Ik vind het lastig om het ICJ gelijk te stellen aan CIDI. ICJ roept dat niet voor niets, en dat is de partij die er daadwerkelijk over gaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ander geluid:
https://www.cidi.nl/over-(...)-over-de-gazaoorlog/
[..]
Was laatst ook zelfs een marathon.
https://www.bbc.com/news/videos/cm2p4n000pko
Doe je ook niet als er geen voeding is, toch?
Schijnt nog al inspannend te zijn.
"Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?"quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je er zelf ook onder valt?
Ik pas me aan aan het niveau van mijn discussiepartnerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?"
Handboeien. Vliegtuig. Parachute. Gaza.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommigen wisten echt wel met wie ze op de foto gingen bij de rode lijn protesten, zeg maar.
Klopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dit is helaas sinds 1960s aan de gang. Maar sinds 7.10.23 is het zeker duidelijk dat een deel van politici en media in Nederland aan de verkeerde kant van de barricades staan. Dom of bewust, maakt in m'n ogen geen verschil.
1 Die commissies zijn niet juridisch bevoegd, maar ze mogen met voorbehoud er wel voor waarschuwen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef DavidAZ het volgende:
1. VN onderzoek commissies en mensenrechten organisaties zijn niet bevoegd om zo'n oordeel te maken. Alleen ICC/ICJ is daar voor bevoegd.
2. ICC/ICJ heeft geen jurisdictie in democratische rechtsstaten als Israël of Nederland. Nationale rechtstaat heeft hier voorrang op.
3. Bewijslast ligt bij de aanklager. Tot nu toe heeft Zuid Afrika geen bewijzen geleverd. Of iig daar is niets van bekend. Bovendien klopt er iets niet, zie punt 5.
4. Rapporten van mensenrecht organisatie of VN commissies mogen en zullen worden opgenomen in de rechtszaak. Maar dat is de kant van de beschuldiging, prosecutor. Defenders, advocaten zij nog niet gesproken.
5. Als Israël wordt beschuldigd in genocide, dan betekent dat Egypte en Jordanië daar medeverantwoordelijk zijn voor die genocide omdat ze grenzen dicht houden voor de vrouwen en kinderen uit Gaza. Ook Zuid Afrika zelf weigerde vluchtelingen uit Gaza te accepteren, en zijn dus ook complicit in genocide.
Óf ze weten in Zuid Afrika verdomd goed dat er geen genocide plaats vindt en kregen ze een bak geld van Qatar of Iran. Lijkt me het meest waarschijnlijke uitleg. Dat wordt nog door de israeli onderzocht.
Bewijs dit eens?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1 Die commissies zijn niet juridisch bevoegd, maar ze mogen met voorbehoud er wel voor waarschuwen.
2 klopt niet, ze hebben wel jurisdictie in Nederland. Het gaat niet om democratisch en niet-democratisch, het is een getekend verdrag. Israël heeft geloof ik het verdrag niet getekend, maar dat betekent niet dat Israël dus dus alle bewegingsvrijheid heeft in haar omgang met de inwoners van Gaza en de West Bank.
5 Gaza grenst niet aan Jordanië. Dat Egypte in opdracht van Amerika en Israël de grens dichthoudt betekent niet dat zij dus medeverantwoordelijk is voor acties van een ander land in Gaza. De landen zijn wel verplicht vluchtelingen op te nemen
6 als het nog 'wordt onderzocht' is er dan wel iets van bewijs of aanwijzing die doet vermoed dat Iran Zuid Afrika heeft betaald of is het een simpele verdedigingsstrategie zoals de suggestie dat alle NGO's die in de buurt van Gaza en de West Bank werken allemaal jodenhaters zijn
Mag jij vinden. Persoonlijke mening. CIDI wordt serieus genomen door de NLse regering, derhalve beraad ik ook die bron.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om het ICJ gelijk te stellen aan CIDI. ICJ roept dat niet voor niets, en dat is de partij die er daadwerkelijk over gaat.
Niet perse.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt.
Een, gelukkig, kleine groep mensen negeert alles wat er gebeurt.
Negeren elke misdaad en gruwelijkheden, puur omdat het om een zogenaamd bevriend land gaat.
Is dit niet de norm? Er wordt niets gedaan aan menselijk leed op zoveel plekken, denk aan Soedan of Jemen. Wat maakt deze situatie daarin uniek? Vooral ook wetende dat de Palestijnen deze oorlog zelf zijn begonnen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:
"Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om minimaal 70 procent van Gaza in te nemen, laten we beginnen met 70%". Dus toch het plan uitvoeren wat Ben Gvir en Smotrich al opperde: de bevolking wat nog in leven is als vee opdrijven naar een piepklein stukje land, uithongeren en de rest zal door ziekte doodgaan.
De geschiedenis is genadeloos voor mensen die menselijk leed accepteren zolang het hun eigen groep niet treft. We stonden er niet alleen bij en keken ernaar. Velen applaudisseerden zelfs. En juist dat zal misschien het hardste oordeel opleveren.
Hamas hoeft slechts de wapens, de sleutels van de Ferrari en de Lamborghini, de Kobe beef met kaviaar en de Russische hoeren op te geven en de Palestijnen zijn vrij om voor de zoveelste keer de kans te pakken om een mooi leventje op te bouwen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:35 schreef AFA2022 het volgende:
"Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om minimaal 70 procent van Gaza in te nemen, laten we beginnen met 70%". Dus toch het plan uitvoeren wat Ben Gvir en Smotrich al opperde: de bevolking wat nog in leven is als vee opdrijven naar een piepklein stukje land, uithongeren en de rest zal door ziekte doodgaan.
De geschiedenis is genadeloos voor mensen die menselijk leed accepteren zolang het hun eigen groep niet treft. We stonden er niet alleen bij en keken ernaar. Velen applaudisseerden zelfs. En juist dat zal misschien het hardste oordeel opleveren.
Ik begrijp je tekst niet, is er een woord weggevallen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:44 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Knip
Andere voorbeeld, mensen hebben het over een blokkade van Gaza, maar waarschijnlijk weten ze niet dat blokkade van Gaza is een verplichting vanuit internationale recht.
35k is meer dan het totaal aantal gedode volwassen mannen. Nu zijn er natuurlijk ook minderjarigen die bij PIJ en een Hamas aangesloten zijn maar die 35 lijkt me te hoog en niet in lijn met de dodenlijsten (en de 1.500 in Israël gedode terroristen)quote:Of een voorbeeld, onschuldige slachtoffers. Die zijn er in elk oorlog, zo werkt het eenmaal. In Gaza vielen er 70k waarvan 35k Hamas leden. Proporties zin dus ongeveer 1:1 (combatant:burger).
Je had het daarstraks over Iranquote:Tuurlijk niet, daar betaal Qatar niet voor. Het gaat alleen om Israël, en als je Israël geen schuld kan geven, dan zijn die honderd duizenden afgemaakte palestijnen in Jordanië niet meer interessant.
Ik ben gewoon benieuwd waarom Links altijd de kant van de moslimextremisten kiest net voordat ze een nekschot krijgen van hen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:05 schreef AFA2022 het volgende:
Discusseren met mensen wiens morele kompas op de bodem van de zee ligt te roesten tussen de wrakken bij de Iraanse marine heeft totaal geen zin.
1. Dat zei ik ook letterlijk. Hun rapport zal worden meegenomen in de rechtszaak. En daar zullen ze met bewijzen moeten komen om dit rapport te ondersteunen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1 Die commissies zijn niet juridisch bevoegd, maar ze mogen met voorbehoud er wel voor waarschuwen.
2 klopt niet, ze hebben wel jurisdictie in Nederland. Het gaat niet om democratisch en niet-democratisch, het is een getekend verdrag. Israël heeft geloof ik het verdrag niet getekend, maar dat betekent niet dat Israël dus dus alle bewegingsvrijheid heeft in haar omgang met de inwoners van Gaza en de West Bank.
5 Gaza grenst niet aan Jordanië. Dat Egypte in opdracht van Amerika en Israël (edit) "en uit eigen belang" de grens dichthoudt betekent niet dat zij dus medeverantwoordelijk is voor acties van een ander land in Gaza. De landen zijn wel verplicht vluchtelingen op te nemen
6 als het nog 'wordt onderzocht' is er dan wel iets van bewijs of aanwijzing die doet vermoed dat Iran Zuid Afrika heeft betaald of is het een simpele verdedigingsstrategie zoals de suggestie dat alle NGO's die in de buurt van Gaza en de West Bank werken allemaal jodenhaters zijn
Alle moslims zijn extremisten? Er deugt geen enkele?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waarom Links altijd de kant van de moslimextremisten kiest net voordat ze een nekschot krijgen van hen.
Volgens sommigen hebben we oikofobie. Open er een topic over zou ik zeggen. Wellicht kunnen jullie dan ook achterhalen waarom wij suïcidale mensen ook willen dat onze blanke soortgenoten over de kling gejaagd worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waarom Links altijd de kant van de moslimextremisten kiest net voordat ze een nekschot krijgen van hen.
Nou ja, moslims vinden dat iedereen die geen moslim is niet deugt iig. Dus de andere kant op is niet echt heel gek gedacht natuurlijkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alle moslims zijn extremisten? Er deugt geen enkele?
Goh, nog niet zo heel lang geleden vonden sommigen dat van joden. Ik ben blij dat we nu de juiste groep gevonden hebben die schuldig is aan alle ellende in de wereld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, moslims vinden dat iedereen die geen moslim is niet deugt iig. Dus de andere kant op is niet echt heel gek gedacht natuurlijk.
Zoek de verschillen,quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik wacht nog op bewijs dat de regeringen van Israël en Amerika niet willen dat Egypte de Palestijnen helpt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens sommigen hebben we oikofobie. Open er een topic over zou ik zeggen. Wellicht kunnen jullie dan ook achterhalen waarom wij suïcidale mensen ook willen dat onze blanke soortgenoten over de kling gejaagd worden.
Het gebeurt wel eens met mij omdat ik veel sneller typ dan de Nederlandse zinnen in m'n hoofd formuleer. Maar in dit geval is er niets uit gevallen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp je tekst niet, is er een woord weggevallen?
[..]
En daar is ie hoor; het ICJ betwisten, want 11 maanden geleden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een artikel uit 2025. Kortom, op basis daarvan concluderen dat deze vermeende situatie nu nog steeds het geval zou zijn is niet meer dan een ongefundeerde aanname.
Masochisten en cuckolden. Niet in seksuele zin maar in een politieke.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We hebben data van 2 kanten. Hamas (VN) en IDF. Hamas zegt dat er 70k doden zijn en dat zij ALLEMAAL onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
35k is meer dan het totaal aantal gedode volwassen mannen. Nu zijn er natuurlijk ook minderjarigen die bij PIJ en een Hamas aangesloten zijn maar die 35 lijkt me te hoog en niet in lijn met de dodenlijsten (en de 1.500 in Israël gedode terroristen)
Als je ervan uit gaat dat Koran voor een moslim hoger staat dan de Nederlandse wetgeving, dan antwoord is ja. In de werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo, maar dan is de vraag of ze echt moslims zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Cidi als bronquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
https://www.cidi.nl/nieuw(...)eld-van-hamas-bloot/
https://www.cidi.nl/over-(...)-over-de-gazaoorlog/
[..]
Jij doet exact hetzelfde waar je hem van beschuldigd alleen dan andersom. En Howard heeft echt wel kritiek op Israel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is niet 1 woord, het is een patroon en zoals uitgelegd was de rest vd post ook dubieus. Ipv een keertje hard afstand nemen van hoe israel zich gedraagt is hij wederom enkel bezig met de boodschapper verdacht maken, klagen dat het niet over Hamas gaat en varianten op ja maar hunnie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |