Israel pleegt genocide in GazaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOSNu ook volgens de VN commissiequote:Nu zo'n grote organisatie dit uitgesproken heeft sluit het net zich ook juridisch om hen die genocide plegen.
Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.[/quote]
quote:Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. De commissie heeft vastgesteld dat Israël zich sinds oktober 2023 schuldig heeft gemaakt aan vier van de vijf genocidale daden die onder internationaal recht vallen.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.
Bron: NU
OP wordt aangevuldquote:LIVE Midden-Oosten | Europese Commissie legt Israël importtarieven op en zet Israëlische ministers op sanctielijst
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
Het gaat om de ministers Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich. Daarnaast stopt de Europese Commissie met financiële bijdragen aan uitwisselingsprojecten met een totale waarde van 20 miljoen euro. De maatregelen blijven van kracht tot Israël meer voedsel en humanitaire hulp in Gaza toelaat en ervoor zorgt dat een tweestatenoplossing mogelijk wordt.
Voor het opschorten van het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Israël moet een gekwalificeerde meerderheid van de EU-lidstaten instemmen. Dat betekent dat 55 procent van de lidstaten, die samen minimaal 65 procent van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen, akkoord moet gaan. Voor het instellen van sancties is unanimiteit vereist.
Tot nu toe zijn de lidstaten verdeeld.
De EU is voor Israël de belangrijkste handelspartner. 32 procent van zijn handel wordt naar de EU geëxporteerd. Over bijna 6 miljard euro aan exportproducten moet Israël invoerrechten gaan betalen. Het gaat daarbij om een bedrag van jaarlijks 227 miljoen euro.
De Europese Commissie stelt geen importverbod voor de Israëlische nederzettingen in de bezette gebieden voor. Nederland wil dat wel. Het kabinet besloot eind juli de ministers Ben-Gvir en Smotrich een inreisverbod op te leggen.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)nctielijst~aafe837f/
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan paspoorten maken voor glazenmakerland, maar mijn land en paspoort bestaan paspoort als andere landen het erkennen. Dus of we erkennen de Palestijnse staat, of je stopt met deze fantasie selectief misbruiken.
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe zou jij de daden van Israël verwoorden?
Welke Israëlische organisatie heb je het hier precies over?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt.
[..]
Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie. Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet.
Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
Nooit gezegd dat het een israelische terroristische organisatie is. Leuke poging.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.
[..]
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.
[..]
Welke Israëlische terroristische organisatie heb je het hier precies over?
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt. [..] Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie. Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet. Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
De fuck is er mis met je?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.
[..]
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.
[..]
Nee hoor, even verkeerd gelezen. Post is inmiddels aangepast.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat het een israelische terroristische organisatie is. Leuke poging.
Bijzondere claim.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.
Wat probeer je hier nu? Je beschuldigt lukraak users van het goedkeuren van verkrachting (niemand doet dit, maar goed) en vervolgens ga je het ook problematiseren als iemand die afkeurt.quote:
Stop eens met deze onzin, Hamas heeft op 7 oktober een terroristische massaverkrachting en massamoord gepleegd, wat er in Israël gaande is gebeurt in elke Amerikaanse, Nederlandse, Noorse en Belgische gevangenis, als je dat gaat vergelijken ben je niet slimmer dan een slang of je hebt karaktertrekjes daarvan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.
Je zei op deze pagina nog dat verkrachting best kan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, even verkeerd gelezen. Post is inmiddels aangepast.
[..]
Bijzondere claim.
Kun je ook voorbeelden geven van users die verkrachting goed hebben gekeurd? Want je beschuldigt nu meerdere users dat zij verkrachting zouden goedkeuren. Het zou ook fijn zijn als je dan met enkele bewijzen komt.
Doe ik niet. Ik laat je alleen zien wat de normale gang van zaken is, blijkbaar. En komt vaker voor, ook blijkbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt.
quote:Ontstellend gebrek aan aandacht
Het is opvallend hoe weinig aandacht dit rapport gekregen heeft. Bij de NOS, Parool, NRC, Volkskrant en Trouw heeft het rapport geen enkele aandacht gekregen. Uiteraard is het zo dat het rapport afkomstig is van Israelische wetenschappers. Het is overduidelijk pro-Israel. Maar de andere rapporten (van Amnesty en de VN bijvoorbeeld) zijn vooral gebaseerd op informatie van Hamas. Daar is echter wel volop aandacht voor geweest.
Het is een gemiste kans dat journalisten van die media het rapport niet lezen en er geen aandacht aan schenken. Want het is de moeite van het lezen meer dan waard.
Dat soort nieuwssites schalen alles hoger in dan de berichtgeving van Israel. Zo namen diverse mediaoutlets direct het verhaal over van hamas dat israel een ziekenhuis zou bombarderen. Met 100'en dode kinderen als gevolg. Schande werder over gesproken.quote:[..]
Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie.
Dat hoef je niet te geloven, dat staat inmiddels onomstotelijk vast en was ook duidelijk te zien hoe ze dit op grote schaal en als strategie toepaste. Op 7 oktober zelf en daarna met gijzelaars.quote:Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet.
Nu wijs jij ook he.quote:Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
Dat vragen we al een paar jaar af over jou.quote:
De fuck is er mis met jou dat je howard niet aanspreekt?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat vragen we al een paar jaar af over jou.
Framen, dat probeert hij. Omdat hij beargumenteerd tegenspraak krijgt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nu? Je beschuldigt lukraak users van het goedkeuren van verkrachting (niemand doet dit, maar goed) en vervolgens ga je het ook problematiseren als iemand die afkeurt.
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Framen, dat probeert hij. Omdat hij beargumenteerd tegenspraak krijgt.
Anders houden zn punten geen stand.
Hoezo zou ik howard moeten aanspreken als jij mensen blijft beschuldigen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De fuck is er mis met jou dat je howard niet aanspreekt?
Niemand praat hier verkrachtingen van israel goed.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt.
Idealiter verkrachten de palestijnen geen israeliers.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.
Idealiter verkracht Israël geen Palestijnen. De fuck man?
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.
Idealiter verkracht Israël geen Palestijnen. De fuck man?
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen. Feit is dat de enige generaal in Israël die iets tegen verkrachting ondernomen heeft vastzit en een publieke vijand is geworden, de verkrachters vrij zijn en een is zelfs een succesvolle influencer geworden en de webcare hier zegt dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo zou ik howard moeten aanspreken als jij mensen blijft beschuldigen?
[..]
Niemand praat hier verkrachtingen van israel goed.
Niemand bagatelliseerd hier vermeende daden van israel.
Niemand is hier van de israel webcare.
De enige die hier over zieke daden in die oorlog heen lult en vanalles bagatelliseert, ben jij glazenmakertje. Door jarenlang al je 'jamaaaaaar israel' posts te bezigen. Nooit heb je je onomstotelijk en onomkeerbaar uitgesproken tegen de daden van hamas en tegen de aanhoudende steun van de palestijnen aan hamas. Het is eerst een kort zinnetje en daarna een hele grote 'maar'.
Zie ook je spaanse vlag in je ui, die je bezigt nadat de premier daar zich had uitgesproken en bepaalde maatregelen tegen israel had ingevoerd.
In alles ben je anti Israel en anti Joden. Dat schuif je echt niet onder stoelen of banken en is duidelijk te lezen in je posts. Blinde haat zelfs, want je bent blind voor alles wat tegen hamas is. Zelfs uitspraken als dat hamas een verzetsorganisatie is ga je niet uit de weg. 'from the river' is zelfs geen stap te ver voor je, wat een regelrechte oproep is tot volkerenmoord.
En als je gefundeerde en beargumenteerde tegenspraak krijgt, wordt je persoonlijk. Ga je framen, schelden, aanvallen en persoonlijk worden. Gtfo man.
Hier maak je wéér een aantijging tegen mede-users. Kun je ook een paar voorbeelden geven van mensen die zeggen dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort? Letterlijk niemand heeft dit gezegd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen. Feit is dat de enige generaal in Israël die iets tegen verkrachting ondernomen heeft vastzit en een publieke vijand is geworden, de verkrachters vrij zijn en een is zelfs een succesvolle influencer geworden en de webcare hier zegt dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort.
Ziek.
Ja maar hunnie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idealiter verkrachten de palestijnen geen israeliers.
Ow wacht, zelfs als strategie gebruikt.
Is dit niet de manier van discussiëren die jij zelf ook constant gebruikt door het eenzijdig over Israël te willen hebben?quote:
Red boven je post met: ja maar hunnie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.
Nu waar zijn de bewijzen van dit seksuele geweld zoals die worden gemaakt? Want het enige waar actiegroepen en soortgelijke instantie naar wijzen zijn claims van Palestijnen, die vervolgens meteen voor de waarheid worden aangenomen.
Heb jij ondertussen al voorbeelden gevonden van waarin users verkrachting goedpraten? Dat is immers de eerdere aantijging die je deed tegen mensen hier?
Nee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit niet de manier van discussiëren die jij zelf ook constant gebruikt door het eenzijdig over Israël te willen hebben?
De vragen staan nog open: wie heeft hier gezegd dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Red boven je post met: ja maar hunnie.
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.quote:
Jij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vragen staan nog open: wie heeft hier gezegd dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort?
Laat maar zien ... laat de posts maar zien waar heb ik gezegd dat dit tot de mogelijkheden zou behoren.quote:
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.
Nu waar zijn de bewijzen van dit seksuele geweld zoals die worden gemaakt? Want het enige waar actiegroepen en soortgelijke instantie naar wijzen zijn claims van Palestijnen, die vervolgens meteen voor de waarheid worden aangenomen.
Heb jij ondertussen al voorbeelden gevonden van waarin users verkrachting goedpraten? Dat is immers de eerdere aantijging die je deed tegen mensen hier?
Okquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien ... laat de posts maar zien waar heb ik gezegd dat dit tot de mogelijkheden zou behoren.
.quote:Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld
Dat zou je niet moeten doen. Heb al zoveel gesprekken met howard gehad waarin de eindconclusie was dat Israël zich best als Hamas mag gedragen want Hamas is stom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.
Zeggen dat iemand idealiter niet verkracht mag worden betekent dat je zegt dat er scenario's zijn dat het acceptal is.
Ik ga er vanuit dat dat niet is wat je bedoelde en dat je bedoelde dat verkrachting sowieso fout is, ongeacht wie de dader is.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.
Ik ga niemand het goedpraten van verkrachting in de mond leggen, of ik het nu wel of niet met diegene eens ben. Tenzij diegene expliciet zegt dat hij het goedkeurt, dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat zou je niet moeten doen. Heb al zoveel gesprekken met howard gehad waarin de eindconclusie was dat Israël zich best als Hamas mag gedragen want Hamas is stom.
Ik lees het als: Het zou de ideale situatie zijn als het zonder seksueel geweld kan.quote:
Ik was een paar jaar terug ook nog zo. Door schade en schande minder naïef geworden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ga niemand het goedpraten van verkrachting in de mond leggen, of ik het nu wel of niet met diegene eens ben. Tenzij diegene expliciet zegt dat hij het goedkeurt, dat is een ander verhaal.
Zegt glazenmaker de afgelopen 3 jaar.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Red boven je post met: ja maar hunnie.
quote:
quote:
quote:
Hij had gewoon kunnen schrijven: israel moet dat zonder mishandeling of verkrachting doen. Hij koos ervoor om idealiter te gebruiken en hij heeft een lange geschiedenis van debiel gedrag goedpraten met een variant op: "jamaar hamas". Het voordeel van de twijfel is hij allang verloren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik lees het als: Het zou de ideale situatie zijn als het zonder seksueel geweld kan.
Helaas zijn er in elke bevolksgroep mensen die hun boekje te buiten gaan.
Wraak is een raar ding.
Dit ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen.
Zegt de grootste leugenaar zelf.quote:
We hebben het allemaal kunnen lezen in de gaza-israel topicsquote:"accuse the other side of that which you are guilty."
Nou.. Zoals het er nu staat houdt @HowardRoark de deur wel open voor verkrachten, dus "aantijgingen die niet waar zijn" is niet het geval. Zoals ik zei, hij zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar handig is 't niet. Zou goed zijn als hij aangeeft dat dat ook zeker niet is wat hij bedoelt en hij er onomwonden tegen is zodat dat duidelijk is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.
Je komt met beweringen en frames, maar bewijs? Ho maar.
Ik ben je gast niet vriend. Ga als jeblieft terug naar die jij je jij jij posts.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.
Je komt met beweringen en frames, maar bewijs? Ho maar.
Hij gebruikt een woord die jij compleet anders uitlegt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij had gewoon kunnen schrijven: israel moet dat zonder mishandeling of verkrachting doen. Hij koos ervoor om idealiter te gebruiken en hij heeft een lange geschiedenis van debiel gedrag goedpraten met een variant op: "jamaar hamas". Het voordeel van de twijfel is hij allang verloren.
Überhaupt het idee dat je schrijft dat het uitstekend is dat een complete bevolking hard wordt aangepakt nu steeds duidelijker wordt dat onderdeel van die aanpak seksueel geweld is is al compleet dubieus.
Dat is natuurlijk niet waar. Een post trouwens in de bijdrage die jij quote nog een verduidelijk op staat:quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.
Zeggen dat iemand idealiter niet verkracht mag worden betekent dat je zegt dat er scenario's zijn dat het acceptal is.
Voorbeeldje: "Idealiter heb je 5 jaar werkervaring.." betekent niet dat je 5 jaar werkervaring moet hebben, maar dat het de voorkeur heeft.
Ik ga er vanuit dat dat niet is wat je bedoelde en dat je bedoelde dat verkrachting sowieso fout is, ongeacht wie de dader is.
Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben hier meerdere users gehad die Hamas, Hezbollah hebben toegejuicht, gesteld dat de aanslagen van 7 oktober 2023 'terecht' zouden zijn, tevens dat het begrijpelijk zou zijn dat het Iraanse regime Israël wil vernietigen dan en dan hebben we nog heel veel users gehad die iedere keer een valse morele equivalent tussen Israël en verscheidene terreurgroeperingen willen scheppen om vervolgens alles tezamen af te keuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In al deze discussies omtrent Israël, is er geen enkele forumuser die 'eenzijdig naar Israël wijst'. Letterlijk iedereen erkent volledig dat Hamas, Hezbollah, Iran etc. de meest afschuwelijke wandaden begaan. Systematisch zelfs. Daar vindt geen discussie over plaats, omdat iedereen het daar mee eens is.
Wat we met name zien is dat users en ik vragen naar bewijzen voor de wilde aantijgingen jegens Israël.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom het dan uiteindelijk steeds maar weer over specifiek de daden van Israël gaat, is omdat met name jíj (en dus niet 'mede-users') keer op keer blijft ontkennen dat óók Israël systematisch wandaden pleegt. Waarbij zelfs rapporten door de VN met een hoop vaag gelul aan de kant geschoven worden. Waarbij uiteindelijk zelfs een veroordeling door het ICJ door jou ontkent en/of gebagatelliseerd zal gaan worden.
Die ontkenningen door jou (en een paar meelopers) zijn de enige reden waarom het hier nu al 13 delen over de wandaden van Israël gaat. Waarbij je dan dus ook nog het gore lef lijkt te hebben jezelf als het continue aangevallen slachtoffer in die discussies neer durft te zetten.
Ik ben je vriend niet, gozer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben je gast niet vriend. Ga als jeblieft terug naar die jij je jij jij posts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |