abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221005291
Als ik de benzineprijzen hoor van België.... die zijn een stuk lager.
Wie heeft die accijnsen e.d. opgeschroeft? regering Schoof, regeringen Rutte ? Of eerder onder de regeringen Balkenende...?
Al dan niet met hulp van links? Geef allereerst 'rechts' de schuld daarvan.

Anderzijds... dure benzinekosten drijft mensen wel naar meer de auto laten staan of een elektrische auto kopen.
Al dan niet thuis opladen met zonnepanelen. Dat is een goede zaak, toch ?
pi_221005685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
Wie heeft die accijnsen e.d. opgeschroeft? regering Schoof, regeringen Rutte ? Of eerder onder de regeringen Balkenende...?

Anderzijds... dure benzinekosten drijft mensen wel naar meer de auto laten staan of een elektrische auto kopen.
Aan de ene kant voor het milieu wel, aan de andere kant wrijft het ook wel een beetje.

Er zijn mensen met een gesubsidieerde/lease auto op elektriciteit, welke thuis op de piekuren kunnen opladen met hun gesubsidieerde zonnepanelen waardoor hun brandstofkosten enorm laag liggen.

En aan de andere heb je mensen die geen zonnepanelen hebben/niet genoeg vermogen hebben, niet thuis in de piekuren kunnen opladen of gewoon op benzine rijden en die betalen de hoofdprijs.

Dan kun je wel de prijs op benzine verhogen maar dat maakt het niet ineens dat iemand vervolgens überhaupt de mogelijkheid heeft om thuis om 12:00 de auto gratis kan opladen.

En laten we eerlijk zijn, je zag het met de wegenbelastingvrij/subsidie op zonnepanelen. Zodra dit gemeengoed wordt dan verzinnen ze wel weer iets om het voordeel teniet te doen. Zo is de salderingsregeling afgeschaft, teruglever boete in het leven geroepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 11-06-2026 06:39:04 ]
pi_221005718
quote:

Het probleem wat je hiermee krijgt is dat mensen met een eigen oprit en eigen laadvoorziening (wat doorgaans geen armelui zijn) straks grotendeels gratis kunnen rijden, terwijl de rest verplicht is dure stroom te tappen bij een openbare laadpaal. Want in de meeste gemeenten doen ze enorm spastisch over een laadkabel over de stoep.

Nu is een liter benzine gewoon voor iedereen even duur. Als dit beleid niet snel verandert gaan mensen hun voortuin ombouwen tot oprit, wat leidt tot enorme verstening van woonwijken met alle opwarming van dien.
pi_221006253
quote:

Die vergelijking met België gaat niet helemaal op omdat België een maximale huurprijs heeft. Dat is alsof je naar de maximale huur in de sociale sector van Amsterdam kijkt en vervolgens concludeert dat alle woningen in Amsterdam voor dat bedrag worden verhuurd. Dat klopt binnen dat specifieke segment, maar niet voor de woningmarkt als geheel.

Bovendien werkt het Belgische systeem anders. De belastingen en sociale bijdragen zijn relatief hoog, maar daardoor zijn bepaalde kosten voor gebruik lager. Als je landen wilt vergelijken, moet je naar het totaalplaatje kijken en niet naar één losse prijs.
pi_221007476
quote:
Tja het wordt steeds rechtser. Zie bijvoorbeeld op de frontpage hoe de rassenrellen in Belfast vrijwel unaniem worden toegejuicht en vergeleken met de Franse revolutie.
pi_221008393
Wel curieus dat velen die de afgelopen jaren heulden met radicaal-rechts en extreem-rechts dachten dat de Joden deze keer wel buiten beschouwing zouden blijven (ik kijk onder andere naar jou, Dilan Yeşilgöz-Zegerius).

Neen! Moslimhaat, Jodenhaat, racisme, steeds is er sprake van dezelfde onderliggende mechanismen; haat jegens een minderheid en haat jegens iemands zijn. Al in ongeveer groep 8 van de basisschool zou toch duidelijk moeten zijn waar dat steevast toe leidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 11-06-2026 13:57:26 (Taalfouten hersteld) ]
pi_221008840
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:45 schreef Kowloon het volgende:
Wel curieus dat velen die de afgelopen jaren heulden met radicaal-rechts en extreem-rechts dachten dat de Joden deze keer wel buiten beschouwing zouden blijven (ik kijk onder andere naar jou, Dilan Yeşilgöz-Zegerius).

Neen! Moslimhaat, Jodenhaat, racisme, steeds is er sprake van dezelfde onderliggende mechanismen; haat jegens een minderheid en haat jegens iemands zijn. Al in ongeveer groep 8 van de basisschool zou toch duidelijk moeten zijn waar dat steevast toe leidt.
Ja wat een verassing moet het zijn voor Dilan dat als ze genocide ontkent en goedpraat dat ook joden raakt. Wie had dat toch kunnen denken :')
Maarja de leden van de VVD vonden haar blijkbaar toch het beste wat de partij de bieden heeft _O- _O-
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 17:17:26 #209
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221009845
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:45 schreef Kowloon het volgende:

We leren niks van de geschiedenis.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 11 juni 2026 @ 19:44:46 #210
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221010937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 22:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Even een zijsprongetje, uit oprechte interesse: waarom elke 3/4 jaar een nieuwe?
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221010970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 19:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik vind het erg prettig om gewoon binnen de garantie te blijven en een paar jaar rond te kunnen rijden zonder bijkomende kosten. Dus tussen de 60.000-80.000 ga ik een nieuwe halen. Dat kan ook makkelijker aangezien nieuwere auto's hier waardevaster zijn. Momenteel rij ik een Kia K3, een model wat niet in NL verkrijgbaar is denk ik.
Klopt. Hier zijn we dol op spuuglelijke "suv's"
pi_221011064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja het wordt steeds rechtser. Zie bijvoorbeeld op de frontpage hoe de rassenrellen in Belfast vrijwel unaniem worden toegejuicht en vergeleken met de Franse revolutie.
Geeft niks, Pro is pas eng.

Groetjes, Yesilgoz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 11 juni 2026 @ 19:57:54 #213
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221011139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt. Hier zijn we dol op spuuglelijke "suv's"
Die zijn hier ook aardig populair, echter, de populairste modellen hier zijn niet beschikbaar in Nederland. Normaal Indien de modellen overeen komen zijn ze zo'n 30-40% goedkoper in Mexico.

Je ziet tegenwoordig wel wat electrische modellen, maar dat is qua prijs nog niet interessant genoeg denk ik. Benzine kost momenteel ~1,10-1,20 de liter.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221011548
twitter

Ik denk dat hij hier Markuszower in de war haalt met JA21 en de nieuwe partij van Keijzer, maar verder scherp gezien.
pi_221011626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Ik denk dat hij hier Markuszower in de war haalt met JA21 en de nieuwe partij van Keijzer, maar verder scherp gezien.
Klopt FvD gaf zelf nota bene aan dat ze Baudet gingen vervangen omdat Lidewij niet zijn bagage heeft. En vervolgens deden de meeste media alsof ze dat niet meegekregen hebben ofzo. Ze hadden Lidewij vanaf het begin toch al wel kritische kunnen bevragen over alle gewelddadidge lui met Mein Kampf als favoriete boek.
Wat dat betreft blijft het echt een probleem dat Nederland vrijwel alleen rechtse media heeft.
pi_221011686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Klopt FvD gaf zelf nota bene aan dat ze Baudet gingen vervangen omdat Lidewij niet zijn bagage heeft. En vervolgens deden de meeste media alsof ze dat niet meegekregen hebben ofzo. Ze hadden Lidewij vanaf het begin toch al wel kritische kunnen bevragen over alle gewelddadidge lui met Mein Kampf als favoriete boek.
Wat dat betreft blijft het echt een probleem dat Nederland vrijwel alleen rechtse media heeft.
Die vragen werden wel gesteld. Herinner me een interview in VK of NRC waar het o.a. ging over Aboriginals en vuur of de maanlanding. Maar het maakt de (potentiële) achterban uiteraard niets uit.
pi_221012180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lees dit eens:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-ultrarechtse-partij
https://www.vn.nl/fvd-com(...)jxSU8UzDAZcFoner9SpG

Vergeet niet dat tot 2021 ene Mark M. gewoon de FvD als een mogelijke coalitiepartner zag.

Of deze knakker

Dijkhoff: Liever Baudet dan Klaver
https://www.nporadio1.nl/(...)er-baudet-dan-klaver

(even voor de duidelijkheid: dit was na de Uil van Minerva en 'zwarten zijn geboren met lager IQ')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 20:58:28 ]
pi_221012288
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die vragen werden wel gesteld. Herinner me een interview in VK of NRC waar het o.a. ging over Aboriginals en vuur of de maanlanding. Maar het maakt de (potentiële) achterban uiteraard niets uit.
Je moet het bereik en de 'penetratie' van Volkskrant en NRC niet overschatten. Dat is veel minder dan het 'Verenigde Telegraaf Front' en iets als NU.nl. Of de talkshows.

De Vlaamse mediamiljardairs (families met een bepaald WO2 verleden) hebben drie decennia aan ervaring met Vlaams Belang groot houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 21:00:52 ]
pi_221013432
twitter

twitter
pi_221016256
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je moet het bereik en de 'penetratie' van Volkskrant en NRC niet overschatten. Dat is veel minder dan het 'Verenigde Telegraaf Front' en iets als NU.nl. Of de talkshows.

De Vlaamse mediamiljardairs (families met een bepaald WO2 verleden) hebben drie decennia aan ervaring met Vlaams Belang groot houden.
Vlaams Belang is in België een totaal irrelevante partij die door niemand serieus wordt genomen.

Wat ook niet zo moeilijk is als je types als Van Langenhove hebt rondlopen.
pi_221016272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vlaams Belang is in België een totaal irrelevante partij die door niemand serieus wordt genomen.

Wat ook niet zo moeilijk is als je types als Van Langenhove hebt rondlopen.
Van Langenhove hadden ze er toch uitgegooid?
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 08:09:00 #222
236264 crew  capricia
pi_221016411
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij is officieel zelfs nooit lid geweest van Vlaams Belang. Zat tijdelijk als onafhankelijk volksvertegenwoordiger in die fractie.

Denk dat Vlaams Belang te gematigd is voor hem. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221016431
Dat migratiepact wordt een grote flop. Zodra landen zoals Griekenland en Italië de druk voelen van de migranten die worden teruggestuurd naar die buitengrenzen zullen ze terugkomen op die afspraken.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221016468
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij is opgestapt als parlementslid. De Universiteit Gent heeft hem er wel uitgegooid.

Van Langenhove is een gevaarlijke gek en een engnek. Als je hem hoort praten klinkt het best redelijk maar als je een beetje nadenkt over wat hij eigenlijk zegt is het gewoon extreemrechts gewauwel. Een soort Vlaamse Charlie Kirk.
pi_221016499
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is officieel zelfs nooit lid geweest van Vlaams Belang. Zat tijdelijk als onafhankelijk volksvertegenwoordiger in die fractie.

Denk dat Vlaams Belang te gematigd is voor hem. :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij is opgestapt als parlementslid. De Universiteit Gent heeft hem er wel uitgegooid.

Van Langenhove is een gevaarlijke gek en een engnek. Als je hem hoort praten klinkt het best redelijk maar als je een beetje nadenkt over wat hij eigenlijk zegt is het gewoon extreemrechts gewauwel. Een soort Vlaamse Charlie Kirk.
Het is natuurlijk niet voor niets dat hij op al die bijeenkomsten met FvD komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')