Geeft aan dat Oekraine iets te veel de wind in de zeilen heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:40 schreef Parafernalia het volgende:
Echt alles wordt uit de kast getrokken.
Ja maar vergelijk hem eens met Nero, dan valt het allemaal wel mee!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Geeft aan dat Oekraine iets te veel de wind in de zeilen heeft.
Wel leuke is dat de Russische talking points (onder andere door Poetin, Doegin, en de solovef (propagandist met huisje in Italie) op het russische WÉF en staattv nu allemaal spontaan aangehaald worden.
Niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan nog zijn er vele verschillen. Een romeinse keizer kon willekeurig mensen ter dood veroordelen, dat kon een vroege Russische Tsaar ook. Putin heeft deze macht niet.
Het gaat ook om de relatie tussen uitvoerende en wetgevende macht.
Kim Jong laat mensen niet heimelijk uit ramen gooien maar veroordeeld ze gewoon tot de doodstraf.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet?
Die mensen vallen allemaal spontaan uit ramen?
Die is absoluut samen met de rechterlijke macht.
Oké poetin doet het over het algemeen iets geraffineerder maar het zijn nog steeds doodvonnisen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kim Jong laat mensen niet heimelijk uit ramen gooien maar veroordeeld ze gewoon tot de doodstraf.
Laat ik eens een absolute vraag stellen. Stel hij gaat voor een volgende termijn en de peilingen laten zien dat hij het niet redt, zal hij er dan voor kiezen a la Lukashenko om de verkiezingen te beinvloeden en zullen de mensen die dat moeten uitvoeren dat ook doen?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan nog zijn er vele verschillen. Een romeinse keizer kon willekeurig mensen ter dood veroordelen, dat kon een vroege Russische Tsaar ook. Putin heeft deze macht niet.
Het gaat ook om de relatie tussen uitvoerende en wetgevende macht.
Stam plus 7quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onderscheid zonder verschil.
Lekker belangrijk wat putin allemaal aanhoud als windowdressing.
Beïnvloeding ligt dan voor de hand.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik eens een absolute vraag stellen. Stel hij gaat voor een volgende termijn en de peilingen laten zien dat hij het niet redt, zal hij er dan voor kiezen a la Lukashenko om de verkiezingen te beinvloeden en zullen de mensen die dat moeten uitvoeren dat ook doen?
Bij voorgaande verkiezingen werd openlijk gefraudeerd.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik eens een absolute vraag stellen. Stel hij gaat voor een volgende termijn en de peilingen laten zien dat hij het niet redt, zal hij er dan voor kiezen a la Lukashenko om de verkiezingen te beinvloeden en zullen de mensen die dat moeten uitvoeren dat ook doen?
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:19 schreef skysherrif het volgende:
Redelijk OPSEC counteroffensief van Oekraiense air assault brigades:
Op basis van een aantal bronnen zoals:
[ x ]
Mappers die kijken naar inslagen van Russische artillerie op nieuwe satellietbeelden
[ afbeelding ]
Russiche prive telegrams van soldaten aan het front
[ afbeelding ]
En Oekraiense oorlogsjournalisten die vaak heel dichtbij het front zitten (DSVH = Oekraiense air assault troepen)
Heeft Oekraiene hier dea fgelopen maanden een behoorlijke progressie in het stilletjes geboekt:
[ afbeelding ]
Dit hele gebied lijkt weer heringenomen door Oekraine.
Dit is vlak ten Oosten van het gebied waar heel veel over gepraat is waar een zogenaamde breaktrhough zou zijn van Oekraien (viel wel mee) waardoor Rusland de troepen die hier waren gestationeeerd halsoverkop daarheen moesten sturen om de boel te controleren. En nu heeft Rusland nog meer moeite om Oekraine nu hier tegen te houden. Best interessant.
moet ook nietquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:26 schreef DavidBrent het volgende:
Die Oekraïners zijn ook geen lieverdjes, hoor.
Deepstate bewaard OPSEC voor Oekraiense progressie, maar niet voor Russische (alhoewel ze wel redelijk conservatief zijn). Dus soms is de kaart daar anders dan in werkelijkheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:40 schreef Korenfok het volgende:
ISW is ook heel positief over de successen van oekraine, positiever dan bijv. mappers zoals Deepstate en anderen.
(althans las ik bij de buren op Tweakers).
Yup, maar Russen geven niets om elkaar, en dus kan Poetin gewoon zijn gang blijven gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
Als je een speciale militaire operatie begint dan kun je hem ook stoppen
[..]
moet ook niet
Russen zijn het goed zat zo onderhand
Bekijk deze YouTube-video
overal in Ruzzia ziet men van alles in de hens gaan en soldaten hebben honger en dorst door interrupties in de logistiek
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:27 schreef skysherrif het volgende:
Andere directie waar nog VEEL meer Opsec is en ik ook niet veel informatie over heb behalve deze recente geolocatie:
[ x ]
[ afbeelding ]
Oekraine tracht hier vanuit het zuiden en het noorden deze Russische beweging in een tang te nemen.
Dat er hevige opsec is blijkt wel uit :
[ x ]
Dit is het Lyman gebied onder controle van de 3e assault brigade van Biletsky
Ik weet dat ik niet te positief moet zijn, en niet te veel hoop moet koesteren. Maar dit is wel echt goed nieuws hè.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oekraieners zijn nu ook hier gespot.
Het is niet dat Oekraine ineens aan de lopende band dorpen en steden terug gaat innemen en Oekraine heeft in andere directies genoeg problemen MAAR, sinds hele lange tijd (3 jaar als je kursk niet meetelt) heeft Oekraine op meerdere fronten het initiatief aan het front en heeft Oekraine het initiatief qua logistiek en dat is wel heel positief.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik weet dat ik niet te positief moet zijn, en niet te veel hoop moet koesteren. Maar dit is wel echt goed nieuws hè.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |