abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221048276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 00:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Nog steeds beetje aan het afschakelen van de dag. Lig jij nog wakker van je emoties danwel piekeren over de situatie? Of 'gewoon' en/of weet je niet waarvan precies?
Ik lig wakker van de emoties. B is tussendoor even wakker geweest en zei dat ik van schermen af moest gaan (ik was een boek aan het herlezen op de ereader) want zo zou ik nooit slapen, maar het lukt me zonder afleiding niet om kalm te blijven. Ik probeer zo nu en dan of het wel lukt om kalm te blijven, maar het gaat tot nu toe niet.

B wilde dat ik hem uit zou leggen wat er was maar voordat ik de juiste woorden had, sliep hij alweer :')

Hij heeft morgen na werk nog cursus tot 21:00 dus ik kan hem eigenlijk ook niet wakker houden.
pi_221048277
Kan me voorstellen dat het een tijdje kost na zo'n intense dag @vlindertje89 maar ik hoop dat je snel slaap vindt :*
pi_221048421
Goedemorgen :). Het regent, het is koud.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221048427
Volgens mij loop jij vast op 'afspraken' die helemaal geen afspraken waren maar beslissingen van B waarin jij probeert mee te veren in het piepkleine beetje ruimte wat je hebt gekregen @Tele6. Wat vervolgens niet lukt (goh!) Waar B last van heeft is dat hij wil dat alles op zíjn manier gaat en ontdekt dat dat niet zo werkt als je samenwoont (of eigenlijk ontdekt hij dat pas als je het hem vertelt). Ik denk niet dat het kwaadaardige opzet is maar wel dat hij absoluut niet door heeft hoe bepalend hij kan zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221048492
Goedemorgen

Wij hebben dus ook Claude, juist naar toe geswitched en ChatGPT opgezegd vanwege dat ze niet mee wilden in de voorwaarden van de Amerikaanse overheid, en ChatGPT wel.
pi_221048493
Wat @Clubsoda hier zegt is inderdaad een mooie en een stuk kortere en bondigere versie (uiteraard :P ) van wat ik gisteravond in mn laatste inhoudelijke post probeerde te zeggen, met een klein nuanceverschil: ik denk dat B vooral last heeft van dat hij totaal niet door heeft hoe bepalend hij is, waardoor hij je reacties niet begrijpt en daar dan weer onrustig van wordt. Ik denk dat het óók voor B dus helpt als hij een keer duidelijk van jou hoort wat er nu gebeurt. Zodat hij het begrijpt, en jullie samen naar compromissen kunnen kijken. Dan heb jij er minder last van dat niks gaat zoals jij wil, en hij heeft er minder last van dat hij jouw reacties niet snapt.

En ik denk dat we ons allemaal beseffen dat het van de zijlijn veel makkelijker roepen is dan het voor jou is om daadwerkelijk te doen, @Tele6, maar dat we het toch met zijn allen blijven roepen omdat we vinden dat je dat waard bent. En we het je gunnen dat de situatie beter wordt, omdat jullie samen het daadwerkelijke probleem gaan aanpakken (dat hij alles zomaar beslist) ipv dat jij jezelf nóg meer gaat wegcijferen wat er én voor zorgt dat jij je nog ellendiger gaat voelen, én het probleem niet oplost.

Ik ben vrij snel na mn laatste post toch alsnog in slaap gevallen. Hopelijk jij ook. En als jij op zo'n moment schermen nodig hebt om je koppie kalm te houden, dan is dat wat het is. Met niet-kalm-koppie ga je namelijk óók niet in slaap vallen. Dus juist goed dat je iets bent gaan doen wat je daarbij helpt!
pi_221048495
Oh, mijn post van vanochtend is weg.

Mij lijkt het niet echt belangrijk of @Tele6 “terecht” gefrustreerd is. Tele, je hebt voortdurend spijt, je voelt je stom, je denkt dat jij dingen fout doet. Jij bent jij, jij doet de dingen op jouw manier, er is daarin geen “fout”. Maar als je steeds spijt hebt en je stom voelt, gaat het wel fout.

Pas op jezelf!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221048500
Ik ben dit weekend op een uhmmm alternatieve manier beneden gekomen de laatste helft van de trap.
Heb me toch een spierpijn
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 09:03:14 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221048596
Oh ik vertelde ja over allerlei simulaties van Kloot. Kunnen we nu niet meer, is blijkbaar alleen voor staatsburgers van een land met vette-op-krediet-kopende-wapendragers :r

Hebben er een duur abonnement bij. Uit principe zou ik dat gewoon allemaal opzeggen. Apenland
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221048724
@Kaatje1 hoe ging de 2e nacht?
pi_221048759
Mogge! Mijn nacht was goed, ruim 8.30 uur geslapen, Teuntje hield zich ook rustig, kwam wel 2 haarballen tegen vanochtend

Au @Goitske hopelijk is het bij spierpijn gebleven?

En wat @vlindertje89 zegt, B kan natuurlijk geen gedachten lezen (@Tele6 ook niet) en voor hem gaat alles misschien wel prima “want we hebben het erover gehad”
We have far more in common than that which devides us..
pi_221049038
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Claude is van Anthropic. En is echt wel de top van de LLM's momenteel. Het kan inderdaad ongelofelijk veel op technisch vlak. Het gedraagt zich ook een stuk minder alsof je een kleuter bent en voor elke zin een emoji nodig hebt.

Anthropic wordt ook door o.a. Amerikaanse defensie gebruikt. Maar in het contract had Antropic bepaalde stipulaties opgenomen met betrekking tot o.a. het volgen en selecteren van mensen en de zelfstandigheid van bepaald wapentuig. Uiteraard vonden Trump en co dat hun partners niets te eisen hebben en die hele deal is opgeblazen.

Anthropic wilde laatst zijn nieuwste LLM (Fable) lanceren maar dat is zo krachtig dat er te veel mensen er kwaad mee kunnen doen. Ze hebben het ingetrokken en alleen ter beschikking gesteld aan geselecteerde bedrijven zodat zij hun producten beter konden beveiligen. De nieuwe Claude kan namelijk veel lekken binnen software opsporen. En toen kregen ze de opdracht van de Amerikaanse overheid het regime om binnen een uur hun software uit de lucht te halen. Dat lijkt op een wraakactie. Maar het is allemaal nog onduidelijk.
Mythos is alleen beschikbaar voor de Amerikaanse big tech. Met dus het niet onwaarschijnlijke scenario dat het gebruikt zal worden om lekken in niet-amerikaanse software te publiceren en in eigen software op te lossen. Wat wederom een reden is vooral geen geld op welke manier dan ook richting AI te laten gaan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221049065
Ik had ook nachtdienst }:| en het enorm kkkkoud, ben om 3 uur maar een fleecedekentje gaan pakken om aan mijn kant erop te leggen. Half 4 nog gezien en toen was het ineens kwart voor 8 *G* :P

@Tele6 ik lag ook over jullie na te denken en bedacht me opeens dat jij bij hem bent ingetrokken (toch?), dat moet hij zich ook realiseren.. jullie zijn niet samen naar een ander huis gegaan waar hij niet zijn 'gewoontes en rituelen' kon meenemen. Jij moet alles opnieuw uitvogelen in zijn huis, waar hij al jaren zo zijn gewoontes heeft. Voor hem ook lastig!
Voor jou is het dubbellastig :*
pi_221049102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Mijn nacht was goed, ruim 8.30 uur geslapen, Teuntje hield zich ook rustig, kwam wel 2 haarballen tegen vanochtend

O+
pi_221049115
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 08:17 schreef Goitske het volgende:
Ik ben dit weekend op een uhmmm alternatieve manier beneden gekomen de laatste helft van de trap.
Verder alles heel? Roltrap aanschaffen? :+
pi_221049597
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 08:17 schreef Goitske het volgende:
Oef alles heel?

Allerlei eindejaars meets aan het plannen. Die kan wèl, die nièt op die dag, dat tijdstip.
Al weer 3 x een datum doorgehaald. w/
pi_221049610
Net een blouse moeten kapot knippen -O- zat zo strak om mijn armen en ik kreeg niet meer uit en het deed zo’n pijn
pi_221049615
B-)

Het wordt weer warm tot heet.
Afgelopen nachten wel weer kersenpitten warmte aan voeteneind van mnX neergelegd. Met kouwe voeten is het slecht slapen.
pi_221049617
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een blouse moeten kapot knippen -O- zat zo strak om mijn armen en ik kreeg niet meer uit en het deed zo’n pijn
Ach…wordt het erger? qua oedeem?
pi_221050201
Helemaal de laptop erbij gepakt omdat ik een gedachte had over @Tele en B.

Ik zei van de week iets over dat B niet lief klinkt, en dat is ook zo als je alleen naar de huidige verhalen kijkt, maar we vergeten collectief dat B jaren met A is geweest. Volgens mij vertelde jij Tele daar altijd over dat B lief en flexibel en ondersteunend was voor A en zelden aan zichzelf toekwam omdat A zo wispelturig en veeleisend was. Die B heeft dus als ik het goed interpreteer jaren achter de rug van zichzelf wegcijferen, meebuigen met A's grillen en zich voortdurend aanpassen aan hoe de pet van zijn partner stond, volledig los van zijn eigen wensen en behoeftes.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat geen sporen achtergelaten heeft bij B. Zou B niet (onbewust) uit die relatie hebben meegenomen dat hij stevig voor zichzelf moet opkomen omdat hij anders ondergesneeuwd wordt?

Dit rondje psychologie van de koude grond omdat ik er eraan moest denken dat ik er zelf eentje gehad heb die er eigenlijk ten diepste van overtuigd was dat overleg, je flexibel opstellen, compromissen proberen te sluiten en al dat soort volwassen vaardigheden inzetten alleen maar leidt tot volledig ondergesneeuwd worden en jezelf min of meer verliezen. Die overlegde dus ook nooit iets. Alles werd zonder overleg gedaan of besloten. Beter doen en (onoprecht) sorry zeggen dan overleggen en altijd de deksel op de neus krijgen. Tot we er na de 387e ruzie achter kwamen dat die overtuiging er dus onder lag.
En toen was er nog wat tijd en een dosis therapie nodig om het echt te veranderen, maar het hielp wel al dat we wisten waar het vandaan kwam.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is hij degene die last heeft van mij
. Ik ben vooral degene die zich niet aan afspraken houdt (kijk maar naar vandaag met dat we naar die vriendin zouden gaan) en hij zei dat dat hem in de war maakt.
En jij hebt nergens last van? Jij vindt het niet lastig om niet te eten als je honger hebt, om zonder overleg klusbijeenkomsten voor anderen in je schoenen geschoven te krijgen, om het gevoel te hebben dat je je aanstelt, om het gevoel te hebben dat jouw belang minder telt dan het belang van niet alleen je partner maar ook dat van zijn familie, vrienden en weet ik wie?
Ik hou mijn sarcastische opmerkingen bij deze vraag verder binnen. Ik kán het wel *O*
quote:
Maar ik ben hier degene waar iets mis mee is. Ik ben de autist met alle stomme gevoeligheden.
Hoe jij over jezelf praat :'( En dan te bedenken dat ik al op mijn donder kreeg als ik zei dat ik dom was geworden...

Maar, laten we even uitgaan van jouw stelling en mijn hypothese hierboven.
Jij bent een autist met allerlei stomme gevoeligheden.
Jij hebt dus een gebruiksaanwijzinkje. Als de ander dat kent en daar rekening mee houdt, ben jij prima te pruimen en functioneer je ook top. Jij weet dit van jezelf, dus kunt misschien ook wel helder uitleggen wat je nodig hebt?

Hij is iemand die heeft geleerd dat ie zijn eigen wensen en behoeftes op de voorgrond moet zetten en zo min mogelijk moet afstemmen met een partner want afstemmen staat gelijk aan het onderspit delven.
Dat klinkt dan alsof hij ook een gebruiksaanwijzing heeft. Eentje waar hij zich zelf mogelijk helemaal niet bewust van is. En een waarvan jij misschien ook nog niet zo door had dat het een forse gebruiksaanwijzing is en geen normaal gedrag voor een relatief verse samenwoner.

Je zegt dat je hem niet kunt vragen om te veranderen omdat je zelf niet perfect bent. Maar wie is dat wel?

Jullie willen samenwonen. Dat betekent per definitie dat je je allebei moet aanpassen. Maar dan moet je ook jezelf en elkaar zien, juist met alle imperfecties, zodat je kunt bespreken wie wat waar zou kunnen aanpassen, wat wel en niet binnen ieders mogelijkheden ligt, wat harde grenzen zijn en waar misschien wel wat rek in zit. En ook hoe je gaat communiceren als het even niet vanzelf gaat.

Bij sommige mensen gaat dat vanzelf (meestal saaie mensen denk ik ;) ), sommige mensen ontdekken pas na jaren dat ze misschien eens hadden moeten praten over hun behoeften en verwachtingen en hoe ze samen het best functioneren, sommigen (zoals jullie) zijn er lekker vroeg bij en hebben daarom, hoera!, de kans om er samen iets aan te doen voor er duizend disfunctionele patronen zijn ingesleten.

Ook als mijn hypothese niet klopt, is het imo duidelijk dat jullie probleem niet zozeer een samen eetprobleem is, of een afspraken maken voor elkaar, maar vooral een communicatieprobleem. Zou het niet helpen als jullie je onderliggende behoeftes en grenzen bespreken, zodat je ook samen een meer generieke aanpak kunt bedenken voor de patronen waar jullie in dreigen te vervallen in plaats van steeds acteren op incidenten?

En als je denkt dat je dat gesprek niet goed met zijn tweeën kunt voeren, kun je er altijd hulp bij halen, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-06-2026 13:07:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221050224
Whoa.

Jullie blij dat ik normaal op mijn telefoon fok :D
Dit is nog erger dan @vlindertje89 :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221050402
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Verder alles heel? Roltrap aanschaffen? :+
Hahah zelfs daar kan ik van af pleuren

Gelukkig alleen spierpijn en wat blauwe plekken
pi_221050579
_O_ @Vanyel (voor lange tekst maar vooral helemaal to-the-point)
pi_221050593
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach…wordt het erger? qua oedeem?
Ja, weinig mobiliteit vooral, ik krijg m’n armen niet goed meer boven m’n hoofd. Heeft wel één voordaal, ik word ook niet meer wakker met m’n armen omhoog en dat je dan met veel pijn en moeite ze weer aan het werk krijgt.
pi_221050839
Ik krijg net een reactie via fb-messenger van de mensen die gisteren mijn oude tafel ophaalden. (gratizz hoor)
Die staat in de bijentuin met spullies erop O+ O+ Wat een prachtig leven heeft die tafel gehad, vanaf dat ik 'm kocht, in al mijn huizen meegenomen en gebruikt voor allerhande doeleinden toen het uiteindelijk geen eettafel meer was en dan eindigt die als bij (... :) ) zettafel in een bijentuin _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')