Dit.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Boycotten voelt als zelf ook een offer te moeten doen, maar 1) ik vind voetbal een domme sport 2) ik had voordat het cool was al niets het de VS 3) wedstrijden zijn laat.
Dus ik krijg er weinig van me. Duitsland heeft paar keer gescoord kreeg ik mee in de trein. Nederland moet straks?
Samen eten lijkt me idd niet het probleem. En wat je zegt, ook wel goed om die stok achter de deur te hebben. De timing van dat eten lijkt me dan wél weer iets om af te stemmen ipv een eenzijdige beslissing. En verder ook helemaal met je eensquote:Op zondag 14 juni 2026 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Moeten veranderen klinkt een stuk harder dan het in werkelijkheid hoeft te zijn. Na een goed gesprek aanpassingen doen is weer heel wat anders.
Ik vond het eigenlijk nogal beledigend toen J tegen me zei dat hij van zichzelf niets tegen mij mocht zeggen omdat hij zelf ook niet perfect was.
Over samen eten werd hier trouwens niet gediscussieerd. Anders had ik hem helemaal nooit gezien destijds.
En ik denk (denk!) dat het stiekem voor jou helemaal niet erg is om 'verplicht' samen te eten. Je weet ook wel dat je steeds slechter gaat eten als je je niet zo goed voelt toch
Claude is van Anthropic. En is echt wel de top van de LLM's momenteel. Het kan inderdaad ongelofelijk veel op technisch vlak. Het gedraagt zich ook een stuk minder alsof je een kleuter bent en voor elke zin een emoji nodig hebt.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:31 schreef derLudolf het volgende:
Van wie is Kloot dan? Collega gebruikt het ook en is er helemaal weg van.
Het is wel eng. Je gooit er een 3D model in, een electrisch schema. Vertelt je probleem, het product dat je wil maken en nog wat randvoorwaarden en hij maakte een simulatie hoe je een machine sneller kunt laten functioneren.
"Als je die transportband 43m/min laat draaien ipv 35 en stap X X en Z tegelijk doet (wat ook kan) kom je op een cyclustijd van gemiddeld 4,3s en dus onder je gewenste 5s)"
De simulatie van de huidige manier van aansturen komt ook behoorlijk overeen met wat we zelf hebben gemeten in het echt.
Uiteindelijk is hij degene die last heeft van mij. Ik ben vooral degene die zich niet aan afspraken houdt (kijk maar naar vandaag met dat we naar die vriendin zouden gaan) en hij zei dat dat hem in de war maakt.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maar waarom moet jij dan vanalles veranderen? En waarom jij eerst? En vindt hij dat, of jij? En wat voor dingen zijn dat dan die jij moet veranderen?
Maar ik ben hier degene waar iets mis mee is. Ik ben de autist met alle stomme gevoeligheden.quote:En dat tweede: dat is een gevolg van het handelen van B. Niet van iets van jou. Het is echt heel normaal om hier verdrietig, boos, overstuur, alles door elkaar over te zijn. Jij hoeft daar niks in te veranderen voor hem. Als hij anders gehandeld had, was deze hele situatie er niet geweest, was jij niet van streek geweest en had je niet zo gehandeld.
Het lijkt net of je alles wat je bij jou 'mis' vindt gaan aan jouzelf wijt, maar alles wat B niet goed of onhandig of hoe je het ook wil noemen doet, ook ziet als iets wat raar is aan jou dat jij dat niet prettig vindt. Dat is niet helemaal eerlijk naar jezelf![]()
Stomme vraag, maar wat is daar beledigend aan? Het is toch hetzelfde als de pot die de ketel zwart noemt?quote:Op zondag 14 juni 2026 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Moeten veranderen klinkt een stuk harder dan het in werkelijkheid hoeft te zijn. Na een goed gesprek aanpassingen doen is weer heel wat anders.
Ik vond het eigenlijk nogal beledigend toen J tegen me zei dat hij van zichzelf niets tegen mij mocht zeggen omdat hij zelf ook niet perfect was.
Samen eten is gewoon lastig als ik om 18:45 naar de sportclub moet en hij is om 18:30 thuis uit werk. Of als we om 11:00 hebben ontbeten en hij wil om 12:30 lunchen. Dat is alles.quote:Over samen eten werd hier trouwens niet gediscussieerd. Anders had ik hem helemaal nooit gezien destijds.
En ik denk (denk!) dat het stiekem voor jou helemaal niet erg is om 'verplicht' samen te eten. Je weet ook wel dat je steeds slechter gaat eten als je je niet zo goed voelt toch
Jij hield je niet aan een afspraak die hij voor je gemaakt heeft. Of, als het ja zeggen op langsgaan bij vriendin wel (ook) door jou was, omdat hij weekendplannen voor jou gemaakt heeft waardoor jij wat je eigenlijk had willen doen, niet meer kon doen, en je het daar lastig mee had. Sorry, maar als hij stopt met plannen voor jou maken zonder jou bij het maken van die plannen te betrekken, hoeft hij ook niet in de war te raken van als die plannen anders lopen. Lieve Tele, als ik je posts de laatste tijd hier lees, is het in elk geval voor mij heel duidelijk dat jij hier (ook) echt veel last van hebtquote:Op zondag 14 juni 2026 22:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is hij degene die last heeft van mij. Ik ben vooral degene die zich niet aan afspraken houdt (kijk maar naar vandaag met dat we naar die vriendin zouden gaan) en hij zei dat dat hem in de war maakt.
ik denk dat we je hier wel kunnen helpen met waar je van streek door raakt, want ik zie er wel een rode lijn in: omdat 1) hij jouw tijd indeelt zonder overleg, en 2) ook nog op een manier die voor jou onprettig is. (En daar komt dan bij 3) dat jij volledig probeert mee te buigen in die voor jou onprettige situatie ipv het aan te geven). Dan is het leuk en aardig dat hij gefrustreerd raakt dat hij niet snapt waarom je van streek bent en hij je niet kan helpen, maar hij is er de oorzaak van. Hij kan je dus het meeste helpen door te kappen met dingen voor jou beslissen. En jij kunt hem daarmee helpen door bovenstaande aan te geven, ipv te proberen volledig mee te gaan erin omdat je denkt/vindt dat dat moet, zodat jullie daar iets aan kunnen doen (overleggen en compromissen sluiten ipv hij plant shit en jij buigt verder mee dan je buigen kan, en dus breek je). Zie het maar zo: hij behandelt je alsof je gekookte spaghetti bent, en jij doet alsof je dat bent om hem maar te geven wat hij wil, maar eigenlijk ben je half-gekookte spaghetti. Je kan wel een beetje meebuigen, maar van binnen ben je nog niet helemaal gekookt, dus als je te ver buigt, breek je. Dan kun je wel vinden dat je helemaal gekookt zou moeten zijn, maar het water is op en de elektriciteit en het gas ook, dus het is effectiever om beide je gedrag aan te passen zodat er niet meer buigzaamheid van je verwacht wordt (door hem en jou) dan er aanwezig is.quote:Ik kom er telkens niet op tijd achter waar ik van streek ben en dan zit ik een hele dag/nacht ellendig te wezen en hij gefrustreerd omdat hij me niet kan helpen.
Dat je ASS hebt, betekent niet dat er iets mis met je is. Of dat je niet van streek mag zijn als iemand beslissingen voor jou neemt zonder overleg. Of dat het aan jóu ligt dat je daarvan van streek raakt. Ik wil nou niet per se zeggen dat ik de meest gemiddelde of aan de sociale norm voldoende persoon ter wereld ben, maar ik zou flink pissig zijn als mijn partner toezegt dat wij wel kunnen helpen met verhuizen in het weekend na mijn verjaardag zonder enig overleg. En al helemaal als hij weet dat dat niet alleen impact heeft op de invulling van die dag, maar ook op die van de dag erna. Hij kiest ervoor om bij jou te zijn, he. Jou in je geheel. Niet alleen het deel van jou dat hem goed uit komt. Dat betekent dat hij ook met jou in je geheel te dealen heeft. Dus ook met het moeten balanceren van je energie.quote:Maar ik ben hier degene waar iets mis mee is. Ik ben de autist met alle stomme gevoeligheden.
ik ben Lucky niet, maar: ik zou het vervelend vinden dat mijn partner blijkbaar denkt dit niet met mij te kunnen bespreken. Alsof ik niet open sta voor een gesprek en compromissen. Plus, los van het beledigende stukje: het gaat niet om dingen die hij of jij 'niet goed' doen en die dus moeten veranderen. Het gaat om hoe jullie jullie beider wensen en behoeften en noodzakelijkheden op elkaar kunnen afstemmen, zodat jullie allebei op zijn minst op een basisniveau daarin krijgen wat nodig is. Je mag echt iets willen in deze relatie. Jij zit niet in deze relatie om zijn leven zo makkelijk mogelijk te maken en hem volledig tegemoet te komen in wat hij wil of nodig heeft. Jullie zitten samen in een relatie, en allebei jullie behoeften zijn belangrijk. En noodzakelijkheden gaan daarin ook boven wensen.quote:Stomme vraag, maar wat is daar beledigend aan? Het is toch hetzelfde als de pot die de ketel zwart noemt?
Waarom moet jij bedenken wat hij wel of niet wil? Kun jij niet gewoon jouw weekmenu maken, en hij zoals zijn voorkeur heeft elke dag iets voor die dag te bedenken, en dat dan voor zichzelf koken? En dat jullie dan op de dagen dat het timing-wise kan wel samen eten? Lijkt me toch dat het samen eten niet gaat om hetzelfde eten, maar gelijktijdig eten en gezelligheid? Of dat jij gewoon maakt wat jij bedenkt, en dat als hij daar geen zin in heeft hij voor zichzelf iets bedenkt? Desnoods kun jij wat dingen maken voor in de vriezer, dat op dagen dat jij het niet trekt om af te wachten of/wanneer hij iets bedenkt je weet dat er wat in de vriezer ligt wat jij kan eten.quote:Samen eten is gewoon lastig als ik om 18:45 naar de sportclub moet en hij is om 18:30 thuis uit werk. Of als we om 11:00 hebben ontbeten en hij wil om 12:30 lunchen. Dat is alles.
Ik at het afgelopen jaar best goed. Meestal mealprepte ik een hoop en dan had ik voor het merendeel van de week geen twijfels over eten. B houdt niet van opgewarmd eten (sommige dingen wel, zijn we achter gekomen, maar het is een zoektocht).
We hebben het laatst al gehad over het koken en hoeveel stress het me geeft dat hij geen weekmenu/weekboodschappen wil maar elke avond apart boodschappen en een apart gerecht bedenken. Hij zei dat hij het ook prima vindt als ik voor meerdere dagen plan/kook! Maar dat is nog helemaal niet gelukt want ik loop vast met in m'n eentje proberen te bedenken wat hij wel/niet wil. Deze week 2 dagen uit de Allerhande gekookt en dat werkte wel ok.
Mooie Missie. Jij in het Kassahokje G scoort het NHommetje van Capreraquote:Op zondag 14 juni 2026 23:26 schreef Blues het volgende:
Thanx voor de verlate![]()
daar is het nooit te laat voor
Morgen gaan we samen boodschappen doen () maar kan ik ook ff goed observeren hoe het lopen gaat.
Komende week hoop ik dat hij ook wat wandelingetjes gaat doen om te kijken of het echt heeft geholpen
En hier staat WK wel aan, g is nu eenmaal een sportliefhebber.
En ik zit tijdens de voetjebalwedstrijden te lezen, of op laptop muziek te luisteren of netflix of iets anders te kijken of wat pianolessen te zoeken/ tutorials te kijkenmet tussendoor wat rommelen hier en daar.
Ik keek dit. Net klaar. Pffff....quote:Op zondag 14 juni 2026 23:36 schreef AnneX het volgende:
MnX kijkt voetballuh met koptelefoon op. En ik een vreselijk Amerikaans familiedrama. Zó sentimenteel. Echt Amerikaans over de top.
quote:Op zondag 14 juni 2026 23:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Mooie Missie. Jij in het Kassahokje G scoort het NHommetje van Caprera
Het heeft veel tijd nodig is mijn ervaring, om te leren te zeggen wat je wil en niet wil. Maar dan ook echt!quote:Op zondag 14 juni 2026 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
. Samenwonen is echt heel moeilijk. Dat zegt niemand. Men is altijd blij voor je en feliciteert je ermee. Maar het is oprecht enorm moeilijk.
Ik had met je te doen toen je zo flipte eerder dit weekend? over Spaanse eettijden. Ik had je bij het boeken al willen waarschuwen dat dat daar anders gaat. Warm eten tussen de middag en iets kleins in de avond is misschien ook een oplossing.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja of koop een auto idd. Kansloos gedrag altijd.
Ik ook niet. Nog steeds beetje aan het afschakelen van de dag. Lig jij nog wakker van je emoties danwel piekeren over de situatie? Of 'gewoon' en/of weet je niet waarvan precies?quote:
Ik lig wakker van de emoties. B is tussendoor even wakker geweest en zei dat ik van schermen af moest gaan (ik was een boek aan het herlezen op de ereader) want zo zou ik nooit slapen, maar het lukt me zonder afleiding niet om kalm te blijven. Ik probeer zo nu en dan of het wel lukt om kalm te blijven, maar het gaat tot nu toe niet.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nog steeds beetje aan het afschakelen van de dag. Lig jij nog wakker van je emoties danwel piekeren over de situatie? Of 'gewoon' en/of weet je niet waarvan precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |