abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:33:48 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221001127
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef DrDentz het volgende:
De Ieren kunnen wel tegen immigranten zijn, maar waren zij niet jarenlang de grootste groep immigranten die naar de VS vertrok toen het slecht ging in Ierland? Daar hebben ze St Patricks Day enzo aan te danken, eigen cultuur meegenomen. Hypocriet dus.
Uh, die immigranten. Die wonen nu in de VS.

De mensen die nu in Ierland wonen, die bleven dus zitten. Mensen die níet migreren, verwijten dat ze hypocriet zijn vanwege andere immigranten, da´s nogal krom.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:33:58 #127
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221001131
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef Koortsdroom het volgende:
Waarom komen de Ieren wel voor zichzelf op? Heeft dat misschien met de volksaard te maken?

Hier gebeurde er weinig toen Theo van Gogh dood op de grond lag.

[ afbeelding ]
Misschien omdat die veel recenter nog onderdrukt zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221001132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Meer dan 1 miljard schade.

Toen hoorde je niemand over die hardwerkende Amerikaan die zijn toko kwijt was.
Niet? Verschil was ook wel een beetje dat er weinig discussie over was. Iedereen was het er eigenlijk wel over eens dat die plunderingen nergens op sloegen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:34:03 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221001134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:31 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat roept de SP al jaren: Vang mensen die moeten vluchten uit hun eigen land wel op (40.000 per jaar) maar zet niet al teveel mensen die de taal niet spreken en de gebruiken niet kennen in achterstandswijken zetten waar al heel veel problemen zijn. Meer opvang in welvarende buurten. Ik ben zelf absoluut geen SP-stemmer, maar dit vind ik wel een solide punt van ze. Zeg ik als inwoner van een relatief welvarende buurt met een hoog gemiddeld opleidingsniveau.
40.000 is veel te veel. Wij zouden simpelweg geen tienduizenden kansarme migranten moeten opvangen die ook nog uit landen komen met een totaal andere cultuur op duizenden kilometers afstand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221001159
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
40.000 is veel te veel. Wij zouden simpelweg geen tienduizenden kansarme migranten moeten opvangen die ook nog uit landen komen met een totaal andere cultuur op duizenden kilometers afstand.
Maar de Hugenoten!
pi_221001160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat recht hebben ze verdiend door daar hard te werken en niet US te verkankeren en een uitvreter te zijn zoals de gemiddelde Soedanees.
Vertel dat eens aan de eigenaren van die Turkse kapperszaak, die oosterse supermarkt en dat kebabrestaurant.
pi_221001164
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind voetbalrellen gewoon een gradatie anders dan gebouwen met mensen erin in brand steken. Prima als jij dat op een hoop wil gooien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh dat gebeurde in mijn oude wijk ook wel. Maar dat ging dan ook altijd wel gepaard met het in de brand zetten van al dan niet overbodige huisraad, auto's, vernielingen en een jaarlijks kat en muis spel met de ME. Al werd dat rond 2005-2010 ergens wel wat rustiger allemaal.

Wel gelachen hoor.
Een half jaar geleden vond je het anders nog grappig.
blablablabla
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:36:28 #133
459912 FlippingCoin
pi_221001173
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Hm hoogst merkwaardig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221001181
quote:

[..]
[..]
Oehhh, een oude troefkaart getrokken
pi_221001184
De NOS is ondertussen op artikel 3 over de mesaanval en rellen en nog moeten we gejank zien van mensen die menen dat het verzwegen wordt.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:37:18 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221001190
quote:

[..]
[..]
Het jaarlijkse vuurtje op oudjaarsnacht in het midden van de wijk vond ik als kind waanzinnig interessant ja. _O_ Maar ik zou daar nu niet meer aan deelnemen, ik woon ook niet meer in zo’n wijk ;(
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221001197
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Even los van de cijfers: de SP is het in ieder geval met je eens dat je ze niet in achterstandswijken moet stoppen.
pi_221001200
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De NOS is ondertussen op artikel 3 over de mesaanval en rellen en nog moeten we gejank zien van mensen die menen dat het verzwegen wordt.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-waanzinnig-racisme

NOS heeft het alleen maar over racisme, extreemrechts, niet over hele gewone bezorgde burgers
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:38:31 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221001202
quote:
quote:
Gezinnen bij rellen in Belfast uit huis verdreven: 'Waanzinnig racisme'

Verslaggevers van de BBC melden vanochtend apocalyptische taferelen vanuit Belfast. In het oosten van de stad smeulen na de rellen van gisteravond in brand gestoken auto's en een bus nog na en liggen huizen erbij als ruïnes. Er hangt de geur van verbrand hout en plastic, en overal ligt as.

...
De NOS problematiseert met name de rellen, niet de achterliggende reden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:38:36 #140
459912 FlippingCoin
pi_221001203
quote:
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets, nu wel. Volgens mij onderschreef iedereen dit toch gewoon?
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:39:32 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221001215
quote:
16s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets
:?

https://nos.nl/artikel/26(...)ot-protest-en-kalmte
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221001217
quote:

[..]
[..]
Iemand heeft buiten samen met zijn buren een kast en oude bank in de fik gezet en gelachen, dus dan is het hypocriet om geen baby's te willen doodbranden in hun eigen huis. :W

De gemiddelde persoon is al niet zo slim en de helft van de bevolking is dommer.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:41:33 #143
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221001237
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef jigggy het volgende:

[..]
Volksaard, Ieren zijn eeuwenlang tijdens onderdrukking voor zichzelf opgekomen
Dit.
Overigens hebben de meeste Nederlanders veels te veel te verliezen. Een leuk huis, baan, vermogen, een goed leven. Dat ga je niet opgeven voor wat dom rellen over asielproblematiek, zijn Nederlanders te nuchter voor.

Tel daar bij op dat de politieke bourgeoisie hun marketing rondom de diversiteitsagenda goed op orde hebben en veel wit bubbel volk daar kwispelend achteraan loopt want deugen. Waardoor overheidsinstellingen, instanties, media, politie en justitie doordrenkt zijn met dat politieke correcte geneuzel. En de Nederlander is de-facto min of meer vogelvrij verklaard.

Neemt niet weg dat er veel onvrede is en men in het stembusje stiekem een PVV of iets stemt. Dat zijn natuurlijk niet allemaal tokkies zoals men ons wil doen geloven.
pi_221001238
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)n-waanzinnig-racisme

NOS heeft het alleen maar over racisme, extreemrechts, niet over hele gewone bezorgde burgers
De NOS heeft het ook veel vaker over extinction rebellion, dan over hele gewone bezorgde burgers. Zou het komen doordat racistische rellen waarbij gezinnen uit hun huis worden gerookt door relschoppers bijzonderder zijn dan de al tot in den treure besproken "bezorgde burger"?
pi_221001243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben jij verantwoordelijk voor al die keren dat een blank persoon een moord of verkrachting pleegt?
Verdedig ik blanke personen die moord of verkrachting plegen?
Er zijn zat voorbeelden van mensen die wraak nemen op een moordenaar of verkrachter die veel te vroeg weer op vrije poten is komen te staan. Ik kan dat begrijpen.

Vind ik het goed? Nee
Begrijp ik de emoties? Ja

Vind ik het goed dat er zulke rellen uitbreken? Nee
Kan ik de emoties begrijpen? Ja
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:43:00 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221001250
Het is eigenlijk ook wel weer hilarisch om men dit zo weet te draaien dat het om racisme gaat.

Het enige juiste antwoord is hier: 'Prima, maar dan vinden jullie dat toch?' En er verder geen boodschap meer aan hebben. Laat progressief links maar brommen en stampvoeten over vermeend racisme. Veel succes ermee.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:43:47 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221001253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit.
Overigens hebben de meeste Nederlanders veels te veel te verliezen. Een leuk huis, baan, vermogen, een goed leven. Dat ga je niet opgeven voor wat dom rellen over asielproblematiek, zijn Nederlanders te nuchter voor.

Tel daar bij op dat de politieke bourgeoisie hun marketing rondom de diversiteitsagenda goed op orde hebben en veel wit bubbel volk daar kwispelend achteraan loopt want deugen. Waardoor overheidsinstellingen, instanties, media, politie en justitie doordrenkt zijn met dat politieke correcte geneuzel. En de Nederlander is de-facto min of meer vogelvrij verklaard.

Neemt niet weg dat er veel onvrede is en men in het stembusje stiekem een PVV of iets stemt. Dat zijn natuurlijk niet allemaal tokkies zoals men ons wil doen geloven.
Precies wat ik zei dus, mensen die het relatief goed hebben hebben doorgaans niet de neiging om gebouwen in de fik te zetten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221001255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand heeft buiten samen met zijn buren een kast en oude bank in de fik gezet en gelachen, dus dan is het hypocriet om geen baby's te willen doodbranden in hun eigen huis. :W

De gemiddelde persoon is al niet zo slim en de helft van de bevolking is dommer.
Oh ik was eigenlijk op zoek naar zijn posts in het topic over die synagoge die in de fik werd gezet maar wellicht kom ik daar nog op terug. Het is duidelijk dat user Caland met 2 maten meet en een linkse agenda heeft als het gaat om geweld/wel niet veroordelen.
blablablabla
pi_221001256
quote:
16s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Precies zoals iedereen schreef, voor de protesten niets, nu wel. Volgens mij onderschreef iedereen dit toch gewoon?
Er zijn iedere dag tientallen steekpartijen in Europa. De protesten hier maken het nieuws.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:44:30 #150
459912 FlippingCoin
pi_221001262
quote:
Oke de NOS schijnbaar wel, maar nu dus berichten over de rellen dus ik snap niet hoe dat relevant is verder in die context.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')