Steekincident of schermutseling was passender geweest voor nu.nlquote:Op woensdag 10 juni 2026 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ x ]
"Huizen en winkel in brand gestoken in Belfast tijdens rellen na steekpartij"
Steekpartij..
'tje'quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij nou het aangewezen persoontje bent om daar iets van te zeggen maat.
Daarom ga je maar een serieus topic stuktrollen met kekke reacties?quote:Het VK is één grote shitshow van falend bestuur op velerlei vlakken en ik ben elke dag blij dat er een flinke sloot water tussen hier en daar zit. Snap best dat men daar ontevreden is met de gang van zaken. Dat zou ik ook zijn. Maar ik kan absoluut geen enkel begrip opbrengen voor hersenloos tuig dat voertuigen en woningen in brand zet.
Steekincident door jongerequote:Op woensdag 10 juni 2026 10:52 schreef Tengano het volgende:
Steekincident was passender geweest voor nu.nl
Zegt bianconeri zonder te zeggen dat hij bianconeri is.quote:
Dit gaat inderdaad dan ook niet goedkomen. Ik hou mijn hart vast. Deze zomer kan nog flink uit de klauwen gaan lopen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Links en rechts doen het allebei. En over tot de orde van de dag.
Precies waarom er ook geen toenadering gevonden gaat worden. Lekker elkaar beschuldigen.
Of de herfst, of de winter. Of daarna.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit gaat inderdaad dan ook niet goedkomen. Ik hou mijn hart vast. Deze zomer kan nog flink uit de klauwen gaan lopen.
Is ook in het nederlands een prima houtsnijdend verhaal:quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Geweldige tweet weer van deze man, hij slaat wederom de spijker op de kop.
quote:Ik keur niets goed van wat ik in Belfast heb gezien. Ik bedoel, ik zou de gevangenis in gaan als ik dat wel deed, maar toch is het niet de manier waarop ik het liefst te werk ga. Maar mijn voorkeursmethode (stemmen en openbaar debat) heeft dan weer geen enkele invloed gehad op de besluitvorming van de staat. In zoverre was dit in zekere zin onvermijdelijk.
Bovendien is het niet echt aan mij om te oordelen. Ik ben een buitengewoon gelukkig mens dat toevallig in een voor 99% blanke buurt woont, mijlenver verwijderd van enige “diversiteit”, en dankzij mijn status als zelfstandige hoef ik mezelf niet te censureren of een dubbelleven te leiden op het werk. Ik hoef mijn meningen niet te onderdrukken. Ik verdien er zelfs een bescheiden inkomen mee door ze te uiten.
De meeste mensen uit de arbeidersklasse met een laag inkomen moeten ondertussen in de directe nabijheid van diversiteit en de ellende die daarmee gepaard gaat leven. Hun stemmen zijn nog waardelozer dan de mijne, en ze kunnen niet vrijuit spreken omdat er altijd wel een of andere HR-monster in de buurt is die hen zal ontslaan. Gewone mensen dragen de last dat ze mogelijk alles kunnen verliezen als ze de verkeerde meningen hebben.
Ondertussen kunnen ze hard werken om een klein stukje rust voor zichzelf te creëren, om vervolgens te zien hoe de gemeente het pand ernaast omtovert tot een woongroep voor migranten waar illegale Deliveroo-bezorgers op alle uren van de dag in en uit lopen. Het zijn hun wijken die worden veranderd in vreemde, vijandige en gewelddadige sloppenwijken. Als je dan zegt dat er geen rechtvaardiging is voor rellen, is dat hetzelfde als zeggen dat ze het maar moeten slikken – zelfs als ze het risico lopen door een Afrikaanse wildeman te worden onthoofd. Wat moeten ze dan doen? Een brief schrijven aan hun parlementslid? Iedereen heeft een breekpunt.
Hoewel politici oproepen tot kalmte, kunnen ze alleen verwachten dat er naar hen wordt geluisterd als ze daadwerkelijk iets ondernemen, maar kalm blijven terwijl de politici werkeloos toekijken terwijl mensen op straat worden afgeslacht, is volstrekt onbegrijpelijk. Uiteindelijk zijn deze rellen een gevolg van de opzettelijke doofheid van politici, en de schuld voor wat we vanavond hebben gezien ligt volledig bij hen.
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Ja klopt. Want warmte helpt inderdaad mee om agressie te doen oplaaien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit gaat inderdaad dan ook niet goedkomen. Ik hou mijn hart vast. Deze zomer kan nog flink uit de klauwen gaan lopen.
Spelletjes nog wel. Het is gewoon waar. Ze zijn met geweld uit hun huis gejaagd. Door relschoppende idioten, niet door de Britse overheid.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuk, maar waarom is dat denk je?
Ik snap overigens echt niet waarom je zelfs nu dit soort achterlijke spelletjes wil spelen.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ x ]
Steekpartij..
Jullie lezen beide over het stukje voor de rellen heen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)-brand-gestoken.html
Letterlijk van de frontpage daar?
Gisteren was het inderdaad erg stil daar over dat bijna onthoofdings'incident'. Tot de rellen kwamen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee hoor, nu.nl bijvoorbeeld niet.
Als je niks toe te voegen hebt, waarom ga je dan niet iets doen wat wel zinvol is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of de herfst, of de winter. Of daarna.
Misschien moet ik jouw hobby overnemen: Lekker zuigen, paniek zaaien en vragen ontwijken. Kansloos.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je niks toe te voegen hebt, waarom ga je dan niet iets doen wat wel zinvol is.
Heb je nog andere hobbies misschien?
Ja het artikel zelf hebben ze aangepast nadat alle reacties eronder ook vonden dat de redactie het net als de politie wel erg florisant verwoord.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ x ]
Steekpartij..
Dat zeggen mensen al heel lang.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef thedeedster het volgende:
Dit gaat inderdaad dan ook niet goedkomen.
Zodra er een Palestijn wordt neergeschoten is het voorpagina nieuws maar de dagelijks aanslagen op Europese burgers door asieltuig worden doodgezwegen. Media is gewoon onderdeel van de Europese pro asiel agenda.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:52 schreef DefKu het volgende:
Apart dat de media nu ineens wel massaal met artikelen kan komen terwijl gisteren bijna de hele dag er niks te lezen was over de 'steekpartij'. Hoe willekeurig.
Gatverdamme.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ x ]
Steekpartij..
Nou ik zal eens een dame van kleur proberen te onthoofden op het Damrak. Heb je de poppen aan het dansen in de media, poeh.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zodra er een Palestijn wordt neergeschoten is het voorpagina nieuws maar de dagelijks aanslagen op Europese burgers door asieltuig worden doodgezwegen. Media is gewoon onderdeel van de Europese pro asiel agenda.
Heeft toch niet zo veel met willekeur te maken? Als de media voor elke steekpartij in Europa een artikel moeten maken, moeten ze veel en echt veel meer mensen in dienst nemen. De nieuwswaarde is vooral de nasleep en de onvrede onder de burgers hierover. Maar laten we alsjeblieft de media niet overspoelen door elk geweldsincident waar dan ook te analyseren. Daar heb je X voor.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:52 schreef DefKu het volgende:
Apart dat de media nu ineens wel massaal met artikelen kan komen terwijl gisteren bijna de hele dag er niks te lezen was over de 'steekpartij'. Hoe willekeurig.
Dat zag je onlangs bij die krijsparasollen al die een tikkie van oom agent kregen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:58 schreef DrDentz het volgende:
Nou ik zal eens een dame van kleur proberen te onthoofden op het Damrak. Heb je de poppen aan het dansen in de media, poeh.
Waar wil je het over hebben?quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'tje'
Als je nu eens je dedain thuis zou houden en gewoon inhoudelijk zou gaan, is er een prima gesprek te voeren met je. Nu ben je er zelf een shitshow van aan het maken mbt jezelf en de reacties op je. Wil je niet in gesprek gaan, blijf weg dan. Doe ik ook tegenwoordig als ik een jank circlejerk van jou en je vriendjes zie. Wordt toch niet op ingegrepen hier, dan blijven we maar weg en posten we niet meer.
Zou jij ook eens moeten doen.
[..]
Daarom ga je maar een serieus topic stuktrollen met kekke reacties?
Die rellen van gisteren zijn geen uitbarsting? Dit gaan we gewoon vaker zien. Mensen worden steeds wanhopiger. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen al heel lang.
Maar ik denk niet dat het tot een grote uitbarsting gaat komen. Nee, we doven langzaam uit. Mensen met geld zullen vertrekken, voor de minder vermogende Europeaan zal het leven simpelweg steeds meer kut worden.
Dit is hetzelfde gezanik wat je hier debiteert als het gezanik over de toon vorige keer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:54 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Spelletjes nog wel. Het is gewoon waar. Ze zijn met geweld uit hun huis gejaagd. Door relschoppende idioten, niet door de Britse overheid.
De NSB 'kranten' van nu.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zodra er een Palestijn wordt neergeschoten is het voorpagina nieuws maar de dagelijks aanslagen op Europese burgers door asieltuig worden doodgezwegen. Media is gewoon onderdeel van de Europese pro asiel agenda.
Theo van Gogh had daar niet om gevraagd. Punt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:01 schreef DrDentz het volgende:
Maar had die man die onthoofd werd er een beetje om gevraagd, was hij de Ierse Theo van Gogh, of een willekeurig slachtoffer?
Ik denk niet dat elke dode in de Gaza-oorlog een voorpaginabericht krijgt hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke krant. In de Hamas Times krijgt elke dode 'burger' gewoon netjes een overlijdensbericht.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat elke dode in de Gaza-oorlog een voorpaginabericht krijgt hoor.
Voor mensen van jouw narratief is het al dan niet/wel bevangen met neppe verontwaardiging huilen met tuiten. Dat zie ik ook wel inderdaad.quote:
Blank zijn was zijn misdaad. De nobele Soedanees wilde slechts genoegdoening voor het koloniale verleden. Blanke supremacy heeft hem er toe aangezet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:01 schreef DrDentz het volgende:
Maar had die man die onthoofd werd er een beetje om gevraagd, was hij de Ierse Theo van Gogh, of een willekeurig slachtoffer?
T is ook een ander concern dan die anderen die allemaal dpg of publiek zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
De T kwam juist vrij vroeg met dit nieuws.
Alles wordt tot nu toe verzwegen over dit "incident", op de leeftijden en de afkomst van de dader na dan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:01 schreef DrDentz het volgende:
Dat lijkt me geen Europese krant.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:06 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke krant. In de Hamas Times krijgt elke dode 'burger' gewoon netjes een overlijdensbericht.
Lees het topic. Daar willen we het hier over hebben.quote:
Geen idee wat je hier nou probeert te zeggen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:06 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Voor mensen van jouw narratief is het al dan niet/wel bevangen met neppe verontwaardiging huilen met tuiten. Dat zie ik ook wel inderdaad.
Alle kranten die niet meteen berichten maken die in je eigen bubbel passen zijn inderdaad NSB kranten.quote:
Hij heeft het liefst nog wat meer geweld waar mensen verontwaardigd over kunnen doen, ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nou probeert te zeggen.
Dat is nieuw tegenwoordig, er wordt vrij minutieus bijgehouden hoe snel traditionele media nieuws uit andere landen overnemen. O wee als ze daar een uurtje te laat mee zijn, dat is dan het ultieme bewijs dat er dingen worden verzwegen. Ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Alle kranten die niet meteen berichten maken die in je eigen bubbel passen zijn inderdaad NSB kranten.
Bof jij even.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nou probeert te zeggen.
Daar zijn ze inderdaad altijd héél snel in.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alles wordt tot nu toe verzwegen over dit "incident", op de leeftijden en de afkomst van de dader na dan.
Alles wordt eerst zorgvuldig onderzocht en dat heeft natuurlijk tijd nodig. Het enige waar met wel alvast duidelijkheid over kon geen was dAT eR GeEn aAnLEIdInG wAS oM AaN Te NemEn DaT hET oM eEN TERRORItSISCH MoTiEF GaAT!!1!!
Oooh. Ik denk dat ik het snap. Een beetje zoals die 'bezorgde burgers' die al jarenlang natte dromen hebben over een burgeroorlog?quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij heeft het liefst nog wat meer geweld waar mensen verontwaardigd over kunnen doen, ofzo.
Een beetje zoals moslimextremisten denken.
Goeie post manquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:13 schreef KinKiJan het volgende:
En weer zo'n topic waarbij je weet dat je voor nieuwe ontwikkelingen over de situatie niet meer in hoeft te kijken.
Wat een berg standaard onderbuikdrek weer zeg
Of die mensen die altijd vol dedain neerkijken op die 'bezorgde burgers' en totaal niet willen luisteren naar de sentimenten die daar leven..quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oooh. Ik denk dat ik het snap. Een beetje zoals die 'bezorgde burgers' die al jarenlang natte dromen hebben over een burgeroorlog?
Ja, dat is niet zo gek als je een paar keer in je nek gestoken wordt helaasquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Qarrad het volgende:
Gadver, ik lees net dat het slachtoffer (als hij het overleeft) kans heeft om blind te worden. En hij was al slechthorend
https://www.belfasttelegr(...)ind/a/156338782.html
https://www.bbc.co.uk/programmes/l0058fld
Blind en slechthorend. Die cynicus in mij zou zeggen dat hij dan nog steeds in de politiek kan gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Qarrad het volgende:
Gadver, ik lees net dat het slachtoffer (als hij het overleeft) kans heeft om blind te worden. En hij was al slechthorend
Geruchten gaan dat zijn ogen zijn uitgestoken door de dader.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Qarrad het volgende:
Dus is het de schuld van de overheid dat relschoppers met geweld mensen hun huizen uit jagen? Mensen die hier niets mee te maken hebben?quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde gezanik wat je hier debiteert als het gezanik over de toon vorige keer.
Een ieder in dit topic keurt geweld af maar het is zaak dat we een keer gaan kijken naar de oorzaak van dat geweld.
De oorzaak is helder, omvolking tegen de wens van de bevolking in en een overheid die het contact met de samenleving totaal verloren is.
In dat geval is het ook lastig zien ja. Treurig wel.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Geruchten gaan dat zijn ogen zijn uitgestoken door de dader.
Politie doet daar nog onderzoek naar.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef William_Papadin het volgende:
Geofferd op het altaar van de diversiteit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Qarrad het volgende:
Zo zou je ook kunnen zeggen dat het de schuld is van de man die gestoken is. Als hij zich niet had laten steken, dan waren deze rellen nooit gekomen. Je kunt van alles verzinnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:25 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dus is het de schuld van de overheid dat relschoppers met geweld mensen hun huizen uit jagen? Mensen die hier niets mee te maken hebben?
Nou, dan kan jij beter uitloggen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo zou je ook kunnen zeggen dat het de schuld is van de man die gestoken is. Als hij zich niet had laten steken, dan waren deze rellen nooit gekomen. Je kunt van alles verzinnen.
Het lijkt mij zinvoller om te bedenken hoe we beide uitwassen in de toekomst voorkomen.
Is natuurlijk moeilijker vast te stellen dan een eventueel terroristisch motief.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Politie doet daar nog onderzoek naar.
De politie wil misschien ook geen olie op het vuur gooien; no pun intendedquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:29 schreef thedeedster het volgende:
Is natuurlijk moeilijker vast te stellen dan een eventueel terroristisch motief.
Of als blijkt dat hij een pedo is die de 13 kindertjes van de Soedanese meneer heeft misbruikt. De reacties op social media staan altijd bol van de martelingen die mensen zouden willen uitvoeren bij zulke lui, maar deze meneer voert het gewoon uit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo zou je ook kunnen zeggen dat het de schuld is van de man die gestoken is. Als hij zich niet had laten steken, dan waren deze rellen nooit gekomen. Je kunt van alles verzinnen.
Het lijkt mij zinvoller om te bedenken hoe we beide uitwassen in de toekomst voorkomen.
Wtfquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Alle opties staan nog open maar de kans dat het hier om een gefrustreerde en mentaal gemankeerde asielzoeker gaat is uiteraard 95 procent.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Of als blijkt dat hij een pedo is die de 13 kindertjes van de Soedanese meneer heeft misbruikt. De reacties op social media staan altijd bol van de martelingen die mensen zouden willen uitvoeren bij zulke lui, maar deze meneer voert het gewoon uit.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Typisch weer dat zo'n stuk stront ook weer een zwakkere uit de samenleving pakt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:21 schreef Qarrad het volgende:
Cynisch maar de realiteit ja. Hoop dat al dat volk wat ze hier 'welkom in ons land' heten trots zijn op hunzelf. Geldt ook voor die UK gekkies en dwazen bij hun ind.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:22 schreef Tengano het volgende:
Tja, verrijking heeft nou eenmaal een prijs, maar dat is met alles zo.
Laten we gewoon dankbaar zijn dat mensen als hij en Lisa dit offer willen brengen voor ons gutmensch zijn.
Begin bij jezelf dan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:28 schreef AntiekeKennis het volgende:
Genant trouwens hoe bepaalde figuren hier denken dat als je het oneens bent met iemand, dat dat een legitieme reden is om de ander af te zeiken en persoonlijk aan te vallen.
Je hoeft hier trouwens niet op te reageren. Als je de onbedwingbare behoefte voelt om hier toch iets van te zeggen heb ik het waarschijnlijk ook over jou.
De kranten en media die de bevolking bewust onwetend houden en heel selectief shoppen in het nieuws wat zij brengen staan inderdaad symbool voor hoogverraad aan het Europese volk en de sluimerende teloorgang van de samenlevingen. Zij houden het positieve en bagatelliserende rookgordijn van migratie bijvoorbeeld mede in stand.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Alle kranten die niet meteen berichten maken die in je eigen bubbel passen zijn inderdaad NSB kranten.
Beetje flauw dit Momo, het is gewoon opvallend dat iets als een bijna-onthoofding niet op nu.nl komt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig is dit volkomen normaal:quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De kranten en media die de bevolking bewust onwetend houden en heel selectief shoppen in het nieuws wat zij brengen staan inderdaad symbool voor hoogverraad aan het Europese volk en de sluimerende teloorgang van de samenlevingen. Zij houden het positieve en bagatelliserende rookgordijn van migratie bijvoorbeeld mede in stand.
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd, snel (en ook vaak onjuist), traditionele media voor wat meer langzamere achtergrondinformatie en feitelijkheden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gelukkig is dit volkomen normaal:
[ afbeelding ]
Dat is het soort shit dat je krijgt met oproepen op Twitter. Je wil in dit soort scenario's informatie juist delen wanneer het geverifieerd is, om te voorkomen dat het nog harder escaleert.
Kranten en media hebben een verantwoordelijkheid om het publiek juist te informeren, daar hoort terughoudendheid bij.
Rond de Geroge Floyd berichtgeving waren ze allerminst terughoudend, daar hebben ze geen enkele rechtszaak afgewacht met berichtgeving, met als resultaat het onderstaande:quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gelukkig is dit volkomen normaal:
[ afbeelding ]
Dat is het soort shit dat je krijgt met oproepen op Twitter. Je wil in dit soort scenario's informatie juist delen wanneer het geverifieerd is, om te voorkomen dat het nog harder escaleert.
Kranten en media hebben een verantwoordelijkheid om het publiek juist te informeren, daar hoort terughoudendheid bij.
het systematische element hier is dat onze landen massaal ongevraagd massa's mensen toelaten die hier niet horen te zijnquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De dader is opgepakt en wordt berecht. Wat wil je nog meer? Mensen op voorbaat uitsluiten op basis van afkomst of huidskleur omdat er een minieme kans is dat ze misschien wel een moord gaan plegen? Iedereen snapt dat dat geen oplossing is danwel dat dat discriminerend en racistisch als de neten is.
Mensen die dit vergelijken met George Floyd of vergelijkbare zaken hebben het niet begrepen. Daar was het probleem juist dat de dader ermee weg kwam. Dat is in dit geval niet zo. Daarnaast was/is daar het probleem van systematisch racistisch geweld door een overheidsinstantie (de politie). Hier hebben we het over daden van individuën waar de overheid lost van staat.
Ongefilterd? Hartstikke gefilterd. Die algoritmen draaien overuren om alles wat je aandacht niet vasthoudt eruit te filteren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Beetje flauw dit Momo, het is gewoon opvallend dat iets als een bijna-onthoofding niet op nu.nl komt.
De VS is het perfecte voorbeeld waarom terughoudendheid in berichtgeving vaker nodig is, Belfast ligt dan ook niet in de VS, wellicht een verklaring voor het verschil.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rond de Geroge Floyd berichtgeving waren ze allerminst terughoudend, daar hebben ze geen enkele rechtszaak afgewacht met berichtgeving, met als resultaat het onderstaande:
[ afbeelding ]
Kan jij mij dat verschil in berichtgeving verklaren,
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat dat verschil goed is?quote:en misschien duiden waarom dat verschil goed is?
Het nadeel is dat je alleen ziet wat er in je bubbel voorbij komt. Niet hetzelfde als filteren, maar het zorgt wel voor echokamers.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat het allebei bestaat. X of de meer moderne nieuwsmedia voor ongefilterd, snel (en ook vaak onjuist), traditionele media voor wat meer langzamere achtergrondinformatie en feitelijkheden.
Dat betekent nog niet dat een random persoon met een kleurtje een crimineel of terrorist is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht kijken zonder steeds last te krijgen van die duivelse patroonherkenning.
Het ging niet alleen over geweld, maar ook intimidatie en vandalisme. Zoals we weten wisten die rellen over zogenaamd racisme te leiden tot miljarden aan schade, duizendenquote:
Dit inderdaad. Je vraagt je af hoe het komt dat dit de prioriteiten van de media zijn. En steeds meer Westerse media bekijken de wereld op deze manier, waarbij het heersende gedachtegoed in principe anti-Westers is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Oke dus nu.nl plaatst nieuwsberichten niet omdat het niet bij de achterban zou passen, dan is het toch niet gek dat daar wat opmerkingen over komen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.
De gehele donkere bevolking van de VS heeft in de nasleep van George Floyd een nieuwe flatscreen kunnen bemachtigen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De dader is opgepakt en wordt berecht. Wat wil je nog meer? Mensen op voorbaat uitsluiten op basis van afkomst of huidskleur omdat er een minieme kans is dat ze misschien wel een moord gaan plegen? Iedereen snapt dat dat geen oplossing is danwel dat dat discriminerend en racistisch als de neten is.
Mensen die dit vergelijken met George Floyd of vergelijkbare zaken hebben het niet begrepen. Daar was het probleem juist dat de dader ermee weg kwam. Dat is in dit geval niet zo. Daarnaast was/is daar het probleem van systematisch racistisch geweld door een overheidsinstantie (de politie). Hier hebben we het over daden van individuën waar de overheid lost van staat.
Gemiddeld 71 tot 74 moorden in Zuid-Afrika per dag las ik vanochtend.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die een telegraaf of nu.nl niet plaatsen. Weet je wel niet hoeveel moorden, ongelukken en incidenten er dagelijkse gebeuren op deze aardbol? Dan heb je pas veel nieuwsberichten. Telegraaf past ook bepaalde berichten wel of niet, kijkend of het bij hun achterban past. Er zijn niet voor niks websites die biases vergelijken van verschillende media bronnen. En ja dat wat jij graag leest en bij je past heeft ook enige bias.
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De VS is het perfecte voorbeeld waarom terughoudendheid in berichtgeving vaker nodig is, Belfast ligt dan ook niet in de VS, wellicht een verklaring voor het verschil.
[..]
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat dat verschil goed is?
Armoedebestrijding is de beste remedie daartegen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht kijken zonder steeds last te krijgen van die duivelse patroonherkenning.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Quote mij waar ik dat doe en anders mondje dicht.
De VS is nogal populair om over te berichtenquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
X heeft ook enorme echokamers, mensen (niet bots in dit geval waar er ook veel van zijn) die de hele dag bezig zijn met een onderwerp. Als je echokamer voetbal is, zal dat niet veel met je doen. Maar je hebt ook echokamers die de hele dag bezig zijn met berichten over buitenlanders en vluchtelingen waarvan veel ook fake news. Je hebt ook echokamers die met oogkleppen op veel te positief kijken naar alles rond migratie van niet Westers vluchtelingen en migranten en juist de hele dag bezig zijn met alle haat die naar die groep gaat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je alleen ziet wat er in je bubbel voorbij komt. Niet hetzelfde als filteren, maar het zorgt wel voor echokamers.
Mensen willen dat de migratie van kansarme niet-Westerse migranten wordt afgeremd of gestopt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De agent die zijn knie op de nek van Chauvin had gelegd is veroordeeld en systematisch racistisch geweld is een complete leugen. De zoveelste polariserende leugen vanuit de progressieve linkse contreien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Haha, ja vast wel. Als migranten wat meer centjes in hun zakken hebben gaan ze minder vaak blanke vrouwen aanranden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Armoedebestrijding is de beste remedie daartegen.
Ik denk dat ze het op dat moment nog niet belangrijk genoeg vonden omdat het in de context van een "gewone steekpartij" was, daar zijn er elke dag zoveel van in heel Europa. Moeten mensen dan ook boos worden omdat Telegraaf bepaalde berichten niet deelt?quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke dus nu.nl plaatst nieuwsberichten niet omdat het niet bij de achterban zou passen, dan is het toch niet gek dat daar wat opmerkingen over komen.
Het zijn keer op keer dezelfde boze mensen die hun woorden nooit terugkomen als het de volgende dag toch in de media komt. Of ze willen graag boos blijven, of de eigen aandacht is alweer zo verslapt dat ze het niet meer door hebben. Niet iedere scheet in het buitenland krijgt een liveblog.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik doel op de Nederlandse berichtgeving over de kwestie in de VS, en Belfast ligt ook niet in Nederland en de ophef is ook in beide kwesties niet in Nederland dus dit lijkt mij uitstekend vergelijkingsmateriaal. Mensen hebben het idee dat die terughoudendheid van de Nederlandse media nogal politiek georchestreerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |