abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220913276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ander geluid:
https://www.cidi.nl/over-(...)-over-de-gazaoorlog/
[..]
Was laatst ook zelfs een marathon.
https://www.bbc.com/news/videos/cm2p4n000pko

Doe je ook niet als er geen voeding is, toch?
Schijnt nog al inspannend te zijn.
Ik vind het lastig om het ICJ gelijk te stellen aan CIDI. ICJ roept dat niet voor niets, en dat is de partij die er daadwerkelijk over gaat.
pi_220913289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom? Omdat je er zelf ook onder valt?
"Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?"
graag verwijderen
pi_220913293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
"Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?"
Ik pas me aan aan het niveau van mijn discussiepartner :*
pi_220913343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sommigen wisten echt wel met wie ze op de foto gingen bij de rode lijn protesten, zeg maar.
Handboeien. Vliegtuig. Parachute. Gaza.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220913361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dit is helaas sinds 1960s aan de gang. Maar sinds 7.10.23 is het zeker duidelijk dat een deel van politici en media in Nederland aan de verkeerde kant van de barricades staan. Dom of bewust, maakt in m'n ogen geen verschil.
Klopt.

Een, gelukkig, kleine groep mensen negeert alles wat er gebeurt.
Negeren elke misdaad en gruwelijkheden, puur omdat het om een zogenaamd bevriend land gaat.
pi_220913390
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef DavidAZ het volgende:
1. VN onderzoek commissies en mensenrechten organisaties zijn niet bevoegd om zo'n oordeel te maken. Alleen ICC/ICJ is daar voor bevoegd.

2. ICC/ICJ heeft geen jurisdictie in democratische rechtsstaten als Israël of Nederland. Nationale rechtstaat heeft hier voorrang op.

3. Bewijslast ligt bij de aanklager. Tot nu toe heeft Zuid Afrika geen bewijzen geleverd. Of iig daar is niets van bekend. Bovendien klopt er iets niet, zie punt 5.

4. Rapporten van mensenrecht organisatie of VN commissies mogen en zullen worden opgenomen in de rechtszaak. Maar dat is de kant van de beschuldiging, prosecutor. Defenders, advocaten zij nog niet gesproken.

5. Als Israël wordt beschuldigd in genocide, dan betekent dat Egypte en Jordanië daar medeverantwoordelijk zijn voor die genocide omdat ze grenzen dicht houden voor de vrouwen en kinderen uit Gaza. Ook Zuid Afrika zelf weigerde vluchtelingen uit Gaza te accepteren, en zijn dus ook complicit in genocide.

Óf ze weten in Zuid Afrika verdomd goed dat er geen genocide plaats vindt en kregen ze een bak geld van Qatar of Iran. Lijkt me het meest waarschijnlijke uitleg. Dat wordt nog door de israeli onderzocht.
1 Die commissies zijn niet juridisch bevoegd, maar ze mogen met voorbehoud er wel voor waarschuwen.
2 klopt niet, ze hebben wel jurisdictie in Nederland. Het gaat niet om democratisch en niet-democratisch, het is een getekend verdrag. Israël heeft geloof ik het verdrag niet getekend, maar dat betekent niet dat Israël dus dus alle bewegingsvrijheid heeft in haar omgang met de inwoners van Gaza en de West Bank.
5 Gaza grenst niet aan Jordanië. Dat Egypte in opdracht van Amerika en Israël (edit) "en uit eigen belang" de grens dichthoudt betekent niet dat zij dus medeverantwoordelijk is voor acties van een ander land in Gaza. De landen zijn wel verplicht vluchtelingen op te nemen
6 als het nog 'wordt onderzocht' is er dan wel iets van bewijs of aanwijzing die doet vermoed dat Iran Zuid Afrika heeft betaald of is het een simpele verdedigingsstrategie zoals de suggestie dat alle NGO's die in de buurt van Gaza en de West Bank werken allemaal jodenhaters zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 29-05-2026 15:29:50 ]
pi_220913423
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
1 Die commissies zijn niet juridisch bevoegd, maar ze mogen met voorbehoud er wel voor waarschuwen.
2 klopt niet, ze hebben wel jurisdictie in Nederland. Het gaat niet om democratisch en niet-democratisch, het is een getekend verdrag. Israël heeft geloof ik het verdrag niet getekend, maar dat betekent niet dat Israël dus dus alle bewegingsvrijheid heeft in haar omgang met de inwoners van Gaza en de West Bank.
5 Gaza grenst niet aan Jordanië. Dat Egypte in opdracht van Amerika en Israël de grens dichthoudt betekent niet dat zij dus medeverantwoordelijk is voor acties van een ander land in Gaza. De landen zijn wel verplicht vluchtelingen op te nemen
6 als het nog 'wordt onderzocht' is er dan wel iets van bewijs of aanwijzing die doet vermoed dat Iran Zuid Afrika heeft betaald of is het een simpele verdedigingsstrategie zoals de suggestie dat alle NGO's die in de buurt van Gaza en de West Bank werken allemaal jodenhaters zijn
Bewijs dit eens?
graag verwijderen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:28:19 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220913472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind het lastig om het ICJ gelijk te stellen aan CIDI. ICJ roept dat niet voor niets, en dat is de partij die er daadwerkelijk over gaat.
Mag jij vinden. Persoonlijke mening. CIDI wordt serieus genomen door de NLse regering, derhalve beraad ik ook die bron.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220913573
"Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om minimaal 70 procent van Gaza in te nemen, laten we beginnen met 70%". Dus toch het plan uitvoeren wat Ben Gvir en Smotrich al opperde: de bevolking wat nog in leven is als vee opdrijven naar een piepklein stukje land, uithongeren en de rest zal door ziekte doodgaan.

De geschiedenis is genadeloos voor mensen die menselijk leed accepteren zolang het hun eigen groep niet treft. We stonden er niet alleen bij en keken ernaar. Velen applaudisseerden zelfs. En juist dat zal misschien het hardste oordeel opleveren.
pi_220913652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klopt.

Een, gelukkig, kleine groep mensen negeert alles wat er gebeurt.
Negeren elke misdaad en gruwelijkheden, puur omdat het om een zogenaamd bevriend land gaat.
Niet perse.

Ik hoor een heleboel geschreeuw over oorlogsmisdaden van Israël. Maar er is tot nu to geen enkele van bewezen in een rechtbank, behalve de gevallen die Israëlische rechtstaat zelf prima kan behandelen.

Sterker nog, vaak komen die beschuldigingen van de mensen die nooit Geneefse conventie hebben gelezen.

Bijvoorbeeld noemen ze het vernietigen van burgers infrastructuur een oorlogsmisdaad. Dat is niet waar, in sommige gevallen mogen de burgers objecten gewoon vernietigd worden.

Andere voorbeeld, mensen hebben het over een blokkade van Gaza, maar waarschijnlijk weten ze niet dat blokkade van Gaza is een verplichting vanuit internationale recht.

Weer een voorbeeld, bezetting van Samaria en Judea. Mensen roepen dat het illegaal is, maar dat is niet waar. Occupatie is absoluut legaal in defensieve oorlog.

Of een voorbeeld, onschuldige slachtoffers. Die zijn er in elk oorlog, zo werkt het eenmaal. In Gaza vielen er 70k waarvan 35k Hamas leden. Proporties zin dus ongeveer 1:1 (combatant:burger).

Dat is het beste score die een leger überhaupt ooit gemaakt is in de geschiedenis van moderne oorlogen. Amerikanen in Iraq hadden het 1:8 en de Russen in Syrië 1:18.

En zo gaat het maar door. Mensen roepen wat, maar dat is voor een grote deel emotionele bla bla bla. Gehuil over vrouwen en kinderen, onschuldige slachtoffers en dat allemaal.

En tegelijkertijd worden er honderd duizend palestijnse arabieren afgeslacht tijdens alleen maar "Zwarte september" in Jordanië maar hoor je iemand Jordanië beschuldigen in genocide.

Tuurlijk niet, daar betaal Qatar niet voor. Het gaat alleen om Israël, en als je Israël geen schuld kan geven, dan zijn die honderd duizenden afgemaakte palestijnen in Jordanië niet meer interessant.

En begrijp me goed. Oorlog is erg. Het liefst wil ik het niet. Maar als iemand bij mij thuis komt met een gedachte om mij en mijn gezin te vermoorden, laat ik van zijn huis geen steen op steen liggen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:46:55 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220913664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:
"Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om minimaal 70 procent van Gaza in te nemen, laten we beginnen met 70%". Dus toch het plan uitvoeren wat Ben Gvir en Smotrich al opperde: de bevolking wat nog in leven is als vee opdrijven naar een piepklein stukje land, uithongeren en de rest zal door ziekte doodgaan.

De geschiedenis is genadeloos voor mensen die menselijk leed accepteren zolang het hun eigen groep niet treft. We stonden er niet alleen bij en keken ernaar. Velen applaudisseerden zelfs. En juist dat zal misschien het hardste oordeel opleveren.
Is dit niet de norm? Er wordt niets gedaan aan menselijk leed op zoveel plekken, denk aan Soedan of Jemen. Wat maakt deze situatie daarin uniek? Vooral ook wetende dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220913721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:

Hamas hoeft slechts de wapens, de sleutels van de Ferrari en de Lamborghini, de Kobe beef met kaviaar en de Russische hoeren op te geven en de Palestijnen zijn vrij om voor de zoveelste keer de kans te pakken om een mooi leventje op te bouwen.
graag verwijderen
pi_220913799
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:44 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Knip
Andere voorbeeld, mensen hebben het over een blokkade van Gaza, maar waarschijnlijk weten ze niet dat blokkade van Gaza is een verplichting vanuit internationale recht.
Ik begrijp je tekst niet, is er een woord weggevallen?

quote:
Of een voorbeeld, onschuldige slachtoffers. Die zijn er in elk oorlog, zo werkt het eenmaal. In Gaza vielen er 70k waarvan 35k Hamas leden. Proporties zin dus ongeveer 1:1 (combatant:burger).
35k is meer dan het totaal aantal gedode volwassen mannen. Nu zijn er natuurlijk ook minderjarigen die bij PIJ en een Hamas aangesloten zijn maar die 35 lijkt me te hoog en niet in lijn met de dodenlijsten (en de 1.500 in Israël gedode terroristen)

quote:
Tuurlijk niet, daar betaal Qatar niet voor. Het gaat alleen om Israël, en als je Israël geen schuld kan geven, dan zijn die honderd duizenden afgemaakte palestijnen in Jordanië niet meer interessant.
Je had het daarstraks over Iran
pi_220913815
Discusseren met mensen wiens morele kompas op de bodem van de zee ligt te roesten tussen de wrakken bij de Iraanse marine heeft totaal geen zin.
pi_220913832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:05 schreef AFA2022 het volgende:
Discusseren met mensen wiens morele kompas op de bodem van de zee ligt te roesten tussen de wrakken bij de Iraanse marine heeft totaal geen zin.
Ik ben gewoon benieuwd waarom Links altijd de kant van de moslimextremisten kiest net voordat ze een nekschot krijgen van hen.
graag verwijderen
pi_220913841
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
5 Gaza grenst niet aan Jordanië. Dat Egypte in opdracht van Amerika en Israël (edit) "en uit eigen belang" de grens dichthoudt betekent niet dat zij dus medeverantwoordelijk is voor acties van een ander land in Gaza. De landen zijn wel verplicht vluchtelingen op te nemen
1. Dat zei ik ook letterlijk. Hun rapport zal worden meegenomen in de rechtszaak. En daar zullen ze met bewijzen moeten komen om dit rapport te ondersteunen.
2a. Nee, ICC mag zich niet mengen in de nationale rechtstaat van een democratische land. Dat is schending van de soevereiniteit. Pas als de nationale rechtssysteem gefaald is, of niet in staat is om het zelf te behandelen, kan ICC ingrijpen.
2b. In dit geval was het niet eens een initiatief van ICC maar van Zuid Afrika. Zowel ICC als Zuid Afrika is nooit in Israël geweest. Ik vraag me af welk bewijzen ze hebben als ze niet eens ter plekke geweest zijn. Dus ik ben zelf heel benieuwd naar die rechtszitting.
5. Israël had een route (humanitaire corridors) aangeboden richting Jordanië. Ze hebben geweigerd. Iedereen in de Arabische landen wegert palestijnen op te nemen. In tegenstelling tot Europeanen hebben ze wel in de gaten wie het zijn. En ja, landen zijn wel verlicht de vluchtelingen op te nemen, als het om de genocide gaat. Als ze ze niet opnemen, zie ik daar 2 opties. Of ze zijn mede schuldig aan genocide , of er is geen genocide.
6a. Ik heb geen idee wat je West Bank noemt. Het gebied heet al 3000 jaar Samaria en Judea.
6b. Omdat Zuid Afrika een 100% corrupte land is lijkt het me het meest waarschijnlijke verklaring. Zuid Afrika weigerde vluchtelingen ook.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:12:13 #167
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220913861
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik ben gewoon benieuwd waarom Links altijd de kant van de moslimextremisten kiest net voordat ze een nekschot krijgen van hen.
Alle moslims zijn extremisten? Er deugt geen enkele?
pi_220913871
quote:

[..]
Volgens sommigen hebben we oikofobie. Open er een topic over zou ik zeggen. Wellicht kunnen jullie dan ook achterhalen waarom wij suïcidale mensen ook willen dat onze blanke soortgenoten over de kling gejaagd worden.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:15:45 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220913887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou ja, moslims vinden dat iedereen die geen moslim is niet deugt iig. Dus de andere kant op is niet echt heel gek gedacht natuurlijk :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:20:26 #170
403588 mcmlxiv
pi_220913930
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, moslims vinden dat iedereen die geen moslim is niet deugt iig. Dus de andere kant op is niet echt heel gek gedacht natuurlijk :').
Goh, nog niet zo heel lang geleden vonden sommigen dat van joden. Ik ben blij dat we nu de juiste groep gevonden hebben die schuldig is aan alle ellende in de wereld.
pi_220913954
quote:

[..]
Zoek de verschillen,

Moslims.
Moslimextremisten.
graag verwijderen
pi_220913966
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens sommigen hebben we oikofobie. Open er een topic over zou ik zeggen. Wellicht kunnen jullie dan ook achterhalen waarom wij suïcidale mensen ook willen dat onze blanke soortgenoten over de kling gejaagd worden.
Ik wacht nog op bewijs dat de regeringen van Israël en Amerika niet willen dat Egypte de Palestijnen helpt.

En anders moet het maar eens afgelopen zijn met al die dwaze linkse fantasietjes.
graag verwijderen
pi_220913970
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp je tekst niet, is er een woord weggevallen?
[..]
Het gebeurt wel eens met mij omdat ik veel sneller typ dan de Nederlandse zinnen in m'n hoofd formuleer. Maar in dit geval is er niets uit gevallen.

Blokkade is een verplichting vanuit de internationale wetgeving. Conventie "Strijd tegen Terrorisme 2001" verbiedt ALLE directe of indirecte steun aan een terreur organisatie.

Blokkade was ingesteld in 2007 nadat Hamas aan de macht kwam. Niet alleen Israel is verplicht Gaza te isoleren, maar elk andere staat van VN, inclusief Nederland.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:27:05 #174
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220913973
Hej leuk, HannahVrede is terug.
Antifa
pi_220913976
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een artikel uit 2025. Kortom, op basis daarvan concluderen dat deze vermeende situatie nu nog steeds het geval zou zijn is niet meer dan een ongefundeerde aanname.
En daar is ie hoor; het ICJ betwisten, want 11 maanden geleden.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 29-05-2026 16:38:06 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220913981
quote:

[..]
Masochisten en cuckolden. Niet in seksuele zin maar in een politieke.
pi_220914021
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef opgebaarde het volgende:

35k is meer dan het totaal aantal gedode volwassen mannen. Nu zijn er natuurlijk ook minderjarigen die bij PIJ en een Hamas aangesloten zijn maar die 35 lijkt me te hoog en niet in lijn met de dodenlijsten (en de 1.500 in Israël gedode terroristen)
We hebben data van 2 kanten. Hamas (VN) en IDF. Hamas zegt dat er 70k doden zijn en dat zij ALLEMAAL onschuldige slachtoffers.

Er worden geen namen gegeven, geen bewijzen dat IDF ze vermoord had, geen eens enkele data van wie het zijn.

Dat, terwijl we van IDF de lijsten krijgen met duizenden van Hamas leden, met namen, tonnen van de bewijzen in de vorm van video beelden van drones, afgeluisterde telefoongesprekken, intel van de agenten op de grond.

Als je enige idee hebt hoe de moderne leger in elkaar zit, zal je weten dat er wordt niet geschoten zonder dat er een bevel komt. En bevel komt niet zonder dat er duizenden professionelen in IDF het dubbel gecheckt hebben.
pi_220914073
quote:

[..]
Als je ervan uit gaat dat Koran voor een moslim hoger staat dan de Nederlandse wetgeving, dan antwoord is ja. In de werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo, maar dan is de vraag of ze echt moslims zijn.
pi_220914079
quote:
Cidi als bron :')
Waarom niet ook Russia Today?
pi_220914180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is niet 1 woord, het is een patroon en zoals uitgelegd was de rest vd post ook dubieus. Ipv een keertje hard afstand nemen van hoe israel zich gedraagt is hij wederom enkel bezig met de boodschapper verdacht maken, klagen dat het niet over Hamas gaat en varianten op ja maar hunnie.
Jij doet exact hetzelfde waar je hem van beschuldigd alleen dan andersom. En Howard heeft echt wel kritiek op Israel.
Jij bent degene die om dat ene woord heen valt en dat bleef uitzuigen.
pi_220914207
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:26 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Het gebeurt wel eens met mij omdat ik veel sneller typ dan de Nederlandse zinnen in m'n hoofd formuleer. Maar in dit geval is er niets uit gevallen.

Blokkade is een verplichting vanuit de internationale wetgeving. Conventie "Strijd tegen Terrorisme 2001" verbiedt ALLE directe of indirecte steun aan een terreur organisatie.

Blokkade was ingesteld in 2007 nadat Hamas aan de macht kwam. Niet alleen Israel is verplicht Gaza te isoleren, maar elk andere staat van VN, inclusief Nederland.
Wacht, noem je heel Gaza nu een terroristische staat?
pi_220914258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hamas = terreurorganisatie = de gekozen macht in Gaza = ja
graag verwijderen
pi_220914284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hamas = terreurorganisatie = de gekozen macht in Gaza = ja
Ja, in 2006 is Hamas gekozen. Sindsdien zijn er geen vrije verkiezingen meer geweest.

Dat is van hetzelfde niveau als in WO2 elke Duitser een nazi noemen omdat Hitler democratisch aan de macht gekomen is. Beetje kolderiek.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:10:56 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220914333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, in 2006 is Hamas gekozen. Sindsdien zijn er geen vrije verkiezingen meer geweest.

Dat is van hetzelfde niveau als in WO2 elke Duitser een nazi noemen omdat Hitler democratisch aan de macht gekomen is. Beetje kolderiek.
Israel heeft jarenlang geld aan Hamas gegeven en daarnaast slaat de hele redenering slaat van A tot Z nergens op; je mag helemaal geen gebied generiek uithongeren of van essentiële levensmiddelen ontzeggen vanwege Hamas.

Maar het is NWS, dus complete achterlijkheid uitspuwen om het op industriële schaal uitmoorden van een Palestijnse bevolkingsgroep goed te praten wordt hier gezien als leuk meepraten.
Antifa
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:11:58 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914345
quote:

[..]

Goed punt.

Heb je toevallig gegevens van de anti-Hamas bewegingen in Gaza, het verzet, de tegenbeweging? Die kunnen wel een gofundme gebruiken denk ik :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:12:24 #186
403588 mcmlxiv
pi_220914349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij doet exact hetzelfde waar je hem van beschuldigd alleen dan andersom. En Howard heeft echt wel kritiek op Israel.
Jij bent degene die om dat ene woord heen valt en dat bleef uitzuigen.
Howard heeft kritiek op israel? Vertel, waarop? Op kolonisten die zich illegaal op de westbank vestigen? Oh nee toch niet. Op het innemen van 60-70% van de Gaza strook? Oh nee, ook niet. Op vele tienduizenden burgerslachtoffers? Oh nee, ook al niet! Op het bewust en gericht schieten op journalisten? Oh wacht dat ook niet.

Het is uiterst eenvoudig, de kant die zich verbaasd en die verontwaardigd is over de misstappen van Israël is, op enkele individuen na, minimaal even en meestal meer verontwaardigd over de misdaden van Hamas en vergelijkbaar. Vindt gerichte acties tegen terroristen geen enkel probleem.

Maar niet Howard en vele anderen hier. Hardop uitspreken gaat vaak net te ver, dan vallen ze door de mand, maar eigenlijk is de enige goede moslim een dode of opgesloten moslim en zijn alle Israëlische acties gerechtvaardigd of niet gebeurd, ondanks alle bewijzen.
pi_220914407
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nu? Je beschuldigt lukraak users van het goedkeuren van verkrachting (niemand doet dit, maar goed) en vervolgens ga je het ook problematiseren als iemand die afkeurt.
Je hebt het nergens afgekeurd. Ook toen ik je vroeg wat je ervan vind
pi_220914500
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Howard heeft kritiek op israel? Vertel, waarop? Op kolonisten die zich illegaal op de westbank vestigen? Oh nee toch niet. Op het innemen van 60-70% van de Gaza strook? Oh nee, ook niet. Op vele tienduizenden burgerslachtoffers? Oh nee, ook al niet! Op het bewust en gericht schieten op journalisten? Oh wacht dat ook niet.

Het is uiterst eenvoudig, de kant die zich verbaasd en die verontwaardigd is over de misstappen van Israël is, op enkele individuen na, minimaal even en meestal meer verontwaardigd over de misdaden van Hamas en vergelijkbaar. Vindt gerichte acties tegen terroristen geen enkel probleem.

Maar niet Howard en vele anderen hier. Hardop uitspreken gaat vaak net te ver, dan vallen ze door de mand, maar eigenlijk is de enige goede moslim een dode of opgesloten moslim en zijn alle Israëlische acties gerechtvaardigd of niet gebeurd, ondanks alle bewijzen.
Als je selectief leest dan kom je idd tot deze conclusie.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:25:52 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914538
Israel is kut :).

Maar ze zijn nog lang niet zo kut als die rabiate haatbaarden die in mijn stad, op mijn plein, in mijn straat staan op te roepen tot hun volledige uitroeiing incl de joden die al decennia in mijn stad wonen zonder 1 greintje overlast.

Dus ja, doe er mee wat je wil, nooit en nooit zal ik pro palestina worden.
Get woke, go broke!
pi_220914684
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:25 schreef HeatWave het volgende:

Dus ja, doe er mee wat je wil, nooit en nooit zal ik pro palestina worden.
Waarvan akte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220914691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En Howard heeft echt wel kritiek op Israel.
_O- hahahaha classic
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220914708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, Gaza is geen staat.
Wel een gebied onder controle van een terreur organisatie.
Net als bijvoorbeeld delen van Syrie of Iraq die destijds onder ISIS vielen.
Maar dan erger, want ze hebben Hamas zelf gekozen en zijn er dus ook voor verantwoordelijk.
pi_220914728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:41 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, Gaza is geen staat.
Wel een gebied onder controle van een terreur organisatie.
Net als bijvoorbeeld delen van Syrie of Iraq die destijds onder ISIS vielen.
Maar dan erger, want ze hebben Hamas zelf gekozen en zijn er dus ook voor verantwoordelijk.
beefkeek in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13

Dat dat gebied onder controle van een terreurorganisatie is betekent niet dat iedereen die daar woont een terrorist is.
pi_220914741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O- hahahaha classic
Deze hele discussies zijn classic.
Het is altijd hetzelfde gezeik met mensen die de mening van een ander niet accepteren en dan met dit soort dooddoeners komen. :O
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:43:50 #195
403588 mcmlxiv
pi_220914744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als je selectief leest dan kom je idd tot deze conclusie.
Aha selectief lezen! Vertel waar hebben users als Howard aangegeven dat ze Israëlische oorlogsmisdaden ernstig vinden? Ontkenning, bagatelliseren of meestal “maar Hamas”.

Wat is er zo lastig aan inzien dat sommige daden van het Israëlische regime over de schreef gaan? Wat is er moeilijk aan toegeven dat geweld tegen non-combattanten ongewenst is?
pi_220914749
quote:

[..]
Dat is van hetzelfde niveau als in WO2 elke Duitser een nazi noemen
Er zijn 600.000 onschuldige slachtoffers gevallen bij de bombardementen van Duitsland 1943-1945.

Waarom denk je dat onschuldige Duitsers mochten wel dood gaan tijdens de oorlog, en palestijnen niet.

Is dat een vorm van racisme of zo? ))
pi_220914754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
beefkeek in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13

Dat dat gebied onder controle van een terreurorganisatie betekent niet dat iedereen die daar woont een terrorist is.
Daarom is het ook debiel om het IDF niet te steunen tegen Hamas.
graag verwijderen
pi_220914761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:44 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Er zijn 600.000 onschuldige slachtoffers gevallen bij de bombardementen van Duitsland 1943-1945.

Waarom denk je dat onschuldige Duitsers mochten wel dood gaan tijdens de oorlog, en palestijnen niet.

Is dat een vorm van racisme of zo? ))
Waar heb ik dat gezegd?
pi_220914765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha selectief lezen! Vertel waar hebben users als Howard aangegeven dat ze Israëlische oorlogsmisdaden ernstig vinden? Ontkenning, bagatelliseren of meestal “maar Hamas”.

Wat is er zo lastig aan inzien dat sommige daden van het Israëlische regime over de schreef gaan? Wat is er moeilijk aan toegeven dat geweld tegen non-combattanten ongewenst is?
Als je niet selectief leest dan kan je dat zien.
pi_220914783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Howard schijnt wel Ben Gvir te veroordelen op basis van zijn uitspraken en gedrag.

Daarom denk ik dat HR een act opvoert. Een soort pseudo populist die weet hoe hij de meeste aandacht krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')