niet neutraal , iedere oppositie is doodquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben wel van mening -ben het met je eens- dat de verkiezingen in Rusland niet neutraal zijn, m
De Krim valt nog te bezien, maar de rest van Kherson zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Toch benieuwd of Oekraïne een heel stuk af kan knijpen
Ik blijf erbij dat Generaal Lebed vermoord is in 2002.quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet neutraal , iedere oppositie is dood
Aan de andere kant zou je juist wel weer de Krim denken, omdat daar volgens mij maar drie echte wegen naartoe gaan. De (bruggen van) de bovenste twee worden de laatste dagen vaak geraakt (snel gerepareerd, maar toch) en die andere is die bekende brug die om de haverklap dicht moet. Vele veerboten zijn al tot zinken gebracht, dus volgens mij hebben ze daar ook niet veel opties meer. We zullen het zien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
De Krim valt nog te bezien, maar de rest van Kherson zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat Generaal Lebed vermoord is in 2002.
Mooi plaatje wel. Je ziet heel mooi hoe de M-14 snelweg RECHTSTREEKS naar Oekraine leidt, om vervolgens om te buigen naar de overgebleven aanvoerlijn richting De Krim: Perekop/Armjansk.
Oekraine kan die snelweg met een (1) FPV drone controleren.
Natuurlijk zie je nu dat de russen allerlei zandwegen nemen. Dat wordt in ieder geval een gigantisch probleem in de herfst. Als bezet Kherson en bezet De Krim dat halen.
quote:Volgens Oekraïense bronnen zou het gaan om kolonel Damir Davydov, hoofd van de raket- en artillerie-afdeling van het Russische ministerie van Defensie.
Een Russische bron, geciteerd door het onafhankelijke Russische medium Astra, bevestigde eveneens de dood van Davydov. Volgens die bron was onder het voertuig een geïmproviseerd explosief geplaatst.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Toch benieuwd of Oekraïne een heel stuk af kan knijpen
Dit heeft trouwens direct een enorme impact op het front.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:49 schreef Anton91 het volgende:
Geen brandstof in Sevastopol voor vandaag.
[ x ]
zat ik ook aan te denken met Krim. Eenn Schiereiland is lastiger te bevooraden dan bijvoorbeeld een groot stuk vastland wat relatief dicht bij hoofdlijnen van Rusland ligt. Krim zijn aanvoer ging altijd al via Donesk ook voor Oekraine etc. Denk zelfs dat de Ottomanen grotendeels van de routes over land lieten gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je juist wel weer de Krim denken, omdat daar volgens mij maar drie echte wegen naartoe gaan. De (bruggen van) de bovenste twee worden de laatste dagen vaak geraakt (snel gerepareerd, maar toch) en die andere is die bekende brug die om de haverklap dicht moet. Vele veerboten zijn al tot zinken gebracht, dus volgens mij hebben ze daar ook niet veel opties meer. We zullen het zien.
Als zelfs Andrew het al zegt..quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Waar ik het gister ook over had mbt Lyman gebied.
Interessante reactie van een AFU soldaat:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:49 schreef Anton91 het volgende:
Geen brandstof in Sevastopol voor vandaag.
[ x ]
Het is een zielige vertoning aan het wordenquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ze gaat binnenkort blijkbaar wat organiseren. Benieuwd wat er uit komt. Vaak wel sterk verslag en nou gaat ze er vaker naartoe.
Altijd goed om daadwerkelijk nieuws te krijgen op locatie.
bunker motjequote:Bunker old man is not a figure of speech.
Putin has really gone off the rails because of his paranoia In 2020, during the coronavirus pandemic,
Putin moved into a strict isolation mode.
The circle of people with access to him was significantly reduced, writes El Periódico.
The pandemic period ultimately formed Putin’s information bubble.
Only the most trusted individuals had access to him, and they influenced his subsequent decisions — the invasion of Ukraine and the tightening of repression in Russia.
Because of the war, security measures around Putin have been raised to an unprecedented level.
Trips to the regions have become rarer, and public meetings are held according to a pre-approved list of participants.
There are no meetings with the public — only extras from the security services, a wandering circus dressed up as happy citizens.
Putin is very afraid of death.
He lives like he is in a besieged fortress and trusts no one.
Paranoia is the disease of all dictators, but in his case it has taken hold with particular intensity.
The FSO and FSB have been given unprecedented powers.
It is the “siloviki” who decide who the dictator meets and what is placed on his desk.
Because of informational isolation, Putin lives in a fictional world and enjoys fictional victories.
At his latest public appearance, he shocked even Z-bloggers with his words about the “successful advance of the Russian army,” while the front has stalled and Crimea is under blockade
Candace Owensquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ze gaat binnenkort blijkbaar wat organiseren. Benieuwd wat er uit komt. Vaak wel sterk verslag en nou gaat ze er vaker naartoe.
Waar komt die tekst vandaan?quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een zielige vertoning aan het worden
[..]
Hopelijk schreeuwend van de pijn gestorven en de verlossende kogel die ze hebben bewaard een ketser was.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:26 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://t.me/osvedomitell_alex/34990
Meer goed nieuws, dit Russische telegram kanaal van een groep Russische drone operators, heeft hun Profiel naar zwart gedaan met deze boodschap. Vrijwel zeker zijn er 1 of of meerdere omgekomen.
Deze drone eenheid is het meest berucht qua human safari in Kherson en is ook de drone eenheid die enkele weken geleden die UN konvooi aanviel.
Grootste oorlogsmisdadigers deze oorlog (na putin zelf).
Opgeruimd staat netjes.
Gecombineerd 21 miljoen volgers. Genoeg mensen die dat interessant vinden.quote:
Wat maakt dat nou weer uit hoeveel volgers iemand heeftquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gecombineerd 21 miljoen volgers. Genoeg mensen die dat interessant vinden.
dat zegt men ook over Noord Koreaquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Er is volop focus op de krim, maar in ongeveer 7 andere regio's zijn er ook brandstof tekorten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:01 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Zojuist.
Vraagje, als er een brandstof crisis is in de Krim en Krasnodar, helpt het dan als je 1 na grootste olieraffinaderij (in de regio) door raketten wordt geraakt (volgens geruchten was dit een raketinslag ipv drones zoals gebruikelijk).
quote:According to Tykhyi, Russia has no chance of winning the war, while its losses continue to mount. He stressed that Ukraine is holding the front line despite repeated Russian claims of an imminent Ukrainian collapse.
💬 “This is an absolutely failed war for Russia. Ukraine is holding the front, and all the stories told by Putin’s generals that Ukraine is about to collapse are simply lies.”
💬Tykhyi also recalled that President Volodymyr Zelenskyy had directly offered to meet Vladimir Putin and discuss ending the war. He emphasized that Ukraine remains open to diplomatic solutions, including a ceasefire and negotiations.
💬 “The farther Ukraine can strike, the sooner this war will end.” 💬
He added that Russia’s leadership continues to operate under “illusory and unrealistic” assessments of the situation, while Ukraine’s long-range strikes are aimed at forcing Moscow to confront reality.
quote:Putin's special envoy Kirill Dmitriev has called on extraterrestrials to persuade UK Prime Minister Keir Starmer to voluntarily step down "for the sake of saving the Western world."
According to Dmitriev, alien visitors should simply convey the public's "real opinion" about Starmer's policies and encourage him to resign.
He claimed that such an intervention would not require any "physical probing," but that Starmer's voluntary departure could supposedly give hope to Western civilization, which he described as being in a deep crisis.
De ironie...quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:34 schreef Perrin het volgende:
Sterkte in deze moeilijke tijden, @:Mikeytt [ x ]
Twitterclowns.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:34 schreef Perrin het volgende:
Waarom sterktequote:Op donderdag 11 juni 2026 08:34 schreef Perrin het volgende:
Dit ja. Altijd bijzonder dat Iraniërs in Iran niet zonder hoofddoek mogen lopen, en dat we dat hier maar wel moeten faciliteren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Twitterclowns.
Blijft toch altijd wel bijzonder, dat in Rusland onafhankelijk media worden verboden / vervolgd en journalisten worden vastgezet en gemarteld en dat we hier dan het staatspropagandakanaal van Poetin maar ruim baan moeten geven.
Deze vergelijking is zo krom dat een banaan er jaloers op isquote:Op donderdag 11 juni 2026 09:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ja. Altijd bijzonder dat Iraniërs in Iran niet zonder hoofddoek mogen lopen, en dat we dat hier maar wel moeten faciliteren.! Wat een redenering zeg.
Verbeter me als ik het fout heb, maar ik schatte in dat je het wel met Sjoerd eens zou zijn.quote:
Dit soort bijzaken kunnen me niets schelen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verbeter me als ik het fout heb, maar ik schatte in dat je het wel met Sjoerd eens zou zijn.
Al schijten ze er in een gouden po, dat laat onverlet dat het land een illegale oorlog tegen een soeverein land is begonnen. Met miljoenen zinloze doden tot gevolg.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
In welk jaartal is die oorlog behonnen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:21 schreef Toby56 het volgende:
onverlet dat het land een illegale oorlog tegen een soeverein land is begonnen.
Retorische vragen mag je wat mij betreft aan je eigen spiegelbeeld stellen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In welk jaartal is die oorlog behonnen?
quote:Oekraïense drones treffen grote Russische olieraffinaderij
De Afipsky-olieraffinaderij in de Russische regio Krasnodar is in de nacht van woensdag op donderdag geraakt door Oekraïense drones. Dit blijkt uit foto's en video's die ooggetuigen op sociale media hebben geplaatst. De aanval heeft brand veroorzaakt in een van de grootste olieverwerkingsinstallaties in Zuid-Rusland.
Het operationeel hoofdkwartier van Krasnodar stelt dat brokstukken van onderschepte drones brand hebben veroorzaakt op het terrein van de raffinaderij. Volgens Oekraïense monitoringkanalen werd de installatie mogelijk geraakt door een geleide raket. Inwoners deelden video's online waarop explosies en luchtafweereenheden boven de stad te zien waren.
Autoriteiten melden ook een grootschalige aanval in de regio Krasnodar, waarbij minstens drie mensen gewond raakten. Brokstukken van een drone raakten een appartementencomplex in de regionale hoofdstad Krasnodar, waarbij brand ontstond. In de wijk Seversky raakte eveneens een persoon gewond en werden meerdere huizen beschadigd.
De Afipsky-olieraffinaderij verwerkt jaarlijks ongeveer 6,25 miljoen ton ruwe olie, zo'n twee procent van de totale raffinageproductie van Rusland. De installatie produceert benzine, dieselbrandstof en andere oliederivaten. Het is niet de eerste keer dat de raffinaderij doelwit is van Oekraïense aanvallen.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/11/8038757/quote:Nieuwe grootschalige Oekraïense aanvallen op Krim: 'Mogelijk geen intacte bruggen naar eiland meer over'
In de nacht van woensdag op donderdag heeft Oekraïne een grootschalige drone- en raketaanval uitgevoerd op de door Rusland bezette Krim. Meerdere militaire locaties zijn volgens lokale berichten getroffen.
Het pro-Oekraïense Telegramkanaal Crimean Wind meldt dat een brug in Armjansk, in het noorden van de Krim, is geraakt. Ook een brug bij Krasnoperekopsk zou zijn beschadigd. Het kanaal stelt dat er mogelijk geen intacte bruggen meer over zijn op de landroutes naar het schiereiland.
In het zuiden van de Krim werden explosies en raketactiviteit gemeld in Sevastopol. Volgens getuigenverslagen waren er raketlanceringen vanaf Kaap Fiolent en meerdere explosies in de stad.
Crimean Wind zegt ook dat twee inslagen zijn gemeld in de buurt van de baaien van Komysjova en Kozatjsa, gevolgd door vier of vijf andere inslagen. Een inslag zou een militaire basis in de baai van Striletska hebben getroffen. Over deze baai steeg rook op en er woedde een grote brand.
Naast Sevastopol werden ook explosies gemeld in Simferopol, hoewel details over de schade nog niet bekend zijn.
Dat was het alquote:
Bronvermelding ajb.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
Het is mogelijk al écht een eiland
[..]
vrijwilligers als in onbetaald?quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit heeft trouwens direct een enorme impact op het front.
Mensen onderschatten (denk ik?) hoeveel logistiek ook door "burgers" naar het front wordt gebracht (aan beide kanten overigens). Voor sommige eenheden is dat echt 75%. En dat soort vrijwilligerstroepen aan Russische kant klagen nu enorm dat ze gewoon amper iets kunnen doen, omdat wel naar de Krim kunnen rijden maar niet verder.
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Haags het volgende:
[ x ]
De waarschuwingen blijven maar komen.
Daar houd ik het ook op.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.
Laten we hopen op een herhaling van de zomer van 2022.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/11/8038757/
https://dvhn.nl/buitenlan(...)r-over-45345085.html
https://unn.ua/en/news/fo(...)ics-routes-to-crimea
Wie zijn "wij" en wat doen wij precies?quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:38 schreef Toby56 het volgende:
Daar houd ik het ook op.
De Blitzkrieg tegen Oekraïne is al mislukt.
Dus lijkt me het streven naar een groot Euro-Aziatisch Ruski Reich niet bepaald aan te bevelen.
Dan zou Poetin de megalomanie van A. Hitler helemaal gaan overvleugelen.
En Adolf kon tenminste nog een aantal jaren de illusie van een Dritte Reich in stand houden. Dat gaat deze doorgeslagen paranoïde rat niet lukken. Dat geldt ook voor al zijn dubbelgangers. Hoeveel bunkers zouden ze daarvoor moeten bouwen eigenlijk, die Russen?
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
Dit.
Rusland gaat echt geen oorlog met de NAVO voeren. Dan is het voor beide partijen gewoon einde verhaal.
ftfyquote:Op donderdag 11 juni 2026 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit.
Rusland gaat echt geen oorlog met de NAVO voeren. Dan is het voor een van beide partijen gewoon einde verhaal.
quote:Something HUGE is Happening in Crimea | Senator Mark Kelly
Bekijk deze YouTube-videoquote:Wow..!!! ? what a super guest,
Sen. Mark Kelly. Big fan of your Senator.
Your courage and your integrity keeps me engaged in the US.
You and Jake Broe show that there is still good in the US.
Sorry een deel zijn vrijwilligers, maar dat gaat dan vooral om allerlei centra die via donaties allerlei spullen naar het front brengen. Voedsel, wc papier, dekens, tenten of wat je oo maar kan verzinnen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:03 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
vrijwilligers als in onbetaald?
Zeker.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:19 schreef skysherrif het volgende:
Heeft Oekraiene hier dea fgelopen maanden een behoorlijke progressie in het stilletjes geboekt:
afbeelding
Niet dat ik het denk maar het kunnen inderdaad net zo goed van die vlaggenrenners zijn zoals bij de Russen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Oekraine nu ook in Voskresenka.
(let op dat de situatie erg dynamisch daar is en de Russen dit niet zomaar op zullen geven)
Verschil is dat Rusland de vlaggenrenners zelf filmt en dit een video van Russen zijn waar ze een huis raken met Oekraieners er in verscholen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Niet dat ik het denk maar het kunnen inderdaad net zo goed van die vlaggenrenners zijn zoals bij de Russen.
Oekrainers onderschatten Rusland nog steeds niet. Ik zie niet in waarom wij dat wel zouden doen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zijn "wij" en wat doen wij precies?
[..]
[..]
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/11/8038757/
https://dvhn.nl/buitenlan(...)r-over-45345085.html
https://unn.ua/en/news/fo(...)ics-routes-to-crimea
Navo/eu en het voorbereiden op een eventuele oorlog met rusland.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kopen nog wat patriots, in de ijdele hoop dat ze in afzienbare tijd gaan komen, en wie er ook in het witte huis zit het goed vind dat we ze gebruiken, ipv in europees te investeren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat komt zomaar uit te lucht vallen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:35 schreef over_hedge het volgende:
Navo/eu en het voorbereiden op een eventuele oorlog met rusland.
Nee uit de grond groeien hoezo?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat komt zomaar uit te lucht vallen?
Er is simpelweg nog geen volwaardig (europees) alternatief. Dat gaat er uiteraard ooit wel eens komen maar gaan we niet op wachten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:39 schreef ExTec het volgende:
We kopen nog wat patriots, in de ijdele hoop dat ze in afzienbare tijd gaan komen, en wie er ook in het witte huis zit het goed vind dat we ze gebruiken, ipv in europees te investeren.
Beeldmateriaal van FP2 strikes op de andere brug die van de Krim naar Kherson gaat van vannacht.quote:Unique footage of the destruction of a bridge in Armeniysk and trucks with ammunition and fuel. There are no intact bridges left for the enemy's logistics from the Crimean peninsula.
A series of accurate strikes were carried out on the night of June 11. In the area of the strike near the bridge in Armeniysk, up to 50 trucks were concentrated, ready to be sent to the Gulyaipil direction. The bridge itself was disabled using FirePoint systems and does not require further strikes - the enemy's important logistics route has been completely paralyzed.
This operation is the result of the systematic work of the joint multi-domain center "Phalanx" of the Dmytro Kotsyubaylo 1st Separate Motor Rifle Brigade, the 475th Separate Motor Rifle Brigade "CODE 9.2", and the SBU's "Alfa" Special Operations Center. The strikes are aimed at depleting the enemy's 37th and 64th Motor Rifle Brigades, against which we are fighting.
We restore territories not at the cost of lives, but through comprehensive work.
This is not the end. There will be more.
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is simpelweg nog geen volwaardig (europees) alternatief. Dat gaat er uiteraard ooit wel eens komen maar gaan we niet op wachten.
Wij doen het als reactie op de uitbreiding van de Russen, niet omdat wij het gewoon leuk vinden om de capaciteit aan de oostgrens uit te breiden en de Russen te provoceren.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:43 schreef skysherrif het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Beeldmateriaal van FP2 strikes op de andere brug die van de Krim naar Kherson gaat van vannacht.
dat weet ik. weet ook niet zo goed welk punt je nu denkt te makenquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij doen het als reactie op de uitbreiding van de Russen, niet omdat wij het gewoon leuk vinden om de capaciteit aan de oostgrens uit te breiden en de Russen te provoceren.
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef BEFEM het volgende:
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.
Als Oekraïne op termijn met een betaalbaar alternatief komt lijkt mij dat geen verkeerde keuze. Uiteraard afhankelijk van de prestaties, maar defensie industrie in Oekraïne zal na de oorlog wel goede zaken doen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.
Blijkbaar zie jij er enige logica in omdat wij het ook doen ofzo...quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:47 schreef over_hedge het volgende:
dat weet ik. weet ook niet zo goed welk punt je nu denkt te maken
quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
Het is idd vanuit de russen gedacht niet gek dat ze het doen nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar zie jij er enige logica in omdat wij het ook doen ofzo...
[..]
Dat begrijp ik maar nu wacht je ook 8 jaar ofzo erop? En dan heb je alsnog lage aantallen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.
Zodra dit conflict voorbij is kan er gekeken worden naar alternatieven..ik gok dat er hele interessante joint ventures met Oekraïnse bedrijven gaan ontstaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als Oekraïne op termijn met een betaalbaar alternatief komt lijkt mij dat geen verkeerde keuze. Uiteraard afhankelijk van de prestaties, maar defensie industrie in Oekraïne zal na de oorlog wel goede zaken doen.
Dus het is een soort van de "NATO breidt uit naar het oosten" en daarom is Rusland aan het doen wat ze doen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:52 schreef over_hedge het volgende:
Het is idd vanuit de russen gedacht niet gek dat ze het doen nee.
Daar veranderd jouw punt helemaal niks aan
Een europees alternatief gaat iig vele jaren langer duren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:53 schreef BEFEM het volgende:
Dat begrijp ik maar nu wacht je ook 8 jaar ofzo erop? En dan heb je alsnog lage aantallen.
Het beeld zelf schijnt 60m te zijn plus nog 40 meter daaronder aan structuur dus enorm ja.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef Cherni het volgende:
Even wat anders. Aangezien ik de muziek van Tangerine Dream mooi vind kwam ik dit tegen. Is dit fantisch beeld in Kiev werkekijk zo groot of is dit vertekend door de drone. Overigens bizar dit nummer is wel van toepassing.
Doordat finland bij navo zit is het idd niet zo gek dat ze wat bij de grens doen nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is een soort van de "NATO breidt uit naar het oosten" en daarom is Rusland aan het doen wat ze doen?
Het is vrij indrukwekkend kan ik zeggen jaquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het beeld zelf schijnt 60m te zijn plus nog 40 meter daaronder aan structuur dus enorm ja.
Finland schurkte in 1994 al tegen de NATO aan met het PfP programma.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:57 schreef over_hedge het volgende:
Doordat finland bij navo zit is het idd niet zo gek dat ze wat bij de grens doen nee.
Dat ze volwaardig lid zijn geworden is niet meer dan een formaliteit en verandert onderaan de streep niks voor de Russen. Dat de Russen dit uitbuiten en het inzetten als propaganda is natuurlijk te verwachten.quote:Finland has cooperated with NATO since 1994, when Finland joined the Partnership for Peace programme (PfP), and since 2014, Finland has participated in Enhanced Opportunities Partners programme (EOP).
De regeldruk is ook veel te hoog binnen de EU. Voordat men hier iets kan ontwikkelen laat staan produceren ook al vanwege klimaat duurt te veel te lang. Daar moeten we vanaf.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over muziek gesproken, weet ook niet meer of ik het wel eens eerder heb gedeeld, maar deze Oekraiense band is zo goed:quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef Cherni het volgende:
Even wat anders. Aangezien ik de muziek van Tangerine Dream mooi vind kwam ik dit tegen. Is dit fantisch beeld in Kiev werkekijk zo groot of is dit vertekend door de drone. Overigens bizar dit nummer is wel van toepassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |