Bij de heren lijkt Neugebauer zijn vorm wat meer gevonden te hebben en is bij Ehammer de opmars de laatste twee onderdelen ook wel gestokt. Op deze manier wordt het wel Neugebauer op 1 en Ehammer op 2. Warner heeft wat mindere onderdelen gehad, maar zit op zijn 2024-niveau. Daarachter is het algehele niveau niet ongewoon goed zoals het bij de heren soms kan zijn: Veel mannen die al maximaal op weg zijn naar 8400 en weinig mannen op PB-koers. Jarvinen en McMorris doen het aardig en Tesselaar, Graber en Lillemets liggen nog op PR-koers (maar bij Lillemets is dat maximaal 8250 ofzo omdat hij hoog verpestte). Maar de top 3 lijkt wel duidelijk en de Amerikanen zullen wel ergens op 4, 5 en 8 eindigen ofzo.
Bij de dames heb ik Vidts ook wel afgeschreven, die mint elk onderdeel zwaar en is hier niet in topvorm. Kälin, Dokter en Brooks houden het allemaal redelijk in evenwicht tov hun beste prestatie, waarbij Dokter 1 tegenvallend onderdeel had, Kälin één heel goed onderdeel en Brooks eigenlijk overal nét iets beter is dan bij haar beste prestatie van vorig jaar. Oosterwegel zit daar ook bij, die kan ook nog richting PR gaan als het allemaal goed valt. Ook Vanessa Grimm kan naar de 6500, misschien dat ze daarmee nog wel vijfde kan worden. Weissenberg doet het ook goed, maar die heeft op hoog te veel laten liggen. Virjonen maakt een goede indruk en kan de beste Finse worden (een beetje zoals wanneer Tesselaar de beste Nederlander wordt als ze allebei finishen is dat toch wel een verrassing). Ook Warff en Barber zijn in de marge goed bezig, maar dat zullen geen 6400-meerkampen worden.
Bij de vrouwen morgen beginnen met het altijd spannende ver, waar je eigenlijk nooit de meerkamp kan winnen maar hem wel volledig weg kan gooien. Bij de mannen is dag 2 nog wel wat spannender, hoe vaak hebben we niet gezien dat iemand die dag 1 domineerde op dag 2 ineens nergens meer was door de druk van de Prumjer Liek. Ik zou zeggen: Geniet ervan, maar ik moet zelf verstek laten gaan en in de loop van de week het feest terugkijken.