abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220927998
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Daar is dan ook genoeg commentaar opgeweest. Wat een tuig had Feyenoord altijd. Daar was het ook niet de vraag of maar hoeveel er vernield werd. Misschien kunnen we een keer een wedstrijd organiseren. Hooligans VS gaza tokkies.
Dus waarom zijn dit wel voetbalrellen maar PSG dat gisteren de Champions League wint niet?
pi_220928003
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dit zegt.
[..]
Ook niemand die dit zegt.

Wat we inmiddels helaas wel kunnen concluderen is dat jij dus helemaal niet hooliganisme/voetbalrellen in de brede zin wilt afkeuren, zodra de daders niet-Westers zijn begin je naar alles en iedereen te wijzen, behalve de daders.
Ik keur alle vormen van geweld en rellen af. :)

Keur jij af dat wat Maccabi deed in Amsterdam geen schoonheidsprijs verdiende?
pi_220928008
Wel hilarisch dat er users zijn die denken een goed statement te maken door met beelden van tientallen jaren geleden te gaan strooien _O-
pi_220928014
nvm
  zondag 31 mei 2026 @ 11:22:28 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928023
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik keur alle vormen van geweld en rellen af. :)
Het blijkt van niet.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Keur jij af dat wat Maccabi deed in Amsterdam geen schoonheidsprijs verdiende?
Aangezien Maccabi-fans zelfs al in de avond ervoor werden opgejaagd en in grachten werden gegooid en er een gecoördineerd en vooropgezet plan was van moslimjongeren om een 'Jodenjacht' te organiseren, waarvoor sommigen ook nog vastzitten. Ga ik het probleem niet bij Maccabi-fans zoeken nee, dat jij dit wel doet zegt genoeg over hoe je er zelf instaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 31 mei 2026 @ 11:23:21 #156
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220928026
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dit zegt.
[..]
Ook niemand die dit zegt.

Wat we inmiddels helaas wel kunnen concluderen is dat jij dus helemaal niet hooliganisme/voetbalrellen in de brede zin wilt afkeuren, zodra de daders niet-Westers zijn begin je naar alles en iedereen te wijzen, behalve de daders.
Precies. Allemaal weer aannames. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220928027
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:21 schreef Koortsdroom het volgende:
nvm
De "integratie" begint in elk geval vroeg

https://youtube.com/shorts/ECfvB4xz3m8?is=MCEhVu3FD4nAPWqf
pi_220928039
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt van niet.
[..]
Aangezien Maccabi-fans zelfs al in de avond ervoor werden opgejaagd en in grachten werden gegooid en er een gecoördineerd en vooropgezet plan was van moslimjongeren om een 'Jodenjacht' te organiseren, waarvoor sommigen ook nog vastzitten. Ga ik het probleem niet bij Maccabi-fans zoeken nee, dat jij dit wel doet zegt genoeg over hoe je er zelf instaat.
Ja een grote groep Maccabi fans die Palestijnse vlaggen van een gebouw trekken is een "jodenjacht"

Maccabi Tel Aviv-fans rukken Palestina-vlaggen van huizen in 020, confrontatie met taxichauffeurs | PowNed https://share.google/msIuJwENjQkg0WdPs
pi_220928043
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "integratie" begint in elk geval vroeg

https://youtube.com/shorts/ECfvB4xz3m8?is=MCEhVu3FD4nAPWqf
Dat is ook wat hè. Een deel van de allochtone jeugd (zeker niet allemaal) weigert openlijk te integreren, maar slechte gewoontes als met kanker schelden en 'voetbalrellen' worden dan wel 1:1 overgenomen.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:29:53 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928077
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja een grote groep Maccabi fans die Palestijnse vlaggen van een gebouw trekken is een "jodenjacht"

Maccabi Tel Aviv-fans rukken Palestina-vlaggen van huizen in 020, confrontatie met taxichauffeurs | PowNed https://share.google/msIuJwENjQkg0WdPs
Dat was dus al de dag het opjagen van deze mensen, waarbij sommigen in elkaar zijn geslagen en in grachten getrapt.

Waarom blijf je opkomen voor de daders enkel en alleen omdat dit moslims zijn? Als dit geen moslims waren geweest maar roomblanke FVD'ers, dan had je vooraan gestaan om van schande te spreken.

Precies hetzelfde met de rellen in Parijs gisteravond, afkomst van de daders bepaald in hoeverre jij je er druk over gaat maken om vervolgens dan ook nog doodleuk te claimen dat je hooliganisme/rellen in de brede zin afkeurt.

Dat is dus niet waar, je keurt het alleen af als de daders de gewenste etniciteit hebben: blank/autochtoon (of Joods/Israëlisch).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220928084
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat was dus al de dag het opjagen van deze mensen, waarbij sommigen in elkaar zijn geslagen en in grachten getrapt.

Waarom blijf je opkomen voor de daders enkel en alleen omdat dit moslims zijn? Als dit geen moslims waren geweest maar roomblanke FVD'ers, dan had je vooraan gestaan om van schande te spreken.

Precies hetzelfde met de rellen in Parijs gisteravond, afkomst van de daders bepaald in hoeverre jij je er druk over gaat maken om vervolgens dan ook nog doodleuk te claimen dat je hooliganisme/rellen in de brede zin afkeurt.

Dat is dus niet waar, je keurt het alleen af als de daders de gewenste etniciteit hebben: blank/autochtoon (of Joods/Israëlisch).
Nee dit was de nacht voor de wedstrijd.

"Vanavond speelt Ajax in de Europa League tegen hun Israëlische vrienden van Maccabi Tel Aviv en dan zou je denken: dat is een leuk onderonsje tussen twee clubs met Joodse roots, maar uiteraard zijn er mensen (linkse mensen) in Amsterdam die daar heul anders tegenaan kijken. Die hangen overal in de stad pamfletten op tegen de Israëlische club en daar waar de Maccabi-supporters in de stad waren, doken overal Palestijnse vlaggen op. De Maccabi-fans traden daar dan weer tegenop. Afgelopen nacht was het dan ook behoorlijk onrustig in het Centrum."

Het "opjagen" gebeurde na de wedstrijd.
pi_220928086
twitter


Het is net Mogadishu. Wat een derde wereld ghetto.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:35:32 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928101
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"Vanavond speelt Ajax in de Europa League tegen hun Israëlische vrienden van Maccabi Tel Aviv en dan zou je denken: dat is een leuk onderonsje tussen twee clubs met Joodse roots, maar uiteraard zijn er mensen (linkse mensen) in Amsterdam die daar heul anders tegenaan kijken. Die hangen overal in de stad pamfletten op tegen de Israëlische club en daar waar de Maccabi-supporters in de stad waren, doken overal Palestijnse vlaggen op. De Maccabi-fans traden daar dan weer tegenop. Afgelopen nacht was het dan ook behoorlijk onrustig in het Centrum."
Wederom, jouw geliefde NRC: 'Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan'

Je blijft het maar goedpraten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 31 mei 2026 @ 11:35:59 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220928103
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het zijn alleen geen hooligans, maar de gebruikelijke primaten uit de banlieus.
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio's komen, altijd zo geweest.
Dat Frankrijk veel sociaal economische misstanden heeft was al bekend.
Ook bij ons als er rellen zijn, zijn dat decennialang mensen uit de lagere klasse. Het zal niet vaak voorkomen dat prins Bernard jr vandalisme gaat plegen als Feyenoord wint of verliest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:36:08 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 mei 2026 @ 11:37:53 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928110
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio?s komen, altijd zo geweest.
Dat Frankrijk veel sociaal economische misstanden heeft was al bekend.
Ook bij ons als er rellen zijn dat decennialang mensen uit de lagere klasse. Het zal niet vaak voorkomen dat prins Bernard jr vandalisme gaat plegen als Feyenoord wint of verliest.
Dit heeft niets met armoede te maken, het overgrote deel van arme mensen gedraagt zich normaal en netjes. Je zult ook zien dat hier genoeg jongeren tussen zullen zitten met een behoorlijke goede achtergrond, zeker de autochtonen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220928111
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is stelselmatig geweld gebruiken tegen hulpverleners, het slopen van publieke eigendommen en het gooien van zwaar vuurwerk naar mensen rondom voetbal een "incident"?

Ik ken namelijk de hele dag doorgaan met het posten van dit soort "incidenten" aan bronnen. Maar als jij het een "incident" wilt noemen, sure thing. Dan ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem van wegkijken van geweld van hooligans
Meerendeel van dat tuig in Parijs zijn geen voetbalsupporters.
Die pakken de alles aan om te rellen, vernielen en te stelen.
Idem met nieuwjaar, ook dezelfde figuren.
pi_220928146
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wederom, jouw geliefde NRC: 'Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan'

Je blijft het maar goedpraten.
De NRC is mij niet geliefd. Misschien kan je stoppen met woorden in mijn mond leggen?

Sure thing, laten we ervan uitgaan dat er geen geweld is gebruikt. Er zijn wel eigendommen gesloopt en Palestijnse vlaggen van gebouwen gerukt.

Jij vindt het normaal dat gasten in een land zich zo gedragen? Als ik in Israel Israelische vlaggen van gebouwen trek dan verdien ik een aai over mijn bol?
pi_220928151
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Meerendeel van dat tuig in Parijs zijn geen voetbalsupporters.
Die pakken de alles aan om te rellen, vernielen en te stelen.
Idem met nieuwjaar, ook dezelfde figuren.
Het lijken net hooligans.

Naja voor sommige kunnen hooligans alleen uit West-Europa komen
pi_220928214
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het lijken net hooligans.

Naja voor sommige kunnen hooligans alleen uit West-Europa komen
Ja hoor, geef er maar een racistische draai aan....
Waarom huidskleur er weer bij halen?
Begin ik daar over? Nee!

Daarbij,
Ik en jij hopelijk ook, zien toch wel welke figuren steevast vooraan staan bij die rellen?
Mag je de olifant in de kamer dan niet benoemen ofwat?

Daarbij, ook al was dat tuig allemaal blank, dan mogen ze ook die keihard aanpakken. Dat softe gedoe werkt ook niet, dat leert de geschiedenis wel...
pi_220928246
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor, geef er maar een racistische draai aan....
Waarom huidskleur er weer bij halen?
Begin ik daar over? Nee!

Daarbij,
Ik en jij hopelijk ook, zien toch wel welke figuren steevast vooraan staan bij die rellen?
Mag je de olifant in de kamer dan niet benoemen ofwat?

Daarbij, ook al was dat tuig allemaal blank, dan mogen ze ook die keihard aanpakken. Dat softe gedoe werkt ook niet, dat leert de geschiedenis wel...
Wie heeft het over huidskleur?
pi_220928254
"00:20 uur - 00:50 uur: ‘escalatie ongeregeldheden, het wegtrekken van de Palestinavlag’
In de vroege ochtend van 7 november omstreeks 00:20 uur komen op de meldkamer meldingen
binnen dat een groep van ongeveer 50 supporters van Maccabi Tel Aviv een Palestinavlag van een
gevel trekt en het verkeer ophoudt. In het meldkamerverslag staat:
‘[melder] geeft aan dat er iemand op de gevel is geklommen en dat er een grote groep omheen
staat’67
Uitgelicht: het wegtrekken van de Palestijnse vlag als ‘trigger’
Het trekken van de Palestinavlag van een kraakpand aan het Rokin leidt tot heftige reacties op
social media. Een geïnterviewde verklaart dit als volgt:
‘De beelden van de vlag […] maakten direct heel veel los op die groepen op sociale media. Het
meenemen van een vlag is op zich iets kleins, zeker vergeleken met de incidenten waar de
Amsterdamse politie zich normaliter tegenover geplaatst ziet. Ware het niet, dat de internationale
politieke context dit incident een behoorlijke lading geeft.’
Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max
Euweplein, waar op dat moment circa 400 supporters aanwezig zijn. Deze groep verblijft daar al
enkele uren. Om 01:40 ziet de politie een groep personen verzamelen bij het Holland Casino:
‘Stadhouderskade ter hoogte casino grote groep waarschijnlijk taxichauffeurs die heen en weer
rennen bij het casino. zwart gekleed met hoodies’.72
Eén minuut later wordt melding gemaakt van een vechtpartij voor het casino. Vrijwel tegelijkertijd
komt een melding binnen van het Holland Casino:
‘Supporters schreeuwen binnen, assistentiealarm ingedrukt. Graag politie ter plaatse’.73
Er zijn diverse vechtpartijen tussen relschoppers onder de Maccabi-supporters en taxichauffeurs.
Daarbij zijn supporters naar binnen gevlucht. Als de politie ter plekke is, worden supporters uit het
casino naar buiten begeleid. Met ordebussen wordt een grote confrontatie tussen de taxichauffeurs
en pro-Palestijnse-relschoppers aan de ene kant en relschoppers van Maccabi-Tel Aviv aan de
andere kant voorkomen. Rond het casino vinden daarna nog kleine opstootjes plaats.
02:30 uur – 04:00 uur: ‘het blijft onrustig’
In de navolgende uren blijft het op verschillende plekken in de stad onrustig. Er komen meldingen
binnen van groepen die met elkaar op de vuist gaan. De politie heeft z’n handen vol aan het uit
elkaar houden van verschillende groepen. Zo is er een groep pro-Palestina-relschoppers bij het
Vondelpark die niet wil vertrekken en kennelijk wacht op mogelijke confrontaties met Maccabi-
supporters. De politie geeft door aan de meldkamer:
‘Groep ter hoogte van ingang Vondelpark wil ik weghebben richting Museumplein. Eerst
laagdrempelig. Werken ze niet mee, dan vorderen en anders geweld gebruiken’.74
Om 02:40 uur meldt het Marriott Hotel:
‘grote groep jongens met capuchons op voor de deur.’
75
Online wordt via de app ‘Telegram’ om 02.49 uur gemeld dat een groep Maccabi-supporters bij het
Koningsplein loopt en dat daar geen politie aanwezig is, klaarblijkelijk om de confrontatie aan te
gaan. De politie anticipeert op dit bericht. Om 03:09 uur vindt een vechtpartij plaats bij Grand
Canal Boutique Hotel. Er wordt doorgegeven dat Israëlische supporters zich onveilig voelen en om
escorte door de politie vragen:
‘30 à 40 man willen escorte richting de Dam, voelen zich niet veilig’.
De politie monitort groepen in de binnenstad en ziet dat het weliswaar onrustig is met ‘rennende
mensen, taxi’s en scooters’, maar ziet geen strafbare zaken.
‘veel taxi's, veel scooters, er gebeurt een hoop hier op de Keizersgracht. rennen"

Rapport van Min V&J @HowardRoark

De nacht voor de wedstrijd
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 12:09:18 #173
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220928292
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"00:20 uur - 00:50 uur: ‘escalatie ongeregeldheden, het wegtrekken van de Palestinavlag’
In de vroege ochtend van 7 november omstreeks 00:20 uur komen op de meldkamer meldingen
binnen dat een groep van ongeveer 50 supporters van Maccabi Tel Aviv een Palestinavlag van een
gevel trekt en het verkeer ophoudt. In het meldkamerverslag staat:
‘[melder] geeft aan dat er iemand op de gevel is geklommen en dat er een grote groep omheen
staat’67
Uitgelicht: het wegtrekken van de Palestijnse vlag als ‘trigger’
Het trekken van de Palestinavlag van een kraakpand aan het Rokin leidt tot heftige reacties op
social media. Een geïnterviewde verklaart dit als volgt:
‘De beelden van de vlag […] maakten direct heel veel los op die groepen op sociale media. Het
meenemen van een vlag is op zich iets kleins, zeker vergeleken met de incidenten waar de
Amsterdamse politie zich normaliter tegenover geplaatst ziet. Ware het niet, dat de internationale
politieke context dit incident een behoorlijke lading geeft.’
Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max
Euweplein, waar op dat moment circa 400 supporters aanwezig zijn. Deze groep verblijft daar al
enkele uren. Om 01:40 ziet de politie een groep personen verzamelen bij het Holland Casino:
‘Stadhouderskade ter hoogte casino grote groep waarschijnlijk taxichauffeurs die heen en weer
rennen bij het casino. zwart gekleed met hoodies’.72
Eén minuut later wordt melding gemaakt van een vechtpartij voor het casino. Vrijwel tegelijkertijd
komt een melding binnen van het Holland Casino:
‘Supporters schreeuwen binnen, assistentiealarm ingedrukt. Graag politie ter plaatse’.73
Er zijn diverse vechtpartijen tussen relschoppers onder de Maccabi-supporters en taxichauffeurs.
Daarbij zijn supporters naar binnen gevlucht. Als de politie ter plekke is, worden supporters uit het
casino naar buiten begeleid. Met ordebussen wordt een grote confrontatie tussen de taxichauffeurs
en pro-Palestijnse-relschoppers aan de ene kant en relschoppers van Maccabi-Tel Aviv aan de
andere kant voorkomen. Rond het casino vinden daarna nog kleine opstootjes plaats.
02:30 uur – 04:00 uur: ‘het blijft onrustig’
In de navolgende uren blijft het op verschillende plekken in de stad onrustig. Er komen meldingen
binnen van groepen die met elkaar op de vuist gaan. De politie heeft z’n handen vol aan het uit
elkaar houden van verschillende groepen. Zo is er een groep pro-Palestina-relschoppers bij het
Vondelpark die niet wil vertrekken en kennelijk wacht op mogelijke confrontaties met Maccabi-
supporters. De politie geeft door aan de meldkamer:
‘Groep ter hoogte van ingang Vondelpark wil ik weghebben richting Museumplein. Eerst
laagdrempelig. Werken ze niet mee, dan vorderen en anders geweld gebruiken’.74
Om 02:40 uur meldt het Marriott Hotel:
‘grote groep jongens met capuchons op voor de deur.’
75
Online wordt via de app ‘Telegram’ om 02.49 uur gemeld dat een groep Maccabi-supporters bij het
Koningsplein loopt en dat daar geen politie aanwezig is, klaarblijkelijk om de confrontatie aan te
gaan. De politie anticipeert op dit bericht. Om 03:09 uur vindt een vechtpartij plaats bij Grand
Canal Boutique Hotel. Er wordt doorgegeven dat Israëlische supporters zich onveilig voelen en om
escorte door de politie vragen:
‘30 à 40 man willen escorte richting de Dam, voelen zich niet veilig’.
De politie monitort groepen in de binnenstad en ziet dat het weliswaar onrustig is met ‘rennende
mensen, taxi’s en scooters’, maar ziet geen strafbare zaken.
‘veel taxi's, veel scooters, er gebeurt een hoop hier op de Keizersgracht. rennen"

Rapport van Min V&J @:howardroark

De nacht voor de wedstrijd
Heb je toevallig het rapport van de pogrom de dag er op ook? Of die net even niet?
  zondag 31 mei 2026 @ 12:16:45 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928335
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"00:20 uur - 00:50 uur: ‘escalatie ongeregeldheden, het wegtrekken van de Palestinavlag’
In de vroege ochtend van 7 november omstreeks 00:20 uur komen op de meldkamer meldingen
binnen dat een groep van ongeveer 50 supporters van Maccabi Tel Aviv een Palestinavlag van een
gevel trekt en het verkeer ophoudt. In het meldkamerverslag staat:
‘[melder] geeft aan dat er iemand op de gevel is geklommen en dat er een grote groep omheen
staat’67
Uitgelicht: het wegtrekken van de Palestijnse vlag als ‘trigger’
Het trekken van de Palestinavlag van een kraakpand aan het Rokin leidt tot heftige reacties op
social media. Een geïnterviewde verklaart dit als volgt:
‘De beelden van de vlag […] maakten direct heel veel los op die groepen op sociale media. Het
meenemen van een vlag is op zich iets kleins, zeker vergeleken met de incidenten waar de
Amsterdamse politie zich normaliter tegenover geplaatst ziet. Ware het niet, dat de internationale
politieke context dit incident een behoorlijke lading geeft.’
Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max
Euweplein, waar op dat moment circa 400 supporters aanwezig zijn. Deze groep verblijft daar al
enkele uren. Om 01:40 ziet de politie een groep personen verzamelen bij het Holland Casino:
‘Stadhouderskade ter hoogte casino grote groep waarschijnlijk taxichauffeurs die heen en weer
rennen bij het casino. zwart gekleed met hoodies’.72
Eén minuut later wordt melding gemaakt van een vechtpartij voor het casino. Vrijwel tegelijkertijd
komt een melding binnen van het Holland Casino:
‘Supporters schreeuwen binnen, assistentiealarm ingedrukt. Graag politie ter plaatse’.73
Er zijn diverse vechtpartijen tussen relschoppers onder de Maccabi-supporters en taxichauffeurs.
Daarbij zijn supporters naar binnen gevlucht. Als de politie ter plekke is, worden supporters uit het
casino naar buiten begeleid. Met ordebussen wordt een grote confrontatie tussen de taxichauffeurs
en pro-Palestijnse-relschoppers aan de ene kant en relschoppers van Maccabi-Tel Aviv aan de
andere kant voorkomen. Rond het casino vinden daarna nog kleine opstootjes plaats.
02:30 uur – 04:00 uur: ‘het blijft onrustig’
In de navolgende uren blijft het op verschillende plekken in de stad onrustig. Er komen meldingen
binnen van groepen die met elkaar op de vuist gaan. De politie heeft z’n handen vol aan het uit
elkaar houden van verschillende groepen. Zo is er een groep pro-Palestina-relschoppers bij het
Vondelpark die niet wil vertrekken en kennelijk wacht op mogelijke confrontaties met Maccabi-
supporters. De politie geeft door aan de meldkamer:
‘Groep ter hoogte van ingang Vondelpark wil ik weghebben richting Museumplein. Eerst
laagdrempelig. Werken ze niet mee, dan vorderen en anders geweld gebruiken’.74
Om 02:40 uur meldt het Marriott Hotel:
‘grote groep jongens met capuchons op voor de deur.’
75
Online wordt via de app ‘Telegram’ om 02.49 uur gemeld dat een groep Maccabi-supporters bij het
Koningsplein loopt en dat daar geen politie aanwezig is, klaarblijkelijk om de confrontatie aan te
gaan. De politie anticipeert op dit bericht. Om 03:09 uur vindt een vechtpartij plaats bij Grand
Canal Boutique Hotel. Er wordt doorgegeven dat Israëlische supporters zich onveilig voelen en om
escorte door de politie vragen:
‘30 à 40 man willen escorte richting de Dam, voelen zich niet veilig’.
De politie monitort groepen in de binnenstad en ziet dat het weliswaar onrustig is met ‘rennende
mensen, taxi’s en scooters’, maar ziet geen strafbare zaken.
‘veel taxi's, veel scooters, er gebeurt een hoop hier op de Keizersgracht. rennen"

Rapport van Min V&J @:howardroark

De nacht voor de wedstrijd
Je begint halverwege het verslag:



Man man man, zelfs hier probeer je de boel nog te verdraaien.
quote:
6 november: 23:00 uur: ‘provocaties op de Dam, graffiti en projecties bij ArenA’

Rond 23.00 uur vinden twee incidenten plaats in Amsterdam. Ten eerste lopen Maccabi-supporters
over een Palestijnse vlag op de Dam waarmee ze pro-Palestijnse sympathisanten provoceren.
Rondom dezelfde tijd wordt bij de Johan Cruijff ArenA met graffiti Pro-Palestijnse teksten gespoten.

Ook wordt met een beamer projecties tegen Israël en de F-side65 van Ajax geprojecteerd op het stadion. Na ingrijpen van de politie verlaten betrokkenen de locatie zonder verdere incidenten. De politie houdt vier personen aan in verband met de graffiti-acties.

23:30 uur: ‘gewelddadigheden in de binnenstad’

Na 23.00 uur escaleert de situatie. Rond 23.30 uur worden door de politie op het Damrak opstootjes waargenomen, waarbij Maccabi-supporters betrokken zijn. Op camerabeelden is te zien dat er gevechten plaatsvinden rond restaurants en fastfoodketens. Er worden gewonde Maccabi- supporters door de politie aangetroffen. Op verschillende social media verschijnen berichten met agressie en dreiging jegens Maccabi-supporters.

De politie monitort informatie en ziet een toename van berichtenverkeer. De politie is volop aanwezig om de situatie onder controle te houden en verdere escalatie te voorkomen maar kan niet verhinderen dat groepen relschoppers van zowel de Maccabi-supporters als Palestina-aanhangers met elkaar in gevecht raken.

Bron (p. 29)
Net zoals je dus bij deze rellen in Parijs probeert, gaat het iedere keer om het beschermen van de daders. Immers, (veel) daders hebben een migratieachtergrond (en zijn Islamitisch) dus mag er niets van worden gezegd, want dat is dan racistisch en/of Islamofoob. En dit blijf je dan stug volhouden, tegen alle feiten in.

Wat ik hier nog het meest zorgwekkende aan vind is niet het constante gelieg en gedraai, maar dat veel meer mensen er zo over denken als jij en daarmee carte blanche creëren voor intimidatie, vandalisme en geweld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220928358
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je begint halverwege het verslag:

[ afbeelding ]

Man man man, zelfs hier probeer je de boel nog te verdraaien.
[..]
Net zoals je dus bij deze rellen in Parijs probeert, gaat het iedere keer om het beschermen van de daders. Immers, (veel) daders hebben een migratieachtergrond (en zijn Islamitisch) dus mag er niets van worden gezegd, want dat is dan racistisch en/of Islamofoob. En dit blijf je dan stug volhouden, tegen alle feiten in.
Dat klopt.

Dus we kunnen concluderen dat beide partijen fout zitten?

Je weigert namelijk nog steeds het geweld van de Maccabi fans te accepteren:

"Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max"

Inb4 Trouw is links, corrupt, jodenhater
pi_220928362
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie heeft het over huidskleur?
Jij, indirect.
Dat weet je zelf ook wel...
quote:
Naja voor sommige kunnen hooligans alleen uit West-Europa komen
pi_220928381
"Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen."

Wat antisemitisch dat mensen boos worden als dit gebeurt in hun eigen land door gasten. :')

Lieve mensen die Maccabi supporters :hartje

@HowardRoark
  zondag 31 mei 2026 @ 12:24:36 #178
24329 KNAK
ff w88,......
pi_220928391
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Leuke stad niet? Vorig jaar nog geweest en op het traject in de metro de enige blanken _O- _O- De eerste keer denk je nog, dit zal toch toeval zijn. Maar nee hoor ...............

Maar volgens de gutmensch is dit een geslaagde multi-culti samenleving 8)7 8)7
FR, en zo ook een aantal andere landen zijn voorlopers op NL. Wat je daar ziet gebeuren zal,al dan niet in een andere vorm ook hier het geval zijn.

Uiteindelijk haalt de realiteit het oogklepdragend deel van het volk in wat we al zien gebeuren. Kleine dorpjes en onbbekende gehuchten krijgen nu geforceerd AZC's door het stotje geduwd.. Niets vergeleken bij hoe het er al decennialang aan toegaat in de grote steden, maar het begin is er.

Europa is terminaal.
Mai pben rai~!
  zondag 31 mei 2026 @ 12:24:36 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928393
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat klopt.

Dus we kunnen concluderen dat beide partijen fout zitten?

Je weigert namelijk nog steeds het geweld van de Maccabi fans te accepteren:

"Dagblad Trouw68 beschrijft deze gebeurtenis als volgt:
‘De kiem voor de geweldsuitbarsting ligt een dag eerder op het Rokin, hartje centrum. Toegejuicht
door landgenoten klimt een Maccabi-aanhanger op de luifel van een souvenirwinkel. Met zijn volle
gewicht gaat hij hangen aan een Palestijnse vlag, toebehorend aan het boven gelegen kraakpand.
‘Fuck you, Palestine!’, klinkt het uit tientallen kelen. Het zet kwaad bloed bij Amsterdamse
taxichauffeurs, van wie veel een islamitische achtergrond hebben en sympathiseren met de
Palestijnen.’
Enkele van de supporters dragen gezichtsbedekking, roepen anti-Palestijnse uitingen en vallen
mensen lastig. De groep splitst zich vervolgens op. Een deel verplaatst zich richting Centraal
Station en het Spui, een ander deel richting de Wallen. In het meldkamerverslag van 00:32 uur
staat:
‘Groep lijkt steeds groter te worden. Zingen leuzen en vallen mensen lastig’ 69
Om 00:39 uur stelt de politie vast:
‘Er gaat wel een deel richting de Wallen, zeker ook een deel harde kern, mogelijk krijgen we hier
vannacht nog mee te maken.’70
Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen. De politie gaat in groten getale (ook bijstand en de KMar) ter plaatse om de rust te
herstellen. Daarbij zet de politie ook ordebussen in.
67 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 68 Dagblad Trouw: ‘Wat gebeurde er vorige maand precies in Amsterdam? Een reconstructie door Trouw en Bellingcat’, 6
december 2024.
69 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS): meldingen ochtend 7 november. 70 Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS). meldingen ochtend 7 november De aanpak van de ongeregeldheden in Amsterdam op 7 en 8 november 2024
31
01:20 uur - 02:30 uur: ‘confrontaties taxichauffeurs - Maccabi-supporters’
De politie ziet omstreeks 01:20 uur diverse online oproepen verschijnen waarin taxichauffeurs
worden opgeroepen zich te mobiliseren. Van deze groep is bekend dat een groot deel een
Arabische achtergrond heeft, pro-Palestina is en sterk solidair met elkaar is.71 In de periode daarna
verzamelen taxichauffeurs zich op verschillende plekken waarbij ze de Maccabi-supporters
proberen te lokaliseren. De taxichauffeurs rijden vervolgens naar het Holland Casino aan het Max"

Inb4 Trouw is links, corrupt, jodenhater
Als er provocaties over en weer zijn en een kant begint gelijk met georganiseerd geweld op basis van etniciteit, dan zitten niet beide partijen fout. Wederom bothsidesism in een poging de daders te beschermen.

Hoe komt het dat jij er zoveel moeite mee hebt daders te veroordelen als zij een niet-Westerse migratieachtergrond hebben? Ook hier in Parijs is het overduidelijk op basis van de beelden dat deze groep is oververtegenwoordigd.
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
"Van de groep die over het Rokin loopt, doet een aantal personen hun riem af en vallen hiermee
taxi’s aan. Een politievoertuig signaleert dit. Ook worden met hangsloten scooterrijders
aangevallen."

Wat antisemitisch dat mensen boos worden als dit gebeurt in hun eigen land door gasten. :')

Lieve mensen die Maccabi supporters :hartje

@:howardroark
Wederom, halverwege uit het verslag. Je blijft het maar verdraaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220928439
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er provocaties over en weer zijn en een kant begint gelijk met georganiseerd geweld op basis van etniciteit, dan zitten niet beide partijen fout. Wederom bothsidesism in een poging de daders te beschermen.

Hoe komt het dat jij er zoveel moeite mee hebt daders te veroordelen als zij een niet-Westerse migratieachtergrond hebben? Ook hier in Parijs is het overduidelijk op basis van de beelden dat deze groep is oververtegenwoordigd.
[..]
Wederom, halverwege uit het verslag. Je blijft het maar verdraaien.
Wacht.

Dus de Maccabi fans die riepen: "fuck Palestine" "alle Arabieren moeten dood" en vervolgens geweld gebruiken en eigendommen slopen van Arabische taxichauffeurs is niet "georganiseerd geweld op basis van etniciteit"

Bekijk deze YouTube-video

Het verslag van Min V&J en die van Left Laser zijn er duidelijk over.

De enige hier die moeite heeft met het veroordelen van geweld ben jij. Elke strafbare scheet van een Israelier verdedig jij op dit forum. En dat is je goed recht natuurlijk. Ook jij mag je "mening" hebben. Net zoals je laatst verdedigde dat Ben Gvir helemaal niet homofoob is ondanks zijn homofobe uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 31-05-2026 12:36:49 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 12:58:06 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220928589
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wacht.

Dus de Maccabi fans die riepen: "fuck Palestine" "alle Arabieren moeten dood" en vervolgens geweld gebruiken en eigendommen slopen van Arabische taxichauffeurs is niet "georganiseerd geweld op basis van etniciteit"

Het verslag van Min V&J en die van Left Laser zijn er duidelijk over.

De enige hier die moeite heeft met het veroordelen van geweld ben jij. Elke strafbare scheet van een Israelier verdedig jij op dit forum. En dat is je goed recht natuurlijk. Ook jij mag je "mening" hebben. Net zoals je laatst verdedigde dat Ben Gvir helemaal niet homofoob is ondanks zijn homofobe uitspraken.
Zij begonnen hier niet mee, dat waren Nederlandse moslimjongeren (zie ook post #174). Het staat letterlijk in het verslag dat je zelf linkt en je blijft het maar verdraaien. Man, man, man. Veel succes daar nog mee, maar kom dan ook niet met opmerken dat je hooliganisme en voetbalgeweld in brede zin afkeurt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 31 mei 2026 @ 13:06:36 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220928633
Update: https://nos.nl/artikel/26(...)zag-guerrilla-oorlog

Leuk he, zo'n import stad - en dan nog zijn er genoeg mensen die beweren dat dit helemaal niet met culturele achtergronden te maken heeft en komen ze op de proppen met: hullie doen het ook :r :r
"Hoka Hey!"
  zondag 31 mei 2026 @ 13:07:03 #183
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_220928636
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wacht.

Dus de Maccabi fans die riepen: "fuck Palestine" "alle Arabieren moeten dood" en vervolgens geweld gebruiken en eigendommen slopen van Arabische taxichauffeurs is niet "georganiseerd geweld op basis van etniciteit"

Bekijk deze YouTube-video

Het verslag van Min V&J en die van Left Laser zijn er duidelijk over.

De enige hier die moeite heeft met het veroordelen van geweld ben jij. Elke strafbare scheet van een Israelier verdedig jij op dit forum. En dat is je goed recht natuurlijk. Ook jij mag je "mening" hebben. Net zoals je laatst verdedigde dat Ben Gvir helemaal niet homofoob is ondanks zijn homofobe uitspraken.
Dit topic gaat over de rellen in Parijs. Open een eigen topic in ONZ met je antisemitische drek zou ik zeggen. Je post telkens dingen die helemaal niets met dit topic te maken hebben.

Niet iedere draad hoeft verziekt te worden met jouw vreemde obsessie met Joden.
pi_220928645
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij begonnen hier niet mee, dat waren Nederlandse moslimjongeren (zie ook post #174). Het staat letterlijk in het verslag dat je zelf linkt en je blijft het maar verdraaien. Man, man, man. Veel succes daar nog mee, maar kom dan ook niet met opmerken dat je hooliganisme en voetbalgeweld in brede zin afkeurt.
Wie er begon is niet relevant. Misschien in Israel maar in het Nederlands recht niet.

"Ja meneer de rechter, ik heb die taxi gesloopt omdat hooligans gisteren dat deden, graag vrijspraak"

:')
  zondag 31 mei 2026 @ 13:10:18 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220928651
quote:
4s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:07 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dit topic gaat over de rellen in Parijs. Open een eigen topic in ONZ met je antisemitische drek zou ik zeggen. Je post telkens dingen die helemaal niets met dit topic te maken hebben.

Niet iedere draad hoeft verziekt te worden met jouw vreemde obsessie met Joden.
Negeer die trol toch gewoon, geloof me - dat werkt het beste ^O^
"Hoka Hey!"
  zondag 31 mei 2026 @ 13:38:57 #186
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_220928764
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft niets met armoede te maken, het overgrote deel van arme mensen gedraagt zich normaal en netjes. Je zult ook zien dat hier genoeg jongeren tussen zullen zitten met een behoorlijke goede achtergrond, zeker de autochtonen.
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.

Hier in het westen is het eerder een gevolg van hun gedrag.
pi_220929071
quote:
4s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.

Hier in het westen is het eerder een gevolg van hun gedrag.
Armoede is relatief. Als iedereen om je heen arm is, vind je dat minder erg. Ongelijkheid in welvaart is (voor sommige historici) dan ook een van de indicatoren die ze meenemen als verklaring voor verschillende revoluties.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 31 mei 2026 @ 14:47:17 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220929086
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef matspontius het volgende:
Update: https://nos.nl/artikel/26(...)zag-guerrilla-oorlog

Leuk he, zo'n import stad - en dan nog zijn er genoeg mensen die beweren dat dit helemaal niet met culturele achtergronden te maken heeft en komen ze op de proppen met: hullie doen het ook :r :r
Import 3rd world shit, get 3rd world shit, become 3rd world shit.
  zondag 31 mei 2026 @ 14:56:21 #189
402274 Cruzinats
sigma boy
pi_220929137
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Armoede is relatief. Als iedereen om je heen arm is, vind je dat minder erg. Ongelijkheid in welvaart is (voor sommige historici) dan ook een van de indicatoren die ze meenemen als verklaring voor verschillende revoluties.
Oost-Europa kent veel hogere verschillen in welvaart. Frankrijk is juist een van de meest egalitaire landen ter wereld.

Altijd die framing dat we niks voor ze willen doen is onzin, ook Frankrijk pompt miljarden in die nafri's. Linkse retoriek is dat het altijd meer kan wat eigenlijk neerkomt op hun probleemgedrag simpelweg afkopen lol. Doen we hier in Nederland trouwens ook, hier gedragen ze zich enigzins beter, maar we pompen dan ook het veelvoud van Frankrijk in dit soort amoebe's.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:00:36 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220929204
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:06 schreef matspontius het volgende:
Update: https://nos.nl/artikel/26(...)zag-guerrilla-oorlog

Leuk he, zo'n import stad - en dan nog zijn er genoeg mensen die beweren dat dit helemaal niet met culturele achtergronden te maken heeft en komen ze op de proppen met: hullie doen het ook :r :r
Ik snap niet dat er in Parijs niet een samenscholingsverbod en avondklok worden gehanteerd bij dit soort risico evenementen. Dit is zeg maar niet de eerste keer :') En waarom nog huldigen?

Slappe hap.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:07:39 #191
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_220929332
Le Pen, vite !

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:08:50 #192
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220929349
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik snap niet dat er in Parijs niet een samenscholingsverbod en avondklok worden gehanteerd bij dit soort risico evenementen. Dit is zeg maar niet de eerste keer :') En waarom nog huldigen?

Slappe hap.
Kun je toch niet handhaven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 31 mei 2026 @ 15:21:46 #193
117098 Hathor
Effe niet
pi_220929440
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zijn voetbalhooligans, die allemaal uit armere regio's komen, altijd zo geweest.
Dat Frankrijk veel sociaal economische misstanden heeft was al bekend.
Ook bij ons als er rellen zijn, zijn dat decennialang mensen uit de lagere klasse. Het zal niet vaak voorkomen dat prins Bernard jr vandalisme gaat plegen als Feyenoord wint of verliest.
Nee dat zijn het niet, ik durf te wedden dat van al die gasten die daar met daar vuurwerk lopen te sproeien er niet een ooit in het Park des Princes is geweest. Dit is hetzelfde tuig dat bij elk groot evenement in Parijs vanuit de banlieus naar hartje Parijs komt afzakken om te rellen,en mensen te beroven. Dat gebeurde ook tijdens de Olympische Spelen of elke keer wanneer er ook maar iets groots gebeurt in Parijs.

De 'originele PSG hooligans' waren gewoon allemaal in Boedapest bij de wedstrijd, waar overigens niks is gebeurt. De rellen vonden direct na afloop van de wedstrijd plaats in Parijs, geinitieerd door hoofdzakelijk Afrikaans genetisch afval dat niks met PSG te maken heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:28:51 #194
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220929524
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee dat zijn het niet, ik durf te wedden dat van al die gasten die daar met daar vuurwerk lopen te sproeien er niet een ooit in het Park des Princes is geweest. Dit is hetzelfde tuig dat bij elk groot evenement in Parijs vanuit de banlieus naar hartje Parijs komt afzakken om te rellen,en mensen te beroven. Dat gebeurde ook tijdens de Olympische Spelen of elke keer wanneer er ook maar iets groots gebeurt in Parijs.

De 'originele PSG hooligans' waren gewoon allemaal in Boedapest bij de wedstrijd, waar overigens niks is gebeurt. De rellen vonden direct na afloop van de wedstrijd plaats in Parijs, geinitieerd door hoofdzakelijk Afrikaans genetisch afval dat niks met PSG te maken heeft.
Wat een onzin. Het is een wereldberoemde club met grote aanhang waarvan lang niet iedereen het geld heeft om een dagje naar Boedapest te gaan. Ik zie toch zelf in die filmpjes dat velen voetbalshirtjes aan hebben.

Ze Afrikaans genetisch afval noemen is trouwens een hele zieke uitspraak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:30:46 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_220929545
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Het is een wereldberoemde club met grote aanhang waarvan lang niet iedereen het geld heeft om een dagje naar Boedapest te gaan. Ik zie toch zelf in die filmpjes dat velen voetbalshirtjes aan hebben.

Ze Afrikaans genetisch afval noemen is trouwens een hele zieke uitspraak.
Ja natuurlijk hebben ze PSG shirtjes aan, maar komen ze ook ooit daadwerkelijk in het stadion? Het antwoord is nee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:31:36 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220929550
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja natuurlijk hebben ze PSG shirtjes aan, maar komen ze ook ooit daadwerkelijk in het stadion? Het antwoord is nee.
Dat weet jij helemaal niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:32:14 #197
117098 Hathor
Effe niet
pi_220929556
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat weet jij helemaal niet.
:O
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220929615
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zullen we propaganda kanaal Twitter gewoon op Twitter laten waar de helft van de filmpjes niet klopt of context mist
Daarom post ik hier speciaal voor jou de helft die wel klopt, en die helft is al gek genoeg.
pi_220930006
quote:
4s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Armoede als oorzaak is natuurlijk een fallacy. Dat zou betekenen dat landen als Belarus of Moldavië één grote anarchie moeten zijn van rellende 'jongeren' gezien de armoede daar.

Hier in het westen is het eerder een gevolg van hun gedrag.
Drie jaar geleden nog

Onrust verwacht in hoofdstad Moldavië: 'Alles wordt ingezet om te destabiliseren' https://share.google/fNfeBCGTd02jZhmNR

Gelukkig lees jij niet zo vaak en doe je alleen aan loze beweringen
pi_220930018
quote:
4s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Oost-Europa kent veel hogere verschillen in welvaart. Frankrijk is juist een van de meest egalitaire landen ter wereld.

Altijd die framing dat we niks voor ze willen doen is onzin, ook Frankrijk pompt miljarden in die nafri's. Linkse retoriek is dat het altijd meer kan wat eigenlijk neerkomt op hun probleemgedrag simpelweg afkopen lol. Doen we hier in Nederland trouwens ook, hier gedragen ze zich enigzins beter, maar we pompen dan ook het veelvoud van Frankrijk in dit soort amoebe's.
Oost-Europa kent hogere welvaart dan West-Europa :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')