Gelukkig is dit volkomen normaal:quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De kranten en media die de bevolking bewust onwetend houden en heel selectief shoppen in het nieuws wat zij brengen staan inderdaad symbool voor hoogverraad aan het Europese volk en de sluimerende teloorgang van de samenlevingen. Zij houden het positieve en bagatelliserende rookgordijn van migratie bijvoorbeeld mede in stand.
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd, snel (en ook vaak onjuist), traditionele media voor wat meer langzamere achtergrondinformatie en feitelijkheden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gelukkig is dit volkomen normaal:
[ afbeelding ]
Dat is het soort shit dat je krijgt met oproepen op Twitter. Je wil in dit soort scenario's informatie juist delen wanneer het geverifieerd is, om te voorkomen dat het nog harder escaleert.
Kranten en media hebben een verantwoordelijkheid om het publiek juist te informeren, daar hoort terughoudendheid bij.
Rond de Geroge Floyd berichtgeving waren ze allerminst terughoudend, daar hebben ze geen enkele rechtszaak afgewacht met berichtgeving, met als resultaat het onderstaande:quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gelukkig is dit volkomen normaal:
[ afbeelding ]
Dat is het soort shit dat je krijgt met oproepen op Twitter. Je wil in dit soort scenario's informatie juist delen wanneer het geverifieerd is, om te voorkomen dat het nog harder escaleert.
Kranten en media hebben een verantwoordelijkheid om het publiek juist te informeren, daar hoort terughoudendheid bij.
het systematische element hier is dat onze landen massaal ongevraagd massa's mensen toelaten die hier niet horen te zijnquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De dader is opgepakt en wordt berecht. Wat wil je nog meer? Mensen op voorbaat uitsluiten op basis van afkomst of huidskleur omdat er een minieme kans is dat ze misschien wel een moord gaan plegen? Iedereen snapt dat dat geen oplossing is danwel dat dat discriminerend en racistisch als de neten is.
Mensen die dit vergelijken met George Floyd of vergelijkbare zaken hebben het niet begrepen. Daar was het probleem juist dat de dader ermee weg kwam. Dat is in dit geval niet zo. Daarnaast was/is daar het probleem van systematisch racistisch geweld door een overheidsinstantie (de politie). Hier hebben we het over daden van individuën waar de overheid lost van staat.
Ongefilterd? Hartstikke gefilterd. Die algoritmen draaien overuren om alles wat je aandacht niet vasthoudt eruit te filteren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Beetje flauw dit Momo, het is gewoon opvallend dat iets als een bijna-onthoofding niet op nu.nl komt.
De VS is het perfecte voorbeeld waarom terughoudendheid in berichtgeving vaker nodig is, Belfast ligt dan ook niet in de VS, wellicht een verklaring voor het verschil.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rond de Geroge Floyd berichtgeving waren ze allerminst terughoudend, daar hebben ze geen enkele rechtszaak afgewacht met berichtgeving, met als resultaat het onderstaande:
[ afbeelding ]
Kan jij mij dat verschil in berichtgeving verklaren,
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat dat verschil goed is?quote:en misschien duiden waarom dat verschil goed is?
Het nadeel is dat je alleen ziet wat er in je bubbel voorbij komt. Niet hetzelfde als filteren, maar het zorgt wel voor echokamers.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd, snel (en ook vaak onjuist), traditionele media voor wat meer langzamere achtergrondinformatie en feitelijkheden.
Dat betekent nog niet dat een random persoon met een kleurtje een crimineel of terrorist is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht kijken zonder steeds last te krijgen van die duivelse patroonherkenning.
Het ging niet alleen over geweld, maar ook intimidatie en vandalisme. Zoals we weten wisten die rellen over zogenaamd racisme te leiden tot miljarden aan schade, duizendenquote:
Dit inderdaad. Je vraagt je af hoe het komt dat dit de prioriteiten van de media zijn. En steeds meer Westerse media bekijken de wereld op deze manier, waarbij het heersende gedachtegoed in principe anti-Westers is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zodra er een Palestijn wordt neergeschoten is het voorpagina nieuws maar de dagelijks aanslagen op Europese burgers door asieltuig worden doodgezwegen. Media is gewoon onderdeel van de Europese pro asiel agenda.
Oke dus nu.nl plaatst nieuwsberichten niet omdat het niet bij de achterban zou passen, dan is het toch niet gek dat daar wat opmerkingen over komen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.
De gehele donkere bevolking van de VS heeft in de nasleep van George Floyd een nieuwe flatscreen kunnen bemachtigen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De dader is opgepakt en wordt berecht. Wat wil je nog meer? Mensen op voorbaat uitsluiten op basis van afkomst of huidskleur omdat er een minieme kans is dat ze misschien wel een moord gaan plegen? Iedereen snapt dat dat geen oplossing is danwel dat dat discriminerend en racistisch als de neten is.
Mensen die dit vergelijken met George Floyd of vergelijkbare zaken hebben het niet begrepen. Daar was het probleem juist dat de dader ermee weg kwam. Dat is in dit geval niet zo. Daarnaast was/is daar het probleem van systematisch racistisch geweld door een overheidsinstantie (de politie). Hier hebben we het over daden van individuën waar de overheid lost van staat.
Gemiddeld 71 tot 74 moorden in Zuid-Afrika per dag las ik vanochtend.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De VS is het perfecte voorbeeld waarom terughoudendheid in berichtgeving vaker nodig is, Belfast ligt dan ook niet in de VS, wellicht een verklaring voor het verschil.
[..]
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat dat verschil goed is?
Armoedebestrijding is de beste remedie daartegen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht kijken zonder steeds last te krijgen van die duivelse patroonherkenning.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Quote mij waar ik dat doe en anders mondje dicht.
De VS is nogal populair om over te berichtenquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
X heeft ook enorme echokamers, mensen (niet bots in dit geval waar er ook veel van zijn) die de hele dag bezig zijn met een onderwerp. Als je echokamer voetbal is, zal dat niet veel met je doen. Maar je hebt ook echokamers die de hele dag bezig zijn met berichten over buitenlanders en vluchtelingen waarvan veel ook fake news. Je hebt ook echokamers die met oogkleppen op veel te positief kijken naar alles rond migratie van niet Westers vluchtelingen en migranten en juist de hele dag bezig zijn met alle haat die naar die groep gaat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je alleen ziet wat er in je bubbel voorbij komt. Niet hetzelfde als filteren, maar het zorgt wel voor echokamers.
Mensen willen dat de migratie van kansarme niet-Westerse migranten wordt afgeremd of gestopt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De agent die zijn knie op de nek van Chauvin had gelegd is veroordeeld en systematisch racistisch geweld is een complete leugen. De zoveelste polariserende leugen vanuit de progressieve linkse contreien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Haha, ja vast wel. Als migranten wat meer centjes in hun zakken hebben gaan ze minder vaak blanke vrouwen aanranden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Armoedebestrijding is de beste remedie daartegen.
Ik denk dat ze het op dat moment nog niet belangrijk genoeg vonden omdat het in de context van een "gewone steekpartij" was, daar zijn er elke dag zoveel van in heel Europa. Moeten mensen dan ook boos worden omdat Telegraaf bepaalde berichten niet deelt?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke dus nu.nl plaatst nieuwsberichten niet omdat het niet bij de achterban zou passen, dan is het toch niet gek dat daar wat opmerkingen over komen.
Het zijn keer op keer dezelfde boze mensen die hun woorden nooit terugkomen als het de volgende dag toch in de media komt. Of ze willen graag boos blijven, of de eigen aandacht is alweer zo verslapt dat ze het niet meer door hebben. Niet iedere scheet in het buitenland krijgt een liveblog.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |