Israel pleegt genocide in GazaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOSNu ook volgens de VN commissiequote:Nu zo'n grote organisatie dit uitgesproken heeft sluit het net zich ook juridisch om hen die genocide plegen.
Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.[/quote]
quote:Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. De commissie heeft vastgesteld dat Israël zich sinds oktober 2023 schuldig heeft gemaakt aan vier van de vijf genocidale daden die onder internationaal recht vallen.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.
Bron: NU
OP wordt aangevuldquote:LIVE Midden-Oosten | Europese Commissie legt Israël importtarieven op en zet Israëlische ministers op sanctielijst
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
Het gaat om de ministers Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich. Daarnaast stopt de Europese Commissie met financiële bijdragen aan uitwisselingsprojecten met een totale waarde van 20 miljoen euro. De maatregelen blijven van kracht tot Israël meer voedsel en humanitaire hulp in Gaza toelaat en ervoor zorgt dat een tweestatenoplossing mogelijk wordt.
Voor het opschorten van het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Israël moet een gekwalificeerde meerderheid van de EU-lidstaten instemmen. Dat betekent dat 55 procent van de lidstaten, die samen minimaal 65 procent van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen, akkoord moet gaan. Voor het instellen van sancties is unanimiteit vereist.
Tot nu toe zijn de lidstaten verdeeld.
De EU is voor Israël de belangrijkste handelspartner. 32 procent van zijn handel wordt naar de EU geëxporteerd. Over bijna 6 miljard euro aan exportproducten moet Israël invoerrechten gaan betalen. Het gaat daarbij om een bedrag van jaarlijks 227 miljoen euro.
De Europese Commissie stelt geen importverbod voor de Israëlische nederzettingen in de bezette gebieden voor. Nederland wil dat wel. Het kabinet besloot eind juli de ministers Ben-Gvir en Smotrich een inreisverbod op te leggen.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)nctielijst~aafe837f/
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan paspoorten maken voor glazenmakerland, maar mijn land en paspoort bestaan paspoort als andere landen het erkennen. Dus of we erkennen de Palestijnse staat, of je stopt met deze fantasie selectief misbruiken.
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe zou jij de daden van Israël verwoorden?
Welke Israëlische organisatie heb je het hier precies over?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt.
[..]
Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie. Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet.
Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
Nooit gezegd dat het een israelische terroristische organisatie is. Leuke poging.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.
[..]
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.
[..]
Welke Israëlische terroristische organisatie heb je het hier precies over?
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt. [..] Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie. Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet. Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
De fuck is er mis met je?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 150 landen die een Palestijnse staat erkennen op dit moment.
[..]
Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld.
[..]
Nee hoor, even verkeerd gelezen. Post is inmiddels aangepast.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nooit gezegd dat het een israelische terroristische organisatie is. Leuke poging.
Bijzondere claim.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.
Wat probeer je hier nu? Je beschuldigt lukraak users van het goedkeuren van verkrachting (niemand doet dit, maar goed) en vervolgens ga je het ook problematiseren als iemand die afkeurt.quote:
Stop eens met deze onzin, Hamas heeft op 7 oktober een terroristische massaverkrachting en massamoord gepleegd, wat er in Israël gaande is gebeurt in elke Amerikaanse, Nederlandse, Noorse en Belgische gevangenis, als je dat gaat vergelijken ben je niet slimmer dan een slang of je hebt karaktertrekjes daarvan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt. En als mensen erover blijven doorzagen door die ontkenning gebruiken ze het als bewijs van eenzijdigheid. Je gaat het hardcore Israël kamp niet overtuigen dat verkrachting fout is, maar voor de meerderheid die hier minder mee bezig is schrikt en keert zich af van Israël. We zien die verschuiving al jaren langzaam gebeuren. Howard is onderdeel van de oorzaak. Daarom doe ik ook nog mee.
Je zei op deze pagina nog dat verkrachting best kan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, even verkeerd gelezen. Post is inmiddels aangepast.
[..]
Bijzondere claim.
Kun je ook voorbeelden geven van users die verkrachting goed hebben gekeurd? Want je beschuldigt nu meerdere users dat zij verkrachting zouden goedkeuren. Het zou ook fijn zijn als je dan met enkele bewijzen komt.
Doe ik niet. Ik laat je alleen zien wat de normale gang van zaken is, blijkbaar. En komt vaker voor, ook blijkbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof ook maar iemand hier dat goedgekeurd heeft? Nu probeer je me woorden in m'n mond te leggen die ik nooit heb gebruikt.
quote:Ontstellend gebrek aan aandacht
Het is opvallend hoe weinig aandacht dit rapport gekregen heeft. Bij de NOS, Parool, NRC, Volkskrant en Trouw heeft het rapport geen enkele aandacht gekregen. Uiteraard is het zo dat het rapport afkomstig is van Israelische wetenschappers. Het is overduidelijk pro-Israel. Maar de andere rapporten (van Amnesty en de VN bijvoorbeeld) zijn vooral gebaseerd op informatie van Hamas. Daar is echter wel volop aandacht voor geweest.
Het is een gemiste kans dat journalisten van die media het rapport niet lezen en er geen aandacht aan schenken. Want het is de moeite van het lezen meer dan waard.
Dat soort nieuwssites schalen alles hoger in dan de berichtgeving van Israel. Zo namen diverse mediaoutlets direct het verhaal over van hamas dat israel een ziekenhuis zou bombarderen. Met 100'en dode kinderen als gevolg. Schande werder over gesproken.quote:[..]
Ik gok dat de nieuwssites VN toch wat hoger inschalen dan een Israelische organisatie.
Dat hoef je niet te geloven, dat staat inmiddels onomstotelijk vast en was ook duidelijk te zien hoe ze dit op grote schaal en als strategie toepaste. Op 7 oktober zelf en daarna met gijzelaars.quote:Ik denk dat als Hamas zo'n onderzoek publiceert jullie gaan steigeren dus ja... Overigens geloof ik best dat Hamas ook aan seksueel misbruik doet.
Nu wijs jij ook he.quote:Over Israel is dat ook talloze keren gezegd en nog wel meer misdaden maar goed we moeten kennelijk alles ontkennen wat Israel betreft.
Dat vragen we al een paar jaar af over jou.quote:
De fuck is er mis met jou dat je howard niet aanspreekt?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat vragen we al een paar jaar af over jou.
Framen, dat probeert hij. Omdat hij beargumenteerd tegenspraak krijgt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nu? Je beschuldigt lukraak users van het goedkeuren van verkrachting (niemand doet dit, maar goed) en vervolgens ga je het ook problematiseren als iemand die afkeurt.
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Framen, dat probeert hij. Omdat hij beargumenteerd tegenspraak krijgt.
Anders houden zn punten geen stand.
Hoezo zou ik howard moeten aanspreken als jij mensen blijft beschuldigen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De fuck is er mis met jou dat je howard niet aanspreekt?
Niemand praat hier verkrachtingen van israel goed.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Er is niemand hier die verkrachting door hamas ontkent en een hele Israëlische webcare die dat wel bij Israël doet en als het een keertje gefilmd is verkleint en begrijpelijk vindt.
Idealiter verkrachten de palestijnen geen israeliers.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.
Idealiter verkracht Israël geen Palestijnen. De fuck man?
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doe begrijpend lezen. Als iemand zegt dat iets idealiter niet gebeurd houdt hij de deur open in onze taal. Idealiter gebruikt de politie geen vuurwapen, maar ze kunnen het wel als het nodig is. Idealiter betaal je geen belasting, maar het is een noodzakelijk kwaad.
Idealiter verkracht Israël geen Palestijnen. De fuck man?
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen. Feit is dat de enige generaal in Israël die iets tegen verkrachting ondernomen heeft vastzit en een publieke vijand is geworden, de verkrachters vrij zijn en een is zelfs een succesvolle influencer geworden en de webcare hier zegt dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo zou ik howard moeten aanspreken als jij mensen blijft beschuldigen?
[..]
Niemand praat hier verkrachtingen van israel goed.
Niemand bagatelliseerd hier vermeende daden van israel.
Niemand is hier van de israel webcare.
De enige die hier over zieke daden in die oorlog heen lult en vanalles bagatelliseert, ben jij glazenmakertje. Door jarenlang al je 'jamaaaaaar israel' posts te bezigen. Nooit heb je je onomstotelijk en onomkeerbaar uitgesproken tegen de daden van hamas en tegen de aanhoudende steun van de palestijnen aan hamas. Het is eerst een kort zinnetje en daarna een hele grote 'maar'.
Zie ook je spaanse vlag in je ui, die je bezigt nadat de premier daar zich had uitgesproken en bepaalde maatregelen tegen israel had ingevoerd.
In alles ben je anti Israel en anti Joden. Dat schuif je echt niet onder stoelen of banken en is duidelijk te lezen in je posts. Blinde haat zelfs, want je bent blind voor alles wat tegen hamas is. Zelfs uitspraken als dat hamas een verzetsorganisatie is ga je niet uit de weg. 'from the river' is zelfs geen stap te ver voor je, wat een regelrechte oproep is tot volkerenmoord.
En als je gefundeerde en beargumenteerde tegenspraak krijgt, wordt je persoonlijk. Ga je framen, schelden, aanvallen en persoonlijk worden. Gtfo man.
Hier maak je wéér een aantijging tegen mede-users. Kun je ook een paar voorbeelden geven van mensen die zeggen dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort? Letterlijk niemand heeft dit gezegd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen. Feit is dat de enige generaal in Israël die iets tegen verkrachting ondernomen heeft vastzit en een publieke vijand is geworden, de verkrachters vrij zijn en een is zelfs een succesvolle influencer geworden en de webcare hier zegt dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort.
Ziek.
Ja maar hunnie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idealiter verkrachten de palestijnen geen israeliers.
Ow wacht, zelfs als strategie gebruikt.
Is dit niet de manier van discussiëren die jij zelf ook constant gebruikt door het eenzijdig over Israël te willen hebben?quote:
Red boven je post met: ja maar hunnie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.
Nu waar zijn de bewijzen van dit seksuele geweld zoals die worden gemaakt? Want het enige waar actiegroepen en soortgelijke instantie naar wijzen zijn claims van Palestijnen, die vervolgens meteen voor de waarheid worden aangenomen.
Heb jij ondertussen al voorbeelden gevonden van waarin users verkrachting goedpraten? Dat is immers de eerdere aantijging die je deed tegen mensen hier?
Nee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit niet de manier van discussiëren die jij zelf ook constant gebruikt door het eenzijdig over Israël te willen hebben?
De vragen staan nog open: wie heeft hier gezegd dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Red boven je post met: ja maar hunnie.
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.quote:
Jij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vragen staan nog open: wie heeft hier gezegd dat verkrachting tot de mogelijkheden behoort?
Laat maar zien ... laat de posts maar zien waar heb ik gezegd dat dit tot de mogelijkheden zou behoren.quote:
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat je nu bewust dingen ergens in aan het lezen bent die er niet staan. Idealiter wil niet zeggen dat er een deur open wordt gehouden maar simpelweg dat men dit soort praktijken niet zou moeten hanteren.
Nu waar zijn de bewijzen van dit seksuele geweld zoals die worden gemaakt? Want het enige waar actiegroepen en soortgelijke instantie naar wijzen zijn claims van Palestijnen, die vervolgens meteen voor de waarheid worden aangenomen.
Heb jij ondertussen al voorbeelden gevonden van waarin users verkrachting goedpraten? Dat is immers de eerdere aantijging die je deed tegen mensen hier?
Okquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien ... laat de posts maar zien waar heb ik gezegd dat dit tot de mogelijkheden zou behoren.
.quote:Welke daden? Ik vind het uitstekend dat de Palestijnen en hun aanhoudende terrorisme hard worden aangepakt, idealiter gebeurt dit echter zonder mishandeling of seksueel geweld
Dat zou je niet moeten doen. Heb al zoveel gesprekken met howard gehad waarin de eindconclusie was dat Israël zich best als Hamas mag gedragen want Hamas is stom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.
Zeggen dat iemand idealiter niet verkracht mag worden betekent dat je zegt dat er scenario's zijn dat het acceptal is.
Ik ga er vanuit dat dat niet is wat je bedoelde en dat je bedoelde dat verkrachting sowieso fout is, ongeacht wie de dader is.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.
Ik ga niemand het goedpraten van verkrachting in de mond leggen, of ik het nu wel of niet met diegene eens ben. Tenzij diegene expliciet zegt dat hij het goedkeurt, dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat zou je niet moeten doen. Heb al zoveel gesprekken met howard gehad waarin de eindconclusie was dat Israël zich best als Hamas mag gedragen want Hamas is stom.
Ik lees het als: Het zou de ideale situatie zijn als het zonder seksueel geweld kan.quote:
Ik was een paar jaar terug ook nog zo. Door schade en schande minder naïef geworden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ga niemand het goedpraten van verkrachting in de mond leggen, of ik het nu wel of niet met diegene eens ben. Tenzij diegene expliciet zegt dat hij het goedkeurt, dat is een ander verhaal.
Zegt glazenmaker de afgelopen 3 jaar.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Red boven je post met: ja maar hunnie.
quote:
quote:
quote:
Hij had gewoon kunnen schrijven: israel moet dat zonder mishandeling of verkrachting doen. Hij koos ervoor om idealiter te gebruiken en hij heeft een lange geschiedenis van debiel gedrag goedpraten met een variant op: "jamaar hamas". Het voordeel van de twijfel is hij allang verloren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik lees het als: Het zou de ideale situatie zijn als het zonder seksueel geweld kan.
Helaas zijn er in elke bevolksgroep mensen die hun boekje te buiten gaan.
Wraak is een raar ding.
Dit ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw posts laten duidelijk een ander beeld zien, je wijst eenzijdig naar Israël en beticht daarnaast ook nog eens mede-users van de meest bizarre dingen, waar je vervolgens geen bewijzen van wilt aanleveren.
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Ipv een weerwoord op wat er is gezegd haal je er allerlei irrelevante dingen bij waarvan een deel door jezelf is verzonnen.
Zegt de grootste leugenaar zelf.quote:
We hebben het allemaal kunnen lezen in de gaza-israel topicsquote:"accuse the other side of that which you are guilty."
Nou.. Zoals het er nu staat houdt @HowardRoark de deur wel open voor verkrachten, dus "aantijgingen die niet waar zijn" is niet het geval. Zoals ik zei, hij zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar handig is 't niet. Zou goed zijn als hij aangeeft dat dat ook zeker niet is wat hij bedoelt en hij er onomwonden tegen is zodat dat duidelijk is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.
Je komt met beweringen en frames, maar bewijs? Ho maar.
Ik ben je gast niet vriend. Ga als jeblieft terug naar die jij je jij jij posts.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over irrelevante dingen gesproken, gast. Er valt geen weerwoord te geen aan aantijgingen die niet waar zijn.
Je komt met beweringen en frames, maar bewijs? Ho maar.
Hij gebruikt een woord die jij compleet anders uitlegt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij had gewoon kunnen schrijven: israel moet dat zonder mishandeling of verkrachting doen. Hij koos ervoor om idealiter te gebruiken en hij heeft een lange geschiedenis van debiel gedrag goedpraten met een variant op: "jamaar hamas". Het voordeel van de twijfel is hij allang verloren.
Überhaupt het idee dat je schrijft dat het uitstekend is dat een complete bevolking hard wordt aangepakt nu steeds duidelijker wordt dat onderdeel van die aanpak seksueel geweld is is al compleet dubieus.
Dat is natuurlijk niet waar. Een post trouwens in de bijdrage die jij quote nog een verduidelijk op staat:quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Idealiter = in het best mogelijke geval, of in de ideale situatie.
Zeggen dat iemand idealiter niet verkracht mag worden betekent dat je zegt dat er scenario's zijn dat het acceptal is.
Voorbeeldje: "Idealiter heb je 5 jaar werkervaring.." betekent niet dat je 5 jaar werkervaring moet hebben, maar dat het de voorkeur heeft.
Ik ga er vanuit dat dat niet is wat je bedoelde en dat je bedoelde dat verkrachting sowieso fout is, ongeacht wie de dader is.
Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We hebben hier meerdere users gehad die Hamas, Hezbollah hebben toegejuicht, gesteld dat de aanslagen van 7 oktober 2023 'terecht' zouden zijn, tevens dat het begrijpelijk zou zijn dat het Iraanse regime Israël wil vernietigen dan en dan hebben we nog heel veel users gehad die iedere keer een valse morele equivalent tussen Israël en verscheidene terreurgroeperingen willen scheppen om vervolgens alles tezamen af te keuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In al deze discussies omtrent Israël, is er geen enkele forumuser die 'eenzijdig naar Israël wijst'. Letterlijk iedereen erkent volledig dat Hamas, Hezbollah, Iran etc. de meest afschuwelijke wandaden begaan. Systematisch zelfs. Daar vindt geen discussie over plaats, omdat iedereen het daar mee eens is.
Wat we met name zien is dat users en ik vragen naar bewijzen voor de wilde aantijgingen jegens Israël.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom het dan uiteindelijk steeds maar weer over specifiek de daden van Israël gaat, is omdat met name jíj (en dus niet 'mede-users') keer op keer blijft ontkennen dat óók Israël systematisch wandaden pleegt. Waarbij zelfs rapporten door de VN met een hoop vaag gelul aan de kant geschoven worden. Waarbij uiteindelijk zelfs een veroordeling door het ICJ door jou ontkent en/of gebagatelliseerd zal gaan worden.
Die ontkenningen door jou (en een paar meelopers) zijn de enige reden waarom het hier nu al 13 delen over de wandaden van Israël gaat. Waarbij je dan dus ook nog het gore lef lijkt te hebben jezelf als het continue aangevallen slachtoffer in die discussies neer durft te zetten.
Ik ben je vriend niet, gozer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben je gast niet vriend. Ga als jeblieft terug naar die jij je jij jij posts.
Geen afstand dus, meer mierenneuken en omheen praten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Een post trouwens in de bijdrage die jij quote nog een verduidelijk op staat:
[..]
Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.
Dit soort dingen gaan draaien en daar over mierenneuken in de hoop iemand een standpunt in de voeten te kunnen schuiven die deze nooit heeft ingenomen getuigt van een bad faith discussion.
[..]
We hebben hier meerdere users gehad die Hamas, Hezbollah hebben toegejuicht, gesteld dat de aanslagen van 7 oktober 2023 'terecht' zouden zijn, tevens dat het begrijpelijk zou zijn dat het Iraanse regime Israël wil vernietigen dan en dan hebben we nog heel veel users gehad die iedere keer een valse morele equivalent tussen Israël en verscheidene terreurgroeperingen willen scheppen om vervolgens alles tezamen af te keuren.
[..]
Wat we met name zien is dat users en ik vragen naar bewijzen voor de wilde aantijgingen jegens Israël.
Normaal werkt het immers zo: *partij A beschuldigt partij B van actie C en levert hier bewijzen voor om aan te tonen dat partij B inderdaad heeft gedaan wat partij A beweert*
Wat we zien met Israël is dat beschuldigen an sich vaak al genoeg zijn om deze voor waar aan te nemen. Dát is wat ik en vele anderen bekritiseren. Want als er bijvoorbeeld wordt gesteld dat Israël, Palestijnen zou mishandelen. Dan is een zielig verhaal in een rapport van een vermeende Palestijn genaamd Mohammed geen bewijs maar slechts een aantijging.
En de gretigheid om alles waar Israël van beschuldigd voor waar aan te nemen en vervolgens als feit te presenteren, zorgt er ook voor dat de afgelopen jaren talloze aantijgingen al weer zijn ingetrokken. Van de zogenaamde bombardementen op het Al-Shifa ziekenhuis tot het stelen van de organen van Palestijnse kinderen en het beschieten van Arabische sprekende doktoren. Het bleek allemaal een leugen te zijn.
Jij lijkt echter te willen dat iedereen blind meegaat in zulke aantijgingen, dat kun je inderdaad vergeten. Het mag duidelijk zijn dat er een georganiseerde campagne gaande is om Israël als land te demoniseren omdat velen vinden dat het eigenlijk geen bestaansrecht heeft en idealiter ontmantelt, vernietigd om hervormd moeten worden tot een Islamitische en Arabische staat.
Dat laatste zeker, die omstandigheden hebben de Palestijnen natuurlijk volledig zelf gecreëerd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Idealiter zou een terreurbeweging als Hamas geen israelische burgers moeten vermoorden, verkrachten of ontvoeren. Maar ja, dat is idealiter he, de omstandigheden voor de Palestijnen zijn niet echt ideaal natuurlijk…..
Nee, zeker niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Idealiter zou een terreurbeweging als Hamas geen israelische burgers moeten vermoorden, verkrachten of ontvoeren. Maar ja, dat is idealiter he, de omstandigheden voor de Palestijnen zijn niet echt ideaal natuurlijk…..
Ik ben nu in meerdere posts met zelfs nog extra uitleg over mijn standpunten, hartstikke duidelijk geweest en ga hier nu ook niet meer op reageren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Geen afstand dus, meer mierenneuken en omheen praten.
Je moet je schamen.
Jammer, erg jammer inderdaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Geen afstand dus, meer mierenneuken en omheen praten.
Je moet je schamen.
En dan nog zo'n post er overheen gooien ook.quote:Om dan alsnog doelbewust verkeerde interpretatie van mijn post te zoeken is natuurlijk erg flauw. Als een vriend/vriendin een bloedonderzoek moet doen en ik stel 'idealiter is er niets aan de hand' dan hoop ik niet stiekem dat er wel iets aan de hand is.
Dit soort dingen gaan draaien en daar over mierenneuken in de hoop iemand een standpunt in de voeten te kunnen schuiven die deze nooit heeft ingenomen getuigt van een bad faith discussion.
https://unwatch.org/outra(...)human-rights-bodies/quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef DavidAZ het volgende:
Statistisch gezien wordt er door de VN per jaar meer resoluties aangenomen over mensenrecht schendingen in Israël dan over mensenrecht schendingen in Rusland, Iran, China, Afghanistan, Pakistan, Soedan bij elkaar. Is er iemand die denkt dat dit de realiteit weerspiegelt?
Er zijn helaas een heleboel mensen die dit voor direct voor de waarheid aannemen. Of dan dat naïviteit of doelbewust kwade wil is, zal per individu verschillen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef DavidAZ het volgende:
Statistisch gezien wordt er door de VN per jaar meer resoluties aangenomen over mensenrecht schendingen in Israël dan over mensenrecht schendingen in Rusland, Iran, China, Afghanistan, Pakistan, Soedan bij elkaar. Is er iemand die denkt dat dit de realiteit weerspiegelt?
Je vraagt om bewijs, krijgt het en doet dan net alsof je geen bewijs hebt gekregen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben je vriend niet, gozer.
Hoezo? Ik post met bronnen en argumenten en baseer daar mijn mening op. Het enige wat we zien als reactie is aantijgingen, frames en een verzameling zoals in post #39 staat. Niet zo raar dat daar dan enige reactie op gegeven wordt he. Vooral met het hoog van te toren blazen zoals in dit soort topics.
Ik heb nergens bewijs van je gezien. Alleen aantijgingen en frames om een ander in de verdediging te drukken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je vraagt om bewijs, krijgt het en doet dan net alsof je geen bewijs hebt gekregen.
Ik heb je uitgelegd waarom "idealiter" zo genoemd werd. Je reactie daarop was een wollig verhaal waarom anderen fout zijn. Dat is niet duidelijk zijn, dat is proberen zand in de ogen van anderen strooien.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben nu in meerdere posts met zelfs nog extra uitleg over mijn standpunten, hartstikke duidelijk geweest en ga hier nu ook niet meer op reageren.
Als je bezig blijft mijn posts op een doelbewust verkeerde manier te interpeteren zal ik dit vanaf nu ook negeren. Mocht je weer op een normale manier een good faith discussion willen voeren, prima, dat is altijd welkom.
Heb je ook een eigen mening, of blijft het bij cheerleaden?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jammer, erg jammer inderdaad.
Hij neemt inderdaad geen afstand van wat daar gezegd is, omdat het immers door hem niet zo gesteld is.
Hoe kun je afstand nemen van wat je niet gezegd/bedoeld hebt?
[..]
En dan nog zo'n post er overheen gooien ook.
Gatverdamme, wat een poging tot frame weer.
Het is niet 1 woord, het is een patroon en zoals uitgelegd was de rest vd post ook dubieus. Ipv een keertje hard afstand nemen van hoe israel zich gedraagt is hij wederom enkel bezig met de boodschapper verdacht maken, klagen dat het niet over Hamas gaat en varianten op ja maar hunnie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij gebruikt een woord die jij compleet anders uitlegt.
Idealiter had Hamas 7 okt niet uitgevoerd idealiter zouden er helemaal geen oorlogen zijn in de wereld maar helaas is de realiteit anders.
Idealiter zou zijn als Israel een hard kan aanpakken zonder seksueel geweld.
Hoe moeilijk kan je doen om 1 woord zeg.
Weet je wat wel grappig is. Je bent helemaal niet meer teruggekomen op je post over de ontslagen generaal. De situatie bleek het tegenovergestelde te zijn van hoe je het voorstelde in je post, maar erkennen dat de situatie fucked is ben je niet toe in staat.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb nergens bewijs van je gezien. Alleen aantijgingen en frames om een ander in de verdediging te drukken.
Van een wollig verhaal is helemaal geen sprake, van een duidelijke uitleg wel. Die uitleg heb je gekregen, als je bezig blijft mijn uitspraken vervolgens doelbewust verkeerd te interpreteren heb je daar alleen jezelf maar mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb je uitgelegd waarom "idealiter" zo genoemd werd. Je reactie daarop was een wollig verhaal waarom anderen fout zijn. Dat is niet duidelijk zijn, dat is proberen zand in de ogen van anderen strooien.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je dit daadwerkelijk goed zou willen praten, daarom wil ik die verduidelijking. Nogmaals, ik ga er vanuit dat je niet bedoelt dat je het goedpraat maar dat het je het gewoon ongelukkig gebracht hebt.
Het zou je sieren als je eens eigenaarschap ergens van neemt en zegt: " Joh, dat heb ik onhandig gezegd, ik heb 't aangepast" ipv de fout bij een ander te leggen.
Wat zou hier verder over moeten worden gezegd dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je wat wel grappig is. Je bent helemaal niet meer teruggekomen op je post over de ontslagen generaal. De situatie bleek het tegenovergestelde te zijn van hoe je het voorstelde in je post, maar erkennen dat de situatie fucked is ben je niet toe in staat.
Wil je nog in discussie blijven, of wil je alleen framen en op de persoonlijk tour gaan?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
Heb je ook een eigen mening, of blijft het bij cheerleaden?
Jij en ik hebben echt een heel ander beeld van wat "duidelijk" betekent.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van een wollig verhaal is helemaal geen sprake, van een duidelijke uitleg wel. Die uitleg heb je gekregen, als je bezig blijft mijn uitspraken vervolgens doelbewust verkeerd te interpreteren heb je daar alleen jezelf maar mee.
[..]
Wat zou hier verder over moeten worden gezegd dan?
Wat vindt jij ervan dat verkrachters vrij rondlopen en de klokkenluider tot zelfmoord is gedreven en vastzit?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van een wollig verhaal is helemaal geen sprake, van een duidelijke uitleg wel. Die uitleg heb je gekregen, als je bezig blijft mijn uitspraken vervolgens doelbewust verkeerd te interpreteren heb je daar alleen jezelf maar mee.
[..]
Wat zou hier verder over moeten worden gezegd dan?
Ik lees vrijwel niet anders dan persoonlijke aanvallen van je hier, dus ik dacht dat dat wel in je straatje lag.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil je nog in discussie blijven, of wil je alleen framen en op de persoonlijk tour gaan?
Ach, nu hij weer tegenspraak krijgt op zn gedrag wil hij weer inhoudelijk gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je wat wel grappig is. Je bent helemaal niet meer teruggekomen op je post over de ontslagen generaal. De situatie bleek het tegenovergestelde te zijn van hoe je het voorstelde in je post, maar erkennen dat de situatie fucked is ben je niet toe in staat.
https://www.israelnieuws.nl/post/tel-aviv-pride-2026-is-terugquote:Tel Aviv Pride 2026 vindt plaats op vrijdag 12 juni. De parade, die dit jaar voor de 28e keer wordt georganiseerd, keert terug naar de iconische strandopstelling langs de Middellandse Zeekust en eindigt met het hoofdfeest in het Charles Clore Park.
De parade begint om 13:00 uur bij Gordon Beach en de Shlomo Lahat Promenade en trekt zuidwaarts richting het Charles Clore Park, waar duizenden mensen samenkomen voor een van de meest levendige en gevierde Pride-evenementen ter wereld.
Pride-evenementen in Tel Aviv zijn al sinds 1998 een traditie en promoten boodschappen van gelijkheid, zichtbaarheid en acceptatie. Tel Aviv Pride weerspiegelt de waarden van de stad en haar voortdurende inzet voor LGBTQ+-rechten en inclusie. De Tel Aviv Pride Parade is een van de grootste, meest bekende en meest invloedrijke Pride-evenementen ter wereld en viert de open en levendige geest van de stad.
Gedurende de Pride-maand organiseert Tel Aviv festivals, voorstellingen, uitgaansgelegenheden en bijeenkomsten voor de gemeenschap, verspreid over de hele stad, waaronder het Drama Queen LGBTQ+ Theaterfestival, Wigstock, de LGBTQ+ Familiepicknick, de Women's Rave en diverse andere culturele en maatschappelijke evenementen.
Ron Huldai, burgemeester van Tel Aviv-Yafo: "Tel Aviv Pride, dat dit jaar zijn 28e editie viert, is veel meer dan een publiek cultureel evenement – het is een symbool van vrijheid, gelijkheid en democratie, en een van de duidelijkste uitingen van een open en liberale samenleving. Dit jaar, na moeilijke jaren waarin de parade vanwege de oorlog niet kon plaatsvinden, brengen we hem in volle glorie terug in het Charles Clore Park, vanuit de overtuiging dat we moeten blijven marcheren, gehoord moeten blijven worden en Tel Aviv-Yafo moeten behouden als een vrije en gelijke stad voor iedereen."
Als reactie op persoonlijke aanvallen inderdaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik lees vrijwel niet anders dan persoonlijke aanvallen van je hier, dus ik dacht dat dat wel in je straatje lag.
Je kunt het framen noemen, maar dat was het absoluut niet. Afstand nemen van een verderfelijke bezigheid is iets wat zonder problemen zou moeten kunnen.
Ren!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, nu hij weer tegenspraak krijgt op zn gedrag wil hij weer inhoudelijk gaan.
Zodra het uitkomt. Zodra het uitkomt.
Ik heb helemaal geen zin om met iemand in discussie te gaan die continue en alleen maar komt met valse aantijgingen, frames, gejijbak. Je bent totaal niet instaat tot een gezonde discussie. Al 3 jaar niet.
Poeh, dat kan haast niet. Volgens velen is de ruimdenkendheid rondom LHBT-ers in Israël slechts 'pinkwashing'.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef TweedeKlum het volgende:
Tel Aviv Pride 2026 is terug!
[..]
https://www.israelnieuws.nl/post/tel-aviv-pride-2026-is-terug
Jou achterna inderdaad zodra je beargumenteerde repliek krijgt. Eenwoordige reacties, gejijbak, frames.quote:
Gaza pride, iemand?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef TweedeKlum het volgende:
Tel Aviv Pride 2026 is terug!
[..]
https://www.israelnieuws.nl/post/tel-aviv-pride-2026-is-terug
Hoe vaak ben je in Israël geweest?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Al die topics over iets wat Israël zelf openlijk heeft toegegeven en hardop heeft gezegd dat genocide het plan was, al op 9 oktober destijds, meerdere malen.
Palestijnen zijn menselijke dieren die onder een bulldozer horen, wat blijkbaar ook wel gebeurd is.
Er zou geen stroom, geen water, geen eten in het gebied toegelaten worden.
Al dit soort woorden zijn nooit teruggedraaid nooit geminderd in taalgebruik vanuit de overheid daar, nee niks, ze dikte het nog aan ook, het waren zelfs minder dan dieren, ze zouden niet eens mensen zijn.
Kunnen we ophouden te doen alsof Israël geen nazisme aanhangt? bedankt alvast.
En nee Israël is geen vrij land, je rijdt dat als Israëlische Arabier met een eigen aparte kenteken rond om maar iets makkelijkst te tonen dat dit zo is.
Je zei net dat je niet inhoudelijk wil reageren en dan klaag je dat de ander niet inhoudelijk is. Keer op keer op keer doe je dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou achterna inderdaad zodra je beargumenteerde repliek krijgt. Eenwoordige reacties, gejijbak, frames.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Al die topics over iets wat Israël zelf openlijk heeft toegegeven en hardop heeft gezegd dat genocide het plan was, al op 9 oktober destijds, meerdere malen.
Palestijnen zijn menselijke dieren die onder een bulldozer horen, wat blijkbaar ook wel gebeurd is.
Er zou geen stroom, geen water, geen eten in het gebied toegelaten worden.
Al dit soort woorden zijn nooit teruggedraaid nooit geminderd in taalgebruik vanuit de overheid daar, nee niks, ze dikte het nog aan ook, het waren zelfs minder dan dieren, ze zouden niet eens mensen zijn.
En nee Israël is geen vrij land, je rijdt dat als Israëlische Arabier met een eigen aparte kenteken rond om maar iets makkelijkst te tonen dat dit zo is.
Zou wel een mooie stunt zijn, dansende homo's rond die meteoriet in Mekka, eens kijken hoe tof ze dat vinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaza pride, iemand?
Mekka pride, misschien?
Je leest de gekste fantasieën joh, Goebbels is er niets bij en dan het woord Nazi in de mond durven nemen ook nogquote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!!
Dit geloof je toch niet echt mag ik hopen?
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zei net dat je niet inhoudelijk wil reageren en dan klaag je dat de ander niet inhoudelijk is. Keer op keer op keer doe je dit.
Snel speel weer het slachtoffer!
Ben je erg goed in. Past ook erg goed bij je dit credo.quote:"accuse the other side of that which you are guilty."
Ongelofelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je leest de gekste fantasieën joh, Goebbels is er niets bij en dan het woord Nazi in de mond durven nemen ook nog![]()
kiJk iN dE spiEgeL HaNs.
Het benadrukt ook weer eens de ladingen aan bullshit die mensen bereid zijn te geloven over Israël en vervolgens op basis daarvan hun mening vormen en een ongezonde haat ontwikkelen tegen het land.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je leest de gekste fantasieën joh, Goebbels is er niets bij en dan het woord Nazi in de mond durven nemen ook nog![]()
kiJk iN dE spiEgeL HaNs.
Dit is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!!
Dit geloof je toch niet echt mag ik hopen?
Quote waar ik het slachtoffer uithang plz.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ben je erg goed in. Past ook erg goed bij je dit credo.
Vooral als je gefundeerde inhoudelijke repliek krijgt weet je niet snel genoeg hoe hard je moet framen. En maar het slachtoffertje uithangen hoor.
En wijzen, heel hard wijzen.
Niet gek als media eenzijdige berichtgeving doen en stelselmatig het tegengeluid verzwegen wordt, of nog erger: in twijfel wordt getrokken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het benadrukt ook weer eens de ladingen aan bullshit die mensen bereid zijn te geloven over Israël en vervolgens op basis daarvan hun mening vormen en een ongezonde haat ontwikkelen tegen het land.
Laat mij raden?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het benadrukt ook weer eens de ladingen aan bullshit die mensen bereid zijn te geloven over Israël en vervolgens op basis daarvan hun mening vormen en een ongezonde haat ontwikkelen tegen het land.
Bingo!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet gek als media eenzijdige berichtgeving doen en stelselmatig het tegengeluid verzwegen wordt, of nog erger: in twijfel wordt getrokken.
Op zich maakt het aantal pride-events geen fuck uit voor of iets nu een genocide is, natuurlijk. Al organiseren ze er een moljoen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaza pride, iemand?
Mekka pride, misschien?
Tegengeluid in twijfel trekken terwijl hij de halve EU, mensenrechtenorganisaties en de VN verdacht maakt om zijn mening niet aan te hoeven passen.quote:
Ah, toon maar aan dan, laat maar zien dat er verschillende nummerborden zijn in Israël op basis van etniciteit en/of religie.quote:
Wie zegt hier dat de Pride in Amsterdam verderfelijk is?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Zo grappig hoe de “conservatieve onafhankelijke denkers” opeens een gay Pride toejuichen. Het leven van “conservatieve onafhankelijke denkers” moet wel ingewikkeld zijn hoor. In Amsterdam is een Pride verderfelijk, in Tel Aviv prima en in Mekka zou geweldig zijn.
Tja, het blijft natuurlijk lastig om te bedenken dat ook mensen met een idiote religie best een paar mensenrechten hebben. Je mag best een hekel aan moslims hebben, hún vrouwen en kinderen vermoorden of verkrachten, zogenaamd om terroristen te bestrijden, dat is gewoon iets wat je idealiter niet zou moeten willen.
Vergeet vooral niet dat de onzichtbare tegenstander het gevaarlijkst is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jij als homoseksueel niet, maar Ben Gvir is niet zo fan van prides. Daarom dat de vorige pride in Tel Aviv ook werd verboden vorig jaar onder het mom van "veiligheidsredenen". Andere festivals konden wel doorgaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zegt hier dat de Pride in Amsterdam verderfelijk is?
Wel hilarisch deze, dit is exact wat er gebeurt mbt Israël. Alles wat er tegen het land wordt gedaan of gewenst, wordt van beweerd dat Israël dit zou doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tegengeluid in twijfel trekken terwijl hij de halve EU, mensenrechtenorganisaties en de VN verdacht maakt om zijn mening niet aan te hoeven passen.
"accuse the other side of that which you are guilty."
Oh wacht een Pride mag wel van jou, wanneer het maar geen uitstraling van een Pride heeft. Dat was het. Een keurige nette Pride, Staphorst style, zonder kinky gay gedoe en al helemaal geen bloot!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zegt hier dat de Pride in Amsterdam verderfelijk is?
Waarom vindt de die-hard-pro-Israel-club het zo belangrijk dat de wereld weet dat de gayboys and -girls in Gaza geen pride kunnen houden?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaza pride, iemand?
Mekka pride, misschien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |