Aan de ene kant voor het milieu wel, aan de andere kant wrijft het ook wel een beetje.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
Als ik de benzineprijzen hoor van België.... die zijn een stuk lager.
Wie heeft die accijnsen e.d. opgeschroeft? regering Schoof, regeringen Rutte ? Of eerder onder de regeringen Balkenende...?
Al dan niet met hulp van links? Geef allereerst 'rechts' de schuld daarvan.
Anderzijds... dure benzinekosten drijft mensen wel naar meer de auto laten staan of een elektrische auto kopen.
Al dan niet thuis opladen met zonnepanelen. Dat is een goede zaak, toch ?
Het probleem wat je hiermee krijgt is dat mensen met een eigen oprit en eigen laadvoorziening (wat doorgaans geen armelui zijn) straks grotendeels gratis kunnen rijden, terwijl de rest verplicht is dure stroom te tappen bij een openbare laadpaal. Want in de meeste gemeenten doen ze enorm spastisch over een laadkabel over de stoep.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
Wie heeft die accijnsen e.d. opgeschroeft? regering Schoof, regeringen Rutte ? Of eerder onder de regeringen Balkenende...?
Anderzijds... dure benzinekosten drijft mensen wel naar meer de auto laten staan of een elektrische auto kopen.
Die vergelijking met België gaat niet helemaal op omdat België een maximale huurprijs heeft. Dat is alsof je naar de maximale huur in de sociale sector van Amsterdam kijkt en vervolgens concludeert dat alle woningen in Amsterdam voor dat bedrag worden verhuurd. Dat klopt binnen dat specifieke segment, maar niet voor de woningmarkt als geheel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
Tja het wordt steeds rechtser. Zie bijvoorbeeld op de frontpage hoe de rassenrellen in Belfast vrijwel unaniem worden toegejuicht en vergeleken met de Franse revolutie.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zie de FvD-documentaire: https://npo.nl/start/afspelen/de-duistere-kant-van-forum-voor-democratie
Een samenvatting van deze docu: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5611629/oud-fvders-powned-docu-holocaustontkenning-nazi-uitingen-en
en dit
Bekijk deze YouTube-video
Ja wat een verassing moet het zijn voor Dilan dat als ze genocide ontkent en goedpraat dat ook joden raakt. Wie had dat toch kunnen denkenquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:45 schreef Kowloon het volgende:
Wel curieus dat velen die de afgelopen jaren heulden met radicaal-rechts en extreem-rechts dachten dat de Joden deze keer wel buiten beschouwing zouden blijven (ik kijk onder andere naar jou, Dilan Yeşilgöz-Zegerius).
Neen! Moslimhaat, Jodenhaat, racisme, steeds is er sprake van dezelfde onderliggende mechanismen; haat jegens een minderheid en haat jegens iemands zijn. Al in ongeveer groep 8 van de basisschool zou toch duidelijk moeten zijn waar dat steevast toe leidt.
We leren niks van de geschiedenis.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:45 schreef Kowloon het volgende:
Wel curieus dat velen die de afgelopen jaren heulden met radicaal-rechts en extreem-rechts dachten dat de Joden deze keer wel buiten beschouwing zouden blijven (ik kijk onder andere naar jou, Dilan Yeşilgöz-Zegerius).
Neen! Moslimhaat, Jodenhaat, racisme, steeds is er sprake van dezelfde onderliggende mechanismen; haat jegens een minderheid en haat jegens iemands zijn. Al in ongeveer groep 8 van de basisschool zou toch duidelijk moeten zijn waar dat steevast toe leidt.
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Even een zijsprongetje, uit oprechte interesse: waarom elke 3/4 jaar een nieuwe?
Klopt. Hier zijn we dol op spuuglelijke "suv's"quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.
Geeft niks, Pro is pas eng.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het wordt steeds rechtser. Zie bijvoorbeeld op de frontpage hoe de rassenrellen in Belfast vrijwel unaniem worden toegejuicht en vergeleken met de Franse revolutie.
Die zijn hier ook aardig populair, echter, de populairste modellen hier zijn niet beschikbaar in Nederland. Normaal Indien de modellen overeen komen zijn ze zo'n 30-40% goedkoper in Mexico.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Hier zijn we dol op spuuglelijke "suv's"
Klopt FvD gaf zelf nota bene aan dat ze Baudet gingen vervangen omdat Lidewij niet zijn bagage heeft. En vervolgens deden de meeste media alsof ze dat niet meegekregen hebben ofzo. Ze hadden Lidewij vanaf het begin toch al wel kritische kunnen bevragen over alle gewelddadidge lui met Mein Kampf als favoriete boek.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik denk dat hij hier Markuszower in de war haalt met JA21 en de nieuwe partij van Keijzer, maar verder scherp gezien.
Die vragen werden wel gesteld. Herinner me een interview in VK of NRC waar het o.a. ging over Aboriginals en vuur of de maanlanding. Maar het maakt de (potentiële) achterban uiteraard niets uit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klopt FvD gaf zelf nota bene aan dat ze Baudet gingen vervangen omdat Lidewij niet zijn bagage heeft. En vervolgens deden de meeste media alsof ze dat niet meegekregen hebben ofzo. Ze hadden Lidewij vanaf het begin toch al wel kritische kunnen bevragen over alle gewelddadidge lui met Mein Kampf als favoriete boek.
Wat dat betreft blijft het echt een probleem dat Nederland vrijwel alleen rechtse media heeft.
Lees dit eens:quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klopt FvD gaf zelf nota bene aan dat ze Baudet gingen vervangen omdat Lidewij niet zijn bagage heeft. En vervolgens deden de meeste media alsof ze dat niet meegekregen hebben ofzo. Ze hadden Lidewij vanaf het begin toch al wel kritische kunnen bevragen over alle gewelddadidge lui met Mein Kampf als favoriete boek.
Wat dat betreft blijft het echt een probleem dat Nederland vrijwel alleen rechtse media heeft.
Je moet het bereik en de 'penetratie' van Volkskrant en NRC niet overschatten. Dat is veel minder dan het 'Verenigde Telegraaf Front' en iets als NU.nl. Of de talkshows.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die vragen werden wel gesteld. Herinner me een interview in VK of NRC waar het o.a. ging over Aboriginals en vuur of de maanlanding. Maar het maakt de (potentiële) achterban uiteraard niets uit.
Vlaams Belang is in België een totaal irrelevante partij die door niemand serieus wordt genomen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet het bereik en de 'penetratie' van Volkskrant en NRC niet overschatten. Dat is veel minder dan het 'Verenigde Telegraaf Front' en iets als NU.nl. Of de talkshows.
De Vlaamse mediamiljardairs (families met een bepaald WO2 verleden) hebben drie decennia aan ervaring met Vlaams Belang groot houden.
Van Langenhove hadden ze er toch uitgegooid?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vlaams Belang is in België een totaal irrelevante partij die door niemand serieus wordt genomen.
Wat ook niet zo moeilijk is als je types als Van Langenhove hebt rondlopen.
Hij is officieel zelfs nooit lid geweest van Vlaams Belang. Zat tijdelijk als onafhankelijk volksvertegenwoordiger in die fractie.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Van Langenhove hadden ze er toch uitgegooid?
Hij is opgestapt als parlementslid. De Universiteit Gent heeft hem er wel uitgegooid.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Van Langenhove hadden ze er toch uitgegooid?
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is officieel zelfs nooit lid geweest van Vlaams Belang. Zat tijdelijk als onafhankelijk volksvertegenwoordiger in die fractie.
Denk dat Vlaams Belang te gematigd is voor hem.
Het is natuurlijk niet voor niets dat hij op al die bijeenkomsten met FvD komt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij is opgestapt als parlementslid. De Universiteit Gent heeft hem er wel uitgegooid.
Van Langenhove is een gevaarlijke gek en een engnek. Als je hem hoort praten klinkt het best redelijk maar als je een beetje nadenkt over wat hij eigenlijk zegt is het gewoon extreemrechts gewauwel. Een soort Vlaamse Charlie Kirk.
Vlaams Belang heeft in Vlaanderen gewoon 25% van de stemmen (ja, in Nederland is dit blok aan partijen groter - Nederland doet mee aan het Europees kampioenschap).quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vlaams Belang is in België een totaal irrelevante partij die door niemand serieus wordt genomen.
Wat ook niet zo moeilijk is als je types als Van Langenhove hebt rondlopen.
Wij hebben een van dr hoogste inkomens van de wereld, maar dat betekent niet automatisch dat we het ook veel beter hebben. De verschillen worden soms nogal overdreven.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:30 schreef Badada het volgende:
Auto's zijn weliswaar prijzig in NL, maar gezien ons gemiddelde inkomen ook weer niet overdreven duur. Vergelijken met wagenparken van andere landen gaat ook niet zo een twee drie op, we rijden in Nederland vaak veel luxere auto's dan in andere landen. Onze auto's gaan bovendien langer mee door onze uitstekende wegen. Je bent dus een idioot als je een auto na 3 jaar weg doet, dan is ie hier net ingereden.
Het is al jaren duidelijk dat FvD een ranzige beerput vol neonazi’s, racisten, fascisten, antisemieten en holocaustontkenners is.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk niet voor niets dat hij op al die bijeenkomsten met FvD komt.
Ik vraag me af hoe groot Vlaams Belang zou kunnen worden als er geen cordon sanitaire zou zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vlaams Belang heeft in Vlaanderen gewoon 25% van de stemmen (ja, in Nederland is dit blok aan partijen groter - Nederland doet mee aan het Europees kampioenschap).
Vlaams Belang kan gewoon aanschuiven bij de publieke omroep en VTM, de commerciële omroep van DPG. Sterker, dankzij VTM kon ook de VRT de censuur van Vlaams Belang niet langer handhaven.
Wat natuurlijk wel helpt is dat er nog steeds een strikt en consistent cordon sanitaire om Vlaams Belang heen hangt door de overige politieke partijen, en ze dus ook niet in de inlichtingencommissie plaats mogen nemen. Dat is een groot en belangrijk verschil met Nederland.
Binnen N-VA zijn er wel stemmen om dit cordon sanitaire op te heffen, alleen is dat tot nu toe een duidelijke minderheid.
Klopt. Maar dat ze iemand die zelfs het VB te ver vindt gaan zo stevig omarmen is ook een mooie illustratie daarvan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is al jaren duidelijk dat FvD een ranzige beerput vol neonazi’s, racisten, fascisten, antisemieten en holocaustontkenners is.
Die JFVD-groepsapps (het geesteskind van Freek Jansen, rechterhand van Baudet en lid van het bestuur), dat kerstdiner vol extreemrechtse figuren en dan heb ik het nog niet eens gehad over de bonte optocht aan weggelopen cq weggevluchte leden die unaniem zeggen dat er niks van de partij deugt, dat Baudet een gevaarlijke gek is en dat FvD hoofdzakelijk een geldmachine is om de zakken van de partijtop te kunnen vullen (met boeken, maaltijdboxen en allerlei andere rotzooi die ze met BV’s aan de man proberen te brengen).
Dat kan zijn maar de partij heeft geen enkele wezenlijke invloed.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vlaams Belang heeft in Vlaanderen gewoon 25% van de stemmen (ja, in Nederland is dit blok aan partijen groter - Nederland doet mee aan het Europees kampioenschap).
Vlaams Belang kan gewoon aanschuiven bij de publieke omroep en VTM, de commerciële omroep van DPG. Sterker, dankzij VTM kon ook de VRT de censuur van Vlaams Belang niet langer handhaven.
Wat natuurlijk wel helpt is dat er nog steeds een strikt en consistent cordon sanitaire om Vlaams Belang heen hangt door de overige politieke partijen, en ze dus ook niet in de inlichtingencommissie plaats mogen nemen. Dat is een groot en belangrijk verschil met Nederland.
Binnen N-VA zijn er wel stemmen om dit cordon sanitaire op te heffen, alleen is dat tot nu toe een duidelijke minderheid.
Allemaal wat fors aangezet. FvD jeugd gedraagt zich alsof het een dispuut is binnen een studentenvereniging .quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs die Ramautarsing, die er zelf al zeer discutabele politieke ideeën op nahoudt (met zijn rare Ayn Rand-sympathieën), heeft zich van FvD gedistantieerd. Dan heb je het wel bont gemaakt.
Geen FvD-beleid zeker.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal wat fors aangezet. FvD jeugd gedraagt zich alsof het een dispuut is binnen een studentenvereniging .
Dankzij het cordon sanitaire - waardoor ze dus niet het parlement kunnen voorzitten of toegang hebben tot staatsgeheimen (in Nederland wel het geval).quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar de partij heeft geen enkele wezenlijke invloed.
Hoe moet je beleid voeren tegen grote app-groepen waar soms van alles in gepost wordt van blote vrouwen, tot aan Hitler meme's, tot aan kut studenten die zich onzedelijk uitlaten over vrouwen?quote:
Een Vindicat en andere vergelijkbare studentenverenigingen zouden dan ook allang opgedoekt moeten zijn. Die komen met veel te veel weg.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet je beleid voeren tegen grote app-groepen waar soms van alles in gepost wordt van blote vrouwen, tot aan Hitler meme's, tot aan kut studenten die zich onzedelijk uitlaten over vrouwen?
Het is allemaal niet netjes, en volstrekt dom dat FvD daar niet harder tegen optreedt. Maar ja, ik vraag mij af of de app en signalgroepen van een vindicat of andere studentenverenigingen heel anders zijn.
Dan moet daar wel een goede gegronde reden voor zijn. Dat een vereniging weinig goede smaak aan de dag legt is daar niet een van.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Een Vindicat en andere vergelijkbare studentenverenigingen zouden dan ook allang opgedoekt moeten zijn. Die komen met veel te veel weg.
Jij vindt hoe Vindicat en andere studentenverenigingen de laatste jaren in het nieuws zijn gekomen alleen getuigen van weinig goede smaak?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan moet daar wel een goede gegronde reden voor zijn. Dat een vereniging weinig goede smaak aan de dag legt is daar niet een van.
Recht van vereniging is een fundamenteel grondrecht. Niet zo makkelijk in te perken door de overheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Een Vindicat en andere vergelijkbare studentenverenigingen zouden dan ook allang opgedoekt moeten zijn. Die komen met veel te veel weg.
Dat geloof ik best, maar ik vind er wel wat van.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Recht van vereniging is een fundamenteel grondrecht. Niet zo makkelijk in te perken door de overheid.
Dat moet je via het strafrecht doen. Individuen die die misstanden begaan aanpakken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik vind er wel wat van.
Capricia waa mij voor.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij vindt hoe Vindicat en andere studentenverenigingen de laatste jaren in het nieuws zijn gekomen alleen getuigen van weinig goede smaak?
De geldstromen en legitimatie vanuit het schoosysteem zijn dan weer prima te stoppen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je via het strafrecht doen. Individuen die die misstanden begaan aanpakken.
Een vereniging verbieden is echt wel lastig. Al gebeurt dat wel, bij criminele motorbendes enzo.
Voor een Vindicat zitten de geldstromen niet zo in elkaar dat ze zonder overheidssubsidie (als je daar op doelt) meteen het loodje leggen. Bovendien is deze vereniging ook verweven met de lokale economie en geschiedenis.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De geldstromen en legitimatie vanuit het schoosysteem zijn dan weer prima te stoppen.
https://sikkom.nl/nieuws/(...)-maand-46947488.htmlquote:Vindicat pompt miljoenen in economie van Groningen met dagenlang lustrumfeest. ‘Grootste klant deze maand’
https://www.trouw.nl/binn(...)tatie-meer~bffd4bb6/quote:Studentencorps Vindicat krijgt geen geld en accreditatie meer
Weet ik. Het is gestopt en weer doorgegaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor een Vindicat zitten de geldstromen niet zo in elkaar dat ze zonder overheidssubsidie (als je daar op doelt) meteen het loodje leggen. Bovendien is deze vereniging ook verweven met de lokale economie en geschiedenis.
2025:
[..]
https://sikkom.nl/nieuws/(...)-maand-46947488.html
Geld en accreditatie zijn wel vaker gestopt en toch bestaan ze nog.
2020:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)tatie-meer~bffd4bb6/
Bovendien zou het ook vreemd zijn dat je als overheid subsidie verstrekt obv ideologische grondslagen. Een nijmeegse queer vereniging wel, en een vindicat niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor een Vindicat zitten de geldstromen niet zo in elkaar dat ze zonder overheidssubsidie (als je daar op doelt) meteen het loodje leggen. Bovendien is deze vereniging ook verweven met de lokale economie en geschiedenis.
2025:
[..]
https://sikkom.nl/nieuws/(...)-maand-46947488.html
Geld en accreditatie zijn wel vaker gestopt en toch bestaan ze nog.
2020:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)tatie-meer~bffd4bb6/
Een Hells Angels is verboden, maar dat vind ik dan weer van een ander kaliber als Vindicat.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Recht van vereniging is een fundamenteel grondrecht. Niet zo makkelijk in te perken door de overheid.
Het probleem is niet foute arrogante studentjes met zelfoverschatting. Dat is van alle tijden. Kijk maar naar de zogenaamde soldaat van oranje. Een mannetje (roelfzema ) die vooral goed was de daden van een ander (Tazelaar) op te schrijven alsof hij ze zelf had verricht. Daarnaast nog geprobeerd een staatsgreep te plegen in 1947 en daarbij een minister te laten vermoorden. Maar ja vriendje van Wilhelmina en Bernard, dus onaantastbaar. Een Thierry toen nog niemand van Thierry had gehoord.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Capricia waa mij voor.
Dergelijke verenigingen zijn ook niet aan mij besteed. Het is ook een stukje immaterieel cultuur erfgoed dat hoort bij het studentenleven en de vorming van volwassenen. Wat ik lees is soms wel randje.
Niet elke vereniging hoeft er hetzelfde uit te zien als de gemiddelde personeelsvereniging van een gemeente.
Supportersverenigingen krijgen geen subsidie.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een Hells Angels is verboden, maar dat vind ik dan weer van een ander kaliber als Vindicat.
Als je Vindicat dan vergelijkt met supporters verenigingen van betaald voetbal clubs, dan zijn die tweede volgens mij ook eerder aan de beurt.
Ja. Ik ken uit mijn hoofd alleen de Hells Angels en Vereniging Martijn die (recent) verboden zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een Hells Angels is verboden, maar dat vind ik dan weer van een ander kaliber als Vindicat.
Als je Vindicat dan vergelijkt met supporters verenigingen van betaald voetbal clubs, dan zijn die tweede volgens mij ook eerder aan de beurt.
Hells Angels is maar een van de motorclubs die is verboden. Er zijn er veel meer verboden, waaronder Satudarah.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ken uit mijn hoofd alleen de Hells Angels en Vereniging Martijn die (recent) verboden zijn.
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hells Angels is maar een van de motorclubs die is verboden. Er zijn er veel meer verboden, waaronder Satudarah.
Er is ook een politieke partij verboden in 1998, las ik net, namelijk CP'86.
Vast niet. Het zijn geen Antifa maar gewoon bezorgde burgers, die zo nu en dan een neger in elkaar slaan of een AZC in de fik steken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.
Er zijn er nog twee kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Er is ook een politieke partij verboden in 1998, las ik net, namelijk CP'86.
CPN wilde de banken en verzekeraars nationaliserenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn er nog twee kan ik je vertellen.
En de CPN werd weliswaar niet verboden maar kreeg geen zendtijd op radio en televisie, plus ambtenarenverbod en uniformverbod. Burgemeesters en wethouders werden uit functie gezet.
FvD volksvertegenwoordigers bezitten daarentegen een goudgerande terugkeer- en intreeregeling bij de Rijksoverheid
Ik zou nu pleiten voor het nationaliseren van de woningcorporaties , omdat hun mega winsten in de staatskas horenquote:AI-overzicht
De Communistische Partij van Nederland (CPN) heeft in haar geschiedenis (met name in de jaren 70 en 80) gepleit voor het nationaliseren van banken en verzekeraars.
Sindsdien zijn de politieke en economische landschappen in Nederland echter flink veranderd, en de CPN is inmiddels opgegaan in GroenLinks.
Hier is een overzicht van hoe dit onderwerp destijds leefde en hoe de situatie er nu voor staat:
1. Het standpunt van de CPNDoel: De CPN wilde de 'kern van de economie' in handen van de overheid brengen.
Dit betekende het nationaliseren van banken, verzekeringsmaatschappijen, de gezondheidszorg en andere nutsbedrijven.
Redenering: Volgens de CPN was dit noodzakelijk om ongeremde speculatie tegen te gaan en de maatschappij democratisch te kunnen controleren.
https://www.studeersnel.n(...)b-nj-1999-337/636177:quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik trouwens benieuwd of die partij CP'86 nu ook nog verboden zou worden. In het huidige tijdsgewricht.
PVV en FvD kun je niet veroordelen " als enige doel het aanzetten tot haat "quote:De Hoge Raad veroordeelt de partij en haar bestuur. Dit is vervolgens ook de directe aanleiding voor de ontbindingsvordering van CP’86. De Hoge Raad oordeelt dat de werkzaamheden van CP’86 (het verspreiden van pamfletten en/of folders, de televisie uitzendingen en de spots) als enige doel het aanzetten tot haat, dan wel het bevorderen van discriminatie van allochtonen hebben. Omdat dit in strijd is met de openbare orde als bedoeld in art. 2:20 lid 1 BW is het mogelijk de partij te verbieden en ontbonden te verklaren
Jij hebt aanwijzingen dat dit stelselmatig gebeurt of dat dit een ideologische richting is die vanuit het bestuur komt?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het probleem is gebrek aan correctie en teveel invloed van deze arrogante balletjes met superioriteitsgevoel op de maatschappij. Zeker in combinatie met andere extremistische op westers/blanke superioriteit gebaseerde stromingen.
Dat FvD naar eigen goeddunken parlementsleden kan rouleren en sommigen thuis heeft zitten met wachtgeld (zoals Freek Jansen nu) is bizar, niet uit te leggen aan de belastingbetaler en iets waar we zsm vanaf moeten.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FvD volksvertegenwoordigers bezitten daarentegen een goudgerande terugkeer- en intreeregeling bij de Rijksoverheid
Gewoon @capricia aanstellen als mod en het is snel over. SNEL!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe moet je beleid voeren tegen grote app-groepen waar soms van alles in gepost wordt van blote vrouwen, tot aan Hitler meme's, tot aan kut studenten die zich onzedelijk uitlaten over vrouwen?
Forum de energiemaatschappijen. Die vliegen zo nu en dan ook alle kanten op.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
CPN wilde de banken en verzekeraars nationaliseren
Dat hoeft het niet automatisch te betekenen nee. Maar toevallig wil het zo zijn dat we niet alleen een van de hoogste inkomens hebben, maar ook structureel in de top 10 zitten van welvaart en welzijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben een van dr hoogste inkomens van de wereld, maar dat betekent niet automatisch dat we het ook veel beter hebben. De verschillen worden soms nogal overdreven.
Peiling van vandaag laat een stijging zienquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar de partij heeft geen enkele wezenlijke invloed.
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Peiling van vandaag laat een stijging zien
https://www.hln.be/binnen(...)vlaanderen~a58d933c/
Merk ook op dat in het kader VTM (kanaal van DPG) zo een Tom van Grieken uitvoerig aan het woord laat...
Toen waren ze nog het idool van veel van die zogenaamde libertariërs hier. Die trokken commentaar op dit onderdeel maar matig.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Forum de energiemaatschappijen. Die vliegen zo nu en dan ook alle kanten op.
DPG (en Mediahuis - die andere uitgever met een Vlaams-nationalistische collaboratieverleden) hebben minder bereik in Brussel en vrijwel geen bereik in Wallonië. In Brussel en Wallonië zijn de communisten inderdaad best wel groot.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.
Overigens zijn die communisten lang niet zo corrupt als de pensioensjoemelaars en China-graaiers van Vlaams Belang (waar jij nooit wat over zal zeggen).quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Corrupte communistjes doen het ook prima, zonder DPG steun.
Nee, dat is Rossel - net zo monopolistisch, wel iets pluriformer. Gelukkig biedt DPG nog kwaliteit als EW naar hun noorderburen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:33 schreef Klopkoek het volgende:
DPG (en Mediahuis - die andere uitgever met een Vlaams-nationalistische collaboratieverleden) hebben minder bereik in Brussel en vrijwel geen bereik in Wallonië.
EW is niet van DPG en is al helemaal geen kwaliteit. Zihni Ozdil en die akelige Le Pen bedevaartganger Geerten Waling voorop, het vriendje van Baudet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat is Rossel - net zo monopolistisch, wel iets pluriformer. Gelukkig biedt DPG nog kwaliteit als EW naar hun noorderburen.
Ah, Roularta heeft het spelletje nog weten te ontlopen inderdaad. Scheelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
EW is niet van DPG en is al helemaal geen kwaliteit. Zihni Ozdil en die akelige Le Pen bedevaartganger Geerten Waling voorop, het vriendje van Baudet.
Ik heb niets met het VB.quote:Alweer: van jou zullen we nooit iets negatiefs horen over Vlaams Belang, en hun corruptie.
KIA geeft 150k km garantie, 7 jaar lang, tot 10 jaar mogelijk. Dus je kan prima nog wat langer dan die drie jaar rijden toch? Zelf een EV6 hier met 135.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.
Welk spelletje? Van fusies en marktconcentratie? Mede betaald door de Belgische belastingbetaler?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, Roularta heeft het spelletje nog weten te ontlopen inderdaad. Scheelt.
EV6 is een erg mooie bak.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:25 schreef Badada het volgende:
[..]
KIA geeft 150k km garantie, 7 jaar lang, tot 10 jaar mogelijk. Dus je kan prima nog wat langer dan die drie jaar rijden toch? Zelf een EV6 hier met 135.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw.
Ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welk spelletje? Van fusies en marktconcentratie?
Echt een auto voor homo's.quote:
Veel mensen denken dat sowieso hoor. Cocktailtjes (toen ik nog dronk), sieraden, schoudertasje, the works! Lekker boeiend verder.quote:
quote:
Ik krijg rode vlekken in mijn nek bij het zien van die yuppen die hun auto uitlopen met hun airpods nog inquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat sowieso hoor. Cocktailtjes (toen ik nog dronk), sieraden, schoudertasje, the works! Lekker boeiend verder.
Over media kan je een vrij grote boom opzetten, uiteindelijk zal de transformatie print naar digitaal een belangrijke factor zijn, die alleen door schaalgrootte gedragen kan worden, en is de hang naar machtsconcentratie sowieso een 'given'. Het verbaast me wel dat dat van Belgen afkomt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En wat stuwt het deze kant op in jouw ogen? Waardoor gaat het deze richting op?
Waarschijnlijk is het niet complexer dan een hormoon probleempje wat bij de meesten weer over gaat zodra ze wat volwassener worden. Er zit niet zoveel verschil tussen dit soort clubs en voetbal hooligans. En de besturen zitten in dezelfde leeftijdscategorie, dus bijsturing is lastig.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij hebt aanwijzingen dat dit stelselmatig gebeurt of dat dit een ideologische richting is die vanuit het bestuur komt?
Yes, van de Renault 17.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat een proto remake van de sloep zoals ze (op zich wel aardig) nu met de 5 hebben gedaan?
Terwijl op zich dan je vaste kosten, dure drukkerijen en distributiekosten zouden kunnen afnemen?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Over media kan je een vrij grote boom opzetten, uiteindelijk zal de transformatie print naar digitaal een belangrijke factor zijn, die alleen door schaalgrootte gedragen kan worden, en is de hang naar machtsconcentratie sowieso een 'given'. Het verbaast me wel dat dat van Belgen afkomt.
Er zijn toch best niches? FTM, Joop, De Correspondent, BNR, Wired, Bluesky.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Terwijl op zich dan je vaste kosten, dure drukkerijen en distributiekosten zouden kunnen afnemen?
Heel lang werd ook gedacht dat er ruimte vrij komt voor niches... In plaats van zoeken naar de gemene deler en de massa.
Zoals het bij audiovisuele media ook ging met de overgang naar de kabel.
Hier zijn wij het zeker met elkaar eens, ik dicht veel (domme) uitingsvormen van FvD ook toe leeftijd icm een groep mannetjes die op zoek zijn naar identiteit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het niet complexer dan een hormoon probleempje wat bij de meesten weer over gaat zodra ze wat volwassener worden. Er zit niet zoveel verschil tussen dit soort clubs en voetbal hooligans. En de besturen zitten in dezelfde leeftijdscategorie, dus bijsturing is lastig.
Die onnozele superioriteit hoort een beetje bij de club. Ik vind een vergelijking met een vindicat wat sterker dat de vergelijking met een supportersclub.quote:Het probleem is wanneer mensen (en dat zijn toch bijna uitsluitend mannen) blijven hangen in die staat van onnozele superioriteit. Dan wordt het ingewikkeld en krijg je vreemde rechts-nationalistische uitspattingen. Ook daar zit weer verbazingwekkend weinig verschil met voetbalsupporters. Janken omdat je clubje verloren heeft, hoe zielig kun je zijn?
Je ziet vaker retro modellen: twingo, fiat panda,quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yes, van de Renault 17.
https://topgear.nl/autoni(...)euwe-compacte-coupe/
Een Vindicat is een betere vergelijking inderdaad. Een zekere hang naar het exclusieve, samen in de fusie, praesesje worden; totaal anders spel dan voetbal waar de club of het spel puur het vehikel is voor het eigenlijke doel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier zijn wij het zeker met elkaar eens, ik dicht veel (domme) uitingsvormen van FvD ook toe leeftijd icm een groep mannetjes die op zoek zijn naar identiteit.
Echter, met figuren zoals Duyvenvoorde, Baudet, maar ook vele andere intellectuelen die direct/indirect betrokken zijn bij de club heb je wel een bastion van kennis. Hoe zich dat ontwikkelt vind ik mooi om te volgen.
[..]
Die onnozele superioriteit hoort een beetje bij de club. Ik vind een vergelijking met een vindicat wat sterker dat de vergelijking met een supportersclub.
Dames op hakjesquote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Een Vindicat is een betere vergelijking inderdaad. Een zekere hang naar het exclusieve, samen in de fusie, praesesje worden; totaal anders spel dan voetbal waar de club of het spel puur het vehikel is voor het eigenlijke doel.
Dat deed ik ook uit mijn witte Tesla met witte bekleding ja. Maar goed, on topic.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg rode vlekken in mijn nek bij het zien van die yuppen die hun auto uitlopen met hun airpods nog in
De hormonen en bijbehorende emoties zijn dezelfde, alleen het intelligentieniveau vaak niet. Erbij willen horen, wij zijn beter dan jullie, Ajax Ajax uber alles en dat soort waanzin.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Een Vindicat is een betere vergelijking inderdaad. Een zekere hang naar het exclusieve, samen in de fusie, praesesje worden; totaal anders spel dan voetbal waar de club of het spel puur het vehikel is voor het eigenlijke doel.
Tuurlijk, maar het is toch ook gewoon prettig om wat nieuws te hebben?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:25 schreef Badada het volgende:
[..]
KIA geeft 150k km garantie, 7 jaar lang, tot 10 jaar mogelijk. Dus je kan prima nog wat langer dan die drie jaar rijden toch? Zelf een EV6 hier met 135.000 op de teller. Rijdt nog als nieuw.
Ze hebben daar wel een punt natuurlijk, echter, dan zou dat bij de wegenbelasting ook zo moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Dat hele ding mbt de bezuinigingen op sociale zekerheid en de volkspremies die hoger zijn dan de kosten kan wel eens een volgende juridisch mijnenveld worden.
De eerste geluiden over claims zijn te horen, en ook niet vreemd omdat dit zogenoemde premies zijn die eigenlijk alleen ten bate moeten komen voor de kosten van sociale zekerheid en niet voor andere zaken.
Wat maakt dat, het alleen een middel om van A naar B te reizen.quote:
De wegenbelasting is in naam en in oorspronkelijk wetsontwerp nooit bedoeld om daarmee slechts wegen te financieren. Het doel is namelijk ook om bezit van automobielen te beperken. Volstrekte quatsch natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel een punt natuurlijk, echter, dan zou dat bij de wegenbelasting ook zo moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |