abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:24:30 #176
236264 crew  capricia
pi_221004419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als soros een goed abonnement heeft dan ga ik bij soros huren
Ik ook. :D

Maar verders is er niets mis met bezit. van een auto of een woning.
Lijkt me.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:26:30 #177
236264 crew  capricia
pi_221004430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je zette FvD taal neer. Die uitspraak van Schwab is totaal uit zijn verband gerukt (en wordt nu cynisch genoeg door de TechBros zelf geïmplementeerd).
Geen idee of het FvD taal is.
Is dat boeiend?

Ik zoek het even op.
Edit:

quote:
The phrase "You'll own nothing and be happy" originated from a 2016 essay published by the World Economic Forum. It envisioned a hypothetical future where goods are provided as free services on demand, making physical ownership obsolete. Today, the concept sparks intense debate regarding personal freedom and wealth.
https://en.wikipedia.org/wiki/You%27ll_own_nothing_and_be_happy
- Goethe, “Faust”
pi_221004445
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me.
Ik kan me prima een wereld voor stellen zonder autobezit en waar dit achterhaald blijkt te zijn.

Een wereld zonder eigen woning lijkt me lastiger en ook dichterbij komen aan de persoonlijke veiligheid en autonomie. Dan tendeert het al snel weer naar horigheid zoals in de middeleeuwen. Toch: in veel ontwikkelde landen heeft een minderheid vd bevolking een eigen woning. Singapore voorop...
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:30:31 #179
236264 crew  capricia
pi_221004464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik kan me prima een wereld voor stellen zonder autobezit en waar dit achterhaald blijkt te zijn.

Een wereld zonder eigen woning lijkt me lastiger en ook dichterbij komen aan de persoonlijke veiligheid en autonomie. Dan tendeert het al snel weer naar horigheid zoals in de middeleeuwen. Toch: in veel ontwikkelde landen heeft een minderheid vd bevolking een eigen woning. Singapore voorop...
Zou allemaal kunnen zijn. Je link naar Soros of FvD zie ik dan even niet.
- Goethe, “Faust”
pi_221004466
Auto's zijn weliswaar prijzig in NL, maar gezien ons gemiddelde inkomen ook weer niet overdreven duur. Vergelijken met wagenparken van andere landen gaat ook niet zo een twee drie op, we rijden in Nederland vaak veel luxere auto's dan in andere landen. Onze auto's gaan bovendien langer mee door onze uitstekende wegen. Je bent dus een idioot als je een auto na 3 jaar weg doet, dan is ie hier net ingereden.
pi_221004467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat boeiend?

Ik zoek het even op.
Edit:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/You%27ll_own_nothing_and_be_happy
En precies dit type model wil radicaal-rechts zelf gaan implementeren. Het is het abonnementsmodel.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:31:16 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221004471
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me.
als je ouder wordt dan gaat dat veranderen,
Lijkt me
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221004475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:30 schreef Badada het volgende:
Auto's zijn weliswaar prijzig in NL, maar gezien ons gemiddelde inkomen ook weer niet overdreven duur. Vergelijken met wagenparken van andere landen gaat ook niet zo een twee drie op, we rijden in Nederland vaak veel luxere auto's dan in andere landen. Onze auto's gaan bovendien langer mee door onze uitstekende wegen. Je bent dus een idioot als je een auto na 3 jaar weg doet, dan is ie hier net ingereden.
Voor zolang het duurt
https://bsky.app/profile/mathijsbouman.nl/post/3mnwqanwyik2z
pi_221004486
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat boeiend?
Ja dat is boeiend en ja FvD begon met deze complottheorie en maakte er communisme van.
pi_221004488
quote:
Dan wennen we aan een tandje minder onderhoud. Zolang het maar veilig blijft. We slaan soms ook wel iets te ver door in ons perfectionisme.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:33:49 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221004494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:30 schreef Badada het volgende:
auto's gaan probleemloos 25 jaar mee tegenwoordig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221004504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar waarom moet de accijns dan omhoog? Deze behoort nu al tot de hoogste van Europa. Waarom niet zorgen dat het ov een aantrekkelijk product is? Uit elk onderzoek blijkt dat pull beter werkt dan push. Toch heeft links doorgaans maar één knop om aan te draaien: duurder maken. Zet er dan op z’n minst een volwaardig alternatief tegenover.

Zo lang er een woningtekort is en steeds meer bedrijven richting de Randstad trekken zal het aantal verplaatsingen alleen maar toenemen.
Waarom zet je dit weg als links? Het idee om maatschappelijke kosten in prijzen te verwerken komt juist uit een liberale markteconomische traditie. Een prijsprikkel laat mensen vrij om hun eigen keuzes te maken, terwijl een verbod of een gedetailleerde verplichting veel directer ingrijpt. Ook iemand als Milton Friedman was voor 'Pigouviance belastingen' oftewel heffingen op negatieve externe effecten om de vrije markt te corrigeren. Je kunt tegen een accijnsverhoging zijn, maar dat maakt het nog niet automatisch een links instrument.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:37:01 #188
236264 crew  capricia
pi_221004518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dat is boeiend en ja FvD begon met deze complottheorie en maakte er communisme van.
Welke complottheorie heb je het over?

Ik ben je echt helemaal kwijt.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 21:47:41 #189
236264 crew  capricia
pi_221004598
Ik ga voor vanavond afhaken.
Beetje moe en niet scherp.

Tot morgen allemaal. O+
- Goethe, “Faust”
pi_221004633
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom zet je dit weg als links? Het idee om maatschappelijke kosten in prijzen te verwerken komt juist uit een liberale markteconomische traditie. Een prijsprikkel laat mensen vrij om hun eigen keuzes te maken, terwijl een verbod of een gedetailleerde verplichting veel directer ingrijpt. Ook iemand als Milton Friedman was voor 'Pigouviance belastingen' oftewel heffingen op negatieve externe effecten om de vrije markt te corrigeren. Je kunt tegen een accijnsverhoging zijn, maar dat maakt het nog niet automatisch een links instrument.
Allemaal leuk en aardig maar accijns op brandstof is in Nederland geen correctie op de vrije markt. Nooit geweest ook, en al helemaal geen heffing op negatieve externe effecten, omgekeerd juist. Het is een heffing op een positief effect (mobiliteit).

Accijns op brandstof in Nederland is voor de overheid een instrument om de algemene begroting rond te krijgen. Niets meer en niets minder.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 22:18:58 #191
375570 crew  Cyan9
pi_221004778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier in de staat waar ik woon in Mexico zelfs, gemiddeld 8,6 jaar oud ten opzichte van 11,9 in Nederland. Ik koop ook normaal elke 3/4 jaar nieuw.
Even een zijsprongetje, uit oprechte interesse: waarom elke 3/4 jaar een nieuwe?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221004783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar accijns op brandstof is in Nederland geen correctie op de vrije markt. Nooit geweest ook, en al helemaal geen heffing op negatieve externe effecten, omgekeerd juist. Het is een heffing op een positief effect (mobiliteit).

Accijns op brandstof in Nederland is voor de overheid een instrument om de algemene begroting rond te krijgen. Niets meer en niets minder.
Idem voor boetegelden. Vandaar ook dat we zulke bizar hoge sancties hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2026 22:20:08 ]
pi_221004786
Voor iedereen die voor het verhogen is van de accijnzen op brandstof zou ik adviseren om is een keertje naar een willekeurige grensdorp in België te rijden...
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 22:25:20 #194
375570 crew  Cyan9
pi_221004812
quote:
Rijkswaterstaat (RWS) heeft het onderhoud aan meerdere wegen voorlopig geschrapt, omdat er te weinig budget is. Dat bevestigt een woordvoerder van RWS na berichtgeving door De Telegraaf. Het gaat om wegen in Groningen, Friesland, Drenthe en Utrecht.

[...]

In Groningen gaat het om onderhoudswerkzaamheden aan de A7, A28 en N33 en in Drenthe aan de A28 en A37. In Friesland wordt de opknapbeurt aan de A7, A32, N31 en A6 uitgesteld en in Utrecht aan de A12. In totaal wordt 92 kilometer asfalt voorlopig niet vervangen en 130 kilometer niet hersteld. Ook moet onderhoud aan 104 kilometer vangrails en 94 viaducten, tunnels en bruggen wachten.
https://www.autoweek.nl/a(...)oord-nederland-dupe/

Mag ik het wel weer heel typisch vinden dat dit uitgerekend gebeurt in de drie noordelijke provincies? (En dat vinden de provincies zelf ook.)

quote:
De drie noordelijke provincies zijn verbijsterd dat het onderhoud aan rijkswegen in Drenthe, Groningen en Friesland voorlopig wordt stilgelegd vanwege geldgebrek. "Als het kabinet zegt te investeren in een sterk Nederland en sterke regio's, dan hoort daar ook een betrouwbare infrastructuur bij. Het stilleggen van onderhoud aan de noordelijke rijkswegen staat daar haaks op", aldus de provincies in een gezamenlijke reactie.

"Uitstel van onderhoud leidt tot hogere kosten, risico's voor de veiligheid en verdere verslechtering van de bereikbaarheid van Noord-Nederland", stellen ze. "Elke regio telt! Een kabinet dat ervoor kiest te bezuinigen op infrastructuur, kiest er bewust voor om problemen door te schuiven en regio's ongelijk te behandelen."

Voor de Drentse gedeputeerde Bart van Dekken is het beeld duidelijk. "Als er krapte ontstaat, schuift het Noorden naar achteren. Dat is geen toeval, dat is een keuze. Wij willen van het Rijk een helder toekomstperspectief op een bereikbaar Noord-Nederland."
https://www.autoweek.nl/a(...)nderhoud-rijkswegen/
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221004838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar waarom moet de accijns dan omhoog? Deze behoort nu al tot de hoogste van Europa. Waarom niet zorgen dat het ov een aantrekkelijk product is? Uit elk onderzoek blijkt dat pull beter werkt dan push. Toch heeft links doorgaans maar één knop om aan te draaien: duurder maken. Zet er dan op z’n minst een volwaardig alternatief tegenover.

Zo lang er een woningtekort is en steeds meer bedrijven richting de Randstad trekken zal het aantal verplaatsingen alleen maar toenemen.
Dat doet/wil links toch? Juist die kant wil openbaar vervoer serieus nemen. Was al in de jaren negentig zo. De Randstad als één groot Parijs.

Bovendien, voor de zoveelste keer, draait links niet aan de knoppen want itt Scandinavië heeft links hier nooit een meerderheid.

Al het geklaag, terecht en onterecht, moet vooral gericht zijn tegen VVD en CDA, en de machthebbers op de achtergrond.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2026 22:30:25 ]
pi_221005060
Wat hoor ik bij Moggré aan tafel ?
FvD -leden die afhaken worden voor verrader uitgemaakt... dat is sektarisch.
Een politieke partij die jonge jongens schoolt tot meer manlijk gedrag?
pi_221005084
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 22:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Idem voor boetegelden. Vandaar ook dat we zulke bizar hoge sancties hebben.
Als je op straat iemand de vernieling in slaat is de boete lager dan wanneer je 10 km/h te hard rijdt.

Bespottelijk.
pi_221005098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 23:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je op straat iemand de vernieling in slaat is de boete lager dan wanneer je 10 km/h te hard rijdt.

Bespottelijk.
Dat nog net niet, maar de verhouding is wel zoek.
pi_221005101
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 22:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat doet/wil links toch? Juist die kant wil openbaar vervoer serieus nemen. Was al in de jaren negentig zo. De Randstad als één groot Parijs.

Bovendien, voor de zoveelste keer, draait links niet aan de knoppen want itt Scandinavië heeft links hier nooit een meerderheid.

Al het geklaag, terecht en onterecht, moet vooral gericht zijn tegen VVD en CDA, en de machthebbers op de achtergrond.
Het beprijzen van ongewenst gedrag is een links stokpaardje. PvdA en D66 hebben evengoed decennia deel uitgemaakt van het landsbestuur hè.
pi_221005132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 23:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het beprijzen van ongewenst gedrag is een links stokpaardje.
Nee, dat is eerder een liberaal instrument te noemen. Waar zowel links als rechts gebruik van maken trouwens.

Wilders kwam ooit met zijn kopvoddentaks. Weet je nog?

quote:
PvdA en D66 hebben evengoed decennia deel uitgemaakt van het landsbestuur hè.
Ze waren niet de dominante factor en er was in de Kamer nooit een linkse meerderheid of binnen de ministerraad een linkse meerderheid (en D66 is niet links, bovendien tot recent getalsmatig een kleine partij).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2026 23:36:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')