Ja, leuk dat hij niet houdt van een schoonmaakschema. Maar jij wel. Leuk dat hij niet te vaak wil stofzuigen en wel met schoenen in huis wil lopen. Jij wil dat niet. Wat
@Clubsoda al zegt. Dat maakt jou geen controlfreak. Ook niet hem een viespeuk. Dat maakt dat er zaken zijn waar jullie over moeten praten en waar compromissen in gezocht moeten worden. Dat kan zijn, je blijft in huis op schoenen lopen maar dan kopen we wel een robotstofzuiger die elke avond het huis stofzuigt en dweilt. Of we stofzuigen maar 1x per week maar dan dragen we geen schoenen in huis. Dat wordt niét: hij blijft lekker met schoenen aan in huis lopen en als je wil dat er stofgezogen wordt dan moet je dat maar lekker zelf doen want hij heeft er geen last van.
Ik hou ook niet van huishouden doen. Mijn ex ook niet, maar wel van een schoon huis. Ik heb daar minder last van (of in elk geval minder snel dan hij). Hij vond wc schoonmaken kut, ik het doucheputje. We hielden allebei niet van stofzuigen. Dat hield dus niet in dat hij maar lekker moest schoonmaken als hij zo nodig een schoon huis wilde want ik vond het nog wel prima. Dat betekende dat ik een robotstofzuiger voor ons kocht van de gezamenlijke rekening omdat ik geen zin had te stofzuigen en dweilen en hij ook niet maar het wel moest gebeuren, en dat ik 1x per week de wc's schoonmaakte en hij 1x per week het doucheputje en rest vd douche (en de rest hebben we ook verdeeld). Allebei wat water bij de wijn. Mijn huis is nu beduidend minder schoon dan toen hij hier nog woonde. Niet omdat hij alles schoon hield, maar omdat ik ook rekening hield met waar hij zich prettig bij voelde. Dat rekening houden werkt twee kanten op, niet alleen dat jij jezelf volledig wegcijfert of "trucjes" moet verzinnen om toch soms te krijgen wat jij wil! En dat wederzijdse rekening houden hoort echt bij een relatie en bij samenwonen. Of moet daarbij horen, is mijn mening althans.
Sorry als het wat direct en onaardig is, ik ben te moe en overprikkeld om wat uitgebreider stil te staan bij vriendelijk verpakken van wat ik wil zeggen

. Oh, en voor toch enige nuance: ik denk heus niet dat B een eikel is en alles zijn schuld is. Ik denk wel dat jij het lastig vindt om jouw behoeften aan te geven, en dat hij dat niet zo goed door heeft, en wel ook dat hij te makkelijk denkt over dingen beslissen voor jullie samen. En ik vind ook dat hij, wetende hoe jij bent, best actief dit zelf ook op tafel zou kunnen (moeten) gooien. Hoe jij het vindt gaan en of er dingen zijn waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er dus vooral nood is aan een eerlijk en open gesprek over hoe dit echt voor jou voelt en hoe ver jij je nu aanpast, en dat je dat graag anders ziet. Wat
@Vanyel ook al mooi zei. En
@Cat-astrophe inmiddels ook (heel mooi gestructureerd!), want ik zie dat ik door mijn lange typen weer eens spuitelf ben

.
Verder thanks
@Blues en
@Tele6 voor jullie lieve reacties

. Het was uiteindelijk grotendeels heel fijn. Was er 11.30. In kleedkamer vroeg een teamgenoot (die beetje sociaal onhandig is af en toe) of ik er zin in had vandaag. Dat vond ik een wat ingewikkelde vraag - zin waarin? In kijken hoe iedereen wél lekker aan het hockeyen is? Nou nee, niet bepaald. En eigenlijk moest ik een beetje huilen, maar ik wist dat ze het juist aardig bedoelde dus dat heb ik gelukkig in kunnen houden en iets geantwoord als ja wel redelijk en dat ik er wel meer zin in gehad als ik had kunnen spelen maar dat ik wel benieuwd ben hoe ze het gaan doen. Daarna eerste kwart leuk foto's kunnen maken, en daarna weer vooral gaan coachen/(positief!) schreeuwen

. Een teamgenoot zei dat ik mn roeping gemist heb en of ik alsjeblieft sportcommentator of stadionspeaker ofzo wil worden

. Ik snap opzich ook wel dat de meeste mensen bij mijn postuur niet het geluidsvolume dat eruit komt als ik ga roepen verwachten

. Het was een heel spannende wedstrijd, waarin we te weinig spitsen hadden (

ik ben spits). Er stond voor hen ook nog wat op het spel, als een ander team gelijk zou spelen of verliezen en onze tegenstander zou respectievelijk winnen of gelijkspelen in die scenario's dan konden zij nog kampioen worden. Wij stonden één plek onder hen, maar wel redelijk wat punten achter, en vorige keer verloren we 3-0 van ze en is het ook echt geen moment spannend geweest. Nu speelden we 1-1

.
En erna was het ook erg gezellig. Ik was 19.30 thuis en lig nog steeds met lichte hoofdpijn (en vooral spierspanning in nek/kaken van lang in niet helemaal lekkere houding zitten, daarvan komt deels ook de hoofdpijn) op de bank bij te komen. Dus was fijn wel zo. En iedereen vond het heel leuk dat ik foto's kwam maken en fijn van het aanmoedigings-schreeuwen. En sowieso is mn team echt top met me gewoon net zo behandelen als wanneer ik wel in het veld ook meedoe (en ik kom zelf ook bewust wel vrijwel alle wedstrijden nog steeds coachen en bij training ook soms kijken, om het sociale deel iig wél nog te hebben). Dus dat is fijn.
@derLudolf heb uiteindelijk de 100-400 gebruikt en een monopod. Heb voornamelijk tussen f6.3-f11 geschoten om genoeg scherptediepte te krijgen, dus was ook prima. Was ook vrij licht dus dat maakt het makkelijker. Viel me wel mee (of tegen) hoe dichtbij je toch wel staat haha, ik heb veruit het meeste tussen 100-200mm geschoten. Anders mis je toch snel de situatie (dat je wel bovenlijf hebt maar stick en bal helemaal niet ziet, of juist stick en bal maar dan de situatie helemaal niet kan zien). Zitten wel paar leuke tussen waar ik tevreden mee ben, zo snel op mobiel bekeken. Morgenavond even alles op
laptop bekijken en wat nabewerken.
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 14-06-2026 21:48:30 ]