Bronvermelding ajb.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
Het is mogelijk al écht een eiland
[..]
vrijwilligers als in onbetaald?quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit heeft trouwens direct een enorme impact op het front.
Mensen onderschatten (denk ik?) hoeveel logistiek ook door "burgers" naar het front wordt gebracht (aan beide kanten overigens). Voor sommige eenheden is dat echt 75%. En dat soort vrijwilligerstroepen aan Russische kant klagen nu enorm dat ze gewoon amper iets kunnen doen, omdat wel naar de Krim kunnen rijden maar niet verder.
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Haags het volgende:
[ x ]
De waarschuwingen blijven maar komen.
Daar houd ik het ook op.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is op zich niet heel gek. Dat doen wij ook. En nu met Finland er bij is het wel logisch dat ze die grenzen versterken.
Laten we hopen op een herhaling van de zomer van 2022.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/11/8038757/
https://dvhn.nl/buitenlan(...)r-over-45345085.html
https://unn.ua/en/news/fo(...)ics-routes-to-crimea
Wie zijn "wij" en wat doen wij precies?quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:38 schreef Toby56 het volgende:
Daar houd ik het ook op.
De Blitzkrieg tegen Oekraïne is al mislukt.
Dus lijkt me het streven naar een groot Euro-Aziatisch Ruski Reich niet bepaald aan te bevelen.
Dan zou Poetin de megalomanie van A. Hitler helemaal gaan overvleugelen.
En Adolf kon tenminste nog een aantal jaren de illusie van een Dritte Reich in stand houden. Dat gaat deze doorgeslagen paranoïde rat niet lukken. Dat geldt ook voor al zijn dubbelgangers. Hoeveel bunkers zouden ze daarvoor moeten bouwen eigenlijk, die Russen?
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
Dit.
Rusland gaat echt geen oorlog met de NAVO voeren. Dan is het voor beide partijen gewoon einde verhaal.
ftfyquote:Op donderdag 11 juni 2026 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit.
Rusland gaat echt geen oorlog met de NAVO voeren. Dan is het voor een van beide partijen gewoon einde verhaal.
quote:Something HUGE is Happening in Crimea | Senator Mark Kelly
Bekijk deze YouTube-videoquote:Wow..!!! ? what a super guest,
Sen. Mark Kelly. Big fan of your Senator.
Your courage and your integrity keeps me engaged in the US.
You and Jake Broe show that there is still good in the US.
Sorry een deel zijn vrijwilligers, maar dat gaat dan vooral om allerlei centra die via donaties allerlei spullen naar het front brengen. Voedsel, wc papier, dekens, tenten of wat je oo maar kan verzinnen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:03 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
vrijwilligers als in onbetaald?
Zeker.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:19 schreef skysherrif het volgende:
Heeft Oekraiene hier dea fgelopen maanden een behoorlijke progressie in het stilletjes geboekt:
afbeelding
Niet dat ik het denk maar het kunnen inderdaad net zo goed van die vlaggenrenners zijn zoals bij de Russen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Oekraine nu ook in Voskresenka.
(let op dat de situatie erg dynamisch daar is en de Russen dit niet zomaar op zullen geven)
Verschil is dat Rusland de vlaggenrenners zelf filmt en dit een video van Russen zijn waar ze een huis raken met Oekraieners er in verscholen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Niet dat ik het denk maar het kunnen inderdaad net zo goed van die vlaggenrenners zijn zoals bij de Russen.
Oekrainers onderschatten Rusland nog steeds niet. Ik zie niet in waarom wij dat wel zouden doen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zijn "wij" en wat doen wij precies?
[..]
[..]
Rusland zou wel eens vaker iets niet doen... We kunnen zien hoe het gaat.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/11/8038757/
https://dvhn.nl/buitenlan(...)r-over-45345085.html
https://unn.ua/en/news/fo(...)ics-routes-to-crimea
Navo/eu en het voorbereiden op een eventuele oorlog met rusland.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kopen nog wat patriots, in de ijdele hoop dat ze in afzienbare tijd gaan komen, en wie er ook in het witte huis zit het goed vind dat we ze gebruiken, ipv in europees te investeren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat komt zomaar uit te lucht vallen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:35 schreef over_hedge het volgende:
Navo/eu en het voorbereiden op een eventuele oorlog met rusland.
Nee uit de grond groeien hoezo?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat komt zomaar uit te lucht vallen?
Er is simpelweg nog geen volwaardig (europees) alternatief. Dat gaat er uiteraard ooit wel eens komen maar gaan we niet op wachten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:39 schreef ExTec het volgende:
We kopen nog wat patriots, in de ijdele hoop dat ze in afzienbare tijd gaan komen, en wie er ook in het witte huis zit het goed vind dat we ze gebruiken, ipv in europees te investeren.
Beeldmateriaal van FP2 strikes op de andere brug die van de Krim naar Kherson gaat van vannacht.quote:Unique footage of the destruction of a bridge in Armeniysk and trucks with ammunition and fuel. There are no intact bridges left for the enemy's logistics from the Crimean peninsula.
A series of accurate strikes were carried out on the night of June 11. In the area of the strike near the bridge in Armeniysk, up to 50 trucks were concentrated, ready to be sent to the Gulyaipil direction. The bridge itself was disabled using FirePoint systems and does not require further strikes - the enemy's important logistics route has been completely paralyzed.
This operation is the result of the systematic work of the joint multi-domain center "Phalanx" of the Dmytro Kotsyubaylo 1st Separate Motor Rifle Brigade, the 475th Separate Motor Rifle Brigade "CODE 9.2", and the SBU's "Alfa" Special Operations Center. The strikes are aimed at depleting the enemy's 37th and 64th Motor Rifle Brigades, against which we are fighting.
We restore territories not at the cost of lives, but through comprehensive work.
This is not the end. There will be more.
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is simpelweg nog geen volwaardig (europees) alternatief. Dat gaat er uiteraard ooit wel eens komen maar gaan we niet op wachten.
Wij doen het als reactie op de uitbreiding van de Russen, niet omdat wij het gewoon leuk vinden om de capaciteit aan de oostgrens uit te breiden en de Russen te provoceren.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:43 schreef skysherrif het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Beeldmateriaal van FP2 strikes op de andere brug die van de Krim naar Kherson gaat van vannacht.
dat weet ik. weet ook niet zo goed welk punt je nu denkt te makenquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij doen het als reactie op de uitbreiding van de Russen, niet omdat wij het gewoon leuk vinden om de capaciteit aan de oostgrens uit te breiden en de Russen te provoceren.
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef BEFEM het volgende:
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.
Als Oekraïne op termijn met een betaalbaar alternatief komt lijkt mij dat geen verkeerde keuze. Uiteraard afhankelijk van de prestaties, maar defensie industrie in Oekraïne zal na de oorlog wel goede zaken doen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar dat is wel een kip ei he. Als we patriots blijven kopen in Europa dan duurt het steeds langer voordat er een Europees alternatief komt. Als het er uberhaupt komt.
Blijkbaar zie jij er enige logica in omdat wij het ook doen ofzo...quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:47 schreef over_hedge het volgende:
dat weet ik. weet ook niet zo goed welk punt je nu denkt te maken
quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:32 schreef over_hedge het volgende:
Het is idd vanuit de russen gedacht niet gek dat ze het doen nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar zie jij er enige logica in omdat wij het ook doen ofzo...
[..]
Dat begrijp ik maar nu wacht je ook 8 jaar ofzo erop? En dan heb je alsnog lage aantallen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hebben simpelweg niet de luxe om de afwachtende houding aan te nemen in de hoop dat er een europees alternatief op de markt gaat komen. Dat kun je een kip/ei verhaal vinden maar het is wat het is.
Zodra dit conflict voorbij is kan er gekeken worden naar alternatieven..ik gok dat er hele interessante joint ventures met Oekraïnse bedrijven gaan ontstaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als Oekraïne op termijn met een betaalbaar alternatief komt lijkt mij dat geen verkeerde keuze. Uiteraard afhankelijk van de prestaties, maar defensie industrie in Oekraïne zal na de oorlog wel goede zaken doen.
Dus het is een soort van de "NATO breidt uit naar het oosten" en daarom is Rusland aan het doen wat ze doen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:52 schreef over_hedge het volgende:
Het is idd vanuit de russen gedacht niet gek dat ze het doen nee.
Daar veranderd jouw punt helemaal niks aan
Een europees alternatief gaat iig vele jaren langer duren.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:53 schreef BEFEM het volgende:
Dat begrijp ik maar nu wacht je ook 8 jaar ofzo erop? En dan heb je alsnog lage aantallen.
Het beeld zelf schijnt 60m te zijn plus nog 40 meter daaronder aan structuur dus enorm ja.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef Cherni het volgende:
Even wat anders. Aangezien ik de muziek van Tangerine Dream mooi vind kwam ik dit tegen. Is dit fantisch beeld in Kiev werkekijk zo groot of is dit vertekend door de drone. Overigens bizar dit nummer is wel van toepassing.
Doordat finland bij navo zit is het idd niet zo gek dat ze wat bij de grens doen nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is een soort van de "NATO breidt uit naar het oosten" en daarom is Rusland aan het doen wat ze doen?
Het is vrij indrukwekkend kan ik zeggen jaquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het beeld zelf schijnt 60m te zijn plus nog 40 meter daaronder aan structuur dus enorm ja.
Finland schurkte in 1994 al tegen de NATO aan met het PfP programma.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:57 schreef over_hedge het volgende:
Doordat finland bij navo zit is het idd niet zo gek dat ze wat bij de grens doen nee.
Dat ze volwaardig lid zijn geworden is niet meer dan een formaliteit en verandert onderaan de streep niks voor de Russen. Dat de Russen dit uitbuiten en het inzetten als propaganda is natuurlijk te verwachten.quote:Finland has cooperated with NATO since 1994, when Finland joined the Partnership for Peace programme (PfP), and since 2014, Finland has participated in Enhanced Opportunities Partners programme (EOP).
De regeldruk is ook veel te hoog binnen de EU. Voordat men hier iets kan ontwikkelen laat staan produceren ook al vanwege klimaat duurt te veel te lang. Daar moeten we vanaf.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over muziek gesproken, weet ook niet meer of ik het wel eens eerder heb gedeeld, maar deze Oekraiense band is zo goed:quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:51 schreef Cherni het volgende:
Even wat anders. Aangezien ik de muziek van Tangerine Dream mooi vind kwam ik dit tegen. Is dit fantisch beeld in Kiev werkekijk zo groot of is dit vertekend door de drone. Overigens bizar dit nummer is wel van toepassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |