maar het is allemaal nog onduidelijk.
Mythos is alleen beschikbaar voor de Amerikaanse big tech. Met dus het niet onwaarschijnlijke scenario dat het gebruikt zal worden om lekken in niet-amerikaanse software te publiceren en in eigen software op te lossen. Wat wederom een reden is vooral geen geld op welke manier dan ook richting AI te laten gaan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221049065
Ik had ook nachtdienst }:| en het enorm kkkkoud, ben om 3 uur maar een fleecedekentje gaan pakken om aan mijn kant erop te leggen. Half 4 nog gezien en toen was het ineens kwart voor 8 *G* :P

@Tele6 ik lag ook over jullie na te denken en bedacht me opeens dat jij bij hem bent ingetrokken (toch?), dat moet hij zich ook realiseren.. jullie zijn niet samen naar een ander huis gegaan waar hij niet zijn 'gewoontes en rituelen' kon meenemen. Jij moet alles opnieuw uitvogelen in zijn huis, waar hij al jaren zo zijn gewoontes heeft. Voor hem ook lastig!
Voor jou is het dubbellastig :*
pi_221049102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Mijn nacht was goed, ruim 8.30 uur geslapen, Teuntje hield zich ook rustig, kwam wel 2 haarballen tegen vanochtend

O+
pi_221049115
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 08:17 schreef Goitske het volgende:
Ik ben dit weekend op een uhmmm alternatieve manier beneden gekomen de laatste helft van de trap.
Verder alles heel? Roltrap aanschaffen? :+
pi_221049597
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 08:17 schreef Goitske het volgende:
Oef alles heel?

Allerlei eindejaars meets aan het plannen. Die kan wèl, die nièt op die dag, dat tijdstip.
Al weer 3 x een datum doorgehaald. w/
pi_221049610
Net een blouse moeten kapot knippen -O- zat zo strak om mijn armen en ik kreeg niet meer uit en het deed zo’n pijn
pi_221049615
B-)

Het wordt weer warm tot heet.
Afgelopen nachten wel weer kersenpitten warmte aan voeteneind van mnX neergelegd. Met kouwe voeten is het slecht slapen.
pi_221049617
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een blouse moeten kapot knippen -O- zat zo strak om mijn armen en ik kreeg niet meer uit en het deed zo’n pijn
Ach…wordt het erger? qua oedeem?
pi_221050201
Helemaal de laptop erbij gepakt omdat ik een gedachte had over @Tele en B.

Ik zei van de week iets over dat B niet lief klinkt, en dat is ook zo als je alleen naar de huidige verhalen kijkt, maar we vergeten collectief dat B jaren met A is geweest. Volgens mij vertelde jij Tele daar altijd over dat B lief en flexibel en ondersteunend was voor A en zelden aan zichzelf toekwam omdat A zo wispelturig en veeleisend was. Die B heeft dus als ik het goed interpreteer jaren achter de rug van zichzelf wegcijferen, meebuigen met A's grillen en zich voortdurend aanpassen aan hoe de pet van zijn partner stond, volledig los van zijn eigen wensen en behoeftes.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat geen sporen achtergelaten heeft bij B. Zou B niet (onbewust) uit die relatie hebben meegenomen dat hij stevig voor zichzelf moet opkomen omdat hij anders ondergesneeuwd wordt?

Dit rondje psychologie van de koude grond omdat ik er eraan moest denken dat ik er zelf eentje gehad heb die er eigenlijk ten diepste van overtuigd was dat overleg, je flexibel opstellen, compromissen proberen te sluiten en al dat soort volwassen vaardigheden inzetten alleen maar leidt tot volledig ondergesneeuwd worden en jezelf min of meer verliezen. Die overlegde dus ook nooit iets. Alles werd zonder overleg gedaan of besloten. Beter doen en (onoprecht) sorry zeggen dan overleggen en altijd de deksel op de neus krijgen. Tot we er na de 387e ruzie achter kwamen dat die overtuiging er dus onder lag.
En toen was er nog wat tijd en een dosis therapie nodig om het echt te veranderen, maar het hielp wel al dat we wisten waar het vandaan kwam.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is hij degene die last heeft van mij
. Ik ben vooral degene die zich niet aan afspraken houdt (kijk maar naar vandaag met dat we naar die vriendin zouden gaan) en hij zei dat dat hem in de war maakt.
En jij hebt nergens last van? Jij vindt het niet lastig om niet te eten als je honger hebt, om zonder overleg klusbijeenkomsten voor anderen in je schoenen geschoven te krijgen, om het gevoel te hebben dat je je aanstelt, om het gevoel te hebben dat jouw belang minder telt dan het belang van niet alleen je partner maar ook dat van zijn familie, vrienden en weet ik wie?
Ik hou mijn sarcastische opmerkingen bij deze vraag verder binnen. Ik kán het wel *O*
quote:
Maar ik ben hier degene waar iets mis mee is. Ik ben de autist met alle stomme gevoeligheden.
Hoe jij over jezelf praat :'( En dan te bedenken dat ik al op mijn donder kreeg als ik zei dat ik dom was geworden...

Maar, laten we even uitgaan van jouw stelling en mijn hypothese hierboven.
Jij bent een autist met allerlei stomme gevoeligheden.
Jij hebt dus een gebruiksaanwijzinkje. Als de ander dat kent en daar rekening mee houdt, ben jij prima te pruimen en functioneer je ook top. Jij weet dit van jezelf, dus kunt misschien ook wel helder uitleggen wat je nodig hebt?

Hij is iemand die heeft geleerd dat ie zijn eigen wensen en behoeftes op de voorgrond moet zetten en zo min mogelijk moet afstemmen met een partner want afstemmen staat gelijk aan het onderspit delven.
Dat klinkt dan alsof hij ook een gebruiksaanwijzing heeft. Eentje waar hij zich zelf mogelijk helemaal niet bewust van is. En een waarvan jij misschien ook nog niet zo door had dat het een forse gebruiksaanwijzing is en geen normaal gedrag voor een relatief verse samenwoner.

Je zegt dat je hem niet kunt vragen om te veranderen omdat je zelf niet perfect bent. Maar wie is dat wel?

Jullie willen samenwonen. Dat betekent per definitie dat je je allebei moet aanpassen. Maar dan moet je ook jezelf en elkaar zien, juist met alle imperfecties, zodat je kunt bespreken wie wat waar zou kunnen aanpassen, wat wel en niet binnen ieders mogelijkheden ligt, wat harde grenzen zijn en waar misschien wel wat rek in zit. En ook hoe je gaat communiceren als het even niet vanzelf gaat.

Bij sommige mensen gaat dat vanzelf (meestal saaie mensen denk ik ;) ), sommige mensen ontdekken pas na jaren dat ze misschien eens hadden moeten praten over hun behoeften en verwachtingen en hoe ze samen het best functioneren, sommigen (zoals jullie) zijn er lekker vroeg bij en hebben daarom, hoera!, de kans om er samen iets aan te doen voor er duizend disfunctionele patronen zijn ingesleten.

Ook als mijn hypothese niet klopt, is het imo duidelijk dat jullie probleem niet zozeer een samen eetprobleem is, of een afspraken maken voor elkaar, maar vooral een communicatieprobleem. Zou het niet helpen als jullie je onderliggende behoeftes en grenzen bespreken, zodat je ook samen een meer generieke aanpak kunt bedenken voor de patronen waar jullie in dreigen te vervallen in plaats van steeds acteren op incidenten?

En als je denkt dat je dat gesprek niet goed met zijn tweeën kunt voeren, kun je er altijd hulp bij halen, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-06-2026 13:07:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221050224
Whoa.

Jullie blij dat ik normaal op mijn telefoon fok :D
Dit is nog erger dan @vlindertje89 :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221050402
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Verder alles heel? Roltrap aanschaffen? :+
Hahah zelfs daar kan ik van af pleuren

Gelukkig alleen spierpijn en wat blauwe plekken
pi_221050579
_O_ @Vanyel (voor lange tekst maar vooral helemaal to-the-point)
pi_221050593
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach…wordt het erger? qua oedeem?
Ja, weinig mobiliteit vooral, ik krijg m’n armen niet goed meer boven m’n hoofd. Heeft wel één voordaal, ik word ook niet meer wakker met m’n armen omhoog en dat je dan met veel pijn en moeite ze weer aan het werk krijgt.
pi_221050839
Ik krijg net een reactie via fb-messenger van de mensen die gisteren mijn oude tafel ophaalden. (gratizz hoor)
Die staat in de bijentuin met spullies erop O+ O+ Wat een prachtig leven heeft die tafel gehad, vanaf dat ik 'm kocht, in al mijn huizen meegenomen en gebruikt voor allerhande doeleinden toen het uiteindelijk geen eettafel meer was en dan eindigt die als bij (... :) ) zettafel in een bijentuin _O_
pi_221051102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:02 schreef Vanyel het volgende:
Helemaal de laptop erbij gepakt omdat ik een gedachte had over @:Tele en B.

Ik zei van de week iets over dat B niet lief klinkt, en dat is ook zo als je alleen naar de huidige verhalen kijkt, maar we vergeten collectief dat B jaren met A is geweest. Volgens mij vertelde jij Tele daar altijd over dat B lief en flexibel en ondersteunend was voor A en zelden aan zichzelf toekwam omdat A zo wispelturig en veeleisend was. Die B heeft dus als ik het goed interpreteer jaren achter de rug van zichzelf wegcijferen, meebuigen met A's grillen en zich voortdurend aanpassen aan hoe de pet van zijn partner stond, volledig los van zijn eigen wensen en behoeftes.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat geen sporen achtergelaten heeft bij B. Zou B niet (onbewust) uit die relatie hebben meegenomen dat hij stevig voor zichzelf moet opkomen omdat hij anders ondergesneeuwd wordt?

Dit rondje psychologie van de koude grond omdat ik er eraan moest denken dat ik er zelf eentje gehad heb die er eigenlijk ten diepste van overtuigd was dat overleg, je flexibel opstellen, compromissen proberen te sluiten en al dat soort volwassen vaardigheden inzetten alleen maar leidt tot volledig ondergesneeuwd worden en jezelf min of meer verliezen. Die overlegde dus ook nooit iets. Alles werd zonder overleg gedaan of besloten. Beter doen en (onoprecht) sorry zeggen dan overleggen en altijd de deksel op de neus krijgen. Tot we er na de 387e ruzie achter kwamen dat die overtuiging er dus onder lag.
En toen was er nog wat tijd en een dosis therapie nodig om het echt te veranderen, maar het hielp wel al dat we wisten waar het vandaan kwam.

[..]
En jij hebt nergens last van? Jij vindt het niet lastig om niet te eten als je honger hebt, om zonder overleg klusbijeenkomsten voor anderen in je schoenen geschoven te krijgen, om het gevoel te hebben dat je je aanstelt, om het gevoel te hebben dat jouw belang minder telt dan het belang van niet alleen je partner maar ook dat van zijn familie, vrienden en weet ik wie?
Ik hou mijn sarcastische opmerkingen bij deze vraag verder binnen. Ik kán het wel *O*
[..]
Hoe jij over jezelf praat :'( En dan te bedenken dat ik al op mijn donder kreeg als ik zei dat ik dom was geworden...

Maar, laten we even uitgaan van jouw stelling en mijn hypothese hierboven.
Jij bent een autist met allerlei stomme gevoeligheden.
Jij hebt dus een gebruiksaanwijzinkje. Als de ander dat kent en daar rekening mee houdt, ben jij prima te pruimen en functioneer je ook top. Jij weet dit van jezelf, dus kunt misschien ook wel helder uitleggen wat je nodig hebt?

Hij is iemand die heeft geleerd dat ie zijn eigen wensen en behoeftes op de voorgrond moet zetten en zo min mogelijk moet afstemmen met een partner want afstemmen staat gelijk aan het onderspit delven.
Dat klinkt dan alsof hij ook een gebruiksaanwijzing heeft. Eentje waar hij zich zelf mogelijk helemaal niet bewust van is. En een waarvan jij misschien ook nog niet zo door had dat het een forse gebruiksaanwijzing is en geen normaal gedrag voor een relatief verse samenwoner.

Je zegt dat je hem niet kunt vragen om te veranderen omdat je zelf niet perfect bent. Maar wie is dat wel?

Jullie willen samenwonen. Dat betekent per definitie dat je je allebei moet aanpassen. Maar dan moet je ook jezelf en elkaar zien, juist met alle imperfecties, zodat je kunt bespreken wie wat waar zou kunnen aanpassen, wat wel en niet binnen ieders mogelijkheden ligt, wat harde grenzen zijn en waar misschien wel wat rek in zit. En ook hoe je gaat communiceren als het even niet vanzelf gaat.

Bij sommige mensen gaat dat vanzelf (meestal saaie mensen denk ik ;) ), sommige mensen ontdekken pas na jaren dat ze misschien eens hadden moeten praten over hun behoeften en verwachtingen en hoe ze samen het best functioneren, sommigen (zoals jullie) zijn er lekker vroeg bij en hebben daarom, hoera!, de kans om er samen iets aan te doen voor er duizend disfunctionele patronen zijn ingesleten.

Ook als mijn hypothese niet klopt, is het imo duidelijk dat jullie probleem niet zozeer een samen eetprobleem is, of een afspraken maken voor elkaar, maar vooral een communicatieprobleem. Zou het niet helpen als jullie je onderliggende behoeftes en grenzen bespreken, zodat je ook samen een meer generieke aanpak kunt bedenken voor de patronen waar jullie in dreigen te vervallen in plaats van steeds acteren op incidenten?

En als je denkt dat je dat gesprek niet goed met zijn tweeën kunt voeren, kun je er altijd hulp bij halen, niet?
Daar heb je wel een goed punt over hoe het destijds met A ging. :Y
Hoe B nu overlegt is meestal een "ik wil dit sowieso doen en dan kan Tele bedenken of ze mee wil of niet".

Hij is in zijn lunchpauze naar huis gereden zodat we niet pas vanavond na z'n avondcursus konden praten. Dus we hebben het er net over gehad. En het ging helemaal mis want de conclusie is nu dat ik beter moet communiceren en dat ik de huisarts moet gaan bellen of ik weer autismebegeleiding mag krijgen.

Ik denk nu eigenlijk ook dat het niet mijn autisme is dat gefixt moet worden, hij en ik moeten beter communiceren en ik moet vaker/eerder aangeven wat ik wil. Ik kon niet echt zeggen hoe hij me hierin tegemoet kon komen dus nu ligt het bij mij om beter te communiceren. Ik mag een schoonmaakrooster maken en hem eraan gaan proberen te houden.

Hij zegt dat de autismebegeleider me kan helpen om realistischer te plannen. Ik kon dat altijd best goed maar de laatste tijd niet meer idd. Mijn richtlijn was altijd één klus/hobby per avond (bv óf stofzuigen óf hardlopen óf knutselen) en één grote activiteit per weekend (bv een sportwedstrijd óf familiebezoek óf een feestje óf een grote klus in huis) en dat werkte best goed. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen en dat mag best voor bijzondere dingen.
De laatste tijd lukt dat niet want dan zou ik niet meer toe komen aan wat ik graag wil. Dan moet ik wel én de keuken poetsen én hardlopen op één avond anders kom ik niet aan hardlopen toe en beschimmelt het fornuis en ik zie niet voor me hoe ik B kan vragen om het fornuis te poetsen terwijl ik ga hardlopen.
pi_221051114
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, weinig mobiliteit vooral, ik krijg m’n armen niet goed meer boven m’n hoofd. Heeft wel één voordaal, ik word ook niet meer wakker met m’n armen omhoog en dat je dan met veel pijn en moeite ze weer aan het werk krijgt.
Wat onbeschrijflijk naar toch. :*

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:52 schreef Blues het volgende:
Ik krijg net een reactie via fb-messenger van de mensen die gisteren mijn oude tafel ophaalden. (gratizz hoor)
Die staat in de bijentuin met spullies erop O+ O+ Wat een prachtig leven heeft die tafel gehad, vanaf dat ik 'm kocht, in al mijn huizen meegenomen en gebruikt voor allerhande doeleinden toen het uiteindelijk geen eettafel meer was en dan eindigt die als bij (... :) ) zettafel in een bijentuin _O_
Zo is ‘onze’ tafel - stalen frame en beton blad 10 cm x 1.50 m lang-
via mp door de vorige bewoners alsnog beland in de Tuin, die MnX bijhoudt met vrijwilligers. Ook voor de stekkies verkoop.
Het kostte wel wat moeite om hem te vervoeren. Dankzij een buurman boer met heftruck alsnog door het dorp op zijn plaats gezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221051196
@Tele6 en dan zegt de begeleider, dat zij/hij ook B wil horen over de hele kwestie.
Wat een struggles.

Overigens heb ik geen “etiketje” of diagnose. Nou…etiketje misschien wel.
Dat is voor een andere keer.😉
Om de doordeweekse avond maakte ik afspraken in de drukkere tijd met vele sociale dingen buitenshuis (of thuis) of in het weekend één groot ding, waaronder ook ouders bezoeken.
En dan speelde ik ook nog hockey op zondag plus een training.
Huishouden had ik geen (meer) zin in als sloofje voor MnX - poetsen gebeurde al genoeg op mijn werk toendertijd - en had ik andere eisen en er kwam een h.hulp. MnX zág het hh werk gewoon niet.

Hopelijk zijn jullie het eens over een ‘praathulp’ binnenkort om beiden te leren en te horen van elkaar waar de grenzen en belangen liggen.
Trouwens: moet dat per se onder autisme begeleiding vallen?
pi_221051209
En de laatste nog: @Tuindier ben je nog geslaagd voor nette ‘kantoorkleding’. Zo ja, waar? In een winkel of online?

Van een collega hoorde ik over Zara, omdat ik leuke dingen in real life zag en het tegen haar opmerkte.
Zij heeft volwassen dochters. Op de site zie ik leuke linnen dingen hangen op graatmagere modellen. Dus niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door AnneX op 15-06-2026 14:53:16 ]
pi_221051319
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:03 schreef Vanyel het volgende:
Whoa.

Jullie blij dat ik normaal op mijn telefoon fok :D
Dit is nog erger dan @:vlindertje89 :@
Nou, vre-se-lijk _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221051360
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt over hoe het destijds met A ging. :Y
Hoe B nu overlegt is meestal een "ik wil dit sowieso doen en dan kan Tele bedenken of ze mee wil of niet".

Hij is in zijn lunchpauze naar huis gereden zodat we niet pas vanavond na z'n avondcursus konden praten. Dus we hebben het er net over gehad. En het ging helemaal mis want de conclusie is nu dat ik beter moet communiceren en dat ik de huisarts moet gaan bellen of ik weer autismebegeleiding mag krijgen.

Ik denk nu eigenlijk ook dat het niet mijn autisme is dat gefixt moet worden, hij en ik moeten beter communiceren en ik moet vaker/eerder aangeven wat ik wil. Ik kon niet echt zeggen hoe hij me hierin tegemoet kon komen dus nu ligt het bij mij om beter te communiceren. Ik mag een schoonmaakrooster maken en hem eraan gaan proberen te houden.

Hij zegt dat de autismebegeleider me kan helpen om realistischer te plannen. Ik kon dat altijd best goed maar de laatste tijd niet meer idd. Mijn richtlijn was altijd één klus/hobby per avond (bv óf stofzuigen óf hardlopen óf knutselen) en één grote activiteit per weekend (bv een sportwedstrijd óf familiebezoek óf een feestje óf een grote klus in huis) en dat werkte best goed. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen en dat mag best voor bijzondere dingen.
De laatste tijd lukt dat niet want dan zou ik niet meer toe komen aan wat ik graag wil. Dan moet ik wel én de keuken poetsen én hardlopen op één avond anders kom ik niet aan hardlopen toe en beschimmelt het fornuis en ik zie niet voor me hoe ik B kan vragen om het fornuis te poetsen terwijl ik ga hardlopen.
Beetje gekke vraag: deel jij nu met B een huis of wonen jullie samen?

Want ik lees nu (weer) dat B zijn leven plant en jou die plannen mededeelt. Waarbij je er soms onderdeel van uitmaakt maar er in ieder geval wordt geacht rekening mee te te houden.
Zijn keuzes maakt wb prios in het huishouden en jij hebt daarmee te dealen (waarbij de meest schone persoon altijd aan het kortste eind trekt).

En dan is het jouw autisme wat jouw planning niet realistisch maakt terwijl hij spaken in de wielen gooit? Koekoek!

Als jij hulp nodig hebt is het nu vooral met het verwoorden wat jij wilt.
En als ik je posts lees is een notitieblok en pen (of iets moderners ;) ) al best een goede 'therapeut' om mee te starten.
Kun je altijd nog opschalen. Met B erbij. Want die heeft ook zijn patronen en pijnpunten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221051458
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 14:46 schreef AnneX het volgende:
En de laatste nog: @:Tuindier ben je nog geslaagd voor nette ‘kantoorkleding’. Zo ja, waar? In een winkel of online?

Van een collega hoorde ik over Zara, omdat ik leuke dingen in real life zag en het tegen haar opmerkte.
Zij heeft volwassen dochters. Op de site zie ik leuke linnen dingen hangen op graatmagere modellen. Dus niet.
Nog niet echt. Maar ben door meer sporten ook kleiner aan het worden dus ook geen zin om nu een fortuin aan kleding te besteden. Haalde laatste een paar leuke dingen uit de clothingloop tas, dus ik kan weer even vooruit. Zara is sowieso niet passend op mijn lichaam.
pi_221051460
Wat akelig toch @Kaatje1
pi_221051466
Grote knuffel @Tele6 :*
Er zijn al genoeg mensen die het een stuk beter verwoorden dan ik.
Maar het is toch wel een beetje bedroevend hoe B het nu een probleem van alleen jou maakt, dat is niet hoe samenwonen werkt.
pi_221051469
En en zit weer in een groepsapp :D De kassa-app van het openluchttheater/wandelpark. Heb net ook wat 'theorie' gedaan door me te verdiepen in de komende voorstellingen en in de kinder-speurtochten.
Mijn collega g ( :P ) heb ik net ook uitgevraagd over hoe het betalingssysteem de wandelkaarten en die speurtochten werken en hoe het gaat met wandelaars als er voorstelling zijn enz enz enz *G*
pi_221051554
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:37 schreef Blues het volgende:
En en zit weer in een groepsapp :D De kassa-app van het openluchttheater/wandelpark. Heb net ook wat 'theorie' gedaan door me te verdiepen in de komende voorstellingen en in de kinder-speurtochten.
Mijn collega g ( :P ) heb ik net ook uitgevraagd over hoe het betalingssysteem de wandelkaarten en die speurtochten werken en hoe het gaat met wandelaars als er voorstelling zijn enz enz enz *G*
Een goede mentor is alles voor een nieuweling 👍🏼

En heeft golfer ook goed rond het huis kunnen huppelen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 16:09:12 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221051577
Ma kwam nog even langs. Ze was voor de laatste keer een stofzuiger door het appartement oom halen.
Woensdag is de overdracht.
Donderdag is ook de overdracht van de garage.

Kortom het is bijna klaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221051587
Ach @Tele6 wat apart van B, zulke opmerkingen. Het ligt niet alleen aan jou maar aan jullie samen, jij hebt verwachtingen en hij is meer van het bepalen.
Mijn moeder zei vroeger toen kaatje een nog kleiner kaatje was (maar ook tegen broer er zus) "Hier bestimme ich". En of we het leuk vonden of niet. Moeders bepaalde. Maar jullie zijn twee volwassen mensen en het kan toch niet zo zijn dat hij zegt "dit ga ik doen en je mag aansluiten of niet, zie maar".
Wat kan een autisme begeleider daar aan doen? Hij wil dat jij communiceert maar hij communiceert ook niet, hij deelt mee, da's toch echt wat anders.
pi_221051775
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:03 schreef Vanyel het volgende:
Whoa.

Jullie balen dat ik normaal op mijn telefoon fok :D
Ik ben nu net zo genuanceerd en volledig en uitgebreid als @:vlindertje89 *O*
FTFY }:| :P
(Moet je nagaan dat ik altijd vanaf mobiel fok :D )

En inhoudelijk goed punt inderdaad ^O^

@Cat-astrophe heeft mijn gedachten nav de meest recente post al verwoord, waarvoor dank ^O^
pi_221051789
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:04 schreef AnneX het volgende:

Een goede mentor is alles voor een nieuweling 👍🏼

En heeft golfer ook goed rond het huis kunnen huppelen?
Toch gaat hij me niet fysiek inwerken :7

Ja dat lopen! Wat een tempo met die kar in de supermarkt _O- Dat was een heel verschil O+ niet meer steeds ff stoppen en wit zien van pijn en ellendige frustratie.
Maar we gingen haast zwierend door de gangpaden! En ook het lopen van en naar de auto gewoon goed ^O^

Stomme dr. B die hem anderhalf jaar geleden al had kunnen helpen o|O }:|
pi_221051829
Wat ontzettend fijn voor jullie. Vooral voor G natuurlijk maar jij hoeft 'm ook niet meer te zien lijden.
pi_221051916
quote:

[..]

.....

Na nog een keer lezen toch nog een paar kleine dingen eruit gehaald:
- het dikgedrukte: ja!!!
- het schuingedrukte: hij kan je denk ik hierin tegemoet komen door 1) zelf ook te communiceren en te overleggen vóórdat hij plannen maakt / vastlegt / reageert op verzoeken van anderen en 2) af en toe expliciet bij jou te checken of je het met dingen eens bent / hoe jij erin staat / wat jij wil. Het eerste zorgt ervoor dat hij daadwerkelijk gaat communiceren, het tweede zorgt ervoor dat ook hij zijn best doet om erachter te komen hoe jij ergens over denkt, ipv dat die verantwoordelijkheid geheel bij jou ligt.
- het onderstreepte: je bedoelt dat jij een schoonmaakrooster gaat maken en dat hij de verantwoordelijkheid neemt om zich daaraan te gaan houden? Of op zijn minst, gaat proberen zich daaraan te houden? Het lijkt me niet jouw verantwoordelijkheid om hem aan een schema te gaan houden. Hij is prima volwassenen genoeg om zelf een lijstje te kunnen lezen en de taken over de week in te delen. En zo niet, dan mag hij zelf de huisarts gaan bellen om te vragen of hij daar ondersteuning bij kan krijgen ;)

De tweede alinea: 'hey B, ik wil graag gaan hardlopen, maar ik wil ook het fornuis schoon hebben en allebei lukt me niet vanavond. Wil jij misschien het fornuis even doen zodat ik kan hardlopen?'
Plus: als het schoonmaakschema er is en jullie je daar beide aan houden, dan komt het misschien überhaupt niet meer voor? Omdat het dan gewoon sowieso regelmatig gedaan wordt?

En een :* want het is echt geen makkelijke situatie. Cat dr tip vind ik een goede: kijk eens naar je eigen posts, en misschien ook haar/Vanyels/Clubs/mijn reacties voor de analyses van welk patroon er speelt. Haal daar een rode draad uit en schrijf die eens op. Dat lijkt me een prima startpunt voor een goed gesprek. En wat Cat al zei, lukt het dan nog steeds niet, dan kun je er altijd nog een derde persoon bij halen om jullie daarin te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 15-06-2026 17:08:36 ]
pi_221052048
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Toch gaat hij me niet fysiek inwerken :7

Ja dat lopen! Wat een tempo met die kar in de supermarkt _O- Dat was een heel verschil O+ niet meer steeds ff stoppen en wit zien van pijn en ellendige frustratie.
Maar we gingen haast zwierend door de gangpaden! En ook het lopen van en naar de auto gewoon goed ^O^

Stomme dr. B die hem anderhalf jaar geleden al had kunnen helpen o|O }:|
Wat fijn voor jullie O+
(niet van de stomme dr natuurlijk, wel van de rest!)
pi_221052059
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:47 schreef Blues het volgende:
zwierend door de gangpaden
*O*
pi_221052068
Hoera voor golfer. En voor jou w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221052106
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
O-)
Mijn post was voor mijn gevoel dan ook nog 2x zo lang als jouw gebruikelijke epistels.
pi_221052158
quote:
Ik kon dat altijd best goed maar de laatste tijd niet meer idd. Mijn richtlijn was altijd één klus/hobby per avond (bv óf stofzuigen óf hardlopen óf knutselen) en één grote activiteit per weekend (bv een sportwedstrijd óf familiebezoek óf een feestje óf een grote klus in huis) en dat werkte best goed. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen en dat mag best voor bijzondere dingen.
De laatste tijd lukt dat niet want dan zou ik niet meer toe komen aan wat ik graag wil. Dan moet ik wel én de keuken poetsen én hardlopen op één avond
Als je met z'n tweeën één huishouding voert zouden er niet meer keukens te poetsen moeten zijn dan als je in je eentje woont. Sterker nog, het aantal poetsbeurten per persoon zou moeten kunnen halveren bij behoud van de poetsfrequentie.

Dus ergens wordt dit veroorzaakt door iets anders dan door het met z'n tweeën de huishouding voeren. Jij hebt of extra taken/bezigheden, binnen of buiten het huishouden, waardoor je met één klus/hobby per avond niet meer uitkomt, of je kan niet meer elke avond een hele klus of hobby doen.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 17:56:32 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221052274
Wat staat er allemaal op het program in Berlin @borisz :)
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 17:57:37 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221052286
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nuance is saai. Zonder wrijving immers geen glans.
pi_221052772
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Als je met z'n tweeën één huishouding voert zouden er niet meer keukens te poetsen moeten zijn dan als je in je eentje woont. Sterker nog, het aantal poetsbeurten per persoon zou moeten kunnen halveren bij behoud van de poetsfrequentie.

Dus ergens wordt dit veroorzaakt door iets anders dan door het met z'n tweeën de huishouding voeren. Jij hebt of extra taken/bezigheden, binnen of buiten het huishouden, waardoor je met één klus/hobby per avond niet meer uitkomt, of je kan niet meer elke avond een hele klus of hobby doen.
Ik heb toch het idee dat er meer klusjes zijn gekomen.
Bv de keuken poetste ik in mijn oude huis wekelijks na het mealpreppen maar nu gaat er op random momenten in de week tomatensaus over de vloer, of kleverige dingen, of couscous, enzovoort.
De was is 2x zoveel werk als in m'n eentje, of misschien zelfs nog meer omdat B grotere en stevigere kleren heeft dan ik. Ik was meestal vooral sportkleding aan het wassen en die is in no time schoon en droog.

De truc gaat toch echt zijn dat B meer moet doen denk ik.

In ander nieuws, A heeft deze week een poedel geadopteerd. En hij appt nu of ik vrijdag op de hond kan passen. Dat gaat niet lukken (ik heb die avond iets voor werk) maar ik ben benieuwd naar de hond!
pi_221052784
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:24 schreef AnneX het volgende:
Hoera voor golfer. En voor jou w/
SPOILER
Yep en al een korte mail terug van dr.B
Geen excuses maar wel iets van: ik zal er aan denken bij patiënten met dezelfde klachten. En een sterkte en succes bij de behandeling in het 'andere zkh'.

SPOILER
We hebben samen een rondje gelopen eind vd dag. Lekker puh dr.B :6 Ging megagoed *O* O+
pi_221052793
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb toch het idee dat er meer klusjes zijn gekomen.
Hmm. Dan heeft er iemand een hulp in de huishouding gevonden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 18:44:38 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221052841
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat staat er allemaal op het program in Berlin @:borisz :)
Voorlopig alleen nog het Stasimuseum.
Voor de rest nog geen idee :D.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 18:48:43 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221052913
Dat is in elk geval interessant. Hohenschönhausen (Stasi gevangenis) is ook interessant. Je hebt morgen nog een uur of zes om het te bedenken :Y
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 18:51:02 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221052944
quote:

In ander nieuws, A heeft deze week een poedel geadopteerd. En hij appt nu of ik vrijdag op de hond kan passen. Dat gaat niet lukken (ik heb die avond iets voor werk) maar ik ben benieuwd naar de hond!
Doe dat nou niet, voor je het weet zit je elke week twee dagen vast aan de hont van een ander.
  maandag 15 juni 2026 @ 19:08:43 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221053150
Apropos hont adopteren
Paul Beagle is nu 2 1/2 jaar bij ons, onze bevrijde laboratorium Beagle. Hij is erg lief, wil altijd kroelen en knuffelen. Sinds een paar maanden begint ie waaks te worden, geen idee waarom, moedig het zeker niet aan. Sommige mannen vertrouwt ie niet, hebben we soms bij bezoek, laat ie duidelijk merken dat ie meneer niet vertrouwd
pi_221053329
quote:

[..]
ja joh doen.
Kun je daar echt bij hebben. Not.

Ben ik de eerste die daar iets van vind😇
Edit: oh derLudolf ook.
pi_221053366
quote:

[..]
Dus hij neemt een hond en weet nu al dat hij er niet voor kan zorgen in de eerste week. Arm diertje
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 19:37:38 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221053581
Tele zegt toch zelf in haar post al meteen dat oppassen haar niet gaat lukken @AnneX en @derLudolf :)
En dat A nu oppas vraagt betekent toch niet per definitie dat hij er in de eerste week al niet voor kan zorgen? Misschien kwam er toevallig iets langs waar hij wel heen zou willen, maar alleen heen gaat als hij een oppas voor de hond vindt. Ik vind dat hij het vraagt in elk geval positiever dan dat hij geen oppas zoekt en hond gewoon alleen laat tijdens wat hij dan ook wil gaan doen.
pi_221053644
Volgens mij ben je onderweg Tele, als je je al realiseert dat jullie moeten communiceren voorbij wat jij allemaal niet goed doet. Nu nog een paar zevenmijlsstappen erbij richting gedeelde verantwoordelijkheid voor zowel communicatie als samenleven ^O^
pi_221053827
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Tele zegt toch zelf in haar post al meteen dat oppassen haar niet gaat lukken @:AnneX en @:derLudolf :)
En dat A nu oppas vraagt betekent toch niet per definitie dat hij er in de eerste week al niet voor kan zorgen? Misschien kwam er toevallig iets langs waar hij wel heen zou willen, maar alleen heen gaat als hij een oppas voor de hond vindt. Ik vind dat hij het vraagt in elk geval positiever dan dat hij geen oppas zoekt en hond gewoon alleen laat tijdens wat hij dan ook wil gaan doen.
Díe dag gaat haar niet lukken.
En ik proef duidelijk dat zij best backup zou willen zijn…zoals ook dat trainingen van Tele eerder negatief verliepen vanwege A. z’n problemen.
  maandag 15 juni 2026 @ 20:10:01 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_221054101
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:44 schreef borisz het volgende:

[..]
Voorlopig alleen nog het Stasimuseum.
Voor de rest nog geen idee :D.
Rondje metro stations een idee? Zitten een paar hele oude tussen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221054225
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Díe dag gaat haar niet lukken.
En ik proef duidelijk dat zij best backup zou willen zijn…zoals ook dat trainingen van Tele eerder negatief verliepen vanwege A. z’n problemen.
Ze zegt alleen dat ze benieuwd is naar de hond, ik proef dat daar niet per se uit. En al zou het wel zo zijn, dan is in je eentje op een hond passen wel ook een heel ander soort belasting dan met iemand naar een sporttraining die vervolgens je hele training verpest. Ik ging vroeger meerdere keren per week de hond van een schoolgenoot uitlaten, rustig 1-2 uur was ik dan de hort op. Vond ik heerlijk ontspannend. Misschien vindt Tele dat ook wel :).

Tuurlijk goed om wel alert te blijven of het wat oplevert en niet alleen wat kost, maar al vooraf zo negatief is volgens mij ook weer niet nodig. Mijn mening althans, daar hoeven we natuurlijk niet hetzelfde over te denken!
  maandag 15 juni 2026 @ 20:50:09 #265
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_221054583
quote:
Nee :'( Net nu ik We zijn weer thuis opnieuw aan het kijken was :'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 20:58:46 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221054711
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:10 schreef z80 het volgende:

[..]
Rondje metro stations een idee? Zitten een paar hele oude tussen.
Doet me denken aan de foto Tentoonstelling in Rijksmuseum Enschede die ik gezien heb toen we CULmeet Enschede hadden. :Y. Altijd een optie.
Nog net voor corona :+. Zes jaar geleden inmiddels.

Ik wil ook nog wel een dag wandelen op zeg een uur treinen van Berlijn. Temperatuur doet echter mogelijk dit plan sneuvelen. Of ik moet het donderdag gaan doen.
Nou ja in de trein ga ik lekker verder puzzelen.
pi_221054723
Speaking of keuzes die voor je gemaakt worden.... mijn katten zijn zo breed gaan liggen dat ik nog maar een hoekje van de bank over heb om te zitten :'( Maar er moet wel geaaid worden :')
  maandag 15 juni 2026 @ 21:35:12 #268
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_221055446
Speaking of keuzes die gemaakt moeten worden... Ik heb besloten om even een tijdje niet actief op FOK! te komen. De FrontPage is tegenwoordig weer dezelfde Stormfront pagina als vroeger (het ging éven goed, toen FOK! in nood zat), de 503-errors irriteren mateloos en eerlijk is eerlijk, ik kan mijn tijd wel beter besteden. In zoveel subforums kom ik niet, eigenlijk is deze SC de hoofdreden waarom ik (te vaak) op de automaat even kom gluren. Dat moet maar eens afgelopen zijn. Niet dat ik gelijk op Anoniem ga, maar ik ga wel even uitloggen en bezinnen :)

Geen afscheid, wel een rustpauze. Dus ik kom vast wel weer een keertje kijken (en ongetwijfeld veel eerder dan ik nu zou willen). ¡Nos vemos!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:40:09 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221055564
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:35 schreef flipsen het volgende:
Speaking of keuzes die gemaakt moeten worden... Ik heb besloten om even een tijdje niet actief op FOK! te komen. De FrontPage is tegenwoordig weer dezelfde Stormfront pagina als vroeger (het ging éven goed, toen FOK! in nood zat), de 503-errors irriteren mateloos en eerlijk is eerlijk, ik kan mijn tijd wel beter besteden. In zoveel subforums kom ik niet, eigenlijk is deze SC de hoofdreden waarom ik (te vaak) op de automaat even kom gluren. Dat moet maar eens afgelopen zijn. Niet dat ik gelijk op Anoniem ga, maar ik ga wel even uitloggen en bezinnen :)

Geen afscheid, wel een rustpauze. Dus ik kom vast wel weer een keertje kijken (en ongetwijfeld veel eerder dan ik nu zou willen). ¡Nos vemos!
:*

Mocht het hier voor je terugkomt allemaal in de soep lopen, nog bedankt voor mijn zzp-klus en succes met je business *O*
Spoilers!
pi_221055675
quote:

Jammer hoor. Dank je voor de gezelligheid.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 21:53:03 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221055805
Zo, alle wiggen en kunststof dingetjes verwijderd van de tegels die zaterdag zijn gezet. Dat is hamertje tik, dan breken die witte kunststof dingen af. Vervolgens alles overal wiggen en lipjes weg zoeken.
Bekijk deze YouTube-video

Daarna wc bril gemonteerd, er zit best wat speling op de gaten dus het was best een gepiel maar na poging 3 zat ie mooi in het midden. Blijkbaar heb ik een "nieuw" systeem waarmee ik de bril er zo af klik. Handig met schoonmaken :)

Daarna lijmresten van vloer gehaald, goed stof gezogen en met ammonia schoongemaakt. Morgen in de voorstrijk. Denk ik. Uiterlijk vrijdagavond.

Nog wat kale plekken in het gazon ingezaaid en fruitbomen wat gewasbescherming toegepast op een aantal fruitbomen. Binnenkort kan ik aalbessen eten, kruisbessen en kersen krijgen ook al kleur.

Oh en nadat rond Pasen de haas die in m'n tuin zat vermoedelijk door een buizerd is gegrepen, zag ik gisteravond en vanavond een nieuw exemplaar. :)

Nog even de was ophangen en dan waterpas.

#liefdagboek
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 21:54:14 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221055815
quote:

Beste moar weer.
  maandag 15 juni 2026 @ 21:54:22 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221055821
Ik snap die wiggen in tegelvloeren nooit echt; dan houd je toch enorme holtes onder tegels waar je de tegel omhoog getrokken hebt? Of gebruik je dan een lijm die veel elastischer is, maar geen 100^procent vulling onder de tegel geeft?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 22:01:10 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221055918
Zowel tegellijm achterop de tegel als op de vloer/wand en inderdaad flexibele tegellijm.

Lichtgewicht lijm (ok staat er best groot op) gekke gewaarwording als je verwacht een zak van 25kg op te tillen. Ennuh @Lucky_Strike deze tegellijm maar even opslaan voor als het duurzaam moet?
pi_221055925
quote:

Bezint voor u doorgaat!
@flipsen :W en het is mss voor jou ook leuk in het polcafé ;)
pi_221056141
Jammer @flipsen Op de fp kom ik vrijwel nooit, alleen deze sc en een paar andere subfora maar heel weinig

Maar ik hoop je snel weer terug te zien.
pi_221056356
Heb je nog een Teuntje update Kaat?
pi_221056489
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:21 schreef Blues het volgende:
Heb je nog een Teuntje update Kaat?
Ze ligt heel veel op schoot (lekker wanneer het straks 30 graden is). Vandaag maar 1 (mislukte) poging tot bijten, ze ligt graag op het toetsenbord (vind ik minder) en ze blijft veel en hard miauwen (heb de flatgenoten ingelicht dat ik niet een kat aan het villen ben 😂). Ze is wel heel lief maar ook zeer aanwezig
  maandag 15 juni 2026 @ 22:32:11 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221056693
WIj zijn de vriezer aan het leeg eten, zodat ik hem kan ontdoooien en schoonmaken.

Vandaag waren we daarom genoodzaakt een 5cm dikke ribeye met boontjes (uit eigen tuin van vorig jaar) en puree (van aardappels van vorig jaar) te eten. Bah.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221056748
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze ligt heel veel op schoot (lekker wanneer het straks 30 graden is). Vandaag maar 1 (mislukte) poging tot bijten, ze ligt graag op het toetsenbord (vind ik minder) en ze blijft veel en hard miauwen (heb de flatgenoten ingelicht dat ik niet een kat aan het villen ben 😂). Ze is wel heel lief maar ook zeer aanwezig
Dat is wel erg wennen..mss ook nog iets van haar verleden? Aandacht?
pi_221056800
Dat is ook het ras (oosterse korthaar) en vacht (schildpad). Het laserlampje is ook al niet heel erg leuk, tenminste het lichtje niet het lampje zelf wel _O-
pi_221057319
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 22:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is wel erg wennen..mss ook nog iets van haar verleden? Aandacht?
Het enige dat ze 1,5 jaar geleden op straat is gezet, gevonden en naar het asiel is gebracht
pi_221057329
Doei @flipsen! Veel succes met de zaak en het padellen, totdat je weer een keer komt buurten! :W
pi_221057549
@flipsen Sinds 2001 n.b.! Je hebt een lustrum volgemaakt!
pi_221057653
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:35 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen Sinds 2001 n.b.! Je hebt een lustrum volgemaakt!
5x zelfs
pi_221058210
'morgen c_/
pi_221058424
Zal zo eens in de auto stappen naar de sauna *O*
pi_221058459
Mogge!

Met veel verdriet heb ik vanochtend de handdoek in de ring gegooid, Teuntje gaat weg.
Ze springt heel veel op schoot (had ze in het asiel nooit gedaan) en ‘s nachts loopt ze over me heen en dat doet zo ontzettend zeer aan het lipoedeemlijf. Ik zit steeds met tranen in mijn ogen van de pijn.
Vanochtend gebeld met Marbella en ze komt weer op de site te staan -O-
pi_221058535
Ach @Kaatje1 wat een moeilijke beslissing :*
pi_221058587
Ach @Kaatje1 wat sneu voor jullie!
  dinsdag 16 juni 2026 @ 09:35:11 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221058751
-O-
Spoilers!
pi_221058822
Ach Kaatje toch. Stel je je hart open en dan deze domper. 😘
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juni 2026 @ 10:25:05 #294
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221059122
Sterkte Kaatje 😥
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 10:38:01 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221059350
Jammer Kaatje dat het niet zo heeft mogen zijn ;(
pi_221059400
Dank allen, ik vin het ook erg moeilijk, maar ze was in Spanje geen schootzitter, dan had ik haar niet uitgekozen.

Maar tig keer midden in de nacht wakker worden van de pijn van haar lopen (die pijn trekt in zo’n 5 minuten wel weg) overdag net zo, dat trek ik echt niet
pi_221059496
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen, ik vin het ook erg moeilijk, maar ze was in Spanje geen schootzitter, dan had ik haar niet uitgekozen.

Maar tig keer midden in de nacht wakker worden van de pijn van haar lopen (die pijn trekt in zo’n 5 minuten wel weg) overdag net zo, dat trek ik echt niet
Je hoeft je niet verder te verantwoorden hoor, ik denk dat we dit allemaal al begrepen uit je eerste post en wetende hoe jij bent :Y :*
pi_221059528
Wat jammer Kaatje. Dit had je niet kunnen voorzien. :*
pi_221059709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat begrijpen we helemaal Kaat :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')