Ik heb niet bijgehouden hoeveel er over de ene zaak of de andere zaak gesproken wordt, daar kan ik dus weinig over zeggen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
Ik heb al eerder gezegd dat jouw manier van discussiėren zeer negatief is, zo ook hier weer, het is totaal onnodig mij weg te zetten als boos; precies het geluid waar de rechterzijde om wordt vergruisd in feedback meen ik. Maar goed, citeer mij een reactie waarvan jij denkt dat ik hier op terug zou moeten komen dan overweeg ik dat. Als ik mij het goed herinner heb ik consistent geschreven dat deze kwestie bij nu.nl pas in het nieuws kwam na de rellen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zijn keer op keer dezelfde boze mensen die hun woorden nooit terugkomen als het de volgende dag toch in de media komt. Of ze willen graag boos blijven, of de eigen aandacht is alweer zo verslapt dat ze het niet meer door hebben. Niet iedere scheet in het buitenland krijgt een liveblog.
Op de paar foto's die ik in het vorige topic zag zijn er vooral blanke mensen dakloos geworden. Dit soort rellen zijn vaak nogal zelfdestructief.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:16 schreef Tjacka het volgende:
Ik zie nu ook dat er in Belfast gewoon huizen van mensen met een migratieachtergrond worden aangevallen tijdens die onrust.
Dat is toch geen “relletje” meer. Dat is gewoon gericht geweld tegen mensen in hun eigen huis. Echt compleet ziek hoe snel dit soort groepen doorslaan.
Wat bedoel je precies met nieuws brengen op basis van je onderbuik? Ze kunnen toch gewoon objectief nieuws brengen aan de hand van wat er bekend is? Is nieuws rond asielzoekers direct gevoed vanuit de onderbuik?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb niet bijgehouden hoeveel er over de ene zaak of de andere zaak gesproken wordt, daar kan ik dus weinig over zeggen.
De situatie rondom George Floyd was (denk ik) meer nieuwswaardig omdat het ging om een situatie waarin de politie zijn boekje te buiten was gegaan. Dat komt minder vaak voor, dus wordt het sneller uitvergroot. Maargoed, dat is puur een aanname van me.
Of die terughoudendheid van de Nederlandse media politiek georchestreerd is weet ik niet. Ik denk eerder dat die terughoudendheid te maken heeft met een verantwoordelijkheidsgevoel. Als je op basis van je onderbuik berichten gaat brengen kun je dat vuurtje juist verder aanwakkeren, zoals ik in mijn originele post ook noemde.
Is het echt nodig om me te proberen die hoek in te duwen? Ik heb het nergens over asielzoekers.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met nieuws brengen op basis van je onderbuik? Ze kunnen toch gewoon objectief nieuws brengen aan de hand van wat er bekend is? Is nieuws rond asielzoekers direct gevoed vanuit de onderbuik?
Daarover verschillen de meningen. Meneer Floyd had van de fentanyl af moeten blijven en niet met vals geld moeten betalen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef beefkeek het volgende:
een situatie waarin de politie zijn boekje te buiten was gegaan.
Ik heb je toen ook gezegd dat het nogal potsierlijk is om te klagen over een negatieve toon als je zelf nogal negatieve samenzweringen promoot:quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat jouw manier van discussiėren zeer negatief is, zo ook hier weer, het is totaal onnodig mij weg te zetten als boos; precies het geluid waar de rechterzijde om wordt vergruisd in feedback meen ik. Maar goed, citeer mij een reactie waarvan jij denkt dat ik hier op terug zou moeten komen dan overweeg ik dat. Als ik mij het goed herinner heb ik consistent geschreven dat deze kwestie bij nu.nl pas in het nieuws kwam na de rellen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Verder was die post niet eens tegen jou gericht, maar blijkbaar ben je het eens met die niet nader genoemde mensen dus gebruik ik hier maar het woordje promoot.quote:Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
Hij heeft 9 minuten lang zijn knie op de nek van Floyd gehad, ook nadat hij aangaf niet te kunnen ademen. Dat is geen slachtoffer, dat is precies waarvoor hij veroordeeld is: moord zonder voorbedachte rade.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:22 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen. Meneer Floyd had van de fentanyl af moeten blijven en niet met vals geld moeten betalen.
Ik vraag me af of mensen de bodycam beelden wel bekeken hebben?
Meneer Floyd staat strak van de drugs. Meneer Floyd doet er alles aan om niet mee te werken. Hoe vaak ze hem wel vragen om netjes op de achterbank te gaan zitten, maar nee hoor...
En nu zit de agent, Derek Chauvin, in de gevangenis. Een politiek slachtoffer van deze diversiteitsnachtmerrie![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dit lijkt me een duidelijke uitleg waarom er vrijwel direct gezegd werd dat er geen reden was een terroristisch motief aan te nemen. Dat laatste stukje valt naar mijn mening onder de welbekende onderbuik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef Tengano het volgende:
Het slachtoffer is een Schotse man, Stephen Ogilvie.
Hij woonde in een wooncomplex waar de dader ook gehuisvest was.
Sommige getuigen verklaren dat de verdachte tijdens de aanval "Die local" zou hebben geroepen.
Dat deed Floyd dan wel weer heel knap. Spreken terwijl je niet kan ademen. Ik doe het hem niet na. Maar ja, ik ben dan ook blank.quote:
Ja, dat was er tijdens de BLM rellen ook. Prima, zo vonden sommigen toen. Dat was noodzakelijk voor 'racial justice'.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:16 schreef Tjacka het volgende:
Ik zie nu ook dat er in Belfast gewoon huizen van mensen met een migratieachtergrond worden aangevallen tijdens die onrust.
Dat is toch geen “relletje” meer. Dat is gewoon gericht geweld tegen mensen in hun eigen huis. Echt compleet ziek hoe snel dit soort groepen doorslaan.
Nee, dat was niet te reden, dat gebeurt namelijk geregeld in de VS. De reden was dat Floyd een zwarte man was en de agent blank. En op basis van die huidskleuren werden vervolgens allerlei conclusies getrokken over het bredere systeem in niet alleen de VS, maar het hele Westen wat dan zogenaamd 'systematisch racistisch' zou zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb niet bijgehouden hoeveel er over de ene zaak of de andere zaak gesproken wordt, daar kan ik dus weinig over zeggen.
De situatie rondom George Floyd was (denk ik) meer nieuwswaardig omdat het ging om een situatie waarin de politie zijn boekje te buiten was gegaan. Dat komt minder vaak voor, dus wordt het sneller uitvergroot. Maargoed, dat is puur een aanname van me.
Of die terughoudendheid van de Nederlandse media politiek georchestreerd is weet ik niet. Ik denk eerder dat die terughoudendheid te maken heeft met een verantwoordelijkheidsgevoel. Als je op basis van je onderbuik berichten gaat brengen kun je dat vuurtje juist verder aanwakkeren, zoals ik in mijn originele post ook noemde.
Hier een andere Amerikaanse man, precies op dezelfde manier gedood als Floyd waarbij de agent 14 minuten de knie op de nek van deze man hield. Het kwam niet eens voorbij de lokale media. Waarom niet? Omdat het slachtoffer blank was.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hij heeft 9 minuten lang zijn knie op de nek van Floyd gehad, ook nadat hij aangaf niet te kunnen ademen. Dat is geen slachtoffer, dat is precies waarvoor hij veroordeeld is: moord zonder voorbedachte rade.
Daar heb je vast meer bronnen voor dan je eigen onderbuik?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, dat was er tijdens de BLM rellen ook. Prima, zo vonden sommigen toen. Dat was noodzakelijk voor 'racial justice'.
Je gaat dit op nog veel groter schaal krijgen vrees ik als de huidige situatie blijft voortetteren.
[..]
Nee, dat was niet te reden, dat gebeurt namelijk geregeld in de VS. De reden was dat Floyd een zwarte man was en de agent blank. En op basis van die huidskleuren werden vervolgens allerlei conclusies getrokken over het bredere systeem in niet alleen de VS, maar het hele Westen wat dan zogenaamd 'systematisch racistisch' zou zijn.
Een enorme leugen. Het Westen is immers het minst racistische deel van de wereld.
[..]
Hier een andere Amerikaanse man, precies op dezelfde manier gedood als Floyd waarbij de agent 14 minuten de knie op de nek van deze man hield. Het kwam niet eens voorbij de lokale media. Waarom niet? Omdat het slachtoffer blank was.
Soedan ligt op 5000 km afstand van Noord-Ierland. Waarom moeten die mensen daar worden opgevangen of elders in het Westen? Waarom kan dat niet in de regio?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:30 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de discussie over 'echte' vluchtelingen. Sudan is natuurlijk wel een plek waar met goede reden veel vluchtelingen vandaan komen de laatste jaren. Maar de keuze voor de VK is wel een financiėle natuurlijk voor hem.
Is dan ook een beetje gechargeerd natuurlijk maar de overdreven aandacht voor slachtoffers aan de andere kant van de wereld ten opzichte van wat op ons eigen continent gebeurd is wel duidelijk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat elke dode in de Gaza-oorlog een voorpaginabericht krijgt hoor.
9 minuten en 29 seconden zn knie op iemands nek houden, maar hij het is het slachtoffer! Van de diversiteitsnachtmerrie!quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:22 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen. Meneer Floyd had van de fentanyl af moeten blijven en niet met vals geld moeten betalen.
Meneer Floyd staat strak van de drugs. Meneer Floyd doet er alles aan om niet mee te werken. Hoe vaak ze hem wel vragen om netjes op de achterbank te gaan zitten, maar nee hoor...
En nu zit de agent, Derek Chauvin, in de gevangenis. Een politiek slachtoffer van deze diversiteitsnachtmerrie![]()
Check deze video heel even vanaf 5:20 voor een reply en uitleg op jouw statement.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:16 schreef Tjacka het volgende:
Dat is toch geen “relletje” meer. Dat is gewoon gericht geweld tegen mensen in hun eigen huis.
Echt compleet ziek hoe snel dit soort groepen doorslaan.
Opvang in de regio is het sleutelwoord hier. Niemand in Europa zit te wachten op op een oneindige toestroom van getraumatiseerde Afrikanen, we hebben hier al ellende genoeg.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:30 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de discussie over 'echte' vluchtelingen. Sudan is natuurlijk wel een plek waar met goede reden veel vluchtelingen vandaan komen de laatste jaren. Maar de keuze voor de VK is wel een financiėle natuurlijk voor hem.
Een bron van wat precies? Dit is toch letterlijk waar de grote ophef over ging na de dood van drugscrimineel Floyd? Het zou allemaal racisme zijn geweest.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daar heb je vast meer bronnen voor dan je eigen onderbuik?
Op specifiek dat plekje, totaal ongerelateerd aan miljarden aan steun vanuit Qatar en Iran voor mediacampagnes natuurlijk. Congo, de Oeigoeren, Soedan, Nigeria, Rohingya, Papoea's zullen iedereen bouten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:32 schreef franske19 het volgende:
[..]
Is dan ook een beetje gechargeerd natuurlijk maar de overdreven aandacht voor slachtoffers aan de andere kant van de wereld ten opzichte van wat op ons eigen continent gebeurd is wel duidelijk.
Afghanistan ook, maar het draagvlak voor die stroom ligt ergens rond het absolute nulpunt zo laag.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:30 schreef Momo het volgende:
Inderdaad, er is absoluut geen excuus om als moslims tekeer te gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:16 schreef Tjacka het volgende:
Ik snap als vluchteling wel dat je probeert naar Europa te komen gezien de kansen. Alleen jammer als je dan zelf geen enkele kans aanpakt voor opleiding en werk en een probleem gaat zijn voor de omgeving.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Soedan ligt op 5000 km afstand van Noord-Ierland. Waarom moeten die mensen daar worden opgevangen of elders in het Westen? Waarom kan dat niet in de regio?
Misschien kunnen ze dan die kansenparels een paar goede klappen geven in plaats van random huizen en auto's in de fik te zetten van mensen die er niks mee te maken hebben?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:34 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Huizen van migranten blijkbaar aangevallen, laat dit een goede wakeup call zijn voor de overheden want burgeroorlog ligt op de loer als je kansenparels de lokale bevolking laat terroriseren.
Pieter Klok, hoofdredacteur bij de vroegere kwaliteitskrant de Volkskrant, heeft gewoon openlijk toe dat hij bepaald nieuws niet, of liever niet, plaatst om zo 'Wilders niet in de kaart te spelen'. Dan ben je echt ongeschikt voor je beroep.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
Of huizen met baby’s in de fik proberen te zetten bestempelen als terechte woede. Je moet het maar kunnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
Een Turkse kapperszaak, een oosterse supermarkt, een kebabrestaurant. Allemaal aangevallen, geplunderd, in de fik gezet. Ondernemers die echt iets bijdragen aan de gemeenschap, die er wat van proberen te maken en hun eigen broek ophouden. Mensen die waarde toevoegen aan de samenleving en niks misdaan hebben worden te grazen genomen en zijn bang dat hun gezin iets overkomt. Hoe mensen daar begrip voor kunnen opbrengen is me een raadsel.
Nah die zijn nog druk bezig om van de dader een zielig slachtoffer te maken die hier helemaal niks aan kan doen zodat er gezegd kan worden dat mensen voor niks zo boos zijn en die als terroristen wegzetten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:34 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Huizen van migranten blijkbaar aangevallen, laat dit een goede wakeup call zijn voor de overheden want burgeroorlog ligt op de loer als je kansenparels de lokale bevolking laat terroriseren.
Kun je precies laten zien waar mensen die dader voor een zielig slachtoffer aan het wegzetten zijn ?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Nah die zijn nog druk bezig om van de dader een zielig slachtoffer te maken die hier helemaal niks aan kan doen zodat er gezegd kan worden dat mensen voor niks zo boos zijn en die als terroristen wegzetten.
Nah teveel migranten kijken weg naar wat hun soortgenoten doen aan misdragingen en juist daar ligt de oplossing. Breng de haat die de autochtonen overal in Europa ervaren maar naar letterlijk naar hun voordeur. Misschien gaan ze dan eindelijk eens de ernst van de situatie in zien plus hun kinderen opvoeden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dan die kansenparels een paar goede klappen geven in plaats van random huizen en auto's in de fik te zetten van mensen die er niks mee te maken hebben?
Nee nee je begrijpt het verkeerd hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
Een Turkse kapperszaak, een oosterse supermarkt, een kebabrestaurant. Allemaal aangevallen, geplunderd, in de fik gezet. Ondernemers die echt iets bijdragen aan de gemeenschap, die er wat van proberen te maken en hun eigen broek ophouden. Mensen die waarde toevoegen aan de samenleving en niks misdaan hebben worden te grazen genomen en zijn bang dat hun gezin iets overkomt. Hoe mensen daar begrip voor kunnen opbrengen is me een raadsel.
Het is gewoon bizar dat het Westen fungeert als een soort opvanghuis voor mensen van duizenden kilometers afstand.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap als vluchteling wel dat je probeert naar Europa te komen gezien de kansen. Alleen jammer als je dan zelf geen enkele kans aanpakt voor opleiding en werk en een probleem gaat zijn voor de omgeving.
Kun je hier enkele namen noemen, wie hoopt hier precies op?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:42 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee nee je begrijpt het verkeerd hoor.
Ze keuren dit niet goed, maar ....
Sommige users zitten zich openlijk te verkneukelen dat het vanaf nu los zal gaan. Maar keuren dat niet goed, hey, wordt echt niet goedgekeurd, maar ....
Dat vonden de NOS relschoppers misschien ook van Stephen Ogilvie die nu zijn beide ogen moet missen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
Mensen die waarde toevoegen aan de samenleving en niks misdaan hebben worden te grazen genomen en zijn bang dat hun gezin iets overkomt. Hoe mensen daar begrip voor kunnen opbrengen is me een raadsel.
Overheden meten inderdaad met 2 maten, ook in Nederland is dit een extreem probleem. Maar dat past wel bij de omvolking die gaande is want wij moeten ons uiteindelijk aanpassen aan hun, en niet andersom. Want zij zullen de meerderheid vormen en wij de minderheid.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Nah die zijn nog druk bezig om van de dader een zielig slachtoffer te maken die hier helemaal niks aan kan doen zodat er gezegd kan worden dat mensen voor niks zo boos zijn en die als terroristen wegzetten.
Dat doe ik bewust niet, iedereen kan lezen toch?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar dat het Westen fungeert als een soort opvanghuis voor mensen van duizenden kilometers afstand.
[..]
Kun je hier enkele namen noemen, wie hoopt hier precies op?
Zouden mensen jou moeten aanspreken als Nederlandse tokkies zich misdragen? Ga jij dan die tokkies corrigeren? Moet een Turkse kebabzaak verantwoordelijk dragen voor het gedrag van een Sudanees?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Nah teveel migranten kijken weg naar wat hun soortgenoten doen aan misdragingen en juist daar ligt de oplossing. Breng de haat die de autochtonen overal in Europa ervaren maar naar letterlijk naar hun voordeur. Misschien gaan ze dan eindelijk eens de ernst van de situatie in zien plus hun kinderen opvoeden.
Zo gaat het iedere keer met de walgelijkste misdaden Het was zo'n lieve jongen, hij had een trauma, onbegrepen is een nieuw modewoord omdat verward te negatief is etc.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je precies laten zien waar mensen die dader voor een zielig slachtoffer aan het wegzetten zijn ?
Ik denk dat die mensen die dat doen willen afdwingen dat er aktie wordt ondernomen. Want er gebeurt steeds niks. Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
Het interesseert mij niks wat ze bij die mensen doen ik wil op dit punt gewoon al die allochtonen er uit. Liefst vreedzaam maar als geweld nodig is dan so be it.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden mensen jou moeten aanspreken als Nederlandse tokkies zich misdragen? Ga jij dan die tokkies corrigeren? Moet een Turkse kebabzaak verantwoordelijk dragen voor het gedrag van een Sudanees?
Alle Sudanezen terug naar Istanbul?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden mensen jou moeten aanspreken als Nederlandse tokkies zich misdragen? Ga jij dan die tokkies corrigeren? Moet een Turkse kebabzaak verantwoordelijk dragen voor het gedrag van een Sudanees?
Waar zijn die berichten dan vanuit overheden dit keer?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zo gaat het iedere keer met de walgelijkste misdaden Het was zo'n lieve jongen, hij had een trauma, onbegrepen is een nieuw modewoord omdat verward te negatief is etc.
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:32 schreef Qarrad het volgende:
maar hij het is het slachtoffer! Van de diversiteitsnachtmerrie!
Starmer reageerde er wel te kalm op hoor, maar dat is dan ook een waardeloze premierquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar zijn die berichten dan vanuit overheden dit keer?
Ja idd. Wij moeten ons aanpassen en continu inleveren, de frustraties komen steeds meer naar boven.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Overheden meten inderdaad met 2 maten, ook in Nederland is dit een extreem probleem. Maar dat past wel bij de omvolking die gaande is want wij moeten ons uiteindelijk aanpassen aan hun, en niet andersom. Want zij zullen de meerderheid vormen en wij de minderheid.
Maar je eigen vrouw is Russisch moet die dan ook eruit? En geweld?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het interesseert mij niks wat ze bij die mensen doen ik wil op dit punt gewoon al die allochtonen er uit. Liefst vreedzaam maar als geweld nodig is dan so be it.
Hiervan, uit je post van net:quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een bron van wat precies? Dit is toch letterlijk waar de grote ophef over ging na de dood van drugscrimineel Floyd? Het zou allemaal racisme zijn geweest.
quote:Hier een andere Amerikaanse man, precies op dezelfde manier gedood als Floyd waarbij de agent 14 minuten de knie op de nek van deze man hield. Het kwam niet eens voorbij de lokale media. Waarom niet? Omdat het slachtoffer blank was
Wat een onzin weer. Ook ik ben tegen de economische vluchtelingen, maar dit is toch geen oplossing? Bedrijven van hard werkende mensen aanvallen lol.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Het D66 staartje van sommige users begint behoorlijk te kwispelen nu ze het over deze rellen kunnen hebben ipv de zoveelste wandaad van de import.
Word aan gewerkt zei ik toch. Dat is wat ik denk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar zijn die berichten dan vanuit overheden dit keer?
Waar staat dat dit een oplossing is?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Ook ik ben tegen de economische vluchtelingen, maar dit is toch geen oplossing? Bedrijven van hard werkende mensen aanvallen lol.
Het Loosdrecht effect zeg maar.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Het D66 staartje van sommige users begint behoorlijk te kwispelen nu ze het over deze rellen kunnen hebben ipv de zoveelste wandaad van de import.
Die gozer die is aangevallen was net zo goed onschuldig, stukje vuur met vuur bestrijden. Ik erger me er mateloos aan dat in Nederland bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap amper iets doet. Ze laten het escaleren en voeden hun kinderen niet. op die vervolgens voor een golf aan overlast en criminaliteit zorgen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja idd. Wij moeten ons aanpassen en continu inleveren, de frustraties komen steeds meer naar boven.
Het is alleen jammer dat er met zulke acties onschuldige mensen de pineut zijn.
Kortom, concreter dan wat vage beschuldigingen wordt het niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat doe ik bewust niet, iedereen kan lezen toch?
Waarom moet ik daar een bron voor aanleveren? Je gaat toch ook niet vragen dat ik bron aanlever voor te bewijzen dat het overdag licht is en s'nachts donker. Het spreekt voor zich dat dit met huidskleur te maken had, zoals ik al aangaf: daar gingen de rellen mbt Floyd ook over. De claim was namelijk dat het racisme zou zijn geweest.quote:
Het ergste is dat de overheid dit faciliteert al decennia is dit gaande. En als je er wat van zegt of tegen op zou durven treden krijg je de racismetroefkaart op je bord.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Britse media die het hebben over 'stabbing' alsof het een random incident was, terwijl het werkelijkheid een poging was om die man te onthoofden vanuit religieus motief.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:56 schreef LaDaDiDa het volgende:
Nu.nl die eindelijk iets post maar dan voornamelijk over de rellen.
Blijkbaar moeten mensen toch altijd op een af andere manier hun woede en frustratie ergens op kunnen botvieren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
En de overheid kan dit voorkomen door een keiharde aanpak ook naar andere mensen toe die de racisme kaart trekken als een buitenlander word opgepakt. Daardoor durft de politie niks meer te doen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Die gozer die is aangevallen was net zo goed onschuldig, stukje vuur met vuur bestrijden. Ik erger me er mateloos aan dat in Nederland bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap amper iets doet. Ze laten het escaleren en voeden hun kinderen niet. op die vervolgens voor een golf aan overlast en criminaliteit zorgen.
Als Mootje stenen naar de politie heeft gegooid of bij blanke mensen vind ik het een prima zaak als burgers vervolgens bij Mootje of Mootje zijn oom en tante de ruiten er uit donderen.
Er zijn ook een hoop groeperingen in Ierland die je niet tegen je wilt hebben hoor. Er was toch ook een groep van 200 gemaskerde mannen? Tenminste dat zei Steve gisteren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Ook ik ben tegen de economische vluchtelingen, maar dit is toch geen oplossing? Bedrijven van hard werkende mensen aanvallen lol.
Beetje wat je in Nederland ook ziet vermoed ik, tokkies die zo ontevreden zijn over hun eigen leven dat ze daar het liefst anderen de schuld van geven, aangevuld met reljeugd die voor de sensatie gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook een hoop groeperingen in Ierland die je niet tegen je wilt hebben hoor. Er was toch ook een groep van 200 gemaskerde mannen? Tenminste dat zei Steve gisteren.
Waarom doet mensen dat? Ja omdat andere manieren niks opleveren, denk ik.
( nee, daarmee beweer ik niet dat het goed is)
Wat de overheid moet doen is voor iedereen behalve hunzelf kennelijk inmiddels wel duidelijk. Namelijk stoppen met import uit dit soort kansloze landen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En de overheid kan dit voorkomen door een keiharde aanpak ook naar andere mensen toe die de racisme kaart trekken als een buitenlander word opgepakt. Daardoor durft de politie niks meer te doen.
Harde straffen ouders verantwoordelijk en voor elke kleur en geloof dezelfde straffen.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje wat je in Nederland ook ziet vermoed ik, tokkies die zo ontevreden zijn over hun eigen leven dat ze daar het liefst anderen de schuld van geven, aangevuld met reljeugd die voor de sensatie gaan.
De overheid gaat alleen niet ingrijpen, anders hadden ze dat allang gedaan, want dit is immers niks nieuws.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
En de overheid kan dit voorkomen door een keiharde aanpak ook naar andere mensen toe die de racisme kaart trekken als een buitenlander word opgepakt. Daardoor durft de politie niks meer te doen.
Harde straffen ouders verantwoordelijk en voor elke kleur en geloof dezelfde straffen.
Dat is eigenlijk vrijwel altijd de rode draad bij dit soort extremistjes. Voor de rechter slaan ze doorgaans een heel andere toon aan.quote:
Ja dat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat de overheid moet doen is voor iedereen behalve hunzelf kennelijk inmiddels wel duidelijk. Namelijk stoppen met import uit dit soort kansloze landen.
Soedanezen, Syriėrs, Ethiopiėrs, Eritreeėrs dat volk voegt niks toe hier en brengt dikwijls etnisch geweld met zich mee.. Na 5 jaar is driekwart nog werkeloos en ze hebben wel een sociale huurwoning nodig waarvan een chronisch tekort is. Voer het Australisch puntensysteem in en laat alleen mensen toe die iets kunnen en hun eigen broek kunnen ophouden.
Nee, ik denk niet dat "de gewone tokkie" hele huizen van gezinnen in de brand zet. Dat is toch wel next level.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk vrijwel altijd de rode draad bij dit soort extremistjes. Voor de rechter slaan ze doorgaans een heel andere toon aan.
Ja klopt mensen worden tegen elkaar opgezet en dat lukt heel goed, dat zie je op dit forum alleen al.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
De overheid gaat alleen niet ingrijpen, anders hadden ze dat allang gedaan, want dit is immers niks nieuws.
Om de een of andere reden zetten ze deze trend vooral door en praten ze ons een schuldgevoel aan dat er vannacht weer 4 asielzoekers in Ter Apel op het gras hebben moeten slapen. Zij zouden de laatste bus hebben gemist hoorde ik op het nieuws.
Het is is letterlijk de intentie van de overheid om die mensen binnen te halen ipv te weren zoals ze in Polen doen, die ook lid van de EU is. Er zit een agenda en een intentie achter, dat is wel duidelijk hoewel de intentie inhoudelijk (de reden waarom dus) minder duidelijk is.
En je ziet hier op dit forum ook nog steeds mensen pleiten om deze "oorlogsvluchtelingen" nog steeds een plek te geven in ons gastvrije Nederland wat uiteindelijk gewoon mis gaat en daar hoef je echt geen helderziende of gestudeerd socioloog voor te zijn. Maar ja.
Het feit dat kennelijk zoveel mensen ontevreden zijn geeft natuurlijk ook te denken over hoe puik het gaat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje wat je in Nederland ook ziet vermoed ik, tokkies die zo ontevreden zijn over hun eigen leven dat ze daar het liefst anderen de schuld van geven, aangevuld met reljeugd die voor de sensatie gaan.
Tieners in nike tech trainingspakken met bivakmutsjes op. Ga er maar vanuit dat die onvoldoende capaciteiten bezitten om na te denken, hetgeen de acties van vannacht ook al onderstrepen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat "de gewone tokkie" hele huizen van gezinnen in de brand zet. Dat is toch wel next level.
In een samenleving zijn er altijd mensen ontevreden. Zal ook altijd zo blijven.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat kennelijk zoveel mensen ontevreden zijn geeft natuurlijk ook te denken over hoe puik het gaat.
Onderbuik dus, duidelijk. Dank voor die bevestiging.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, concreter dan wat vage beschuldigingen wordt het niet.
[..]
Waarom moet ik daar een bron voor aanleveren? Je gaat toch ook niet vragen dat ik bron aanlever voor te bewijzen dat het overdag licht is en s'nachts donker. Het spreekt voor zich dat dit met huidskleur te maken had, zoals ik al aangaf: daar gingen de rellen mbt Floyd ook over. De claim was namelijk dat het racisme zou zijn geweest.
Die gebeurtenis zorgde voor een massahysterie in het Westen, waarbij specifiek racisme enorm veel aandacht kreeg. De zogenaamde achtergesteldheid van niet-blanke mensen in het Westen.
Maar als je hierover praat wordt je belachelijk gemaakt, wat weer uitstekend inhaakt op dat bepaald geluid gewoon altijd als fout wordt neergezet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Pieter Klok, hoofdredacteur bij de vroegere kwaliteitskrant de Volkskrant, heeft gewoon openlijk toe dat hij bepaald nieuws niet, of liever niet, plaatst om zo 'Wilders niet in de kaart te spelen'. Dan ben je echt ongeschikt voor je beroep.
Hetzelfde zie je in de media. Bij de NOS gaat het niet over de zoveelste aanval van een barbaarse 3e wereld schooier maar over anti-migratie sentimenten en racisme.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Helemaal mee eens. Daarom nog meer mensen binnenhalen dus, want het maakt toch niks uit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:10 schreef Caland het volgende:
In een samenleving zijn er altijd mensen ontevreden. Zal ook altijd zo blijven.
Verdeel en heers.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja klopt mensen worden tegen elkaar opgezet en dat lukt heel goed, dat zie je op dit forum alleen al.
Zijn deze mensen ontevreden over hun eigen leven of simpelweg ontevreden over de culturele en demografische veranderingen die de Nederlandse samenleving heeft doorgemaakt de afgelopen decennia?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
off topic maar Google eens op de "Shankill Butchers"quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook een hoop groeperingen in Ierland die je niet tegen je wilt hebben hoor.
Zeker. Met name de onderkant van de samenleving is structureel ontevreden, niet in de laatste plaats omdat ze doorgaans weigeren toe te geven dat ze toch ook wel een aandeel hebben in het eigen falen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daarom nog meer mensen binnenhalen dus, want het maakt toch niks uit.
Ontevreden blijven we toch.
Ontevreden over hun eigen leven waarvan ze culturele en demografische veranderingen als oorzaak wensen te zien. Dat is makkelijker dan de hand in eigen boezem steken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn deze mensen ontevreden over hun eigen leven of simpelweg ontevreden over de culturele en demografische veranderingen die de Nederlandse samenleving heeft doorgemaakt de afgelopen decennia?
Momenteel worden er 71 zetels rechts van de VVD gepeild. Dat is niet alleen de onderkant van de samenleving.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker. Met name de onderkant van de samenleving is structureel ontevreden, niet in de laatste plaats omdat ze doorgaans weigeren toe te geven dat ze toch ook wel een aandeel hebben in het eigen falen.
Dat zie je door de historie van de mensheid heen, er moet en zal een zondebok gezocht worden.
De helft van de bevolking heeft een iq van onder de 100 en een groot gedeelte is nogal bozig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
Oh maar ik heb het helemaal niet over stemgedrag. Meer over het schuimbekkende gedeelte dat aan het rellen slaat en gebouwen in de fik zet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Momenteel worden er 71 zetels rechts van de VVD gepeild. Dat is niet alleen de onderkant van de samenleving.
Nee, dit verzin jij er gewoon bij. Je zuigt het volledig uit je duim.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ontevreden over hun eigen leven waarvan ze culturele en demografische veranderingen als oorzaak wensen te zien. Dat is makkelijker dan de hand in eigen boezem steken.
Sterke paralellen met de door @HowardRoark aangehaalde situatie rondom BLM waar de rellen menig PVV-staartje deed kwispelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Bij de BLM riots was het allemaal geen probleem?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh maar ik heb het helemaal niet over stemgedrag. Meer over het schuimbekkende gedeelte dat aan het rellen slaat en gebouwen in de fik zet.
Dat zie je ook in zo'n geval als Lisa denk ik. Die ouders zullen de schuld ook wel geven aan zo'n asielzoeker terwijl ze waarschijnlijk zelf tekort zijn geschoten in het opvoeden van hun eigen dochter.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:13 schreef Caland het volgende:
Zeker. Met name de onderkant van de samenleving is structureel ontevreden, niet in de laatste plaats omdat ze doorgaans weigeren toe te geven dat ze toch ook wel een aandeel hebben in het eigen falen.
Dat zie je door de historie van de mensheid heen, er moet en zal een zondebok gezocht worden.
Nouja ik begrijp gewoon niet wat dit allemaal met nieuws brengen vanuit de onderbuik te maken heeft?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is het echt nodig om me te proberen die hoek in te duwen? Ik heb het nergens over asielzoekers.
"Als je op basis van je onderbuik berichten gaat brengen" betekent niets meer dan ongeverifieerd nieuws brengen.
Heel erg vreemd dat ik een groep die vervoersmiddelen, gebouwen en winkels in de fik zet wegzet als totale losers.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
In plaats van te kijken naar de daadwerkelijke zorgen van zulke mensen, zet je deze groep collectief weg als een soort totale losers, die boos zijn over hun vermeende falen.
Volgens de peilingwijzer van 2 weken geleden 41 tot 60. Dan tel ik SGP en 50plus mee.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Momenteel worden er 71 zetels rechts van de VVD gepeild. Dat is niet alleen de onderkant van de samenleving.
Oh zeker in Belfast, maar geweld in deze mate is wel redelijk uniek denk dat je daarvoor terug moet naar de tijd van de IRA.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:10 schreef Caland het volgende:
[..]
In een samenleving zijn er altijd mensen ontevreden. Zal ook altijd zo blijven.
Waarom was het toen geen probleem?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bij de BLM riots was het allemaal geen probleem?
Aldus de Feyenoordsupporter die er niet vies is om wat relgedrag her en der goed te praten dan wel te bagatelliseren .quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel erg vreemd dat ik een groep die vervoersmiddelen, gebouwen en winkels in de fik zet wegzet als totale losers.
Ik neem aan dat iedereen met meer dan een halve hersencel dat doet.
You tell me.quote:
Ah, een verweer wordt moeilijk dus dan maar weer persoonlijk worden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus de Feyenoordsupporter die er niet vies is om wat relgedrag her en der goed te praten dan wel te bagatelliseren .
Omdat die het meeste risico lopen om door een schuimbekkende onbegrepen blankenhater neergestoken te wordenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh maar ik heb het helemaal niet over stemgedrag. Meer over het schuimbekkende gedeelte dat aan het rellen slaat en gebouwen in de fik zet.
Als je dat bekritiseert zou je nog een valide punt hebben, maar je gooit het op het verzinsel dat deze mensen 'boos' zouden zijn over hun eigen falen (welk falen precies?) en daarom zich willen wreken op migranten. Waarmee je volledig voorbijgaat aan de reėle zorgen die deze mensen hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel erg vreemd dat ik een groep die vervoersmiddelen, gebouwen en winkels in de fik zet wegzet als totale losers.
Ik neem aan dat iedereen met meer dan een halve hersencel dat doet.
Er zit een groot verschil tussen Europeanen en getraumatiseerde Afrikanen met het gemiddelde iq van een verstandelijk beperktequote:Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef DrDentz het volgende:
De Ieren kunnen wel tegen immigranten zijn, maar waren zij niet jarenlang de grootste groep immigranten die naar de VS vertrok toen het slecht ging in Ierland? Daar hebben ze St Patricks Day enzo aan te danken, eigen cultuur meegenomen. Hypocriet dus.
Ik zie gewoon niet echt in waarom je het in de fik zetten van huizen waar op dat moment gezinnen aanwezig zijn zou willen verdedigen, that's all. Maar you do you.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Omdat die het meeste risico lopen om door een schuimbekkende onbegrepen blankenhater neergestoken te worden
Waarom mag niemand bij die groep de verantwoording leggen? Waarom word dat steeds verdedigd?
Daar beginnen de problemen.
En uiteraard niet degenen die gewoon meedoen in de westerse maatschappij die zijn hier ook de dupe van omdat mensen zoals jij continu over racisme aan het blaten zijn en de criminele daden van kwaad tot erger gaan omdat ze vrij spel hebben. Altijd wel een paar sukkels die het voor ze opnemen.
En als het op een punt komt dat er tegenreactie komt dan snel de vinger bij de blanke mensen leggen, want HUN zijn de oorzaak.
Fiery but mostly peaceful protests. Op de achtergrond zie je de halve stad in de fik staan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
You tell me.
Toen werd iedere rel gelijk witgewassen met beelden van Floyd. Stond de politie zonder schild en gingen ze op de knieėn.
Jongens user @Caland heeft weer zijn D66 jasje aangetrokken doordrenkt met bourgeoisie saus dat neerkijkt op het kleutjesvolkquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind het gewoon grappig dat je zo duidelijk een linkse agenda hebt en dat vervolgens anderen verwijt er gekleurd in te staan of Tokkie te zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, een verweer wordt moeilijk dus dan maar weer persoonlijk worden.
Als je reėle zorgen hebt zet je die volledig buitenspel wanneer je gebouwen in de fik gaat zetten als gevolg daarvan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je dat bekritiseert zou je nog een valide punt hebben, maar je gooit het op het verzinsel dat deze mensen 'boos' zouden zijn over hun eigen falen (welk falen precies?) en daarom zich willen wreken op migranten. Waarmee je volledig voorbijgaat aan de reėle zorgen die deze mensen hebben.
Migranten komen namelijk als eerste in dat soort wijken te zitten, die komen niet naast de hoogopgeleide medemens te wonen die wel doodleuk enthousiast staat te klappen voor de komst van zulke gelukszoekers, maar zij komen nu eenmaal vaak in de slechte en goedkoopste buurten.
Meer dan 1 miljard schade.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fiery but mostly peaceful protests. Op de achtergrond zie je de halve stad in de fik staan.
Ben jij verantwoordelijk voor al die keren dat een blank persoon een moord of verkrachting pleegt?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Omdat die het meeste risico lopen om door een schuimbekkende onbegrepen blankenhater neergestoken te worden
Waarom mag niemand bij die groep de verantwoording leggen? Waarom word dat steeds verdedigd?
Daar beginnen de problemen.
En uiteraard niet degenen die gewoon meedoen in de westerse maatschappij die zijn hier ook de dupe van omdat mensen zoals jij continu over racisme aan het blaten zijn en de criminele daden van kwaad tot erger gaan omdat ze vrij spel hebben. Altijd wel een paar sukkels die het voor ze opnemen.
En als het op een punt komt dat er tegenreactie komt dan snel de vinger bij de blanke mensen leggen, want HUN zijn de oorzaak.
Ik vind voetbalrellen gewoon een gradatie anders dan gebouwen met mensen erin in brand steken. Prima als jij dat op een hoop wil gooien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het gewoon grappig dat je zo duidelijk een linkse agenda hebt en dat vervolgens anderen verwijt er gekleurd in te staan of Tokkie te zijn.
Voor jou is vooral belangrijk wie er worden aangevallen, als dat bijvoorbeeld Macabi-supporters zijn vind je het wel prima.
Dat recht hebben ze verdiend door daar hard te werken en niet US te verkankeren en een uitvreter te zijn zoals de gemiddelde Soedanees.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef DrDentz het volgende:
De Ieren kunnen wel tegen immigranten zijn, maar waren zij niet jarenlang de grootste groep immigranten die naar de VS vertrok toen het slecht ging in Ierland? Daar hebben ze St Patricks Day enzo aan te danken, eigen cultuur meegenomen. Hypocriet dus.
Heeft er zeker mee te maken. Hier ben je gelijk een racist.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef Koortsdroom het volgende:
Waarom komen de Ieren wel voor zichzelf op? Heeft dat misschien met de volksaard te maken?
Hier gebeurde er weinig toen Theo van Gogh dood op de grond lag.
[ afbeelding ]
En waar spreek ik dat goed?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie gewoon niet echt in waarom je het in de fik zetten van huizen waar op dat moment gezinnen aanwezig zijn zou willen verdedigen, that's all. Maar you do you.
Ik heb wel vrede met die gradatie, zal er geen minuut minder door slapen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:30 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Heeft er zeker mee te maken. Hier ben je gelijk een racist.
Dat roept de SP al jaren: Vang mensen die moeten vluchten uit hun eigen land wel op (40.000 per jaar) maar zet niet al teveel mensen die de taal niet spreken en de gebruiken niet kennen in achterstandswijken waar al heel veel problemen zijn. Meer opvang in welvarende buurten. Ik ben zelf absoluut geen SP-stemmer, maar dit vind ik wel een solide punt van ze. Zeg ik als inwoner van een relatief welvarende buurt met een hoog gemiddeld opleidingsniveau.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Migranten komen namelijk als eerste in dat soort wijken te zitten, die komen niet naast de hoogopgeleide medemens te wonen die wel doodleuk enthousiast staat te klappen voor de komst van zulke gelukszoekers, maar zij komen nu eenmaal vaak in de slechte en goedkoopste buurten.
We hebben toen wel getrommeld als luidruchtig protest, ik stond daar ook bij als 13-jarige zodat ik misschien op tv kwam.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef Koortsdroom het volgende:
Waarom komen de Ieren wel voor zichzelf op? Heeft dat misschien met de volksaard te maken?
[ afbeelding ]
meest beschaafde user van het forumquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jongens user @:caland heeft weer zijn D66 jasje aangetrokken doordrenkt met bourgeoisie saus dat neerkijkt op het kleutjesvolk
Volksaard, Ieren zijn eeuwenlang tijdens onderdrukking voor zichzelf opgekomenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef Koortsdroom het volgende:
[ afbeelding ]
Uh, die immigranten. Die wonen nu in de VS.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef DrDentz het volgende:
Misschien omdat die veel recenter nog onderdrukt zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef Koortsdroom het volgende:
[ afbeelding ]
Niet? Verschil was ook wel een beetje dat er weinig discussie over was. Iedereen was het er eigenlijk wel over eens dat die plunderingen nergens op sloegen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Meer dan 1 miljard schade.
Toen hoorde je niemand over die hardwerkende Amerikaan die zijn toko kwijt was.
40.000 is veel te veel. Wij zouden simpelweg geen tienduizenden kansarme migranten moeten opvangen die ook nog uit landen komen met een totaal andere cultuur op duizenden kilometers afstand.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat roept de SP al jaren: Vang mensen die moeten vluchten uit hun eigen land wel op (40.000 per jaar) maar zet niet al teveel mensen die de taal niet spreken en de gebruiken niet kennen in achterstandswijken zetten waar al heel veel problemen zijn. Meer opvang in welvarende buurten. Ik ben zelf absoluut geen SP-stemmer, maar dit vind ik wel een solide punt van ze. Zeg ik als inwoner van een relatief welvarende buurt met een hoog gemiddeld opleidingsniveau.
Maar de Hugenoten!quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
40.000 is veel te veel. Wij zouden simpelweg geen tienduizenden kansarme migranten moeten opvangen die ook nog uit landen komen met een totaal andere cultuur op duizenden kilometers afstand.
Vertel dat eens aan de eigenaren van die Turkse kapperszaak, die oosterse supermarkt en dat kebabrestaurant.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat recht hebben ze verdiend door daar hard te werken en niet US te verkankeren en een uitvreter te zijn zoals de gemiddelde Soedanees.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind voetbalrellen gewoon een gradatie anders dan gebouwen met mensen erin in brand steken. Prima als jij dat op een hoop wil gooien.
Een half jaar geleden vond je het anders nog grappig.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh dat gebeurde in mijn oude wijk ook wel. Maar dat ging dan ook altijd wel gepaard met het in de brand zetten van al dan niet overbodige huisraad, auto's, vernielingen en een jaarlijks kat en muis spel met de ME. Al werd dat rond 2005-2010 ergens wel wat rustiger allemaal.
Wel gelachen hoor.
Hm hoogst merkwaardig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Een half jaar geleden vond je het anders nog grappig.
Oehhh, een oude troefkaart getrokkenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Het jaarlijkse vuurtje op oudjaarsnacht in het midden van de wijk vond ik als kind waanzinnig interessant ja.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Even los van de cijfers: de SP is het in ieder geval met je eens dat je ze niet in achterstandswijken moet stoppen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
40.000 is veel te veel. Wij zouden simpelweg geen tienduizenden kansarme migranten moeten opvangen die ook nog uit landen komen met een totaal andere cultuur op duizenden kilometers afstand.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-waanzinnig-racismequote:Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De NOS is ondertussen op artikel 3 over de mesaanval en rellen en nog moeten we gejank zien van mensen die menen dat het verzwegen wordt.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De NOS is ondertussen op artikel 3 over de mesaanval en rellen en nog moeten we gejank zien van mensen die menen dat het verzwegen wordt.
De NOS problematiseert met name de rellen, niet de achterliggende reden.quote:Gezinnen bij rellen in Belfast uit huis verdreven: 'Waanzinnig racisme'
Verslaggevers van de BBC melden vanochtend apocalyptische taferelen vanuit Belfast. In het oosten van de stad smeulen na de rellen van gisteravond in brand gestoken auto's en een bus nog na en liggen huizen erbij als ruļnes. Er hangt de geur van verbrand hout en plastic, en overal ligt as.
...
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets, nu wel. Volgens mij onderschreef iedereen dit toch gewoon?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets
Iemand heeft buiten samen met zijn buren een kast en oude bank in de fik gezet en gelachen, dus dan is het hypocriet om geen baby's te willen doodbranden in hun eigen huis.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef jigggy het volgende:
[..]
Volksaard, Ieren zijn eeuwenlang tijdens onderdrukking voor zichzelf opgekomen
De NOS heeft het ook veel vaker over extinction rebellion, dan over hele gewone bezorgde burgers. Zou het komen doordat racistische rellen waarbij gezinnen uit hun huis worden gerookt door relschoppers bijzonderder zijn dan de al tot in den treure besproken "bezorgde burger"?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)n-waanzinnig-racisme
NOS heeft het alleen maar over racisme, extreemrechts, niet over hele gewone bezorgde burgers
Verdedig ik blanke personen die moord of verkrachting plegen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben jij verantwoordelijk voor al die keren dat een blank persoon een moord of verkrachting pleegt?
Precies wat ik zei dus, mensen die het relatief goed hebben hebben doorgaans niet de neiging om gebouwen in de fik te zetten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit.
Overigens hebben de meeste Nederlanders veels te veel te verliezen. Een leuk huis, baan, vermogen, een goed leven. Dat ga je niet opgeven voor wat dom rellen over asielproblematiek, zijn Nederlanders te nuchter voor.
Tel daar bij op dat de politieke bourgeoisie hun marketing rondom de diversiteitsagenda goed op orde hebben en veel wit bubbel volk daar kwispelend achteraan loopt want deugen. Waardoor overheidsinstellingen, instanties, media, politie en justitie doordrenkt zijn met dat politieke correcte geneuzel. En de Nederlander is de-facto min of meer vogelvrij verklaard.
Neemt niet weg dat er veel onvrede is en men in het stembusje stiekem een PVV of iets stemt. Dat zijn natuurlijk niet allemaal tokkies zoals men ons wil doen geloven.
Oh ik was eigenlijk op zoek naar zijn posts in het topic over die synagoge die in de fik werd gezet maar wellicht kom ik daar nog op terug. Het is duidelijk dat user Caland met 2 maten meet en een linkse agenda heeft als het gaat om geweld/wel niet veroordelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iemand heeft buiten samen met zijn buren een kast en oude bank in de fik gezet en gelachen, dus dan is het hypocriet om geen baby's te willen doodbranden in hun eigen huis.![]()
De gemiddelde persoon is al niet zo slim en de helft van de bevolking is dommer.
Er zijn iedere dag tientallen steekpartijen in Europa. De protesten hier maken het nieuws.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets, nu wel. Volgens mij onderschreef iedereen dit toch gewoon?
Oke de NOS schijnbaar wel, maar nu dus berichten over de rellen dus ik snap niet hoe dat relevant is verder in die context.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ot-protest-en-kalmte
Op social media wordt onder ieder bericht over moslimterreur wel door mensen met buitenlandse namen gewezen op "Hollandse pedos", dus daar worden wij wel verantwoordelijk voor gehouden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben jij verantwoordelijk voor al die keren dat een blank persoon een moord of verkrachting pleegt?
Precies hetzelfde als de politiek doet in Nederland, de zorgen van de burger negeren en het voortdurend hebben over de uitwassen van het anti-AZC protestquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
De NOS problematiseert met name de rellen, niet de achterliggende reden.
Ja er zijn wel veel aanslagen door vreemdelingen hier in Europa inderdaad, misschien komt het simpelweg zoveel voor dat het tragisch als het is haar nieuwswaarde verliest.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn iedere dag tientallen steekpartijen in Europa. De protesten hier maken het nieuws.
Denk je dat de meeste immigranten het tof vonden toen die vent iemand op straat probeerde te onthoofden?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Verdedig ik blanke personen die moord of verkrachting plegen?
Er zijn zat voorbeelden van mensen die wraak nemen op een moordenaar of verkrachter die veel te vroeg weer op vrije poten is komen te staan. Ik kan dat begrijpen.
Vind ik het goed? Nee
Begrijp ik de emoties? Ja
Vind ik het goed dat er zulke rellen uitbreken? Nee
Kan ik de emoties begrijpen? Ja
Klopt. Om de agenda te sturen; dat verzet en "racisme" slecht is en dat we open moeten staan voor diversiteit en ons sterk moeten maken voor vereniging en verdraagzaamheid.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn iedere dag tientallen steekpartijen in Europa. De protesten hier maken het nieuws.
Jij stelde dat de NOS pas begon te berichten na de rellen terwijl met een google-search van een seconde opgezocht had kunnen worden dat dat onzin is, meer nietquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke de NOS schijnbaar wel, maar nu dus berichten over de rellen dus ik snap niet hoe dat relevant is verder in die context.
Ja schattig dat je mij op een foutje betrapt, maar je mist het punt verder.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij stelde dat de NOS pas begon te berichten na de rellen terwijl met een google-search van een seconde opgezocht had kunnen worden dat dat onzin is, meer niet
Ik heb ook weinig hele gewone bezorgde burgers gezien tijdens de rellen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)n-waanzinnig-racisme
NOS heeft het alleen maar over racisme, extreemrechts, niet over hele gewone bezorgde burgers
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk je dat de meeste immigranten het tof vonden toen die vent iemand op straat probeerde te onthoofden?
Een steekpartij is iets anders dan een poging tot onthoofding. Dit was terrorisme.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel vervelend. Want dit leidt weer af van de kwestie. Het blijft gewoon een taboe. En zo blijft alles door etteren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook wel weer hilarisch om men dit zo weet te draaien dat het om racisme gaat.
Het enige juiste antwoord is hier: 'Prima, maar dan vinden jullie dat toch?' En er verder geen boodschap meer aan hebben. Laat progressief links maar brommen en stampvoeten over vermeend racisme. Veel succes ermee.
Ja laten we een stel zwakzinnigen op social media aanhouden als de ultieme waarheid over miljoenen mensen. Als mensen op fok kijken kunnen ze denken dat de gewone nederlander het heel begrijpelijk vindt om baby's uit hun huis te roken, omdat iemand die niks met die mensen te maken of gemeen had afgezien van wat meer pigment in de huid wat stouts had gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Op social media wordt onder ieder bericht over moslimterreur wel door mensen met buitenlandse namen gewezen op "Hollandse pedos", dus daar worden wij wel verantwoordelijk voor gehouden.
Dat is de bedoeling ook, mede daarom doet men het.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel vervelend. Want dit leidt weer af van de kwestie. Het blijft gewoon een taboe. En zo blijft alles door etteren.
Oekraļners hebben meer pigment in de huid? Waar komt die focus op huidskleur toch altijd vandaan?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja laten we een stel zwakzinnigen op social media aanhouden als de ultieme waarheid over miljoenen mensen. Als mensen op fok kijken kunnen ze denken dat de gewone nederlander het heel begrijpelijk vindt om baby's uit hun huis te roken, omdat iemand die niks met die mensen te maken of gemeen had afgezien van wat meer pigment in de huid wat stouts had gedaan.
Om te kotsen deze post.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja er zijn wel veel aanslagen door vreemdelingen hier in Europa inderdaad, misschien komt het simpelweg zoveel voor dat het tragisch als het is haar nieuwswaarde verliest.
Geen idee. Vraag het aan de mensen die vannacht allerlei bedrijven van mensen met wat meer kleur in de fik hebben gezet en de downies hier die daar begrip voor hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraļners hebben meer pigment in de huid? Waar komt die focus op huidskleur toch altijd vandaan?
Waarom dan die sturende vraag? We hebben het helemaal nergens over asielzoekers gehad, en ineens gooi je dit erin: "Is nieuws rond asielzoekers direct gevoed vanuit de onderbuik?"quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja ik begrijp gewoon niet wat dit allemaal met nieuws brengen vanuit de onderbuik te maken heeft?
Er zijn helaas een hoop mensen die nog steeds knetterracistisch zouden zijn als de diversiteit een onverdeeld succes was, maar ik denk dat er meer een uitbouw hebben ontwikkeld aan de onderbuik door het gebrek aan succes. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat altijd terecht is en dat het te verwijten is aan de migrantengemeenschappen, dat zijn immers ook gewoon mensen die je niet de daden van iedereen met hetzelfde etiketje kunt aanrekenen en die net zo hard in de steek zijn gelaten door het beleid.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Om de agenda te sturen; dat verzet en "racisme" slecht is en dat we open moeten staan voor diversiteit en ons sterk moeten maken voor vereniging en verdraagzaamheid.
Gaslighting politiek dus.
Je claimt van wel. Jij zegt dat dit alleen maar is gedaan doordat deze mensen 'wat meer pigment in hun huid' hebben. Dan mag je dat ook wel onderbouwen zou ik zeggen ...quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag het aan de mensen die vannacht allerlei bedrijven van mensen met wat meer kleur in de fik hebben gezet en de downies hier die daar begrip voor hebben.
Ehm nee. Sterker nog, volgens je eigen logica kun je de rellen die erna ontstaan zijn eerder onder terrorisme scharen dan dit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Een steekpartij is iets anders dan een poging tot onthoofding. Dit was terrorisme.
Dit klinkt een beetje als dezelfde methodiek die richting Israel wordt gehanteerd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja laten we een stel zwakzinnigen op social media aanhouden als de ultieme waarheid over miljoenen mensen. Als mensen op fok kijken kunnen ze denken dat de gewone nederlander het heel begrijpelijk vindt om baby's uit hun huis te roken, omdat iemand die niks met die mensen te maken of gemeen had afgezien van wat meer pigment in de huid wat stouts had gedaan.
Geef het een week, dan is de discussie zo erg gepolariseerd dat daar wel over gesproken wordt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit klinkt een beetje als dezelfde methodiek die richting Israel wordt gehanteerd.
Een soort genocide label zeg maar, of is het daar nog iets te vroeg voor?
Nou morgen misschien dan.
Het met name polariserend dat er direct over racisme wordt gesproken. En dat de groep en gemeenschap van de daders in bescherming wordt genomen en een slachtoffer wordt aangepraat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Geef het een week, dan is de discussie zo erg gepolariseerd dat daar wel over gesproken wordt.
FOK gonna FOK.
En verschuilen achter baby's en kinderen is ook een beproefde strategie.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het met name polariserend dat er direct over racisme wordt gesproken. En dat de groep en gemeenschap van de daders in bescherming wordt genomen en een slachtoffer wordt aangepraat.
Ik weet dat je een grappig woordenspelletje wil spelen, maar wat ik schrijf is dat racistische kneuzen gebruik maken van een steekpartij door een zwarte meneer om random mensen die ook wat meer pigment in de huid hebben aan te vallen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je claimt van wel. Jij zegt dat dit alleen maar is gedaan doordat deze mensen 'wat meer pigment in hun huid' hebben. Dan mag je dat ook wel onderbouwen zou ik zeggen ...
Van de islamitische immigranten?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Denk je dat de meeste immigranten het tof vonden toen die vent iemand op straat probeerde te onthoofden?
Kan je dat uitleggen.quote:
Als dit zo is, waarom zijn er dan Oekraļense gezinnen ook slachtoffer geworden? De realiteit is dat de woede zich richtte op migranten en migranten zijn lang niet altijd van kleur.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet dat je een grappig woordenspelletje wil spelen, maar wat ik schrijf is dat racistische kneuzen gebruik maken van een steekpartij door een zwarte meneer om random mensen die ook wat meer pigment in de huid hebben aan te vallen.
Als je een moord of aanslag pleegt vanuit religieus oogpunt met als doel een samenleving ernstig te ontwrichten of angst te zaaien dan kun je dat bestempelen als terrorisme. De moord op Theo was uiteindelijk ook een terroristisch aanslag.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ehm nee. Sterker nog, volgens je eigen logica kun je de rellen die erna ontstaan zijn eerder onder terrorisme scharen dan dit.
Het is verwerpelijk en ik hoop dat de dader heel lang de gevangenis in verdwijnt, maar dat maakt het geen terrorisme.
Als je het niet meer op de waarheid kan winnen, gewoon verzinnen wat er wordt gezegd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En verschuilen achter baby's en kinderen is ook een beproefde strategie.
"Je bent tegen massa-immigratie? Je wilt baby's en kinderen uit hun huis roken?"
Anders vul zelf even van alles inquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet dat je een grappig woordenspelletje wil spelen, maar wat ik schrijf is dat racistische kneuzen gebruik maken van een steekpartij door een zwarte meneer om random mensen die ook wat meer pigment in de huid hebben aan te vallen.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de mensen die normaal in de westerse maatschappij mee willen draaien hier net zo hard de dupe van worden?quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op het moment dat je gezinnen uit brandende huizen ziet vluchten kan je dat moeilijk verschuilen noemen, eerder feitelijkheden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En verschuilen achter baby's en kinderen is ook een beproefde strategie.
"Je bent tegen massa-immigratie? Je wilt baby's en kinderen uit hun huis roken?"
Ja, net als die enorme brand in Loodrecht toen. Precies hetzelfde soort rechtextremistische racistenquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:06 schreef Caland het volgende:
Op het moment dat je gezinnen uit brandende huizen ziet vluchten kan je dat moeilijk verschuilen noemen, eerder feitelijkheden.
Dit was barbaars.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Een steekpartij is iets anders dan een poging tot onthoofding. Dit was terrorisme.
Het zijn geen racistische kneuzen het zijn bezorgde burgers. En de manier waarop jij ze neer zet zegt en deze gruwelijke aanslag bagatelliseert zegt genoeg over de hoeveelheid pigment die jij waarschijnlijk meedraagt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig hoefden er toen geen mensen geėvacueerd te worden. Wat dat aangaat net een iets andere situatie dan een halve woonwijk in brand steken hetgeen gewoon terrorisme is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, net als die enorme brand in Loodrecht toen. Precies hetzelfde soort rechtextremistische racisten
#tuig
Je klaagt dagelijks over de toon en komt dan even mijn post verdraaien naar iets wat er niet stond om een hysterische claim te maken die ook nogal kil is.quote:
Het enige wat meneer kan zien is huidkleur. Dat blijft bijzonder in bepaalde contreien, huidskleur als de primaire lens waarmee men de wereld bekijkt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de mensen die normaal in de westerse maatschappij mee willen draaien hier net zo hard de dupe van worden?
Je blijft mensen maar in de discriminatiehoek duwen omdat jij blind bent voor de oorzaak, dat die oorzaak voor het merendeel uit de immigrantenhoek komt draai je gewoon omheen door er andere dingen bij te halen.
Kortom jij kan niet lezen. Succes met de revolutie nog.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, concreter dan wat vage beschuldigingen wordt het niet.
Je moet eens kijken wat voor ellende mensen mee te maken hebben die jarenlang rond zo'n AZC wonen. Alle begrip dat ze dat gebouw in de fik probeerden te zetten, al was het volgens mij niet eens de initiele opzet maar kwam er vuurwerk in de bosjes terecht.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, net als die enorme brand in Loodrecht toen. Precies hetzelfde soort rechtextremistische racisten
#tuig
Voor mij is de grens tussen bezorgde burger en racistische kneus ergens tussen zeggen dat je immigratie wil stoppen en de huizen van migranten in de fik zetten. Dat jij extreem geweld wil normaliseren zegt veel over hoe jij in de wedstrijd staat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zijn geen racistische kneuzen het zijn bezorgde burgers. En de manier waarop jij ze neer zet zegt en deze gruwelijke aanslag bagatelliseert zegt genoeg over de hoeveelheid pigment die jij waarschijnlijk meedraagt.
Dat is nooit het probleem, dat heeft men maar te accepteren. Wat pas erg is, is als zulke mensen in AZC worden getroffen, oh jee. Dan is het tijd voor massahysterie. Deze dubbele standaard blijft bijzonder.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wat voor ellende mensen mee te maken hebben die jarenlang rond zo'n AZC wonen. Alle begrip dat ze dat gebouw in de fik probeerden te zetten, al was het volgens mij niet eens de initiele opzet maar kwam er vuurwerk in de bosjes terecht.
Geweldige logica idd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het enige wat meneer kan zien is huidkleur. Dat blijft bijzonder in bepaalde contreien, huidskleur als de primaire lens waarmee men de wereld bekijkt.
Het interesseert mij inderdaad geen zak meer, de autochtone bevolking heeft genoeg moeten slikken van de kansenparels.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor mij is de grens tussen bezorgde burger en racistische kneus ergens tussen zeggen dat je immigratie wil stoppen en de huizen van migranten in de fik zetten. Dat jij extreem geweld wil normaliseren zegt veel over hoe jij in de wedstrijd staat.
Er ZIjn wE;l bABies!!! VerBRAant hE!!!11!!!quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Koortsdroom het volgende:
Terug naar de rellen.
Wat is er nu eigenlijk gebeurd? Een paar brandjes. Het zit nog lang niet op George Floyd niveau, waar op grote schaal geplunderd en geschoten wordt.
Laten we nu niet doen alsof er azc's en moskeeėn in de fik staan en migranten als vogelvrij wild opgejaagd worden.
Je verdient het.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het interesseert mij inderdaad geen zak meer, de autochtone bevolking heeft genoeg moeten slikken van de kansenparels.
Goed dat je in ieder geval durft toe te geven dat het je geen reet interesseert wanneer huizen met gezinnen erin in de fik worden gezet, was iedereen op dit forum maar zo eerlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het interesseert mij inderdaad geen zak meer, de autochtone bevolking heeft genoeg moeten slikken van de kansenparels.
En die groep die zo denkt wordt alleen maar groter. Men had dit asielprobleem jaren gelegen al moeten signaleren en actief moeten aanpakken. Maar nee, de bezorgde burger was het probleem, de nazi.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
De onrust chaos en toenemende armoede is nog een punt bovenop migratie dat het in de VK wel eens uit de hand kan lopen binnenkortquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
De veroordeling en demonisering van Derek Chauvin is natuurlijk ronduit walgelijk te noemen. Trial by media, waarin leugens en onderbuikgevoelens uiteindelijk allesbepalend waren. En als die vieze gore junk niet zwart was geweest had er geen haan naar lopen kraaien. Hopelijk verleent Trump hem uiteindelijk nog gratie. Zelden is er iemand zo'n onrecht aangedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:22 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
raar dat dit soort trollen zomaar getolereerd wordtquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er ZIjn wE;l bABies!!! VerBRAant hE!!!11!!!
#gENoSieDE
Kijk mensen, weer zo iemand die zich zit te verlekkeren op een aankomende burgeroorlogquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De onrust chaos en toenemende armoede is nog een punt bovenop migratie dat het in de VK wel eens uit de hand kan lopen binnenkort
Ah nu komt je ware aard naar bovendrijven, ouwe shariapijpert. Anyway, hun dus ook, laat maar brandenquote:
Die Ieren laten niet met zich sollen daar staan ze bekend om, maar dit soort sentimenten spelen in heel Europa. Nog een Lisa ergens deze zomer en het kan hier ook zomaar compleet los gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En die groep die zo denkt wordt alleen maar groter. Men had dit asielprobleem jaren gelegen al moeten signaleren en actief moeten aanpakken. Maar nee, de bezorgde burger was het probleem, de nazi.
Belfast is de eerste stad maar zeker niet de laatste stad die zich laat horen.
Neuh. Dit achterlijke geweld is tegen onschuldige mensen gericht. Jij bent iemand die geweld tegen gezinnen goedkeurt en de daders normaliseert met de titel "bezorgde burgers". Dan ga je voor mij van onschuldige omstander naar iemand bij wie het grappig wordt als je overlast ervaart van allochtonen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah nu komt je ware aard naar bovendrijven, ouwe shariapijpert. Anyway, hun dus ook, laat maar branden
Ik denk dat Duitsland ook nog wel wat in zijn mars heeft qua verzet. Die zou ik ook niet zomaar wegcijferen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:24 schreef Elan het volgende:
Die Ieren laten niet met zich sollen daar staan ze bekend om, maar dit soort sentimenten spelen in heel Europa. Nog een Lisa ergens deze zomer en het kan hier ook zomaar compleet los gaan.
Laten we hier nu geen halszaak van maken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Irriteert me dat nu.nl het een gewone steekpartij noemt terwijl het een poging tot onthoofding was op klaarlichte dag.
Toch een nuance verschil.
Jij stelt toch zelf dat de nieuwswaardigheid daar niet is doordat het veel voorkomt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je klaagt dagelijks over de toon en komt dan even mijn post verdraaien naar iets wat er niet stond om een hysterische claim te maken die ook nogal kil is.
Je had liever een paar migrantenhotels in de fik zien staan begrijp ik?quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Neuh. Dit achterlijke geweld is tegen onschuldige mensen gericht. Jij bent iemand die geweld tegen gezinnen goedkeurt en de daders normaliseert met de titel "bezorgde burgers". Dan ga je voor mij van onschuldige omstander naar iemand bij wie het grappig wordt als je overlast ervaart van allochtonen.
BroerJoostquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:20 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
raar dat dit soort trollen zomaar getolereerd wordt
Dat begrijp je verkeert.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je had liever een paar migrantenhotels in de fik zien staan begrijp ik?
Mijn Turkse collega stemt Geertquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:31 schreef Since2003 het volgende:
De eerste lichting vluchtelingen uit Syriė, Irak, etc hebben samen met Marokkanen en Turken en andere minderheidsgroepen die hier al een aantal generaties wonen zo langzamerhand net zo'n hekel aan wat er nu allemaal binnen komt wandelen als de autochtonen.
Dat zal best maar hun eigen kinderen opvoeden doen ze ook niet, en die zijn geen haar beter dan dit soort tuig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:31 schreef Since2003 het volgende:
De eerste lichting vluchtelingen uit Syriė, Irak, etc hebben samen met Marokkanen en Turken en andere minderheidsgroepen die hier al een aantal generaties wonen zo langzamerhand net zo'n hekel aan wat er nu allemaal binnen komt wandelen als de autochtonen.
Dapper om andere mensen onderontwikkeld te noemen terwijl je aanslagen op groepen mensen die niks gedaan hebben een prima mantra vindt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Die man die op straat bijna werd onthoofd was de aanleiding. Die aanslag had een religieus of racistisch karakter. Als je aanslagen pleegt op onschuldige autochtonen dan doen wij dat bij allochtonen lijkt me een prima mantra. Helemaal omdat geweld de enige taal is die dat soort onderontwikkelde volkeren echt verstaat.
Die nu een heel groot probleem maakt mbt generaliseren, maar tegelijkertijd structureel oproept voor sancties tegen alles en iedereen die Israėlisch is. Bijzonder hoe dat toch weer werkt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt, en daar hebben wij Glazenmaker voor.
Doe eens rustig, ik doelde op het getrol van Glazenmaker.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
BroerJoost
Doe BroerJoost een premium account (abo) kado
Ik wist niet dat er al duidelijk was dat deze aanslag vanuit religieus oogpunt gedaan was?quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je een moord of aanslag pleegt vanuit religieus oogpunt met als doel een samenleving ernstig te ontwrichten of angst te zaaien dan kun je dat bestempelen als terrorisme. De moord op Theo was uiteindelijk ook een terroristisch aanslag.
Lage bloedsuikerspiegelquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er al duidelijk was dat deze aanslag vanuit religieus oogpunt gedaan was?
Op den duur zit er helaas niets anders meer op aangezien politie en politiek het zeker niet zullen doen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:41 schreef jigggy het volgende:
Als een burgeroorlog het enige is wat deze sharia omvolking kan stoppen so be it
Toen ik dit net posten werd het verwijderd , ik laat mij niet monddood makenquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:43 schreef -river- het volgende:
[..]
Op den duur zit er helaas niets anders meer op aangezien politie en politiek het zeker niet zullen doen.
Serieus?quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
HowardRoark heeft begrip voor gewapend verzet tegen immigranten die ongewenst vanuit een ander continent de plaatselijke bevolking komen vervangen.
Ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak je standpunten overeenkomen met die van Hamas.
Lees dit topic nog eens goed. Er staan een aantal onvervalste pareltjes die direct willen spreken over alle buitenlanders, of over massa-immigratie.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het met name polariserend dat er direct over racisme wordt gesproken. En dat de groep en gemeenschap van de daders in bescherming wordt genomen en een slachtoffer wordt aangepraat.
Natuurlijk. Maar hij zal wel weer gewoon 'verward' zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er al duidelijk was dat deze aanslag vanuit religieus oogpunt gedaan was?
Oh oke, je bron is je onderbuik. Grappig, daar ging het net over in dit topic.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar hij zal wel weer gewoon 'verward' zijn.
Misschien is dit niet georganiseerd. Het is wel de zoveelste keer van een 'verrijker' van mo's doodscultus zoiets flikt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Lees dit topic nog eens goed. Er staan een aantal onvervalste pareltjes die direct willen spreken over alle buitenlanders, of over massa-immigratie.
De groep/gemeenschap van de dader (wat dat ook moge zijn) heeft hier niets mee te maken. Er is op dit moment niets dat erop wijst dat er meer dan 1 dader is, of dat het georganiseerd is.
Wat bedoel je met " een slachtoffer aangepraat"?
Of kop in zandquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh oke, je bron is je onderbuik. Grappig, daar ging het net over in dit topic.
Daar hebben de rest van de demonstranten toch geen controle over dat sommige mensen dat doen? Dan kan je wel helemaal ophouden met demonstreren, of je nu links of rechts bent.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je reėle zorgen hebt zet je die volledig buitenspel wanneer je gebouwen in de fik gaat zetten als gevolg daarvan.
Klopt. En laten we niet vergeten dat dat soort gezwellen hier ook rondlopen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien is dit niet georganiseerd. Het is wel de zoveelste keer van een 'verrijker' van mo's doodscultus zoiets flikt.
Hamas is een verzetsorganisatie en volgens mij hebben ze ook een terechte klacht. In Nederland is het makkelijk om daar emotioneel op te reageren door de mythische status van het WW2 verzet in eigen land, maar dat is ons taalprobleem. Waar ze mijn sympathie verliezen is hoe ze dat verzet plegen en allerlei andere shit doen die niks met verzet te maken hebben. Zoals de massaverkrachting op oktober 7.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus?nu wel zo'n vergelijking en uithaal?
Hamas wordt door sommigen gezien als 'verzet', 'terecht' en 'noodzakelijk'. En nu kijk jij iemand anders op zoiets aan?
Je glijdt iedere dag een stukje verder af.
De groep tieners die gisteren gemaskerd over straat gingen waren al vanaf minuut 1 aan het brandstichten, auto’s aan het vernielen en aan het aanhouden voor een kleurcheck.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar hebben de rest van de demonstranten toch geen controle over als sommige mensen dat doen? Dan kan je wel helemaal ophouden met demonstreren, of je nu links of rechts bent.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:58 schreef KNAK het volgende:
Hier is de spelling- en grammaticacontrole voor de tekst. De tekst bevat een aantal zinsconstructies die erg lang zijn of grammaticaal niet helemaal lekker lopen.
Hieronder vind je eerst de gecorrigeerde versie, gevolgd door een overzicht van de belangrijkste aanpassingen.
Gecorrigeerde tekst
Het blijft toch mooi;
Discussies over het uiteindelijk onvermijdelijke, wat al decennia lang geforceerd deze richting op is geduwd en geheel vrij is gelaten om zich te ontwikkelen tot wat het nu is. Hoe lang hebben we dit al niet kunnen zien aankomen?
Niet alleen dit soort ernstige zooi, maar ook de lokale onzinnigheden waar je niets over hoort. Het is een beetje afwachten hoe veel en hoe ernstig het nog gaat worden, zowel hier als elders in Europa. We weten in ieder geval wie de dominante partij is in dit verhaal.
Een cultuur of religie wordt niet alleen dominant door het aantal mensen, maar vooral door de instituten: wie controleert de wetgeving, de politiek, het onderwijs en de media? Zolang de instituten van een Europees land gebaseerd zijn op de seculiere grondwet en democratie, heeft de bestaande cultuur de instrumenten in handen om te bepalen in hoeverre een andere cultuur dwingend mag zijn. Pas wanneer die instituten zelf veranderen of meebuigen, verschuift de daadwerkelijke dominantie in de praktijk.
Met andere woorden: een compleet verloren zaak. Dat meebuigen gebeurt al sinds de eerste gastarbeider.
Bedankt ChatGPTquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:58 schreef KNAK het volgende:
Hier is de spelling- en grammaticacontrole voor de tekst. De tekst bevat een aantal zinsconstructies die erg lang zijn of grammaticaal niet helemaal lekker lopen.
Hieronder vind je eerst de gecorrigeerde versie, gevolgd door een overzicht van de belangrijkste aanpassingen.
Gecorrigeerde tekst
Het blijft toch mooi;
Discussies over het uiteindelijk onvermijdelijke, wat al decennia lang geforceerd deze richting op is geduwd en geheel vrij is gelaten om zich te ontwikkelen tot wat het nu is. Hoe lang hebben we dit al niet kunnen zien aankomen?
Niet alleen dit soort ernstige zooi, maar ook de lokale onzinnigheden waar je niets over hoort. Het is een beetje afwachten hoe veel en hoe ernstig het nog gaat worden, zowel hier als elders in Europa. We weten in ieder geval wie de dominante partij is in dit verhaal.
Een cultuur of religie wordt niet alleen dominant door het aantal mensen, maar vooral door de instituten: wie controleert de wetgeving, de politiek, het onderwijs en de media? Zolang de instituten van een Europees land gebaseerd zijn op de seculiere grondwet en democratie, heeft de bestaande cultuur de instrumenten in handen om te bepalen in hoeverre een andere cultuur dwingend mag zijn. Pas wanneer die instituten zelf veranderen of meebuigen, verschuift de daadwerkelijke dominantie in de praktijk.
Met andere woorden: een compleet verloren zaak. Dat meebuigen gebeurt al sinds de eerste gastarbeider.
Door wie werd dat opgeroepen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
De groep tieners die gisteren gemaskerd over straat gingen waren al vanaf minuut 1 aan het brandstichten, auto’s aan het vernielen en aan het aanhouden voor een kleurcheck.
Er werd ook gewoon opgeroepen om dat te doen. Van normale demonstranten was dan ook nauwelijks sprake.
Ja dat heb ik ook gezien, maar hij zei erbij dat het niet zijn demonstratie was.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Online, o.a. door beroepscrimineel Tommy R.
Ik ben ook fanquote:
Nog een extra reden om het niet te gelovenquote:Op woensdag 10 juni 2026 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? ( tommy Robinson zegt het he?)
1. Omdat ik iets verder scrollde in de reacties en al vrij snel tegenkwam dat het een oude foto betrof.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is een ander slachtoffer die vorige maand met een hamer is bewerkt door een buitenlander blijkbaar.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh, exscuus dan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Is een ander slachtoffer die vorige maand met een hamer is bewerkt door een buitenlander blijkbaar.
Dit is toch ziek.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh, exscuus dan.
Ik zie het nu ook, ja. https://x.com/vivscontent/status/2064667292844109938/photo/1
Het is verschrikkelijk.
Relschoppers = racistische kneuzenquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tering wat ben jij slim.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:37 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Relschoppers = racistische kneuzen
Soedanese openluchtchirurg = zwarte meneer
Goed bezig
Dat zal in de randstad inderdaad wat ingewikkelder liggen. Ik woon in Gelderland en hier is het contrast wel duidelijker.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal best maar hun eigen kinderen opvoeden doen ze ook niet, en die zijn geen haar beter dan dit soort tuig.
Ik sprak een tijdje terug een Syrische klant, middelbare leeftijd. Stemt FvD, schaamde zich kapot voor zijn landgenoten. Heeft een horeca gelegenheid en ziet die gasten met dikke pakken zwart geld en dure kleding de baas spelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:41 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat zal in de randstad inderdaad wat ingewikkelder liggen. Ik woon in Gelderland en hier is het contrast wel duidelijker.
De meeste mensen, los van kleurtje en/of afkomst, moeten simpelweg niks hebben van tuig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik sprak een tijdje terug een Syrische klant, middelbare leeftijd. Stemt FvD, schaamde zich kapot voor zijn landgenoten. Heeft een horeca gelegenheid en ziet die gasten met dikke pakken zwart geld en dure kleding de baas spelen.
Wist niet wat ik hoorde.
Zo ken ik er ook één. Die woont hier trouwens al ruim 20 jaar, eigen zaakje ook en kan die nieuwe lading wel schieten grotendeels.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik sprak een tijdje terug een Syrische klant, middelbare leeftijd. Stemt FvD, schaamde zich kapot voor zijn landgenoten. Heeft een horeca gelegenheid en ziet die gasten met dikke pakken zwart geld en dure kleding de baas spelen.
Wist niet wat ik hoorde.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb wel gehoord in de coffeeshop dat de overheid na de moord op "Lisa" heel erg heeft aangedrongen op het NIET verspreiden van beelden of foto's van Lisa, omdat ze ook bang waren voor dit soort toestanden, Lisa mocht absoluut geen symbool worden van anti-immigratie protesten.
I know maar FvD vond ik wel erg extreemquote:Op woensdag 10 juni 2026 15:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De meeste mensen, los van kleurtje en/of afkomst, moeten simpelweg niks hebben van tuig.
Dat wilden de ouders niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb wel gehoord in de coffeeshop dat de overheid na de moord op "Lisa" heel erg heeft aangedrongen op het NIET verspreiden van beelden of foto's van Lisa, omdat ze ook bang waren voor dit soort toestanden, Lisa mocht absoluut geen symbool worden van anti-immigratie protesten.
Ik vindt het apart dat het je verbaasd. Ik ken heel veel buitenlanders die PVV/FVD stemmen. Die wonen ook meestal tussen het tuig in tegenstelling tot de witte hoogopgeleiden met 1 turks en 1 donker gezin in de straat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wist niet wat ik hoorde.
Ik kan me iets voorstellen bij ja21 of zelfs pvv, FvD is echt van een hele andere orde.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vindt het apart dat het je verbaasd. Ik ken heel veel buitenlanders die PVV/FVD stemmen. Die wonen ook meestal tussen het tuig in tegenstelling tot de witte hoogopgeleide met 1 turks en 1 donker gezin in de straat.
Niet gek dat een FvD stemmer tussen tuig woont. Soort zoekt soort.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vindt het apart dat het je verbaasd. Ik ken heel veel buitenlanders die PVV/FVD stemmen. Die wonen ook meestal tussen het tuig in tegenstelling tot de witte hoogopgeleiden met 1 turks en 1 donker gezin in de straat.
Toch groeit FvD flink en dat zal alleen maar toenemen vrees ik. Ook elders ga je dit soort partijen krijgen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me iets voorstellen bij ja21 of zelfs pvv, FvD is echt van een hele andere orde.
En dat heeft eigenlijk maar 1 reden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toch groeit FvD flink en dat zal alleen maar toenemen vrees ik. Ook elders ga je dit soort partijen krijgen.
Jaja we kennen allemaal een Mootje die PVV stemt maar ondertussen op de pagina van Opsporing verzocht is de helft Marokkaans en 40% zwartquote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wist niet wat ik hoorde.
Dit was geen Mootjequote:Op woensdag 10 juni 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Jaja we kennen allemaal een Mootje die PVV stemt maar ondertussen op de pagina van Opsporing verzocht is de helft Marokkaans en 40% zwart
Vind je het heel gek met dit soort allochtone gestoordheid en geweld op straat, en de overheid die hier tegen daadkrachtig zou moeten optreden doet geen moer en is je grootste vijand.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toch groeit FvD flink en dat zal alleen maar toenemen vrees ik. Ook elders ga je dit soort partijen krijgen.
Oh ik ken er wel meer dan 1 hoor. Veel Turken hier stemmen dat. Om het te veralgemeniseren zijn het de ondernemers, de hoogopgeleide en de seculiere Turken. De rest stemt veel vaker GL/PvdA en D66. En van de eerste groep is een veel gehoorde klacht dat er geen echte linkse partij is die de problematiek met integratie en immigratie aan de kaak wil stellen, heel Nederlands eigenlijkquote:Op woensdag 10 juni 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Jaja we kennen allemaal een Mootje die PVV stemt maar ondertussen op de pagina van Opsporing verzocht is de helft Marokkaans en 40% zwart
Misschien een bijschrift bedenken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:13 schreef DrDentz het volgende:
World Press Photo van het jaar die linker?
"Part & Parcel"quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Misschien een bijschrift bedenken.
"Dit is nu ons land. Wen er maar aan. Allahu akbar..!"
Dat is toch ook zo? Dat beeld bestaat in ieder geval wel.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ik ken er wel meer dan 1 hoor. Veel Turken hier stemmen dat. Om het te veralgemeniseren zijn het de ondernemers, de hoogopgeleide en de seculiere Turken. De rest stemt veel vaker GL/PvdA en D66. En van de eerste groep is een veel gehoorde klacht dat er geen echte linkse partij is die de problematiek met integratie en immigratie aan de kaak wil stellen, heel Nederlands eigenlijk
Ik heb een Irakese vriend, rechtser dan hij, vind je ze niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wist niet wat ik hoorde.
Ik heb veel gesprekken met jongeren met verschillende achtergronden. In mijn ervaring zitten daar ook veel Lale Gül-achtige typetjes tussen, en een ander deel overweegt om op de PVV te stemmen, of doet dat al. FvD zie ik echter nooit, gelukkig.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me iets voorstellen bij ja21 of zelfs pvv, FvD is echt van een hele andere orde.
Ik hen een Pakistaanse collega gehad. Die vent liet Baudet op een padvinder lijken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb een Irakese vriend, rechtser dan hij, vind je ze niet.
Liever die rechter, met de helden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:13 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
World Press Photo van het jaar die linker? Mooi tijdsbeeld
Links zit hier vaak vast: sociaal beleid willen, maar migratie niet durven begrenzen. Dan geef je het hele debat weg aan rechts.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:08 schreef Qarrad het volgende:
Oh ik ken er wel meer dan 1 hoor. Veel Turken hier stemmen dat. Om het te veralgemeniseren zijn het de ondernemers, de hoogopgeleide en de seculiere Turken. De rest stemt veel vaker GL/PvdA en D66. En van de eerste groep is een veel gehoorde klacht dat er geen echte linkse partij is die de problematiek met integratie en immigratie aan de kaak wil stellen, heel Nederlands eigenlijk
Burgers die zoveel haat en frustratie voelen dat er een halve woonwijk in de fik wordt gestoken, poging tot onthoofding, ogen uitsteken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig hoefden er toen geen mensen geėvacueerd te worden. Wat dat aangaat net een iets andere situatie dan een halve woonwijk in brand steken hetgeen gewoon terrorisme is.
De massale instroom straalt uiteindelijk ook op hun af. Plus ze krijgen steeds minder de kans om te ontsnappen aan de islam fuik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb veel gesprekken met jongeren met verschillende achtergronden. In mijn ervaring zitten daar ook veel Lale Gül-achtige typetjes tussen, en een ander deel overweegt om op de PVV te stemmen, of doet dat al. FvD zie ik echter nooit, gelukkig.
Hoezo politiek slachtoffer van deze diversiteitsnachtmerrie?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:22 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Daar pak je ze mooi even terug op hun eigen gezever 👍quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo politiek slachtoffer van deze diversiteitsnachtmerrie?
Floyd had gewoon de Amerikaanse nationaliteit.
hun?quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar pak je ze mooi even terug op hun eigen gezever 👍
Dat is inderdaad altijd mijn probleem in verkiezingstijd als linkse hippie, ingehaald door de tijd en waanzin.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Dat beeld bestaat in ieder geval wel.
Pro is er niet duidelijk over. D66 is er niet eerlijk over. SP gaat niks voor elkaar krijgen
Ja die beelden herinner ik me nog. Dus die jongen heeft het in ieder geval wel overleeft? En hebben ze die gasten nog te pakken gekregen of loopt dat nog gewoon vrij rond?quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is toch ziek.
Tijdens een van die vorige rellen rondom migratie in UK werd een gast random in zijn nek gestoken terwijl hij daar alleen stond met een kinderwagen. Net geen slagader geraakt anders was hij ter plekke doodgebloed. Die beelden hebben volgens mij ook op FOK! gestaan. Dat allochtonengajes stond er bij te lachen nadat ze hadden gestoken.
Dat is inderdaad niet goed te praten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
I know maar FvD vond ik wel erg extreem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |