Dit weekend de meest relevante volledig mondiale outdoormeerkamp van dit seizoen (dat seizoen met outdoor EK/commonwealth is voor de meerkampliefhebber toch niet het leukste), maar er zijn er genoeg die een jaartje vrijaf nemen: Geen Noren, geen AOD, geen Erm, geen Garland in Götzis. Wel Roosen en ruime favoriet Neugebauer zal op zoek gaan naar zijn 9000. Warner en Lepage zijn er ook nog, maar de vraag is of die ooit hun topvorm nog gaan halen. Warner is echt wel op leeftijd, Lepage zou mee moeten kunnen, maar die is al 3 jaar niet fit. Ik ben wel benieuwd naar Ehammer en Gletty en dan heb je altijd nog een paar Esten en Amerikanen die wat kunnen, al hebben die een paar grote namen thuisgelaten. Ook Tesselaar is er bij, maar zolang die niks aan zijn springen doet is het lastig een stap te maken.
Bij de dames geen Hall, Thiam of KJT en uiteraard ook geen Vetter meer. Omdat Kriszan er ook niet bij is (die won in 2021 maar kon al een paar jaar door blessures haar niveau niet meer halen) krijgen we een nieuwe winnares. WK-zilver O'Connor laat daarbij ook verstek gaan, maar Vidts, Kälin, Vanninen, Dokter en Brooks zijn er wel bij als redelijk aansprekende namen. Brooks zie ik niet direct als kanshebber, het zal wel voor 1 van die 4 anderen zijn afhankelijk van het niveau wat ze kunnen laten zien. Ook Oosterwegel is er, maar gezien haar prestaties van de laatste 4 jaar wil ik die niet als favoriet voor de eindzege noemen, die zie ik eigenlijk nooit meer het niveau van Tokio halen, dat was een fantastische wondertweedaagse. Emma Kaul, jawel, het zusje van Niklas, is er ook voor het eerst bij. Pas 20 en met een prima PR-potentie, maar het is altijd afwachten wat dat brengen zal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]