abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220911749
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Een post trouwens in de bijdrage die jij quote nog een verduidelijk op staat:
[..]
Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.

Dit soort dingen gaan draaien en daar over mierenneuken in de hoop iemand een standpunt in de voeten te kunnen schuiven die deze nooit heeft ingenomen getuigt van een bad faith discussion.
[..]
We hebben hier meerdere users gehad die Hamas, Hezbollah hebben toegejuicht, gesteld dat de aanslagen van 7 oktober 2023 'terecht' zouden zijn, tevens dat het begrijpelijk zou zijn dat het Iraanse regime Israël wil vernietigen dan en dan hebben we nog heel veel users gehad die iedere keer een valse morele equivalent tussen Israël en verscheidene terreurgroeperingen willen scheppen om vervolgens alles tezamen af te keuren.
[..]
Wat we met name zien is dat users en ik vragen naar bewijzen voor de wilde aantijgingen jegens Israël.

Normaal werkt het immers zo: *partij A beschuldigt partij B van actie C en levert hier bewijzen voor om aan te tonen dat partij B inderdaad heeft gedaan wat partij A beweert*

Wat we zien met Israël is dat beschuldigen an sich vaak al genoeg zijn om deze voor waar aan te nemen. Dát is wat ik en vele anderen bekritiseren. Want als er bijvoorbeeld wordt gesteld dat Israël, Palestijnen zou mishandelen. Dan is een zielig verhaal in een rapport van een vermeende Palestijn genaamd Mohammed geen bewijs maar slechts een aantijging.

En de gretigheid om alles waar Israël van beschuldigd voor waar aan te nemen en vervolgens als feit te presenteren, zorgt er ook voor dat de afgelopen jaren talloze aantijgingen al weer zijn ingetrokken. Van de zogenaamde bombardementen op het Al-Shifa ziekenhuis tot het stelen van de organen van Palestijnse kinderen en het beschieten van Arabische sprekende doktoren. Het bleek allemaal een leugen te zijn.

Jij lijkt echter te willen dat iedereen blind meegaat in zulke aantijgingen, dat kun je inderdaad vergeten. Het mag duidelijk zijn dat er een georganiseerde campagne gaande is om Israël als land te demoniseren omdat velen vinden dat het eigenlijk geen bestaansrecht heeft en idealiter ontmantelt, vernietigd om hervormd moeten worden tot een Islamitische en Arabische staat.
Geen afstand dus, meer mierenneuken en omheen praten.

Je moet je schamen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:06:52 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220911752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Idealiter zou een terreurbeweging als Hamas geen israelische burgers moeten vermoorden, verkrachten of ontvoeren. Maar ja, dat is idealiter he, de omstandigheden voor de Palestijnen zijn niet echt ideaal natuurlijk…..
Dat laatste zeker, die omstandigheden hebben de Palestijnen natuurlijk volledig zelf gecreëerd.

Men had een van de aanbiedingen kunnen accepteren voor een tweestatenoplossing. Dat weigerde men structureel, want men wilde álles hebben, 'Judenfrei'. Als je dan oorlog en een 'gewapende strijd' blijft verkiezen tegen een land sterker dan jijzelf kan dat wel eens negatief uitpakken natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:07:10 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Idealiter zou een terreurbeweging als Hamas geen israelische burgers moeten vermoorden, verkrachten of ontvoeren. Maar ja, dat is idealiter he, de omstandigheden voor de Palestijnen zijn niet echt ideaal natuurlijk…..
Nee, zeker niet.
Vooral als ze zelf achter hamas blijven staan. Massaal.
https://www.reuters.com/w(...)as-rises-2023-12-14/

'From the river...' toch?
En de haat naar israel die met de paplepel wordt gegeven...

Mooi gegeven ook dat geen enkel van hun 'broedervolk' ze ook in huis wil hebben en onderdak biedt. Egypte, Jordanie.. iedereen houdt de grens pot dicht voor de palestijnen. Hoe zou dat toch komen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:11:21 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220911797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Je moet je schamen.
Ik ben nu in meerdere posts met zelfs nog extra uitleg over mijn standpunten, hartstikke duidelijk geweest en ga hier nu ook niet meer op reageren.

Als je bezig blijft mijn posts op een doelbewust verkeerde manier te interpeteren zal ik dit vanaf nu ook negeren. Mocht je weer op een normale manier een good faith discussion willen voeren, prima, dat is altijd welkom.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:13:12 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Je moet je schamen.
Jammer, erg jammer inderdaad.

Hij neemt inderdaad geen afstand van wat daar gezegd is, omdat het immers door hem niet zo gesteld is.
Hoe kun je afstand nemen van wat je niet gezegd/bedoeld hebt?

quote:
Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.

Dit soort dingen gaan draaien en daar over mierenneuken in de hoop iemand een standpunt in de voeten te kunnen schuiven die deze nooit heeft ingenomen getuigt van een bad faith discussion.
En dan nog zo'n post er overheen gooien ook.
Gatverdamme, wat een poging tot frame weer.
1947-2016
pi_220911819
Statistisch gezien wordt er door de VN per jaar meer resoluties aangenomen over mensenrecht schendingen in Israël dan over mensenrecht schendingen in Rusland, Iran, China, Afghanistan, Pakistan, Soedan bij elkaar. Is er iemand die denkt dat dit de realiteit weerspiegelt?
I carried the fire before I knew its name.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:16:54 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef DavidAZ het volgende:
Statistisch gezien wordt er door de VN per jaar meer resoluties aangenomen over mensenrecht schendingen in Israël dan over mensenrecht schendingen in Rusland, Iran, China, Afghanistan, Pakistan, Soedan bij elkaar. Is er iemand die denkt dat dit de realiteit weerspiegelt?
https://unwatch.org/outra(...)human-rights-bodies/

_O-

En daarbij ook nog eens het land wat de voortrekkersrol had bij het ICJ onderzoek van de vermeende genocide door israel: zuid afrika. Terwijl daar blanke boeren hun leven niet meer zeker zijn en het prima onder het tapijt wordt geschoven.

Kill the boer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Red_85 op 29-05-2026 12:27:42 ]
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:23:34 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220911937
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef DavidAZ het volgende:
Er zijn helaas een heleboel mensen die dit voor direct voor de waarheid aannemen. Of dan dat naïviteit of doelbewust kwade wil is, zal per individu verschillen.
pi_220912086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ben je vriend niet, gozer.
Hoezo? Ik post met bronnen en argumenten en baseer daar mijn mening op. Het enige wat we zien als reactie is aantijgingen, frames en een verzameling zoals in post #39 staat. Niet zo raar dat daar dan enige reactie op gegeven wordt he. Vooral met het hoog van te toren blazen zoals in dit soort topics.
Je vraagt om bewijs, krijgt het en doet dan net alsof je geen bewijs hebt gekregen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:40:34 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je vraagt om bewijs, krijgt het en doet dan net alsof je geen bewijs hebt gekregen.
Ik heb nergens bewijs van je gezien. Alleen aantijgingen en frames om een ander in de verdediging te drukken.
1947-2016
pi_220912285
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben nu in meerdere posts met zelfs nog extra uitleg over mijn standpunten, hartstikke duidelijk geweest en ga hier nu ook niet meer op reageren.

Als je bezig blijft mijn posts op een doelbewust verkeerde manier te interpeteren zal ik dit vanaf nu ook negeren. Mocht je weer op een normale manier een good faith discussion willen voeren, prima, dat is altijd welkom.
Ik heb je uitgelegd waarom "idealiter" zo genoemd werd. Je reactie daarop was een wollig verhaal waarom anderen fout zijn. Dat is niet duidelijk zijn, dat is proberen zand in de ogen van anderen strooien.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je dit daadwerkelijk goed zou willen praten, daarom wil ik die verduidelijking. Nogmaals, ik ga er vanuit dat je niet bedoelt dat je het goedpraat maar dat het je het gewoon ongelukkig gebracht hebt.

Het zou je sieren als je eens eigenaarschap ergens van neemt en zegt: " Joh, dat heb ik onhandig gezegd, ik heb 't aangepast" ipv de fout bij een ander te leggen.
pi_220912292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jammer, erg jammer inderdaad.

Hij neemt inderdaad geen afstand van wat daar gezegd is, omdat het immers door hem niet zo gesteld is.
Hoe kun je afstand nemen van wat je niet gezegd/bedoeld hebt?
[..]
En dan nog zo'n post er overheen gooien ook.
Gatverdamme, wat een poging tot frame weer.
Heb je ook een eigen mening, of blijft het bij cheerleaden?

Als hij het niet zo bedoelt moet hij het niet zo zeggen, of daadwerkelijke verduidelijking geven. Drie paragrafen aan tekst en het enige wat er miste was die verduidelijking. Wel een hoop extra aantijgingen en wijzen naar anderen, maar het enige wat er toe deed was er niet.
pi_220912303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Hij gebruikt een woord die jij compleet anders uitlegt.
Idealiter had Hamas 7 okt niet uitgevoerd idealiter zouden er helemaal geen oorlogen zijn in de wereld maar helaas is de realiteit anders.

Idealiter zou zijn als Israel een hard kan aanpakken zonder seksueel geweld.

Hoe moeilijk kan je doen om 1 woord zeg.
Het is niet 1 woord, het is een patroon en zoals uitgelegd was de rest vd post ook dubieus. Ipv een keertje hard afstand nemen van hoe israel zich gedraagt is hij wederom enkel bezig met de boodschapper verdacht maken, klagen dat het niet over Hamas gaat en varianten op ja maar hunnie.
pi_220912315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb nergens bewijs van je gezien. Alleen aantijgingen en frames om een ander in de verdediging te drukken.
Weet je wat wel grappig is. Je bent helemaal niet meer teruggekomen op je post over de ontslagen generaal. De situatie bleek het tegenovergestelde te zijn van hoe je het voorstelde in je post, maar erkennen dat de situatie fucked is ben je niet toe in staat.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:00:53 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220912391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb je uitgelegd waarom "idealiter" zo genoemd werd. Je reactie daarop was een wollig verhaal waarom anderen fout zijn. Dat is niet duidelijk zijn, dat is proberen zand in de ogen van anderen strooien.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je dit daadwerkelijk goed zou willen praten, daarom wil ik die verduidelijking. Nogmaals, ik ga er vanuit dat je niet bedoelt dat je het goedpraat maar dat het je het gewoon ongelukkig gebracht hebt.

Het zou je sieren als je eens eigenaarschap ergens van neemt en zegt: " Joh, dat heb ik onhandig gezegd, ik heb 't aangepast" ipv de fout bij een ander te leggen.
Van een wollig verhaal is helemaal geen sprake, van een duidelijke uitleg wel. Die uitleg heb je gekregen, als je bezig blijft mijn uitspraken vervolgens doelbewust verkeerd te interpreteren heb je daar alleen jezelf maar mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Weet je wat wel grappig is. Je bent helemaal niet meer teruggekomen op je post over de ontslagen generaal. De situatie bleek het tegenovergestelde te zijn van hoe je het voorstelde in je post, maar erkennen dat de situatie fucked is ben je niet toe in staat.
Wat zou hier verder over moeten worden gezegd dan?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:06:09 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
Heb je ook een eigen mening, of blijft het bij cheerleaden?
Wil je nog in discussie blijven, of wil je alleen framen en op de persoonlijk tour gaan?
1947-2016
pi_220912475
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Van een wollig verhaal is helemaal geen sprake, van een duidelijke uitleg wel. Die uitleg heb je gekregen, als je bezig blijft mijn uitspraken vervolgens doelbewust verkeerd te interpreteren heb je daar alleen jezelf maar mee.
[..]
Jij en ik hebben echt een heel ander beeld van wat "duidelijk" betekent.

In mijn ogen: Nee.
In jouw ogen: "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt"

Goed, het is inmiddels duidelijk dat je niet bedoelt hebt te zeggen dat je het goedpraat, maar dat het er gewoon wat gelukkig uit kwam. Kan de beste overkomen.
pi_220912495
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wat vindt jij ervan dat verkrachters vrij rondlopen en de klokkenluider tot zelfmoord is gedreven en vastzit?
pi_220912507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wil je nog in discussie blijven, of wil je alleen framen en op de persoonlijk tour gaan?
Ik lees vrijwel niet anders dan persoonlijke aanvallen van je hier, dus ik dacht dat dat wel in je straatje lag.

Je kunt het framen noemen, maar dat was het absoluut niet. Afstand nemen van een verderfelijke bezigheid is iets wat zonder problemen zou moeten kunnen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:13:15 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ach, nu hij weer tegenspraak krijgt op zn gedrag wil hij weer inhoudelijk gaan.
Zodra het uitkomt. Zodra het uitkomt.

Ik heb helemaal geen zin om met iemand in discussie te gaan die continue en alleen maar komt met valse aantijgingen, frames, gejijbak. Je bent totaal niet instaat tot een gezonde discussie. Al 3 jaar niet.
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:13:22 #71
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220912538
Tel Aviv Pride 2026 is terug!

quote:
Tel Aviv Pride 2026 vindt plaats op vrijdag 12 juni. De parade, die dit jaar voor de 28e keer wordt georganiseerd, keert terug naar de iconische strandopstelling langs de Middellandse Zeekust en eindigt met het hoofdfeest in het Charles Clore Park.

De parade begint om 13:00 uur bij Gordon Beach en de Shlomo Lahat Promenade en trekt zuidwaarts richting het Charles Clore Park, waar duizenden mensen samenkomen voor een van de meest levendige en gevierde Pride-evenementen ter wereld.

Pride-evenementen in Tel Aviv zijn al sinds 1998 een traditie en promoten boodschappen van gelijkheid, zichtbaarheid en acceptatie. Tel Aviv Pride weerspiegelt de waarden van de stad en haar voortdurende inzet voor LGBTQ+-rechten en inclusie. De Tel Aviv Pride Parade is een van de grootste, meest bekende en meest invloedrijke Pride-evenementen ter wereld en viert de open en levendige geest van de stad.

Gedurende de Pride-maand organiseert Tel Aviv festivals, voorstellingen, uitgaansgelegenheden en bijeenkomsten voor de gemeenschap, verspreid over de hele stad, waaronder het Drama Queen LGBTQ+ Theaterfestival, Wigstock, de LGBTQ+ Familiepicknick, de Women's Rave en diverse andere culturele en maatschappelijke evenementen.

Ron Huldai, burgemeester van Tel Aviv-Yafo: "Tel Aviv Pride, dat dit jaar zijn 28e editie viert, is veel meer dan een publiek cultureel evenement – ​​het is een symbool van vrijheid, gelijkheid en democratie, en een van de duidelijkste uitingen van een open en liberale samenleving. Dit jaar, na moeilijke jaren waarin de parade vanwege de oorlog niet kon plaatsvinden, brengen we hem in volle glorie terug in het Charles Clore Park, vanuit de overtuiging dat we moeten blijven marcheren, gehoord moeten blijven worden en Tel Aviv-Yafo moeten behouden als een vrije en gelijke stad voor iedereen."
https://www.israelnieuws.nl/post/tel-aviv-pride-2026-is-terug
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220912544
Al die topics over iets wat Israël zelf openlijk heeft toegegeven en hardop heeft gezegd dat genocide het plan was, al op 9 oktober destijds, meerdere malen.
Palestijnen zijn menselijke dieren die onder een bulldozer horen, wat blijkbaar ook wel gebeurd is.

Er zou geen stroom, geen water, geen eten in het gebied toegelaten worden.

Al dit soort woorden zijn nooit teruggedraaid nooit geminderd in taalgebruik vanuit de overheid daar, nee niks, ze dikte het nog aan ook, het waren zelfs minder dan dieren, ze zouden niet eens mensen zijn.

Kunnen we ophouden te doen alsof Israël geen nazisme aanhangt? bedankt alvast.
En nee Israël is geen vrij land, je rijdt dat als Israëlische Arabier met een eigen aparte kenteken rond om maar iets makkelijkst te tonen dat dit zo is.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:14:29 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220912546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik lees vrijwel niet anders dan persoonlijke aanvallen van je hier, dus ik dacht dat dat wel in je straatje lag.

Je kunt het framen noemen, maar dat was het absoluut niet. Afstand nemen van een verderfelijke bezigheid is iets wat zonder problemen zou moeten kunnen.
Als reactie op persoonlijke aanvallen inderdaad.

Hoe kun je ergens afstand van nemen als je het niet gezegd hebt? Je kunt wel blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.
1947-2016
pi_220912549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach, nu hij weer tegenspraak krijgt op zn gedrag wil hij weer inhoudelijk gaan.
Zodra het uitkomt. Zodra het uitkomt.

Ik heb helemaal geen zin om met iemand in discussie te gaan die continue en alleen maar komt met valse aantijgingen, frames, gejijbak. Je bent totaal niet instaat tot een gezonde discussie. Al 3 jaar niet.
Ren!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:16:23 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220912560
quote:
Poeh, dat kan haast niet. Volgens velen is de ruimdenkendheid rondom LHBT-ers in Israël slechts 'pinkwashing'.

Delen van LHBT gemeenschap blijven ook uitgesproken pro-Palestijns georiënteerd vanuit de totaalidiote veronderstelling dat omdat men zichzelf onderdrukt voelt en Palestijns 'mensen van kleur' en 'moslims' zijn (twee structurele slachtofferrollen binnen het intersectionele gedachtegoed) die men ook als onderdrukt ziet, er hier een soort van bondgenootschap is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')